Nem tudom milyen anyagból van az a gomb, de feltételeztem, egy jó fogó recés részének anyaga általában nem rossz minőség.Így arra gondoltam, hogy a pánt gombján csúnya nyomot hagy.Viszont, ha már ennyire remek anyagminőség, akkor javaslom ezt a grippfogót! 15-20 éve használom őket, és számos profinak kikiáltott testvérüket élték túl.
Pedig kombinált az. Annak a közepén lévő recés pofákkal lehet finoman megfogni a szintén recés straplock gombot és annyira meghúzni, hogy csak két hét után lazuljon meg. A kézi "jól meghúzás" 3 próbáig tart. Nem Omega óra az, hogy ne lehessen egy kombinált fogóval megfogni - szerintem.
Abban egészen biztos vagyok, hogy nem!Műszaki szakértelmed többre tartom!Bár a fogót én sem értem?Mert azért mi gyarló emberek a fogó hallatán azonnal a kombinált fogóra gondolunk.Amit én sem tartok szerencsésnek itt használni.
Ha már, akkor mindenképpen a zégergyűrűvel rögzített változat, mert van csavarmenettel rászorítós is és az állandóan kilazul. ( Majd kisvártatva leesik a gitár. )
A legolcsóbb a csatos üveg dugójáról leszedett piros gumi tömítő karika. Ráteszed a pánt tetejére, viszonylag stabil - persze annyira nem, mint egy rendes straplock, de elég stabil. Egyébként nekem a legutóbb a komoly straplock mellett egyszerűen kettévált a planet waves pánt műanyag kerete, ami a lockoló darabkát rögzíti a pánt hosszabb részéhez. Majdnem elrepült a gitár. Azóta arra is figyelek, hogy csak egy darabból készült pántot használjak.
Egyetértek. Annyit tennék még hozzá, hogy az általad mutatottból is érdemesebb az eredeti Schaller-t venni. Vagy utángyártottat, de akkor pluszban költeni eredeti Schaller vagy Göldo babákra. Az utángyártottból nekem már tört el a baba, nem túl jó minőségű öntvény, míg a Schaller meg a Göldo esztergált darabok.
Volt ilyenem, nekem nem jött be, már a gitár saját súlyától képes volt kioldódni néha, hát még, ha mozdult is volna vele az ember színpadon. Úgy vettem észre, az a baj, hogy a kis golyócskák, amik beülnek a gomb hornyába, egyrészt, nem ülnek bele elég mélyen, másrészt a rugó nem tartja őket elég erősen a rögzítési pozícióban. Leejteni nem ejtettem le miatta a gitárt, de olyan volt, hogy szám közben hirtelen valami lábtámaszt kellett keresni, hogy pozícióban tartsam a gitárt... Inkább ebből a fajtából vegyél, ilyenből az utángyártottal se érhet nagy baleset, ilyenre cseréltem pár éve én is a másikat.
Sziasztok, gitár elektronika csere közben letört egy darab abból a vezetékből, ami a tremoló tőkétől hozza a testet a potikhoz. A gitáromban az egy szigeteletlen huzal volt, de ilyenem nincs itthon. Mindegy, hogy mivel pótolom?
Ti használtok valamilyen vállpánt gomb biztosító megoldást, pl. straplok?
Én egy ilyet rendeltem az ebay-en. A saját gombját kell beszerelni a régi helyére és erre cuppan rá a pántra szerelt rész, amin hátra kell húzni egy gyűrűt a fel- és lecsatoláshoz. Elég masszív és bizalomgerjesztő kivitel, de ha emiatt leejtem a gitárt, akkor feljelentem az ebayt :)
Minden lehetséges, de ilyen fotókról, illetve mérés nélkül nem lehet kideríteni.
(a forrasztásokat nagyító, esetleg mikroszkóp alatt lehet jól megvizsgálni)
Egy képzett ember 3mp alatt meg tud csinálni egy-egy tökéletes forrasztást. A gyártók is ezzel kalkulkálnak, a kis méret miatt sem bírják a dugók a sok másodpercig melegítést. Ha sokáig melegíted, a megolvadt műanyagok is tudnak átvezetést produkálni.
Nemrég forrasztottam egy Klotz AC106-ost, a jelvezeték fehér szigetelése (!) kicsit megolvadt, illetve beleért a forrasztásba is, és máris megjelent 8-10MOhm a jel és a föld között. Természetesen ez nem annyira jó, újra kell vágni és forrasztani a kábelt. Egy jól megforrasztott kábelnél 200MOhm-os állásban sem mutat semmit a műszer. (és persze kapacitása is van mindennek, ami magasvágó tud lenni, ez igaz a hibákra is :)
Szóval: távgyógyászatilag, mérés nélkül nem lehet a kábeledet gyógyítani, de javaslom, szakember szedje szét, nézze meg a dugókat is (ha gyanús, akkor kuka), és vágja vissza a kábelt, kezdje elölről az egészet. A fehér szigetelés ne érjen bele a forrasztásba, pláne ne olvadjon bele. A fekete réteg pedig vezetőképes anyag, az aztán semmiképpen ne legyen a jel forrasztásához közel. A blankolásnál (csupaszolásnál) is ügyelni kell, hogy a fekete réteget nehogy túlvágja (azaz átvágja a fehéret is vele együtt), és a jelet gyengítse ezáltal is.
Gondolom neten már keresgéltél, de ha nem: http://tronixstuff.com/2015/04/02/kit-review-jye-tech-dso138-digital-storage-oscilloscope/
Egyébként érdekes lehet a cucc, megnéztem a jelgenerátoraikat is. Lehet, hogy rácuppanok a témára, jóval kisebb, mint az analóg szkópom, amire meg nekem kell még bőven elégnek is tűnik. Ebay-en 20-22EUR körül már kapható.
Elég furán van megcsinálva, nem látszik a jel rézvezeték, csak sejteni lehet, hogy van ott valami.
De, ez így még működőképes lehet.
Az elő szokott fordulni, hogy túlmelegítik (túl sokáig forrasztják) és ezért szétválnak a jack belső illesztései, a jel rész szegecselése, vagy az árnyékolás krimpelése, és így lesz ellenállása, ami gyengíti a jelet. Egy multiméterrel gyorsan ki kehetne mérni.
A másik jackről is kellene hasonló fotó, hátha ott van valami hiba.
szerintetek érdemes ilyen olcsó didi oszcilloszkóp kitet venni? http://elektronika.vatera.hu/muszerek_alkatreszek/merestechnika/dso_138_digitalis_oszcilloszkop_kit_2155822469.html
Sziasztok, múlt héten írtam a szarul szóló klotz kábellel kapcsolatban, (Klotz AC110, 6 méter, neutrik NP2X-B és NP2X-AU-SILENT), újra lett forrasztva, valamivel jobb az eredmény, de még mindig nagyon fátyolos a hangja. Berakok egy képet a forrasztásról, hátha lesz valakinek valami meglátása:
Bekaphatja aki kitalálta ezeket a pedálokat, hogy ezzel szívassa a népet. Én is hónapokig vadásztam (Z5-öt) mert a normális kapcsolókkal nyilván nem lehetett rendesen mindent vezérelni. Utána meg kereshettem hozzá kábelt, mert természetesen nem midi kábel...
Van itt egy kapcsolás szövegesen megfogalmazva, hátha segít:
Engl Z-4
It's basically two on/off latching switches Signal for each of the two functions comes in on on the red and green wires, through the respective LED's, to the center pole of the switch. The common/ground is tied to the second pole of both switches.
Valakinek nincs egy banzai (és társai, tehát nem a taydás gagyi abs) féle 19mm-es eagle gombja gyorsban eladó? Vagy visszaadom később, csak ez rohadtul kéne a héten. Köszi!
A fekete (kocos szép szavával "koromgumi") réteg NEM szigetel; éppen ellenkezőleg, a melegeret körülvevő (többnyire világos színű) szigetelő rétegnek a kábel mozgatásából adódó sztatikus feltöltődét "vezeti le" az árnyékoló harisnyába.
Az nem probléma, hogy magához a belső érhez is hozzáér?
Nekem is van egy olyan kábelem, ami enerváltan szól a másik ugyanolyanhoz képest, és nem tudtam rájönni az okára.
valószínűleg a vékony fekete borítás a melegéren hozzáér magához a melegpont forrasztásához. A fekete borításnak van némi vezetőképessége, s így rövidre zár a test felé.
Esetleg tudna valaki segíteni, hogy mért szól borzasztó szarul a zsír új gitárkábelem?
Szerelt kábel, 6 méter Klotz AC110, egyik végén Neutrik NP2X-B, másik végén Neutrik NP2X-AU-SILENT. Eddig egy "Fender Performance Series" kábelt használtam. Ahhoz képest az új kábellel a hangerő kb 70%, minden magas eltűnt, nulla sustain, szóval kritikán aluli. Mi lehet a gond? Van valakinek tippje esetleg?
Vastelep/színesfém kereskedés,ott veszel ilyen hálót,egy lakatossal csináltatsz köré egy keretet,belehegeszti a hálót,leporfesteted,krómoztatod vagy nikkelezteted,és ennyi. :)
helló!
hátha van valakinek elfekvőben, valami régi cuccból kimentve, stb:
MC1468L, illetve TA7179P (dip14, dual tracking) regulátort keresek (régi yamaha szintibe).
esetleg ha van egyéb, de lábkompatibilis ic, az is jöhet.
tudom, ebay - ha más nincs, onnan lesz, de hátha:)