Csináltam egy buffert a bordomba de nemigazán akart működni. Az effectloop utolsó pedálja után kötöttem. Az opamp -t túlvezérelte és torzított, az erősítőm torz csatija meg a nagy bemeneti jelre el is hallgatott, mi lehet a baj?
Itt az áramkör:
Az a megfejtés benne, hogy nem volt kapcsrajzom a tubemeisterhez, amit vettem, így éppen lukra is futhattam volna, mint annó a Roland Cube-al.
Most viszont fenemód megnyugodtam, hogy a szokásos módon működik, ma meg is veszem az alkatrészeket, meg valami jó kis dobozt.
De hát ebben mi a megfejtés? Ugyanez az Orange, a Pearl, meg még vagy 100...
A másik gyakori verziónál meg a LED sorba van kötve a kapcsolóval, meg a belső (relés vagy optós) kapcsolóáramkörrel.
(Vicces pl. a Mesa, ami negatív fesszel vezérel, nehogymá' standard irányba kötött LED-es kapcsolóvak működjön... Meg néhány Fender, ami váltófesszel és diódákkal operál, így mono jackkel is tud két funkciót kapcsolgatni.)
Szép napot! Kérdezhetek? :)
Mikrofon jelét két keverőre szeretném küldeni. Ha készítek három XLR csatlakozóból egy Y kábelt, azzal működhet a dolog, vagy van olyan dolog, amivel laikusként nem számoltam?
Köszi...
Tök eccerű. Sztereo jack "meleg" ereit rövidre kell zárni a földdel, vagy elengedni. Ha minden igaz, nem rövidrezárt állapotban egy led meghajtásához elegendő áram jön rajta.
tedd vissza a csavart, tekerd be lazán érintőre, húrozd fel valami rozzant húrokkal, akár pár félhanggal magasabbra mint ahová kéne, és várj.
nálam volt olyan gitár aminek egy hét múlva mászott vissza a nyaka.
viszont onnan, amikor kiegyenesedik, a húrok már nagyon tudják húzni, tehát ott kell legyen a pálcacsavar benne, és figyelni kell a gitárt naponta.
Van egy gitárom, domború a fogólapja, mármint hosszára.
Kivettem az állító anyát, megütögettem a pálcát, megtapostam a nyakat, nem enged.
Van valamilyen ötlete valakinek hogyan javítható a fogólap leszedése nélkül?
Szerintem csak buffer size-al van a probléma. Ez az amit asio4all-ba is be tudsz állítani a csúszkán, a hangkártyánál is be kell lőni hogy melyik az az érték ahol még nem akad de viszonylag kevés a késés. Reaperbe amikor a device-ba kiválasztod a hangkártyát ott van hogy: Asio configuration... Szerintem ott lesz.
Segítséget szeretnék kérni! Keresek 7 pólusu midikábelt, de mindenhol csak 5-öset találok aki esetleg tud megoldást, van neki stb az keressen meg mert nagy szükségem lenne rá!
Egy Peavey 5150 ll fejhez kéne.
Sziasztok. Bemásolom ezt más topikokba is de itt is megpróbálom :)
Lett úgy hangkártyám /Tascam us2x2/ meg egy alesis v49 midi controller. Mindekettő nagyon faszán néz ki, de egyelőre nem igazán vagyok megelégedve a teljesítménnyel finoman szólva. :D Az van, hogy eddig bár csak Reaper-ben próbáltam, beüzemeltem a midi controllert, de akadozik, igazából serceg a hang, mintha túlpörgetné a procit, szerintem egyáltalán nem a hangkártya vezérli a midi controllert, és így nem túl jó mert így az összes vst akadni fog, viszont az audio setupban devicenak a tascam van kiválasztva meg a hozzá felrakott asio driver. /NEM az asio4all, hanem amit leszedtema hivatalos oldalról./ Aztán guitar rig 5 sem szól fényesen, az hagyján, hogy kb az alaplapi hangkari szebben szólt mint most jelenleg ez így, de ráadásul a proci is néha túlterhelődik 50-60 körül pörgeti pár hónapja 10-20% volt a usage... Biztos, hogy a gépben van a hiba, már frissítem a drivereket, de van olyan érzésem, hogy nem fog ajvulni, elvileg hangkarival mindennek annyira patentül kéne mennie, mert mindenki annyira esküdözött rá :D Eddig az egyetlen jó, hogy nem zajos a gitárjel. ENNYI. :D. Egyszer már csináltam is egy javítást a win 8.1-en pár napja, leszedte az összes programot, újította a gépházat, de a midi probéma nem oldódott meg. Teljesen újrarakni a gépet nem akarom, mert legalább 150 Gb vst van a gépen telepítő formában, szóval ha esetleg bárki bármi segítséget tudna nyújtani megköszönöm
A takonyágyú elválhat a rezgéstől.
Én inkább az FBS nevű szilikon alapú ragacsot javaslom, az tök jó erősen fog, de ha kell, bontható.
Hódos teszkóban kapható.
Nagyméretű elkókat mivel érdemes a panelre ragasztani ?
Olyan ragasztótippeket kérnék, ami megvásárolható Obiban, teszkóban, és nem túl drága... :)
(a profi ragasztókat ismerem, pl. Sony Bond Glue, de most nem ruháznék be olyanba, 4db kondi kedvéért :)
De hát pontosan ez történik... A 220 k az gyakorlatilag "felemeli" a kondit a földről. Csak a szakadáshoz képest nyilván kisebb lesz a pukkanás visszakapcsoláskor.
Értem a rajzot csak az eredetihez képest volt furcsa, meg sajnos nem vagyok még annyira járatos a jelölésekbe. Például nem igazán értem hogy mi akar lenni a kimeneti tranzisztor emitter körében az a nyíl, kapcsoló?
De lényegében, hogyha jól értem, itt arról van szó hogy egy 4k7 ellenállást, és egy 0.22-es kondit teszünk be, meg ugye egy plusz kapcsoló kört. Erről a megoldásról azt olvastam hogy nem kifejezetten úgy működik mint egy hangerő pedál, vagy rosszul tudom?
jó lesz az.
Annyit javasolnék, ha van műszered, akkor mérj rá az első tranyó és a 6.8k-s ellenállat találkozására. Ha kisebb érték van itt a földhöz (elem negatív pólus) képest, mint a tápfesz fele +1 Volt, akkor csökkentsd le a 6.8k-t mondjuk 5.6k-ra. Ha nagyobb érték, akkor meg növeld meg, míg a kíván érték előáll. Ez ugyanis az optimális munkpont, így torzít a legkevésbé az áramkör.
A csavarbolti turné nem volt teljesen sikeres, fekete csavarokat nem kaptam. Ha esetleg valakinek van konkrét ötlete (Budapesten, leginkább a XIIIker környékén), akkor az érdekelne. Köszi!
Sziasztok! Hol érdemes ilyen apró csavarokat keresni? Erősítő, effektpedál fémházát fogják össze.
Illetve az erősítő alá valami 3-4 mm vastag gumitappancsokat raknék (akár 3-4cm átmérővel, olyat hol lehet beszerezni? illetve ez utóbbira barkács ötlet is érdekel, most nem jutott eszembe semmi olyan a háztartásban, ami erre jó lenne. Köszi!
Anno a Cub10-esemmel nekem is hasonló problémám volt. Hangszórócsere mellett döntöttem, és egy Celestion Vintage10-et tettem bele. Nem túl olcsó mod, de nagyságrendekkel jobb hangja lett. Több magas, jobban harapott. Visíttatni mondjuk nem lehetett a gitárt vele, de ha egy EWR féle OCD copyt elé dobtam, ez is meg volt.
Első keresésre ez a mod jött elő, de lehet találni még többet is. Laney Cub8 mod Ő is kevesellte a magsakat, és brummos volt.
Végcső csere, hangszórócsere, trimmer állítás , és máris sokkal jobb állítólag. A nagy fotók alatt a leírás.
Sziasztok!
Tudtok segíteni, hogy egy Laney cub10-eshez hozzá lehet-e nyúlni, némi mélyvágás és jelentős magasemelés ügyében?
Szívesen fogadnék tanácsokat, mit-mire cseréljek.
Köszi.
(mért csinálják a cuccok egy részét már eleve szak-rockmetál-ra való tompa, semmi-magas hangolásúra- nem értem. Pedig nagyon jó kis dinamikai viselkedésű cucc lenne- ahogy hallgatom. Csak külső eq-val kell megküldeni, jelentős magasemeléssel, ahogy nekem kell)
Fetnél nem árammal, hanem feszültséggel. Úgyhogy ezt nem is tárgyalom.
Ha meg bipoláris tranyót rakunk oda (npn), az emitterkövető a bázisfeszültséget leköveti az emitteren, eközben pedig elhanyagolható bázisáramot vesz fel, amit a poti röhögve átenged komolyabb feszültségesés nélkül.
Gondolj bele, az emitterkövető bemeneti ellenállása itt béta szor 10k. A béta egy jó kisjelű bipolárisnál 400 körüli. A poti felől úgy látszik, mintha a tranyó bázisa egy 4 megás ellenállás lenne.
Azt értem hogy azonos potenciálon, de egy tranzisztort árammal szabályozol nem ?
Ha letekered a hangerőt akkor a bázison kicsi ellenállás lesz, ha fel akkor meg nagy.
(nem vagyok szaki csak próbálom megérteni)
Nem. Egyenáramúlag a poti mindkét vége azonos potenciálon van. Erről a kondenzátor gondoskodik.
Ergó a csúszka is végig azonos potenciálon van, bármilyen állásban.
Nem. Ha j201 van a T2-nél akkor azért, mert annak kicsi a könyökfesze (0.9V) és a földre rakott gainnál negatív periódusban max ennyit mehet a jel a source-n.
Ha meg mint javasoltam, bipoláris tranyó van akkor kifejezetten feljebb kell húzni a bázist, mint a föld, hogy nyitva legyen a tranyó.
Úgy saccra egyébként a drain kb. 7V-on lehet. Ez simán jó.
Ha meg nem j201 az első FET, hanem J201, akkor ott 1.5V a könyökfesz, és így a Drainon kb 4.5 V-van, ami meg még jobb.
Földelt source FET-nél általában úgy kell a drain ellenállást megválasztani, hogy a drain feszely a source fesz, és a tápfesz között félúton legyen. Ez a legjobb a kivezérelhetőség szempontjából.
Source követőnél meg az az elv, hogy a source feszkó legyen minél távolabb a tápfeszektől, ideális esetben fél úton, 4.5V-nál.
Teljesen jó a 250k-s, meg az 500k-s is.
Érzéketlen a potiértékre a kapcsolás a második tranyó miatt.
Na jó, potiban 22k alá nem érdemes menni, mert akkor már érezhetően csökkenti az első tranyó erősítését.
Az megvan. Az első tranyó kollektorfesze adja a másodiknak a gate illetve bázisfeszét.
A C2 meg pont jó ott, ahol van. Egyenfesz szempontjából tetszóleges potméterállás esetén az első tranyó kollektrofesze jut a második bázisára.
Vizont váltóáramú szempontból pont úgy viselkedik, mintha a poti egyik lába földelve lenne.
Gondold csak át mégegyszer.
Még mindig ehhez a kapcsoláshoz egy kérdés.
http://www.till.com/articles/GuitarPreamp/
Hangerőpotit hova lenne érdemes beilleszteni ebbe? az elejére, vagy a végére, vagy hogy bekötve? Köszi
köszi az érthető magyarázatot! közben ma össze is raktam a kapcsolást. próbapanelen is akkora, mint egy ötforintos :) Majd tesztelem, hogy hallok-e bármi különöset a hangján (azaz úgy néz ki, jól sikerült, mert zaja nem sok van, és nagyon nem is torzít vagy tompítja a hangszínt.)
"Hüvelykujj" átmérőjű vastag falú csövet nehezebb találni, de ha szerzel egy darab 110-es PVC lefolyócsövet abból vághatsz egy gyűrűt, azt keresztben elvágva beteszed a sütőbe, némi melegítés után olyan lesz mint az enyhén olvadt csokoládé, rátekered egy megfelelő átmérőjű csőre és vízbe mártva lehűtöd. Némi reszelgetés után készen is vagy.
Vagy villanyász boltokban lehet találni mindenféle vastagságű műa. védőcsövet, esetleg elég egy könyök-idomot venni. Vagy amivel ezeket falhoz rögzítik, bilincs is megteszi...
Ha esetleg vkinek van - velem ellentétben - fingja a csövekről, megköszönném, ha megosztaná, 2-4mm vastag, hőre lágyul, majd visszakeményszik, belefér egy hüvelykujj :) küldök cserébe egy szerető ölelést a kövi egymilliószaros napon :)) v. menjek a csöves topikba?
A J201 meg 202 gyakorlatilag ugyanaz a készülék, ha alacsonyabb az Idss, 201-nek hívják; ha picit magasabb, 202-nek. (Vö. BF245A-B-C) De jelen alkalmazásban ez igazán mindegy.
A FET eredendően nem lineáris átvitelű (semelyik). Akárcsak a trióda. De kisjelű üzemben ez is mindegy.
"Torzítani" legfeljebb akkor fog, ha túlvezérled.
Jó bele még a 211 is. (Ugyanott, ugyanolyan olcsón.) Ha próbálgatni van kedved.