hát kérem a monacor nem jött be mert csak nagyker... Felhívom azt mondom kéne ilyen poti, erre mond egy céget ahol nem is árulnak ilyet... Na mind1 viszont a többi viszont eladónál sem láttam?
Valaki tudja esetleg hol lehet Bp.-en 500K-os Alpha potit venni??? Plííz help!!!
Nem egy emberrel leveleztem már, akik többek közt azért építgetik a kicsi Marshallok másolatait, mert nem csak, hogy olcsóbban kijönnek mint egy új eredeti, de jobb trafókat tudnak belerakni mint amiket Marshallék használnak. (1974-esnél az eredeti Táptrafójára panaszkodnak sokan, a 2061-esnek meg a kimenőjére, hogy gyakran tönkremennek).
Amennyit én már ráköltöttem az enyém építésére, abból mondjuk már simán kijött volna egy kisebb használt full-csöves Laney kombó, de az is biztos, hogy akkor szegényebb lennék az utóbbi hónapokban rámragadt elektronikai ismeretekkel :)
Nem,azokat sokkal olcsóbban meg lehet építeni,mint a gyári áruk.
Mondjuk egy Diezel fej kurva bonyolult,nem állnék neki! :DDD
De Soldano-t szívesen csinálok,mert viszonylag egyszerű,és kitűnően szól.Az egyik alap higain hang!
A Bogner meg nagy álom,egyszer talán majd építek egyet.Az sem olyan vészesen bonyolult.
Egyszerű,egy csatornás fejeket (mint pl a JMP),sajnos nem éri meg csinálni,mert használtan is hozzá lehet jutni egy eredetihez 120-180ezer között.
az oké, hogy egy jmp vagy jcm fej kb. munkadíjjal együtt kiadja durván az eredeti használt árát, de egy Soldano, Bogner, vagy Diesel-t megépíteni is annyi?
Szia,
Gem jól mondja épp egy Recton ügyködök,bár lesz még +1 csati benne,egy SLO-100.
Megrendelésre nem dolgoztam még,és nem is szívesen tenném.
Sajna kevesen értik meg,hogy mivel nem hitelezek senkinek,ezért az anyagárat le kell tenni előre,ami szintén nem 10Ft.Mert mi van akkor,ha a kedves megrendelő visszamondja a dolgot félúton,és tojik a fejemre?Akkor buktam? Szóval ezért nem szeretnék megrendelésre dolgozni.
Inkább azt az eljárást részesítem előnyben,hogy megépítek valamit,és ha tetszik valakinek,megveszi.
Esetleg tégy egy próbát Fenderessel is,ő is építget Rectokat,és jókat!!!
A mailja: fenderes(kukuc)freemail.hu,asszem.
2N5457 - Ez egy kis teljesítményű n-csatornás JFET, beszerezhető, én is azt használok. Helyette jobb lenne a J201, de az nincs az országban. Próbálkozhatsz helyette BF245-tel is.
1N4148 - A legalapabb kis teljesítményű Si dióda, kb 4 Ft/db, mindenhol lehet kapni. Én mindenhova ezt használom.
LM386 - Kis erősítő IC. Helyettesítőjéről nem tudok, viszont szerintem lehet kapni.
2Nxxxx tranzisztorok: Lomexben a legtöbb kapható. Általában nem megyek el odáig, berakok a helyére valamit a BCxxx szériából, pl BC182/212/547/559 stb... A lényeg, hogy ugyanolyan típusú (pnp/npn) legyen, és nagyjából azonos bétája (erősítése) legyen. A lábkiosztás eltérő, megnézem az alldatasheet.com-on.
Figyelj, ahelyett, hogy másokat dolgoztatnál, szépen fogod a google-t, beírod, hogy pl. 2N5088 data sheet.
Megnézed az adatlapján a határadatokat, aztán ugyanezt megnézed a saját otthoni tranyóiddal.
Ezekután eldöntöd, hogy jó-e.
Kisjelű tranyóknál, amik pld. torzítókba kerülnek, a bétát kell figyelni, meg a zajtényezőt.
Nagyjelűeknél az Ucemax-ot, a teljesítményt, a tokozást.
Minkét esetben a polaritás természetesen figyelembe veendő.
Hát én a közönséges fenyőgyantára esküszök. Lekaparom a fáról, feloldom alkohollal, és belemártott papírral amit átkenek, azon megmarad a cin. Lehet turbózni kevés sósavval is, de tisztán is teljesen jó...
A kapható zsírok közül a fehéret érdemes venni, én vettem egyszer barna színűt, az nem ér semmit.
Régen (a "90-es években) vizet használtam, azzal tanultam meg forrasztani, nekem bevált. Zsírral pár éve találkoztam először, az pont olyan jó. Talán könnyebben kezelhető, mert nem csöpög, vagy ha mégis, nem mar. A víz igen... Viszont olcsóbb. Kis gyógyszeres üvegbe fél deci hipó, teszel bele cint, és kész. Egy ekkora adag majdnem egy évig elég volt nekem régen. Mostanában nem forrasztgatok.
Akkor lehet, hogy még ón sem kell. Elképzelhető, hogy elég az, ami a kepcsolón, és a drótokon van. Az ónban az utóbbi 15-20 évben már benne van a gyanta, úgyhogy ezzel sem kell pöcsölni, nagyon jó találmány viszont a forrasztózsír. Ebbe belemártod a drót végét, vagy a kapcsoló szegmenseit, és simán "elfut" rajta az ón. Bármelyik OBI-ban, Praktikerben lehet kapni.
Én legjobban a forrasztóvizet szeretem, ez tulajdonképpen cink-klorid. Apám úgy szokott ilyet csinálni, hogy sósavba beledob pár darab ónlemezkét, és megvárja, amíg feloldódik. Tadaam...
Gyantés, meg egyéb speckó adalékanyagos ón esetében is hasznos, ha bele-bele bököd az ón végét a gyantába. Na meg nagyon nem mindegy, milyen ónt használsz, meg milyen pákát.
Bátor ember vagy! :)
Én tervezte és gyártottam komplett PC kártyákat is, egy ideje már forgatom a fejemben, hogy kellene egy jó csöves erőlködő, de nehezen akaródzik elkezdeni.
Talán, mert nem csak forrasztani tudok, de ismerem a nehézségeket is :)
Raul a "Csöves gitárerősítők építése" topikból éppen egy Rectón ügyködik, ha jól tudom, szóval ő tud. De szerintem sajnos csak magának. Azért érdeklődhetsz nála.
Még azután érkelődnék, hogy miképp találok olyan oldalt ahol tranzisztor vagy más alkatrészek helyettesítőit kiírják...
Mert állítólag a http://www.datasheetcatalog.com -on van ilyen funkció, de nem jöttem rá, hogy működik vagy mit kell nézni!!!
Ha van jobb ötlet arra, hogy a különböző cuccok mellett megjelenítik a helyette használható vagy itt kaphatóakat akkor segítsetek!!!
Szerintem a nagy kondi, 100n, 7809, 100n, 100u jó lesz. Ennél bonyolultabbat én sem szoktam csinálni. És szerintem nagy kondinak a 2200uF elég lesz, de ha akarsz, rakhatsz 4700uF-ot. Semmit nem változtat (ilyen kis terhelés mellett), csak drágább. A 100n-s hidgítőkondikat pedig forraszd minnél közelebb a 7809 be- és kimenetéhez!
Gem! Abban segíts, hogy mekkora legyen a nagy kondi!!!
Nézz szét a "csöves gitárerősítő" fórumba, mert ott fél oldalon kiveséztük, de még mindig nem késő, mert még nem álltam neki...
Persze azt már tudom, hogy 7809-es lesz!!! De a többi alkatrész maradhat??? Ott találsz rajzot is a cuccról!!!
A 7812 egy 12 voltos stabilizátor IC. Soha nem fogy neked stabil 9V-ot csinálni. Egyébként az elképzelésed jó, csak 7812 helyett 7809 kell. Meg rá valami hűtés. A kondin meg ne spórolj, minél nagyobb, annál jobb.
Saját készítésű torzítópedálhoz - kellene sima 9V-os 500mA-es tápjához zajcsökkentés. Kaptam egy apró áramkört: 2200uF, 100nF, LM7812CT (IC),100nF, 100uF, 1,2K ellenállás és a LED... Ebben a sorrendben...
De állítólag elég 1db Elektrolit kondi...
Az szeretném, ha megmondanátok hogy mit használjak zajcsökkentésként??? Mert állítólag nem muszály 2200uF -es kondi, de az is van nekem...
De, ha más áramkört is tudtok vagy valamit akkor légyszi!!!
Nekem viszont ebben tudnátok segíteni? Ha van néhány egyszerűbb hangszóróm ami valami miatt elszállt például hirtelen nagy terhelés vagy más miatt nem szólal meg, akkor miképp lehet újra életet lehelni beléjük? Ilyenkor a szálak szakadnak meg vagy valami belül megy tönkre??? Javítatni nem akarom, mert nem érdemes, de szívesen megbötykölném őket ha lehet... Mert tudom, hogy tök jó hanguk volt, de vagy eldobnám őket vagy helyrepofoznám, mert bármire jók lehetnek... Általában csak nagyon-nagyon halkan sercegnek, talán nagyon halkan szól bennük a zene asszem, bár most nem emlékszem...
Hát mik eszedbe nem jutnak, de ennyi erővel McGyver is szóba jöhet! Csak azóta kinevezték a Csillagkapu CS1-es csapatvezetőjének, és lehet hogy nem tudja kapásból...
Igen? Hát ez remek, de tényleg.... Nem értem, ők lehet hogy Guccsi potit vesznek vagy én nem tudom, de lomexbe pl. kb 240Ft az alpha poti... Na mind1....
Aki estleg tudja hol lehet még kapni az írjon már lécci!!! 500K-os kéne...
Köcce!
Egyébként, kövezzetek meg virtuálisan, de szerintem, amikor csak egy hangszóró van, akkor kvázi mindegy. Az más tészta, ha szól a belső hangszóró, és a külső is, és mondjuk ellenfázisban mennek a rossz bekötés miatt, de amikor csak egy hangszóró szól, akkor tulajdonképpen mindegy.
Na, ahogy elnézem "te s foglalkozol az elektronikával".
Ha véletlen találnál egy rajzot a Fender FM 212-ről, az jó lenne. Én még csak a 15w-os verziót találtam meg. Előre is kösz.
A filmes fényszűrő meg nagyon ász ötlet.
Csak túl ne terheld a végfokot. Ha a négyohmos mellé még párhuzamosan beköcc egy másik 4 ohmost, akkor duplázod a kivett teljesítményt, amit nem biztos hogy a biztosítékok, végtranyók engednek. Ha van visszahajló karakterisztikás védelem a végfokban, akkor meg torzítani fog mint disznó.
Meg túl is melegedhet, stb...
egy 9V-os elemet rányomatsz és amikor kifelé mozdul akkor a hangszóró polaritása megegyezik az elemével. De nincs egy festék pötty se a hangszórón? Vagy vmi kis jelölés? Vagy a kábel egyike sem más színű mint a másik vagy vmi ilyesmi...
Van egy kis Peavey kombóm otthonra amin nincs hangfelkimenet.
Nekem viszont kéne. A hangszóró impedanciáját a két kivezetésén keresztül megmértem: 4 Ohm.
Úgy gondoltam csinálok rá egy kivezetést jackre. Lehúznám a hangszóróról a csatlakozóhüvelyeket és rádugnám egy-egy vezeték végére szerelt csatlakozó lapra (mely vezetékeket egy jackaljzathoz forrasztottam).
A kérdés tehát:
Honnan tudom melyik a hangszóró + ill - kivezetése (mert ha jól emlékszem nincs jelölve)?
A + és - vezetékeket a jack melyik érinkezőjéhez forrasszam?
Milyen átmérőjű vezetéket használjak (0,5 1,0 1,5)? (a kombó tranyós 15W-os)
Nem az en otletem , az optikaban hasznaljak fenyero szabalyozasra adott esetben. Valamikor sokat foglalkoztam az optikaval (optikai rendszerek tervezese)es az otlet onnan ered. A szurke ek alatt en egy "fekete fehet film" darabkat ertettem. A kepen lathatoan te szines film darabot alkalmaztal, gondolom, hogy az is megteszi es bevalt ahogyan olvasom. Szerintem azert probald meg fekete feher filmdarabkaval is.
Lenyeges valtozast lehet elerni az also kepen lathato (a ket zold)kondikkal parhuzamosan kotott mas erteku kondenzatorokkal.
A rajz szerint 2.2 n es 6.8 n , na most mar ha meg 10 x -ezed az erteket es a 2.2 n helyett 20 n es a 6.8 n helyett 68 n teszel (a meglevok kivezeteseivel parhuzamosan) akkor lenyeges frekvencia valtozas lepik fel. Egy egyszeru kapcsoloval ki be lehet iktatni. Ezt a reszet read bizom.
Egyszoban a kondik erteke esaz LDR ellenallasa hatarozza a kiemelt frekvenciat.Ezek szerint tetszes szerin athangolhatod az izlesednek megfeleloen. Egyenletet nem adok mert meg egy masik kondi is beleszol a frekvenciaba - az amelyik sorba van a visszacsatolo ellenallassal es figyelembe kellene venni a kulonbozo frekvenciakon fellepo Z soros impedanciat ami egy kicsit nehezitti a szamitast.
Ezert a kozismert(regi valaszban) egyenlet nem alja meg a helyet mert bezavar a kondi reaktanciaja. A megoldasra azert volt szukseg, hogy a szurokor Q josagi tenyezoje kozel egyforma legyen a kulonbozo frekvenciakon.
Na ezt korulirtam basszus.
Hangminta?? Minek.. annyi, hogy mélyebbről indul, és kiegyensúlyozottabb hangja lett..
Amúgy a képkockán egy disznóvágás pillanata látható.. a led környékén épp a kipurcant malac
Morley wah-mod ismét.. Na megcsináltam rendesen a dolgot, és télleg jobb lett az eredmény. Zoltán ötletét valósítottam meg (szürke ék), tehát filmet vágtam be a led elé.
Nagyon egyszerű a dolog: kell egy régi előhívott filmtekercs, annak levágunk az elejéből (ott szokott lenni sok fényt kapott rész, ami világos) majd formáravágjuk, és beilesztjük a led és a gyári mozgó lap közé. Az első probléma az volt, hogy hogyan lehetne a filmet úgy odarögzíteni, hogy ne érjen bele mozgó részbe, és stabil legyen. Nem akartam összeragasztgatni a gyári lapot, ezért máshogy oldottam meg:
Ki lehet szépen vágni a kis ellenállásokhoz stb, és stabilan illeszkedik. Én még végül egy kis szigetelőszalggal rögzítettem, biztos ami zicher.
Amúgy így néz ki a gyári mozgó lap oldalról:
Az egyik vezeték kék a másik sárga. És ha festékpötty van az melyiket jelenti?
Akkor a + vezetéket a jack rövid érintkezőjének a kivezetéséhez kell kötni ha jól értettem.
Szerintem a BF246A, BF246B jó helyette. Ennek a legnagyobb a meredeksége az elérhetőek közül. Lomex...
Egyébként ha a végfokot csinálod, majd elmondom a trükköt, hogyan lehet a csöves hangzást egyszerűen és jól utánozni. Oda Mosfet kell, de a visszacsatolásban van a kutya elásva.
Keress rá a neten a "cube 60 schematic" kifejezésre. Ez teljesen fetes előerősítő (egyébként nem a mostani cube60-ról szól, hanem a húsz évvel előbbiről). Fender típúsú a hangszíne. én ezt javaslom. Ha nem lesz meg, elküldöm a gifet.
Gazz! Nem tudom, mnegnézted-e a többi Rickenbacker rajzot? Ott van köztük IC-s preamp is. Milyen Fetes cuccot javasolnál a tranyós preamp elé még? 1 db Fet-el jó lenne? Egyébként ehhez a tranyóshoz megvan mindenem, az első tranyó az MPSA13 darlington, annak megfelel a BC517, a 2N5088-nak BC550C, a 2N5086-nak BC560C. 14 voltos táppal megy, ez is van. A hangszínt viszont szeretném kicserélni a szokásos Marshall v. Fender típusúra. Vagy az ENGL verzióra. Próbapanelen megépítem. Mit szólsz hozzá?
sziasztok!
Van nekem egy falcon stratocasterem. Az a problémám hogy egyszer lefordult a földre, és azóta az E1esen zörög a 3 as bund, az E6 oson pedig a 11es... meg még egypár,de az nem annyira vészes. Ilyenkor mit lehet tenni? a nyakpálcát már állították, de nem segített. Egy nyak csere mennyibe kerülne körülbelül, mert sztem a mostanit nem nagyon lehet rendbe hozni. Minden megoldás érdekelne.
Erdekes a Morley pedal mert leszimulaltam es erossen meglepodtem mert a #1928 valaszomban a frekvencia az egyenlet szerint jo de a szimulacio egesszen mast mutatott es pon a felet. Na erre en egy kepletet alitotam fel ki is jott a dolog de az ellenalas ertekenek a valtozasa nem linearisan valtoztatja a frekvenciat. Ez magyarazhato de hosszu. Kulonben az athidalt T szuro frekvencia szamitasa egyszeru es ha az ellenallas egy adott ertektol 10 x kissebb lesz akkor a frekvencia is tizszer nagyobb lesz. De a Morley egy kicsit maskep mukodik a szimulacio szerint. Peldaul ha az ellenallas 100 k akkor a kiemelt frekvencia 361 Hz. A meglepo az volt, hogy 10k ellenallas eseten a kiemelt frekvencia 728 Hz volt holott ez 3600 Hz kelett volna hogy legyen.
Tovabb mentem es 1 K eseten 2521 Hz es 100 ohmnal meg 8 KHz volt a kiemelt frekvencia (10 x (20 dB).
Szoval egy kicsit bezavar a C2 reaktanciaja (erre szukseg van, hogy ne romolyon a Q erteke a kulonbozo frekvenciakon)es gondolom, hogy azert van ez a furcsa valtozas. Meg azert eloveszem a temat es jatszadozom vele.
Minden esetre a kapcsolas egyszeru es megepites eseten egyelore a fotoellanallas helyebe egy potit kell tenni es aval figyelni a frekvencia valtozast (csavargatni kezzel pld. 100 k a Morley eseteben aminek a rajza be van szurva). Lemerve az ertekeket mar is tudjuk, hogy a fotoellenallas milyen ertekintevallum kozott kell,hogy valtozzon es ennek fuggvenyeben valasszuk meg a takarast. A takaras sokfele lehet en annak idejen az ekes megoldast csinaltam amely nem mas mind egy korivre bevagott "v" alaku hasitek amely szabalyozta a fenyt ( nem volt Led -em (1971)hanem rendes zseblampa ego).
Minden LDR nek van egy ugynevezett gorbeje amely megmutatja, hogy milyen szinre a legerzekenyebb es a megvilagitas fuggvenyeben megadja az ellenallas valtozast. Ezt at kell tanulmanyozni. Ellenkezo esetben marad a potmeteres meghatarozas , a gitart pengetted es figyeled a hangzast. A szekszeru dolog az amikor egy hangfrekvencias generarorral dolgozol es a kimeneti jelet mered.
Meg vissza terek a temara.
Hello mindenkinek! Ki vállalná, hogy egy Theremint elkészítene?? Fetes, tranzisztoros verzióról lenne szó. Kapcsolási rajz és nyákrajz van. Az alkatrészeket adnám csak az induktivitások elkészítésével és azok behangolásával van problémám, na meg a szabadidőmmel.
Én építettem Morley PWAII-t és tetszett az eredmény. Annyi problémám van, hogy még mindíg nincs bedobozolva, de nekem bejött a hangja. Viszont fasza LDR-t felénk elég nehéz találni (aminek az ellenállását elég kicsire le lehetne vinni).
Helloka! Összerakta valamelyikőtök sajátkezűleg a szóban forgó Morley Wah PWA II -est??? Vagy melyik Wah-nak lenne érdemes nekiállnom ami tutira jól működne? Mert eddig a Wah pedálok házi készítéséről nem kaptam nagy sikerű visszhangokat! Elég gyengén sikerültek néhány hangminta alapján... A készítője sem volt elragadtatva az eredményektől!
Most ezt a Wah nál szeretném megcsinálni, de nem multivibrátoros villogóval, mert gyakorlatilag az lenne az autowah! Hanem azt a potit pedáloznánk pl. fogasléces meghajtással ami vagy directben / azt hiszem ez a nehezebb/ vagy egy áramkör részeként egy led vagy izzó fényerejét változtatná a pedálozásunk pozíciójának megfelően. És akkor elvileg létre kellene jönnie a hápizásnak, mert az LDR értéke is változna.
Hello! Jó ez a tremolo, már hasonlót én is csináltam, hogy egy multivibrátoros villogó égőjét / akkor még nem LED-el készült/és egy fotoellenállástegy kis csőbe ragasztottam. És így az amplitudó, ill. a hangerő a villogás sebességének megfelelően változott a teljes csöndtől a max hangerőig. Így nem volt hebegés, mint a más megldású tremolóknál.