Lefeljebb emel egy-két milimétert a húrlábon. És ráadásúl így sokkal pregnánsabban fog szóni a gityó, mert a húr számára sokkal merevebb statikai felépítés.
Minek! Kivágsz 1cm széles 1mm vastag alulemezt, és belülre széltébe beteszed, és visszateszed a nyakat. 30 évig nem lesz rá gondod, továbbá a nyak fekvése szempontjából ez a legelőnyösebb!
Turbó, megkaptad a Squeezer dokumentumot amit küldtem a munkahelyi címemről?
Hasonlítsd össze a táblazatban szereplő feszültségeket, aztán hátha sikerül valamit kitalálni.
Írtad a múltkor, hogy cserélgetve a két egyforma típusú tranyót másképp szól a cucc, nem lehet, hogy az egyik rossz?
" Halihó! Scalloped neck-ről (magyarul nem tudom a megfelelőjét, sorry) tud valaki nekem paramétereket adni? Lehet h a régi Vorsonom nyakát beáldoznám érte... Köszi! "
aha, a teljes kockagombos ibanez sorozaté magvan
abból építettem régebben a villanyvasutamat, TS808, OD1, Tremoló, EQ, Autowah. ezeket használtam. analod delay, chorus, flanger már akkor is elbukott a vödörlánctároló IC beszerzésén
Bár szerintem nem voltam azért durva.A gánnyal tuti,hogy ti is egyetértetek,de tényleg jó,hogy Exp leírta rendesen a mithogyant.
Jó,egy "próbapanelnél" nem kell feltétlenül a 100% minőségre törekedni,de azért úgy kéne megépíteni szerintem,hogy a kontakt/forrasztás stb dolgokból adódó hibákat kiküszöbölje az ember,mert így előjöhetnek olyan hibák,amik amúgy nincsenek,és az ember széttárja a karját,hogy mi is a baj? Egy próbapanel működjön jól,ha már egyszer kipróbál az ember vele valamit.
Én is szoktam néha gányolni,olyan értelemben legalábbis,hogy mindent összevezetékelek,nem annyira figyelek arra,hogy hova,mekkora vezeték,meg ilyesmi.A forrasztásokra ilyenkor is igyekszem viszont figyelni.Pl ilyenkor olyat is szoktam,hogy a dolgokat egy mindkét végén krokicsipeszes vezetékkel kötöm össze.Ilyenkor szokott az erősítőm belseje úgy kinézni,mint egy telefonközpont.Aztán ha minden működik jól,akkor mehet élesben,immár a lehető legigényesebben.
Á,olyan sokáig nem melegítem. :)
Csak az első pillanatban fogja nehezen az ón.
Be szoktam tenni az ilyenekhez egy nagyobb pákacsúcsot,és azzal 4-5mp alatt rávakarom az ónt úgy,hogy tutira fog,és a szegecselés sem kezd el lötyögni a kapcsolón.
Amit még szoktam használni,hogyha van: forrasztóvíz.
Sósavba beledobálok horganylemezkéket,pezseg,forr,stb,nagyjából majdnem a telítettségig rakok bele,aztán ha kipezsegte magát,akkor kész. Egy pici ecsettel rákenem a forrasztandó felületre,és máris faszán fogja az ón.
Meg kell,h mondjam,h ez a megoldásod elég rossz.Amit nem visz elősszörre az ón,azt 1000-res csiszolópapírral meg kell pucolni Hamar lejön az oxid, utána pikk-pakkra megfogja.
Gondolj bele:Műanyag házban van a kapcsoló...simán megolvad,amíg 20mp-ig melengeted...utána lötyög,esetleg csúnya is lesz az olvadás miatt
Nem tudok és nem is akarok hangmintát felrakni! Gyere és hallgasd meg!!! Ha nem akarsz eljönni, akkor vedd fel a kapcsolatot itt a fórumon Jakummal,Harryval vgy PKEvel ők tudnak hangmintával szolgálni!
FIGYELEM Megújult külsővel jelentkeznek a Dirty Little Thing(tube screamer)pedálok!!! A hangja garantáltan a jól ismert sound! Egy kis ízelítő:
Infó és még több kép itt: kasleder@freemail.hu 20/9695177
Értem, hogy te mit mondasz, de mondjuk nem tudom a jackkábel-bemenetet csak úgy átköltöztetni. Ráadásul az ott jó is van (hátul, középen), mert az lehetne az egyik rögzítési pont a hevederhez. Engem inkább az érdekelne, hogy a másik rögzítési pontként szolgáló pöcköt hova lehet beilleszteni. Ahhoz, hogy fel lehessen venni a hengszert, nyilván a nyak felöli oldalon kell lennie a másik pöcöknek, ha az egyik rögzítési pont hátul van.
Pálka---> a Pál név becézése
Amivel forrasztasz,az PÁKA!
Vannak olyan alkatrészek,amik tényleg nehezen ónozhatóak (pl kapcsolónál már én is jártam így),eléggé meg kell melegíteni,meg mozgatni szoktam a pákát,mintha satíroznék,és utána faszán befogja az ón,és tökéletes.A lényeg,hogy meleg legyen,mert a nem elég meleg forrasztás szart sem ér,kontakthibát okoz,és el is engedhet teljesen.
egy nyáknak ÍGY KELLkinéznie a beültetés után.
-réz csak a fólai oldalon
-fúróhegy negyedwattos ellenállások , kis tranyók ic- esetén 0.8 mm
-a forrasztás úgy történik,h nem hajlítod meg az alkatrészek lábait,hanem csak beforrasztod és lecsíped a megmaradt részt.
Erről most nem tudok képet mutatni,mert azt az oldalt asszem nem fényképeztem le
Ónból csak annyit,amennyit feltétlenül szükséges.
Ilyen effekteknél nagyon figyelni kell arra,hogy minden alkatrész a lehető legrövidebb lábakkal legyen szerelve,ha meg valamit vezetékezni kell akkor az is a lehető legrövidebb drótokkal legyen megoldva.
Ha van kérdésed, vegyél fel msn-re, ha tudok válaszolok
Tegnap este nálam is nagy "debug"-olás ment. Megérkezett az új hangszedőm, egy single méretű felezhető humbucker (Shadow Twinbucker).
2 órán keresztül szoptam vele, mert úgy akartam bekötni, hogy az 5 állású kapcsoló 2-es állásában a hídhoz betett hangszedőnek csak a fele legyen párhuzamosan kötve a középső pickuppal, viszont az 1-es állásban mindkét tekercse szóljon.
Az 5 állású kapcsoló elvileg 2db 4lábú külön áramkörből állna, de a gyári strat bekötésnél a két áramkör 1-1 lába össze van kötve egymással.
Ahhoz hogy a hangszedőt úgy tudjam kapcsolni, ahogy kitaláltam, meg kellett szüntetni a kapcsoló két áramköre közti összeköttetést, ahogy a Seymour Duncan honlapján is olvastam.
Mi sem egyszerűbb -gondoltam- leforrasztottam a két lábat összekötő vezetéket, átkötögettem mindent,de mégsem működött.
2 óra tökölés után jöttem rá, hogy az a két láb ami kívül eredetileg össze volt forrasztva, a kapcsoló belsejében lévő NYÁK kialakítása miatt is állandó összeköttetésben volt (de akkor minek forrasztották össze kint is???), úgyhogy szét kellett "dikházni" az egészet és egy késsel a kapcsoló belsejében is módosítani a NYÁK rajzolatát.
Dani, szerezz valahonnan egy kisebb fúróhegyet, mert a furataid néhány helyen teljesen eltüntetik a forrpontot akkorák, így nem is csoda, hogy nem tudsz szép szabályos forrasztásokat csinálni.
A NYÁK-ot egész jó minőségben marattad ki, nekem sok rondább volt már, de a forrasztásokon van még mit gyakorolni. Ennyi cinnel három ilyen effektett összerakhattál volna.
Tükörkép véletlenül sikerült így. át fogom rakni 1 rendes nyákra amit megpróbálok szépre csinálni.(azért csináltam 2 odlalt h lássam, de csak zavar. Amúgy, próbálgatom, próbálgatom, és eggyet rákoppintok és jó lett...
szal valszín szarul érintkezett valami, vagy nemtudom, szal most zajosan, de működik... Hétvégén megcsinálom rendesen... Bár kicsit nekem kevés a depth, tehát lehetne még szögletesebb, és lehetne még gyorsabb, erre láttam neten fórumot h hogy lehet megcsinálni... Köszi mindenkinek a segítséget, énsem értem h mi történt vele, de kajra 1x nem volt jó, pedig nyomkodtam meg minden, és most 1x csak jólett... minden javítás nélkül...
Amúgy az ón pontos helyre juttatása még mindig nem megy: nem akar elválni a pálkától, és a kapcsolóra alig tapad oda(megreszeltem pedig)
Na asszem megvan a bibi!!!
Ha kaptál Q1 2N3904-et és Q3 - 2N5088-et, és jó helyen vannak akkor azok jók!
De a J202-esidet kell megfordítani, mert a rajz szerint raktad, de az adatlapja szerint fordítva kell! Már a rajzon eredetileg nem jó...
Tehet az elektrolit kondik melletti tranzsiztorokat kell megfordítanod a J202-ket! Szerintem...
Heló urak.Lehet nemitt kéne,de+kérdem tudnátok e segíteni.Van egy H&K club reverbem,egy HW1 telével nyomom,de a torz csati(csutka gainnel)nagyon zajos.Mi lehet a baj?
Na megnéztem! Az alsó részén nincsen zárlat, vagyis minden a megfelelő helyen csatlakozik.
Viszont amikor a panel tetejét néztem valami nagyon nem stimmelt! Basszus Te a cucc tükörképét építetted meg és nem úgy ahogy kellett volna! Ez nem azt jelenti, hogy nem működik így egy áramkör, de magaddal tolsz ki összerakáskor.
Figyelj!!! Ha nekiállsz a következő panelodnak; Simán kinyomtatod a nyákrajzot rávasalod a rézre DE CSAK AZ EGYIK OLDALRA! Lemaratod kifúrod a lyukakat és magad elé veszed, úgy hogy az alján a réz minta van a nyáknak a felső oldala pedig teljesen üres! És úgy kell a sima oldalára rárakni az alkatrészeket! Tehát a cuccoknak ugyanott kell lenniük, mint a képen is! Tehát nem kell variálni és a pedál vízszintes tükörképét megépíteni. Lehet, hogy ez zavart be most is például a tranzisztoroknál (valamelyik fordítva lehet esetleg).
A lényeg, hogy nem tudom mi a baja!!!
Exp pedig kolléga finoman fogalmazva el fog látni esztétikai tanácsokkal, mert ő profi ebben, de lehet, hogy már megtörtént!
Nem kell elkeseredni! Az enyém sem sikerült elsőre, de aztán helyrejött!
Csak a panel alján kell réznek lenni... Be akartad biztosítani a dolgot?
Mindjárt jobban szemügyre veszem. De jó lenne látni a vezetékeket is, hogy mi hova megy (a potik környékét)!
Na itt az egyik és a másik fele a cuccnak. Nemértem még mindig h mibaja. Minden bekötés ugy van ahogy írva van. Olvastam külföldi fórumot másiknak is csinál hasonlót, hogy csak boostolja a clean hangot és annyi, és a másik 2 potival pedig csak a zajt növelem. Mi a tök lehet a baj? lehet hogy valami ezen nem stimmel? :S
Karcsika kewdves , ez egy egyszeru aramkor. Gyakorlatilag nincs amiert nem mukodnie.
Lenyegeben egy eloerositorol van szo aminek az erositeset a fet tranzisztor GS atmeneti ellenallasaval szabalyozod olyan utemben amivel te a speed erteket megvalasztod. A speed -ellenyegeben az alacsony frekvencias haromtagu fazistolo oszcillator frekvenciajat modosittod. Ennek a frekvencianak az erteke 1-10 Hz kozott szokott mozogni (nem szamoltam csak ugy imerem az esetet). A speed a Loketet jelenti es a potival lenyegeben a G vezerleset szabalyozod. Minnel nagyobb a jel a Gateon annal jobban erosit a tranzisztor de amplitudo modulaltan.
Az a helyzet nallad es masoknal is, hogy nekifogtok valaminek de nem neztek utanna, hogy hogyan is mukodik az adott kapcsolas es igy a meglepetesek halmazat eritek meg.
Peldaul a kerdeses fazistolo oszcillatorokat targyalja Magyari Bella Radiotechnikai Zsebkonyv 1975-os kiadasa, keresd meg es tanulmanyozd.
Amig csak ugy egy egy rajzot leszedsz valahonnan es egyenesen mas felvezetoket teszel bele (meg lehet ugyan az is) ne is csodalkozz ,hogy nem minden esetben mukodik az aramkor vagy meg sem indul. Egy kis erdeklodessel az adott aramkori kapcsolas elmelete irant mindjart mas szemmel nezned a dolgokat.
Ne huzzuk a szoveget_ a Neon altal beszurt rajzon ha azt csinalod akkor a rendszer ket lepesben vizsgald le:
1- egyszer gyozodj meg,hogy az eloerosito Q1 mukodik e,
2- az R6 -al parhuzamosan ha a kezeddel a 20uF -os kondit lekotod csak ugy eszeruen a testre (esetleg szaggatva)akkor az erositesnek meg kell nonie,
3- a Q1 kollektoran kb 4.5 V -nak kell lennie. amennyben ez az ertek nincs meg akkor R2 vagy az R3 ertekeit valtoztatni kell.
Ugyan ez a helyzet a Q3 oszcillatorral is. Amennyiben nem mukodik _es ezt egy akarmilyen erositovel meg tudod vizsgalni ha az R13 poti kimenetet a bemenetre csatolod.
Ha semmilyen Speed allasban nem hallasz semmit sem akkor a Q3 baziellenallasat R9 addig valtoztatod amig beoszcillal. Itt is a kollektoron kb 4.5 v-nak kell lennie.
Mikor ezekrol meggyozodtel akor csak a Fet maradt hatra.
Ott mar egyszeru az eset.
OFF
Szeva, exp! Tegnap vettem az adást MSN, csak mire odakeveredtem a géphez, eltüntél! A haver má hívott, hogy a kontakt megtörtént! Köszi a nevében is!
ON
Hát ha a depth poti hangerőváltozást okoz, akkor én arra gyanakszom, hogy valahogy DC feszültség kerülhetett rá. Mérd már meg a testhez viszonyított feszültséget R13 és R7 tetején, hátha...
Ha eg oszcillátorban más értékeket teszel be,akkor már nem is csinálja azt,amit kell.Erre nagyon ügyelj.Ha máshol változtatsz akkor meg lehet visszacsatolás, vagy hangzásbeli külömbség.
Nem biztos,h mind1...
HÁt ilyenekhez nemtok hozzájutni, de amúgy tényleg a depth az ami nem tűnik működőnek..., mert a volume az jó, és hát ugye a speed az nem csinál semmit. Ha a depth-t tekerem akkor egyre zajosabb lesz ahogy feltekerem, de még csak halvány jelét sem mutatja a tremolásnak...
Stratom van. Ugyan az a kiosztás és jól van bekötve mind a 4... BAnyek pedig olyan jó lenne ha működne, nemértem hogy miért baszaxik... ja meg egy 0.05kondi helyett 0.074 van benne, de sztem ez nem számít...
nem tudom, töltsd le a datasheetcatalog.com -ról mindkettő adatlapját, és nézd meg, hogy mindkettőnek ugyanolyan sorrendben vannak-e a lábai.
Attól meg ne foss, hogy a rossz effekt kárt tesz a gitárodban:Ha mondjuk van egy humbuckered aminek 8kOhm az ellenállása, és valami zárlat miatt akár a táp rákötődik, az átfolyó áram akkor is alig több mint egy miliamper, ez nem fog semmit tönkrevágni a hangszerben.
Az "Original" vagy "Improved" EA tremolót csináltad?
Ha az elsőt, akkor C3 polaritáshelyesen kötötted be? En még a Q2, Q3 lábkiosztását ellenőrizném le a helyedben, biztos, hogy jól vannak beültetve?
Na összepakoltam... hát semmit se csinál... a hangerő poti recseg mint a szar. És kicsit se tremolo. picit hangosabb lesz tőle és annyi... :"(:"(:"( miéééért?
Lenne egy kérdésem. Bassgitáromat át szeretném alakíttatni testen átmenő húrozásúra de nem vagyok benne biztos hogy érdemes-e és hogy hol csináltathatnám ezt meg mert én nem szeretném elrontani. szal van-e értelme és hogy hol csinálnak ilyesmit? köszi
A cink nem mágneses. 3. osztályos középiskolai fizikai anyag, az egy irányban folyó áramjárta vezetők vonzzák egymást. Emellett váltóáramról van szó, ezért az olvadt ónban hullámjelenségek is kialakulnak.
Gondolom pisztolypákáról van szó, ott figyeltem meg én is a jelenséget. Semmi varázslat sincs benne...
Használj egy kevés gyantát, vagy mégjobb a flux a forrasztáshoz, és akkor jobban ráterül a forrpontra/csatlakozóra az ón, mert ezek felmarják a vékony oxidréteget a felületről.
De én vagányan merészen beleraktam:D, gondoltam h direktbe kötöm elsőre, de dühös voltam az elkallódott kondiért ezért mindent amit tutdtam összeraktam bosszúból(boss-ú, haha). Holnap reggel zh aztán lomex aztán megünneplem az első megépített effektemet:D
Célravezetőbb az amikor egy effektet úgy raksz össze, hogy a kapcsolót kihagyod (tehát direktbe kötöd). És amikor áramot adsz neki az torzít vagy teszi a dolgát. Így kisebb a hibalehetőség! Ha mégsem szólalna meg, akkor nem kell azt keresgélni, hogy a kapcsolót esetleg elkötötted vagy a panel lett szar.
Elvileg a gitárba nem tenne kárt! (lejátszóba előbb...)
Köszi a tanácsot, megfogadom hnap újraforrasztom a kényes pontokat. Az utsó mondatot nem értem... már össze van rakva az effekt, csak 1 kondi még nincs benne, és rádugtam az mp3-at hogy megnézzem hogy átmegy-e a hang ha bypassra van kapcsolva. Gitárt ránem dugom amíg nem tuti hogy robbanásmentes a cucc.:D
Jótanács: az ilyen lábacskákat, mint kapcsoló, DC dugasz, jack aljzat stb. reszeld meg kicsit kis fémreszelővel vagy csiszolópapírral, szóval sértegesd meg a króm felületeket és jobban fog tapadni hozzá az ón! Furcsának tartanám a mágnest...... úgyértem az cint nem vonnza a mágnes asszem...
Talán csak amikor meleg, nem oda megy ahova akarod. Vegyél új hegyet bele, nem drága.
Bypass nélkül hallottad már a cuccodat? Mert, ahogy olvasom egyszerre beleépítetted a kapcsolót! Amit nem ajánlatos!
Amúgy robbanni nem fog ám!
Mert az van:D nembaj próbálkozom:D
De a bypass az működik, azaz átmegy a hang ha kikapcsolom, a többi csak holnap derül ki... lehet h rárakom az elemet és korom fekete lesz minden:D Ezéris először csak walkman-al próbálom ki::D:D:D
Apróság: mért lehet az hoyg a cin valahogy mágnesesen vonzódik a pálkához? meg lehet ezt szüntetni? a másik meg hogy a kapcsoló aljzataihoz egyáltalán nem tapad oda. lehet h már nagyon régi és azért?
Bocsi a nagy mesterektől hogy ilyen hülye naiv kérdéseket teszek fel. 19éves vagyok. most kezdtem ilyet csnálni. kitudja, lehet hogy 10 év múlva én leszek a boss konkurenciája:D
Nem a runoffgroove.com -ról a Phozer -nevűt "hangremegtetőt"...
A kimeneten szinte sima hang jön ki, kissé azért megváltozott hangszínben. A panelen pedig több helyen vibrál a hang csak elég halkan, nem jövök rá mi lehet a baja, de biztos nem nagy.
És miért pont tremoló pedállal kezdted, miért nem egy egyszerű torzítóval?
Kíváncsi leszek, hogy szuperál majd a pedál... mert összeraktam egy hasonlót, de nem igazán műxik...
A milleniumnál meg az a helyzet, hogy igazából a LED-nek abszolút nem szabad világítania kikapcsolt állapotban, de előfordulhat, hogy ha kicsi az ellenállás akkor kikapcsolva is minimális kis fényt bocsájt ki magából! És ezt csak kikísérletezni tudod, de általában az a 4,7K beválik. Bár van amikor az meg túl lecsökkenti a LED fényét. Mindkét esettel találkoztam már! "Mer, ha má világít akkor rendesen... vazze..."
Halihó! Scalloped neck-ről (magyarul nem tudom a megfelelőjét, sorry) tud valaki nekem paramétereket adni? Lehet h a régi Vorsonom nyakát beáldoznám érte... Köszi!
Hahoj. Ujjabb buta kérdés:ezt szeretném megcsinálni ilyen módon. Amit nem értek ahogy a kapcsoló van a milleniumnál kötve. de ami fontosabb az ellenállás a lednek. az egyiknél 4.7 a másiknál pedig 2.2-t ír. Na akkor most hogy legyen?
Amúgy már majdnem kész, csak elhagytam egy kondit azt mehetek megint vásárolni.:(
A jackkábelbemenetet koltozresd el 35 fokra lefele a nyak iranyaba _igy nagyon zajmentes lesz a gitar mert a szabadban terjedo magneses zavarterek vizszintesen terjednek, s mivel te a bemenetet szogben helyezed el igy nem indukalodik benne zavarfeszultseg (na ez jo hosszu lett). A helyere egy 8-as csavart repesszel be valamilyen ragasztoval amire aztan egy 150-es szegbol egy kampot csinalsz es aszt ra akasztassz amit akarsz mert megbirja.
Garantaltam nem torik be a fa.
sziasztok....keresek gyári Gibson CTS potikat log500K-s TONE és lin300K-s VOL (jó az 500K is, de jobb lenne a 300K-s....nem hosszított verzió kéne.... egyszerűen nem vesznek tudomást a rendelésemről november óta a T****nn-ban...hihetetlen...segítsetek légyszi...köszi :)