Az Ersa is megbízható cucc (a szervizben én négy éven át használtam,bár az már az újabb verziója volt ennek). De a hegyillesztése - ráhúzós - soha nem tetszett. Gyorsabban lhet hegyet cserélni mint a csavaros Welleren,de mindig feszegetni kellett cserekor - sérülékeny.
Szerintem továbbra is a Hakko a befutód harmincötért.
Pákaügyben újabb fejlemények, amihez a tanácsotokat szeretném kérni: találtam egy Ersa MS6000-et 22e-ért. Vadonás új, sosem volt használva. Ahogy ebay-en láttam még lehet hozzá alkatrészt kapni is - talán érdemes lehet egy új fűtőbetétet tartaléknak beszerezni meg talán pár hegyet. Feltéve, hogy emellett döntök. Esetleg ismeritek ezt a típust vagy legalább a márkát? A típusról nem sokat találtam a neten, a márka elég híres ahogy látom. Köszi!
azért ami tuti az a weller, na az 20+ -as és sose hagy cserben. a weller aoyue-ja a puskás alkatrész
az idő szépen telik, de vannak eszközök amik csak nem akarnak "irattárba" kerülni.
persze a szakma is szépen átalakult közben...
Erre írtam én azt hogy "Saját tapasztalatból...".
Én befürödtem ezekkel,de ez nem jelenti azt hogy mind használhatatlan.
Viszont nekem ennyi elég volt ezekből - mivel egyfolytában dolgozom,nincs időm-kedvem cseszekedni megbízhatalan dolgokkal.
Ráadásul - és ezzel szerintem mindenki így van - szeretem a megszokott szerszámaimat,tehát igyekszem mindenből "örök darabokat" venni.
akkó én jó mekkszíttam, mert az én aoyue akármim már iskolás korú és még sose volt baja... persze gagyi nincs vita, de azért értő kezekben elketyeg...
(használni is szoktam... )
Ja,hát úgy néz ki mint a Hakko...
Saját tapasztalatból annyit tudok mondani hogy a kb. 20 éve ki sem merem mondani mennyiért vásárolt Hakko forrólevegős forrasztóállomásomban két éve elszállt a fűtőbetét (napi használatban volt addig...sokat.. ). Gondoltam egy szaros cekászt már csak le tudnak koppintani Kínában is,megvettem az Aoyue copy betétjét ötezerért,a gyári harmincezres helyett. Két napig sem bírta.Ugyanez a befúvófejek...valami gagyi nikkelezett bililemez...persze ötezer alatt,míg a gyári rozsdamentes acélból készól több tízezer. Az is szétesett hamar.
Olyanok ezek mint a Hyosung chopper - messziről sötétedés után félig behunyt szemmel hasonlít egy V-Rodra,de ennyi...
Igen, olvastam, hogy a kínaiak ezt a típust igencsak nagy előszeretettel klónozták :) De érdekes módon azokról a klónokról is elég jókat írnak. Pl. az Aoyue egész ismertté és kedveltté nőtte ki magát, abszolút kompatibilis a Hakko 936-al, és jóval olcsóbb is: ebay-en az új cucc 35EUR körül megy, szállítással 50EUR-ból itthon lenne. Ezen is elgondolkodom, mert tényleg jókat írnak róla, bár valszeg nem annyira megbízható, mint a Hakko. Az Amazonon viszont láttam olyan értékeléseket, ahol a boldog Aoyue tulaj még két év után is visszaírt, hogy a cucc még mindig kifogástalanul működik. Szóval hobbicélra megfontolandó a dolog...
A Hakko cuccok jók,egy ligában van az ipari Wellerekkel.
A 936-os ráadásul már a Weller WS szériájához hasonlítható,a szabályzóelektronika hőmérője közvetlenül a hegy tövében,tehát a hőkövetése nagyon jó.
Itthon nem annyira elterjedt mint a Weller,ezért néha olcsón hozzá lehet jutni - mint pl. most .
(Arra azért ügyelj hogy nehogy Huakko legyen...kici kínaiak ilyen néven nyomják a klónokat )
Szerintem ha minden rendben vele akkor nyugodtan megveheted, nem fogsz csalódni benne.
Köszönöm. Az a helyzet, hogy még mindig kicsit drágállom a Weller-t, főleg, hogy nem állítható a hőmérséklete. A Hakko-rólmi a véleményetek? Jókat olvastam róluk fórumokon, és most lenne egy használt 936-os 35e-ért. A leírása szerint csak annyiban használt, hogy nem bolti, de iagzából 0 perces, csak kipróbálásra lett bekapcsolva. Köszi!
A TCP sorozat egy iparági standard (volt),ennek megfelelően mind anyagában,mind technológiájában más kategória mint a hobbycélra készült WHS széria.
A WHS-nél a hegy illesztése a fűtőbetét felé például elég vicces,pár óra használat után összekorrodál,"összenő" a két elem,ha cserélned kell a hegyet,alig lehet lefeszegetni...a feszegetéstől meg eltörhet az olcsó műanyagból készült többi elem valamelyike.
Egy TCP-vel sokkal jobban jársz és olcsóbban is megúszod.
Köszi. Esetleg azt el tudnád magyarázni, mitől "gagyi"? Illetve érdekelne, hogy egy páka mitől lesz jó vagy rossz. Néhány dolog a használatból adódóan világos, pl. a mostaninak a nyele eléggé átforrósodik és a hegy is nagyon gyorsan "elfogy" (bár ez a tisztítás hiányossága is lehet...)
A WHS-t szerintem felejtsd el,gagyi...
Ha olcsón akarsz jót,akkor TCP meg valami egyszerű 50W trafó mellé. Ennek a típusnak az az egyetlen hátránya hogy néha megadja magát a mágneskapcsoló benne és akkor jön egy kb. 10eFt költség,de ha nem mindennap órákon át használod akkor sokáig bírja.
Ha örök darabot akarsz,akkor meg WSD-81...én kb. 10 éve cseréltem le a pákákat ilyenekre és azóta semmit sem kellett rákölteni. Még hegyeket sem kellett cserélnem (kb. napi három órán át biztos hogy mennek). Embertelenül jól sikerült széria. Persze drágább is.
Köszönöm, megnéztem. A Weller trafójával cirka 40e az egész, ez még beleférne... De lehet, hogy trafóm még lenne is.
Esetleg a WHS40 forrasztóállomás jó lehet a Wellertől? Az kicsit olcsóbb és hőfokszabályozós, míg a TCP-nél ha jól értelmezem a heggyel lehet a hőfokot beállítani. Illetve van ugyanennek digitális verziója, van annak jelentősége? Köszi!
Szakik, gondolkodom, hogy lecserélem a tahóegyszerű 25W-os pákáat valami komolyabb cuccra. Ki mit javasolna? Főleg pedálokat építgetek, de csak hobbi szinten, magamnak, nem ipari mennyiségben. Köszi!
A B-terv nekem is az. De abból is a nagyobb fajta kellene, hogy a tone poti helyére tudjam tenni. Hátsó marású a hangszer, új lukat pedig nem szeretnék fúrni. A hangszínt úgy sem használom.
Szeretnék egy dual lábkapcsolót Roland Cube 20xl!-hez.
Gyakorlatilag egy olyat mint a boss fs6.Elvileg ez momentary,pillanatkapcsolós pedál kéne hogy legyen.Ha valaki tudna csinálni ilyet,vagy akár csak clean-lead váltót az írjon!
gahman01@gmail.com
Nem vagyok nagy guru, de ha a kinmenetnél levő 100k-s ellenállást kicsréled egy potira vagy trimmer-re, akkor sztem be fogod tudni állítani a kimeneti jelszintet.
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem.
Van egy chorus effektem, amit ha bekapcsolok megnöveli egy picit a hangerőt, ezt szeretném orvosolni. itt a kapcsolása: http://i210.photobucket.com/albums/bb292/frequencycentral/LittleAngelMiracle-1.png
mit cseréljek ki más értékre? előre is köszi! :)
Van most nálam egy 100 W-os tranyós gitárkombó. Ha odaröffentek neki, akkor pislog a "power" led. Feltételezem, hogy nem bírja táppal a kakaót. Mi lehet ilyenkor a hiba, mit érdemes mérni? A tippem, hogy valamelyik végfoktranyó kimehetett, zárlatos, ezért nagyobb áramot vesz fel a kelleténél (ezt elvileg könnyű kimérni). A másik tippem, hogy a trafóval van valami gond, azt nem tudom, hogy lehet megállapítani. Mi jöhet ilyenkor szóba? Köszi!
Keménytokba szeretnék olyan keménységű-lágyságú szivacsot venni, ami tartja de nem nyomja össze a hangszert.
Van esetleg bevált dolog, tapasztalat ezzel kapcsolatban?
Szerintetek Budapesten hol keressek collos csavart ( kb 1/8" - 4 mm körül) az Oberheim DMX-emből eltünt csavarok pótlására. Esztétikai igényeim vannak, rozettás alátét, fekete, pontos hossz, stb. Van valami spéci szaküzlet, ahol "minden" van ?
Más. Ezt a hangszórót sajnos megrágta a pocok. A membrán és a pille (hullámgyűrű) is sérült, a lengőtekercs akár ép is lehet (bár nem volt eredeti, hanem már újratekert volt). Lehet-e vajon ebből épkézláb, 100W körüli szélessávú (mondjuk 80-8000 Hz) hangszórót csinálni? Kit érdemes ilyennel megkeresni?
Üdv mindenki!
Erősítő jack aljzat ellenőrzésének ügyében (lehet, hogy csak újra kell forrasztani, de lehet, hogy cserés) kihez vagy hova érdemes fordulni Budapesten?
Nekem is volt hasonló rezonancia a fej tájékán és húrozáskor vettem észre, hogy a kulcsokat (a fej logo felőli részéről) tartó egyik csavar lazult fel és alatta az alátét zörgött. Remélem segítettem.
Köszi, a mikrofon bemenetre egy takjel menne egy metronómból. Ha kicsit torz, nem nagy baj, úgyis csak egy kattogás. A másik csatornán jönne a mix. Lényeges dolog, hogy kicsi legyen, egy nagyobb keverő már sok helyet foglal.
Mégis megnéztem, tehát: sztero monitor inputja van, azaz erre két mono line outot rá tudsz dugni, plusz egy mikrofont. Mivel ez egy színpadi füles monitor erősítő.
Ha vonal szintű eszközt DI boxba dugsz, az abból mikrofon szintű jelet csinál miközben szimmetrizálja is. Az "ezt" nem néztem meg, de ha ragaszkodsz hozzá, akkor egy legolcsóbb, kínai di box a barátod. (Gondolom, nincsenek minőségi igények, ha egyszer a sztereóság se fontos...)
"Mi történik akkor, ha egy vonal szintű eszközt (pl. mp3 lejátszó) a mikrofon bemenetre kötök?"
Valószínűleg torzítani fog.
De ha mégis sikerül úgy beállítani, hogy ne torzítson (pl. jól lehalkítod az mp3 lejátszót), akkor is zajosabb lesz annál, mintha vonalszintűbe kötnéd...
Nem néztem az általad linkelt cucc árát, de 4 csatis keverőket lehet venni használtan már 10 ezer körül is... és az később is jól jöhet még, más célokra is. Én olyat vennék, nem ilyen kis célkütyüt...
Sziasztok, szükségem lenne egy két csatornás keverőre, aminek fejhallgató kimenete van. Na most ezt találtam, ennek csak annyi a baja, hogy az egyik bemenete mikrofon, a másik vonal, nekem meg olyan kellene, hogy mindkét bemenete vonal szint legyen. Mi történik akkor, ha egy vonal szintű eszközt (pl. mp3 lejátszó) a mikrofon bemenetre kötök? Nem számít, hogy nem sztereo lesz, csak szóljon. Köszi! Amúgy ha tudtok ajánlani ilyen eszközt (2 vonal bemenetes, fejhallgató kimenetes keverő), akkor azt is szívesen fogadom!
Kösz a választ, abban igazad van, hogy túlzott hangsúlyt adtam a kérdésnek - ahelyett, hogy gitároznék. :) Azért kipróbálok egy pár értéket a javasolt 33-as mellett, már csak azért is, hogy halljam, valójában mennyi a különbség.
Ha torzított hangot használsz, akkor szerintem majdnem mindegy, hogy lin vagy log a hangerőpoti, mert a torzító úgyis kompresszál.
Jó lesz a 33nF-os kondi is. Minél nagyobbat teszel, annál többet csippent le a magasból. Szintén azt mondom, hogy torzítóval majdnem mindegy, hogy 22nF vagy 47nF, nem ezen fog múlni a gitárhangzásod, az biztos. Nem a kondin múlik az sem, hogy milyen hirtelen változnak a dolgok a poti tekerésére...
Ha neked ez nagyon fontos, akkor kísérletezz. A gitárosok nagy részének ez nem számít... (nem tekergetik a potikat :)
Nincsenek kőbe vésett szabályok.
Sziasztok,
valószínűleg már kitárgyalt témában kérdezek - mert ennek ellenére nem találtam igazi választ.
Egy H-H pickupos gitárban tone potihoz milyen értékű kondi dukál? A standard .022mF illetve .047mF , csak ahány helyen nézem, mindenhol máshol írják - van aki a kisebb értékűt teszi single-hez, van aki ezt humbihoz, stb.
Mivel ezek felezhető pickupok, megtenné középútként egy .033-as /vagy ez egyikre sem jó/?
Ugyanígy a lin és log potiknál is kérdezném, a hangerő-log és hangszín-lin kőbe vésett szabály, illetve (felezhető) duplatekercses hangsződöz is 500Kohm-os kell?
Gondolom ízlés dolga is, ki milyen potit-kondit használ. Én mind hangerő, mind hangszín potinál valami egyenletes halkulást/magas vágást szeretnék, nem úgy, mint néhány gitáron, hogy a gomb 90%-os tekeréséig nem történik semmi, ezek majdnem olyanok mint egy ki-be kapcsoló...
Sziasztok! Segitség!!! Volna egy problémám nem tudom tud-e a valaki segiteni nekem! Vettem egy behringer pmh 1000 keverő erősítőt és belül elvan darabolva egy csomo kábel, nem tudna valaki egy ugyan ilyen tipusu szerkezet belsejéröl képeket küldeni nekem? Előre is köszönöm!
Másik gitáromból szedtem ki mivel abba tettem egy Bill Lawrence pickupot. Megnéztem a jack stereo, potméter 25K. Van esetleg valami jó kapcsolási rajza valakinek, vagy ha SG-je van valakinek EMG-vel és megtenné hogy lefotózza az elektronikát hogy lássam mi hogy van kötve.