És a gitárrigre hogy szeretnél csatlakozni a gitárral? Gondolom nem közvetlenül a hangkártyába. Mert ha megvan mit teszel elé ahhoz is lehet a kártyát választani.
igazából az a kérdés, hogy kell-e több mint 1 bemenet egyszerre, illetve kell-e fantomtáp. egyébként meg egy 6.3->3.5 adapter és kész.
mondjuk az USB nem gy életbiztosítás. ha a host csak egy kicsit is kehes, szaggat mint állat :/
nekem emu 0404 van. fasza kis cucc, arra hogy otthon baszkurálj, tökéletes ha jól tudom 2 ms os a latencyája ami eddig nekem még nem tűnt föl. elején volt vele egy kis gondom de aztán korrigálódott. a cubase amit hozzá adnak annak az a hibája - és ezt már többektől hallotam - hogy ha 1nél több audio tracket hívsz be, és egyszerre játszod le, akkor recsegni fog. kipróbáltam az sx változatával is és azzal nem csinálta ezt.
Sziasztok, hangkártyát szeretnék venni otthoni témarögzítés/játszadozás céljából.
Követelmények:
-USB csatlakozás (notebook miatt)
-kedvező ár (30k környéke)
-elviselhető hangminőség
-1 hangszer és egy mikrofon bemenet
-DFH, guitarrig2, amplitube + Cubase szoftverek mellett elviselhetően alacsony latency
Eddigi esélyesek: EMU 202, M-Audio Fast Track, Line6 Toneport
Minden javaslatot, tanácsot, tapasztalatot elfogadok.
(eddig az EMU a legszimpatikusabb)
Ha mindenképp PT kompatibilitás,akkor Digi002,mert annak sokkal jobbak a konverterei (meg a mikielőfokai is),mint a ProjectMixnek.Nekem a múlt hétig (1,5 éven keresztül) M-Audio FW1814-em volt,az tökjó megfejtés a PT-hoz,és nem olyan drága,mint a Digi002 (mondjuk a Digi002 azért jobb...).Ha M-Audiot veszel,és esetleg kell jogtiszta ProTools,nekem van egy eladó M-Powered 6.8,ami 7.1-ig upgrade-elhető.(Én most váltottam le a FW 1814-et egy RME Fireface 400-ra)
Köszi a véleményt, de fontos volna a Pro Tools kompatibiltás. Végül is én nem ragaszkodom a midi controllerekhez,
Még a DIGI 002 Rack is megfelelő volna. Igaz, én imádom a saffire konvertereit, és a 8 miksi előfokot, de a Pro Tools most már nagyon kell.
Tehát ha valakinek Kell a Saffire pro, szóljon, és ha van esetleg egy DIGI 002 rack, akkor is szóljon:)
Üdv.
Szia Mega,
Én nagyon sokáig használtam a Marian kártyák elődjét, a Prodif szériát.
Teljesen ugyanaz a struktúra, csak a Marc-okon már 24/96-os Crystal csipek vannak.
Nálam 2-3 db is futott egyszerre egy driver-en win98 alatt is és soha semmi gondom nem volt vele.
Ennél a kártyánál is, mint mindegyiknél a driver ellátottsága legfontosabb.
Van egy e-mu 0404 USB hangkártyám. Az otthoni erősítőre kötve minden pöpec. Azonban, ha rákötöm egy Behringer zenekari erősítő stereo input csatijára, akkor doboz hangon szól minden. Az erősítőre rádugott további hangszerek jól szólnak.
Ötlet?
Nekem is a blúz tűnt gyengének...nekem nem tisztára kellene, és ha nem lenne zavaró latency akkor megfelelne egy darabig, kiváltaná a kis kombót legalább,10-15-ért azt is eltudnám adni.Ideje lesz már venni valamit...mert tulképp anno egy ilyen hd rekordert akartam venni, de aztán rájöttem hogy azt számítógéppel is meglehet csinálni,és azzal még lehet sokminden mást is...úgyhogy vettem 2,5 éve egy gépet és azóta csinálta vele mindent csak zenét nem...még egy rendszerinformatikus tanfolyamot is lenyomtam úgy belejöttem a gépezésbe, csak pont a gitárhoz nemnagyon nyúltam vagy 1,5 évig...
Nem a billentyűs toneportot vettem
Ennek fő oka, hogy gyakorlatilag ugyanazért a pénzért, amibe a billentyűs TonePort (KB37) kerül, egy sokkal komolyabb midi kontrollert plusz egy UX2-t veszek így. Másik oka hogy a kb37 elég bumszli, sehogy nem fért volna a laptopom mellett, pedig annak ott a helye, az UX2 viszont szépen elfér, míg az M-Audio Oxygen 49 egy külön kihúzható billentyűzetpolcon lesz az íróasztalon a laptop alatt... vagy ha ógy nagyon nem jó, akkor külön asztalkán.
Te ez egész jól szólt, főleg a higaines dolgok. Blúz hang nem tetszett annyira, és nem mutatták a tisztáit.
De nagyon ögyeske, bőven elképzelhető, hogy megér ennyit.
Ja, mondjuk mobil cuccként van előadva, amit vihetsz a laptoppal, biztos nem olyan nagy durranás azért...
béla alatt meg ott van mike, aki úgylátom szintén kísérletező korszakát éli... ő árulja most másik nicken a jamlabet.Lehet béla is ő?
Hajrá. Tányleg elég olcsó, és az M-audio elvileg nem rossz név, szóval lehet hogy jó kis cucc. Mondjuk rettentően puritán, de ez még jót is jelenthet , én szeretem az egyszerá dolgokat.
Épp ma rendeltem meg egy M-Audio midi billentyűzetet/kontrollert. Hétfő este érkezik. Remélem nem csalódok benne.
Valszeg toneport, de az adok-veszekbe most árul vki egy ilyet és elkezdett érdekelni mer ócsó...ha lehet vele késés nélkül nyomulni, főleg ha más progikkal is késés nélkül, akkor elgondolkodtató...
most próbálgatom a rig2-őt, hogy a gyakorlókombóm fejhallgató kimenete van bedugva az alaplapi hangkari bemenetébe és sok dolog még így is tűrhetően szólna, csak hát elég nagy késés vagyon, ami összezavar...
Csak egy PCI-s audigy 1 OEM-et 4000-ért használtan.
Tudom, hogy nem stúdiózni való mert az 20 felett van, de én nem ebből élek. Miben lehet rosszabb, mint a live?
Egyébként a recsegés az olyan memóriabuffer tulcsordulós jellegű, tehát valószínűleg memória lesz. Az a baj, hogy azasio multimediában nem tudok állítani a bufferen.
Milyen audigyt akarsz venni?
Nekem az Audigy 2NX-szel (USB-s) nagyon komoly gondjaim voltak (sávok "elcsúszása"...), szóval lehet hogy lebeszélnélek róla (amúgfy pedig multimédiára az egyik legfaszább cucc, gyönyörű hangja van...). Ha nem tudnálak róla lebeszélni, akkor van egy eladó Auidigy 2NX-em
nekem működött a kx driver 44.1-en. csak kicsit kócos a kezelőfelülete.
audigy játékra való.
használtan 20-40 között ki lehet fogni emut vagy m-audiot.
Hello. Köszi a segítséget.
Az audigY miért roszabb mint a live zenére?
Azért akarok venni, mert az asio támogatott a live meg nem
A KX driver meg nem működik 44,1-en csak 48-on. Akkor meg kiírja azfl hogy ne nagyon kapcsoljam át, mert nem úgy fog szólni.
Szerintem a memória bővítés megoldaná a problémát...
Azért gondolom ezt, mert nekem is szokott akadozni a hang 4-5 vst hangszernél, pedig jobb a hangkártyám, mint a tiéd. (m-audio, mobile pre usb) Viszont nekem is csak 512es memóriám van... Szóval szerintem az segítene...
az audigy zenére ROSSZABB mint a live.
nem a kártyával lesz a gond...
+kellene nézni, hogy mi okozza a recsegést, első tippre memória és lassú winchester csinálhatja
András
Azzal szembesültem, hogy FL studio 7-ben a dal vége felé, amikor kb 8-9 vst hangszer szerepel a dalban (persze ezek nem mind egyszerre szólnak), elkezd akadozni a lejátszás.
A kijelző 70% processzor és 50 % memóriafelhasználást jelez. (konfig: celeron 2,6GHZ, Mem: 512 MBDDR)
Az a baj, hogy SB Live-t használok asio multimedia driverrel, nem igazi asiot, vagy bővíteni kellene memóriát?
Megoldást jelentene egy asio, vagy asio2 hangkártya? Érdemes asio2-est venni, vagy megteszi egy audigy oem is?
Köszi a segítséget.
Megrendeltem a Thomann-tól a Toneport UX2-t.
Köszönet mindenkinek, aki válaszolt a kérdéseimre, és külön köszönet keeroy topiktársnak, aki saját TonePort-tal készített hangmintákat/felvételeket küldött nekem, segítve ezzel a döntést.
Egy EMU 1212m hangkártya! Még garanciáslis!
Tökéletes állapot, tökéletes működés!
24bit/192khz, 2 analog I/O, ADAT I/O, MIDI I/O, firewire interface, E-DSP 32-bit Multi-effekt processzor. DirectSound és ASIO 2.0 driverek.
Pénz miatt adom el!
30 ezer Forint. (Újan 40e!)
borkaa@vipmail.hu
Megnéztem... mégis a Thomann marad, asszem...
Ha a thomann-tól rendelem meg, 20 eurós szállítási díjjal együtt is kb 6ezer forinttal olcsóbb mint a cseresznyésinél (biztos ők is onnan rendelik :)
Eddy, én is egy ilyen TonePort UX2-re vadászok...
Megmondanád, honnan szerezted? A rákóczitéri boltban nincs, csak a honlapjukon... máshol meg nem láttam itthon.
Lehet, hogy marad a Thomann?
Sziasztok!
Vettem egy laptopot, és kellene hozzá egy viszonlag jó külső hangkártya, főleg Cubase 3-hoz és WaveLab 5-höz. Ami fontos, az az, hogy a software monitoring esetén a késleltetés viszonylag alacsony legyen - az asztali gépemben ez 3,5 ms-os ASIO 2.0-n. Gondolom a firewire az alap ilyenkor, vagy tévednék, és alacsony késleltetést is el lehet érni USB-n? FW csatlakozó természetesen van a gépen
Eddig még csak az M-Audio és az EDGE termékeit nézegettem. Van valakinek valami tapasztalata vagy ajánlata?
Így gyors áttekintés után az M-Audio Firewire Solo fogott meg leginkább, mivel elvileg arra tervezték, amire nekem kéne (számírogatás, pár VST effekt, semmi halálosan komoly), de aztán lehet, hogy van megfelelőbb is.
Elnézést a lámaságomért, de eddig csak egy Creative Audigy 2 Platinum Pro-m volt, szóval annyira nem értek a témához, mint szeretnék
SZiasztok!
A segítségetek kérem, hátha vannak személyes tapasztalatok a köv. termékekkel.
Ha saját ötleteket akarok gitárral felvenni, de szeretnék alá v.mi dobot is persze ne legyen gagyi(tehát össze akarok pakolni egy komplett dalvázlatot), akkor melyik éri meg jobban?
- Line6 KB37 (MIDI billentyüzettel hangkártya: 90.000-)
- Guitar Rig 2 (a hozzátartozó hardwerral) hol árulják, mennyibe kerül?
vagy esetleg
- Cakewalk Guitar Tracks Pro 3 (szoftver: 33.500-)
Köszi a segítséget!
Nekem arra amire vettem, hogy az ötleteimet rögzítsem számítógépen, tökéletesen megfelel (UX2-m van). Nem ér fel egy csöves cucc hangjával, viszont jó a hozzá adott szoftver, egyszerű telepíteni. Jó modellek, effektek vannak a szoftverben, lehet bővíteni a Line6 oldaláról. Ha csak gyakoroli akarsz, és másokat nem akarsz zavarni, hát arra is jó. Mivel nekem Laptopom van, gyenge hangkártyával, ez a problémám is megoldódott, mivel ez egyben egy külső hangkártya is. Nem akarok tovább dicsérni, meg kell nézned mit tud, és dönteni. Én nem bántam meg, hogy megvettem.
Idén tervezek befektetni hangkátyába, gyakorlatilag minden olyan info jöhet ami segít dönteni a választásban...megbízhatóság, kezelhetőség, stabilitás, hogy szól...előnyök-hátrányok...először fogok ilyen cuccot venni, termékismertetőket már olvasgattam, de otthoni felhasználók véleményére is kíváncsi vagyok...
Van egy mél-spanom, akinek van toneport-ja. Maximálisan meg van vele elégedve. A gitár illesztéséhez tökéletes, a hozzá kapott Gearbox 0 latenciával és nagyon jól szól. Az ő elmondása szerint a komolyabb szimulátor progik persze jobban szólnak, de többet is kajálnak a prociból.
A futómadár luka pedig egyből nem fog tudni gitárt fogadni, csak az, amelyiknek már van instrument bejárata.
Egyébként tényleg!
Eddig én is átsiklottam ezeken az aluliskolázott, neveletlen tarackokon, pedig ha valakit irritál az ilyen viselkedés, akkor az én vagyok.
má" bocsánat, hogy beszólok, de a f*szért itt hírdetik meg a" eladó cuccokat. há" mi a francra való az adokveszektopik???? vagy mennnnnyen a lengyelpiacra oszt" tegye ki a pokrócra a" árut!!!!
Ami a SCSI rendszernél a fő vonzerőt jelenti, hogy teljesen független a lemezkezelés. Tehát nem zavar be egy cd autoplay, vagy akár egy lassabb meghajtó a láncban. Másrészt a csatoló is pufferel (én most a márkásról beszélek, tehát adaptec), így akár a szerényebb ram is megteszi.
De hát az is igaz, hogy árban még mindig a maximális ram mennyiség és egy jó sata vinyó a nyerőbb.
46-52 MByte/s lesz az. majdnem ennyit tud egy mezei PATA-s állat olvasáskor (40-50). irás az más tészta, ott alig megy 30 fölé és az is csak a lemez külső felületénél :(((
szóval szerintem elhanyagolható a különbség, főleg az árakat is nézve.
PATA-s Raid viszont nem tipikus, SATA és SCSI über tud ebben lenni. bár 2-3 vinyó nem 2-3x gyorsabb azért...
én azt mondom sok RAM legyen a gépben és akkor szépen tud cache-elni jó sok sávot is. sok sávot meg amúgyis offline renderel az ember a végén ;)
szerintem nem a technika a szűk keresztmetszen már most sem, hanem a kreativitás, tapasztalat és a felhalmozott ismeretek
Namost ez reklámszakmailag meglehetősen rossz húzás lenne. Gondolj bele, ha mondjuk a kb 100 ezres nagyságrendű Handycam-re rá lenne írva, hogy "ez a kamera nem alkalmas a Star Wars következő epizódjának leforgatására".
Alapvetően negatív állítást nem írnak rá a dobozra, maximum annyit és szerintem csakis a hülye amerikaiaknak, hogy "élő állatot a ne tegyünk a mikrohullámú sütőbe". De ezt is csak azért mert egyszer egy marha így próbálta megszárítani a kiscicus bubdáját. És perre vitte és megnyerte!
Nadehát ez ilyen lukrafutásokat csak úgy lehet elkerülni, ha jól szervezett szakmai fórumokat olvasgat az ember, netán veszi a fáradtságot és végigolvassa a topic-ot, amiben nagyon sok jó tanácsot olvashat mindenre vonatkozóan.
Meggyőztetek.
Már nem gondolkodom újabb Creative cuccban.
Részemről azért ez a vita nagyon hasznos volt, némi világosságosság dereng már, miért is nem szeretik a zenészek a Creative-ot.
Kár, hogy ezekről a dolgokról az amatőr zenész csak akkor szerez tudomást, amikor már jól megszopta egy Creative kártyával.
Ha már úgyis a Creative-é az EMU, ráírhatnának valami olyasmit a multimédiára szánt kértyáikra, hogy hé, ezek a kártyák többsávos rögzítésre nem alkalmasak, ebből a célból javasoljuk helyettük az EMU termékeket. Szerintem korrekt és talán kifizetődő üzletpolitika lenne.
...mint ahogy minden normális hangkártyánál.
Ebből is látszik, hogy a Creative-nek nem szempont, hogy a "sávolós" zenészt megtartsa, mint vevő. Az úgyis átmegy az Emuhoz, ami megintcsak Creative cég...
Igen, igazad van, túlspiráztam a mondandómat és elfelejetettem a 8-as osztót megemlíteni.
Egyébként a 160-as scsi, 10 K-s és 15 K-s fordulattal "tojást sütő" vinyóim is - gyártói összehasonlítás szerint is - csak 46 - 52 MBIT/sec-os átvitelt tudnak.
Nyilvánvaló, hogy a megnövelt pufferméret segít a jóval nagyobb adatfolyam feldolgozásában.