próbáld 80-90 fokra felmelegíteni az egészet.... az alkatrészeknek ki kell bírnia, a forrasztásoknak úgyszintén...
a legtöbb (epoxi)gyanta itt veszíti el mechanikai tulajdonságait. nem puhul meg, hanem gyenge lesz, morzsolódni fog.
Ja. Egy keverőnél bukó lenne...Szóval érdekes cég...Inog a léc itt-ott, de nagyon ott van sok cuccuk hangban, szolgáltatásban. Nem mondható, hogy analóg lenne egy Hama-val a jelenség..Talán autóban kicsit a Fiat. A lelke (motor, váltó, futómű) fasza, de a zsanérok nyikorognak, tekerentyűk letörnek..
szerintem teljes bukó lenne.
1. a beringer beírta magát egy 'kategóriába', ahonnan a hajánál se lehet kirángatni. sok cuccukat használják középkategóriábn és felette is, de az ára és a RELATÍV alacsonyabb megbízhatósága miatt sose lesz butik cucc.
2. a keverőikben amit eddig láttam, alps potik vannak. nyilván nem a hiend kivitel, de mégis... ha ki akarod cserélni, az egy 16csíkos keverőnél minimum 18 fader meg legalább 60 tekerőpoti.
semmi esélyed árában kihozni, csak a potik árából már veszel egy mackie analóg pultot.
van egy csomó jó cuccuk. ami meg nem acélos, azokat meg nem éri meg javítgatni... szerintem.
Segítséget szeretnék kérni abban hogy megéri e ujra vezetékelni egy gitárt jó minőségű vezetékkel vagy sem?
Ezen kívül milyen "tuningolási" lehetőségek vannak elektrónika szempontjábol?
Szerintem a 4 Ohm van zárójelben...ebből következik, hogy nincs bekötve, csak lehetséges opció. Vagy 16-ra kötöd a kimenőtrafón, vagy 4-re. Másik topicban is leírtam,ahol kérdezted.
Köszi, akkor az a lényeg, hogy létezik, mint bolti alkatrész.
A fene essen bele, pedig jó kis keverő lenne, hangban is, szolgáltatásban is, csak épp ami mozgatható rajta, az mind harmat..
Ez a Behringer rákja..
Amúgy, ha én szaki lennék, nem a gitártorzítókat buzerálgatnám vállalkozásban(moddolnám, vagy hogy kell hívni), hogy végeredményben megkapjam ugyanazt a hangot a bizonyos chip-csere után.. Inkább Behringer kütyük elektronikája körül cserélnék le mindent, ami anyagból van, ebből kéne valakinek vállalkozást csinálni..
Egyszer volt a kezemben egy Behringer keveröböl kiszedett poti. Ha jól emlékszem, Alps volt, az elég normális szerintem. Bevertem gugliba a cikkszámot, ami a fémházba volt ütve, és pillanatok alatt találtam német boltot,ahonnan lehetett rendelni.
Bocsi, de utoljára még a GELKA-ban voltam, amikor elektromos készüléket kellett szereltetnem.
Kérdezném: Egy Behringer keverőben kéne a tolópotikat valami normálisabb minőségűre cserélni (rövidek), mennyire szabvány cuccok ezek, kapok szerintetek ilyesmit? Majdnem biztos, hogy nyákba vannak forrasztva.
Sziasztok! Már kérdeztem régebben, de most élesbe menne a dolog... meg mindenki mást mond.
Van egy Marshall 4100 JCM900-as fejem és hozzá egy Marshall 1936 8ohm (mono) 16ohm (stereo) ládám. illetve vettem még hozzá egy ilyen ládát. Na most nem értek hozzá, de itt van az erősítő kapcsolási rajza A kérdésem az hogy ha mindkét erősítőt rákapcsolom monóba tehát 8-8ohmon akkor a fejet 16ohmra kell állítanom, vagy 8ra?
Nagyon köszönöm a választ! Kicsit sürgős, mert este használni szeretném, de így, hogy nem tudom, nem merem....
Halihó,
Köszi a tegnapi segítségért meló után átnéztem a gitárt, a pickup közvetlenül szépen szólt, és mint rájöttem csak egy pozícióban volt vele gond az pedig abból fakadt h. árnyékoltam az egész gitárt, az első krómfedeles humbuci csavarja pedig hozzáért ehhez az árnyékoláshoz, illetve ennek a shield és gnd vezetéke gyárilag össze volt tekercselve és így volt a kapcsolóra kötve.. azaz a zaj abból származott, hogy az első pickup ki-be kapcsolgatott.
Megoldva!
Egyébként a GFS leírástől eltérően kellett bekötni a pickupot reverse wound-ként volt a papíron. Ettől eltekintve tökéletes minden amit a GFS ad.
Lil Killer. csattogós erős telet, de nem olyan böszme hangindítású mint egy fullos humbuci, coil-tappelve nagyon szép single coil hangja van.
Röviden le is írom a setupot :)
Peavey Custom EX ő a gitár, és a koptatón közvetlenül a nyaki humbuci után elfért a lilKiller,
5 állású kapcsoló a következőt csinálja:
nyak/közép/nyak+híd/közép+híd/híd
van egy on-off-on minikapcsoló, ami középpálásban a nyaki és közép pickupokat hagyja full humbucker módban,
ON1-ben: nyak és közép single coil,
ON2-ben: nyak-coil1 sorba kerül a nyak coil2 és közép full humbuci párhuzamos kapcsolásával.
Van még egy push pull ami pull állapotban párhuzamosba köti a híd humbuckert az alap soros kötés helyett, így ha pull és ON1 van tulképp kaptam egy full single coil stratot,
ez annak közönhető h. a hídnál az egyik coil földje arra a kapcsoló pontra kerül ami a nyaki pickup földjéül szolgál.
Ez ON2 állapotban már érdekesebb hangzásokat pródukál amit hosszabb lenne leírni...
bemásolom a táblázatom...(jelölés: "/"= párhuzamosan kötve, egymásután írva = sorba, zárójelezés a kötések sorrendjét jelzi, 1..6-ig a vasmagok a pickupokban 12 = nyak és tovább)
5WAY I II III IV V
Push - Up 2 3 2/56 3/56 56
Push - Mid 12 34 12/56 34/56 56
Push - Down 1(2/34) 2/34 1/34/56 2/34/56 56
Pull - Up 2 3 2/6 3/6 6
Pull - Mid 12 34 12/5/6 34/6 6
Pull - Down 1(2/34) 2/34 1/34/5/6 2/34/5/6 6
Segítséget, tanácsot szeretnék kérni
Olyan kapcsolóra (kapcsolási rajzra) lenne szükségem, amivel két 8 ohm-os hangszóró
bekötése változtatható 2x8 stereo, 16, és 4 ohm módban.
Nem tudom a teljesítmény számít-e, ha jó az infóm 200 W.
Köszi a válaszokat! Épp h. ki tudtam próbálni a 2 vastag húrral, lehet h. rosszul lőttem, be egy hosszú este munkája után ennyire futotta :)
Egyébként van egy másik GFS pickupom is, és annak gyönyörű a hangja, illetve ennek is szép volt amíg be nem lépett a csattogás (ami lehet h. az én hibám...)
PushPull potit és egyéb apróságokat is rendeltem és nagyon tutik. 8-nap alatt itt volt a csomag.
Ha működik végre a cucc körbeírom a pickupsetupot, 3 humbucker 1 telecastar, rögtön e nyaki fullsize mögött jön a lilKiller.
5 állásű kapcsoló, 1 on-off-on (single, humbucker, extended) és egy push-pull ami a hídat kapcsolja párhuzamosba.
így 20 értelmes (könnyen használható hangzást kapok)
Ha akusztikusan is recseg, akkor hozzáér valamihez.
Az is lehet, hogy az előfokod torzít be.
Szinte biztos, hogy nem a pickuppal van a baj, hanem a környezetével.
upsz, éppen tegnap rendeltem egy GFS pickupot...
Egyébként először is kösd be a pickupot direktbe a kimeneti jack-re, hogy ki lehessen zárni a többi alkatrész hibáját.
A pickup vaxolva van? Ha nincs, öntsd ki viasszal, az meg fogja fogni az elmozdulásokat.
Az egyébként könnyen lehet, hogy túl közel raktad a húrokhoz, és hozzáér a húr.
Sziasztok,
Tudna valaki némi támpontot adni egy gitár pickup hiba megtalálásához.
Rendeltem egy humbucit, kiméregettem, majd bedobtam a gitárba, a kapcsolás jónak tűnik, a vasmagok reagálnak,
azonban hangosabb játék mellett recsegő hangot ad mint ha kontaktos lenne.
A pickup egy 4 eres + shield-es single size humbucker.
A shieldet lazán kötöttem a földcsomóponthoz, viszont a földje fixen be van forrasztva.
Mit kéne tapasztalnom ha a pickup tekercs lenne szakadt?
Illetve találkozott , már valaki ien hibával?
A kapcs. rajza alapján mérj rá az összes alkatrészre ami a bemenő meg a kimenőfokozathoz tartozik. (én is legeltem napokat a zengetőhibán...vége: egy 2K2-es ellenállás volt megnyúlva közel 20Mohmra)
Hello. Hughes&kettner attax 100-ban a rugós zengetőm nem az igazi,(a tank jó) szól de elég magasra föl kell tekerni (ott viszont torzít,és zúg)az lehet a meghajtó hibája? MC1458N van benne, azt lehet kapni pesten valahol?
Boss DS-re milyen modot javasoltok? A cél a több mély és közép. A Keeley-féle modokat próbáltam, és nem is olyan rosszak, de a hangerőt nagyon megdobják, olyan kellene, hogy a level poti működése kb. ugyanaz maradjon, mint az eredetiben.
Nekem annál azért egy kicsit előbb kellene és ez az aljzat az egyetlen, amit nem kapok meg mondjuk a lomexben. Úgyhogy szerintem inkább maradok az etronic-nál, az legalább 3 nap alatt itt van (és árban sem rosszabb, mint a banzai).
a belülről csavarozósból van a RETnél jóféle (a kis bakelit nyákkal a seggén, nekem mindenesetre jobbnak tűnik, mint amit ugyanilyenből helyben vettem, nyákmenteset), de biztos máshol is.
Köszönöm, kedves tőled, de nem egy-két darab kell. Gondoltam veszek 8-10 darabot, hogy elég legyen egy ideig, de ha Pesten nincs sehol, úgyis kénytelen leszek rendelni.
Footswitchhez (jack-jack) jó valami olcsójános gitárkábel is vagy itt is azért törekedjünk a minőségre? gondolom ÉN hogy azt az egy kontaktot bármi átviszi de ha nem akkor inkább veszek jobb minőségűt.
nincs véletlen valakinek elfekvőben egy jávor gitárnyak, amitől olcsón megválna?? strató, tele előnyben! a lényeg hogy rámenjen strató testre! ha már nincs rózsafás is érdekel!! ében méginkább! mindenféle berakással!
ide üzenjetek ha van:
tpnc-pite@freemail.hu
köszi!
beugrott: pattexből van 400-ért 3 perces cucc is, azzal sietni kell, de legalább nem marad a nyakadon a nagy tubus, relatíve drágább, de abszolúte nem! :)
van valakinek valami tippje arra, hogy mit kéne akkor csinálni, ha a gitáromba (fix, les paul szerű) húrlábat akarok cserélni, de az gyári tőkecsavaroknak kicsit nagyobb lyuk volt fúrva a testen mint az újnak és így kicsit "kotyog"?!
A célja az, hogy ugye az első ebben az esetben a lánc elején egyfajta "booster" amivel részben "gain" szabályozást kapok, a minimum érték nem nulla.
A msáodik, " torzítás után van és a min. értéke null lenne....így az a "valós" hangerő-t változtatná....és nyilván azért a modláció előtt, hogy különböző effektek, már csokkent jelszintbe nyúljanak bele, így egy agyon delay-ezet hangot is le tudok halkítani szépen.
Elméletben ennyi a célja......gyakorlatban meg, ha már van egy ilyen pedál mechanikám akkor mér ne használjam eladni úgyse lehet.
Megvolt ez a hangerő pedál dolog...összeraktam B1M jelölésű potival(ami lehet nem is LOG) de nem tudtam pontosan....összedugtam és azon fúrcsa jelenség adódott, hogy...."nehéz lírni de, jelveszteségnek nevezném, amikor be volt kötve a "drive" hangszínből eltűnt a GAIN, valyon ez miből adódik? abból hogy nem LOGARITMIKUS a poti. TBP pedálok asszem nem jelentenek ondot, mert a dolog így néz ki......BOSS FL-50 volume-egy GCB95-egy általad készített Dual Booster utána jönne a volume, és ez után már csak modulációs cuccok(term, chorus, delay)......
VAn ötlet mi lehet gond.....nem hiszem el hogy egy potmétert nem bírok berakni
Nem szándékozom a tekercset kapcsolni csak ellenállásokat
Volume, Q , Gain, meg Midrange, és ebből a potisorból lenne 2 csatorna, amik között lehet váltogatni.
Nem.
Akkor lehet inkább gond, ha a kisimpedanciás ON állapot fontos: ezeknek néhányszor 10 Ohm a "rövidzárjuk". Krájbébiben, ha pl. tekercset kapcsolsz vele, ronthatja a jósági tényezőt.
Erre az esetre ajánlanám a DIL tokozású Reed-reléket bár ezek elég drágák, és rendesen meg fogják növelni a vaú fogyasztását.
Sziasztok,
Elektronikai témakörben lenne kérdésem.
Sajnos nem vagyok ezekben a dolgokban túl művel és ezért még nem sikerült a problémámra összegooglizni a megoldást.
Szeretnék egy DPDT, vagy SPDT lábkapcsolóval egy effektmod-ot ki be kapcsolni.
Maga az effekt mod 4 helyen is belenyúlna az eredeti áramkörbe,plussz persze egy kijelző LED is jönne,
ezért a mechanikus kapcsoló nem elég a feladathoz.
Az lenne a kérdésem, hogy, hogyan lehet ezt FET kapcsolók segíségével, vagy valami hasonlóan ügyes módon megoldani?
Az is nagy segítség lenne ha megneveznétek a dolgot, és utána már tudok én nyomozni.
Nekem vagy 7-8 éve az Oroszlánbarlangban adtak egy elérhetőséget egy mukihoz, aki megjavította a gitárom nyakát. Elég rosszak a fényképeid, de szerintem kb. hasonlóan volt elrepedve az enyém is. Sajnos nincs már meg a neve a jóembernek. Ha most kéne valamit javíttatnom a gitáromon a Vintage52-be vinném.
Én írtam korábban (még a fórum megújulása előtt) a repedt nyakú gitáromról. Mostanra sikerült képeket csinálnom (bár elég vacakok). Merre lenne érdemes indulnom, illetve keresnem egy szakit, aki biztosan megtudná mondani menthető e? Van valami tippetek? Eddig sajna nem nagyon biztatnak. Íme a képek:
Igen.
http://www.kolumbusz.hu/ewr/BARK/VOL_PED.GIF
Ha közvetlenül a gitár után akarod használni, akkor 500k..1M, ha vm. (nem TBP) effekt után, vagy loopba, akkor 50...100k.
Ja múltkor valaki hozzáértő írta is, hogy milyen értékű poti kell. Ami attól is függ hogy a gitár után van egyből, vagy pl. sok pedál után, a lánc végén van a hangerő pedál.
Elvileg igen. Úgy ahogy a gitárban is van, egyetlen potméter és annyi :)
Énis pont ilyenen gondolkodom, ha van fölös pedál ház, meg van itthon poti, akkor 0 forintból miért ne próbálnám ki :P
Nem tud valaki segíteni abban, hogy kb. lefirkantaja, vagy leírja, mi és hogyan kell egy szimpla egyszerű mono passzív hangerő pedálhoz. Egy tönkrement WAH pedál mechanikáját felhasználva gondoltam, építek belőle hangerő pedált, de sehol nem találok egyértelmű leírást arról, hogy lehet. Több helyen csak szimplán IN-POTMETER-OUT-ról beszélenek. Valóban iylen egszerű lenne ez?
Továbbra is keresek Vermona ET-3, ET-6, Formation, stb. orgonához való oszcillátor/osztó panelt működő TOS IC-kkel, vagy csak magukat a TOS-okat : MM5555, MM5556 (Chromatic Frequency generator), vagy roncs ET, Formation stb. orgonát, amiben ez a rész működik. Köszi