A plugineknél, effektezéshez nem is feltétlenül az órajel számít, pl a kétmagos/négymagos Core2Duók nagyon jók erre, sokkal gyorsabbak mint az egymagos sima P4-ek, és a magsebességük 1,6Ghz és 2-3 között van. a négymagosat viszont már nem minden program és oprendszer vágja.
nem,gyakorlatilag pc bizi-s havernél áttették a vinyóimat egy 3 gigás gépbe,vettem még ramot,úgyhogy most 3 ghz intel p4+2 giga ram.ez 1 giga + rammal együtt,szereléssel 12 ropi volt.
általában nem a CPU sebesség a szűk keresztemetszet, hanem a memória, hangkari, HDD sebesség, alkalmazott applikáció (host) és mindezek optimális beállítása. Nekem 1.67GHz-s 6 éves AMD Athlonon is prímán megy minden.
Én Cubase LE-t használok. Ott 4 Aux send csatornát lehet használni, és igen, lényegében párhuzamos effekt loop. A doublert, delay, reverbet, chorus effekteket ilyenen szokás használni, míg az inzertekbe a dinamikaeffekteket (kompi, limiter, stb.)
Az auxokkal lényegében megvan arra a lehetőség, hogy ugyanolyan (pl reverb) preset mellett teszőleges nagyságban adagolom a különböző sávokra. Persze ez akkor működik, ha postfader-es a kapcsolás, vagyis az aux mértéke függ a volume fader poti állásától.
amiket felsoroltál, mind benne van. El kell helyezni a térben a zenekart. Néhány fizikai összefüggést szem előtt kell tartani, mint pl: ami hátul van, az halkabb, nagyobb térrel szól (pl dob), ami elöl van, az picit hangosabb, és kisebb térrel (reverbel) szól. Sávonként is terezünk (ugyanazt a reverb auxot hsználjuk minden sávon, de különböző mértékben) valamint a mixet is betesszük egy térbe, mivel a zenekar is egy térben van lényegében. A panorámázás lényegében annyi, hogy a nem pontszerű hangforrásokat elhelyezzük a bal és jobb oldal között (pl doboknál ugye balról jobbra a tamok, cinek stb) illetve gitárokat 80% balra jobbra (egy gitáros esetén kétszeri feljátszás, ami aztán megy ki az oldalakra).
Mindez akkor ideális, ha sztereoban lesz így az anyag, de egy mono kapcsolás sem vágja haza a mixet (monoban megváltzhatnak az arányok), ezért kulcsszereplő a korrelációméter.
A további okosság, mikor már nem csak sztereoban, hanem 5.1-ben megy a keverés, ahol már nemcsak a jobb-baloldal játszik, hanem elöl-hátul is, de az már egy másik lapra tartozik.
Sziasztok! Gondolkodom egy line6 Ux1-es vásárlásán. Szeretném megkérdezni azokat akik már használták felvételre, hogy ugye ezzel meg lehet oldani hogy miközben alapot adja, fel lehessen venni rá késés nélkül? Csak azért kérdezem mert a kis tesójában, hiába játszottam rá egy zene alapra a dolgot a kimeneten csak a feljátszott rész szólt, és nekem kellett időben rátenni a zenére. Uhh elég bonyolultan fogalmaztam. Szóval az Ux1-el meg lehet ezt oldani?
sajnos otthon nincs lehetőségem "abálni",mert kicsi lakás,pici gyerek alszik,de amikor már ott tartunk,akkor átlendülök haverhez,és ott megy az okosság tovább...
de mi ez a terezés,amiről beszéltek?zengetés masteren?panoráma?stereo imager?
Megfelel a célnak azt ms 40-es, még tudom ajánlani ebben a kategóriában az edirolnak az MA 15d monitorját házi mókolásra megfelel. Ezen felül minden pénztárca. Én is csak azt tudom mondani ha meg van a editált, kevert, masterelt motyó Az autómagnótól kezdve a mosógépig mindenen hallgasd meg hogy szól. A terezős dolog sokat számít, sőt!Csak fülezéssel én is szoptam(ok).
elvileg igen, de gyakorlatilag nem lehet teljesmértékben, hiszen nem vákuumban élünk/dolgozunk. Persze a referenciaanyagok sokat tudnak segíteni ebben, nem csak az, hogy többféle cuccon hallgatod meg (szobában hifin, kocsiban, fülessel, netán PA cuccon egy klubban) hanem időnként a keverésnél be kell tenni valami mást is (pl egy Pantera-Far beyond driven) ami egy kicsit visszanulláza a fület. Sajnos az ember a saját zenéjét tudja a legszarabbul megkeverni.
a fülesben keverés nagyon csalóka tud lenni terezés szempontjából, mert abszlút nem ideális lehallgatási körülmény, hogy 180°-ban két oldalról jön a matéria. Egy ideig jó, de mikor a terezős része jön, meg a fáziskérdés stb, ott nagyon lukra lehet futni, ha csak fülessel dolgozik az ember.
otthon fülessel editálok,aztán,ha a hanszínelés jön,akkor át haverhez a gépet,ott van behringer ms 40.tudom,hogy nem a legjobb cucc,de legalább már ismerjük.aztán meg meghallgatom mindenféle rendű-rangú motyón(cd-re kiírva) a betonozós cucctól a hájendig,amihez hozzáférek.
lehet,hogy nagy égés lesz,ha kiderül,mi is van benne,bár nemrég lett cserélve,mert az alaplapi behalt.de az új 3 gigás cuccnak a cache is sokkal nagyobb,nem 128,hanem 1000.állítólag ez is számít.
ez veszély minden esetben fennál, de mivel a gép erőforrásai végesek, ésszerű kompromisszumot kell kötni a munkálatok fázisai során, ha esetleg elkezd pattogni meg recsegni.
menj be a beállítások->vezérlőpult->rendszer->hardver->eszközkezelő részbe, és az ott katt a "hang-,video- és játékvezérlők" részre. Miket sorol fel? Ott elvileg kiderül mi van benne.
valamilyen,nem alaplapi hangkártyám van,nem tudom,milyen,de a haver,aki csinálta azt mondta,hogy ennél jobbat csak sokkal drágábban lehetne belehegeszteni.milyen lenne a javaslat?
egyébként ha az új setup dacára is még mindíg fingatja a géped a mix, akkor 2 fázisban csináld a dolgot:
keverés->lekevert anyagot (stereo wav) külön mastereled egy frissen nyitott szekcióban.
az még mindíg nem derült ki (számomra) hogy mindezek mellé milyen hankártyával kínálod meg az egszed. Mert ez nem kicsit fog számítani, még keverés esetén is. Hiába a Gigányi herz meg byte, ha a sor végén agyoncsapod az egészet egy SB hangkártyával.
a virtuális memóriát érdemes kikapcsolni, mert azt akkor is használni fogja/legalábbis akarná, ha fizikai még a felénél sincs. De nagyon egyszerűen ellenőrizheted: menet közben nyomsz egy ctrl+alt+del-t, ekkor kidobja a windows feladatkezelőt. Ott rámész a Teljesítmény fülre és ott látod, mhogy melyik memóriából épp mennyit használ, tehát kontrollálható. Virtuális memóriával csak akkor kínáld meg a rendszert, ha kifogysz a fizikaiból, bár 2GB esetén erősen kétlem, hogy fennálna ez a veszély.
Igen, megmondják:) Szerintem a virtuális memórián nem múlik sok, de pl ha a szolgáltatás kezelőben (futtatás - services.msc) kikapcsolod a vinydóz alprogramjait, azzal sokkal többre mész, ez le van ott írva, pl a hálózati cuccokat, nyomtatót, stb..
Én annak idején innen néztem le:
http://www.musicxp.net
Ingyenes, csak regisztrálni kell. Nagyobb keveréseknél érdemes visszakapcsolni a virtuális memóriát, mert ha elfogy a ram, akkor gondok adódhatnak. Igazából a mostani nagyteljesítményű prociknál, meg a gb-nyi ramnál már nem sokat számít hogy be van-e kapcsolva a virtuális memória vagy sem.
na végre valaki a windowsos beállításokat tolja,ez (is) kell nekem.ma hegesztik át a gépem 3gz-s alaplapra,meg memória felbővít 2gb-re.
kérdés:hogy tudom ezeket beállítani a windowsban?gondolom kiderült,hogy nem rendszerinformatikus vagyok,csak egy nyomorult felhasználó.
Az Emu Dsp-s effektjei úgyis csak annyira jók hogy pl az énekesnek tudjál egy kis reverbet vagy delejt adni a fülesmixébe, van vst pluginja amivel lehet használni Cubaseben is, de az nem túl kényelmes, meg minőségre se az igazi. A latency meg proci kérdése én keveréskor se megyek 10ms fölén nagyon. Mondjuk van UAD-m azért.
ha cubézt használsz, akkor a windóz teljesítménybeállításainál egyrészt háttérszolgáltatásokra optimalizáld a rendszert és ne programokra (ez utóbbi a default egyébként), valamint ha úgyis ennyi fizikai RAMMal dolgozol, akkor kapcsold ki szépen a lapozófile-t az összes maghajtón, azért, hogy a fizikai ramot terhelje jobban, és nem a virtuális (HDD-s) memóriát, ami mellesleg lasabb, mint a fizikai ugye.
Természetesen az összes egyéb, esetleg háttérben futó egyéb progit (tűzfal, víruskereső és egyéb applikációk) keverés idejére ki kell lőni.
A DSP arra jó, hogy nem a Pc processzorát dolgoztatod vele, hanem a hangkártyáét, ezzel levéve némi terhet róla. De ez csak a hangkártya saját(!!!) effektjeivel működik, ami fixen be van égetve a hangkari processzorába. Ha natív rendszerű effekteket használsz (ami a PC processzorát használja az effektalgoritumok kiszámítására, ilyenek pl a Waves pluginok is) ott az ember a hajára kenheti a DSP előnyeit, mert úgy olyan, mintha nem is lenne DSP. Egyébként a DSP pl az emu0404 hankrarin csak realtime-ban működik, tehát még ha be is hívod pl a Cubase saját illetve egyéb natív effektjei közé, akkor is csak realtime-ban fog menni, egy gyors audio mixdown-nál már nem.
Ettől függetlenül ajánlom, hogy jó hangkarival dolgozz, nem a DSP miatt, hanem egyrészt az ASIO 2.0 támogatás miatt is (ami ilyen soksávos keverésénél is létszükséglet, ha nem akarod, hogy a WDM miatt kifeküdjön a gép) mivelhogy pl az SB kártyák, valamint azok kx driveres Asio4all driverei egy kalap szart sem érnek már ekkora igénynél. A latencia és ezáltal a buffernövelés keverésénél aladolog, hogy nagyra kell állítani, de ez már a korábbiakban kiderült.
max 20-22 sáv egyszerre,persze arra már rájöttem,hogy ráeditálom a sávra ,xcsak akkor nehéz módosítani.ráállítottam azeket a buffer cuccokat,így most sokkal jobban megy.szóval egy dsp kártya átvenné a terhelést a prociról.amúgy nem a a vst-hez ragaszkodom,csak izzadságos munkával beszereztem a kellő vst-ket,beszarok, ha nem tudom használni.
ezekkel a dsps kártyákkal is sok humbuk van:) hclaca: próbáld úgy h minden effektet vst-t (persze amit lehet) mutolsz belövöd az arányokat aztán, a készterméken meghallgatod majd effektekkel meg mindennel együtt
ASIO4ALL (ez ingyenes) progival is lehet elméletileg a sima kártyákat is állítgatni, nem? legalábbis haver azzal csinálta ha jól emlékszem. Bár még úgyis nagy szerintem a latency:S
alaplapi hangkártyát nem tudom, hogy lehet állítani, de elvileg a latencyt úgy tudod állítani, hogy:
devic(c)es -> device setup - > vst multitrack -> ott a megfelelő ASIO driver kiválasztása és a Control Panelnél megadhaó a latency. Én 512 sample-t állítottam be.
ha csak lejátszásra kell, és nem akarsz sok sávot egyszerre felvenni és közben monitorozni is, akkor elég egy USB hangkártya (pl. EMU0202 vagy hasonló).
én wavok editálására, keverésre, felvételre szoktam használni, nem lehet vele tempót korrigálni, meg pontatlanságot, de minden más megoldható vele, kb. 2 megás cucc:)
a szorzót általában nem engedik az alapfrekit kell felnyomni biosban, de nem mindegyik procinál lehet, át kell állítani a cpu tulajdonságoknál manual-ba ott az alap 100 mhz-et felnyomhatod 110-115-re, ha túl magasra állítod, akkor esetleg nem indul el a gép, akkor ki kell venni az alaplapból az aksit, és újra beállítani a biosban kisebb értéket.
sokféle progit használtam, nagyon alap keverőprogit használok, n-track 2.0 kb 8 éves, ismeri a vsti, dx effekteket, nagyon alap, de nekem elég.
cubase-t nem szeretem, nem szoktam használni, biztos lehet valahol, a latency vagy valami hasonló néven lesz, adj neki kicsit magasabb értéket, amíg nem akad, esetleg nézd meg, hogy mi terheli le a procid, van-e tűzfal, vírusírtó, stb. bekapcsolva, mi eszi meg a memóriát..., de szimplán lehet, hogy sok a gépednek....
nekem is 2.4 intel van de felhúztam 2.8-ra sima gyári hűtéssel és nyáron sincs gondja.
valami kacat hangkártya van benne,latencyt hogy kell beállítani?
új kérdés:ha veszek egy dsp-s hangkárolyt,az gyorsítja a vst effekteket is,vagy teljesen új effektparkot kell beszerezni?
még annyit a tünetekhez,hogy indokolatlannak látszó esetekben is 100%-on hajtja a procit,sokáig,folyamatosan.utána már hang sincs,csak ha újraindítom a cubase-t.
egy kérdésem lenne a tisztelt hozzáértőkhöz: adott a gépem(2,4 GHz Intel,1,5 GB ram),és akadozik rajta cubase sx,meg az le is.mi nem tetszik neki?nyilván sok vst-t használok,de akkor sem értem...
Nekem van egy Lexicon Lambda-m lehet hogy megválok tőle, mert szinte nem is használom ( most végzek az egyetemen és nincs időm). Ha érdekel írj és leírom milyen, mit tud!
Amiröl beszélsz, az a latency.Sajnos az olcsó kártyáknál ott van a késés.Ilyen esetben vagy azt csinálod, hogy "hozzányúlsz kézzel", és egymáshoz igazítod a sávokat (mozgatással)-vagy pedig veszel egy normális hangkártyát...Nekem ugyanez volt a problémám, és már szörnyen idegesített a késés, és már untam, hogy mindig igazgassam utólagosan egymáshoz a sávokat, ezért vettem egy E-MU 0202-t:)és boldog vagyok vele:)))) nincs latency
sziasztok
egy kérdésem lenne. itthon szeretnék felvenni ezt-azt gitárral. az adobe auditon-t használnám. a pcmben integrált a hangkari, az első sáv feljátszása után a második már nem passzol sehogy, a hang késik és borzasztó. mit ajánlotok, milyet vegyek? szal nekem nem kell mindenféle poti meg effekt rajta, csak annyi h ha direktben bedugom az eletroacc gitárom, akkor ne késsen a jel és fel tudjam jáccani ritmusban a szólót az alapra.
1. az alaplapi hangmodult (Realtek AC"97 és egyéb rettenetek) a BIOSban le kell tiltani, még mielőtt betennéd az új kártyát)
2. A 0404-hez mindenképpen friss oprendszer illik
3. minimum XP SP2-es verzióra tedd fel, valamint használd a legfrisebb drivert, ami innen tudsz letölteni.
4. Ha mindez megvan és nem akar menni, esetleg tedd át egy másik slotba és úgy játszd el az egészet újra. Lehetőség szerint a processzortól való legtávolabbi slotba, majd ha nm megy,a kkor eggyel beljebb és így tovább
Üdv! Ma kaptam egy EMU 0404 típusú hangkártyát. Betettem a gépbe, a ringyóz fel is ismerte, hogy új hardver. A driver telepítésénél viszont leakadt, nem reagált semmire, az egér se mozgott, stb. Újraindítás után, amint beléptem a fiókomba, azonnal lefagyott megint. Ezután csökkentett módban telepítettem fel a CD-n lévő cuccokat, de a rendes fiókomba belépve megintcsak lefagyott egy pillanat alatt. Végül csökkentett módban letiltottam a kártyát, így sikerült bejelentkezni. Ha így bejelentkezés után engedélyezem a kártyát, nem csinál semmit, egészen addig, amíg megpróbálom megnyitni a hangerőbeállításokat - ekkor szokás szerint kifagy. Próbáltam újratelepíteni mindenestül, az sem segített. Próbáltam teljesen szűz oprendszerre felrakni, akkor is lefagyott. Segítsetek pls, nekem már nincs több ötletem!
Még annyi, hogy ha engedélyezem a kártyát, a ZoneAlarm feldob egy ablakot, hogy a CThelper.exe akar valamit. Akár allow-t, akár deny-t nyomok, ugyanúgy lefagy, még csak egy kék halált se dob fel.
Köszi, üdv
Eladó egy Creative EMU 1820M stúdióhangkártya: 2 PCI kártya (anyakártya+szinkronkártya) + 1 audiodock, amin a be és kimenetek vannak.
2 XLR+Line In bemenet előfokkal+fantomtáppal, 6 Mono/3 Stereo be- és kimenet (nagy jack), 2 midi be- és kimenet, többféle monitor kimenet, optikai be- és kimenettel bővíthető/vezérelhető.
Jó hangminőség és dinamika, home studiozáshoz kisebb projectekhez ideális.Profi kábeleket adok. ár: 95 ezer
Halihó!
Most ismerkedem a komolyabb hangkártyákkal, élőben mondjuk még nem találkoztunk, lenne is egy pár kérdésem.
Ha jól értem, akkor a legtöbb általam kinézett kártya (40 ezer körül) vonalszintű jelet fogad, tehát elő kell erősíteni a jelet neki? Nem elég rádugni a gitárt és record? Mert én eddig azt hittem.
A másik dolog pedig egy konkrét hangkártya lenne, az Infrasonic Quartet. Mik a tapasztalatok, ha vannak, illetve ajánljátok-e?
Itt egy leírás róla angolul:
KATT Illetve ha nem ez, akkor mit ajánlanátok ebben a kategóriában hasonló tudással? Köszi!!
Hello!
Karácsonyra tervezek venni egy line 6 ux1 hangkarit. Vonalból való gitározáshoz (gyakorlás, felvétel/visszahallgatás) használnám. Ha valakinek van ilyen, vagy találkozott már vele, kérem írja le a tapasztalatait. És akinek emu0202 vagy 0404 van az is. Szeretném összehasonlítani őket.
Személyes tapasztalatokra lenne szükségem, nem paraméterekre,azoknak én is utána tudok nézni!
Köszonöm