Urak, segítsetek!
Van nálam egy Ibanez MS10, és meghalt a lábkapcsolója. Hol lehet ilyet szerezni?
Vagy esetleg nincs véletlenül valakinek ilyen a fiókban?
Szervusztok kedves nálam jobban hozzáértők! Egy spec kérdés:
használok egy kis analóg hangfalemulátort, amit a kimenő trafó és a hangfal közé kell berakni, és egy szimmetrikus mikrofon jelet lehet róla levenni. Mi a meglátásotok, ha hangfal helyett egy sima R műterhelést használok, el fog-e térni a kütyüről levett jel karaktere, és mennyiben?
Vettem egy artec tube5-ös kombót és az a kérdésem lenne hozzátok hogy lábkacsolót hogyan tudok hozzá gyártani mert sajnos elkavarodott. Fontos lenne!
Előre is köszönöm!
Üdv!
Nincs valakinek eladó Boss fazonú potisapkája fölösleges / eladó? SD-1 pedálhoz lenne szükségem egyre a nagyobbikból (Level/Gain) és egyre a kisebbikből (Tone). Ha akad valahol kalladó, akkor megvenném. Csak ez az 1-1 darab, amit keresek. E-mailben elérhető vagyok. Köszönöm!
Akkor megfelezem a kondik értékét, mivel a potim értéke kétszer akkora, aztán próba. Az ellenállást hagyom 4,7K-nak, szerintem az azért van, hogy ne lehessen koppra kitekerni. De most, hogy belegondolok, nem kell a kondikat sem piszkálni, nem? Mert ha letekerem akkor olyan, mintha a poti ott sem lenne, csak a kondi és ha oda mást rakok, akkor máshol vág. Nem?
Szinte biztos, hogy nem mindegy. Nekem 250k poti van, mert single coil strato, de az alkatrészek értékére már nem emlékszem. Na akkor bekapcsolom a gépet és guglizok egyet. Úgyis kéne egy Ibanez MS10 kapcsolási rajz..
McElek, az nem baj, hogy a gitáromban 500K potik vannak? Nem találtam a greasebucket poti értékeiről semmit, de sejtem, hogy az 250K-ra van kitalálva. Vagy mindegy?
Electro Harmonix nem volt raktáron (nagyon nagy szerencsére) de helyette küldtek nekem JJ Electronic 12 ax7-es csövet.....hát, azt kell, hogy mondjam, megtáltosodott az erölködőm! Minden erősítőmodell sokkal, de sokkal jobban szól, teltebb az egész.Mikor megvettem, közel nem szólt így, mostmár minden erősítőmodell használhatóan szól. Jó, nem egy full csöves cucc, de nagyon sokat dobott az egészen. Á, ennyit ér pár ezer forint költség, és boldog lesz az ember.
vagy hát van a másik, totál egyértelmű megoldás, hogy teszel bele egy Deep Ocean Blue hangszedőt, az viszont tompításnál úgy fog megállni csattanva, mint a rigó amikor falnak repül. semmi bünnyögés meg döngés
Köszi,akkor nem lesz kihagyva hely,mert C hangolást használok,60-as Zakk Wylde húrkészlettel,és az erősítőmön 0-ra kell venni a mélyet ha a másik (Dean ML79) gitáromon játszom:):):)
Egy kis segítséget szeretnék kérni...
Adott egy Telecaster gitár,de cserélem a hangszedőjét Humbisra...
A koptatót én vágom ki,viszont az lenne a kérdésem hogy ha a húrláb után egyből a hangszedőt teszem,és nem hagyok ki neki egy centit,az milyen módon fogja befolyásolni a hangját,illetve jó ötlet-e hogy a húrláb után közvetlenül jön a Humbucker???
Előre is köszi;)
ledenként egy komparátor, aluláteresztő szűrővel, a kimenetén egy darab tranzisztorral meghajtott leddel, a leddel párhuzamosan egy elkóval integrátor gyanánt, kb ennyi.
A Squierembe azt raktam. Mondjuk nálam sokat nincs használva... Csak a kiváncsiság miatt raktam azt bele. Nekem jobban tetszik a hagyományosnál, finomabban állitható. De nincs rá szükségem.
Sziasztok. Lehet kisded ötletet tutujgatok perpillanat, de érdekelne, hogy tudtok-e nekem segíteni. Perpillanat egy csöves erősítő dobozdizánján szeretnék minden ötletet megvalósítani. Valaki tud nekem abban segíteni, hogy hogyan építhetnénk bele egy olyan LED világítást, ami rendelkezik egy alap fénnyel, de a mélyebb frekvenciák érzékelésekor felvillan? Előre is köszi.
Lehetséges, hogy arany. Ugyanúgy néznek ki a képen, csak a lába a G betűvel jelzettnek mintha sárga lenne. De most akkor melyik jobb? Teljesen mindegy? Mert ugyanannyiba kerül.
EHX 12ax7/ecc83 cső esetében a "G" megjelölés egyértelműen az aranyozott lábakat jelöli, számomra így jött le. Vannak esetek, amikor a végfokcsöveknél, pl. a sima 6L6 az a fém kivitel, a 6L6G, mint glass, azaz üveg kivitelt jelöli.
Huh, az a baj, nem tudom beilleszteni, mert két magyar hangszerbolt oldalán van az Electro harmonix-ok között, csak a fórum nem engedi betenni, mert azt írja ki, sérti őt.
Hogy is mondjam......az egyik weboldal neve discount, a másik meg Mezzo, ahol ezeket láttam.
A G valószínűleg csak a gyártót jelöli, vagy aranyozott lábat, ilyesmit... nincs róla esetleg fotód ?
A paramétereikben elméletileg nem lehet különbség, mert ami nem 12AX7-ECC83, azt máshogy hívják... Esetleg zajra szokták még válogatni őket, de 'tudásban' ugyanaz kell, hogy legyen...
Tisztelt Urak!
Mi a különbség ez EHX 12AX7-ECC83 és ugyanilyen 12AX7-ECC83 G jelzésű cső között?
Egy darab előfokcső kellene a Vox Valvetronixomba.
Köszönöm előre is!
Köszi. Most ki is alakítottam egy egyszerű tesztváltozatot (erősítők nélkül, csak összekötözgettem a szükséges pontokat, és a potikat tettem be a végére), és tetszett. Megvan a basszusgitár tiszta hangja az összes felharmonikussal, és megvan a tetszőlegesen beállított torzítási is egyidejűleg. Az összhatás egy szép, teljes torzított hang. (Vagy a szép és a torzított ellenmondás? X) )
Úgyhogy ha lesz időm nekifutok a terv megvalósításának.
Ja, egy probléma mégis volt: a tiszta gitársávot átengedő ág visszacsatolásként tud működni a torzító szempontájából, és be tud gerjedni. Erre még majd oda kell figyelnem. (majd lehet, hogy kérdezek..)
Sziasztok!
Az ittitt található millenium bypass (BF245A) ellenállás értékei változnak 5mm-es víztiszta piros fényű led esetén? (azt hiszem, nem erős fényűt kértem, de nem tudom mit adtak. A lényeg, hogy nem kell kicsapnia a szememet.)
A válaszokat előre is köszönöm!
A torzítók két ok miatt vesznek el a mélyekből.
1. Gitáron így szól jól
2. Mivel a felharmónikus tartalmat drasztikusan növelik, ezért a a hangzás magasabbnak érződik.
Megoldások:
Olyan torzítót építeni, ami nem heréli ki a mélyeket. Nagyjából minden torzítónál megoldható, egy kondit kell többnyire kicserélni.
A felharmónikus tartalmat eq-val lehet csökkenteni. A mélyeken pedig nagyon sokat tud dobni egy oktáver.
analóg torzításban a jel nem késik, fázisprobléma viszont lehet, de megoldható
az egész rendszerrel kapcsolatban szerintem kéne egy szakival beszélned (mélyvágások, magasvágások, stb.)
pl. ewr, Raul, zolkow, és atöbbi itteni efekt tudós
Sziasztok! Máskor jó segítséget kaptam innen, amit ezúton is köszönök. Most egy újabb dolgon töröm a fejem, hátha meg tudjátok mondani, hogy jó úton járok-e.
Basszusgitárosként próbálgatok torzítókat, és normális dolog, hgoy az igazi mély tartományból a közönséges torzítók elvesznek. Ezt próbálnám kompenzálni azzal, hogy egy kerülő ágon a tiszta jelet is rákeverném a kimenetre, a torzítóval párhuzamosan. Első kérdés, hogy ez így működőképes elv-e? (pl egy torzító áramkörben nem késik-e a hang túl sokat az egyenes ágon menő jelhez képest, hogy a hangindítás dinamikáját elvegye, vagy fáziskésés/eltolódás miatt kioltásokat hozzon a rendszerbe?)
Második kérdés, hogy a vázolt kapcsolás az jó megközelítése-e a témának? Amp1 egységnyi erősítésű lenne, hogy leválassza a bemenő jelet az utána következő machinációkról, amp2 pedig igyekszik behozni a két 100k-s potin elpárolgó "hangerőt".
(az erősítő IC-ket kiszolgáló táp adagoló ellenállásokat meg a kondikat kihagytam, gondolom az ugyanúgy van mintha egy egyszerű előfokot csinálnék ebből az IC-ből).
Ettől a megoldástól azt várom, hogy az alap basszustartomány megtartása mellett egy tetszőleges (=amit a torzító beállításai engednek, pl akár teljes mélyvágás) torzított hangot rá tudja ültetni a kimenő jelre.
Van egy 3 single coil-os Carvin gitárom, és szeretném egy kicsit bővíteni az elérhető hangzások számát (soros kapcsolás legfőképp), nincs itt valaki aki Veszprém-Székesfehérvár 40km-es körzetében vállalna ilyesmit?
Nyilván nem ingyen..
Első ránézésre azt mondanám, hogy ha ideálisnak vesszük a környezetét a hangszínpotinak(nem az), ugyanakkora kapacitással magasveszteséget okoz, mert kb. olyan, mintha az 500k-s potit félig letekered. Kissé továbbgondolva, miután minden összefüggésben van mindennel, érzésre azt is borítékolnám, hogy a hangerőszabályzó másképp szabályozna a magas tartományban, magyarul ha letekered, akkor jobban vágná a magas hangokat. De ez csak érzés, le kéne ülni és lerajzolni az átviteli karakterisztikáját az áramkörnek, a hangerőszabályzó elfordulásának függvényében. Ha egyszer lesz egy kis időm, megcsinálom...
Szia mindenkinek !
Kérdésem lenne. Mit befolyásol egy LP.-nél ha a hangerő 500k a hangszín 250k.
Nyílván a hangszedők humbick? /Select Design by EMG./
Köszi előre is.
üdv. kunl
Egyre töbet gondolkodok rajta, hogy meg kéne próbálni egy gitárt barkácsolni, amihez a segítségeteket kérném, hogy volt e már valaki aki esetleg a megvalósításig is eljutott és van ötlete hogyan kellene?
Előre is köszi a segítséget!
Bemész ide...... .vagy bármelyik csavarboltba ,hydraulika,pneumatika kereskedés ,talán még a praktikerbe,obiba,baumaxba is van.De az iparoscentrumban biztosan.
Tudnátok nekem küldeni erre az e mailra egy rc booster nyákrajzot alkatrészlistával és beültetési rajzzal. Lehetőleg olyan legyen amit már ti is megépítettetek.
Előre is köszönöm, erre az emailra kéne küldeni: oliver.kopataki@gmail.com
Szakik! Van egy Celestion szóróm aminek a kosarához is hozzákötötték (gyárilag szegecselt forrfüllhöz) a szóró - kivezetését. Van ennek valami jelentősége? Ilyennel még nem találkoztam soha..
Ártani nem árt, az biztos, mondjuk én a húrokat nem szoktam csak úgy elengedni, ha torzító megy... :) De ha ilyenkor zúgás van, az a földelés hiányára is utalhat, az alufólia-grafit azt pedig nem fogja igazából megoldani.
A Squier topicban is átbeszéltük egyszer már, pár oldalt kell visszalapozni. Én grafittal csináltam meg a Squierem. Csak át kell gondolni kicsit a dolgokat. A pickup által összeszedett zavart nem lehet vele eltüntetni teljesen, de az üregek árnyékolásával jelentősen csökkenthető a zavaró jel. Ugyanis a pickup minden irányból összeszedi a cuccot, a tested felől is, az meg egy eléggé jelentős zavarforrás a pickup közvetlen közelében. Olyan szinten működőképes a technológia, hogy koncerthangerőn bekapcsolt overdrive mellett gondolkodás nélkül szoktam elengedni a húrokat és nem esik ki a hangszóró a brummtól. Ellenben azonnal meghallom, amikor a másik gitárosunk véletlenül elengedi a húrokat (mexikói Fender strato, vintage noiseless pickupokkal), mert rögtön búgni kezd.
Nem csodaszer az árnyékolás, de jól elkészítve sokat tud javítani a problémán. Hitetleneknek Miskolcon bármikor megmutatom.
Szuper :) És hmm, van mégegy - némelyik gitár koptatólapján belülről van valami fóliaszerű cucc az elektronikánál. Az mire jó, és hol tudnám beszerezni?
Nekiállnék kicsit barkácsolni, mert most megkívántam. Van egy régi keveset használt gitárom, ezen gyakorolnék meg próbálnék ki dolgokat.
1. Az első PU csere meg bekötések, van ehhez már hangszedőm, push-pull potim, meg ilyenek. Kábel nincsen - erre van valami megkötés, hogy milyet szokás használni, milyet vegyek?
2. Gondoltam, hogy veszek egy multimétert, mert elképzelhető, hogy bénázni fogok először a forrasztásokkal. Úgy látom már elég olcsón is vannak, itt van valami preferencia?
3. Akkor már nem csak elektronikáznék, hanem a gitár nyakát lecsiszolnám és újralakkoznám. Ezt házilag hogy a legegyszerűbb?
Keresek olyan vállalkozó szellemű egyént, aki volna kedves nekem jó áron, minta alapján legyártani stratocaster típusú gitárhoz átlátszó koptatólapot! Az eredeti koptatót mintaként és az alapanyagot ( 3mm vivak ) postán vagy a távolság függvényében személyesen juttatnám el.
A részletek megbeszéléséhez kontakt a nevem alatt.
Azért, mert nagyívben tojnak a kérdésemre minden topikban, még a "Milyen erősítőt vegyek" címűben is. Gondoltam még itt is megpróbálkozok végső esetben, de így is te voltál az első aki egyáltalán reagált rám.
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni. Két basszus erősítő fej között vacilálok.
Az egyik a Marshall MB450 H, előfokcsöves fej, amit újonnan vennék, a másik pedig amit használtan: Peavey Tour 450. Mit kell tudni róluk? Most kezdek belekóstolni csak az ilyen nagy erősítőkbe, eddig csak szobában játszottam a kombómon... Melyiket ajánlanátok inkább? Előre is köszönöm a válaszotokat!
Sziasztok!
Biztosan elhangzott már a kérdés valamikor,de nem sikerült visszakeresni: épített-e már valaki Dr. Boogey pedált? Érdekelne olyan ember véleménye aki esetleg megcsinálta, jól is sikerült és volt alkalma összehasonlítani egy igazi Dual Rectifierrel. Pl. egy jó csöves végfokkal kombinálva mennyire közelíti meg a mesa sound-ot? Előre is köszi!
Projekt gitárhoz keresek strato-kopi testet, égerből, H-S-S kimarással, fixhidasban (tehát nem kell kimarni a hídnak semmit :) A szín mindegy.
Emailben várom az ajánlatokat.
Sziasztok!
Csináltam egy ibanez jem777es modellt, és ehhez kéne most csinálnom valami koptatót. Valami rajzot, vagy szabványméretet tudnátok róla küldeni, vagy bármi ami jól ehet.
Vagy bármilyen hasonló formájú koptató szakrajza jó lenne :D
Működni fog.
Hogy melyik lesz a halkabb / hangosabb az sok mindentől függ; ha egyébként (tehát a terhelhetőségtől és az impedanciától eltekintve) minden paraméterük megegyezik, akkor a 8 ohmos hangosabb lesz, 3dB-lel.
Üdv! Elméleti kérdésem lenne:
Mi történik, ha sztereoban összekötünk egy 16 ohm-os, 6 wattos és egy 8 ohm-os, 12 wattos hangszórót? Az eltérő watt-számok miatt halkabb lesz-e az egyik, ill. az eltérő ohm-számok miatt fog-e működni egyáltalán? Műterheléssel, ellenállással orvosolható-e a probléma?
Egyszerű, passzív PC-s mini-cucchoz készülne ez az egész. Nem vagyok képben az ohm-számokat illetően.
(Valamint köszi a válaszokat az előző kérdésemre - Ibanez ötállású kapcsoló témájában. Inkább nem nyúlok bele.)