Sziasztok!
Egy sima 6-lábú kapcsolót hogy kell bekötnöm ahhoz, hogy ha erősítő loop-ban használok 2-effekt pedált,(sorba kötve) ezzel az egy kapcsolóval tudjam kapcsolni őket egyszerre?
Akkor ezt majd lehet kipróbálom. Már csak egy olyan kérdésem lenne a testen átmenő húrozáshoz való dolog, ami bele megy a ringli vagy szegecs(nem tudom szebben leírni)azt hol lehet kapni?
aha, mondjuk.
és ha minden tervszerű, és pontos, akkor a 648-nál csak hosszabb húrjaid lesznek, azaz elég a nút felőli szélét odailleszteni a hídnak.
ha biztosra akarsz menni, Tune-o-matic híddal megcsinálhatod, hogy a húrtartót felcsavarozod, de a hidat nem, csak valamivel aláékeled, és megkeresed azt a helyet, ahol tényleg pontosan be tudod lőni az oktávokat, és mondjuk a babák középállását helyezed ide.
ha valakinek van _tényleg_fölösleges_ M60-as doboza, amit elküldene nekem, arra vevő lennék. csak mert 1-2 dobozért még nem akarok futárt fizetni.
köszi.
Üdv Urak. Seymour duncan 84-50 combóhoz létezik egy négygombos lábkapcsoló,amihez keresek kapcs rajzot, vagy ha vkinek van ilyen eladó, akkor érdekelne.
Köszönöm a választ. Egy Cort-ról van szó, most kentem le először kemény olajjal...A festék alatt volt egy nagyon vastag gyanta szerű anyag mint a beton.Nekifogtam kapargatni egy hét lett volna. Utána csiszolni meg se akarta karcolni,na erre előhoztam a flexet csiszoló korong (az a sok kis csiszolópapír egymáson).Na és azzal végeztem mostanára...
Uraim! Egy kis problem: adott egy HK kombó, aminél ha átkapcsolok cleanról a drive csatira és a gitáron vissza van véve a hangerőpoti (pl.3/4-re) késéssel indul a torzított hang. (1-2mp) Mi a fenétől lehet ez?
Igen.
A Morris egy japán cég, ma már csak akusztikus gitárokkal foglalkoznak, de vagy harminc éve elég jól kopírozták az akkoriban menő elektromos modelleket.
LEM test, Morris nyak (a LEM nyak a Morris testtel és elektronikával most a vezérgitárom) ami-épp-volt-itthon-mikor-összeraktam elektronika és hardverek.
nem baj az ! csiszoltam már le pár testet ... géppel hozzá ne kezdj, max, ha nagyon vastag a festék, akkor "nagyold le" , mert hamar bele tud kapni, és aztán lehet gittelni ...
csakis kézzel, 80-120-18-240-320-500-800-1200-2000 fokozatokban, ahogy érsz a fa felé, 500-tól már érdemes szivacsossal dolgozni, és csak "teli tenyérrel", mert az egész papírt kifizetted, meg különben vájatos lesz !
Én az átfestett ( supralux, neolux, aerosolos akril ) matyikat szoktam kromofággal gyorsan lecsapatni, de vigyázni kell, hoyg a fa ne szívja be ! Az újrafestésnél oldószerkitöréses lehet tőle majd az új festék/lakk ....
bindinggel - ha van - is vigyázni kell, a kromofág a műnyagokat is oldja (jobbára poliészter, polietilén, polisztirol, PMMA, és hasonló hőre lágyuló polimereket )
ráadásul a legrosszabb : a feloldott festékkel "színezett" kromofág több milliméter mélyen beivódhat a fába, és akkor pl a pácolásnak , vagy natúr lakkozásnak lőttek ...
Esetedben ez mondjuk nem lesz, mert nem marja a kromofág a "festékedet" ..
Milyen hangszer egyébként ? nekem a Squier basszusomon van ilyen 2 mm vastag - szerintem - szinter ... alatta valami sárga műgyanta tölti fel az agathist ...
Ez még a jobb eset.
Bő 20 éve vettem Rigában egy (egyébként szép) ES335-szerű gitárt. Akkoriban minden gitáromat lefestettem, ezt is fújtam "világító narancs" Neoluxszal, de az eredeti SB mindig átütött. Na jó mondom, akkor Kromofágot neki. Szépen jött lefelé a több rétegnyi festék, de egyszercsak a gitár is kezdett olvadozni... műanyag volt a test.
létezik, ha valamilyen porfesték, vagy műgyanta alapú festék, akkor nem oldja a kromofág, vagy csak nagyon sokára, és nagyon kicsit "kezdi meg" ... Én próbáltam szintert oldani () kromofágnál erősebb festékmaróval is, természetesen sikertelenül ...
koszonom! Az igazsag az, hogy nagyon felbosszantott a dolog, ezert irtam hogy surgos. (majdnem nekimentem szekercevel az asztalnak)
de ugy nez ki, ez benne marad az asztalban. Csak igy meg arrebb kellett tenni kicsit a dolgokat. Mindegy, tobb is veszett Mohacsnal. Mondom ezt miutan lenyugodtam ugye...
Attól függ, hogy az elérni kívánt eredő impedancia megegyezzen-e az egyes hangszórók impedanciájával (ez esetben kettesével sorosan, majd ezeket párhuzamosan kösd) vagy azok négyszerese (kösd sorba a négyet) vagy negyede (kösd párhuzamosan a négyet) legyen.
vagy miniatűr lapolást köszörülni a végére, és fogóval.
csináltam egyszer célszerszámot, de az körülfúrja a csavartot 8-as furattal, tehát tiplizni kell utána.
Megjött a megrendelt Electro Harmonix előfokcső, nyomban ki is cseréltem. A csoda megtörtént!
A zaj kb negyedére csökkent a torzított csatornán és súgás szerűvé változott, amit már érdemes zajzárral megfogni!
Innentől kezdve már érdemes azzal foglalkozni, hogy mennyi re lehet egy jobb kábellel, illetve jobb árnyékolásokkal még tovább csökkenteni.
Jó barkácsolást mindenkinek.
(Ja, még én is kicserélem a marshall-ban az összes 1990-es elkót és teszek bele pluszba egy kis puffert!)
Nincs az üreg kifújva, legalább is a test nincs sehol a festékre kötve. :)
Még azt akarom kipróbálni, hogy kikötöm direktben a hangszedőt a kimenő jack aljzatra. Ha így is marad a zaj, akkor hangszedő gond és megy a gitár a háztól. Majd jó lesz olyasvalakinek, aki nem akar nagy gain-el játszani.
És nincs olyan festékkel kifújva az elektronikai üreg,ami vezeti az áramot?
Amúgy teljesen 100%-osan a rajz szerint van bekötve? A földelt dolgok lánca is?
Ez a rajz sokakat becsap. A két poti fémháza össze van kötve (ez a test). Viszont, ha a gitárodon koptatólap van alu árnyékolófóliával, akkor az már eleve összeköti ezeket, tehát ebben az esetben a fent említett +összekötés földhurkot képez: meg kell szüntetni. (ez is lehet egy hibaok)
Biztosan a gitárommal van gond, mert a szerencsétlen erősítő jobban felerősíti a nagyobb zajt, amit kap a bemenetére és ez normális.
Ez a huzalozás: rajz
A húrok és a jack kimenet közt nulla ohm-ot mérek.
Akkor amiket leírtál,azok alapján is több mint valószínű,hogy a gitároddal van valami.
Egyébként a netes huzalozási rajz nem feltétlen jelenti azt,hogy az a legjobb bekötési mód.
A húrok és a jack kimenet földje között tudsz mérni valamennyi ellenállást,vagy rendesen rövidzárat mérsz ott? Az utóbbi kéne.
nem pont akkor szokott változni, ha rá van kötve a húrokra rendesen? ha nincs, akkor szerintem pont nincs hatása, ha megérinted őket.
a potenciált szó szerint értetted, vagy az ellenállás ~nulla? mert potenciált nem nagyon fogsz tudni mérni a nem összeföldelt alkatrészek között sem..
Szia!
Nem vagyok én otthon semmiben, csak szeretem a Jolana gitárokat és az egyik hőn áhított példány egy Alexandra II :D
Én Túrkevei vagyok, de Kunhegyesen szoktam próbálni, olyan két hetente, mert ott van a zenekarom !
Van egy ismerősöm, akinek van egy vödör gitáralkatrésze, megkérdezem, van-e neki vintage tremolója !
Letöltöttem a gitár huzalozási rajzát és egyezik az enyémmel mindenben. Méág az összetestelések is ugyanúgy vannak, mint a rajzon és mérhetőek is természetesen.
A húrláb is tersten van, a rugók előtt van egy réz forrfül.
De ha nem lenne testen akkor a húrok érintésére változna.
Az erősítőm más gitárral kevésbé zajos és más erősítő az én gitárommal zajosabb.
25 éve elektronikai műszerész vagyok kifejezetten audiotechnikai érdeklődéssel, minden lehetséges dolgot kipróbáltam.
Valószínüleg a gitárodban lesz valami földelésből/árnyékolatlanságból eredő hiányosság,és azért zajos.Összeszedi a környezetből az elektromágneses zavarokat,ezért változik a dolog,ha mozogsz a gitárral.
A gitárban a húrláb rendesen földpotenciálon van a gitár potijaival meg jack aljzatával együtt?
Próbáltad már másik gitárral is az erősítőt? azzal mit csinál?
Több kábelt is kipróbáltam, köztük egy drágábbat is.
Egy helyen van földelve a cucc, legalábbis a konnektorba csak a kombó van bedugva. :)
Nem földhurok ez, azzal már találkoztam az erősítőépítéseim során, én is szakmabeli vagyok.
Ez vmi árnyékolatlanságból eredő zaj felerősítve többezerszeresére az overdrive-val.
Változik, ha mozgok. Ebből következik, hogy ez egy kintről összeszedett zaj.
Kipróbáltam már, hogy kihúzok mindent a konnektorokból a lakásban, de úgy sem változott.
Máshoz elvittem a cuccot kipróbálni, ott is ez volt.
A földelést még nem ellenőriztem, de van fi relé a lakásban, ha gond lenne a földdel, az úgyis levágna. Holnap ellenőrzöm a földelést is.
Semmi köze a csőhöz. A humbuckere ennek nem lehet ennyire zajos... A zajzár meg drága és rontja a hangot, nem az a megoldás... Azt írod, változik a zaj, ha mozogsz... nem ülsz valami nagyobb trafó, monitor közelében ? Nézd meg a konnektor földelését is, rendben van-e.
Szia Kocos !
A Jolana Alexandra az egyik haveromé. Igen szakadt állapotban van de lehet, hogy a termolóját meg tudnám szerezni, Ez csak verzió szinten van. Az igazi az lenne ha egy Squier híd kerűlne bele. A marás megoldható. Egyéként sokszor olvasom írásaidat és úgy látom te igen otthon vagy a témában. Egyébként én Kuhegyesi vagyok nyugdíjas hobby gitáros. E-mail címem : kunl50@freemail.hu
A Marshall topic-ban olvastam, hogy a zaj negyedére csökkent tőle és megszűnt a gerjedékenység.
Az enyémben még a gyári marshall feliratú cső van, lehet,h 1981 óta. :)
Érdekes, hogy az én gitárom DH hangszedővel zajosabb volt, mint a névtelen gitár.
Kicsit elkeserítő, h az ember normális cuccot akar drága pénzért, hogy jobban élvezze a hangzást, ezzel szemben...
Ez megtörtént eset ! Sport/sztárgitáros komám vett egy JS2000-es Ibanezt, és kérdeztem, hoyg ennek hárs teste van ?
És a válasz az alant idézett szöveg volt
(amúgy egy kurva szar hazsnálhatatlan gitár, csak virgázni lehet vele ...)
Amúgy a zajzárral azt lehet elérni, hogy a zene szünetében nem búg, már ha a gitárból jön a búgás. Azaz visszaveszi a hangerőt, ha nincs jel a gitárból. Ezt a tudományt a különféle minőségű zajzárárak különféle szinten valósítják meg.
Ha jól látom , ez a gitár nyaki humbuckeres, a többi hangszedője single coil. Csak a nyaki hangszedő is elviselhetetlenül zúg? Amúgy azok a favorizált zenekarok vagyont érő csúcs hangszedőkkel, horror árú kábelekkel, erősítőkkel csinálják azt, hogy nem zúgnak...
Ibanez GIO GSA gitárom van egy Marshall VS8080-as kombóval. OD2-torzításon már fél gain állásnál is elviselhetetlenül magas a zaj. Csőcserét javasoltak, ennek neki is álltam, megrendeltem a csövet.
Maga a gitár is szed össze zajt, mert a zúgás változik a testhelyzet változtatásával. Ezzel nem tudok mit kezdeni, nemtom hogyan lehetne árnyékolni mégjobban a testet.
Ebben a topicban olvastam valakitől, hogy "egyszerű zajzás fokozat"-ot lehet építeni. Szeretném, ha erről kaphatnék egy rajzot.
Gondolom olcsóbb, mint a 20e FT-os zajzár pedál.
Kérdésem még: Az összes általam favorizált zenekar nagyon erős torzítást használ, mégsem hallok benne ilyen zúgást. Ők hogy csinálják?
Annyira bizonytalan vagyok. Squier 51 -be szeretnék tremolós húrlábat beépíteni. A test anyaga hárs. Többen lebeszélnének,amiatt, hogy olyan puha a fa anyaga , hogy nem fogja elbírni a test. Kinek mi a véleménye. ?
köszi kunl
Annyira bizonytalan vagyok. Squier 51 -be szeretnék tremolós húrlábat beépíteni. A test anyaga hárs. Többen lebeszélnének,amiatt, hogy olyan puha a fa anyaga , hogy nem fogja elbírni a test. Kinek mi a véleménye. ?
köszi kunl
Köszi ! Amúgy csak hangosan gondolkodtam :D 5 db kéne basszushoz, de most, hoyg mondtad a telét... az affymat is meg kéne hekkelni, bár bigsby jobb lenne rá :D