Halovány fingom nincs mit akartál linkelni. A Yamaha SG1000-2000-3000 tényleg nem olcsó, de ha azt nézed, sok japán LP copy is majdnem üti a 200-at. Viszont a japán SG-k, nem egyzerű copyk, lényegesen jobb hangszerek, mint a Gibson SG és nem is az a sound.
szevasztok skacok! tanács ügyében fordulok hozzátok: úgy néz ki, hogy végre sikerül egy fix próbaterembe berendezkednünk, és viszem le a motyeszt (Prolude BHV 300+Harley Benton 410+tw/300 w+8 ohm/), viszont gyanús, hogy a H-ra hangolt metálba a bazi hangos dob és két gitár mellé kevés lesz a ládikó, ami amúgy is elég vérszegény.. szóval gondolkodom új láda vásárlásában, de nem tudom, hogy mi lenne a célszerű.. a minap meghajtottam két házilag szerelt 15-ös ládikót egy régi peavey fejjel, és bejött az a telt hang.. láttam azt is, amit Tompox kolléga hirdetett, igazából véleményt is kérnék, hogy elég lehet-e két 15 láda Sepultura/Soulfly típusú zenébe-e? mert gondolkodtam egy 8x10-es ashdown ládán is, csak hát ugye szegény ember vízzel főz, 50-100 között gondolkodom, de inkább kevesebben, mert pénzem az nincsen..
nem kell feltétlenül itt válaszolni, jöhet mailben is, ha nem akarjuk itt foglalni a helyet
Kocos!
Emlekszel?, anno a jolanas topikban kertem tanacsot, az elso 615-osom bridge pu zajara. fekete Nem volt veszes, de ujonc voltam. Sztem egyertelmu, hogy annak volt vmi baja, mert a mostani teljesen zajmentes. Fem festekkel van kifujva minden urege, szoval nem tipushiba.
Fel biz', sőt még az előtt is, a 90-es években, de akor tán csak az SGV-t ...
Nem lett sikeres, akkor sem, aztán sem, de nekem tetszik. Minden esetre a szovjetek azért lenyúlták (Ural) :D
Úgy általában nincs sikere a Yamahának (kivétel TRB -bár annak sem nagyon), szeritnem a meglehetősen magas árak miatt...
Bár akusztikus gitár fronton volt, hogy "ott voltak" .. Nekem is van egy, bár az is egy ócsiny jószág.
MOndjuk gitárronton meg az olcsó Pacifica viszonylag sikeres. Bár olcsó Yamaha bézt is sokfelé látni, de a minőségi cuccaikat nem anniyra.
Olyan szinten nem értek hozzá, hogy elsőre lövésem se volt, mi a rák az az SBV. :D
Aztán rágugliztam, és ja, persze! Kétségtelenül érdekes design, de a történelem mintha nem igazolta volna. A BB-t némi késéssel, de igen.
(Bár ha jól tévedek, mintha az SBV-t is fölmelegítették volna pár éve, de az sem tűnt egy sikertörténetnek...)
Oké :D Az SBV után azért meglehetős "visszalépés" mármint dizájban, és perzse nyilván egyedi, csak az őt követő yamahákhoz képest ez mégiscsak "fenderes" :D Na de tudom negligálsz, meg nem is értek hozzá, vagy csak én értek hozzá, nem tudom már hogy volt :D
egyébként mindenhol elmondom: tegnap megoldottam egy olyat, amit passzívban sajnos nem lehet: Fender fémházas P pikap, Dimarzio Ultrajazz nyakpickup hídnál, és egy Fishman piezó együtt egy gitárban :)
a két mágneses olyan szinten hozta a szokásos P-J jelenséget, hogy öröm volt nézni.. ha mindkettő egymásnak volt eresztve passzívban, akkor csak a P szólt. szóval rosszabb volt a helyzet az átlagnál. ráadásul külön-külön vettem fel mintát, és az alapján a Fender 10x-es jelszintű vala a Dimarzihoz képest. meg akkor ott vót a piezó, eredetileg a gyári elójával, de némi küszködéssel azért az is megoldódott, úgy érzem.. most szép harmóniában élnek együtt hárman, fázishelyesen, csak még kicsit furkálnom kell a gitárt...
Jahhhh, értem! Szerintem meglehetősen eredeti design amúgy, pláne a régi, átmenőnyakas, a Fender nekem csak a mostani koptatós, vasbanános változatról szokott eszembe jutni. Szerintem pont ezektől veszítette el az identitását.
mi is vicceskedtünk vele, egyébként fix, hogy meghajtaná, ugyanis a Preci szedőm csak 3,5 voltot tud, de az is megszólal a Prolude végfokba dugva :)
(még ha nem is full hangerőn)
egyébként -talán vannak páran, akik átérzik a helyzet komolyságát - elsőre egy kétbemenetű elektronikámmal teszteltük, ahol külön lehet illeszteni ugye a pickupokat, és potival állítható volt a bemeneti impedancia 0 és 200K között. mivel qrvára jött a jel, gondoltuk beterheljük jól, trimmerek le nullára, majd addig tekertem vissza, amíg jó nem lett a hang. utána szétszerelés, majd mérés: mindkét poti 10K környékén állt... éééérted, tehát egy 10K-s bemenet sem rontotta el a hangot :)
lábjegyzet: igen, különálló bemenetnél teljesen reális, hogy 1Megánál sokkal kisebb legyen az impedancia, mivel itt nincsenek potméterek az útban.
Ja :D Meg az összes feka ujja ilyen, ha nem még ilyenebb :D nekem az első hüvelykujjpercem "kinyitva" egybeesik a másodikkal (tehát egyenes a hüvelykujjam) ... és "tuhmb-up"-ot is csak 85 fokos szöggel tudok mutatni :D
Mnnt már írtam, ez nekem is tetszik (egyelten "új" Yamaha), és a legjobban a fém pick up keretek :D Na meg az enyhén "Fenderes" megjelenés, meccsölő hedsztok meg a mennyország maga :D
Nekem az eredeti dizájn, meg a mostani előtti (á lá sophegyi) jön be jobban a maga egyszerűségével, letisztultságával. A matching headstock még tovább fokozta ezt a hatást - a mostani szériánál az is elmaradt.
Srácok (és sakk.matt :D)
Próbálkozok pár napja ezzela double slappel - igazából randomban már régebb óta, de most tudatosan - és rájöttem, hogy ehhez hátrahajló hüvelykujj kell. Legalábbi az egy húron le-fel slap+pluckhoz mindenképp. Egyszerűen nem férek oda, éna hüvelykujjam még 90 fokig sem tudom hátrahajtani...
Az, hogy egyik húrn le-fel thumb egy másikon pluck - úgy-ahogy, lassan - megy, csak ki kellene gyakorolni, de inkább leszarom :D
Illetve G-n a triola is, mert ott van hely
Nekem tetszenek. Sőt én pl a BBN4-re is tennék koptatót, ha lenne olyanaonm, a slap miatt sem lene hülyeésg, mert túl messze van a test a húroktól, vagyis fprdítva..... meg jobban nézne ki, ha valami megtörné a nagy égerlapát monotonságát :D
Egy hangszeren legyen sok vas, meg műanyag :D (Italia for president!!! :D)
Ellenben van néhány modell, ami leszerelt koptatóval - de úgy, hogy látszodjon a nyoma, hogy azon koptató volt - jobban tetszik :D Ez a "mindig az kéne, ami nincs" tipikus esete :D
Mondjuk ez igaz! De akkor is. A lényeg, amit tegnap akartam voltna mondani, hogy nem állítják be a hangszereket, ha van rá idejük,ha nincs, mert nincs a munkaköri leírásban, vagy ha van sem feltétlenül értenek hozzá. Egy hangszerboltban általában egy "mester" van, vagy egy sem.
Én - szerintem - be tudom állítani a hangszereket, de én sem foglalkoznék vele, ha hangszerboltban dolgoznék ... Pláne, hogy sok esteben nem is egyzserű a beállítás .. Múltkor volt nálam egy elektroakusztikus gitár beállítani, a nyakat kihúztam egyenesre, de még mindig irdatlan húrnyomás volt, a csontból is reszelni kellett. Vatta új hangszer...
egy ilyenem van, még nem volt hangszeren, csak... úgy látszik, gyűjtöm őket :)
jössz húrbörzére vasárnap?
(az egyik babáját már kipróbáltam másik hídon hirtelen felindulásból, de majdnem szűz:))
simán, csak az első szett konkrétan kifektette a kombó előfokát is, tényleg használhatatlanul nagy jelszintű volt :) viszont volt hang is, remélem az megmaradt a módosítás után is
Még tart a jubileumi JB őrület, minden gyártó megpróbálja meglovagolni. Nekem személy szerint kimondottan nem tetszenek ezek a se nem hal, se nem hús megoldások.
Na figyu, nekünk van egy "csak" nagyker részlegünk, tbk. olcsókategóriás kínai gitárokkal is foglalkozik. A kiskereskedők innen max. négyesével, ötösével viszik a hangszereket. Nagyon kevés az olyan kisker, amelyik 10-20 gitárt egy tételben meg tud finanszírozni. Sajnos. A beállítás meg természetesen nem az importőr/nagyker dolga, hanem a bótosé (lenne).
A Spector sem ismert ...
Csak múltkor volt szó mai napig gyártásban lévő vintázs hangszerekről, és abban beillik a BB is, a Spector NS - meg mint kiderült - nem ...
"Klasszikus" nem attól lesz, mert nem koppintás... BB jó hangszer, de ettől függetlenül nem ismert - szerintem még sok basszusgitárosnak sem. Ha mindenképp valamit melléjük kéne tenni, én 100x előbb mondanám a thunderbird-et, példának okáért.
bréking: elkészült a csökkentett jelszintű jazzbass szedőm elektromos gitárban kipróbálva az induló tranziens nem nagyobb, mint 2,5V. mondjuk ez bőgővel a vastagabb húrok miatt több lesz. a 18V-os elektronika muszáj lesz hozzá...
Nekem volt egy japán BB1100s-em. Hozta a Hair-es basszhangot. Nagyon profi hangszer, millió állítási lehetőséggel. A teste viszont nem tetszett, olyan "péklapátos" volt. Bár aktív- passzív volt, ritkán használtam aktív módban, hát szóval visszasírom...
Ezzel teljesen egyet tudok erteni. A fernandes mellett a 615-os BB maradt meg, felvaltva jatszom rajtuk es egyre jobban szeretem, tisztelem. A kidolgozasalilag kifogastalan (taiwani), a hangja igen komoly. Fejnehez, es egyebkent is nehez hangszer, de a vastag tomor eger test nem beszel felre, iszonyat korrekt.
Ehhez kepest 70-ert sem kellett senkinek, gyarilag 160 korul van, ha jol lattam.
Az enyem.
Eladó 1 alig használt, kiváló állapotú Johnson Jazz bass + egy frankó puhatok.
35000 HUF.
Az esetleges szállítási költséget én állom.
m.nemethcsaba@gmail.com
30/307-9025
nekem mindig a neoton familia jut eszembe a BB-ről. '85 környékén már azzal tolta a basszeros és asszem a mai napig az van neki. az még japán. valahogy kimarad mindig a klasszikusok közül, pedig szerintem a BB-nek is ott lenne a helye a Fender, a Riki és a Musicman mellett! Nem volt semminek sem a koppintása és klasszikus lett, nagy darabszámban eladott, igényes és ma mégis alig becsülik őket! ...jahh és ma sem olcsó hangszer!!!
Helló, látván ezt a csinos képet, réz húrlábbabákat keresek, pont ilyen jellegű húrlábra! (sima négy húros Fender jelleg) Ha valakinek van otthon a spájzban elfekvő, érdekelne! Köszi!
Nekem a Jazz Bass-en gyárilag Badass II van ami tényleg nagyon jó. A Precisionra viszont Babicz-ot vettem és nem bántam meg. Szerintem jobb mint a badass, mert ezen nagyon precizen be lehet állítani a húr magasságot. Lehet minuszba is engedni (a badassnak és az átleg húrlábnak ha teljesen leengeded nincs tovább, na itt van! És nagyon stabil külön csavarral lehet teljesen lerögzíteni minden baát fixre.
Ja és olcsóbb mit a Badass én Germániából rendeltem (igaz még a nyáron 270-es euró áron), nagyon korrekt volt a hangszerboltos aki küldte.
Igazából semmi gondom nincs vele, csak annyi ilyen videót láttam a jútyúbon, hogy eztlecserélik a Squierön , hogy így jobban szól, gondoltam , akkor az enyém miért ne szólhatna jobban, ha egyáltalán ez tényleg számít?!? Igazából ennyi!
Egyzser vittem valami hangfalrajzot azstalaosnak, vágja le az anyagot ... azt mondta baszki, akkor lesz, mint egy ház nem vállalja ... én meg mondtam, hogy az mm vazze :D
Amúgy nem tudom meghallgatni, mert össze van nyitva a két szoba, tehát a szüleimé és az enyém, mert ott van fűtés, és jön át a meleg :D (csak mert J-ügynök már nem ír ide, aztán kell néhány ilyen jellegű post is :D)
Igaz, Marcibass30 csak olvasott róla :D Mindig bajban vagyok a nickekkel :D A legviccesebb az volt, mikor Irsai Olivértől kaptam egy üveg Cabernet Savignont () :D
A 'kínai turistacsoport" maga a hangszerpark :D
Mikor "elleptek" mindent a Cortok, egyik hétről a másikra, vagy, hogy ne is menjünk olyan messzire, a CV-k (4 gitár, 3 bass ez mondjuk tényleg csak hét modell, de ha akár két gitárból és egy basszusból kettőt is kitezsnek, akkor már 10 :D), akkor azt a 10-20-at naponta kettesével rakták ki? :D
Pl. mikor bementem a "dél-amerikia aranyváros" hangszerboltba (nem a Westendbe), akkor amik kinn voltak "ÚJ" címkével: Cort GB-34, GB-74, GB-75 (több darab), GB-94, GB-95, B4, B5, meg egy rakat gitár.
Na jó, a negyvennel biztos túloztam, de hát vidéki vagyok :D legyen 15-20 ...
Nem trombitára gondolok most, ahnem olcsó kínai gitárra, amire van is kereslet :D
Nem mondod?!?! Akkor megfogalmazom ugyenezt úgy, hogy neked is jó legyen: furcsa, hogy "egy házon belül" a két gyártó nem képes egyforma likkiosztású húrlábakat beszerezni. Így OK? :D:D:D
Furcsa, hogy "házon belül" nem tudják egységesre csinálni. Mégha tudjuk is, hogy több ezer km van a két gyár között. A japiknak pl. az ilyesmi nem okoz gondot: percekkel ezelőtt cseréltem le a Roadstar II húrlábát egy öreg japán Fenderére. A likak kiosztása tizedmilliméterre stimmel.
Na ebből ezt hol következtetted ki? Amúgy most így utólag belegondolva tényleg lehet benne valami és nekem meg beleégett már a retinámba ez a kép, és csak az tűnt fel, hogy különbözik :D
Hát ha szar a húrláb, mint az enyém volt, akkor mindenképp megéri lecserélni, egyébként szerintem fölösleges. A CV húrláb amerikából ebayen még a nyáron 7-8ezer ft (44 usd) körül volt postával, a BadassII azért drágább. Meg most az árfolyam sem kedvez ugye.
A fúrás-faragás meg pár száz ft-os mutatvány, ha magad csinálod.
Tipikus "új hangszer jelenség", hogy a boltban kcisomagolják gyorsan a hangszert, megfeszítik a húrokat, behangolják, de a pálcába sokszor csak be van kapatva az anya, még rá sincs húzva. Ezt a hangszerboltos nem állítja be, mert nics rá ideje, meg nem is fizetnek neki érte, szóval akkor minek (én sem tenném mondjuk egy új szállítmánynál 40 hanszer kcisomagolásánál ....). D eilyen behajló nyak mellett rohadt magasan van a húr, ezért gyoran saccra belövik a húrnyomást a babák leeresztésével...
Persze az alap lemezhútlába babái még jó beállítás esetén is mozoghatnak :D De "nyugodj meg", hiába veszed meg most a drága húrlábat, pár éven belül lötyögni fiognak a húrgépek (már, ha azt nem óhajtod cserélni, meg minek is..), tipikusan elsőnek a G.
Mint Wazul írta, neked kell tudnod .. nekem szinte az összes lemezhúrlábas hansgzeremen (egyik sem Fedner, illetve az egyik Squier, de gitár) mozognak jobbra balra a babák (kivétel a KGST-k, mert azoknak van nutjuk, hogy ez ne következhessen be ), de úgy különösebben szarok bele, mert mikor használom, akkor nem a babával foglalkozok, hogy lifeg-e, hanem pöngetem :D
Egyébként a G baba akkor szokott mozogni, ha túl alacsonyan van (kicsi a "leszorító erő"), ez egy fender stílusú hangszernél - de másnál is - utalhat arra, hogy húzni kéne a nyakon, mert nem - feltétlenül - normális, ha túl alacsonyan van a baba.
Nagyon vicces vagy, de ha nem negligálnál, tudhatnád, hogy utálom az öthúros Squier Standardot! :D
Amúgymeg tudtam, hogy valami nem stimmel a CV-k fejével, szóval.... ha-ha-ha :D:D:D