Gondoltam, lehet köztetek, akit érdekel ilyesmi. A/B box (magyarul Line Selector :), valamint Wah-pedál átalakítása, hogy kikapcsolt állapotban ne változtassa a hangot. Csak úgy...
Ezt zoltan írta: En is erre gondoltam de nem ertem, hogy mi az ertelme? En a 70 -esa evekben gitaroztam , nekem nem volt ilyen A/B akarmim nem is hallottam rolla. volt egy 150 W-os hazi csoves erositom , egy Vox wha + hazi torzito + egy csoves magvetofon at volt alakitva viszhangnak.
Ezt Mákos írta: nem hülyeség. ha pl nincs effekthurkod az erősítőn, vagy nincs taposós hangolód, ami le is némít, akkor eg yilyennel megoldható a néma színpadi hangolás.
Ezt Bizsibazsi írta: Igen. 2 erősítő között lehet váltani. Akkor lehet hasznos, ha valakinek például van egy Fender kombója a tisztákhoz, meg egy Marshall a torzításhoz. Gondolom, nem sok ember mondhatja el magáról.:)
Ezt zoltan írta: Vannak olyan kicsi ugyes DPDT kapcsolok a szakuzletekben. Par tiz forint az erteke szerintem mert itt nallunk ha atszamittom kb. 60-70 Ft be jonne ki. Nem taposasra van kidolgozva (ontarto nyomogomb), de egy kis ugyeskedessel meglehet oldani, hogy taposni lehessen.
Ezt zoltan írta: Az alabbi kapcsolokat lehet hasznalni mindenhova ahol szukseges. Gyarilag min 50000 ki be kapcsolast garantalnak. Termeszetesen tobb fele fajta van es korul kell nezni.
Ezt skidross írta: Ilyen kapcsolókat használtam én is elég sokat. Isostat kapcsoló, vagy valami ilyen a neve. Kb 100Ft/db, de a taposást nagyon nem bírja, hamar kontaktos lesz. Mondjuk a Boss pedálokban is ilyesmik vannak, csak ugye ott nem közvetlenül erre lépünk.
Ezt isa írta: Én ezt a kapcsolgatást,digitálisan oldottam meg anno.pl. 4013 és 4066 IC-kel.(csendes,és csak egy pozitív impulzus kell a kapcsolótól.egy 4066 négy kőr kapcsol)
Ezt zoltan írta: En ezt hasznaltam a kepfeltolteshez. http://www.kepfeltoltes.hu/ Mergnyitod - Browse - utanna alul raklikkelsz a Feltoltre - a rendszer feltolti - lemasolod az Url-t - a Forumban kinyitod a (kep)-pet - bemasolod a lementett Url - et es mehet.
Ezt blurp írta: visszatérve a kapcsolókra, isostattal én is próbálkoztam egy sajátkészítésű effektemben, és háááát... elég bizonytalan, mintha egy pálcikán lépkednél (pláne az elpusztíthatalan Rat kapcsolója mellett). Ilyen IC-s/Hall kapcsolós megoldáson én is gondolkodtam, majd jól kitermelem valamelyik Urbán Elektronikás cuccból:)))
Ezt blurp írta: Mondom, nekem is ez a tapasztalatom. Csak azt nem értem, miért nem lehet kapni normális, lábbal történő működtetésre szánt kapcsolókat magyarországon...
Ezt zoltan írta: Nekem van eszregapadom es esztergalok egy felso reszt amely tokeletes masa a gyari kapcsolonak es igy jol lehet taposni. Ez ala teszem a kepen latott kapcsolok kozul valamelyiket. Szoval hamarosan beindittom az esztegamat es akkor felteszek egy kepet a megoldasrol. Kulonben ha van kapcsolasotok az elektronikus megoldesrol be kell szurni a rajzat. Egyelore az alabbi cimen van egy kapcsolas:]bypass
Ezt noiseless írta: Sziasztok, és külön: szia ZOLTÁN !
Véletlenül láttam meg ezt a topicot, s kíváncsian léptem be . Ez is, mint a többi, Zoltán névvel fémjelzett : egy SZAKMAI ARANYBÁNYA !!!
Így ismeretlenül is minden elismerésem Zoltáné, fantasztikus tudást és tapasztalatot tükröz minden írása. Gondolom, mindenki, aki csak segítségkérőként tér is be ide : tudatában van ennek. Bár, szemlátomást Ő a "lelke" ennek is, mint a csöves témáknak is más topic-okban, a hozzászólók között is akad jónéhány érdemi "motoros".
Megmaradok outsidernek, s inkább csak olvasótok leszek, most, kivételt téve, rövid szakmai megjegyzést tennék, sejtetve, hogy azért, ha periférikusan is, de érintett vagyok, voltam ebben a témában is. És, inkább csak megerősítve az itt olvasottakat:
A 90"-es évek legelején egy, már akkor is rangos hangszerboltban - egzisztenciális okból, és nem annyira a téma vonzása miatt - "besegítettem", zenész kütyüket, erősítőket javítottam, hangszedőket cseréltem...stb., ráadásul, egy akkori nagy forgalmazó képviseletében. Felfigyeltem arra, a számomra szakmailag érthetetlen gyakorlatra: hogy minden mindenbe gondolkodás nélkül beledugható, minden mindenhez "passzol", és ez már akkor is "szakmai rémálom"-nak tűnt számomra !
Csak, merő szakmai szempontokból - elektronika - tekintve, az erősen frekvenciafüggő, nagy impedanciás hangszedők ( piezo és mágneses ) illesztése, vagy illesztetlensége tűnt fel, attól függően is szólt, hová csatlakoztattuk. Röpke számolás után is nyilvánvalóvá vált: milyen tartományban mozog pl egy mágneses hangszedő impedanciája, a piezok pedig kifejezetten ordítottak egy legalább több MOhmos bemenetért. ( !!! Kábelhossz, aktív impedanciakonverter és erősítő...!!!)
A véletlen hozta, hogy beleártottam magam ismét a piezo témába: húros hangszereket - saz, oud, tambura, lant....hegedű....stb - kellett kihangosíthatóvá tennem, mert kis akusztikus hangerejükből eredően mikrofon nélkül hallhatóak sem voltak színpadon egy bandában.
Eretnek véleményt mondok: ma sincs túl jó véleményem a gyári piezokról, azok nyilván a "self-made", installáld bárhová könnyen és gyorsan, hangszer farigcsálás nélkül jegyeit tükrözik, ez is szempont persze. Igaz, jó eredményt aligha lehet velük elérni. Tapasztaltam ezt anno, amikor BB és nagy nevű társaival reménytelenül b.szakodtam gitárokon, őrületbe kergetve magamat sokszor.
Most, kommersz ( ! )piezolapkákból készítek hangszedőket, gondosan megkeresve húrláb alatti helyüket (nem mindegy !!! ), és Zoltán előbb közölt kapcsolásához hasonló, de egyszerűbb és elengedhetetlenül fontos impedanciakonverterrel ellátott erősítővel illesztem. Hogy ez az út a helyes és járható, arról egy kisebb, de annál profibb ( !!! ) japán hangszedőgyártó cég weboldalán győzödtem meg, ahol részletesen tárgyalják az ezzel kapcsolatos installációs esztétikai ( !!! ) problémákat is, kihangsúlyozva, hogy melyek a hangszedők célszerű elhelyezési szempontjai, sokszor keresztezve a hangszertulajdonosok esztétikai elképzeléseit.
Szerencsémre, vagy inkább a tulajokéra, a korábbi sz.r megoldásokon és elkeseredett próbálkozásokon túllépve, és a "mindent egy lapra" feltéve engedékeny elvét szem előtt tartva sikerült szinte mindig nagyon jó eredményt elérni. ( természetesen kompromisszumokkal ! )
Hogy mennyire akut ez a probléma még ma is, arra bizonyító erejű "nagy"nevekkel szolgálhatnék, akik korábban is, de most is megkeresnek a szinte soha meg nem oldódó ilyen jellegű problémáikkal, maguk is állandóan kísérleteznek a mikrofon-piezo-mágneses egyidejű kombinációjával, reménykedve, hogy egyszer talán megtalálják az " IGAZI SOUND"-ot !!!
Elnézést, ha türelmeteket most hosszan igénybevettem, igyekszem a jövőben háttérben maradni.
az lenne a kérdésem, hogy a natúr fogólapot hogy lehet egy picit besötétíteni?nagyon világos és szeretném pusztán esztétikai okokból ha picit sötétebb lenne. köszi
Ezt zoltan írta: Koszi (juk) a hozzaszolasod es remelem, hogy a tovabbiakban megosztod velunk a tapasztalatod. Legyen az szoveg vagy rajz alakban. Gyakorlati tapasztalatod leven e teren akkor egy egy titkos megoldast szivesen fogadnank termeszetesen ha nem szol bele az uzletedbe. Azert hirtelen meglepodtem, hogy ki irt olyan hosszasan. Az alabbi kapcsolast beszurtam mert valaki mind kerdezoskodott a piezo hangszedok irant, talan egy akusztukus gitar kapcsan. A kapcsolas igazan egyszeru es szellemes megoldasu mely nem kovetel magyarazatot mert onmagaert beszel. Az "igazi sound" egyeni izles kerdeseme es mindenki sajatmaganak kell, hogy kialakitsa azt a hangzast amely az egyeniseget kifeljezi.
Ezt Gazz not logged in írta: Van egy elektromos jelútválasztó kapcsolásom, ami mindissze egy ic-t igényel és passzív alkatrészeket. Analóg üzemben hajtott digitális ic-ről van szó a CD4007-ről. ha valakit érdekel, feltehetem.
Ezt rockerviktor... írta: Ha sorba két hangszórót sorba kötsz akkor összeadódik az ellenállásuk, ha párhuzamosan akkor feleződik. Tehát ha két 8 ohmosat sorba kötsz akkor 16 ohm lesz, ha párhuzamosan akkor lesz 4. Itt találsz egy kis útmutatást: http://professional.celestion.com/guitar/features/tone/index.html Itt jobboldalt felül "Install Guide", utána alul "Typical Wiring Configuration"
Ezt Gazz írta: Az IC1-et ( amelyik ki van bontva mosfet tranyókra) kell figyizni, ott van a kutya elásva. Ez az egy IC önmagában elintézi a kapcsolást. Kommersz IC-egyébként, és még sok másra jó, én ezzel építek mostanában torzítókat, mert a túlvezérelt mosfeteknek igen korrekt hangja van.
Ezt zoltan írta: Na ugy na. A szekely megy hazafele a szekeren a felesegevel es erossen villamlik. O csak mind mondja "na na" . Egyszer a villam belecsap a felesegebe, mire o "na ugy na".
Ezt zoltan írta: Az Ic-et mar lattam valahol es meg kell nezzem hogy lehet e kapni itt. Talan le is toltottem az adatlapjat (CD 4007UB). Kozben rakerestem az egyik rajzra.
Ezt Gazz írta: Az Ic4 egy spec ic, gyakorlatilag feszültségggel szabályozható ellenállásokat takar (Fet) A fázistolást nem OTA csinálja, hanem IC2 és IC3 műveleti erősítői, az IC4 csak ezen erősítőkre épülő fázistoló fokozatok egy egy ellenállását adja. Az ellenállás változtatásával modulálják a fáziskésést, ez adja a Phasing effektet.
Ezt Gazz írta: Érdekes kapcsolás, csak tenálad a kapcsolást két jfet végzi, az én képemen meg a billenőkör és a kapcsoló is az IC-n belüli elemek kihasználásával van megkonstruálva, így kevesebb helyet foglal... (Az én képemnél a fenti, kapcsoló módban dolgozó mosfetek is az IC-ben vannak benn)
Ezt zoltan írta: Szia. Mier kapnank ki. Ez egy mindenfele topik. Te a Csoves topikot kellene torolni. Mit szolsz hozza??? A Greg ugyis Gorogben van es az az erzesem, hogy haza sem jon mert felcsipett egy szep Helenat.
Ezt Gazz írta: Ennél a megoldásnál a torzító hangszínszabályozója zajjal szennyezi a normál jelet. Azt a födrezáó jfetet a hangszín után kellett volna tenni...
Ezt zoltan írta: Van benne valami, jo a meglatasod. Kulonben ez egy gyari kapcsolas es valahol meg is van a hangmitaja es hallottam de nem estem segre.
Ezt Gazz írta: Érdekes a kimeneti fokozat. A mosfeteket egyébként jobbanszeretem a jfeteknél, mert a jfet pozitív félhullámú túlvezérlésnél átvezet a gate és a drain csatorna között, és frekvenciakétszerezést csinál, meg mindenféle nehezen kézbentartható dolgot...
Ezt zoltan írta: Nem csinaltam meg . Van egy Amerikai haverem es o kuldte. O azt irta volt, hogy le a kalappal a hangja. Erdemes megszimulalni a PC -en es mindjar latszik egy es mas. Termesztesen a gyakorlati megepites az igazi.
Ezt Neonknight írta: Zoltán, Megéztem a JFETes overdrive kapcsolást. J201 JFET-et lehet még kapni valahol? Nekem az orange squeezerbe kellett volna ilyen, de Miskolcon nem kaptam, úgyhogy találomra helyettesítettem (azt hiszem 1n3819-el). Ebbe az áramkörbe OK lenne ez is?
A kopólapos gitárok ugye "előltöltősek", tehát a kopólapra van erősítve a pickup meg a potik (szóljatok ha rosszul tom), és alatta ki van marva a test.
Ha nekem van egy "hátultöltős" nem kopólapos gitárom és akarnék tenni rá (persze gondolom rá kéne szabni) akkor a megváltoztatná a gitár hangját (mert ez nem célom)? Milyen változásokat okozhatna ez a hangjában?
Mert ha egyszer feltettem... ...akkó az már örökre rajta marad.