Te figyuzz! Adok én neked egy tizesért vadiúj Epiphone pickupot, amit az enyémből szedtem ki. Egy SG G-400-asból, ami már felsőbb kategória, és nem zajos.
Érdekel?
na ez az! manapság 25-ért dobálják a gityóm, ami annak idején 45 volt, a pick meg lenne 20-30 ) No mindegy. Akkor gyűjtés egy Fender Mustangra ) KÖSZI A SEGÍTSÉGET, HÁLÁM ÜLDÖZ!! Sanndröm
...illetve megnéztem a Seymournak is meg a Dimarzionak is van replacement P90-hez, sőt dima van rendes kéttekercsesben is (lehet, hogy a seymour P90-stack is az, nemtom), de beszerezni szép meló lesz...
az a baj, hogy ehhez nem nagyon van replacement humbuckerben, még csak singlebuckert sem tudsz betenni a helyére, mert ez a pickup nincs besűlyesztve a testbe (máramennyiben télleg ilyen fülecskés dogear a cucc...)
egykor azt olvastam rajta, hogy egy bika pick, de a gain (bár csurig van tekerve) zajong, mint.... Nem tom mitől lehet akkor, roppant zavaró! Zajszűrő esetleg elkéne???
No végre valamit találtam azért: tehát a single egy egytekercses dolog, ami inkább zajos ugyebár, míg a humbucker mellé odanyomnak egy másik tekercset amely megeszi a Zaj-bácsit. Vhogy így?? Hmm. Az enyém még mindig nem tom milyen: azt tudom hogy egysoros (azaz egy sor fém "pötty" van végig, hogy ilyen szakszerű legyek), bár bazinagy fekete behemót ))
Sziasztok!
Nekem van egy alsókategóriás gityóm (Epiphone LPJunior), és szeretném egy pindurit feltunningolni: kezdetben pick-up cserével, mert igen zajos Gain állásban....meg hát a gyári....Egyáltalán ettől van a zaj??
A kérdésem/kérésem az lenne, hogy milyen pick-et ajánlotok?? (Grunge-hoz) és hol érdemes átépíttetni a gépet??
Köszi előre is: Krisz
Hát én a pukkanás okát abban látom,hogy az előző,relés verzióban két darab kétáramkörös relé volt.
Szerintem a két relé nem pont ugyanabban a pillanatban váltott,még ha a különbség csak néhány század,vagy ezred másodperc is! Ezért,ha a tiszta csatorna jó hangosra volt állítva masterileg,a torzított meg halkra,akkor ha torzról tisztára váltottam,akkor egy pukkanás volt hallható,minél jobban fel volt tekerve a tiszta mastere,annál nagyobb volt a puki!
Ezt azzal magyarázom,hogy a hangos,tiszta csatornának a master potijára egy pillanatra rákerült a halk torzított csatorna jele,és így egy nagy pukk volt hallható!
Azért gondolom,hogy ez volt az oka,mert ha a két relét külön vizsgáltam,akkor semmi baj nem volt,de ha együtt,akkor ilyen volt!
A marshall nagy ász relés jelútválasztásban. Meg kéne nézned néhány kapcsrajzot. De lehet, hogy csak eccerűen szuper reléket használnak.
Egyébiránt szerintem ezek akkor pukkannak, ha a relé zárása előőt eltérő potenciálon van a két vége.
FET-tel még nem foglalkoztam,meg nem is volt betervezve.
Végülis ezekben a fejekben csak jelútválasztónak kell az optó,torzítása télleg nincs!
Ilyen szempontból persze jó lenne a relé is,de az nekem valamiért pukkant.A csöves topikban azt is leírtam a múltkor,hogy szerintem miért....
De most nem pukkanik.
szerintem a fetet jobb elfelejteni, torzít. Ez a boss effektek fő hibája is.
A fotoellenállás viszont egyáltalán nem torzít, nem is csoda, hogy a morley is inkább ezeket használja. Nem csak a vau hangolására, hanem jelútválasztónak is.
Én is Rectot tervezek következőnek,vagyis pontosabban egy SLO-100 tisztát,és egy Recto red csatit.
Lesz benne optó és relé vegyesen!
A master fokozathoz mindenképpen optót tegyél!
Már többé-kevésbé kész a nyákrajz is,még kisebb alakítások kellenek rajta.
Hát...kényszermegoldás volt valahol,mert előszőr relés volt,de azzal csatornaváltáskor pukkant,ami zavart nagyon!
Aztán kipróbáltam úgy,hogy optókat gányoltam a relés nyákra,és úgy meg jó volt!De mivel nem akartam ilyen gányoltra hagyni,ezért készült egy vadiúj nyák,ami már direkt az optókhoz van! :))
Egyik dolog hozza a másikat! :))
De amúgy kösz az elismerő szavakat!
Következő prodzsektnek egy duálrektót terveztem, abba 21 darab kell... 25ezer... Inkább csinálok egy LED-ből meg egy fotoellenállásból, vagy marad a FETes vagy relés kapcsolgatás.
Igen,egy kéne a mostani cuccom lábkapcsijába,meg 5db a leendő cuccom lábkapcsijába.
Ja,az optocsatik VTL5C1-ek,amik a TT-n 10 euróért vannak.
Ebből van benne 4db bár én más forrásból szereztem.
10 euró sok érte! Én 1200-ért vettem darabját.
Innen
Igyekszik az ember... De ez meg csak azért van, mert ennyire jó a Boss... Szóval hihetetlen jól átgondolt, nagyon jó minőségben megcsinált dolgaik vannak. Én meg napi 24 órán keresztül ezeket nézegetem, olvasgatom, hallgatgatom, van ami megmarad...
Leellenőrizni legegyszerűbben egy multiméterrel lehet.
Van olyan cucc, amibe építettek fordított polaritás elleni, védelmet, van amelyikbe nem. Utóbbi ilyenkor jó eséllyel meghal. Vagy átalakul füstgenerátorrá...
Megkérdezek majd egy szervizest erről a megoldásról. Sajna én ezt sem tudom kivitelezni forrasztópálka híján. Amúgy ha véletlenül rádugnám a rossz polaritást, akkor - én úgy tudom - , hogy nem lesz baja a cuccnak, egyszerűen csak nem kapcsolható be. Rosszul tudom? Mármint sérülhet?
Köszi,
Dani
Szerintem meg ne nyúlj bele a cuccba, hanem végy egy darabka kábelt, az egyik felére forrassz egy DC jacket normálisan, a másikra meg egy DC hüvelyt fordított polaritással. Ezt használd a wireless cucc és a DC brick között. Így nem kell beleberhelni a cuccba, a kábeltoldó megfordítja a polaritást.
De mielőtt kipróbálnád, ellenőrizd le, különben elhunyhat a cucc!
Kedves Technikus Szakemberek!
Kéne egy kis segítség. Van egy Audio Technica wireless gitár rendszerem, ami 13-20V-al megy. Szeretném egy Jim Dunlop DC Brick multifunkcionális adapter 18V-járól használni, de a polaritások nem egyeznek. Írtam az Audio Technica-nak, és a customer Service-es srác az alábbiakat válaszolta. Egy modifikációt javasolt. Becopyzom, képekkel illusztrálva. Annyi a gondom, hogy bár le tudtam fordítani az angol szöveget, a kivitelezésével bajaim vannak. Nem vagyok egy nagy műszerész, ezért nekem ez kicsit kínai (pedig csak angol :)).
Szóval várom a segítségeteket. Először becopyzom, hogy én mit írtam, aztán a választ képekkel:
"Hi!
I own an Audio-Technica ATW3110 wireless guitar system. The receiver is the ATW-R310 (the old version, not the newer ATW-R3100).
My question is: I would like to use it with a multifunctional (Dunlop DC Brick) power supply at 18V, but the polarity is the opposite, than the receiver"s polarity. Is there any way, that I could switch the receiver"s polarity, so it would be compatible? I do not want to switch the adapter"s polarity, because it is a multifunctional adapter, and it drives other pedals of mine aswell. What if I change something in the linking cable between the adapter and the receiver? Thanks for your answer!
Regards,
Daniel"
A válasz:
"Hi Daniel,
Here is what could be done:
R310
1. Use extra care when opening the receiver. When sliding the pcb out of the frame, some components could be damaged if the operation is not done carefully
2. Cut trace between TP401 and C400. Use a multimeter to make sure there is no contact between TP401 and the connection C400-L401.
3. Remove L400 and resolder it vertically to the ground.
4. Solder a wire to the other end of L400 and link it to TP401.
5. Using a wire, link TP400 to the connection between C400 and L401.
Én is régóta kerestem, a múlt héten találtam a XI. kerületben, a Bercsényi utcában a kevésbbé feltűnő elektronikai boltban. (Gyakorlatilag pince.) Jól bevásároltam belőle, de asszem hagytam neked is 1-2 darabot. :)
Ja, 380 Ft/db.
Tudna valak segíteni, hogy hol találok DPDT switch („double pole, double throw”) kapcsolóót? Ahhoz kéne hogy a wahh pedálomat true bypassosra varázsoljam.
Sztem csöves cuccnál kell várni egy kis időt, mert a hirtelen felmelegedés elpattinthatja a csöveket. Én csináltattam puhatokot a fejre. jó hőszigetelő is. pár ezer forint.
Meg kell nézni a FÉMRÉSZEKET hogy nedvesek-e. Ha a fémrészek nem nedvesek, akkor be lehet dugni a cuccot.
nekem a ZOOM505-ösbe anno beleömlött egy sör működés közben és kibírta.:DD
Mindenképpen kicsapódik a pára a hideg felületekre (fizika), akkor gáz ha vmit rövidrezár a keletkezett víz. PL. effektproci szazadmilis lábai. Bizony tönkrevághatja a drága eszközöket. A csövek üvegei nem szeretik a hirtelen hőmérsékletváltozást, megrepedhet, meg persze a több száz voltos anódfesz a párás felületen szép dolgokat művel. Megoldás rakj a cucc mellé szilikagél tasakot, az "elszívja" a párát, vagy várj.
Ki lehet próbálni kiviszel egy jó nagy poharat, vagy vaslemezt a hidegre , megvárod míg jól lehül, majd behozod.
én az mp1 et cipelem próbákra is, ott addig szoktam várni,amíg felélesztem az énekcuccot (egy stúdióban próbálunk), bekötök 2 miksit. max 15 perc. eddig sosem votl gond, pedig abban van jó sok chip.
Hát igen ez az, hogy ilyenkor általában mindenki mást mond, és már nagyon nem tudom mivan...
Mert elég gáz, hogy megyünk valahova zenélni, és ott ülünk egy órát, hogy ne legyen gond...
pára akkor gáz, ha SMD-szerelt cuccot viszel hidegről melegre, mert a lecsapódó pára az alkatrészek kivezetéseit rövidrezárhatja (nagyon pici rés van mondjuk egy SMD IC kivezetései között), de ilyen szempontból egy csöves erősítő nincs veszélyben, pláne ha még handwired is. max a csöveket kell hagyni egy kicsit felmelegedni, mert nem biztos, hogy elbírják a hirtelen hőmérsékletváltozást.
Hi evribodi!
Szeretném megkérdezni, hogy ugye az egyértelmű, hogy ha a kinti hidegből a meleg szobába, vagy próbaterembe visszük az erősítőt, akkor nem szabad azonnal bekapcsolni, várni kell vele, hogy felmelegedjen, és a lecsapódott pára elpárologjon...
Nos ez tényleg így van? Mennyit kell/érdemes várni? Ez csak erősítőnél van így, vagy nem árt, ha mondjuk effektpedálokkal is várok?
És mi van, ha kint a hidegben kell koncertezni?
Nagyon jó lenne ha valaki tudna válaszolni, mer emiatt már régóta szenvedek, és sosem tudtam mi az igazság...
Köszke előre is.
Sziasztok.
Lenne egy kérdésem, van 2 gitárom és 1 erősitőm, mindkét hangszert szoktam használni, tudtok valami megoldást hogy ne keljen az éppen használt gitár jack dugóját bedugni a másikat kihúzni, valami olyan dolog kéne amibe bemegy a két kábel és egy pedál segitségével válthatnék a két hangszer között, igy nem kéne kábelt cserélgetnem, ha tudtok ilyen pedálról akkor légyszives segitsetek.
Köszi!
Lennebb mar valamicsket targyaltuk a ladat, ugy az aranyokat nagyjabol.
Azert kerdezz ra a csoves topikban a Gregre mert o csinalt egy parat (profi modon) es szivesen segit szerintem.
Nemtudod véletllenül a címét a könyvnek? vagy a címet ahol fent van? mert én nem találom a fórumon:( átnéztem vagy 10 oldalt a barkácsban. vagy ha azt tudnád hogy kb Zoltán mikor linkelte be akkor az is nagy segítség lenne.
Zoltán régebben megadott egy linket (még a régi fórumon) ahol elektronikai könyvek beszkennelt változatai voltak meg. Na, ott volt egy Sipos Gyula féle hangdoboz építős könyv is.
Sziasztok. nincs valakinek valami jó sublába dobozterve? hangosításhoz kéne. szeretek barkácsolni már több hangfalat is csináltam magunknak és most úgy döntöttem hogy nekiállok egy kicsit komolyabb feladatnak.
Aki tud valami weblapot ahol ien tervek vannak kérem adja meg vagy küldjön terveket mailben. Előre köszi mindenknek aki tud segíteni.
Hello! Van egy olcsó ,kezdő gitárom! Az a problémája ,hogy a húrláb nagyon meg van emelkedve. Ennek az lehet az oka ,hogy a húrláb csavarjait ferdén fúrták be a fába. Próbáltam már a hurlábat kitámasztani egy fával ,de az úgy nem volt jó. Arra gondoltam ,hogy a ferde furatokat be kéne üti egy fadarabbal (és beragasztani) és újrafúri egyenes furatokkal. Így leereszkedne a húrláb. Szerintetek meg lehet igy csinálni?
http://www.atame.org/ * Acordes para guitarra
* Letras de canciones
* Tablaturas para guitarra
* Tablaturas para bajo
* Canciones en espańol
* Cancioneros para guitarra
* Música en espańol
* Canciones para guitarra
* letras de canciones para guitarra
* letras con acordes
Helló mester! Hát igen, az elején mindig nehezen megy. Csak az a fontos, hogy ne adjuk fel.
Mostanában nincs semmi nagy projekt, mert egy erősítőt javítgatok. Kéne bele raknom egy egyszerű végfokvédelmet, mert most tönkrevágott két hangszórót.
Áááááá... utálom az olyan erősítőket, ahol nincs leválasztva a kimenet.
Télleg, van sejtésed miért nem szeretik a nagy teljesítményeknél elkóval leválasztani a kimenetet? 2200mikrós már csak 20 Hz-alatt vág nagyon, cserébe pedig mennyi biztonságot nyújt!
Na ne csinald , en is valamikor a potenciometernek azt hittem, hogy erosito es kurvara csodalkoztam, hogy miert nem erositi fel a diodas radio jelet.
Sot a havereknek erositettem, hogy egy kis technikai hiba csuszott be es azert nem mukodik.
Van ez igy, de kinovi az enber.
Szia reg az ideje, hogy nem jelentkeztel.
Hali ki tudna segíteni valaki?Most fogok venni egy gitár multi procit (tc g major) és van 1 line 6 spider II őm, na a g majorban nincs torzító de a kombóban elég jó a torzító és úgy össze lehet kötni a kettőt hogy i gitár jack a kombóba megy, a kombóból kijövő kábalelt amely a hangszóróra megy pedig átalakítóval a g majorba viszem majd ennek a kimenetét rá a hangszóróra lehedt hogy hülye vagyok de fingom sincs és akombón nincs se send kimenet se semmi csak egy fülhalgató
...aham...hát ez a láda minden csak nem mélyépítésű :)
kb. olyan széles mint a fej!
Ezt a kombót koppintották a méretezéskor mert ilyen tányérok vannak benne...
http://www.roland.co.uk/guitar_room_catdet.asp?id=JC120
Vannak az ugynevezett nyitott ladak amelynek jol meghatarozott merete van.
Amelynel a melyseg harmada harmada a szellessegnek. Igy egy egyenletes atvitelt ehetunk el.
Nagyobb melyseg eseten a mely hangok erossebben ervenyesulnek.
Minden esetre valamilyen szellozo nyilas szukseges.
Ha meg nyitott ladat akarsz vagy is legalabb olyan COMBO szeru megoldast akkor vedd le a hatat es takargasd kulonbozo nagysagu lemezekkel amig jol szol.
Hát...kössz.
Az aljzat nem középen van...valahol a tányérral szemben fogok egy 30 cm széles csíkot kivehetővé tenni...ez így jó lesz asszem.
A reflexnyílásra nem is gondoltam...azt méretezni kell és gitárládákon igen ritka!!!
Kössz!
Nehez valaszt adni.
Nezd meg, hogy a gyari ladak eseteben hogyan oldottak meg.
Tudom, hogy nem kielegitto a valasz de nem lehet csak ugy mondani valamit.
Minden esetre egy proba nem art es kiserletezz addig amig neked megfelel.