Én 2 gitáromba, illetve haveroméba is alufóliát tettem árnyékolás gyanánt, ami paramágneses tehát nem fogja majd le a nagyz erős mágneses teret de azt amúgy is csak a vaslemez oldaná meg.. azt meg úccse raksz a gitárba.
Illetve ha nem a legegyszerűbb a gitár vájata, akkor nagyon macera a rézfólia.
Amit ajánlok technika:
egy jó nagy lapnyi kb A4 alufólia, félbehajtod, majd ezt a 2rétegű lapot elkezded gyűrögetni.. kis redőket csinálsz benne minden irányból amíg egy egyenetlen felületű lapod nem lesz ami kb a kezdeti felület fele.
Na ezt utána be tudod nyomkodni a gitárvájatba nem fog elszakadni, és rá tudod simítani a felületekre..
ha ez megvan .. kiveszet a formára beállt cuccot fölösleget levágod, és egy kis ragasztóval visszatolod.
Biztos szakadásmentes vezető, és gyorsan kész van.
Vezetékelés sztem ízlés szerint.. réz vagy ezüst.. minnél kevesebb..
én szeretem kartonlapon összerakni és megforrasztani a cuccokat, és vékony hajlékony vezetékkel dolgozni.
Sziasztok!
Milyen vezetékkel álljak neki újrakötni a gitár elektronikáját? Mi a legjobb megoldás?
Mik a tapasztalatok a grafit spré mint árnyékolás területen? (nem ablakra fújva)
A nem öntapadós rézfóliát mivel szokás "ragasztani"...? (Ha végképp nem akadna tapadós.)
Mi csináltunk ilyen "Tele mod"-ot amúgy, csak külön karos kapcsolóval (akár push pull poti is lehet) és akkor még több a variáció! Neck, vagy bridge állásban benyomva a potit "összeköti" a két szélsőt, középállásban ugyanúgy csak a middle szól, de a két köztes állásban mindhárom (természetesen, ha a külön kapcsoló "aktív"). Na az már ilyen Rickenbacker közeli hang, nekem nagyon tetszik :D
2011-09-19 08:55 |
#19663
Nézd meg a Fender Classic Player '50 bekötését.
Ott valamelyik állásban így van.
Arra gondoltam, hogy ők is több erősítőt és hangfalat használtak a koncerteken. Így a külön-külön hangzású berendezések hangja a nézők között "keveredik" össze.
Az első és legfontosabb, hogy mérj! Ezekből a tápokból soha nem az jön ki, ami rájuk van írva... Nemrég szívtam egy ilyennel, elvileg 9 voltos táp volt, de a Boss delay meg sem moccant vele. Utána nyomozgattam neten, kiderült, hogy nagyobb tápfesszel a dd2 nem működik, csak az alap jel megy át rajta. Rámértem a tápra, 15V üresben.. A pedalboardba beépítettem egy 7809-et némi szűréssel, azóta semmi gond vele, és ha kell, végszükség esetén nagyobb feszültségű tápokkal is el fog menni.
Még a polaritásra érdemes odafigyelni, mert. elég sok kütyü center negatívos bekötésű.
érdemes stabilizálni + extrán szűrni, más talán nincs.. a stabilizátorok szeretnek pár volttal többet kapni a bemenetükön, mint a kiadott feszkó, szóval 12V körülivel jobban jársz, mint ami eleve csak 9-et tud (a mérésnek higgy, ne a címkének)
Kinek van tapasztalata effektpedálok tápjainak készítésében?
Van egy rakat használaton kívűli tápom, még olyan is van köztük ami 9V-os
de nem tudom h. milyen lényeges különbség lehet az ilyen (villanyborotva, töltő, lámpa.. stb táp) és mondjuk egy boss táp között.
És milyen módosításokat kell eszközölni h. működjön a pedálokkal.
Ha erről valaki angol / magyar nyelvű linket tud.
Vagy esetleg tanácsokkal látna el azt nagyon megköszönném.
Akkor lehet, hogy a Pink Floyd és még sokan mások rossz irányba haladtak, de nekem tetszett! :D
Egyelőre kísérletezgetés. Pont azért akarok egy drive-ot használni, hogy ebből ne legyen probléma.
Nem túl jó irány többféle erősítőt használni egyszerre.. 1. Ellenőrizetlen lesz a viselkedés, pl. az egyik korábban drive-ol, mint a másik, stb. 2. Szinpadi hangosításnál, ha mindkettőt miksized, fázishibák lesznek (hacsak nem pan-olod ketté)
25öt megért kísérletezgetni. :D Egyébként egész dögösen szól. Próbán azt használom egy 1936 ládával, meg egy Guv'nor torzítóval. Egész jó!
Tehát zúgni fog. Azért gondoltam így, mert a fej torzítójához ragaszkodnék. De akkor lehet, hogy guv'nor--> Ibanez CS-9--> és után a két fej... De ha nem tesz benne kárt, akkor lehet, hogy kipróbálom úgy is...
Egy Marshall Jcm900-as fejet hasdználok két ládával, de most hozzám csapódott egy Fender FM100H fej is. Az szerintetek működne, ha a Marshall effektloopjába raknék egy stereo ibanez pedált és annak egyik outját a fender a másikat a marshall returnjába kötném??? Nem csinálna gondot a fender fejben?
Ide is leírom, hátha hasznos valakinek.
Szóval:Némi mea culpa-val tartozom, most pár órás stúdiós faggatás után.
A kis Haze fej hangját egész jól hozzá sikerült közelíteni a JMP-hez. Ezt úgy sikerült nagyjából, hogy a kis fej potiját nem szabad kitekerni csak kb. 10-11 óráig , hogy ne kezdjen el torzba átmenni. A másik, hogy művileg bele kellett emelni valahol (már nem tudom pontosan mennyinél) egy felső közép értéknél. Na szóval majdnem ugyanazt kaptam, így majdnem ugyanúgy üt, mint a JMP. A JMP-nél érzek még némi generált alharmonikust, aminek asszem része van a jellegzetes viselkedésben.
Persze tök más teljesítmény viszony van a két fejnél, de nekem ez most felvételre kell. Azt mondjuk mondtam korábban, hogy ennek a kis 15w-os Haze fejnek a hangját egész kiemelkedőnek tartom a modernek közül (van belőle 40-es is).
A tesztelést természetesen tiszta gitárhanggal végeztem.
Na csak hátha érdekes lehet rajtam kívül valakinek.
Á, ez attól generálisabb probléma..(szerintem)
(amúgy nem megy a fejembe, mért kellett a Marshallokkal ezt tenni. Bevált, egyszerű kapcsolás, réz meg vas is ugyanúgy van.. Azért ez nem Nasa technológia (vagy mégis?).
A kapcsolási rajza alapján nem reménytelen egy kis modolással javítani a hangján. (Én a mai IC-temetős rettenetekre gondoltam egyébként. Ebben a fejben viszont mindössze egy van, az effektloopnál)
Írj a csöves topikba is: ott megszakértik a témát a nálam hozzáértőbbek.....
És a trafóknál van a dolog titka leginkább?
Ez most egy kis 15w-os Marshall Haze nevű fej. A maiak közül még nem is hallom olyan rossznak, kevésbé nyálkás hangja van, mint pl. egy DSL rettenetnek, de azért ez sem ér a nyomába a JMP-nek.
Bocsi, egy nagyon általános kérdés, hátha valaki tud valami titkot.
Szóval: szerintetek van valamilyen-bármilyen mod- trükk, amivel egy mai gyártású Marshall fejet legalább közelítőleg hasonló ütős dinamikai viselkedésűvé lehetne tenni, mint amilyen egy régi öreg JMP fej? Itt faggatom őket egymás mellett, és hát sajnos szembeötlő a különbség.
Ezeknek a maiaknak kifejezetten amolyan "homályos", fedett hangja van.
Szevasztok. Egy kérdés a hozzáértő emberektől. Ha egy fix hidas testre rárakok egy 22bundos satus nyakat az ugyan olyan mint ha egy nem satus 22 bundos nyakat tennék rá?? Vagy az úgy nem lesz ugyan az??
A búgás nem hinném, hogy illesztetlenségből ered.
Próbálj meg a dly kimenete és az fx rtn közé beiktatni egy DI-boxot, vagy egyszerűen ugynebből a kábelből kiiktatni a földelést
Sziasztok!
Egy kis segítség kellene. Csináltam egy delay pedált, ami gyönyörűen szól, de ha az erősítő effekt loopjába kötöm, akkor búg. Utánaolvastam és az derült ki számomra, hogy ez az impedancia különbség miatt van. Ilyenkor mit lehet tenni, van erre megoldás??
Kérdeznék:
Általában egy csöves gitárelőfoknál az input milyen inpedanciájú? Ugyanúgy nagy, mint egy csöves fejnél, vagy egy ilyen egycsöves kütyünél a cső inkább hátsóbb fokozatban van, és félvezető fogadja a jelet?
Ez egy Tubeman (a régebbi) nevezetű kütyü a Hughes and Kettner-től. Y-ban akarnám megküldeni egy csöves fejjel, azért kérdem.
Köszi
Sziasztok!
Olyan mesterembert (vagy lelkes amatőrt) keresek, aki anyagi juttatás ellenében elkészítene nekem egy hót egyszerű végfokot, amelynek az lenne a funkciója, hogy a Pod HD500-asomat ráküldje egy 4x12es ládára (100-150w elég). Hangerőn kívül tulajdonképpen nem kell tudnia semmit, elég egy 6.3as jack bemenet (mono) és egy ugyanilyen kimenet, ill. jó volna egy kapcsoló, amivel a kimeneti terhelhetőséget lehet állítani 4, 8, és 16 ohm között. Nagyjából ennyi lenne, aki meg tudná csinálni, az légyszi írjon a laszlo.gabeli87 kukac gmail pont com-ra ajánlatot. Kb. 2 héten belül kéne, ha ez lehetséges.
Mondjuk a meleg pont rákötését, próbáld meg a lehető legközelebbi részről rákötni a kill kapcsoló érintkezőre...Nem muszáj a jack-ről rávinni.. lehet akár a volume közepe is...
A test vezetéknél mindegy a hossz.
Dimebag hangzása eléggé etalon volt a metálhívőknek. (szerintem borzalmas) Amikor Randallról átváltott Krankra, eléggé megváltozott a hangzása, nem tudta a régi soundot kikeverni.
Volt időszak, amikor egy véleményen voltam veled, de ez eléggé megváltozott. A pedálok torzítása azért kicsit másképp szól, mint a csöves fejeké. Van amire az utóbbi nem alkalmas, az előbbi meg igen. Nem véletlenül használnak sokan kispedálokat torzításra. Ezek tudnak olyan jófajta torzítást, amit az életbe ki nem keversz csövekkel.
Egyébként pedig szerintem olyan "igazán jó" torzító pedál nem létezik. A fasza torzított hang a kihajtott csövekben születik.
De ez mondjuk ízlés dolga, mielőtt a pedál hívők megköveznének.
En arcpirítóan olcsón jutottam hozzá, egy próbát ennyiért megért.
És szerintem nem rossz cucc, egyszerűen bíbelődni kell a beállításaival.
Amire meg elképesztően jó, az a feje, chrunch csatiját, a pedálon olyan 30% ráadott gainnel boostolni. Na attól a hangtól bokánfostam magamat a gyönyörűségtől, de komolyan.
Nos, tegnap megműtöttem a Marshall JH-1-t.
Elsőként szeretném megköszönni EWR kollégának, hogy megszakértette nekem a tervet.
Az eredmény eléggé érdekes lett. Konkrétan a torzító két csatornája totál ugyan azt a hangot adta ki magából. Az ominózus C22 kondit, ha megint elkap a lendület, még majd lehet, hogy cereberélgetem, mert ez az érték, vallami 400pF körüli, lehet, hogy kevés. A gyári 2.2 mikroF, majd még lehet, bepróbálokozom egy 1mikróssal, hátha az ad egy olyan magas vágást, amitől még azért használható hangot lehet kitekerni belőle. A két gyári diódát első körben kicseréltem ledekre, de aztán visszatettem a gyári diódákat. Nagyon kicsi gain állásnál mutatkozik valami különbség, ellenben, ha olyan 60% fölé tekerem a gaint, ez a különbség is megszűnik.
A konklúzió, ha veszel egy JH-1-t, úgy számold, hogy egy csatornás torzító, a dist állást felejtsd el, és használd az OD-t, mert az viszont tényleg tök jó.
írtam már a Hangmesternek, majd ránéznek ha gondolják. Lényeg, hogy tudtam erősítőt csinálni és meg tudtam osztani az örömömet. A segítségeket meg köszi!!
1. Nem értem a kérdést: előfok kimenetén eleve vonalszintnek kell lennie
2. A végfok ebben a kapcsolásban durván túl fogja vezérelni az IC-t: alkalmazz előtte egy egy osztót
Ha nem találsz ilyen IC-t, akkor a 2. célra LM386 mindenhol kapható; az 1. célra (ha mégis kel valami fesz. erősítő) pedig TL061, 071, 081.
Sziasztok; a múltkori gyors válaszokon felbuzdulva beküldök még egy kérdést. Két célra is kellene kis erősítő, és van egy jelöltem, a TDA7052. A következőkre szeretném használni:
1. Előfok gitár jelének vonalszintre emeléséhez. itt 9V tápfesz van, amivel táplálnám.
2. Végfok vonalszintű jelből 0,5-1W teljesítményre, apró hangszóróhoz. Ezt a példányt 5V-tal tudnám hajtani.
Megfelelhet e célokra az IC? Vajon lehet rendesen kapni (a Lomexben gyanús, hogy nincs készleten)? Egy ilyen egyszerű kapcsolás megfelelhet mindkét célnak?
Üdv!
Aki vállalná egy ISP Decimator pedál javítását, légzszi vegye fel velem a kapcsolatot.
Elkezdett torzítóként működni...Még kikapcsolt állapotban is...
Kontakt név alatt.
Köszi!
Ilyen fogantyút keresek. Egy helyen találtam 2000 ft-ért, de azt sokallom, egy egyszerű szerkezethez kell. Nem kell hogy új legyen vagy jól nézzen ki. Ha van beszerzési ötlet vagy valakinek feleslegesbe otthon, érdekelne! Köszi!
Nem tudom milyen körülmények között próbálgatod, de lehet, hogy csak azt igényli a cucc, hogy megfelelő hangosan szólhasson. A másik megoldás tényleg a hangszórócsere, bár ha ez egy márkásabb cucc akkor sztem a készítők direkt olyan karakterű hangszórót tettek a cuccba, ami illik az erősítőhöz, így ha cserélsz, érdemes utánanézni a benne lévő cuccnak és valami hasonlót keresni.
Srácok, Budapesten tudtok valakit, aki tudna segíteni wraparound híd tune-o-matic-ra való cserélésében? A régi lukat be kellene tömni, és újakat fúrni az új hídnak. Stageshop megcsinálná cirka egy huszasért, de ha esetleg tudtok valakit ajánlani, aki ennél kicsit olcsóbb, az jó volna. Köszi!
Modellezős gitárkombóm van, de a hangja nem igazán fog meg a saját szóróján.Fülhallgató kimenettel rendelkezik, amin keresztül igen jó hangzások jönnek le fülessel.
Érdemes e azzal kísérletezni, hogy a "phone" kimeneti jelet erősíteni, mondjuk aktív monitor hangfallal.