No, tegnap ki is marattam a panelt, és állati jó lett!
Úgyhogy: GT2-re fel!!!
Ezek szerint nem kell vacakoljak a furatok helyén maradt papirkákkal? Most kikapírgásztam. Az egész panel pezsgett egy nagyot mikor beletettem a HCL+H2O2-be, aztán csend, és dolgozott az oldat. A papírra gondoltam, de nem voltam benne biztos. Mindenesetre a festéket alig bírtam leszedni róla... A Ciff nem vitte (persze vizes volt a nyák) de az Amway-os fémtisztító+szivacs dörzsis fele hatásosabb volt.
Én nem szoktam lakkozni, lekenem alkoholban oldott fenyőgyantával, oszt csókolom. Mit írtatok, "kontaktlakk"?
Valószínűleg az én esetem a CryBabyvel egy szélsőség, eddig inkább olyanoktól hallottam magas-veszteségről panaszt akik sok pedált kötögettek egymásután.
Amikor BOSS-om volt én sem hallottam meg a különbséget, de akkor csak az az egy pedál volt egyedül a jelútban.
Mindenesetre aki barkácsol annak tényleg a legegyszerűbb egy strapabíró DPDT(amikor éppen be lehet szerezni), amíg azzal nincs gond addig minek vacakolni nyák maratással meg kapcsolóáramkör építéssel...
pl. most szereztem be egy dodfx25b-t és az nem true bypass, ott hallhatóan nem változik a hang...
egyébként a sima *PDT lábkapcsi simán jó, nem fog az recsegni meg ilyenek, a jóknak még az is a neve hogy Heavy Duty...
Van olyan megoldás hogy maradhat a sima kapcsoló, csak nem az végzi a hang kapcsolgatását. Hanem egy Audio Switch IC. Ha én most építenék valamit, biztos azzal csinálnám meg. :)
nem! pedig létezik pl. az sk10 amit kifejezetten erre alánlanak valóban egy gyanata alapú valami,de neken sajna, nem jött be.valóban szépen folyasztja az ónt,de ha utánna le kell mosni denszesszel,mert idővel megmarja a nyákot.("szép" foltos zöld lesz ,mintha rézgáliccal ápoltad volna.)
Én módszerem a következő:
1.maratás után full fémtisztára mosom a nyákot
2.saját készítésű (gyanta denszeszben oldva),vékonyan beecsetelem a felületet.(utána hagyom tökéletesen megszáradni)
3.kifúrom a szükséges pontokon
4.beültetem (forrasztom) az alkatrészket
5.élesztem (tesztelem( az áramkört
6.ha minden ok. lemosom a gyantás oldatot(denszesz vagy nitró(a nitró csili-vilissebbé teszi az ónt)
7.végűl az egészet(mármint a rorrasztási oldalt) lefújom kontakt70 lakkal.
Egy példa, hogy miért jobb a true-bypass:
Most hozott egy haverom egy nem-truebypassos CryBaby-t javításra.
Kikapcsolt állapotban hallhatóan vágja a magasakat, tompább a gitár hangja, mint amikor ténylegesen kikötöm az effektet a jelútból.
Ha meg ráadásul egy egész kisvasutat kötnék a gitár után amiből egyszerre nem csak egy, hanem több nem-true-bypass pedált is kikapcsolnék akkor gondolom még sokkal inkább hallható lenne a magas-hang veszteség.
Saját építésű torzítókba én mindíg mechanikus kapcsolót teszek, mert eddig még nem volt velük gondom, ha meg valami relés kapcsolást akarnék mikrokapcsolóval akkor meg fájhatna a fejem, hogy mechanikailag hogy építsem be úgy, hogy a taposástól ne menjen tönkre a mikrokapcsoló. A mostani pedálomban kb 2 éves kapcsolók vannak, még nem recseg-ropog.
lehet hogy most megköveznek érte, de az én felfogásom szerint, a mechanikus alkatrészek (potméter, PDTkapcsoló) általában a leggyengébb láncszemei egy Audió berendezésnek. Mert elkopnak, aztán recsegnek, meg mittudom én. Csupán erre alapoztam meggondolatlan kérdésemet, hogy akkor miért annyira jó...
2006-06-22 23:45 |
#2319
hát arra sokat kell várnod.
1) a banda feloszlott
2) a johnson meg szét van szedve
Vágom már mit jelent. A bemeneti jel "Bypass"-kor módosítatlanul kerül a kimenetre, bármilyen félvezetőn való áthaladás nélkül. Ez oké.
de MIÉRT JOBB ez, mint a nem trú bájpessz?
"Az a lényege,hogy amikor egy effekt true bypassos,akkor kikapcsolt állapotban a gitárjel nem megy át semmiféle félvezetőn,meg egyéb akármin,szóval nem változik semmit,azt kapod a kimeneten,amit a bemeneten."
Mi nem érthető ezen? Ezért.
hmm de ez nem túl előnyös megoldás szerintem.. Hiszen a *PDT kapcsolók is egy idő után elkopnak, és ekkor már ecseg ropog majd a jel...
Szerintem eg újfajta FET tel jobb eredményeket lehet elérni. nem?
Mondjuk nem a Boss féle FlipFlop os megoldásra gondolok, hanem a *PDT kapcsoló + FET párosra. Mert mondjuk a relé nagyon sokat fogyaszt. Rettentő sokat egy félvezetőhöz képest. És az még koppan is amikor kapcsol.
"igazi kikapcsolás" vagy valami hasonlónak lehetne fordítani.
Az a lényege,hogy amikor egy effekt true bypassos,akkor kikapcsolt állapotban a gitárjel nem megy át semmiféle félvezetőn,meg egyéb akármin,szóval nem változik semmit,azt kapod a kimeneten,amit a bemeneten.
Sok olyan effekt van,ami kikapcsolt állapotban is beleszól valamennyire a hangképbe.Na azok a NEM true bypassosak.
cif+acélgyapot->víz->oxidmentesítő->víz->acélgyapot+víz-->oxidmentesítő->víz->trisós melegvíz->víz->levegős lefúvatás->fotolakklakkozás->szárítás 70 fok 20 perc->fotózás->előhívás->viz->levegős lefúvatás->fúrás->cif+acélgyapot->víz->levegős lefúvatás->forrasztólakk
így bármilyen összefogdosott, leoxidálódott, bekoszolódott panel jó lesz
a lotstoppot kihagytam, mert azt úgyse akartok rá tenni...
Én addig szoktam súrolni ,míg a viz egy egybefüggő filmréteget nem ad (nem fut szét) . Ekkor már zsírmentes.Utána egy rövid időre beleteszem a hívóba,az még ad a zsírnak ,olajnak ha még is maradt volna rajta.Leöblítem, szárítom, lakkozom.
ezekszerint jóval olcsóbb a megoldás, de nem szeretek vasalni
Akkor megyek a másoló irodába ha a csajok úgy bánnak a tojásaimmal,mint a hímes fotópapirokkal
Én egy másoló-irodába járok lézernyomtatni,már tudják ott a csajok a dolgokat. :))
Úgy bánnak a kész nyomattal,mint a hímestojással. :))
Amúgy ez a műnyomós módszer nem rossz ám! Majdnem fotó minőséget ad,csak szerintem kevesebbet kell pepecselni vele. Egyrészt ha a fotós dolgot elbaszom,akkor mehet a kukába gondolom. Itt meg ha szar lett lemosom,5 perc alatt rávasalok egy másik nyomatot,és mehet minden tovább.
Ilyen lesz a végeredmény.
Még egész kicsi betűkhöz is jól használható.
Árban pedig mondjuk egy panelre: a nyák kb 300-500Ft,mérettől függően.Egy műnyomó papír kb 5-10Ft.Maratószer,mondjuk vasklorid kristály olyan 500Ft,de ez sok alkalomra elég.Azonkívül víz meg vasaló.És a helyigénye sem nagy.Én sajnos nem tudnám hova tenni a levilágító ládát.
ITT egy jó leírása a műnyomós témának.
Na,király,hogy így elsőre sikerült!
A papír azért jött le nehezen,mert vastag. Mondom,igazából 90-110g-os a legjobb erre a célra.
A furatok helyéről meg az ujjammal szoktam kidörzsölgetni a papírt,de ha elég erős a maratószer,akkor úgyis kimarja a felesleges papírszálakat.
van az én melóhelyemen is ...itt tőlem 5méterre
De 7végén szeretem az ilyekenet csinálni, viszont 7végén nem szeretek itt leni
ha eszembe jut szombat du,h kell egy olyan,akkor nem kell 7főig várni...nah..
Akkor is jobb a foto és kész
Nekem van kapcsolási rajzom is. Meg egy JH-1 Wah. Adj e-mail címet, küldök át amit tudok. (bár a képeken semmit nem fogsz látni, mert sz*rul sikerültek...)
Tegnap du kinyomtattam a műnyomóra, estére pedig rávasaltam a papírra az áramkört. "LEN"-be kapcsolatam a vasalót, gőz ki, és vasalgattam olyan 1-2 percig, aztán zsebkendővel még rányomkodtam. Vigyázni kellett, mert bazimeleg. Kihűlt, és áztattam kb fél órát. Elég nehezen jött le a papír róla. Dörzsölgettem vagy 20 percig. Még a furatok helyén vannak kis fehér papírdarabkák, azokat mg ki kell piszkáljam maratás előtt. Szép lett!!! Csak egy helyen kell picit javítsam. Szépen látszanak a feliratok is.
Maratás ügyben: Én is a HCL+H2O2 -re szavazok, annyi kiegészítéssel, hogy a hidrogén/oxid helyett használható Hiperol tabletta is. Olyan dobozban van, mint a pezsgőtabletta, és asszem gyógyszertárban kapható.
naja...
Épp arról beszéltünk,h milyen olcsó megoldás, mert pár forint egy olyan lap.És ki ad nekem lézernyomtatót?
Akkor is marad a fotó
Nem kell olyan vasalót vennem,amin van kis nyákrajzocska,h azt is lehet vasalni
fotohoz jó a pausz és a tintasugaras nyomtató
én nem akarok vitatkozni vasklorid-H2O2 ügyben.
a lényeg a zseb!
1db 450 ml-es vasklorid 600 Ft elég kb 5-6 A4 lapra
1 l H2O2 300 Ft + a 3x %-os sósav párszáz és ezzel táblányi lemezt lehet kimaratni. és ami még számít. nem marad meg az a gusztustalan barnás lötty, amit nem illik a lefolyóba önteni...
fodrászcikk boltba kapható a H2O2 fekete flakonba. ja és sokkal gyorsabban dolgozik az oldat.
ez a napos dolog baromság. én kihagytam egy panel a napon kipróbálni, hogy mit csinál vele a nap. akkor semmi hatás nem volt. persze ez régebben volt és lehet, hogy akkor még működött a föld ózonpajzsa
a megoldás a búrátlanított higanygőz lámpa, mint ahogy ezt már megirták.
maratni meg hidrogénperoxid-sósav dologgal kell. tisztább, szárazabb jobb érzés
a dolog nem ilyen bonyolult.
ezeken az erölködőkön direkt kimenet van a lábkapcsolónak.
ezzel semmit nem kell csinálni, mint a két kijövő vezetéket a harmadikkal összekötni vagy nem(földre kötni).
Ha földre kötöm egyik állapot, ha nem, másik. a lényegi kapcsolást egy analog multiplexer (adatválasztó) csinálja, amit ezzel a két állapottal vezérelsz. amint beledugsz egy jack-et a footswitch aljzatban leválasztódik az erősíő elején lévő gomb és az számít ami a kábel végén lévő kapcsolók állása.
annyit azért hozzátennék,h én este és télen is tudok nyákot gyártani
Nem kell megvárni a nyarat...
Kell egy higanygőz lámpa, letöröd a külső búrát óvatosan , ami szűri a káros,de neked épp kellő fényeket.Csinálsz neki egy nyitható fadobozt,akár bútorlapból és már készen is van.Egyre kell figyelni:MÉG VÉLETLENÜL SEM SZABAD BELENÉZNI!!!!
én nem fújom le előre,mert akkor vigyázni kell rá és ha megsérül lefújhatnám mégegyszer.A másik dolog az,h a felfújt fotolakk fényérzékeny...épp te mondtad mennyire jó neki a nap.Szóval takargatni kell, vigyázni és sötétbe rakni.Megéri?
Ha háztartási sósavat használsz gyorsabb lesz a maratás, főleg ha egy ki hidrogén peroxidot raksz bele....mondjuk egy kupakkal
a kettő együtt 5-600 HUF
Sziasztok,
Nincs valakinek fotója egy gyári állapotú Cry-Baby belsejéről?
Az egyik haverom ideadta az övét, hogy javítsam meg, de annyi gányolás van benne (gondolom más is próbálta már javítgatni), hogy már nem tudom mi volt benne az eredeti és mi nem.
Azt hiszem átalakítom True-Bypassra, mert elég érezhetően vágja a magasakat.
A világ legegyszerűbb dolga. UV lámpa nem kell, a nap gyors és tökéletes. 10 perc lámpa = 30 másodperc napsütés.
Előhívásnak egyszerű feloldott és hígított lefolyó-tisztító kristály, egy kis dobozból lesz két öt literes műanyag kannával. Kristályos vaskloridot bármelyik gyógyszertár beszerez, amennyit kérsz, egyszer kell csak feloldani, csinálsz abból is egy öt literes kannával, egy üres kannát meg beállítasz az egyszer már használtnak, hogy ha egyszer átpörgetted a frisset, akkor azért még bőven lehet maratni a használttal is.
Néhány lemezt előre lefújsz, nem megy tönkre, ne akkor kelljen kapkodni, amikor szükség van rá és már világítanád, s csak levágod a szükséges darabot.
Ennyi. Mióta én ezt megléptem, azóta semmi gondom a nyákgyártással.
Hello "rodnas"! Engem az adok-veszek rovatban a 38128-as hozzászólásodban a Peavey-hez készített 2 kapcsolós pedál godolkodtatott el! Például, hogy ezt dugaszokkal nem lehet hozzákötni az erősítőhöz? Persze soklábú csatlakozókkal igen... De Te hogy oldottad meg vagy az erősítőtől szét sem lehet választani, egyszerre a panelról jön ez a választó kapcsoló?
Tehát akkor lehet kapni 4+árnyék kábelt és többszálasat is? Mert igazából a kapcsolók közötti bekötést nem értem.
Addig jutottam el, hogy 1 kapcsolóval megoldható 1 effekt kapcsolása...
Kapcsolólábak:1-in; 2-effect in; 3-(4)-out; 5-effect out; 6-Millenium bypass... Tehát még LED-et is elhelyezhetek az erősítőn, ha saját torzítót rakok az erősítőbe...
De hogy kötöm be a másik kapcsolót pl: egy boosternek vagy valaminek ami még az erősítőben lesz... Szóval a második kapcsolónál vesztettem el a fonalat. Vagy akkor ide már nagyon sok eres kábel kell???
Hát a 240g-os elég vastag,de remélem azért jó lesz.
Mindenesetre hosszabb ideig vasald kicsit,és hosszabb ideig áztasd,hogy mindenhol jól átázzon a papír,hogy könnyebben lehúzhasd majd.Hogy fényes-e,annak szerintem nincs nagy jelentősége.
Amúgy ha elsőre nem sikerül esetleg,nem kell kétségbe esni,minél többször próbálod,annál jobban megy majd.
Először én is szartam a selejteket. :)))
Szerencsére ha lemosom a festéket a lemezről,újra tudok rá vasalni.
Amúgy a nyomdaiparban használják főleg ezt a papírfajtát,magazinok,poszterek,ilyesmik nyomtatására. Olyan nyomatokhoz kell,ahol fontos az éles kontrasztú rajzolat.Mivel ez a műnyomó papír végülis lakkozott papír,ezért nem issza be a festéket,és így a nyomat kontúrja olyan marad,ahogy rányomják,nem lesz "bizonytalan" nagyítóval nézve.
Egy ideig vászon alapú ragasztószalagot használtam,de annál arra kellett figyelni,hogy olyan helyre ragasszam a nyákon,amit késöbb levágok majd,mert ahol ragasztós lesz a nyák (márpedig a hőtől megolvad a ragszalag),ott szintén rajta marad maratáskor a réz.
Újabban nem használok rögzítést! :)
Belövöm hogy hova essen a rajzolat,mert a papíron átlátszik valamennyire,aztán leszorítom a papírt,és a meleg vasalót rárakom középre,és ott kezdem vasalni.Az első vasalóhúzás után szépen rögzül a nyák a papírhoz. :)))
Nekem bevált ez,de először talán jobb a ragasztószalagos cuccal kísérletezni. Csak vászon és papír alapút használjatok,mert a műanyag szigszalag ráolvad és összepöndörödik. És cak olyan helyre ragasszatok,amit késöbb le fogtok vágni.
Hát én maximumra szoktam tenni a vasalót,ha multiméterrel rámérek a talpára,akkor olyan 140-160 fok között szokott lenni.
Gőzölni tényleg nem kell. :)))
A lényeg,hogy mindenhol (a széleken főleg) jól levasald,egy kicsit rá is szoktam nyomni a vasalót,de csak egy kicsit.Mikor már jó,akkor általában így "áttetszik" a papíron a rajzolat.Nekem akkor szokott jó lenni,ha már kicsit barnulna a papír,de komolyan. :DD
Ami még fontos szerintem:
Van egy ilyen festőhenger-szerű szerszámom,amiben szivacshenger helyett egy kemény filc henger van.Amikor abbahagyom a vasalást,de még forró a papír,akkor ezzel át szoktam hengerelni jobbra-balra,fel-le.Aztán hangyom kihűlni,és mehet a hidegvízbe kb 20-30 percre.
Ha a papír a rajzolatok között felhólyagosodott már faszán,akkor jó,és folyóvíz alatt szépen leszedem a papírt róla,meg ledörzsölöm a felesleget az ujjam hegyével,hogy csak a tiszta rajzolat maradjon.
Kurva jó módszer,mert olcsó és egyszerű.Ha elbaszom,lepucolom a nyákot,és vasalok rá egy másik mintát.