ez az YJM egy spec modell, nem szokvány torzító!
ugyanis frekifüggően torzít!
minél nagyobb a gain, annál nagyobbat emel a magas tartományon is. ezt lehet hallani a tipikus malmsteen soundon is.
ráadásul egy kis értékű kondival kezdődik a bemeneten (10n) ez levágja az a muddy-s mélyet, amiben a torzítok bele szoktak fulladni.
a zaj oka meg az, hogy ez csak egy preamp/dist fokozat, illik utána még egy jó csöves torzítást utánanyomni (tipikusan Marshall fej torzítása). na ekkor megjött az a jó kis sound.
de a zaj is! ezért KELL a zajzár. nem kihagyható ebben a rigben.
A zajzárral nekem az a bajom, hogy nehéz eldönteni, hogy mennyit engedjek neki leharapni a hang végéből, meg, ha, csak megmozdúlnak a húrok, ahogy az ember hozzáér, nyitogatja a valós állapotot.
A gitárhangszedő is szed fel brummot, meg zajt, még a humbucker is. Az én Gibson standardom pl elég zajos cica, pedig még a potiüreg is külön árnyékolva van.
Na most a torzító ezt az azért nem különösebben zavaró jel/zaj viszonyt a 400-1000 szeres erősítésével (miközben az amplitudó a vágás miatt csak 2-3 szorosára erősödik) drasztikusan le tudja rontani.
Megoldás: Árnyékolom a gitárt, ha ic-s a torzító, akkor NE5534 illetve NE5532 műveleti erősítőket használok, a bemeneten kondival vágom a jelet 10kHZ felett, igyekszem nem nagyértékű potikat használni, jó minőségű potikat használok, ha tranyós a cucc, akkor az első tranyó kiszajú legyen és nagy erősítésű, és optimális kollektoráram beállításban használom.
A saját torzítóimban ezen felül még szoktam rakni egy egyszerű zajzár fokozatot is.
Azt tudom,h milyenek a torzítók...Az adok-veszekben volt téma és panaszkodtak rá,h a gain feltekerésével nagyon zajos lesz.
Mondjuk nekem mind1 De leírtam,h hogyan lehetne csökkenteni a zajt.Mármint ha a tápban van a gebasz....
Próbálom ideterelni a témát ebbe a topikba
Az teljesítmény ellenállás lábát ugy kell hajlítani, hogy a disszipálásra szánt test ne érjen a nyák felületéhez. Gondolom ezt te is tudod. Sőt, néhol lehet spciális tartót kapni ezekhez, amikben rugós lábrögzítők vannak.
szépek ezek a fa nyákok, de egy kicsit tűzveszélyes. ha szénné tud égni egy üvegszálas nyák egy ellenállástól, akkor ezen biztos tábortüzet lehet gyujtani :)
neked is elküldtem a tervemet(nyákot),ha jól emléxem,nézd át egyezik -e a 4048II -vel(de asszem igen bár..?) és gyá próba!!
lehet ,hogy meglepi,így vagy úgy.-:))
Figyelj ez az STK 4048 jó gitárhoz? Nekem van egy ilyen IC a fiókban, de az pontosan STK 4048IX típusú!Valaki lebaszélt anno, róla azért az IC most lapul a fiók mélyén, de ha Te azt mondod...?
ISA ahhoz mennyi az IC? Mert sztem árban is a TDA a nyerő de többett nem mondok mert az fogjátok a fejemhez vágni hogy csak ezt tudom hajtogatni. Nekem nem push-pull poti kell hanem 3állású kapcsoló. Az is csak akkor ha lesz új pickupom.
Én is úgy tudom hogy a Quad405 gitárhoz nem jó.Hifihez jó de messze nem azok az elvárások.Az STK-t nem ismerem de elég híres család. Mint mondtma én a TDA-ra szavaznék, nekem az van, jó.
Ja ha a Marshall fejek bele merik tenni sztem akkor jó
Ismétlem, a quad405-el nem szól jól a gitár. Erről egyszer már tárgyaltunk itt, talán Bakóimivel, vagy Rodnassal. Nálunk az énekcucc Quad 405, és inséges időkben egyszer nyomtam rá gitárt, és olyan szar zizegősdinamikás fénytelen hangja volt.
Hozzáteszem, hogy nem gitárhangfal volt rajta, viszont hangfalemulált gitárhangot küldtem rá.
A basszer viszont elfogadhatóan szólalt meg rajta. Nem szépen, de elfogadhatóan.
Van pár push-pull potim, ha kell, igaz, nem gitárban volt (abból az erősítőből szedtem ki aminek a zengetőjét elvitted), egy kicsit nagyobb.
Ha kell viheted egy sörért :), de nem tudom milyen állapotban van, recseg-e vagy nem. Ha jól emlékszem 50kOhmos.
Elektroman,
Az EMO-ban vettem a dobozt, de néha az Intruder-ben is van.
Ha fúrni-faragni kell, gyere át vannak hozzá szerszámok (dremel, akkus fúró, fúróhegyek 12mm-ig ) ha kell.
Egy haver Quad405-öst tanácsolt végfoknak. Lehet egységcsomagban kapni, meg lehet, hozzá koppanásgátlót is rendelni. Mi a véleményed? Közben kiderült, hogy nem 16-ohmos a ládám, csak 8.
A humbucker kapcsoláshoz meg ezt gondoltam használni, a Seymour Duncan honlapján láttam, és olyan kapcsoló kell hozzá, amilyet alul rajzoltam.
Sajnos csak olyat láttam lomexnél is, ahol középállásban semmi nincs összezárva, vagy olyan, ahol mindkét oldalán össze van a három.
Ennek az lenne a dolga, hogy középen felezett a hangszedő, a két szélén humbucker üzemmódban párhuzamos, illetve soros. Azért akarok egy kapcsolót erre, mert ha lesz még egy pikapválasztó kapcsoló is, meg két hangerő poti, akkor már túl sok lenne, ha külön felező kapcsoló lenne.
Ha ilyet nem találok, akkor marad valami 5 állású kapcsolós megoldás.
Neon! Ha tudnál olyan dobozt szerezni amiben a te Guv"Nor-od vagy mondanál valami boltot ahol kapni jó áron azt megköszönném.(Esetleg megegyez7nénk egy végfokban )
Nem tudjátok, hol lehet itthon kapni olyan 3 állású kapcsolót, ami humbucker kapcsoláshoz jó, és egyben megoldja a soros, párhuzamos, split módokat? ON/ON/ON kapcsolónak híjják, ebayen láttam, de az picike, thomann-on vagy hol meg 17 EUR. Az a lényege, hogy középállásban az átellenes lábpárokat zárja össze.
Közben ma szenvedtem egy sort a 100-as végfokkal is.
Az eredmény: tranyók és kondik cseréje után is ellövi a két biztosítékot, és a legutólsó próbálkozáskor valami még füstölt is (asszem az az ellenállás-huzal átkötés).
Tényleg kukába kéne dobni és valami egyszerű jól bevált végfokot kéne a helyére tenni.
A 7294-nél biztos, hogy baj, hogy nem 8-ohmal használnám, hanem 16-al? A mostanira is az volt írva, hogy 8-16.
Már nem emlékszem, elsőre hogy kötöttem, de másodszorra jó lett.
Aztán kicseréltem a potit egy másikra, azóta kikapcsolt állapotban a bemenő jelet valamiért letesteli. Nagyon gyanús nekem ez a kapcsoló.
Mindegy, most nem is a bypass a legfontosabb, hanem az, hogy először is optikai vezérlésűre kell alakítanom az egészet, mert nem szeretnék többet recsegő potikkal szarakodni, 6500-at meg nem vagyok hajlandó egy wah potiért fizetni, ha van rá mód, hogy máshogy oldjam meg.
A vasmagokat és a mágneseket nem szabad letestelni! A pickupnak legyen egy alja egyoldalas üvegszálas nyákból, ami kifelé nézzen, hogy a csatlakozókábel harisnyáját oda forraszd. Nektek egyenlőre kiöntésként nagyon megfelel a 20 perces uverapid, ami úgysem húsz perc, tehát van ideje a műgyantának megkeresni a kis zugokat. Szerkezeti csavaroknak sárgaréz, vagy kromacél jöhet számításba, mert azok nem reagálnak a mágneses terekre, és zavart sem keltenek, bármennyi is van belőlük a pikupban.
Ha 6 mm átmérőjű rudakkal csinálod a pickupot, hosszú ferritmágnesek is jók, mert egy-egy nagy mágneslap energiája a rudak húrfelé néző kis felületén koncentrálódik. Tehát a három nagy tömegű mágnes összenergiája a 12 darab rudacska húrfelé néző kis felületén jelenik meg. A rudak 18-20 mm-nél ne legyenek hosszabbak! 10 mm-enként legyenek, mert az necknek és bridgenek is jó táv.
Mellesleg nem akarsz,egy hibridet(cső elő és félvezetős véggel,ha érdekel,küldöm a tervet és a csöveket is hozzá-:)
(csak egy kis táptrafót kell csinálnod, oszt gyá!-:)
Én meg assszontam, hogy, ha a a nitrohígító nem oldja a koptató szélét, akkor sem az akril, sem semmilyem más festék spray nem fog kötődni hozzá. Mert ugyi ekkora ,,mechanikai" külső behatásokhoz nem elég fedni a festéknek, hanem kötődni kell hozzá.
Jeti, baz+, a "Maestro" az egy akrilfesték fajta!! Én nem aszontam, hogy ne akrillal fesse, hanem aszontam, hogy ne "Maestro tipusú akrillal, mer az szar!! Ééééértedmá????????????
A MusicMan oldalán azt írják, hogy a SUB1 az hársfából van... Az meg milyen? Mert ami nekem van "fa-anyag-táblázatom" abban ez pont nincs benne. Melyik faanyaghoz hasonlít? (Hang-karakterisztikára, súlyra, keménységre?)
Na tegnap nekiáltam a Clyde McCoynak. Egyelőre kimeneti buffer nélkül van összerakva, mert míg beültetgettem a wah alkatrészeit elfelejtkeztem róla, hogy a buffer még mindíg a savban ázik úgyhogy csúnyán alámaródott :(
Azért így is jól szól, csak egy nagy problémám van:
Rögtön true-bypass módon kötöttem be, de a byőass mégsem működik jól:
Az effektet kikapcsolva a poti állása beleszól a hangzásba, eltekerve az egyik végponttól sípol a cucc.
Régebben egy Crybaby-vel is volt hasonló gondom, ott nem sípolt, de kikapcsolt állapotban a poti recsegése beleszólt a hangzásban.
Mit ronthattam el??