Miért vannak rossz véleménnyel róla! Mi a bajuk vele? Én sem tudom h mit gondoljak róla, láttam már többször játszani pl:a Doublebass turnén a kimondhatatlan Schyeranski(ilyesmi) nevű cimborájával is! Ott derült ki számomra h a bgitár sokkal érdekesebb, sokrétűbb hangszer mint gondoltam! amúgy a mostani kedvenc Sean Malone-Gordian Knot
Helló!
Haverom elkezdett basszerozni nemrég egy régi Jolanán, és most szeretne venni egy jó basszgitárt. Ti milyen hangszert javasoltok egy kezdőnek 100e forint alatt?
Kösz a tippeket.
Nekem nincs bajom az aktívval, csak a basszer nem bízik semmiben, amit még nem próbált, így valszínűleg dimarzio lesz belőle.
Aguilar: ez csak passzívra megoldás, jól gondolom?
Egy fernandes jazzbasst bűn eladni, ha csak nincs 300 ezred egy komolyabb hangszerre...
Pickup: ha vödrös-színtelennek tartod a gyári hangot, akkor neked valami modernebb megoldás kell... A legtutibb megoldás az EMG J-set, akkor mindene meglesz a hangnak, csak ez elég intenzív aktív hang, de ez vonalból is darálni fog... Ha nem akarsz aktívat, DiMarzio Ultra Jazz set, ez volt nekem is, nagyon pöpec, dinamikus, nagyjelű és zajmentes (!) hangszedő, benne van a tipikus jazzbass röfögés, de még több is, rengeteg magas és mély... Nagyon hasonlít a sadowsky humcancell pickupjaira, ha nem lenne annyira nehéz beszerezni, persze a sadot ajánlanám...
A Fender Noiseless JB set is jó, csak drágább, mint amiket soroltam, meg ez fenderesebb hang is...
A DiMarzioval nem nyúlsz mellé szerintem! Az EMG-vel se (ha kell hang referencia, nézd meg a 2002-es Djabe DVD-ét, ott Tomi EMG-vel túrbózott jazzbassel túrja)
Hangmintahalmok meg itt vannak: JB pickupok Akkor igazán király a dolog, ha megturbózod egy Aguilar OBP preamppal, bár azaz ebayről beszerze is vagy 25 ezer, itthon meg 40...
Valamennyi olcsó hangszerre igaz ez, amelyik ott áll egy hangszerboltan, és nem játszanak rajta folyamatosan :(
Nekem Barabás Tomi ajánlotta ezt a hangszert, neki azért bízok az ítélőképességében!!! Meg, azt illik tudni, hogy Taiwanon készülnek a legjobb minőségű hangszerek a távol-keleti országok közül, talán ezért gyártatja ott a Yamaha majdnem mindenét lassan 20 éve!
Majd figyelek rá, 1-2 év úgyis lesz, mire rendesen bejátszom...
Oce, nem akarlak letörni, de ez az olcsóbb Yamahákra is igaz volt pár évvel ezelőtt. (Akkor pörögtem jobban Yamahákkal.) A mostani felhozatalnál nem tudom, de azért ezt a BB-t körbejárnám a helyedben, de nem akarok "megfejtő" sem lenni, szóval ahogy érzed.
OLP bass - pár hónapja áll itt egy a boltban, már elcsavarodott a nyaka :( Amúgy rá kell költeni még legalább 60-70 ezret, hogy az tényleg megszólaljon... Akkor már érdemesebb egy Fame vagy MM Sub...
OLP-ből nekem egyedül a Tony Levin modell tetszett...
Yamahát régebben atlantiszyamaháék forgalmaztak, ma már többen is, pl. HMI Dallam...
Viszont most szopás van gyerekek, egy hónapig minimum, Frankfurt (MusikMESSE) miatt, senki se szállít :(
Szép darabok.
Forgalmaz valaki ilyet idehaza, vagy Bécsig kell érte menni?
Gugliban nem találtam senkit.
Passzív Olp stingray felejtős?
Olvastam róla jót is, rosszat is.
De érdekes módon csak nagyon jót, és nagyon rosszat.
Valami meleg-dögös,de nem modern hangú basszgitárt tudna valaki ajánlani úgy 80-90-100 ropi körül?
Ami megbírkózik a mocskosabb rockundrollal, de nem jön zavarba finomabb dolgoktól sem.
Mondjuk slappelni nem nagyon kéne rajta.
Előre is köszönöm.
Azt a cuccot inkább "PA"-nak nevezném... Nemcsak a bass szólt rosszul, hanem minden más is. :) De sajnos hozzá kell tennem, hogy amikor csináltam pár közeli képet a bandáról, akkor hallottam azt is ami a ládából szólt és az sem volt túl nyerő... Persze ezt már csak akkor mikor a Legacy játszott.
Az a baj, hogy így leírva nagyon könnyű "úgy" írni, hogy valaki a szívére vegye. Szóval megemlítettünk egy olyan cuccot, amit én például életemben először hallottam és mi tagadás nem tett rám túl jó benyomást, de ez nem csak a basszusra vonatkozik, hanem az egész hangzásra, és teljességgel fel tudom fogni, hogy ez nem a ti hibátok, remélem, hogy legközelebb majd úgy hallak benneteket, hogy minden fasza lesz...:)
Ja, hát meg is lepődtem volna, ha azon a helyszínen minden klappol...:) Szerintem nagy baklövés az a helyszín meg a cuccok is (a béreltekre gondolok), de mindegy, ez már csak az én bajom. Xadai barátom is azt mondta, hogy a basszcucc bemikrofonozva alapból gázabbá teszi az ügyet, meg én annyira nem is értek hozzá, egyszerűen csak azt írtam le, amit tapasztaltam/unk... Nem állt szándékomban senkit sem bántani.
Bocs, hogy beleszólok a diskurzusba, de Robi barátom védelmében teszem!
Az "ominózus" koncertről lenne szó, ahol a Prolude basszuscucc nem volt a helyzet magaslatán.
El kell ismernem azt, hogy a hangzás valóban nem volt a topon. De ez nem a Robi által épített cuccon múlt! A basszusgitár rimánkodásaim ellenére sajnos kihangosításra került. Nem tudom mi volt a cél, de az biztos, hogy nem volt valami jó 5let. A cucc amire a hangot a srácok kiküldték nem volt igazán megfelelő. A keverő és a hangfalak is a végüket járták (a végfok a koncert végén meg is adta magát). Sajnálom, hogy rossz benyomásotok volt a basszussal kapcsolatban, de arra kérlek Benneteket, hogy ne ítéljetek egy koncert alapján! A motyóban 1000x több van, mint amit sikerült megmutatni.
Doug Wimbish tényleg nagyon ott van a szeren.Olyan egyedi hangzása van,amihez még csak közelítőt sem hallottam,bármikor meg lehet ismerni.Én nagyon szeretem még Doug Pinnicket is,és meg lehet kövezni,de DiGiorgio mindent "pontatlanul széttekerő" játéka is a kedvenceim közé tartozik.Kíváncsi vagyok,hogy mit alakít Sebastian Bach mellett.Eléggé más stílus,mint amiket eddig játszott az arc.
Amúgy valóban annyi mindenen múlik a hangzás, hogy talán butaság is volt megemlítenünk. Ráadásul a keverőpultnál a "szakemberek" sem voltak a helyzet magaslatán, nagyon-nagyon nem, úgyhogy valószínű, hogy nem a fej miatt szólt így. Mondjuk azt nem néztem, hogy az ürge milyen basszgitáron játszik, sőt a ládát sem "ismertük" fel...:)
Na, kérdeztétek itt, hogy mit kell tanulni, hát ezeket: http://www.lucaspickford.com/transbass.htm
Tulajdonképpen az összes jelentősebb basstéma itt van :)
A ritmusszekció egyenrangú partnere a többi zenésznek :) A dobos nem, ő csak jóbarát :)
Egyébként, írtam, szituációfüggő, mikor mennyit... Általában a kevesebb több :) Jó helyen jót kell, oszt kész :)
A LC rétegzene sajna :( A DT is az lenne, ha nem lennének benne metálriffek :)
Személy szerint sokkal jobban kedvelem azokat a zenekarokat, ahol a ritmusszekció egyenrangú partnere a többi zenésznek mindenféle értelemben. Legjobb példa szerintem a Living Colour, de említheném akár a DT-t is ebből a szempontból, de azt hiszem az egyensúly a legjobban az LC-ban van meg. (Azaz ki lehet egy zenekart így is "szolgálni". :) Jellemző, hogy csak a szakmában sikeresek. :( )
Nagyon lovagoltok ezen a kiszolgálja a bandát, és a zenét... Namost, a zenész feladata ez, főleg a ritmusszekcióban :) Minden öncélú megnyilvánulást csak az adott zenei szitukban, kiállásnál, szólónál :)
Meg kell hallgatni Borlai Gergőt, amikor egy koncerten végig kettőnégyet üt, mert az kell oda, és nem fogja szétverni a mindenséget, mert jóval többet tud... Ellenpéldának Steve DiGorgio, aki szétteker mindent, ízléstelenül, pontatlanul...
Kiedisről szólva, ő egy egyedi figura, RHCP énekes, sómen, kész...
Sting sem egy nagy énekes, de bődületesen nagy dalszerző, hangszerelő, és képes összetartani egy profikból álló produkciót! Annak idején, a Police után azért nem tünt el a sülyesztőben, mert összeszedte a kor legjobb jazzzenészeit, és olyan modern, jazzel fűszerezett popzenét kezdett nyomatni, amit előtte senki...
Én sem vitaindítónak szántam, nyilván mindenkinek mások a hatásai. A BSSM-ben azért ha nem is kimondottam egy slap kalapálás, észrvehető egy vonal folytatása a többi lemezhez képest. (szerintem. :) )
amúgy Chad gyerek szerintem messze a legképzettebb a csiliben, mégis jóval kevesebbet játszik a bandában mint ami tud... Jah igen és ő is azt mondta hogy kiszolgálja a bandát, megpróbál úgy játszani hogy az jól beleilleszkedjen az egészbe. Ezt is vmi riportban láttam.
Jah igen azért tisztázzuk nekem is a BSSM a kedvencem tőlük ;) De ha belegondolsz az is sokkal másabb mint az azelőtti lemezek. Akkor az akkori fanok biztos azt fikázták :) Hogy hova lett az örült slapdarálás :DD
Jah hát Kiedis nem egy ének zseni, de ő nem is tartja magát énekesnek. Ezt saját maga mondta. Az első lemezeken is inkább "rappel". Frusciante meg lehet hogy élőben nem tolja le ugyanazokat a szólókat, DE azért írt egy pár jó számot... Egyébként engem is régen nagyon, borzaszóan zavart hogy mást játszik előben a Frusciante meg Kiedis kicsit hamiskás, de aztán vhogy megszoktam(?) megszerettem és az élő felvételeket sokkal jobban szeretem hallgatni :)
Példának okáért, az új Deep Purple is elég jó, de oda érkezett egy új gitáros és billentyűs :)
Az a nem semmi, amikor ugyanabban a felállásban lehúznak 20 évet zenekarok, mint a U2, a Queen...
Ja, Harris jól mozog ebben a stílusban, a seventh son of seventh son elbitorolhatatlanul a kedvenc maiden lemezem marad :) Valahol meg is van bakeliten...
Érdekes, én meg pont a Metallica Load előtti dolgaitól vagyok rosszul, kivéve talán a black album (ha a saját zenekaromban ilyen énekes lenne, mint a régi Hetfield, a bőgőmet letolnám a törkán, aztán zavarnám énektanárhoz, meg gyakorolni) :)))
Ízlésről felesleges vitázni egyébként... Vélemények megosztása az viszont yoooo...
Fleára visszatérve, én örülök, hogy kicsit letisztult... A lemezek rádióbarátok, mert el kell adni őket, viszont a koncertek pont olyan őrültek, meg 10-15 éve...
Ugyanez Tony Kanalnal is, az első lemezeket teleslapelte, az ujjakon meg letisztult, ebben nagy szerepe van mondjuk a producereknek, akik rendbevágták a zenekart, és a dalokat rendesen meghangszereltették :)
Nem is akarom elvitatni az érdemeit. :) Tudom, hogy sokkal több van az emberben, amit most előad, ezért is bosszant.
Hogy kiszolgálja a zenét... Ez vicces egy olyan zenekarnál, ahol a jelenlegi felállásban ő, meg a dobos ér valamit. (Kiedis élőben botrányosan hamis, Frusciante... ha a saját zenekaromban a gitáros ilyen szólókkal "lepne meg", akkor lehet hogy a bőgőmet letolnám a torkán, aztán zavarnám gitártanárhoz, meg gyakorolni.) Nekem az új, One Hot Minute utáni új Frusciante-s korszak legalább annyira nem tetszik, mint a Metallica Load-os és azt követő megmozdulásai. (Egyébként Flea szólólemezt is akart csinálni, csak a Chili behisztizett ezen...) Persze én is szubjektíven látom ezt, mert a Mother"s Milk - Blood Sugar korszakban szerettem meg a Chili-t... a mostanit meg ki nem állom. :(
Figyelj, ez van... Egy idő után mindenki kimerül, elfárad, rutinból csinálja, még a Queen is abból csinálná, ha élne Mercury, hiába lett az egyik utolsó, Innuendo lemezük az egyik legjobb közel 20 év pályafutás után :)
A U2 sem csinál semmi érdekeset a POP és a Passangers Soundtrack óta, mégis szeretem őket...
Bírnám én is, ha a Jamiroquai olyan jazzfunkot nyomna, mint az első két lemezük idején, de ők máshogy gondolják :)
Nos akkor...
El lehet kezdeni otthon egyedül, de azt az ember később megbánja (hiába van az a sok oktatóvideó, egyedül a john patitucci féle ér valamit a teljesen kezdőknek), mert olyan rossz beidegződései lesznek, hogy öröm őket kiírtania egy tanárnak... Ahogy tudsz, egyből tanárhoz menni, hogy megtanuld az alapokat, a helyes technikát, zeneelmélet... Sokat kell gyakorolni, ujjal pengetést, a két kéz szinkronját stb... Egy pár év kell, míg az ember ráérez a dolgokra, a hangszer ízére... Mert a basszusgitározás nem annyi, hogy az akkord alaphangját darálja az ember :)
A legfontosabb, rengeteg (féle) zenét kell hallgatni, kellő nyitottság nélkül nem lehet ezt csinálni...
Iggenjó basszusszólamok vannak egy Jamiroquaiban, de egy Kool & the Gangben főleg...
Hát igen Flea bácsi nem játszik már nagy virga cuccokat, meg nem is nagyon agyasak a témái, de nem fejlődött vissza sőt. Ha nézel mostani koncerteket, akkor láthatod hogy 3 ujjal penget(najó ez csak technika :) ) és a jammeleseknél iszonyat jó dolgokat csinál... Egyébként ő így nyilatkozott(többször is) kb. hogy megunta az őrült slappelést meg a tekerést és inkább arra koncentrál, hogy kiszolgálja a zenét, az egész legyen jó. Erről sokat lehetne vitatkozni hogy hol vannak a határok... De felesleges szerintem. :)) Mondjuk szerintem(!) a Fortune Faded nem egy nagy szám, de a basszus tök jó! Pengetővel játssza de jó a ritmus, annyira nem primkó.(nem 8adokból áll...;)
OFF: Én is nagy Flea fan vagyok. :) Ennek ellenére azt érzem, hogy a "mester" a One Hot Minute óta nem művelt semmi kiemelkedőt a hangszerén, de még a saját szintjét sem tartja, pedig a Blood Sugar albulmba pontosan az agyas bass témái miatt lehetett beleszeretni. A Chili utóbbi 10 éves tevékenysége meg egy botrány, szerintem. (Nem csak miatta.) Szóval nálam Flea visszacsúszott Doug Wimbish mögé, most (és már évek óta) ő az abszolút favorit nálam. (Aki volt az A38-on LC-n az tudja miről beszélek... :) )
Halihó!
Abszolút kezdő vagyok gitározás terén de szeretném pótolni ezt a hiányt. Sajnos zenei előképzettségem nem igen van ezért bajos a kottaolvasás az akkordokat pedig nem is ismerem. Na most ehhez képest dobolni azt már kb. tudok :) Tehát fura a helyzet... :) Basszus gitározás érdekelne és örülnék ha lenne olyan segítőkész emberke aki segítene email-ben ( K.Mark@mikroweb.hu ). Olyasmiket már hallottam, hogy előtte érdemes klasszikus gitáron tanulni és csak utána rátérni basszusra, de pont pár perce olvastam olyan hozzászólást is ami ezt megcáfolja. Tehát néhány alapvető kérdésre szeretnék csak választ kapni, tájékozódni és hálás lennék ha valaki jelentkezne (email-ben) mert mégiscsak nem szép dolog a dolgaimmal teleszemetelni a fórumot.
Előre is köszi!
Egy EBS vagy Eden cuccot is lehet szarul belőni :) Szar hangszerrel könnyebb :)
Én nem azért dicsérek egy cuccot, mert másnál jól szólt (mert a zenész volt jó, nem a cucc), hanem mert nálam (pedig az nagy dolog :))))))))))))))))))
jah jól tolja, bár csak egy számot ismerek tőlük(najó, aminek a bassszusát tudom) az a Don"t Speak, az télleg zsíros. :)
A basszcucc meg Prolude volt és nem szólt éppen a legjobban... Két zkart is hallottunk rajta. Jó persze biztos szar volt a hangszer amivel megszólalt vagy nem tudom...
Nem ismertem soha őket, a zene most sem a zsánerem, viszont jól nyomják a zenészek :) Tony Kanal nagy Flea fan lehet, az első két lemezen ugyanis hasonló stílusban tolja...
A 4 húros csak 87 :)
Egy réginek mondjuk jobban örülnék, egy átmenőnyakas BB5000-res monnyuk, de legutóbb 1000 euróért láttam elmenni egyet az ebayen... Pedig pont úgy taiwanban gyártották, mint ezeket az újakat :)
jajj ... :) ez ezüst nem tetszik, de nagyon nem. :)
nocsak visszakérika P-Basst? :)) És amúgy mennyiért tudod szerezni azt a Yamahát? Amúgy az nekem is tetszik nagyon, tényleg fasza hangszer lehet. Az a PickUp váltó is nagyon zsíros ;)
A korát nézve az már szerintem koreai gyártású, így nem hinném, hogy olyan nagyon értékelődne felfelé, de ha jó akkor ez nem is lényeg. Amúgy meg én is egy pro2-t nyúzok átmenő nyak, aktív , valamikor 89-94 között csinálhatták(korea), csak ezen már látszik az idő. Itt-ott sérülés, de tényleg jól működik. Bundoztatni kéne lassan. Nem tudja valaki mennyibe fáj a bundozás, egy kis fogólap csiszolással egybe kötve?
Nos!az én gityóm egy aria pro2 ami nem egy nagy név de eleve már sorszáma van ami már csak jót jelent, másrész ez egy régebbi darab kb11-12 éve és a lényeg, ha amikor a fender kihozta azt hogy hátul egy jazz bass elöl meg precizion akkor ez az aria azonnal lekoppintotta és megcsinálta nagyon precízen nagyon jó anyagokból(még most is olyan mintha új lenne)és elláta még aktív elektronikával, sőt egy aktív passzív kapcsolóval, hangszedőválltóval szóval akár csak jazz bass vagy csak precizion vagy mindkettő valamint rohadt jó kis potik vagy mik azok az izék...szóval ja és k jól szól...ennyi
HI!!!szerintem meg sokkal jobb a crate!én is próbáltam már1-2őt és szerintem nagyon jól szól!meglátszik, hogy usa és nem pedig china...ez az én véleményem és a crate magasabb kategória mint a fenderem...az amit én kinézetm az egy usa crate 160as és 8 sávos parametrikus eqval...a gitárom pl olyan aminek nem esik, hanem emelkedik az ára...pedig nem akkora márka... az ex tulaja még 55000-ért vette én már 75-ért de most akár80-90 ért is el lehetne...üdv...
Szerintem a Crate nem jobb, mint a jelenlegi kombód, sőt... Ha már cserélsz, akkor egy magasabb kategóriát lenne érdemes megcélozni, és fej+láda...
Egy kocsi is jóval kevesebbet ér, ahogy kihajtasz vele a szalonból...
Barabás Tomi mondta, amikor megvette az első Foderáját, hogy megkérdezte az extulajt, mennyiért venni vissza, az pedig jóval kevesebbet mondott, mint amennyiért eladta... Nyugaton így működik, itthon is így lenne korrekt...
Csak a márkás vintage hangszerek tartják az arukat, és egyre drágábbak lesznek, ahogy telnek az évek :)
Ja ja tanultam belőle, csak az a gáz, h ezminimum25000forinomba került...
és én is tisztába vagyok ezekkel a dolgokkal!lehet hogy eggyeseknek megér10 000 forintot csupán annyi, hogy elmondhassa hogy újat vett és nem használtat még ha tulajdonképpen nincs is különbség a kettő között...és aki meg eladja annak meg szerintem ritka nagy szívás 10000 forint is nagy bukta (legalábbis nekem pl.)na mind1 megszívtam és kész!na most mennyi is az a crate?140?én is tudok cratét baján 160 as csak ahoz, hogy megvegyem ezt el kőne adnom és rágyüjtenem....üdv