Én is az optocsatolóra gondoltam, de utánaolvasva Lacinak igaza van, az LDR az a "Light Dependent Resistor", tehát csak a fotoellenállás része az optocsatolónak.
Az LDR az led + fotoellenállás egy tokozásban, tudomásom szerint.
A led részét ki lehet nyírni ugyanúgy,mint bármilyen ledet.A fotoellenállás oldalán úgy van, ahogy mondod, nem is az a kényes benne.
Így van!
Ami biztos,hogy normál anyagában színes ledre,meg LDR-re én 20mA-t szoktam számolni,aztán ha kisebb fényerő kell,vagy az LDR-en nagyobb ellenállás nyitottan,akkor feljebb megyek az ellenállás értékével.De ennél lejjebb viszont nem megyek,mert károsodik a led,ami egy LDR-nél nem olcsó mutatvány. Ha csokorba van több LDR,ami egyszerre kapcsol,akkor az hamar igen drága tévedés lehet. :)
Persze, csomó dologtól függ: milyen led, mekkora feszelyről járatod és mit kell még átvilágítania adott esetben. Én csak a saját tapasztalataimat írtam pedálokhoz, simán foglalatba vagy csak furatba téve. És persez lehet, hogy valaki fényesebben vagy éppen halványabban szereti.
Van olyan kék színű szuperfényes ledem,ami pl. ki sem gyúl (így kell ezt írni?) ugyanolyan ellenállásnál,aminél egy másik szuperfényes (mondjuk zöld) vígan világít.
Ledtől függ,hogy mekkora kell hozzá,van sok különböző fényerejű.Meg hát jah, a színtől is függ. :)
Én pl. a kocsiban cseréltem ki az ajtóban az ablakemelő kapcsolók kis rizsszem izzóját ledre. Szuperfényes volt kéznél.
Eleinte 1K ellenállást tettem be,de zavaróan erős volt.
Ha jól emlékszem 4,7K-s ment mellé,és így teljesen kellemes a fénye,nem világít tolakodóan,de mégis átvilágít a kapcsoló piktogramját hordozó műanyagon.
Én szuperfényeseknél 33k-47k körüli értékeket használok. Piros diffúznál 1k-t, sárga és zöld diffúznál kicsit magasabbat, 2k-sat. Egyébként amikor újfajtát próbálok ki, akkor a diffúz piros plusz 1k kombó fényéhez próbálom belőni egy trimmerrel, aztán a jónak talált értéket használom fixben.
Szia, a bal alsó a 3- as, a jobb oldalon a középső a 8- as. Így, hogy mindegy hol van az ellenállás értem már. Az is megzavart ( de ahogy tovább nézegettem rájöttem ), hogy e szerint a rajz szerint a loop testelése független a ledétől.
Ennek így a rajz szerint működnie kell. Hogy az előtét ellenállás hol van,az mindegy,mert sorosan van. Jó a rajz szerint is. Az értéke viszont sima anyagában színezett lednél szerintem túl sok lesz, azt kisebbre venném, kb 470R-1K körüli értékre.
Szuperfényes lednél viszont jó lehet a rajz szerinti érték,hogy ne égesse ki a retinád.
Helló, a segítségeteket szeretném kérni true bypass looper készítéssel kapcsolatban. Ezt a képet néztem:
Ahhoz, hogy rendesen működjön, nem kellene összekötni a 3pdt kapcsoló 3- as és 8- as lábát? Illetve a led ellenállást nem a dc+ és az anód közé kellene tenni a katódot pedig a kapcsoló 7- es lábára?
Ha esetleg hülyeséget kérdeztem, akkor bocsi, elkél mindennemű segítség :)
Az lesz, hogy megcsinálom ugyan ezt, csak a 1 and 2 kapcsoló nélkül... Nem szeretem az ilyen egyszerre taposós dolgokat! :D Meg a shredmasternek már eléggé meg van halva a kapcsolója..
Ha fizikailag úgy rakod őket egymás mellé, hogy a Shredmaster a Plexitube mellett jobbra van, akkor sztem lehet egyszerre taposni őket, mert a Plexitube bypass kapcsolója jobboldalt van. Logikailag lehetnek akár fordítva is, csak akkor hosszabb peccskábelek kellenek. Még közelebb kerülhetnek egymáshoz, ha építtetsz egy Shredmaster klónt 125B dobozba. Drágább lehetőség egy programozható loop pedál, csak azt meg nem használnád ki. A harmadik lehetőség meg a "legtahóbb": csinálsz esg szimpla kétloop-os loop pedált, ahol a két kapcsoló egymás mellett van, mondjuk egy fekvő 1590B-s dobozban. Erre aztán már könnyen tudsz egyszerre is rálépni. A két loop-ba meg beteszed a két pedálodat.
Köszönöm! Közben én is rájöttem, hogy kavar lesz... kéne még plusz két áramkör, dehát, olyan nincs. Marad a relé, vagy lemondok az egyszeri használatról.. Sajnos nem standard méret az egyik egy ToneBone Plexitube, a másik egy Marshall Shredmaster. Egyik sem kicsi! :D
Ez így nem lesz jó. Logikailag az "1 or 2" kapcsolót ki kell iktatnod, amikor az "1 and 2" aktív. Ugyanakkor ha két standard méretű kispedálod van, akkor ez az egész teljesen felesleges, ha egymás mellé teszed őket, akkor egy lábfejjel simán lehet a kettőt egyszerre kapcsolni.
Sziasztok!
Szeretnék csinálni magamnak egy looper pedált, aminek három kapcsolója lenne, az egyik egy standby, a másik váltana a két loop között, a harmadikkal pedig átvezettetném a jelet mindkét loopon. Egy-egy overdrive-ot használnék a loopokban, az egyik chrunch, a másik hiGain, csak szeretem szólókhoz megtolni mindkettővel is akár.
Itt a rajz, amire én gondoltam, de van benne egy-két részleges "útkereszteződés". Ez okozhat gondot a használatban?
Köszönöm előre is, ha megnézitek!
csak nem a kondenzátoros leválasztású végfokokról jutott eszedbe? 40409 helyett BD242C jó lesz oda egyébként. Ez egy sima tápfeszt előállító áteresztő tranyó, a feszelyt kell bírja meg az áramot.
40410-et nem találom a kapcsrajzon.
Ja, és szedtem egy mázsa sárgát....Hatvan kg ringlót....()Mindezek mellett bontottam 10 kg vereset, 6 kg "ferde szeműt, és hozzávetőleg 1 mázsa "alamíniumot" is bezsákoltam.Sajnos az idén kevés volt a cseresznye, de jó az Isten jót ád, az egyik pince takarításnál egyik barátomnál "találtam" pár üveg 20-30 éves Martini,Cinzano, Metaxa,Tokaji aszú stb. bontatlan italokat.Ezekkel felturbózva lett bővebb a termés.Zseniális!!!
Ügyes vagy tanár úr!
Ma hazahoztam egy vaskerekű, békebeli kis szekeret.
Egy ilyen mérleg szétszedve, letakarítva, rozsdátlanítva várja a festést.Sajnos csak egy tányérja van, ami inkább ón jellegű, mint réz.
Egy ötvenes évekből származó is várja üdvözülését.
A kis szekér eredetileg ilyen volt, de teljesen vas kerekekkel van szerelve.
Persze ha tudod hogy mi van fent...
Karton, kőzetgyapot, párazáró fólia, és az osb... nehogy penészesedjen a mennyezet ha mondjuk egy menetrúddal oldod meg mert az viszi a hideget...
Teljesen felesleges keresztül fúrni a gerendát . Egy 8x120 hatlapfejű facsavar fog annyit a gerendában, hogy a szomszédot is fellógathatod rá. Becsavarod a gipszkartonig, a feje alá meg egy zárt S kampót meghajtasz deréxögben, arra mehet a venti.
Ha meg nem oda esik a venti helye ahol a gerenda fut, felfúrsz a padlásig egy 10-es hosszú fúróval, és egy 8 vagy 10-es menetes szárral megoldható (nagy palacsinta alátét az osb felől és önzáró csavar!).
Egy időben én is tököltem ezen. Az a helyzet, hogy ami normális, erre való, minőségi szerszám, az kurva drága. Pl. az Ibanez 10-46-os készlete 43e HUF, és ez csak egy húrkészlet méreteihez van. Nyilván egyesével is össze lehet szedni ezeket, meg ebay-en valamivel olcsóbban is találsz, de én 30e alatt nem tudtam volna összerakni a dolgot. Annyiért meg nekem nem éri meg, nem szerelek annyit. Ha csak meglevő szemöldökön akarsz tágítani, mert mondjuk vastagabb húrt használnál, azt én simán az új húrral szoktam felreszelni a sodrott húroknál, a simáknál meg modellező szikével óvatosan. És aztán jól begrafitozom. Ha új szemöldök kell, inkább hangszerészhez viszem, de ilyen ritkán adódik. Egy biztos: ahogy Kócos is írta, nem érdemes ezen spórolni. Meg úgy általában szerszámon nem érdemes spórolni.
Én ilyesmire a lombfűrész szál készletemből szoktam megfelelő vastagságút választani. Van vagy 5 féle vastagság, E1-E6 passzol bele.
Nem tudom manapság lehet-e még ilyesmit vásárolni , és van-e választék.
Ja, és ne ezen spórolj, inkább vegyél egy márkásat háromszor ennyiért, mert az olcsóval húzol kettőt a csonton/rézen és el is kopott. Ja, és nem árt, ha egy méretből több is van a készletben, mert könnyen törik.
Tűreszelő készlet + japán fűrész. Ilyen vékony és jó minőségű reszelőkészlet általában nincs a barkácsáruházakban, én vagy 10 éve vettem a Praktikerben egy jófélét, azóta se láttam. Komolyabb barkács-szerszámboltban, modellező bolzban érdemes megnézni. Így hirtelen guglizasra a conradot adta fel. link
hej mesterek, a szemöldökön és a hídon szeretnék új vájatokat kialakítani, a körömreszelő megfelelőnek tűnik egy kis snicceres előfaragás után, de szívesen veszek bármilyen tapasztalatot. felszaladtam a praktiker oldalára, később is jól jöhet egy sokoldalúbb reszelőkészlet, de nem látom az infókat, van e köztük ennyire vékony cucc is, mint ami ide kell. Tudtok ajánlani valamit, esetleg? Köszi!
Szerencsére ez nálam hobbi, nem munka. Én szeretek pepecselni olyanokkal, amik felkeltik az érdeklődésemet, de szerintem a legtöbben így vagyunk ezzel.
Ja, ezt láttam. Megvallom őszintén, továbblapoztam, mert annyira játéknak néz ki. Egyenlőre maradok az építésnél, ha találok kapcsrajzot, szerintem tízből ki tudok hozni egy analóg cuccot. Az nem érzékeny a sugárzásra, mint a digitális elektronika.
Na ha összejön, akkor látogass el a Ráday u. 26-ba. Ha beenged valaki, ott elvileg a lépcsőházban olyan mázas csempék vannak, aminek az átlagnál valamivel magasabb az aktivitása.
Toljál már pls. egy linket, mert ami ilyeneket néztem, az "elektromágneses sugárzásmérő" néven futott, és szerintem rohadtul nem a gamma tartományra gondoltak, hanem ilyen elektroszmog és társai féle dolgokra, nekem meg nem az kell.
10-12ezer körül már van Ebay-ről komplett gyári új Geiger műszer,ingyen szállítással.
Aztán lehet hallgatni,hogy "kkkk.....kkkkkkkkkkk....kkkkkkkkkkkkkkkkkkk....kkkkkkkkkkk" :D
Valami jó Geiger Müller kapcsolaást tud valaki?
Csövet veszek az ebay-ről, nem drága, de a körítést elég sokért adják.
Megihletett a Csernobil film (kurva jó).
Én sem vagyok fegyver buzi, elég volt a seregben, de van több ismerősöm is, akik megőrülnek az ilyesmikért, és ilyen élethű airsoft Kalasnyikovokért képesek sok pénzt adni, meg katonai bemutatókon ilyen játék puskákkal bohóckodni. :)
Igen, nincs benne lőpor, csak gyúelegy, ezért nem minősül lőszernek. Komolyabb légpuskák is átküldenek egy forgácslapot pár méterről, pláne rézmagos lövedékkel.
Én nem vagyok nagy fegyverbubus, múltkor főnököm lőtt kettőt egy 22-es kispuskával mellettem, eléggé beszartam, olyan hangos volt, mentemis egyből vissza a posztomra írni a marhaleltárt vagy mittudomén épp mit csináltam. :D
Hát nagy rá az esély,de hogy súlyos sérüléseket tud okozni közelről tüzelve,az biztos.
Valami olyasmi a szabályozás,hogy csak olyan flóbert fegyvert engednek forgalomba,aminek a torkolati energiája asszem 7,5 Joule. De a lőszer meg a technológia,tudna többet is. Viszont ezekbe a lőszerekbe elvileg nem lőpor van (meg a hüvely is rövid).De van belőle akár 9mm-es kaliber is.
Ez a PPS,amit csináltunk,ha jól emlékszem a 6mm-es lőszert tüzelte,elég hosszú csővel.Na meg persze huzagolás,ilyesmi nem volt a háztáji csőben.
Nagyapám kamrájában annakidején orvvadászoktól elkobzott fegyverek is voltak. Görbebot, esernyő, bambusz pecabot, görcsös fa rúd, seprű, kasza. Mindegyikkel lehetett lőni.