Rücskös felületre hogyan lehet feliratot csinálni?Sajna az eddig használt matricázós modszerem nagyon parasztul néz ki rajta.A telibe fólia sem túl jó.
Köszi akkor majd megkérdem tőle hogy van e még.
Max 2-3e forinttal kerülne többe hogyha normális kapcsolókat tennének belé és most 75e vagy 78e az már tök mindegy, így is úgy is drága :D
szerintem inkább a költséghatékonyság miatt vannak benne. nekem Eldzsi rendelt hozzá ilyeneket pár napja. gyakran csinálnak hozzá ilyen footswitch modot, ilyenre cserélik jellemzően.
A line6 dl4-be milyen lábkapcsolókra cseréljek szerintetek mert szétmentek a műanyag lábkapcsolónak nevezet, a vásárlók megtévesztésére szolgáló mikrokapcsolók.
Előre is köszi!
A Jack aljzathoz??? Azt hogyan csinálod?
Az én esetemben az a probléma hogy a potik alá kell tennem a panelt mert nincs nagyon hely máshol.
Te egyébként milyen dobozt használsz? Mert amit én vettem a lomexbe az nagyon kicsi és épphogy belefér a TS.
Kedves Szakértők! Arról érdeklődnék, hogy mi az a legkisebb fajta poti, amit könnyen be lehet szerezni (lomex, kontha elsősorban amiket ismerek) és hangerőpotinak (100k vagy 250k) használható lenne egy fülhallgatóhoz szánt erősítőben. Hátha tudtok példát. Nagyon köszönöm!
Beszerzel ugyanilyen nyomógombokat, csak kétáramkörösben, és a másik áramkört használhatod a kontroll-LED kapcsolgatására.
De - mivel nem kapcsolókról van szó - minek?
Én a potik forrszemeit szoktam nagyobb felületűre rajzolni, és a potikat ráforrasztom egyenesen a panelra. A panel alá-felé szivacs, hogy tehermentesítse a forrasztásokat, de ennek csak akkor van jelentőssége, ha a t. felhasználó focizni akar vele, esetleg a negyedikről dobálja le.
Szó sem volt a fülesmekineten soros ellenállásról.
Csak arról, hogyha a(z előfeszített) mikrofoncsatlakozóra (be-ki húzogatásnál pl.) egy pillanatra hangsugárzó kerül, akkor nincs akkora egyenáram, ami tönkretenné.
Az sima, hogy a miksi kiloohmon keresztül kapja, de a fülhallgatórésznél szerintem nincs kiloohm sorbakötve. LM386 aszt csókolom, nincs ott kimenő soros R.
Köszönöm a választ!
Valami ilyesmit sejtettem, csak azért gondoltam, hogy ez mégse lehetséges, mert a mikrofon szokott lenni az első vagy második érintkező, és hagyományosan (sztereó füles) e kettő helyén van egy összefüggő érintkező a földnek. És ha a telefonomba (amin ez a 4 érintkezős aljazat van) hagyományos fülest csatlakoztatok, akkor a mikrofon érintkezőjét rövidre zárom a földdel, és ha ott van az előfeszítés, akkor szabadon átfolyik... Azt hittem ez kizárja, hogy oda legyen téve az előfeszítés. (De lehet, hogy ez másképp van megoldva; leírják a használati utasításban apró betűvel, hogy csak a saját headsettel lehet használni :))
Gondolom, analóg műszerrel ki is lehet(ne) mérni ezt a feszültséget (nekem csak digitális van kéznél). Illetve máshova (fülhallgató hangszóróvezetékére) nem lehetne tenni ezt a feszt, mert kitérítené (esetleg tönkretenné?) az adott fülhallgató membránt.
Sziasztok! Lehet, hogy kicsit offtopik, de hátha tudja valaki. Van egy 3,5-ös 4 érintkezős Jack dugóval csatlakozó headset-em, telefonhoz tartozott. Az ilyenekben a mikrofon ugye nem igényel egyenáramú előfeszítést, ahogy az elektrétek szokták? Hol lenne érdemes ennek utánajárni?
Egyáltalán nem biztos, hogy a te kapcsolódnak a 8 lába ugyanolyan sorrendben van kialakítva, mint a rajzon.
Ezt tényleg csak műszerrel lehet kicsipogni, mert vakon próbálkozással elég sok idő.
Feltételezve, hogy tényleg (!) jók a forrasztások és a csupasz földvezetékek sem érnek hozzá máshoz, jelvezetékekhez.
A bekötés jó. Ha nincs multimétered, akkor a nyaki PU vezetékét forraszd át (vagy egy darab dróttal kösd át) a kapcsoló (középső) kimenetére. Ha megjön a hang (hallani fogod, hogy nemcsak a híd PU szól), akkor a kapcsoló mehet a kukába.
egy kis elektronikai kihívás? :D
nekem meg segítség lenne!
jelen állapotban így van összekötve, egyszerű 3 way switch, semmi bonyodalom,
nyak - nyak/híd - híd kapcsolás lenne a cél.
a helyzet az, hogy az egyik hangszedő nem szól.
nyaki állásban semmi hang, középen és hídon van jel.
mi lehet a megoldás?
Nem vagyok szakértő, de meg lehet közelíteni úgy is, hogy ha azt, aki játszani fog rajta, nem zavarja a játékban (nem csörög, nem hal el, tud nyújtani stb.), akkor nem feltétlenül kell hozzányúlni, még egyelőre...
Mondjuk ha a sajátom lenne, és hosszú távon megtartanám, akkor biztosan újrabundoznám, mert jobb friss bundokon játszani. Juhar fogólapon amúgy sem szeretem az alacsony (vagy síkolt) bundokat, jobban odaatapad az ujjbegyem, nehezebb nyújtani, ezek persze csak személyes tapasztalatok, preferenciák... Másnak lehet, hogy nem probléma.
Meg kellene nézned, a legmélyebb bevágás mennyire van közel a fogólaphoz, és képzeld el annyira lesíkolva a bundokat... bejönne ?
kis szakértői segítséget kérnék!
így első ránézésre mennyire számítanak ezek a gödrök vészesnek?
7 éves fender nyak, ordít az újrabundozásért vagy egy fretwork még helyrehozza?
Igen, átmenő húrozású. Miért akarom lecserélni? Mert jobbat akarok rátenni, de arról már le is beszéltetek, hogy típust is váltsak maradok a gyári típusnál, köszi!
Szerintem a magassággal is lehetnek gondok, konkrétan az, hogy nem fogod tudni olyan magasra felemelni a húrokat az újjal, mint a régivel. Mint látod, 6,6mm magas az új, a régit mérd meg, és meglátod a különbséget.
A gitárod átmenő húrozású,vagy a meglévő hídhoz tartozó Tune-o-matic féle húrtartó van rajta?
Ha átmenő húrozású,akkor megoldható valamennyire a dolog,de ha nem hangszerésszel/hozzáértővel csináltatod,akkor jó nagy kókányolás lesz a vége,mert a régi híd perselyei is látszódni fognak.
Ja és még a húrhosszra is ügyelni kell,hogy pontos legyen a gitár pl. az oktávoknál.
De miért akarod lecserélni? Ezek a T-o-m hidak azért elég jók,és biztos nem fúrnám szét a gitáromat.
A másik híd előnyét sem igazán látom...
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni. Mostani gitáromon húrlábat szeretnék cserélni, de nem csak újat akarok, hanem más típust is! Megoldható, vagy maradnom kell a gyári típusnál?
Ezt akarom lecserélni:
A zongorista mutogatja programozó barátjának az új hangszerét.
Fickó odaül...nyomogatja...aztán...
-Hát a keyboard elég szar,de az hogy a Ctlr-Alt-Del-t lábbal tudod nyomni,az zseniális!
Tisztelt barkácsoló, műgyűjtő kollégák!
Megszabadulnék néhány apróságtól, ha van rá érdeklődő:
1. TV MINISCOPE-3
ilyen:
http://retroelektro.uw.hu/muszer/tv_miniscope.html
2. RIM FGG 6 függvénygenerátor (szinusz, négyszög, fűrész...)
ilyen:
http://www.radiomuseum.org/r/rim_funktionsgenerator_fgg6.html
3. Valamint, egy toroid transzformátor. 2 x 30V, 1 x 10V, 1 x 6V
A teljesítményét 250 - 300 VA-ra saccolom a fizikai dimenziók alapján:
átmérő:13,5cm
magasság:6cm
tömege:3,4kg
Ha valakit érdekel valamely portéka, a nevemre kattintva talál elérhetőséget.
Köszi a linket! Húh, ennyiért nekem nem éri meg, inkább roncsolással veszem kisebbre az anyagot. Ezt a gitárt már úgysem adom el, agyonra van maszekolva :)...
Létezik ilyen, ami kifejezetten a helyére lett kitalálva. Kicsit drága, de szerintem csináltatni sem lenne sokkal olcsóbb, és ez gond nélkül visszaalakítható, ha a hangszer eladásra kerülne.
A szokásos barkácsboltokban lehet kapni három/négyeres árnyékolt vezetékeket. Abban elég normális belső kábel van egyrészt, másrészt az f lyukas cuccoknál érdemes mindent ilyen tömör módon (ahol lehet, inkább kevés többeres kábellel, mint sok kevés eressel) szerelni, mert amikor majd a damilokkal meg fogselyemmel húzogatod a potikat meg a kapcsolókat a helyükre, akkor kurvára szeretnek elakadni és szétszaggatni mindent, ha odabenn kábeldzsungel van.
Sziasztok!
Ibanez RG350EX gitáromon nem használom a tremolót, így levettem a felső nyeregről a satukat meg az imbuszcsavarokat is, de a bal kezemnek még így is útban vannak játék közben a nyereg kis kiálló részei. Tudtok olyan nyerget, ami elférne a mostani helyén (az sem baj, ha új furatot kell a nyakba fúrni rögzítés céljából), és olyan lapos, strato jellegű?
Egész egyszerű dologba buktam bele. Van egy olcsó, kínai nagytestű Gibson másolat jazzgitárom, ami már évekkel ezelőtt elhallgatott. Húztam, halasztottam a javítást, mert macerás az f lyukon keresztül összerakni, stb. Ma végre nekiálltam, vettem négy óccsó kínai potit, kábelt csak találok itthon valamit. Amit találtam az szintén ócska, kevés szálból áll a meleg ér, azonnal eltörik forrasztás után, pedig még zsugorcsövet is húztam a forrfülekre. Az egész kontakthibás, mikrofóniás, recseg-ropog, pedig gondosan van szerelve. Valószínűleg nem úszom meg a rendesebb potikat, meg 3 állású kapcsolót. Milyen kábelt ajánlanátok a szereléshez, ami rugalmas, de elég sok szálból áll ahhoz, hogy ne töredezzen rögtön ? A gitárkábelek túl vastagok. Lehet itt valahol kapni a fémharisnyás Gibson változatot?
Jó azért, hogy vannak már ilyen route-oló kütyük. Ha valaki sok soros effektet (torzit, ilyesmit) használ, mindenképp. D. Gilmour is használt már régebben hasonlót, de akkor még fel kellett találni.
Hát igen,lényegében olyasmi,mint egy midi pedál,de azért annál kicsit több.
Például a rácsatlakoztatott kispedálok nem csak presetekkel,hanem egyesével is válthatóak,mintha tényleg a kispedálokon lépkednél,meg nyilván van még pár feature egy midi pedálhoz képest.
Bár a cirka 1000 EUR árat a vezérlőért azért én is sokallom,plusz még az interface-k ára.
De lényegében ez akkor is csak egy midi vezérlő + looper interface + switcher interface egy dobozon belül összerakható verzióban. Nem rossz dolog,de azért nem az innováció csúcsa ez. :D
A TC G-system ötletét jobbnak tartom.
Akkor inkább a gsc-3 - bár annak meg nem olyan szép a kijelzője - de abban van egy 6-os midi looper. Mindegy, ez nem az én területem, nekem most egyébként is minimalizálni kellene. A pedálboard-am teltházas - szépen felvonulnak benne a fórumos kollégák:
EWR klón kentaur klón
Eldzsi mod-so Boss BD-2 ( korábban mellette eldzsi moddos cs-3, ds-1, sd-1 - de ők kiszorultak )
Kasleder Purple haze 2
Mooster ( guitar.clinic )
és egy mod-olatlan crybaby
hűha, de akkor egy ilyen vezérlőnek set már nem két forint az ára, ha a midi loop-ert is kell venni hozzá. Akkor ez nem sokkal több egy sima midi-pedálnál ?!?!
Ismerem nagyjából,de tudomásom szerint nem a kispedálokat,hanem G-lab interface-ket tudsz az aljába pakolni.
Ezekhez az aljába tehető cuccokhoz csatlakoznak a kispedálok,és az erősítő csatornaváltását szolgáló kütyük.
De a kispedálok továbbra is a cuccon kívül maradnak.
Mondjuk nem mintha ez a rész már nem lenne lényegtelen,hogy hol.... :))
De van. Nincs amúgy nagyon bajom vele, jól összeállt most minden. A legfőbb megoldandó az volt, hogy kivegyem a jelútbol a dry-t, de sikerült kiötletelni egy áttételes trükkel.
Ilyen esetekre tud jó lenni egy programozható kispedál looper.
Ugyanúgy presetekbe menthetőek az effektek ki-be kapcsolásai,mint egy multieffektnél,ugyanúgy van MIDI OUT,csak megvan az az előny,hogy az effekteket(kispedálokat) tetszőlegesen cserélgetheted,ha valamelyik nem tetszik,vagy beleuntál.
Egy multieffektben sajna erre nincs lehetőség a legtöbb esetben.
Viszont a loopereknél többnyire nincs fejlett grafikus kijelző,meg lapozható menürendszer,sem pedig USB-n keresztüli felvétel,reamp,meg hangkártya funkció.
Egyébként ebben látom a jövőt,biztos hogy egyszer valamelyik gyártó csinálni fog egy olyan cuccot,amelyikben megmarad a multiknál megszokott fejlett okosságok,de az effekt szekció külső eszközökkel fog megvalósulni,looper szerűen.
Legalábbis szerintem jó húzás lenne,ha megcsinálnák,mert sokakat az tart vissza a multizástól,hogy zárt,nem csereberélhetőek a blokkok.
Á, nem is töröm tovább az agyam rajta.. Nem beszélve a rengeteg szolgáltatásról, amit tud egy ilyen.
Annyi csak a para, hogy ugyan utolérhetetlen, viszont mégis zárt rendszer, és ha van valami spec. óhaj, akkor nem lehet megcsinálni. (pl. a Gt8 delay-ben nincs mélyvágó, ilyesmi) Na persze van benne egy rakás, fejlett hasznosság.
Egy ilyen digit cuccot,mint az általad említett GT-10,egy komplett gárda tervezi,van külön részlege/felelőse a szoftverfejlesztésnek,van külön a hardvernek,és nyilván van a kinézetnek/eladhatóságnak/marketingnek is akár.
Ezt manufakturális viszonyok között (tehát 1-2 ember által) nem túl könnyű dolog,mert mindegyik fent említett dologhoz értenie kéne valamennyire az illetőnek,különös tekintettel persze a szoftverre/hardverre.
De azért akadnak próbálkozások itthon is (például én,bár nem multieffekt,de digi vezérlésű,MIDI-s looperek/switcherek).
De ha már multieffekt,akkor amúgy pl. az Axe-FX is egy ilyen manufakturális próbálkozásnak indult,bár mostanra eléggé kinőtte magát a dolog. Bár ez nem hazai cég,az igaz.
Üdv mestereknek!
Egy nagyon tágértelműt kérdeznék. Ha analóg kütyükről (torzítók-egyebek) van szó, kb. látom a handmade felhozatalt.
Azt mondjátok meg, hogy működik a dolog, ha digitális egyebekről van szó. Pl. elő lehet-e állítani egy digitális reverb-et, vagy esetleg egy összetettebb multieffekt kaliberű kütyüt manufaktúrális viszonyokban, vagy ebben nem lehet a nyomába lépni egy nagy multi cégnek (mint Roland, vagy ilyesmi)?
Vannak tippjeim, hogy itt az innováció hány számjegyű összeg lehet önmagában, de hátha..Nem igazán tudok semmit erről a területről.
Analógban tudom, hogy csodákat lehet házilag, sőt. De ha digitális kéne nekem ilyen-olyan személyre szabott paraméterekkel, akkor mi van? Van itt lehetőség, vagy max. annyit tehetsz, hogy nézegetheted szomorúan a Roland feliratú "százlábút" a GT10 nyákján ?
Kerek évfordulóra nincs esetleg valami jobb megoldás?
Nyilván egy hangszer épségére figyelni kell, csak a lehetőségeket keresem.
Sima festét is szóba jöhet, a matricánál egy kicsit komolyabbnak hangzik.
Sziasztok!
Tudom, nem egy izgalmas kérdés, de nekem annál fontosabb.
Lesz véve egy Fender Sonoran Thinline vagy egy Stratacoustic vékony testű akusztikus gitár. Születésnapra kéne, valamilyen módon kerülne rá egy írás, gravír vagy más formában.
Kérdés, hogy milyen formában. Hol, hogyan érdemes megcsinálni és ki tudná megcsinálni egy gitáron?