Köszi a tippeket. Igazság szerint nemigen szoktam ilyesmit tisztogatni, pont azok miatt, amiket te is írsz. Ha recseg, kontaktos, akkor csere, aztán újabb 10-20-30 évig jó. De pont mivel nem is nagyon próbáltam ilyesmit, gondoltam, ha ki lehet ezzel az alkatrészekből facsarni még pár évet, akkor miért ne. De ha a tapasztalat szerint ez csak pár hétre javítja meg, akkor felesleges. Eddig csak HotPotz I-est szedtem szét és töröltem ki a szénport, amikor a wah-ban recsegett, de 2-3 próba után újra recsegett, pedig nem vagyok egy Jimi Hendrix wah használat terén (sem...), szóval valszeg ha egy alkatrész elkezd szarakodni, akkor érdemesebb cserélni, mint javítgatni.
Sima féktisztító nem jó? Műanyagot nem oldja, nem marad ragacs, folt, kosz utána. Én Berner-t szoktam használni ilyen célra. Praktikerbe lehet kapni a Chip félét, az sem volt rossz, csak bazi drága a féktisztítóval ellentétben. Viszont egy jó tanács, ha recseg a poti, vagy a jack oxidáció miatt szarul vezet, inkább cseréld ki. Ezek a fújkálások pár hétig megoldják a gondot, de utána újra előjön a hiba. Jaaa ha szén pályás a poti, akkor hiába fújkálja az ember, újra kopik a pályából és koszol odabent, sokan befújják WD40-el. WD40 elektronikában felejtős, nem erre való. Az a baj, hogy egy gombócot fog csinálni a ganéból és a pálya a fújás hatására lehet hogy letisztul, de a retket mázgálod tovább. Sok szerencsét!
Én is ilyesmit akartam írni.
Ez gitár, mégha egy oktávval mélyebb is a hangfekvése. Lábdobnak magában talán jó lehet az ilyen mélynyomó.
Nem kell ennyire túlgondolni.
Felejtős, mert semmi közepe, magasa nincs, lassú, de nem is ez a célja. Érzéketlenek is, hogy bírják a sok ezer Wattot. Baszsusgitárnál nem lehet 5-7 kHz-nél korlátozni, mint gitárnál, sokkal magasabb hangokat kell átvinni. Ha csak nem valami "60-as évek soudnot akarsz.
Egy könnyű basszusgitár erősítőn töröm azt az okos fejemet.
A legmélyebb basszusgitár hang ugyebár 31Hz. Mivel a hangsebesség 340 m/s körüli, ezért a hullámhossz úgy cirka 11m körül van.
Namost a jó lesugárzáshoz már elég egy negyed hullámhossz hosszúságú cső, ami esetünkben 2,625 m hosszú. Ez megoldható öt darab fél méternél kicsit hosszabb PVC csőből, amit kanyaridommal egymáshoz illesztek. Hogy kicsit kiegyenlítettebb legyen a frekvenciamenet, néhány helyen megfúrnám a csőkígyót, hogy magasabb frekvenciákon is legyen rezonanciapont.
Egy kérdés maradt, létezik-e olyan hangszóró, ami kicsi (mondjuk olyan 6-8 collos kb.) de ugyanakkor tudja a 31Hz-et elfogadható hatásfokkal leadni (magyarán a saját frekvenciája ezen a környéken van) ?
Nagyon kedvesek vagytok, hogy ennyit tököltök a kérdésemen. Tényleg hálás vagyok. Sajnos mikor hozzám került már ilyen volt, de 12 ezer forintért nem variáltam ezen. Igazából bedugtam, jól szólt és boldogság.Néhány buliba azonban vinnünk kell cuccot magunkkal és ott szembesültem vele, hogy nincs meg a csavar, mert kijött a bele. az is lehet, hogy benne van csak nincs betekerve, ami ugye ennél kitekerésnek számít. Elég sötét volt amikor kijött a csati és ittas is voltam, csak a napokban eszembe jutott a probléma. Valamelyik nap meglesem, ha a próbahelyen járok, csak most a kertészkedés-födémszigetelés tengelyen mozgok inkább.
Már csak egyetlen kérdést kéne tisztázni, de erre csak Imi adhat választ!Hogy a redves kandurbandi pitlibe veszhetett el a csavar?Mivel balmenetes az árva, a furatból nem tud kitekeredni!Már a furatban levő "gallér" miatt sem.Valakinek ki kellett szereli a csatit, és elveszteni a hernyót.
Zárójelben, Te kis pihentagyú gép ész mérnök......
Egyébként én "megoldanám" egy lemezcsavarral. Jó, könnyen pofázok, mert "hegyekben" állnak nálam a mindenféle csavarkák.Ha már kinnt van az aljzat, lazán fúrnék bele négyes menetet, hernyócsarat sem okoz gondot készíteni.Nem atomfizika....
Akkor a rohadék, mikor "kifele" tekertem, befele ment!Igaz, a furatmélységet nem mértem.A műszerészfogóval meg nem feszegettem az aljzat lábát.Gondolom kopletten kell venni aljzatot csavarral?
No akkor meglesem újra.De én "értelemszerűn", mint egy jobbmenetes csavart elkezdtem a furatból kitekerni.Az az érdekes, hogy nem volt laza, bár könnyen jött "kinek".
Még nem kellett szétszednem.Ráadásul az 565 sd-t használom!
Nem hernyócsavar.Olyan fejű mint a régi csokikban volt.Sima hengeresfejű hornyolt csavarnak nézem,
Ahogy tekertem kifele, míg engedte lazán, talán egy 3-5 mm hosszan jött.A hernyócsavarok nútos "feje", legalábbis amit eddig láttam az olyan 45 fokban köszörült.
Köszönöm Lalibá!
Jól értem, hogy akkor hernyócsavar jellegű a dolog, tehát nincs feje a csavarnak? Igazából nem eget verően sürgős, már így vettem kb egy éve, de a múltkor a dobosunk szedte ki a kábelt belőle és kihúzta a csatlakozót a mikrofonból, szerencsére a vezeték nem szakadt ki. Visszatenni viszont nem volt egyszerű, mert a buli jól sikerült és nem én voltam a sofőr, ha érted mire célzok.
Zolinak 57-esek vannak.Most tökig olajos, de amint ideje engedi megnézi.Én azt gondolom simán M3-as.A környezetedben élő bármilyik barkácsoló ember sifonérjában van.Bár a közelemben lennél, nem okozna problémát a dolog.
Szia!
Most megfogtál!Olvasva írásod, leballagtam a pincébe, elővettem az SM 58-at, hogy digitális shublerral megmérjem.Közönséges, hagyományos egy nútos fej.Elkezdtem kitekerni, könnyedég csavarodott is kifele, ám ahogy elhagyta a rögzítendő furatot nem tudtam tovább tekerni, megszorult a furatban!Többszöri próbálkozás után sem ment, kierőszakolni nem szeretném.Azt gondolom így van készítve gyárilag.Így kitekeredés után sem tud elveszni.Khalim barátomnak tudomásom szerint betái vannak, ha nem sürgős rákérdezek.
Sziasztok!
Van egy Shure beta 58-asom, aminek hiányzik az a csavarja, amelyik az XLR csatit tartja. Milyen csavar van ebben gyárilag, esetleg hol tudok ilyet beszerezni?
Valakinek van esetleg tippje, hogy habosított gumit, vagy szilikont hol lehetne kis kiszerelésben venni? Párnának kellene fa ülésre, tehát nem kellene sok.
Üdv Urak!
Bocs hogy ebben a topicban alkalmatlankodok, de kb itt látok esélyt: Nincs valakinek elfekvőben egy DPDT on-on-on kapcsolója? Magyar webáruházban nem találok sehol.
Köszi, pacsi!
Halihó!
Szükségem lenne pár axiális elkóra, de csak kevésre, ezért nem rendelnék külhonból, szóval, ha valakinek van feleslegben, megvenném. Valami jobb házból való kellene, MM és hasonlók kilőve
220-250 uF / 50V< 2 db (esetleg 470 u is jó)
47..50 uF / 50V< 1 db
10 uF / 100V< 2 db
Kösz mán!
Igen, erre is gondoltam, illetve lehet eggyel nagyobb hexa kulcsot is átmenetesen lecsiszolni a kívánt méretre, az is bele tud szorulni kellőképpen (a stewmac árul is ilyen eszközt), csak ugye ez alapvetően egyszeri kihajtásra javasolt, én meg erősen tartok tőle, hogy ez egy kétirányú merevítőpálca, és akkor az igazi végleges megoldás a pálcacsere :(
Robi: a 3/16 az 4,76mm, ha jól számolom, és a 4,5-ös sem megy már bele. Szóval sztem metrikus lesz ez (általában a távolkeleti cuccok azok)
Raul: gondolkodtam a kihajtáson, de sajna még azt sem tudom, hogy nem kétirányú-e a merevítőpálca, és akkor ugye nem lehet a csavarfejet cserélni. Sajnos ezt látszik alátámasztani, hogy még húr nélkül is van egy kis "U" a nyakban, a csavar pedig elég szoros, ergo olyan, mintha az óra járásával ellentétes irányban is meg lenne szorítva.
Lalibá: Megköszönném, ha rákérdeznél Khalimnál, kit javasolna. Fogas Viktorra gondolnék én is, egyszer volt nála gitárom javítani, de én is úgy tudom, hogy évek óta nem javít, csak épít.
matyosowski: köszi, ez jó tipp a műgyantával, én arra gondoltam, hogy ha minden kötél szakad, akkor megpróbálok egy vízszintes marást belerakni, hogy legalább egy laposfejű csavarhúzóval lehessen állítani. De leginkább első körben valódi szakértővel nézetném meg.
Khalim barátom tud egyet.Rákérdezzek?Amíg javított is én Fogas Viktorra tettem a voksom.Őt is megkérdezném, ha fővárosi lennék.Akihez Zoli elvitte a telémet, csodálatos munkát végzett, de nem pácajavítást.
Mivel volt "szerencsém" használni ezt a célszerszámot(van is)kiegészíteném, hogy az imbusz fejen levő elnyalt "furat" mélysége kevés lesz.A csavar anyagminősége viszont meghatározza, hogy belefúrni mennyire lenne egyszerű.Egy 8.8-as csavarba jó minőségű csigafúróval (javasonám a kobaltost)megoldható.
Ha imbuszfejű csavar van elnyalva,akkor talán a legegyszerűbb,ha veszel vagy kérsz kölcsön valakitől egy ilyesmi törtcsavar kihajtó készletet, aztán ha kijött,teszel bele másik csavart.
Ha jól értelmezem a mondatod, akkor a csavar feje el van nyírva, de a merevítő pálca menete nem szakadt? Ha ez az eset áll fenn, akkor ne vidd sehova. Ablonczy műgyantát kell venned (kb 3 ezer forint). Két komponensű a téma, rohadt büdös, fejfájós cucc, de cserébe nagyon sok területen alkalmazható. Radiátort is foltozhatsz vele, vagy ragasztani fémeket, műanyagot. Keményebb az anyag a kötés után mint a beton (a gyártó állítása szerint) : )
Bekeversz 1 ml-t, abba teszel 2 csepp edzőt. Belenyomsz a csavarfejbe annyit hogy kb feléig érjen a gyanta, imbuszkulcsot olajba bemártod, a fölösleget letörlöd, és beledugod az imbusz csavarba. Ezt valahogy fixálod hogy egyenesen álljon benne, és a gyanta ne folyjon ki a csavarfejből. 20-30 perc alatt ilyen keverési arányban megköt, és voálá kész a vadi úja imbusz csavar fejed
Megszakadt menetet is tudsz javítani hasonlóképpen ezzel a gyantával, kb 80%-os terhelést fog kibírni az eredeti terheléshez képest. Ha jól értelmeztelek akkor ez a probléma, ha nem akkor tárgytalan az írásom. Sok sikert!
Nem tudom, hova máshova, ezért ide rakom: lett egy Cort M520-am, de sajna itthon derült ki számomra, hogy a merevítőpálca csavarja el van nyírva. A 4-es imbuszkulcs elforog benne, a 4.5-ös nem megy bele. Nézegettem videókat, és ha minden kötél szakad, nekiesek magam, de első körben inkább megbíznék egy szakértőbb embert ezzel. Szóval megbízható, nem aranyáron dolgozó hangszerészt keresnék Budapesten, aki ezzel a problémával tudna mit kezdeni. Tudtok ajánlani hangszerészeket? A basszerünk a Medgyesi-féle Gitárklinikára esküszik. Én a Stageshop felé hajlanék, csak ők baromi drágán dolgoznak. Köszi a tippeket!
Azt már próbáltam, és okés is led nélkül. A led pont annyi feszültségesést okoz, hogy a relé már nem kapcsol. Vagy csak többet kellene számolnom Ohm bácsi segítségével...?
Szaki Urak!
Talán itt jobb, mint az effektes topicban. Szóval elég béna kérdés, de felteszem: ha egy relét szeretnék távolról üzemeltetni pl. egy lábkapcsolóval, akkor a visszajelzést hogy tudom a kapcsolóhoz elvinni? Gondolkodtam ezen, de kövezzetek meg, én nem szeretnék egy teljes CD40106-ot és CD4013-at elpazarolni a lábkapcsoló részre. Számomra ez a CD40106 5/6-ának és a CD4013 felének "elpazarlása" lenne. Persze ha nincs más... De a nyomógombhoz sem ragaszkodom, felőlem a lábkapcsoló lehet arretáló nyugodtan. Szóval van esetleg javaslatotok? Köszi!
Jaja, világos, mondom, ha másnak nem, hát csak agytornának, de jó ezen ötletelni. Enyém vagy garázsban áll itthon vagy zárt parkolóházban a melóhelyen vagy a próbaterem belső udvarán (magánterület), illetve még az áruházak parkolóiban szoktam állni, mikor bevásárolok, de ott inkább napközben, ami talán kevésbé "veszélyes" időzóna. Nagyon ritkán parkolok utcán, szóval nálam ez annyira nem szempont. Jobban parázok, hogy benyomják az üveget, hogy elvigyék a fejegységet belőle...
Valamikor régen volt egy Ford Orionom, abban olyan indításgátló volt, hogy a világ legképzettebb tolvaja sem tudta volna beindítani. Annyira kopott volt a motor, hogy hidegen csak behúzásra indult. Ha menni akartam valahová akkor kitoltam az utcára és vontatókötéllel a kezemben vártam, hogy arra jöjjön egy ismerős. :)
Az indexen rendszeresen közzéteszik a lopott márkák listáját.
Pld. Suzuki Swift rendszeresen előkelő helyen végez, gondolom alkatrésznek viszik.
Persze ez nem jelent nagy számokat, de ha egyszerűen meg tudod oldani hogy a tied ne legyen közöttük, akkor miért ne? Olcsóbb, mint a casco.
Érdekesek a válaszaitok, és mindenképpen érdemes agyalni rajta, ha másért nem, hát mókából. De azért engedjetek meg egy a realitás talaján maradni próbáló, kicsit provokatív kérdést: lopnak ma még autókat? Nyilván speciálisabb típusokat, extrán drágákat megrendelésre, talán... De abba buherálnál ilyen megoldást? Node az Átlag Jóska Swift-jét/Focus-át/Astra-ját/Corolla-ját ugyan ki vinné el? Ezt komolyan kérdem, érdekelne. Arról sokat hallani, hogy feltörik, meg esetleg a katalizátort kilopják olyan típusokból, ahol ez könnyebben hozzáférhető. De egész autót? Vagy csak vak vagyok?
Én annak idején, rejtett kapcsoló helyett egy jack aljzatot szereltem a műszerfalra, amit egy rövidre zárt jack dugóval lehetett aktiválni:)
Mondjuk ez még a 90-es évek hősei ellen adott némi védelmet /időhúzást/.
Mondjuk egy előnye biztos van a benzinszivattyú leállításának. A tolvaj azt fogja hinni, hogy rossz az autó, azért nem indul. Így már nincs kedve elvinni.
Ilyenen már én is gondolkodom. Sok videó és leírás van a benzinszivattyú kapcsolgatásárõl. Azt azért nem tartom igazi megoldásnak, mert van gyújtás, az önindító meg teker, teker. Én az egész gyújtás lakapcsolásán töröm a fejem. Semmit ne csináljon az autó. Legegyszerűbben ezt a gyújtáskapcsoló környékén lehet megszakítani, csak hogy azt csupán egy gyenge műanyag burkolat takarja, két mozdulat letörni és már is látszik a titkos mókolás. A másik dolog, hogy típus szerint tudni kellene, hogy merre milyen kábelek mennek. Mert hiába csinálok profi titkos kapcsolót, ha a tolvaj pl a odb csatijából egy dróttal visz 12 Voltot, ahova kell és máris van áram. Mert nálam pl az odb az utastérben van.
No egy kérdés az autóbuziknak.
Egy sima benzines négyütemű szívómotornál mi az a rész, ahol nem nagy áramok folynak, de ha lekapcsolom, akkor nem megy a kocsi? (De azért nem megy tönkre se, ha próbálkoznak)
Egyedi lopásgátlón töröm a buksim.
Hmm. Értelek, így kényelmes, meg akkor nrm is vészes. Laminálógéppel az a 7-8x átnyomatás elegendő általában, de én is szívtam már vele, érthető a félelmed.
nyilván denaturált szesz használok erre, nem tiszta etanolt.
Laminálót nem próbáltam még, az inkább a bajom ezzel, hogy nem tudod pontosan mikor jó, aztán ha túl korán hagytad abba a vasalást/laminálást, akkor lehet a maradványokat vakarászni, és kezdeni elölről. Ennél ez egyszerűbb. A bekevert oldat elvan egy üvegben, enni nem kér, kevés kell belőle, és lehet látni, mikor jó.
Vasalásról: amit itt leírtál kicsit körülményes, az etanolt én se dobnám ki erre. Egy kérdés, sima lamináló gépet nem próbáltad? Kinyomtatod a rajzolatot, elvégzed a szükséges dolgokat, (felragasztás, felület zsírtalanítás stb) és utána a laminálón áthajtod a nyákot. Suliban, így csináltuk és gyönyörű volt a végeredmény. Vasalóval se kell szórakozni, kényelmesebb, 1.6-os nyák elég vastag is, és a lamináló gép sokáig kihúzza.
Úgy néz ki sikerült kikisérleteznem a vasalás nélküli nyomtatós technikát. A titok nyitja az aceton és etanol arányában rejlik. A neten 3:8-at írnak, de ez nekem egyáltalán nem működött. A 2:1 viszont bevált. Műnyomóra kell továbbra is nyomtatni, rárakni a nyákra, ecsettel a felfelé néző oldalát jó alaposan bekenegetni a keverékkel, hogy átázzon a papír. Tocsogjon. Ezután nyomogatni kell, hogy a toner átragadjon a rézre. Nem kenni, hanem merőlegesen nyomogatni. Könyvvel lenyomni két percig. Megszárítás után beáztatni vízbe két-három percig, majd lehúzni a papírt. Ez nekem samsung ml2026 nyomtatónál bevált. Lehet más nyomtatónál más arány kell. A kontúrok nem elmosódottak, a csíkok szabályosak maradnak.
Köszi, úgy látom a Ducati-nak van 25x50-es változata is, ez lenne a nyerő, és 20db felett már kínosan olcsó:)
Akinek a masinájában 15 év feletti Grundfos vagy Willo szivattyú van, annak érdemes egy ilyet tartani otthon az éjjeliszekrényben, a gázszerelők ilyet ritkán hordanak, inkább egyben cserélik az egészet.
Egy új "gyári" szivattyú 60 ezer felett van, és magától nem ugrik be a helyére...