Pont nem...teli van biztonsági frissítésekkel, meg explorer/media player javításokkal, de attól az audió nem lesz jobb. Audiós gépen ezeket törlöm le először amúgyis.
ha elkészült a felvétel, akkor visszakapcsolom az eredeti sávokat, a munkasávot akkor már le lehet törölni. Ilyenkor a latenciát már feljebb lehet (és kell is) rakni, akár 50ms is lehet, playback esetén már nem csúszkálnak a sávok, azonban kis latencia esetén recsegve játszhatja le a soksávos, effektezett felvételt) de ezzel a technikával sem felvételkor, sem lejátszáskor semmiféle csúszást/pattogást nem tapasztaltam, pedig volt, hogy kb 20 sáv szólt egyszerre, miközben mindegyik sávon voltak effektek. Maga a gép sem mai gyerek: 6 éves AMD, 1.6 GHz-s procival.
A windózt is érdemes a teljesítménybeállításoknál "háttérszolgáltatások"-ra állítani (programok helyett), legalábbis a Cubase manualjában ezt javasolják.
én nem tapasztalok, többek közt azért, mert a hansznált host nagyon stabil (Cubase LE) amit mellesleg a kártyához kaptam mint bundle szoftvert. Amellett van 1GB memória a gépben, win XP SP3 csomag (de elég lenne az SP2 is) a lényeg, hogy ASIO 2 kompatibilis, ahogy a hangkártya is, valamint ASIO módban használom.
Felvételkor a latenciát néhány msecre állítva semmiféle csúszást vagy csúszkálást nem tapasztalok, de ennek van egy olyan trükkje is, hogy többsávos felvétel esetén a meglévő sávokat lekeverem egy munksávba az összes effektel együtt, így felvételkor az az egyetlen sáv szól alatta, amin semmi effekt nincsen (mert effektekkel együtt kevertem le a munkasávba). Amellett az eredeti sávokra "disable track"-et állítok be, így gyakorlatilag nem fogalkozik vele se a szofver, se a processzor, nem pörgeti a HDD-t (ami egyébként akkor is előfordulna, ha csak kimutolja az ember) Tehát így csúszkálás kizárva.
pedig első lépésben szerezz be rendes mikrofonkábelt, tehát aminek mindkét vége XLR. Az előfokról a hangkártyába természetesen csak jack-jack-el tudsz menni, de lehetőség szerint minél rövidebb legyen.
Az XLR mikrofoncsatlakozásnak igenis van jelentősége, ugyanis így szimmetrikus módon tudsz rácsatlakozni az előfokra, jobb jel/zaj viszonnyal valamint nagyobb bemenőjellel. Nem egy nagy beruházás. egy 6m-es kábelt már 2 ropiért hozzádvágnak (ráadásul elég jó minőségűt).
Ha full XLR csatlakozásod lesz és még mindíg fennál a probléma, akkor érdemes visszatérni rá.
Szevasz! Neked 0404-ed van? ha igen, nem tapasztalsz csúszkálást(olyat, mint amikor száétesik a tempó...) mikor a sokadik track-et veszel fel vele?? kösz rgy
de nem zajos amugy. ha 0-n áll a kimeneti erősítés, a zaj nulla. csak ilyenkor kicsit halk - 27 körül normál éneklésnél.
/off/ha erre a gépre feltelepítem a cubase-t és regelek vele, akkor azzal működésbe tudom hozni a másik gépen? valahogy nincs kedvem hamburgba levelezni
nem nem (jackjack), gondoltam erre is (említettem is korábban - akkor valaki azt mondta nem számít, de szerintem is beleszólhat), de ezt mostanság nem is tudom orvosolni (a rohadékok nem hoznak xlr-t a helyi abc-be).
am. nem rossz miki, egy hivatásostól vettem, aki többet kapott, mint amennyit rendelt, igaz régóta használom, már nem a régi.
"hatalmas kimeneti jelet produkál, ennek köszönhetõen a jel/zaj viszonya átlag feletti" na ebben nem lennék olyan biztos. Sőt, az általad leírt szimptómák alaján a zajos felvétel nem kevésbé köszönhető magának a mikrofonnak is. Már egy olcsóbb kondimikrofonnal is többre megy az ember otthoni zenélés esetén (pl Behringer C-1, vagy B-1) megfejelve egy pop filterrel és shock mounttal.
Csak a biztonság kedvéért megkérdezem: ugye frankó mikrofonkábelt hsználsz, és az előfokra XLR-XLR csatlakozással mész?
jaja. én vállalom, hogy azért szól szarul, mert hülye vagyok. de a bemeneti szint - ha az art "alap" (gain-mentes) bemeneti hangerejét maxra állítom, a kimeneti pedig 0-n áll - csak akkor meg -6 felé, ha fél centiről üvöltök bele mint az állat (biztos értékelik a szomszédok)
akkor viszont visszeértkeztünk a probléma gyökeréhez. a +20dB az ugye 10-szeres erősítést jelent. Nemmelesleg ez nemcsak a bemenő jelet hangosítja 10x-re, hanem értelemszerűen a zajt is.
studio v3 - de felülírom valamelyest az előbbieket, mert megnéztem, csak a kijelzőre figyelve, s ha nem nyomom be a gain(+20db)-t akkor nincs zaj.
de nálam az sb. anno max 66 körüli zajt hozott, s egyáltalán nem szóltak zavaróan a felvett dolgok. ma is végig tudom hallgatni a demókat s simán elver néhány itthoni stúdiólemezt (ebben persze benne van, hogy azok néha nagyon sz*ok)
a 0404 esetén HW állítás ugye nem lehetséges, szoftveresen pedig úgy értelmezzük, hogy minden 0dB-re van állítva. Tehát az előfokot kell addíg állítani, amíg az E-mu bemeneti szintje optimális nem lesz (miközben ismétlem, az emu pöcsmixben minden 0 dB-van.) Ekkor az alklmazott host progiban kell figyelni a bemeneti jel nagyságát. Úgy kell beállítani, hogy -12 és -3 dB közt legyen a szint.
Az Art előfokot is úgy kell beállítani, hogy a jel átlagértéke a 0dB-es szint körül legyen. Az még nem baj, ha időnként átmegy +3 esetleg +6 dB-be, a lényeg hogy ne clippeljen. Ez az optimális illesztés.
Egy hibás IC is tud okozni bármekkora zajt (akár a hangkártyában, akár az előfokban) 0-tól gyakorlatilag odáig, hogy egyáltalán nem szól.
Azt mindenképpen tudom javasolni, hogy a 0404-et a lehető legtávolabbi slotba tedd a CPU-hoz és a tápegységhez képest.
jaja, a kérdés csak az, hogy mi, és hogy hogy próbálom ki? mert épp visszavihetem, akkor nem lesz egy hónapig, és vagy csinálnak vele valamit, vagy nem. s ha azt mondják: tökéletes, csak szarul lőttem be, arra sem tudok mit mondani, mert tény, hogy fingom sincs az egészhez, hogy melyiket hova kéne állítani...
ha most arról szólna a történet, hogy egy SB kártya mikrofonbemenetének jobb a jel/zaj viszonya (ergo kisebb zajú), mint egy emu0404+art előfok kombinációnak, akkor azt mondanám, hogy vagy a 0404 és/vagy az art előfoknál valami nem 100-as. Jómagam 0404+behri mic200-al kb 10-15dB-el kevesebb zajt értem el, mint az SB live! mikrofonbementével. Az SB Live mikbemeneti zajszintje is kb -60dB környékén volt.
de az még mindíg nem derült ki, hogy milyen e-mu kártyáról van szó.
Egyébként -60dB-s zajszint az sok. Nálam az E-mu0404 esetén nem ment még -70dB fölé.
hülye vagyok, a db skála attól még látható: szal. 5-10 db a zúgás, amikor 60 körüli a hang (persze attól függ, hogyan/mennyit viszel be) - remélem érthetően fogalmaztam, a skála -76-tól 0-ig van jelezve. nem mondom, hogy nem zúg, de egyáltalán nem rossz (különösen ahhoz képest, hogy 3ezer píz)
ezt a mintát tudom adni sb-vel készült a gtr
megpróbálom mégegyszer: Van egy Terratec EWX 24/96 kártyám, mit lehet kérni érte (sajna ez is csúszkál mikor felveszek vele :D )? mennyivel jobb egy emu 0404 ennél? előre is köszi a választ!!
Csá! Van egyTerratec EWX 24/96 kártyám, mit lehet kérnui érte(sajna ez is csúszkál mikorfelveszek vele :(( )? mennyivel jobb egy emu 0404 ennél? előre is köszi!
csak azért is érdekes lenne, ugyanis nem minden e-mu kártyának van mikrofon előerősítője. Ilyen módon nem csoda, ha zajos lesz a dolog.
Egy SB kártyának ugya van, de mivel ott a minőségi követelmény az MSN és a skype, kötve hiszem, hogy egy SB kártya mikrofon bemenete jobb jel/zaj viszonyt produkál, mint egy mic. előerősítővel rendelkező e-mu (pl 1820) vagy mint pl egy 0404 megfejelve egy kis behringer mic100/200 előerősítővel (legutóbbi az én esetem)
nem tudok, mert a régi hangkártya már nem üzemel, szal csak a fülemre, és az emlékeimre hagyatkozhatom, abban meg csak a látvány maradt meg.
egyelőre úgy tűnik, a régi lehetőségeimmel jobbat tudtam csinálni, ez kicsit bosszantó.
mivel nem értek hozzá, így nem tudom, csak sejtem, hogy most annak kellene következnie, hogy mindenből (erősítő, mikrofon, lehallgató, stb) jobbat veszek, hogy a minőségi lépés tényleg megtörténjen, de erre nincs píz.
de ha már itt vagy, kicsi off: a cubase-ben azért nem tudok wav-ban menteni (gondolom) mert demo verzió. de hova írjam a rohadványos SN-t, mert nem kérte (vagy elmaradt) most meg nem pótolható akkor sem kéri, ha újra rakom. most ezért wint kell telepíteni megint?
mondjuk. ha a felvevő "monitor sávját" nézem, az sb-vel 30 centiből 2 centi volt (attól függően milyen messze van a monitor) emuval meg 10-11 cm (az arányok végett).
de rakhatok fel mintát valahova, ha gondolod.
egyébként ezen jómagam is gondolkodom: a most meglévő belső PCI emu 0404-et és a behringer mic100-as előfokot lecserélni 0202-re, mert az így 2in1. szerintetek?
az igazi megoldás az, ha a kártya támogatja az ASIO 2.0-át. A felvételi hostprogramban is az ASIO-t kell kijelölni, a microsoftos meg multimédiás megoldások nem vezetnek sehova.
felvételkor alkalmazz direkt monitoringot, mert úgy a bemenő hang közvetlen a kimeneten is megjelenik, mindenféle processzálás és késés nélkül.
A felvett anyag valszeg azért nem késik már, mert egy magára valamit is adó host progi rendelkezik latenciakompenzálással, tehát a latencia okozta késést mikroszekundum pontosan tudja kompenzálni azzal az egyszerű matematikai művelettel, hogy pont annyival helyezi előrébb a felvett sávot, mint amekkora a késés, így gyakorlatilag a késés (az eredő) zérus, azaz 0 lesz.
SB kártyák mikrofonbemenete csak messengerhez meg skype-hoz alkalmas. A vonalbemenetét használd olymódon, hogy közbeiktatsz egy kis mikrofonelőfokot. már egy behringer mic100-as mikielőfok is radikálisan jobb jel/zaj viszonyt produkál, mint a hangkártyáé.
Végső megoldásként használj noise gate-et (zajzárat) a felvett sávra, de ez csak tűzoltás, és nem frankó megoldás utólag csökkenteni a zajt.
MARC4 DIGI
PCI audio kártya
4 analog bemenet
4 analog kimenet
sztereo digitális optikai be/kimenetek
minden be/kimenet 24 Bit/96 kHz
driver: Win 9x, Win 2k, NT4, GSIF, DirectSound, ASIO 2.0
driverek: Windows(tm) 95, 98, ME, NT 4.0, 2000, XP, DirectSound, ASIO 2.0, GSIF
Digitális Bõvítõ keret (extender)
- PCI slot-ot nem vesz igénybe
RCA sztereo digitális be/kimenetek (electrical)
S/PDIF és AES/EBU 24 Bit/96 kHz
Word clock bemenet
Ezzel a kártyával szintén az a MARIAN célja, hogy magas színvonalú, korszerû audio technológiát kínáljon vonzó áron. A kártyát azoknak ajánljuk, akiknek viszonylag kis számú, de jó minõségû analóg be és kimenetre van szükségük. Négy audio csatorna felvétele és lejátszása mellett a MARC4 DIGI két optikai S/PDIF csatlakozót is tartalmaz. A MARC4 DIGI kiegészíthetõ az optikai bõvítõ felületen keresztül koaxális RCA (electrical) S/PDIF és XLR AES/EBU valamint Word Clock bemeneti portokkal.
A MARC4 DIGI számos korszerû , rendkívül alacsony látenciás driverrel (ASIO, GSIF, DirectSound, XP stb.) használható. E miatt kiválóan alkalmas hard-diszk rekordingra vagy szoftver szintetizátorok, szemplerek használatára. A MARC4 DIGI-t felkészítették az ASIO hardveres támogatására is (ASIO-IN-HARDWARE). Ez azt jelenti, hogy bármely ASIOval mûködõ felvételi szoftver használata esetén a kártya memóriája közvetlenül elérhetõ. Ez a funkció késõbbi driver update-ek során teljesedik ki.
Kártya leírás
2 sztereo analog be/kimenet
Négy analog mono bemenet és kimenet áll rendelkezésünkre. A jól ismert gyártó, az AKM által készített analóg/digitál és digitál/analóg konverterek mindegyike 24 bit/96 kHz-en mûködik professzionális audio értékeket és hangra optimalizált hardvert kínálva.
A jel-zaj viszony hozzávetõlegesen 96 dB.
Teljes harmonikus torzítás+zaj (THD+N): 0.005%.
A frekvencia tartomány: 20-20,000 Hz (96 kHz-en: -40,000 Hz)
Digitális sztereo be/kimenet
A kártyának 24bit/96kHz-es optikai S/PDIF digitális be/kimenetei vannak. Ezáltal magas színvonalú külsõ konverterek vagy jel processzorok minõségveszteség nélkül képesek adatot küldeni a kártyán át a számítógépbe.
Belsõ digitális audio CD drive számára is rendelkezik csatlakozóval.
Továbbá a MARC4 DIGI is biztosítja a MARIAN termékekere jellemzõ speciális szoftver és hardver jellemzõket.
Analog portok 1/4" (6,3mm) TRS jack
belsõ audio CD drive analóg csatlakozóival is összekapcsolható
Digitális portok - optikai (Toslink)
- belsõ audio CD drive digitális csatlakozóival is összekapcsolható
- a bõvítõ kerettel (Extender):S/PDIF vagy AES/EBU elektrikus RCA és XLR valaminr Word clock bemenettel rendelkezik
Mintavételi frekvencia 11,05 kHz - 96 kHz
Multi-Card mûködtetés és driver-ek
Egy rendszerben maximum 4 kártya mûködtethetõ egyszerre. Ehhez egy installált driver elegendõ. Ez a driver a szinkron busszal együtt biztosítja a 4 kártya tökéletes szinkronban futását.
A moduláris driver dialog-ok számos paraméter (a pontos jelszint, a rugalmas monitorozás és a szinkron beállítások) kijelzésérõl, változtatásáról gondoskodnak.
A kártya magas szintû multi-client driver architektúrával rendelkezik, amely lehetõvé teszi a rendkívül alacsony (2 ms) látenciát ASIO-val, GSIF-fel és DirectSound-dal. Emiatt a késés-érzékeny applikációk (pl: Cubase VST szoftver szintik) futtatására kíválóan alkalmas
1GB bőven elég lenne, én 384MB-vel is nyomattam effektezést ugyanis ez nagyrészt proci függő. Ami gáz lehet az a soksávolódás. Na annak 1GB minimum. Azért vigyázz, mert nem minden memóriamodulból kezelnek négyet egyszerre az alaplapok. A leírásában benne van, mivel fog garantáltan menni, a többi valszeg lefürgyés.
Most a gépben 1 GB memória van párba válogatva. Ennek a fele általában foglalt. Szóval akkor kéne bele vennem még plusszban 1 GB memóriát ? Lehet, hogy ezért fagy le effektezés alatt ?
Paff. Akkor azért nem találtam. Mellesleg nagyon fasza lenne az Audition, csak ahogy effektezni akarok egy felvett éneksávot, abban a pillanatban totál lefagy. Állítólag 512 MB memória igénye van a programnak. Nekem 520 MB szabad memóriám van, nem tudom lehet-e ez a probléma oka, vagy csak egyszerüen hibás Audition-t szereztem ?
No nem mintha az Adobe Audition faszán menne, az effektezésnél állandóan lefagy. És nem hallom az éppen felénekelt sávot csak visszajátszásnál. A Cubase SX3-nál meg késve hallom magam, de ott is a helyére veszi.
Persze, a mikrofon a kariba megy. Minden nem használt kimenet és bemenet le van némítva, direkt monitor pedig nincs a kártyán. Az a fura, hogy amikor belebrekegek a mikrofonba, a felvevő progi azonnal veszi és jelzi is a hangot, csak a fülembe ér később vissza.
Az Adobe Audition programban tudja valaki, hol kell engedélyezni azt, hogy a meglévő sávokon kívül az éppen felénekelt sáv is hallatszon ?
Angol a progi, de nem találok rá utalást a beállításokban.
A chipset egy dolog. Sajna még mac vason is előjöhetnek problémák, pedig ahhoz az apple írja a "drivereket". Gondolom néztétek már a megfelelő oldalakat, nem sok olyan alaplap van, amire azt lehet mondani, hogy full kompatibilis és megy minden, de biztos ki lehet fogni. Általában ennek az a vége, hogy az illető vesz egy mac-et :) (amúgy érdemes megnézni a használt masinákat 200 körül már full használhatót kapsz, egy normális hackintosh sem jön ki sokkal olcsóbban)
abszolut ismerem az érzést.
én ugyanígy vagyok az emu+cubase párkapcsolati összeférhetetlenséggel.
szerintem jobban jársz ha kidobod az egészet és veszel egy mac-et.
én is azt fogom tenni.
Tényleg fogalmam sincs, mit lehetne még megnézni vagy állítani. Ami állítási lehetőség volt az ASIO és a TERRATEC hangkártyán belül, azt mind végigmazsoláztam. Most vagy szar a hangkártya, vagy én vagyok totálisan hülye...
Hát már kikészültem idegileg. Mindjárt kidobom az ablakon az egész rendszert úgy ahogy van !!! Segítség !!! Komolyan hívnék valakit aki ért a géphez, de hát hol találok ilyesmihez értő emberkét ???
ott valami visszacsatolás lesz.
nincs egy second return a keverőbe visszkapcsolva?
esetleg a lehallgató rendszerbe jövő jelet ellenőrizd, hogy a megfelelő helyen megy-e ki, vagy küld vhova egy nemkívánatos jelet.
Nos klassz ötletek. Sajnos rajtam nem segít, mert az ASIO fenn van, és bármit állítgatok rajta, az élő énekhang késve ér vissza a hangszórókra. Csak azért nem értem, mert ha késik, akkor nem kéne a felvételen is késnie ? Mivel ott teljesen a helyére kerül. Szóval passzus kullancs...
Sziasztok !
Zenei alapra próbálnék felénekelni. Terratec Aureon 7.1 kari van. A gondom az, hogy ének közben csúszva hallom viszont a hangomat a hangszórókban. Ugyanakkor a felvétel lejátszásakor a felénekelt hang teljesen rendben, a helyén szól. Mit tehetnék ez ellen ?
Köszi!
A routolás logikáját (effektek elé/mögé) váágom. Mondjuk én max a felvevő szoftver effektjeit és egyéb VST pluginokat akarok használni. Szóval a hangkártyáét nem igazán.
Hát mostanában már, amióta az Intel gyártja a chipsetet az Apple-nak, azóta tulajdonképpen a MAC nem más, mint egy optimálisan összeválogatott alkatrészekből álló PC. Namármost ez volna a dolog lényege, remélem működik is majd. Egyik PC-guru haver (domi néven irogat ide néha) csinált magának Hackintosh-t, és azt mondja, hogy stabil az op-rendszer. Átrágtuk magunkat ezen a témán vele 1-2x már, de sztem még lesznek körök. MEg nem is holnaptól indulna nálam ez a dolog, szóval még változhat. Leginkább azért akarok MAC-bázisú célgépet (tehát OSX op-rendszer + Logic progi), mert együtt fogok dolgozni egy másik haverral, aki viszont MAC-book pro-n tolja, és kell a felvételekhez a kompatibilitás. Mármint ha egymásnak dobáljuk a felvételeket. Az azonos programban való munka meg nem kicsit megkönnyíti a dolgot.
Van tapasztalatod ilyesmivel? Kíváncsi volnék rájuk, márcsak azért is, hogy ne szopassam meg magam evvel a dologgal.
Sajna nem vágom a mac-es témát, így nem is tudom, hogy az emu egyáltalán foglalkozik-e mac kompatibilitással (jelenleg én nem látok náluk arra utaló nyomot, hogy támogatnák a mac-et). Ha valami hacinktosh jellegű, megkerülős trükkel van megoldva, akkor pláne nem tudok segíteni, de talán a google segít :)
Ja közben néztem, hogy a send-nél lehet fizikai kimenetet is megadni, szal akkor patchmixben a wave 1/2 az bal/jobb első, a wave 3/4 a center/sub a wave 5/6 bal/jobb hátsó a wave 7/8 meg valami oldalsó bal/jobb.
Szal ha megvan hogy melyik hangfalad melyik kimenetre dugtad, akkor azt is lehet, hogy teszel be még egy send-et (az esetlegesen felvevésre szánt asio send-en felül) és ott fizikai kimentre küldöd ki a jelet. Annyi a para, hogy sztereó párokban kell gondolkozni, de ennyi megkötés csak belefér :)
Azaz az én meglátásom szerint így menne a dolog, sajna nincs már emu kártyám, így nemtom igazából kipróbálni, de az emu-s logikát követve talán nem tévedek :)
Azt gondolom vágod, hogy ha az asio send elé raksz effektet akkor azt is felveszi, ha utána akkor csak hallod az effektet de nem azzal rögzíti.
Arra esetleg nem tudsz megoldást, hogy az E-Mu 1212M V.2 az hogyan lehet mac kompatibilis? Egyáltalán lehetséges-e ez? Mintha olvastam volna valahol ilyet, hogy az már tudja a mac-et is. De lehet rosszul emlékszem. Mondjuk nagyon örülnék, ha tudná, mert lehet, hogy összerakok egy Hackintosh-t stúdiós célgépnek, és nem lenne kedvem még egy új hangkártyát is venni, mert nagyon szeretem a 1212-t.
A patchmixben nézd meg hogy a wave stripek jól vannak-e belőve. A lúzersz manual 36. vagy 37. oldalán le van írva, hogy a kiosztás hogyan is van a kimeneteken. Sztem vagy az a gond, hogy a dvd lejátszó progidban nem directsound van kimeneti eszköznek beállítva vagy szimplán a kimenteket kötötted be rosszul a hangkeltő cuccaidba (az egyes és kettes kimentek vannak felcserélve - már ha használsz külső dock-ot) ;)
A kérdésed második felére talán az lehet megoldás, hogy a Wave 1/2 stripre a patchmixben csinálsz az inserteknél egy send-et és megadod hogy melyik asio csatornán küldje a hangot, utána cubase-ben azon a sávon amire rögzíteni akarsz ugyanazt az asio csatit adod meg bemenetnek.
Nah, akkó megint átrágom magam ezen a lúzerzmenyuálon... Fókuszratyim meg nincs, és ahogy a pénztárcámat nézem, még egy ideig le is kell mondanom a táraságáról.
Tudna valaki abban segíteni, hogy egy EMU 1212M-et hogyan kell route-olni?
A következőket szeretném megfejteni:
- ha DVD-t nézek 5.1-es hanggal, akkor nem a 2 front sávot küldi a sztereó M-audióimra, hanem a 2 háttérsávot (filmzene, környezeti zajok, stb.). Ezt hogyan kéne átállítani, hogy azt a 2 sávot halljam, amin pl. a beszéd van.
- azt hogyan kell route-olni, hogy egy cubase-el azt tudjam felvenni egy sztereó sávra, amit épp hallok a hangfalakon? Erre akkor lenne szükségem, ha valami filmből ki szeretnék szedni pl. egy párbeszédet, és mondjuk egy nótába bevágni.
Egyébként kezdek rájönni, hogy valami gond lehet azzal, amit leszedtem, mert telepítés után hibaüzenet van, (amúgy kiírja, hogy sikerül) amiben azt írja, hogy az alkalmazást nem sikerült elindítani (Wavesakármi.exe) és amúgy ilyen fájl nincs is a telepítési mappában. Most vagy tényleg nagyon retardált vagyok, vagy ez így tényleg nem jó:D
Ezt értem, közben olvasgattam is. De az a problémám, hogy nem tudom előhozni ezt a panelt. Ahol ezt meg lehetne csinálni. Valamit nem jól csináltam bizonyára. Egyszerűen balfasz vagyok a pluginoskodáshoz
No, van egy sistergés. Az az alapzaj. Ezt kell megtanítani neki, tehát csinálsz egy felvételt, ahol semmi nem sól, de a felvételi lánc u.az kell maradjon. Elmented a beállítást és minden felvett sávra rá köll húzni. Manual a barátunk amúgy, ott sokkal részletesebben is le van írva mindez.
Ejj, akad még egy kérdés. Leszedtem a Zé-nojzot, de nem nagyon tudom "beüzemelni". Kjubézzel szórakozok, a plug-inok közt már meg is jelenik, de itt most meg vagyok lőve. Bevallom még nem volt dolgom ilyesmivel.
Ezt a panelt hogy lehet előhozni egyáltalán?