Mi az az LRD?
És mi az az alkalmazás ami nem visel el semmi kapcsolási zajt?
A 4016 (inkább 4066) nekem sohasem reccsen akkorát, hogy észrevegyem. (Én csak spórolásból használom, mert 4066 + nyomógomb + 1 tranzisztor a passzív alkatrészek ára << kétáramkörös lábkapcsoló).
Másrészt biztos hogy a kapcsoló-áramköreidben van a hiba? Nem az effekted ki- bemeneti kondenzétorai töltődnek fel? Próbáltad azokat egy 10-100k-s elelnállással földre húzni? Vagy a kapcsolandó effektet egy rövidzárral helyettesíteni?
Felmerülő problémák:
- Meg kéne tanulnom 1 hét alatt angolul.
- Tulajdonképpen nyákterv kéne, mert nem vagyok szakmabeli.
(Talán azt kérni tőlük egy "true bypass" kapcsolóra kissé komolytalan )
- Ha küldenek is egy rakás rajzot, annyira nem vágom a témát hogy kiválasszam melyik a tuti.
True bypass - hoos 4 - 0
Töltöttem rajzot, próbáltam sima kapcsolót reccsen, na majd a relé lessz a befutó (vettem egy zsákkal), 4053 (ezt már csak négyet vettem), 4016+4049 (ezekér már a Nejem küldtem hogy vegyen egyet-egyet)
Itt jött el az a pillanat, hogy a számítogépes segítség után megkérdezzem a közönséget!
Ja!
Ha valamilyen LRD-vel megolgható az is jó lenne.
Mindenféle EMG-t szétszedtem már, és minden tipusban, basszban, gitár-pickupban egyaránt 6mm széles 12mm magas, a hossz tipus függvénye ferritmágnes van. Elég erős. A mikrochipp 1cm X 3cm-es panelon élére állítva a tekercs mellett van. Önmagában elég nagy jellel szól, csak fátyolosan, jellegtelenűl. Ja és az egész egység minenestől tekercsestől sűrű sárgarézszitában van bebugyolálva és feketére festett műgyantával felöntve.
Ha a hangszedőbe épített műveleti erősítőjének a visszacsatoló ellenállása elég kicsi,akkor passzívan is szól a cucc,tápfeszültség nélkül is.Persze nem ugyonolyan a hang,mintha nem lenne ott az elektronika,de nem vészes a különbség.
Az "...EMG pickupokban az elektronika gerjeszti a mágneses teret..." marhaságot a múltkor egy hangszerboltban adták elő egy basszusgitáros kollégának...
Nananana, ez súlyos téveszme. Úgy van az megoldva, hogy az eredeti jel is tud jönni. Másrészt ha elemről akarnál akkora áramot nyomatni, ami a passziv pickupok mágneses terével megegyező erősségű teret csinál, akkor egy ólomaksit kéne inkább a gitárra kötnöd.
sztem az aktiv pikapban nincs elektronika, csak a mágneses mező előállítására használják a tápot, legalábbis az EMG. Ezt onnan gondolom, hogy ha nem teszek rá elemet akkor is ad jelet, csak akkor sokkal kisebbet. Ha lenne benne félvezető, akkor nem szóla elem nélkül...
Az aktívnak a kimeneti madzagjára a normál hangerő poti elé kell kötni egy kis 500 kohm-os B trimerpotit, és azon kell a jel nagyságát hasonlóra állítani, mint a passzív pickup jele.
hello! van nekem egy ibanez cf7-es pedálom és amikor bekapcsolom a flanger részét normal módban akkor süvít miközben játszom. ilyen szélhez hasonlító hangot csinál, attól függ milyen ritmusban csinálja ezt hogy milyen sebességre van állítva a flanger. mitől lehet ez?
Az aktív pikap nagyobb jelet ad mint a passzív, ez kb úgy viselkedik mintha több gain-t adnál a fejre. vegyél vissza a gain-ből és jobb esetben nem fog gerjedni.
ilyen helyen dógozom, szerintem ne nagyon piszkájjad.
Max anyit nézzél meg, hogy stabilan van-e bekötve a főd.
Másik trükk, próbáld meg fordítva bedugni a villás dugót.
ven értelme a szerelőaknában is árnyékolt vezetékeket használni? most nekem úgy van, emrt nincs nekem se kiknenve semmivel, csak nincs viszonyítási alapom,hogy használ e valamit :)
ja, meg érdekes módon az aktív hangszedő sokkal gerjedékenyebb a gitáombenmint a passzív. ez a kisebb kimenő impedanciája miatt van, hogy jobban meghajtja az erősítőt ?
tökéletes a különböző fém fóliák, grafit spray, (a lakk szigetel, felúszik a festék(fém) tetejére).
ezzel csak a nem fém szerelvényű hangszedőknél érsz el számottevő eredményt. árnyékolt vezetéket kell használni!
Hi! hirtelen nem találtam ilyen hozzászólást -lehet hogy nem kerestem eléggé-, de tudtok olyan festéket, ami vezető anyagú és alkalmas gitárok üregeinek árnyékolására?
egy 95% cinktartalmú autós spray-t próbáltam, de úgy találtam, hogy az bizony szigetel. gondolom akkor nem alkalmas a célra, hiába fém..
Rádióvétel ellen próbálj meg a gitár jack-aljzatába (ha nem akarod szétszedni, akkor a kábel gitár felőli végének jack-dugójába) a melegpont és a föld közé 100pF körüli kerámiakondenzátort beiktatani.
Egyébként milyen a zaj jellege? (búgás, sercegés, sistergés...)
Én csak sajna, egy pákával és két kondival tunék ajánlani egy "gyógyírt",( mégha eredeti, akkor is a tápegységre gondolok) ami lehet, hogy kezelné a problémádat.
(Mellesleg nekem is Korgom van és 1500-ös. Soha nem volt ilyen gondom, bár extrém körülmények között talán megeshet, de tuti nem a multi a hibás!?Ja,és a gitárt is kétlem!?( pickup csere biztosan nem megoldás. szvsz)
Hát nekem squier van, de eddig nem történt vele hasonló.
Egy kevés zaj persze van mindig, de ez más..
Megpróbálom egy másik gitárral is azért.
Ha bebizonyosodik hogy a gitár a bűnös mit lehet tenni?
Pickup csere?
Üdv mindenki!
Új próbaterembe költöztünk, ami sajnos nagyfeszültségű vezetékek mellett van, és a multim iszonyat zajos lett (ma még a rádió is bejött rajta:). Máshol nem csinálja..
Kérdés, lehet -e valamit tenni ez ellen..?
Ahogy utánaolvastam, 500mH 20-30 OHM az ellenállása, ebből ki lehet számolni az egyebeket. Jó kis vasmagos tekercs kell, láttam EI magosat is, meg újab crybaby-ben fazékmagos is volt.
Itt van egy jó kis leírás. Kitér arra is, hogy miért szóltak olyan jól a régi Fasel tekercsek. Azért, mert szar volt a vasmagjuk, és egy idő után felmágneseződtek.
Először is bocsi, hogy 3 topokba szórom a hülyeségem, de ezeket véltem a legmefelőbbnek.
Egy ideje szeretnék wah pedált csinálni, de tekercset nem sikerült szereznem, így írsogáltam nálam tapasztaltabb emberkéknek (ezúton köszi Rodnasnak a sok hasznos infót), hogy mégis honnan szerezzek ilyen cuccot.
Kaptam infókat innen is, de egyik se jött be, mivel nincs csöves magnófejem :D Így írtam Jetinek, aki (ahogy a Barkács topic #5858hsznél is látszik) készségesen elvállalja a megtekerését, ha valaki (Zoltánbácsi neve merült fel, de sehol nem találtam az elérhetőségét) megmondja, hogy milyen paraméterekkel rendelkezzen a tekercs, amiről annyi infót tudok, hogy az induktivitása 500mh, és wah pedálba kellene, alig pár centis átmérővel.
Építő jellegű ötleteket ide, vagy:
lespaul86 KUKAC gmail.com
szerintem nem életképes.
ugyanis idő kell, míg "felépül" a rezgés a rugókban, ha egyáltalán felépül. azt nagyon ki kellene találni.
ha megnézel egy rugós zengetőt, általában HOSSZÚ és PUHA rugó van bennük(hogy a rezonanciájuk középfrekvenciája a hangfrekvenciás sávba essen). a gitárba milyen hosszút tudsz tenni?
illetve lesz egy olyan cuccod, mint a zongora, valamilyen lassú indulású, fémes, rezonáns hanggal (mondom, mint a rugós zengető) és ezer év lecsengéssel.
Rugós zengető, hallgasd meg egy régebbi kombóban, amibe még ilyet raktak. Ezt akarod?
EGYRE VIGYÁZZZ!!!!!!!
A MÉRÉSHATÁRT MINDIG LEGALÁBB EGY NAGYSÁGRENDEL FELJEBB ÉLLÍTSD, MINA VÁRHATÓ EREDMÉNY. HA NINCS TIPPED, AKKOR KEZD A LEGNAGYOBBAL, ÉS KAPCSOLGASS VISSZA, HOGY A MŰSZER MUTATÓJA A LEGJOBBAN KILENDÜLJÖN, VAGY A DIGITMŰSZER A LEGTÖBB HELYIÉRTÉKET MUTASSA
Átolvastam a dolgokat és közben méricskéltem Több variációt is kipróbáltam, de a műszerek változatlanul Nullát mutattak De aztán az egyik gagyibb műszeren találtam egy ilyen állást: 1,5V (4.0mA) 9V(25mA) Ott viszont valószínű, hogy jók lettek a mért eredményeim, mert az I=U/R számításaim is hasonlóak! Pl.: TS9 = 4.6mA, a többiek 5,6mA, a legtöbb az 13,2mA lett. /Kissé kevesellem, a szerdán felvetődött Zulu kolléga 250mA éhez képest, de lehet hogy az valami csoda pedcsi./ Furcsállom, hogy a sima 200mA ill. 20mA állásokban a műszerek nem mutatnak semmit sem. Ez miért van?
Ha valaki nem olyan lusta, kíváncsiságból mérjen rá egy pedáljára és írja meg az eredményt! Köszike!
Ha elvágod a tápod dupla vezetékének pozitív
erét, akkor a műszer piros vezetéke a jövő szálra, a fekete vezetéke a menő szálra! Sorba!!! De nehogy elvágd! Egyébként digit műszernél nem annyira lényeges a polaritás, max ír 1 - jelet a mért eredmény elé! Analóg műszer meg lefelé indul el, nem tucc mérni, ott polaritáshelyesen kell a műszert bekötni!
Igazság!!!!
Itt bekavart nekem az autóvillamosság, ami a tanult szakmám, bimetálos tank, és hőmérő műszerek stab ICs kalibrálásánál ellenállattal jáccadoznak, hogy pontos legyen a műszer! Germánium diócskával aránylag pontosan lehet jáccani, a 0,2 V miatt!
Eddig már sok mindenre rájöttem, de arra nem miként kell műszerrel kimérni a mA-t!? Hova kell állítani, mert van itt egyen A és váltó A; ezen belül pl.: 20u meg 200m
És pontosan hova kell raknom itt a pedáloknál a fekete és piros mérő vezetékeket? Mert másképp kell ugye, mint a feszültséget? Szól nem tom milyen módon kell áramot mérni!
Ha oda ellenállatot raksz, akkor a stabilitás csökken. Én inkább diódát raknék oda, Ge, Si, több Si, led, attól függően, hogy mennyit kell emelni a feszelyen. Bandi koma tápját is így gyógyítottuk meg.
- Egy kb. 60x80x2 mm-es lemezt az egyik oldalról hosszában befűrészelek centinkét úgy, hogy a vágások különböző hosszúak legyenek. A vágások a lemezt a vágott végéről különböző hosszúságú lemezsávokra ossza (pl. 6 db-ra/cm-es vágásköz)
- a lemezsávok tövére nyúlásmérő bélyeget ragasztok, aminek a lemez mozgásából kialakuló felületi erő (feszültségváltozás) hatására változik az ellenállása a lemezsáv frekvenciájának függvényében
- A lemezt a gitártesthez fogatom, az a benne kialakuló rezgés hatására lázba hozza a bélyeget, az ellenállásváltozásból képződő a frekvenciával modulálhatok valamilyen effektet, vagy szinuszjelet állítok elő belőle, visszakeverve az eredeti jelre.
Bökkenő: nemtom a nyúlásmérő bélyeg elég gyors-e hozzá
Mérd + a pedálokat 1Nként! A 8,92 V végülis elég, az áram nem csökken! A stabilizátor IC testjébe rak6sz ellenállást, amivel át lehet baszni az ICt, ha emeled az ellenállást, emelkedik a feszültség! Olyan 1 k környékivel porbálkozz!
Nekem is most hasonló problémám van! 12V 500mA -es tápom után raktam egy 9V stabil IC-ét pár kondival és 8,92Volt -ot ad... Ilyenkor csökkenik a mA is???
A legnagyobb bibi, hogy 5 általam készített pedált szeretnék rákötni /vagy még többet, mert van néhány/, de hogyan tudom meg, hogy melyik mennyit fogyaszt?
/A stabilizálás után már nem melegszik annyira a tápom, meg az IC se.../
A feszültség a kütyü szempontjából lényeges, az áramerősség pedig az adapter szempontjából! Ha 1 kütyünek 250 mA az áramfelvétele, akkor azt az adapternek is tudnia kell, 50 mA-es adapter "behorpad"! Az 1 A-es adapterre elvileg 4 db 250 mA áramfelvételű kütyü köthető! 1 A = 1000 mA