Mivel a bolt nevét nem engedi a hangmester kiírni, másképp mondom: írd be a googleba hogy : pedro lábkapcsoló szombathely
Mindjárt a második találat egy üzlet linkje. Az üzlet keresőjébe írd be hogy lábkapcsoló.
Ott találsz 825 + sarc áron is. Ja, amúgy b o l t h e l y . hu a cím :)
Szeretnék a fejemhez egy másik/jobb lábkapcsolót csinálni, mert a gyári elég szar. a kábele is fos, meg nem igazán csípem ezeket a roland-féle kapcsolókat. Honnan tudnék beszerezni megfelelő méretű fém dobozt? 4 kapcsolósnak kellene.
Ha egy biztosítékot kérdés hogyan kéne megmérni, "tesztelni", akkor a többinek én neki sem állnék ...
De a következtetésed hogy "át kell vezetnie" ha még nem szakadt, elfogadható :)
Sziasztok!
Találkozott már valaki Dr Parts (strat) nyakkal? Milyen minőség? Az ára elég alacsony és itthon is hozzá lehet jutni. Ez mondjuk pozitív. Bármi vélemény, tapasztalat érdekel.
Üdv.
d.
Kéne csinálnom havernak egy gitárbütykölés.
sima LP típus, és az lenne a cél h. a 3állású kapcsoló mindig a híd pickapot használja, 2 külön hangerőállapot közt kapcsoljon... (max, és egy visszavett), illetve müködjön killswitchként a 3ig állásban.
Namármost ez nem oan eccerű.
2 alapötletem van , egyik se ideális.
Légyszi írjátok meg milyen hibákat láttok, illetve melyiket javasoljátok.
Egyeske
ketteske
Van egy hármaska is.. itt csak annyi a kérdés, h. ha a tone poti a jelútban a volume mögé kerül, az milyen hatást produkál?
O.K., kössz srácok a felhomályosítást.
Alapvetően azért kérdem, mert van egy LP kopim, régi japám, és kell rá kulcsot vennem. Ebayen akarok valami Grover szettet bugázni. Egy barátom Epi SG-jéről leszedtük és megnéztük, de kicsit volt a lyuk, nem ment bele.
Valszeg valami elcseszett méretről van szó, sz'al lehet fúrni kell egy kicsit, de most bukkantam rá erre a ratio adatra - mivel más adatot nem látok méret-ügyileg - és azt hittem ez elárul valamit a méretről. De akkor nem!
nem, a tengelyméret és a perselyméret is külön adat.
most hogy így mondom, a hangolás finomsága (tekerés / húrnyúlás :) ) a tengelymérettől is függ, de azt tudom, hogy az 1:18-as nekem nagyon tetszett, mert szép finoman lehetett hangolni.
És ez akkor a hardver méretét is megszabja? Tehát kisebb ratiohoz kisebb perselyátmérő, meg hardver tartozik? Engem csak ez érdekel igazából, mert egyet próbáltam, az kicsit volt. És ebayen nem látok semmi paramétert, csak a ratiot. Ezért filózok, melyik legyen, hogy ne kelljen fúrnom.
Ha jól értem, azt az arány mutatja, hogy hány fordulatot kell csavarni a kulcson ahhoz, hogy a kulcs tengelye egy teljes fordulatot leírjon.
Mérés... nem tudom. Egy megközelítés szerint minél nagyobb az arányszám, annál pontosabban lehet hangolni, mert a kulcsmozdulatra nagyobb arányszám mellett kisebbet fordul a tengely, tehát kisebb lépésekben - pontosabban - lehet feszíteni a húrt.
Itt van leírva részletesebben:
Ratio
a toll és a fogaskerék áttételének aránya :)
magyarul a hangolás finomsága, a nagyobb a finomabb (a fogaskerék fogainak számából következik, semmi egyéb tudományosság nincs)
Sziasztok,
LP-re való hangoló kulcsokkal kapcsolatban érdeklődnék, hogy a paramétereknél tudja-e valaki, hogy mit jelent a 18:1 meg 14:1 ratio és társai. Milyen - teszem azt - SI mértékegységnek felel ez meg? Előre is köszi a választ.
Hello Mesterek!
Találkozott már valaki a K&K AT-306-os vezeték nélküli mikrofon-szett kapcsolási rajzával? Vagy kérnék tanácsot, hogy honnan lehetne letölteni, megszerezni.
Köszi előre is!
sziasztok.
ládára szeretnék vászont illetve "fehér keretet" tenni.
mit ajánlotok? honnan tudok venni ilyen cuccokat, vagy mi lehet alternatív megoldás? :)
Dehogy! Tök ugyanaz, a különbség csak annyi, hogy az elsőnél a tranzisztor kollektor ellenállása is az RC szűrő utánra ment, a másodiknál viszont a 9V-ra és csak a bias feszültséget veszi a 10kOhm/4,7uF RC tag utánról. tehát a másodikon annyi a különbség, hogy R4-et nem R2 "alá", ahnem "fölé" a 9V-ra kötöd.
Nemcsak az. Az eredetin három ellenállásos osztó van két csomóponttal az ic bemeneteihez, a másodikon csak egy sima kétellenállásos osztó adja a biast.
Csak úgy fejtegetek .. a "bias" feszültség itt saccperkábé 8 V, a táp 9V. Az IC nem invertáló bemenete a "biason" van, ezért a kezdeti feltétleleknél a kimeneten is ez a 8 V jelenik meg, ha jól sejtem. A tranzisztor emittere is erre a 8 V-ra kerül, mert a 220 kOhmon nem folyik számmottevő áram. Az invertáló bemenet a tranzisztor kollektorával megegyező potenciálon van, ez a kezdeti feltételeknél, mive a tranzisztir elvileg le van zárva, tápfeszültség körüli, ezért a kimeneten az invertáló és nem invertáló bemenetek különbségének kéne megjelenni, igaz (kb 1 V?)? De midnenképp csökken a kimenetén lévő DC szint, így a tranzisztor emitterének potenciálja is lecsökken, a bázishoz képest már negatív (bázis egyelőre marad a 8V-on), a tranzisztor kinyit. Nő a kollktoráram, nő a kollektorellenálláson eső feszültség, így a kollektorfeszűltség egyre alacsonyabb potenciálra kerül, ettől most elkezd nőni az IC kimenetén a DC szint, a DC visszacsatolás miatt az emitter potenciálja is nőni fog. A 6.8M Ohmos ellenálláson a kisci bázisáram miatt is esik annyi feszültség, hogy az a bázisfeszültséget biztosítsa (8V-ról "lejjebb kerül" néhány V-tal. ?????) MOst már a tranzisztor "beállt", a bázisnak kb 4-5 V körül kell lennie, az emitternek ez alatt kcsivel, szeritnem az OPA kimenetén közel fél tápfesz körüli érték jelenik meg. Mindenestre irdatlanul meg van fogva az egész rendszer ez elvileg bruátál stabil munkapontot eredményez az IC-nek és tranzisztornak egyaránt, a torzításnak is gondolom igen alacsonynak kellene lenni az erős negatív vcs. miatt, a kimeneti ellenállás is csökken, ami alkalmas a Baxandall hangszín-hez, és az erősítés sem számottevő (nem is cél). A baxandall negatív visszacsatolása is elég érdekesen van megoldva. De a Q2 bemenete így elég érdekesen viselkedhet ... így negatív félhullámokat levágja, nem? Akkor viszont Q1 tényleg egy áramgenerátor, és megemeli a bement potenciálját, vagyis a hazsnos jel rászuperponálódk erre a bemeneti potenciálra és így szimmetriksuan tudja kivezérelni a tranzisztor? ... hú, már én sem értem ...
Szerintem is az lesz az, mute.
A Q2 meg.... be kéne rajzolni Tinába, én még azt se látom át, hogy tud a munkapont beállni az OPA-n.
Ott az a fura osztó, R2, R3, R8, amit ugye még a visszacsatolás is elhúz a §2-n keresztül. Hogy miért kellett ezt így elbonyolítani?
Hát arra nem gondoltam, ez lesz a kérdésemből , de érdekődve olvasom a fejtegetést :) Ettől függetlenül én feltételezem, hogy valaha jól működött a cucc, és egy Gibson humbucker nem vezérelte túl... Több kapcsolást is találtam, lehet hogy amit belinkeltem nem az igazi. ez egy másik ebben nincs Q1
Egyszer mintha láttam volna ilyen áramgenyós (már ha az...) bemeneti fokozatot, de azt kimondottan nagyimpedanciás eszközhöz (piezo) tenyésztették - már ha jól emlékszem.
Szerintem is áramgenya, de minek? Ha nincs bedugva az a jack, akkor az R1-en és r%.ön keresztüla bázis pozitív potenciálra kerül és kinyit atranyó .. szerintem ez "mutingolja" a bemenetet. Ha bedugjuk, akkor R1 és R5 megy a földre, lezár. Csak azt nem értem, kollektoráram hogy tud folnyi?
A Q2 és az IC kapcsolatát nem (sem) teljesen értem ...
A Q1 áramgenerátor, de miért jó a pickupon, meg a gitárpotikon áthajtani az áramot?
Javítani nem javítja a bemeneti ellenállást, mert ugye munkapont beállító szerepe nincs, lévén a kondi előtt van még. A kondi utáni - osztóra csatlakozó - tag adja a bemeneti ellenállást. Kevés ilyen zavaros cuccot láttam még... Ennek úgy kellene torzítani, hogy ihaj.
Helló! Vettem egy régi TC electronic integrated preamplifier pedált. kapcsolás itt Az a gondom, hogy túlvezérli a gitárom, erősebb pengetésnél csúnyán bereccsen. Néha úgy tűnik, hogy az első percben nem jelentkezik a túlvezérlés, de utána mindig előjön. Nincs valakinek ötlete, hogy mit cseréljek ki, hogy megjavuljon? Sajnos nincs oszcilloszkópom és alapos elektronikai ismeretem, de pár alkaktrészt ki tudok cserélni, ha lehetséges a távgyógyítás... Az elkók jó minőségűnek tűnnek, és nem egy bonyolult szerkezet, de jól szól.
Köszi!
Keresgéltem én azt a neten, de nem találtam sehol. Mondjuk az áramvisszacsatolós végfok, amitől olyan jó hangja van, azt speciel tudom hogy működik, de konkrét kapcsrajzom nincs.
Tudtam hogy rád számíthatok ha valami régiség Tettem rá jacket bekötöttem 8 ohmra (tehát egyik szóró kihagy) a ládát de nagy kuss volt. Majd elemmel lepróbálom hogy egyáltalán megmonzdulnak-e a szórók csak nemvolt kéznél és sietnem kellett.mondjuk 100W(inkább 70) lehet neméri meg vele bajlódni de a doboz jó alap.
Kis ráfordítással bele egy mélyközép 12es szórót meg felülre valahogy egy piezót ? Ehhez az összeállításhoz kell hangváltó vagy elég csak a magassugázó elé kondi ? járható út ? nagyon nem kell hifi minőségbe szólnia csak eléggé jó lenne már 2 masszív énekláda a mostani egy aktív kevéske.
Szerintem barkács. A felső két hangszóró Tesla, a középső RFT (Vermonából), az alsót nem látom.
Két kivezetés valószínűleg külcső hangváltó miatt lehet, vagy elépzelhető - a hangszórók telejsítményéből és "fajtájából" ítélve -, hogy valami sztereo Hif végfokkal használták
sziasztok! picit off de nemtaláltam rá megfelelő topicot.Ilyen ládával találkozott már valaki ?
ÉNEKRe szeretnénk használni. a láda tartalmaz felül 2db 20W-os (8ohm tesla) szórót majd középen és lent 30-30W-os 16 ohmos szórók vannak.na most mindkét ládából úgyszintén kivan kötve az egyik 30W-os szóró gondolom hogy kijöjjön a megfelelő ohm érték.Amit végképp nem értek hogy miért van rajta két kivezetés(ez a képen eléggé jól látszik) hisz ugyanarról a körről van leágaztatva. Kipróbálni sajnos nemtudtuk még mert valami ősrégi csatlakozása van ezt majd cserélem jackesre.
A fő kérdés az lenne hogy lehet-e ezekből hangszórócserével varázsolni két türhető énekládát? mi kéne hozzá? tweeter,hangváltó? A láda szerintem nagyon jó alap elég masszív és nagy.
Naaaa,nekem úgy hiányzik a Hofi.....Ráadásul ez a klón,már tanácsot is adott valakinek,milyen húrt használjon.....,szerintem jobb,mint a "valag világ",bár abból nem láttam egyetlen percet sem.
jó, igaz, arra gondoltam, hogy míg egy diff bemenet képes fogadni szimmetrikus jelet is jól, meg aszimmetrikusat is, addig a S.E. bemenet nem használja ki az esetleges szimmetrikus jelet. azt értem, hogy a műveleti erősítő nem tudja, hogy adott esetben egyik bemenete "rögzítve" van-e vagy sem.
Jaja, az a lepke nekem se tetszik ott. Az elejére rakott emitterkövetőt inkább a lepke elé kellett volna rakniuk.
Egyébként a diszkrét műv erősítőt szerintem azért csinálták, mert ez így kvázi tápfeszig kivezérelhető. Igaz, hogy ezt éppenséggel egy tranyóval is meg lehet csinálni, de szerintem ők modulárisan gondolkodnak.
Egyébként ez a "diszkrét műveleti erősítős" megoldás is érdekes, eddig csak BOSS-ék szarabb torzítóinál láttam :D
A 'lepke" a dióda után sem túl szerencsés - szerintem - és a végén ott a túlbonyolított OPA-s "középvágó" ..
Mondjuk ezek az Ibanez és BOSS torzítók nem a műszakilag átgondolt tervezéseikről voltak híresek, bár a hangjuk meg olyan, amilyen :D
Fet földelt source kapcsolásban simán tudja ugyanezt a bemeneti impedanciát, közben nem zajos, és még erősít is, a kellemes felharmonikusairól már nem is beszélve...