Részben egyetértek, sajnos itthon általában az van hogy irreálisan magas áron adják némelyek a használt cuccaikat. És akkor nem is csoda hogy ugyanazt a hirdetést ugyanazzal!!! az árral látod még 3 hónap után is...... Nem értem miért van ez? Külföldön nem így, bár lehet hogy ez még egy visszamaradt rossz beidegződés. :))
miért, valakinek lehet, hogy pont az a 10e Ft számít, és ha mondjuk a "használt" cucc ugyanolyan állapotban van mint a "zsír új", akkor 10e Ft is spórolás, vesz belőle húrkészletet, vagy akármit, persze ha nem sznob, akinek minden áron új kell...:)
Ez ilyen... Eleve, ha kihozol a boltból egy cuccot, akkor levonod az áfát és a bolt hasznát, tehát nettó árát éri... Ahogy korosodik, ez úgy megy lejebb... Én nem bírom az olyanokat, akik 10 ezerrel olcsóbban hírdetnek egy cuccot, mert akkor az ember inkább bemegy a boltba, és vesz egy újat, érted...
Egy 40 ezer forintos johnson 25 ezret ér, miután megvetted pl...
Én 82-ért vettem az ashdown fejemet, és 60 körül tudom reálisan eladni...
Na ja én még tényleg 100ért vettem!ez a szopás az új és viszonylag olcsó cuccokkal, rohadt hamar bebukod az árát- már ha el akarod adni!tiszta szopás ez az egész hülyeség volt megrendelne úgy hogy még ne is hallottam!most lehet el se tudom adni és ha igen akkor is nagyon bebukom....bakter,
Azon agyaltam, hogy egyszer kellene ilyet csinálni, hogy egy "lepedő" mögé betenni sok bassz cuccot és megszólaltatni őket és úgy véleményezni melyik szólt jobban(szubjektíve persze), hogy az ember nem tudja ténylegesen mi van mögötte. :) Kíváncsi vagyok mennyit számít az előítélet(ezt nem csak negatív értelemben gondolom). Persze ezt el lehetne játszani basszusgitárokkal is. :)
na üdv nektek!végre valakit érdekelne a cuccom?az ár megbeszélés kérdése!én kb100ezerért vettem, de mivel használtam ezért nyilván engedni fogok belőle, de ezt mondom megdumálhatlyuk!és tényleg ajánlom!amúgy engem most CRATE erősítő érdekelne!!!
A 4x10, 2x10 változatokat szokták kombinálni 1x15-el is, így van teteje-közepe-alja a hangnak. (Flea is 4x10 + 1x15-ös kombinációkat használ.) Ez csak megjegyzés, 8x10-es hangfalakat is rengetegen használnak, ott a 8 relative gyors felület tud elég jól átjönni a zenén. (Pl. metal-ban mondjuk 2 lehangolt agyontorzított gitár mellett. :) ) De Oce már elmondta a lényeget.
A felület egyrészről... Több hangszóró jobban szórja a hangot, mint egy... A hangkép is teljesebb... A másik a gyorsaság, a 10"-os hangszóró pont ideális, gyorsan mozog (mert kicsi), van mélye, közepe, magasa (bár ez függ a típustól, basshoz csak basscuccba való hangszórót)... A 15"-os hangszórók lomhábbak, és hajlamosak összemosni mindent... Persze, vannak nagyon jó minőségű 15"-os cuccok... Ha szereted a pregáns, átütő hangot, mindenképpen többhangszórós cucc a javasolt... Nekem kis 2x10-es ládám van, teljesítménybe kb annyi, mint amilyen kombóim voltak, és sokkal jobban beszól egy klubot (még sehol sem hangosítottuk ki, mert nem volt rá szükség)...
A legjobb felállás a 4x10-es láda, ha pl kettő van, az meg extrán jó :)
Squier jazzbasst ki kell fogni... Próbáltam már nagyon jót, és sok rosszat... A fa nagyon nagy hibája ezeknek, az affinity talán jobb az éger miatt... Viszont próbáltam már olyan East és Stagg jazzbass kópiákat, amik jobbak voltak a Squiereknél... Ahogy sikerül, néha jól rakják össze :) Ha igazán jót akarsz, régi japánt vegyél! Persze komolyabb felhasználásra a gitár árát mégegyszer rá kell költeni, húrláb és hangszedőcsere...
Erősítő: most jön ki a Fender Rumble 100/210 kombó, olyan 90-100 körül lesz az ára szerintem, az elég jónak tűnik ezért az árért... A régi Rumble is elég jó, még érdemes megnézni az Ashdown EB-180-ast és a HiWatt MaxWatt kombóit...
Hi! Kezdő basszeros segítséget kér! Jó és hiteles tabokat keresek funky,latin,progrock,jazz műfajokban.Mondjatok véleményt squier standard jazz bassről!
Ha megnézed a weblapjukat,a jobb oldalon találod a Guitars-Basses-Acoustics menüpontot.Amit itt látsz (tehát gyakorlatilag az összes szériahangszer - igen van közöttük "custom" jelzővel illetett is) az mind távolkeleti,csak az összeszerelés amerikai.
Ezeket úgy hívják náluk hogy "Diamond Series",a hangszerek képei felett olvashatod is a figyelmeztetést :
"...Schecter Diamond Series Basses are not customizable, sold as is..."
A weblap bal oldalán van egy Custom menüpont,na azok az amerikai Schecterek - csak rendelésre,csak közvetlenül,csak most,csak önöknek....up to 2500 USD.
És itt találhatod azt az előbb már általam említett kis szösszenetet,amiben tulajdonképpen elhatárolják ezeket a hangszereket az összes többi Schectertől:
"...The Custom Shop is reserved only for custom orders made thru the website.
Absolutely no Diamond Series guitars/basses will get customized..."
Végezetül,ha belépsz a F.A.Q. menübe,a végén ezt olvashatod:
"Q: Where are Schecter guitars and basses made?
A: Our Diamond Series guitars and basses are manufactured in South Korea(unless otherwise specified on the guitar), and 100% set up in the USA, in our Burbank, CA facility. Our Custom Shop guitars and basses are 100% handmade here in Burbank."
Olyan ez mint a Jaguár X-Type,vagy az S-Type,Jaguár van rajta,de leginkább Rover,a Jaguár-klubba be sem léphetsz vele.
Vagy hogy kedvenc amerikai közmondásommal éljek:
" Olyan hogy ingyenebéd,nincs..."
Régen a Schecter mind amcsi volt.Ha megnézed a használt (régi) gitárjaik pl. az eBay-en többször annyiba kerülnek mint az újak.Az új árak régen olyan 2500USD-nál kezdődtek.
Most már csak a Custom gitárjaik készülnek amerikában - a weblapjukon a Custom oldalon figyelmeztet is rá egy felirat,hogy ezek csak rendelésre készülnek,semmi közük a többihhez,nem felspécizett szériamodellek és kereskedelmi forgalomba nem kerülnek,csak közvetlenül rendelhetőek - az összes többi mind távolkeleti.
Nekik is haladni kellett a korral,sok olcsóbb hangszer több pénzt hoz mint a kevés drága.
Több barátomnak volt/van régi Schecterje,meg jópár újat is próbáltam,hát közük nincs egymáshoz.
Persze árban sem....
Ja,ez a távolkeleti Schecter.
Nincs sok különbség az amerikai Schecterekhez képest,talán csak annyi mint Suzukiéknál a Swift meg egy Hayabusa között...
igy van. egy dögös kőris jazz bass mindent megold. anno vintageben volt bent egy marcus miller model. egyetlen baja vot: még nem volt bejátszva. de dolgoztam az ügyön
Ez az, amire azt írják az amerikaiak, hogy punchy... Dögös, dinamikus ez... Csak középmagas tájékon nem úgy viselkedik, vagy nemtom...
Az újakban meg bartolini pickup és elektronika van, az mégjobb...
A döntött nyakról fogalmam sincs...
jah hát az tuti hogy keskeny a nyaka, tehát húrok közel vannak... :) De ezen is olyan döntött nyak van mi a fene, ezt még a Lajos 100 magyarázta egyszer a Marcusmiller modellnél. Egyébként az mire jó?
Jaja itt az aktív dögössége nem jön az is igaz, de azért elég ócsó ez az izé...
Slapre tökéletesen alkalmatlan, szerintem :)
Kicsi a húrtáv, mellette a hangszín nem slap hangszín... Pont azaz az ütősség hiányozik belőle (nameg a jóféle fa), ami minden slaphangszín alapja (millertől wootenig)... Vékonyka ahhoz, hifis magas :) Nem szól át, hiába aktív... A slap switch valami történik, de akkor meg lehet tekergetni az eq-ut, mert undorító műanyag lesz...
Az összes hangszer, amit slapre csináltak (thumb, curbow, grind bass) használhatatlan slapre :)))))
Arra egy régi jó jazzbass aktív elektronikával... Ennyi kell... Millernél hogy szól? Annál jobb slap hang a világon nincs...
Haveromnak pont ilyen fehér van! Nem szól rosszul, de ahogy nézem ez full slapre van nem?
Az E húrnál több bund, a nyak döntött mint a Marcus Miller modellen.
kövezzetek meg de nekem bejönnek az ilyen modulus meg graphit meg anyámkinnya cuccok. nema zt mondom, hogy álmaim netovábbja mert az egy fasza Rickenbacker ami böfög ahogy kel... de ezek a cuccok nagyon vastagan és telten tudnak szóni. konkrétan a Yamahanak is vannak ilyen szériái is szerintem kibaszott jók.
vagy pl a wahsurnnek is van. az is bejön.
Cortnak a TM Stevens modeje nagyon kemény egyébként.
Ugyan már! :) Falu, város, mi a különbség? Pest is csak egy nagy falu. :) Gyomorhiány = gátlástalanság, azaz sok mindenhez "van gyomra".
Könyöklés = törtetés. Szóval a gátlástalan és törtető emberkéket próbáltuk körülírni. :)
Lehet én vagyok falusi paraszt, de nem értem ezeket a könyök és gyomor jelzőket... Valaki magyarázza már el nekem, Megya, Clay?
Igen, lopom a netet a szomszéd faluból, nincs vezetékes víz, a bolt hetente egyszer nyit ki, ésakorrmivan? :))))
Mint technikai személyzet :) elég sokat dolgoztam a magyar szakmával. Azt kell mondjam - bár ez téged szerintem nem fog meglepni -, hogy a mai "mainstream" bandákban biztos, hogy legalább egy ilyen könyöktúltengéses, gyomortalan alak van és az a vicc, hogy hiába jó adott esetben a zenekar is, a "könyöktől" működik az egész...
...hát igen.
Kivétel erősítia a szabályt...Van egy magyar Warwick-támogatott(nem endorser!!!)Ugye tudjátok....
Ő maga jelentkezett.Ilyen is van,de ennek vannak bizonyos biológiai feltételei.Pl. jól fejlett könyök és a gyomor teljes hiánya.Szerencsére a basszusgitárosok többsége nem rendeékezik ezekkel a tulajdonságokkal.
A külföldi vonalon hogy miért lesz valaki endorser... valószínűsítem, hogy részben a pénz, részben az az exkluzivitás és támogatás, amit a gyártó biztosít. Bizonyos szinteken (Marcus Miller, John Pattitucci, Mark King) inkább a márka iránti érzelmi kötődésre is gyanakszom, de vannak ennek is biztos anyagi + egyéb részei. (Mark King szinte kizárólag angol cuccokon nyomja... patriótizmus?)
Magyarországon szvsz borzasztóan egyszerű: olcsón, vagy ingyen akar jó cuccot a zenész.
Ja,hogy a cég részéről...
Érdekes kérdés.Ezt vállalata válogatja.Vannak akiket egyáltalán nem érdekel,milyen tudás van emberünk mögött,csak az számít hogy minél több helyen megjelenjen a márka.Ez mondjuk kultúrországokban együtt jár azzal,hogy azért valamit tud is az illető...
De vannak cégek,akik igen is komolyan veszik ezt a kérdést,mint például az EBS vagy az Epifani(csak így hirtelen ez jutott eszembe,de ezekről biztosan tudom...)
Válaszolva egy előző kérdésre:Nem,endorsingra nem szoktak jelentkezni,fel szokták kérni az embert....legalább is így illik.Nyilván előfordult már olyan is ,hogy az előadót baráti szálak fűzik a gyártóhoz(manufaktúrák esetében...),ebben az esetben pedig egyszerüen csak szép lassan kialakul a szimbiózis.
ebbe a topicba most csak az "üzleti filozófia" kapcsán rondítottam bele, én igazából gitározom, a basszushoz nem annyira értek, abba a részbe nem is pofáztam bele, csak az eszmébe. Mindenesetre azt gondolom, hogy itt az emberek többsége többet foglalkozik azzal, hogy milyen cuccon játsszon, meg hogy melyik hogy szól, mint azzal, hogy hogyan lehetne esetleg zeneileg/technikailag többet adni. Remélem nem bántódik meg ezen senki, ez csak a személyes véleményem és tapasztalatom és most nem a basszistákra gondolok elsősorban, hanem általánosságban a fórumlátogatókra. Szóval én hiszek abban, hogy elsősorban magától a zenésztől szól jól az a hangszer, amit kezel és csak másodsorban a hangszertől (azért természetesen nem a 30e Ftos szettre gondolok, amibe gitár, kombó, meg minden kiegészítő is belefér :)).
Én nem tudom, hogy hogy működik ez az endorserség, hogy a zenész keresgéli a támogatókat, vagy a cégek találnak maguknak tehetséges zenészeket, fingom sincs, nem mozgok ilyen körökben...:)
Ha a játékról akarsz beszélni, miért nem arról beszélsz? Beszélnénk mi is :) Én cuccista vagyok, de természetesen a zenélés, hangszeres játék is érdekel! :)
Barabás Tomi mondta, aki hivatásos, profi zenész, annak kutya kötelessége áldoznia arra, hogy a legjobb cuccokon játszon! Nekik nem kell mondani, mert úgyis a legjobb cuccokon játszanak, mert keresik egyrészt a lehetőségeket, saját hangzást, és minőséget...
Nekünk amatőröknek meg amire tellik! :)
Mert aki annyira hálátlan,hogy továbbad egy ilyen cuccot,azzal a gyártó nem áll többet szóba...még a rokonaival,barátaival sem...a vevőjével meg pláne nem!
hasonlót gondolok én is, alapból nem gondolom, hogy egy hangszerre például annyi pénzt ki kellene adni, amennyibe valójában kerülnek, persze aki megteheti, az tegye, vegye, de szerencsére ettől egy fikarcnyival sem lesz jobb a zene amit játszik... persze rosszabb sem...:)
aha, és mi az a szint? ugyanmár... ha meg az alapján kap valaki ilyet, akkor miért kellene fizetnie érte, hiszen kiérdemelte...:D na de mindegy, neked ez tetszik, nekem meg nem, szerencsére én nem vagyok hangzásbuzi, sokkal inkább koncentrálok a játékra mint a hangzásra, úgyhogy tőlem aztán milliós és filléres cuccon is játszhat egy zenész, ezen a fórumon meg úgyis a cuccokról megy a vita mindig, nem pedig a játékról...:)
jah hát asszem még akkor sem kéne ha """kiérdemelném"""(bár az nem fog bekövetkezni :))
és rojsz rojsz sem, felhelyezhetik az ánuszukba ;) nem írom le teljes egészében erről a véleményem... :DDD
Anno a Rolls Royce cég - még ki sem heverve azt a megrázkódtatást,hogy John Lennon pszihedelikus festményekkel tette egyedivé számára gyártott autójukat - arra ébredt egy napon hogy Kuwaitban egy vállalkozó kedvű polgár taxitársaságot alapított tizenvalahány új Rollsal.
Sokmillió fontba került hogy visszavásárolják a járműveket,és azóta ha rendel valaki egy ilyen álomautót,bizony alá kell írnia hogy mi az amit nem tehet meg a kocsijával.
Egyszerű márkavédelem,valószínűleg Woods úr is ezért nem ad el akárkinek,növeli a legenda értékét.
Nekem tetszik ez a dolog... Csak az játszhat ilyen erősítőn, aki elért egy szintet, megérdemli, és nem minden embernek lehet, akinek van pénze rá :) Ez amolyan elismerés, mint amikor valaki kiérdemel egy drága mesterhegedűt!
Gondolom, az elismert, befutott zenészek a kiváltságosak... Azért nem javítja, mert nem ő adta el neked, hanem akinek ő csináltatott, az elmerte adni valami f*sznak :))))))))
Bp.-i dallamos black/death/doom együttes keres komoly hozzáállású, nem amatőr basszert (ha énekelni és/vagy hörögni tudsz az előny), továbbá énekesnőt.
hehe, és mivel lehet kiérdemelni? :)
az pölö nem tetszik, hogy ha én mástól veszem, nem pedig tőle, akkor nem javítja... attól még ő csinálta, nem? ez kicseszés, nem nimbusz...:) az a valami, ha szó nélkül javítja, ha már ennyire precíz és igényes.
Figyelj, ő olyan erősítőt csinál, amit a világon kevesen, egyedül rakja össze, nagyon precíz, igényes munka, a legjobb alkatrészekből... A mai világban, amikor mindent kínában rakatnak össze éhbérért, ő védi a saját márkáját... Ezáltal van ilyen nimbusza, hogy kevés készül belőle, és csak kiváltságosak használhatják...
Az egyik legjobb erősítő, ami létezik!
Akár egy évet is kell rá várni, ha egyáltalán épít neked a fickó, ha nem tőle veszed (vagyis használtan), akkor nem javítja meg :) Kemény az öreg :))))))))
Tegnap láttam és hallottam egy ilyet, brutális, valami 2x700 wattos digitális végfokkal, súlyra annyi, mint egy multieffekt, és méretre is... Negyed hangerőn hajtott meg két EBS neo ládát, brutális
Azt hallottam szólni... Háááát... Van jobb is... Elég megfoghatatlan hang jött ki belőle, semmi dinamika :(
A helyedben néznék használtan egy peavey 4x10-est... Esetleg az ashdown 4x10, de a peavey azért jobb... :) Használt ládák között van sokféle, nézz szét, még a marshall 4x10-ek sem rosszak!
Pedig jó, ha van 5dik húr... Nem kell annyit szaladgálni a hangszeren... Na meg, több faanyag = mélyebb, dögösebb hang... Át lehet szokni pár hét alatt...
Ja és ahogy Oce mondta,hogy majd jövök és megmagyarázom jól hogy miért aktív (pontosabban hogy miért csak aktív elektronikával szól jól) a Musicman pickup :
A dolog lényege az,hogy az MM pickupot - az általában a pickupokben használt huzalokhoz képest - olyan vastag huzallal tekerik mint a kerítésdrót.Ennek eredménye az hogy iszonyat vastag,tiszta a mélyátvitele,de következménye hogy egy átlag pu. 4-8kOhm DC ellenállásával szemben ez az érték itt 1,8kOhm.Ezt mindenképp illeszteni kell elektronikusan,mert direktbe az erősítő bemeneére kötve elmegy a frekvenciamenet.
Erre van az aktív elektronika,meghát természetesen az EQ miatt is,mert egy aktív szabályzó csak tud emelni-vágni,a passzív meg csak vágni általában.
A Tony Levin modell : mint azt Oce már leírta,nem felezhető a humbucker és háromsávos aktív EQ van benne.
Az OLP Levin modellben pediglen azért nem felezhető a humbucker (merthogy Levin saját hangszerében bizony felezhető,az egy "mezei" öthúros Stingray,az egyetlen egyedi benne a színe) merthogy az eredeti MM öthúros pickup háromtekercses - ezáltal a singlecoil hang is zajmentes - az OLP pedig kéttekercses hangszedőt épít be az öthúros modellekbe is.
Gondolom nem kapták meg az MM-től a licenszjogot a háromtekercsesre,bár jelzem a kéttekercses MM pickupoknak sokkal jobb a singlecoil hangja mint a háromtekercsesnek,igaz némi zaj az ára - de hát a singlecoil már csak ilyen....