HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA



A FÓRUM legfrissebb témái

Fotók, képek, GALÉRIA

2024. április 27

Offtopic

2024. április 25

Jónás Tamás (instrume

2024. április 25

***YAMAHA billentyűsök

2024. április 24

. : PRÓBATERMEK : .

2024. április 23

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2024. április 20

***FENDER***

2024. április 11

***IBANEZ***

2024. április 06

?Hangszórót ?Ládába

2024. március 28

Vizelde

2024. március 25

JÁTÉKTECHNIKA

2024. március 21

Zenészeket, zenekart ke

2024. március 20

Csöves Gitárerősítő

2024. március 18

LINE6 - VARIAX

2024. március 16

In Memoriam...

2024. március 11

Gitáreffektek

2024. február 08

BÚÉK 2023 Karácsony

2024. január 15

*MARSHALL.hu KLUB *

2024. január 12

Akusztikus gitárok

2024. január 12

***GIBSON***

2024. január 11

Oktáv, nyak stb. beállít

2024. január 04

***Squier***

2024. január 02

***JACKSON***

2024. január 01

YAMAHA gitárok

2023. november 27

***SX gitárok***

2023. november 27

CORT GITÁROK

2023. november 13

A számítógép és a z

2023. november 10

ZENEELMÉLET

2023. november 08

GITÁRÉPÍTŐ - GITÁRF

2023. október 29

Videó & mp3 linkek

2023. október 29




HANGMESTER.HU AKCIÓ
Alpine Plug&Go Általános füldugó kulcstartós tárolóval
Általános füldugó kulcstartós tárolóval

Alpine Plug&Go Általános füldugó kulcstartós tárolóval


Akciós ár:
2 365 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
50% BLACK FRIDAY Soundsation SS gitár zsámoly
Fémből készült, állítható, fekete lábzsámoly gitárhoz

50% BLACK FRIDAY Soundsation SS gitár zsámoly


Akciós ár:
3 800 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
Gitár Light Capo
kápó

Gitár Light Capo


Akciós ár:
1 990 Ft



hangszermagazin.hu

Technikai okok miatt a MAI NAPON a Campona-ban zárva vagyunk
2024. április 23.





hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT NAGY KRISZTA VIDEÓKLIPJE - CSAK A PÉNZ
2024. február 29.







Legfrissebb használt hangszerek:
SoundSation
84 900 Ft
Elektronika
75 000 Ft
Gretsch
219 000 Ft
Line6
65 000 Ft
Fender
245 000 Ft
Fender
160 000 Ft
Dean
160 000 Ft
Roland
105 000 Ft
Steinberg
99 990 Ft
Hughes&Kettner
23 000 Ft
Elektronika
23 500 Ft
Peavey
200 000 Ft
KARÁCSONY UTÁN ÚJRA KÉTSZERESÉRE BŐVÍTJÜK A HANGSZERBOLTOT
2023. december 24.
ITT A NOVEMBERI 10%-OS KEDVEZMÉNY KÓDJA! NYISD MEG A CIKKET!
2023. október 28.
Iskolakezdési KOTTA és HANGSZER AKCIÓ -10%
2023. szeptember 10.
A HANGMESTER.HU SZERVEZI A VILLON TRIÓ JUBILEUMI ERDÉLYI TURNÉJÁT
2023. április 19.

Hangkártya
Hangkártyákról

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


Symbolic 2006-12-13 15:40 |  #482
Hello!
Mit ajánlotok ha szeretnék egy nem tul drága hangkártyát amin van nagyjack bemenet és tényleg tökalkalmas gitártémák feljátszására? Meg nem tudom pontosan mi az de igy midizésnél nincs olyan hangkésés.. a nagy jack meg azért kell mert mindig megszopom az ilyen átalakítókkal, utálom őket:/

mastertape2006-12-12 22:06 |  #481
Nagyon szívesen!
Mindig is a "vas" lesz a legmegbízhatóbb. Az a "kis" ártöbblet pedig úgyis visszajön úgy, hogy nem kell bosszankodni a pc-n belüli anomáliák miatt.
Ha egy ilyen rendszeren betekersz egy jónak ítélt hangzást, akkor - feltéve, ha nem nyúl hozzá senki - az egy jó darabig úgy szól, ahogy az elején elképzelted.
A pc-nél meg egy esetleges rendszervisszaállításnál is szétmehetnek a preset-ek.
Válasz '' hozzászólására (#)

Snozee2006-12-12 01:08 |  #480
Köszi a tanácsokat mastertape! Nem volt szimpi az alto, és szerencsére sikerült szerezni 1 behringert. Összeállt a technika, és nem bántam meg, hogy rád hallgattam, igaz majdnem a duplája lett árban, mint amit eredetileg szántam rá :D. Eszméletlenül szépen szól. Még 1x nagyon köszi!
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-12-11 22:28 |  #479
A Tone azért olcsóbb, mert már régebbi modell. A Guitar Port pontosan azt a szükségletet elégíti ki, hogy gond nélkül rá lehessen kötni a pc-re a gitárt.
A Tone Port ezen felül még mikrofon előfokot is tartalmaz, amivel lehet szépen kontrollált akusztikus felvételt is készíteni.
Ezek után el kell dönteni, hogy melyik megoldás fedi le az igényeidet.
Válasz '' hozzászólására (#)

feles 2006-12-11 21:15 |  #478
Nemtudom, nézegettem a Line6 honlapot. Azt láttam hogy van ez a Toneport vagy Guitarport. A Tone port olcsóbb is. Gyakorlatilag mindegy hogy melyiket veszem nem? Ugyanazt tudják majdnem ahogy én néztem.
Amúgy köszönöm a segítséget!
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-12-10 20:06 |  #477
Hát igen. A mic input érzékenyebb, mint a line in. Alapjában a line a jó, de a meghatározhatatlan jelszint miatt még a mic in is jó lehet. Ilyenkor esetleg olyan torzítások lépnek fel, amiket még nem hallani.
A guitarport lenne tán a legjobb megoldás.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-12-10 20:04 |  #476
...sőt, ha majd a csatlakozót a tarkódon levő aljzatba dugod és azt játssza a pc, amire gondolsz...
Válasz '' hozzászólására (#)

norman 2006-12-10 12:38 |  #475
A hangerőszabályzóban ki kell jelölni a line in-t felvételhez!
Válasz '' hozzászólására (#)

feles 2006-12-10 10:24 |  #474
Na szóval. Azt vettem észre hogy a line in ben halkabb volt a dolog, mint mic in ben. De valamiért a line in-t a francért sem akarta felvenni:) Akkor lehet hogy érdemesebb lenne ezzel a guitarport mókával próbálkozni? Mert egy olcsó keverő meg egy tűrhető hangkártya árából kijönne nem?
Válasz '' hozzászólására (#)

Rodnas 2006-12-10 00:15 |  #473
és akkor lőn a guitar port, pod xt (...) és a hangkártya és mikrofonozás problémakör is kilőve
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-12-09 23:06 |  #472
Rodnas! A modellezős cuccok kb a második próbálkozás után fogják előtérbe tolni többek között a latenciából adódó problémákat .
És olyankor, amikor még a bemenetek közti különbségnél tartunk, biztos, hogy komoly zavarokat okoz egy ilyen jelenség megértése és kezelése...
Az persze egy másik dolog, hogy ez is a hangkártya hiányosságaira vezethető vissza.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-12-09 23:02 |  #471
Hát nem mindegy! A line in vonalszintű, tehát "hangosabb" jelekhez van, míg a mic in a gyengébb, mikrofonoknak.
Ha mindkettőn ugyanazt az eredményt hallod, akkor az a hangkártyádat minősíti. Ebben a helyzetben viszont nagyon gyorsan el kell felejetni, hogy hangfelvételre, zenélésre használd.
Sajnos ebbe a zsákutcába minden, otthonzenélő, házistúdiózós, próbálkozós kollégajelölt belefut...
Ilyenkor jön az a lépés, hogy a Jézuska hozhatna egy jobb kártyát.
Válasz '' hozzászólására (#)

feles 2006-12-09 22:38 |  #470
Sajnos a kombón nincsen semmi csak egy fejhallgató kimenet.
Akkor azt hiszem hogy a közeljövőben veszek valami keverőt.
De azért ezek itthonra megfelelnek nem?
A hangkártyában ugye mindegy hogy Line in vagy Mic in be dugom? Mert próbáltam mindkettőnél, hasonló eredmény volt.
Válasz '' hozzászólására (#)

Rodnas 2006-12-09 22:37 |  #469
vagy lehet rácuppanni a modellezős cuccokra, annyival nem rosszabbak
én konkrétan elkótyavetyéltem a gitáralapomat és nem bántam meg... felvételről beszélek és nem próbáról.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-12-09 22:22 |  #468
Nos a gitáralap vonali, direkt kimenetei soha nem lesznek ugyan olyanok, mint a hangszóróból hallható jel. Ennek oka a láda, a doboz, a membrán, az erősítő és szoba egyenkénti és összeadódó akusztikai jellemzői.
Tehát a valódi, profi felvételhez tényleg mikrofon kell.
De ehhez meg jó nagy hangerő, amit meg nem tudsz minden esetben alkalmazni.
A fejhallgató kimenet szintezése és impedanciája nem kimondottan a hangkártya bemenetéhez van beállítva. Pl ebből is fakadhat hangzásbeli eltérés, pláne egy olyan érzékeny hangzásvilágban, mint a gitárszand.
Arányaiban egy füles ellenállása néhány száz ohm, míg egy vonalszintű bemenet kiloohmokban mérhető és ez rendesen visszaterhelhet a fokozatnak és ezért szólhat halkan.
Nincs a kombón di, vagy line out? Az lenne a jobb megoldás.

A keverő mindenképp meghálálná magát, mert a későbbiekben a mikrofon előerősítés is megoldódna.
20 ropi környékén Behringer, Alto, használt Phonic jöhetne szóba.
Ezek nagyjából azonos paraméterekkel rendelkeznek. Csodát ne várj tőlük.
Válasz '' hozzászólására (#)

feles 2006-12-09 22:12 |  #467
Köszönöm a választ!
Szóval érdemes lenne egy keverőre beruháznom. Utána továbbra is próbálkozzal simán a gitár és a pedálok jelével, vagy mikrofonozás jobb lenne akkor? Melyik lenne jobb. Mert a kombó nak a headphones kimenete elég zajos,és az is rendesen túlvezérelte a hangkártyát. Magában pedig alig szólt a gitár, ha rá volt dugva. Akkor ez megoldaná a problémát.Ilyen 20 ezer forint körül milyen keverőt lenne érdemes venni?
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-12-09 22:00 |  #466
Feles!
Szavaidból az derül ki, hogy nem elsősorban a driverrel és a szoftveres környezettel van a probléma, hanem azzal, hogy nem lehet megfelelően kezelni a kártyába bekerülő jelet.

Alapvetően ott keresendő a hiba, hogy a SB szintű multimédiás kártyáknak nem lehet fizikailag szabályozni az analóg bemeneteit.
Sajnos el kell fogadni, hogy a hangtechnikában különböző szintezésű jelek jönnek, mennek. Csak vonal szinten minimum 4 referencia szint létezik, és akkor még nem beszéltünk a különböző hangszedők és taposó effektek kimeneti szintjéről.
Az átlagos hangkártya ún consumer szintezésű, ami nagyjából az otthoni hifi berendezések line szintjének felel meg.
Minden egyéb hangerőállítás csak és kizárólag a Windows hangkeverő felületéről történhet, szoftveresen!
Tehát ha egy jel egy megadott szinten érkezik a kártyába, akkor azt már nem tudjuk befolyásolni, csupán annak visszahallgatási hangerejét. Ebből kiindulva, ha egy jel túlvezérli a hangkártya bemenetét, akkor az a torzítás mindvégig rajtamarad a jelen.
Egyes kártyákon van mód arra, hogy jumper-ekkel ref szintet váltsunk, de ezek inkább már a profibb kategóriába tartoznak.

Mi a teendő?

Aki számítógépes zenéléssel foglalkozik és többnyire külső forrásból is szeretne rögzíteni, azoknak azt javaslom, hogy mindenképp legyen egy szabályzó fokozat a hangkártya előtt. Ez lehet egy 2-4 csatornás kiskeverő, vagy egy mic/line preamp.
Ezek költsége nem egetverő és hamar belátható, hogy megéri, mert menetesít egy rakás, szintezésből fakadó problémától.
A másik megoldás a szabályozható bemenetű kártya. Ez egy másik árkategória.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-12-09 21:46 |  #465
Szia Zack!
Latenciája minden kártyának van, hisz a beérkező analóg információkat némi időbe telik, míg feldolgozza a rendszer, legyen az bármilyen gyors processzorral szerelve.
Ez a latencia jó beállításoknál néhány ms lehet, amit nem veszünk észre. Azt viszont tudni kell, hogy a feldolgozott sávok számának növekedésével, az alkalmazott effektek függvényében is a latencia nőni fog.

A csöves előfok alkalmazása a stúdiótechnikában bevált megoldás. A csöves dúsítás nem újkeletű dolog, hiszen már az 50 évvel ezelőtti felvételeken is hallhatók voltak. Csak a mai túldigitalizált világ igényel némi analógos koszt. Sajnos ezek többsége csupán pszeudó hatás és a koszolást nem effektíve a csővel hozzák létre.
Amit megfizethetőnek tartunk, azok a cuccok inkább csak csöves fokozattal ellátott, félvezetős, analóg áramkörök. Más topic-ban már értekeztünk erről, hogy ezek hangzásdúsító szerepe igen többesélyes. A nagyon olcsó holmik netán rossz irányba is elszínezhetik a hangzást. De azért megnyugtatásképpen mondom, hogy vannak használható preampok még ebben a szegmensben is.
A valós, csöves áramkörök aranyárban vannak, többnyire A osztályú erősítésű, alacsonyzajú, high-end berendezések.

A sikerélmény gyors eléréséhez javasolhatok néhány márkát, úgymint a Behringer MIC100-ast, vagy az ART TubeMP sorozatát.

Azután ezen eszközök vonal szintű kimenetét nyugodtan rá lehet dugni a kártya bemenetére.
Válasz '' hozzászólására (#)

zackboy2006-12-09 21:19 |  #464
Mastertape!

Azt jó ötletnek tartod, hogy ének felvételére a miki után kötök egy kis csöves előfokot (Jamie Winchestertől olvastam egyszer, h jó, ha csövekkel "dúsítjuk" a jelet), és onnan megy a jel az Emu-ba? Egyébként egy ilyen szintű kártyánál már nincs latency, ugye?


zackboy2006-12-09 21:15 |  #463
Szia!

Köszi a választ!
Válasz '' hozzászólására (#)

feles 2006-12-09 20:25 |  #462
Sziasztok!

Mi a véleményetek a Sound Blaster Live 5.1 Digitalról. Gondolom nem sok jó dolog.
Na, most próbálkoztam a felvétellel, adobe audition 2vel és KX driverrel. Nem tudtam egy normális gitár hangot összehozni. Ha a torzitót kötöttem rá a bemenetre teljesen más hangot adott mint amilyet kellett volna. Ha erősitő vonalkimenetét kötöttem rá az meg nagyon túlvezérelte, és még alapzaja is volt. Sajnos mikrofonom nincs, azt nem tudtam kipróbálni. Szóval még csak próbálgatom a dolgot, de nem akar összejönni. Mit ronthattam el?

Nocaster2006-12-09 19:22 |  #461
Mastertape! Köszi a jótanácsokat. Még egy "kört futok" ebben a témában, de ahogy a szavaidból kiveszem, a megoldás egy kimondottan fejlettebb, rögzítési célokra specializált hangkártya, és valami frissebb software lenne ugyebár.
Még1szer köszi!
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-12-09 19:08 |  #460
Szia,
Feljátszáskor valóban jól hallod, de a rögzített anyagot már egy bizonytalan órajelen rögzíti az eszköz.
ASIO driver egy a zenei számítástechnikában elfogadott és szabványosodott, ki- és bemeneti tulajdonságokat rendszerbe foglaló, szoftveres felület.
Ezek szerint a kártyád nem támogatja, ezért vagy az Audigy-knél megszokott KX drivert kell felraknod, vagy az ún. ASIO4ALL, univerzális meghajtót.
Mindkettőt megtalálod a neten.
Ha továbbra sem műxik rendesen, akkor sajnos szembe kell nézni azzal a ténnyel, hogy ez a hangeszköz nem alkalmas zenélésre, le kell cserélni egy megfelelőbbre.
De az is lehet, hogy az usb-s megoldás éppen a Cool Edit-nek nem fekszik, ugyanis az egy viszonylag régebbi program. Próbáld meg az újabb Adobe Audition 2-vel, ami voltaképpen ugyanaz.

Minden hangkártya jelentős késéssel dolgozza fel mind a bemenő, mind pedig az alkalmazásból kilépő jeleket. Ezt nevezik latenciának, amit egy fejlett ASIO-s kártya remekül lekezel. Az átlagos PC konfigurációkba szánt kártyákat elsősorban a multimédiás alkalmazásokhoz találták ki. Ez annyit tesz, hogy szépen hallgatható rajta rádió, mp3, dvd, játék, meg ilyenek. Ilyenkor a képi tartalomhoz szoftveresen igazodik a hang.
Viszont ha élő bemenetként alkalmazzuk, akkor bizony a silány driver miatt a kimeneti késés nem szinkronizálódik a bemeneti késéshez, ezért csúszhatnak el a sávok.
Egyes korszerűbb szoftverek már intelligensen kezelik ezt a latencia kompenzációt. A CoolEdit koránál fogva ez aligha működhet rendesen.
Válasz '' hozzászólására (#)

Nocaster2006-12-09 18:14 |  #459
Szia Mastertape!
Mi ez az ASIO2?
Ami a drivert illeti, felraktam a kártya legfrissebb drive -rét, de ennek ellenére semmit nem javult a helyzet. Egyébként a kártya más szituációban kifogástalanul müxik, semmi gond. Sőt, ha csak a gitár sávot önmagában veszem fel, probléma mentesen müxik a dolog. Akkor jön csak a gond, amikor egyik sávon egy zenei alapot hallgatok, amihez hozzájátszom a gitár részt egy másik sávra. A feljátszáskor minden ok, de mikor visszahallgatom az eredményt, akkor jelentkezik ez a szinkronizációs gond.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-12-09 17:57 |  #458
Szia Nocaster!
Már valaki panaszkodott erre az usb-s kártyára.
Az elmondásodból én arra következtetek, hogy nincs meg a szinkron a felvételi és a lejátszási oldalon. Ezt normális kártyáknál az ASIO2 megoldja.
Most azt nem tudom pontosan, hogy ez a kártya támogatja-e az asio-t, de szerintem egy jó nagy driver rendrakás segíthetne a problémán.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-12-09 17:54 |  #457
Szia Zack!
Ha ismered, vagy legalábbis mond Neked valamit a ProTools említése, akkor le tudod vonni a megfelelő következtetéseket. Ha nem hallottál még erről a rendszerről, akkor csak annyit kell tudnod, hogy a jó műszaki tulajdonságok és a mégjobb marketing következtében a ProTools lett a stúdiótechnikában leginkább elfogadott sztenderd. A ProTools HD rendszerek úgy nagyjából 2-3 milliónál kezdődnek és a teljes kiépítettség a többtízmilliós határt is elérheti.
Éppen ezért az egyik legjobb, haraptatós marketingfogás az, ha ennek a cuccnak az egyik alkatrészével ajánlanak egy inkább home/projekt szintre szánt eszközt.
Az Emu 1212m v2 egy nagyon jó kártya, mind a szolgáltatásait, mind pedig az árát nézve. Hangzásban messze felülmúlja a Creative egyéb irányú próbálkozásait.
Az alkalmazott konverter chip valóban a nagy PT-ból van, de azért teljes egészében azt a hangzást nem szabad tőle várni, hisz az analógoldali áramkörök már Emu fejlesztések.
Természetesen a hangzához nagyban hozzájárul a dsp támogatás és a szoftverek hangfeldolgozó algoritmusai is.
Válasz '' hozzászólására (#)

zackboy2006-12-09 16:25 |  #456
Sziasztok!

Mi a véleményetek az E-Mu 1212M v2 hangkártyáról?
(http://www.hitspace.hu/webshop/?pid=1015&back=4)

A honlapon még ezt írják róla, h: "pontosan ugyanazok a konverterek vannak benne mint a szabvány Pro Tools HD rendszerekben" - ez mit jelent? Megér 50 ropit?

Nocaster2006-12-08 16:48 |  #455
Hello!
Valaki tudna segíteni?
Van egy Creative Audigy 2 NX hangkártyám, ami USB -n rámegy egy P4 -es PC -re. Felvételnél az alábbi problémával szembesülök. Az alap zenéhez hozzá játszom a gitár sávot, és visszahallgatásnál a gitársáv kiesik az ütemből, pontosabban füllel jól hallhatóan gyorsul a tempója. Úgy tűnik a hangkártya jó, a PC hardware kiépítése viszonylag erősnek mondható. Programok: Win XP SP2 hu és Cool Edit Pro. Van valakinek ötlete, mi okozza a gondot?

mastertape2006-12-07 22:16 |  #454
Szia!
A célnak bőségesen megfelel az Alto is.
Ezekben a 4 csatornás kompresszorokban tulajdonképpen minden egyforma. Az egy modulra jutó viszonylag kisebb hely (inkább a gombok tekintetében) miatt sokkal egyszerűbb a kezelése, mint egy monoblokkos, vagy dual kivitelnek.
Szövegkompresszálásra és főleg limitálásra kitünő ez is.
Válasz '' hozzászólására (#)

Snozee2006-12-06 19:04 |  #453
Itt egy kis technikai leírás az Alto acl4-ről.

Snozee2006-12-06 17:27 |  #452
Helló!
Nos megrendeltem a cuccot amit ajánlottál. Yamaha MG 12/4, egy emu 1212m, és egy behringer mdx4600-at. Sajnos azt mondták hogy a Behringer elfogyott, és ajánlottak helyette 1 Alto acl4-et. Mi a véleményed erröl a szerkezetről? Inább várjak a Behringerre, vagy jó ez az Alto is. Esetleg a Behringer vmivel többet tud? Előre is köszi!
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-12-04 21:34 |  #451
Az úttörő ahol tud segít.
Válasz '' hozzászólására (#)

Kormi2006-12-04 18:19 |  #450
Aha értem, nem torz a hangja és szerintem minden rendben van vele, tehát mondom pont olyan, mintha élőben szólna agitár hangfalamból :).
Az átalakító dugót már megvettem, de sajnos nem kábeleset, hanem simát, remélem azért nem vágja könnyen haza dugaljt. Mastertape köszi a válaszaidat és türelmedet! :)

lacko2006-12-04 17:26 |  #449
ELADÓ HANGKÁRTYÁT KERESEK: E-MU 0404 et vagy M-audio Audiophile 2496-ot laszloneder@googlemail.com

mastertape2006-12-03 21:36 |  #448
Kormi. Én találkoztam már kapcsolós elektronikával. Inkább az elemet védi, hogy ne merüljön olyan könnyen.
Ha nincs kapcsoló, akkor az sem baj.
Ha így jó a hangja, nem torz és azt hallod, amit szeretnél hallani, akkor minden rendben műxik.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-12-03 21:34 |  #447
Igen. Működni fog, csak arra ügyelj, hogy az átlagos hangkártyának 3,5 mm-es luka van, míg a gitárkábelen 6,3 mm-es dugó van. Kell hozzá egy átalakító dugó, ami viszont azért gáz, mert beledugva a nagy dugót jó nehéz lesz és elképzelhető, hogy néhány használat után lealázza a hangkártya aljzatát.
Javasolt a kábeles fordító.
Válasz '' hozzászólására (#)

Kormi2006-12-03 13:15 |  #446
Hát tulajdonképen nem "éppen csak szól", hanem úgy szól mintha élőben hallanám a gitárt, de tudnám hangosabbra is venni szerintem. Ami bekapcsolást illeti, nem találtam rajta bekapcsolót, csak azt a Phase gombot, amúgy elektro-akusztikus, azokon is szokott lenni bekapcsoló?
A mikorofonos dolgot értem, szerintem is jobban kéne szólni egy elemmel megerősített gitárnak, mint egy tiszta elektronika mentes 800Ft-os mikrofonnak ugyan abban a portban, de szerintem kb ugyan úgy szól mint a mikrofonom, használható a hangerője.
Szerinted azon kívül hogy venni kéne hozzá preampot van más baja? Bekapcsoló gombnak kéne lenni vhol?
Válasz '' hozzászólására (#)

tsdf 2006-12-03 10:50 |  #445
Hát ezzel,de ha a gépbe dugom akkor műkszeni fog?
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-12-02 23:03 |  #444
Miért, az erősítődbe mivel dugod be?
Válasz '' hozzászólására (#)

Latya682006-12-02 22:47 |  #443
ja
Válasz '' hozzászólására (#)

tsdf 2006-12-02 22:41 |  #442
Hé emberek válasz várok.

mastertape2006-12-02 21:45 |  #441
A mic bemenet a legérzékenyebb az összes közül, amit a hangkártyán találsz.
Ha azon is csak éppen hogy szól a hangszer, akkor ott valami gáz van.
A MicBoost egy szoftveresen állítható erősítés.
A 9V-os elem az aktív elektronikához kell, de nem feltétlenül erősít a gítár.
Nagyságrendileg egy szokványos miksinek néhány mV-os jelszintje van. Ehhez képest egy aktív hangszedő és elektronika már 2-400 mV-ot képes leadni. Ez utóbbi érték megfelel a vonali szintnek, így torzításmentesen a hangkari line bemenetén kellene megszólalnia.
Be van kapcsolva a gitár?
Jó az elem benne?

A preamp egyszerű.
Mivel a gitárhangszedő kimeneti ellenállása nem a hangkártyák számára lett kitalálva, így azok illesztése problémát okozhat.
Szólni szól, de komoly frekvencia-menet változások léphetnek fel.
Optimális esetben egy preampot kéne használni, ami főként az ohmikus értékeket hozza össze be- és kimeneti oldalakon.
Általában léteznek olyan előerősítők, amiknek van hangszer bemenete, ún. HiZ input. Ezek illesztése megfelelő a gitárnak.
Az ART, vagy a Behringer gyárt ilyesmit. Akár pc-től független eszközt, akár usb-s kivitelt.
Nem régen láttam egy M-Audio gyártmányú usb-s gitárcsatolót.
Válasz '' hozzászólására (#)

tsdf 2006-12-02 20:01 |  #440
Sziasztok!!
Ugye árnyékolt tikbelet meg dugókat kell venni ahhoz, hogy pc-re lehessen kötni a elektromos gitárt?

Kormi2006-12-02 19:58 |  #439
Na szerencsére valamilyen szinten megoldódott a gondom, mert bekapcsoltam a vezérlőpultun egy "MicBoost"-ot és így már már lehet hallani a gépen is a Mic-in re kötöm a gitárt. Nem kifejezetten hangosan, de hallani :) Úgyhogy köszi minden eddigi segítséget. A preamp dolog viszont még mindig érdekelne, hogy honnan tudfok beszerzni olyat. köszi! csátok

mastertape2006-12-02 18:36 |  #437
Szia Kormi!
Elektro-akusztikus gitárt elvileg köthetsz a kártyára, de tudni kell, hogy mekkora jelet ad ki a piezo, vagy a hangszedő. Ez döntené el, hogy line, vagy mic bemenetre kerüljön.
Minden esetben a line-t ajánlanám, de a legbiztosabb egy illesztő szerkezet lenne, ami lehet egy kis preamp, vagy usb-s gitár előfok, vagy ilyesmi.
Mivel a hangkártyán nincs fizikai szintszabályzás, így rá vagy utalva a hangszedő jelerősségére és a bemenet érzékenységére.
Ez így zsákutca.

A Presence úgy nevezett Jelenlét. A hangszínezetben a felső közép tartomány emeli, amit az ember leghamarabb érzékel. Ha mondjuk egy zenében hallgatod, akkor a presence-re ráadva jobban előjön a zenéből a hangszer.
A Phase fázist jelent. Namost ebben a konkrét helyzetben nem tudom, de minden bizonnyal a gitárjel fázisát forgatja 180 fokkal. Akkor érdekes, ha mondjuk mikrofonnal is rögzül a gitár jele és a két jelút esetleg ellentétes fázisban van, akkor ezt helyrehozhatjuk ezzel a kapcsolóval.
Válasz '' hozzászólására (#)

Kormi2006-12-02 17:46 |  #436
Lenne még pár kérdésem: mit állít a "Presence"? és mit jelent a "Phase" gomobcska és mit csinál az elektromos gitáron? előre is kösz.

Kormi2006-12-02 17:44 |  #435
Sziasztok! Én egy teljesen kezdő vagyok és az lenne a kérdésem, hogy hogyan tudom a számítógéphez kötni az elektro-akusztikus gitáromat? Egyáltalán szabad-e vagy csak erősítőhöz? A hangkártyám tök egyszerű van egy Line-In egy Mikrofonbement és egy kimenet. Most én próbáltam a Line-In-re kötni a gitárt csak nem szól, gondolom kell valami jel-átalakító, de mondjátok meg lényszi, hogy pontosan mit is szerezzek be, vagy hogyan ügyeskedjek. Azért lenne fontos mert nem szeretnék most "beruházni" egy erősítőbe. :) A válaszokat előre is köszi!

Kormi2006-12-02 19:40 |  #438
Mastertape köszi szépen a kimerítő választ! Miből lehet megállapítani hangszedő jelerősségét? Nemtom, hogy jelent-e valamit ebből a szempontból, de egy 9V-os elemet kell betenni a gitárba, mert aktív előerősítős.
A másik,: a preamp ( gondolom elő-erősítő) és az illesztő szerkezet milyen néven taláható meg az árlistákon, vagy lehet így külön kapni egyáltalán? Az USB-s gitár előfok azmiaz? Mondom, totál laikus vagyok :), úgyhogy bocsi a hülye kérdéseket, de valahonnan meg kell tudnom :) Köszi a türelmet :)

ja, és még valami: Az jelent valamit, hogy akár a Line-in-be akár a Mic-In-be dugom a gitárt nem szólal meg a hangfal? Elnémítva nincs semmi, elvileg a hangerő is fel van véve, és mindig kijelölöm a vezérlőpultban az akutális bementi eszközt. Szóval rejtélyes... lehet azt jelenti, hogy mindeképp kell valami "preamp", amit mondtál.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-12-01 22:51 |  #434
Ha nem csal az emlékezetem, akkor ezeken a Laney-ken a slave out egyfajta link, vagy di out. Nem erősített kimenet, tehát nincs rajta teljesítmény szint.
Így nem hangfalra belőtt impedanciája van, tehát elvileg, ha rákötöd a hangkártyát, akkor az nem "hat" vissza rá.
Másrészről azt nem tudjuk, hogy milyen jelszintet produkál (remélem vonalit), de ha esetleg szabályozható, akkor szép óvatosan lehet jelet küldeni a hangkarira.
Igazság szerint meg kéne nézni, ki kéne mérni.
Válasz '' hozzászólására (#)

syphor 2006-11-29 14:57 |  #433
Sziasztok!
egy kis segítséget szeretnék kérni.

Van egy ősöreg Laney PA60W erősítő fejem. Eredetileg énekcucc, de én a gitárra használom. Ennek van egy "slave out" kivezetése.
A kérdés az lenne, hogy ha éneket akarnék felvenni sz.gépre akkor vajon tudnám e mikrofonelőerősítésre használni, mert a hangkártyámban nincs előerősítő... Nem szertném ha tönkremenne az erősítő, vagy esetleg a sz.gépnek valami baja legyen, úgyhogy eddig nem mertem kipróbálni... a válaszokat előre is köszi...

mastertape2006-11-27 19:21 |  #432
Akkor szintezd végig a láncot. Ennyi.
Válasz '' hozzászólására (#)

nFeri2006-11-27 15:13 |  #431
A keverő 2 mono kimenetét kötöttük a kártya 2 mono bemenetére...

mastertape2006-11-27 11:07 |  #430
A keverő melyik kimenetét kötöd az emu bemenetére?
Ha a kivezérlésjelző szépen villog 0-ig, akkor elvileg a pultból kilépő jellel nics gond.
A Patchmix csak szoftveresen nyúl bele a hangerőkbe, így azt alapban kéne hagyni. Ami - ha jól emlékszem - 0 db-s bemeneti szint.
Válasz '' hozzászólására (#)

nFeri2006-11-27 00:06 |  #429
Múlt héten vettem egy E-MU 0404-es PCI hangkártyát, de sajnos ráment a hétvégém, és még mindig nem tudtam beállítani :S
Behringer UB 1002 keverőn keresztül is próbáltuk, de nagyon halk a felvétel :( Tud vki segíteni, esetleg Patchix beállításokat mondani?
Előre is köszi!

mastertape2006-11-26 00:14 |  #428
Szia.
A legegyszerűbb egy kis keverő, vagy egy előfokocska.
A bemenete a gitár jelszinjéhez igazítható, a kimenete pedig már a hangkari, vagy a hifi bemeneti szintjének megfelelő kapcsolatot biztosít.
Válasz '' hozzászólására (#)

tsdf 2006-11-25 18:56 |  #427
Sziasztok.
Én még eléggé kezdő vagyok és nem tudom, hogy mit is kell veni ahhoz, hogy rá tudjam kötni az elektromos gitárt a számítógépre vagy a Hifi toronyra.

szilardjazz 2006-11-24 22:10 |  #426
szerintetek a maya mk 44 megéri az árát vagy van jobb ebben az árfekvésben?

dr_kotasz 2006-11-24 14:33 |  #425
Jah, és PC-n tolnám XP alatt.
Válasz '' hozzászólására (#)

dr_kotasz 2006-11-24 14:32 |  #424
Szerintetek melyiket éri meg jobban venni?

E-Mu 1212M (újonnan) vagy M-Audio Firewire 410 (használtan) ugyananniért?
Otthoni stúdióhoz kéne (gitár, bass, szinti felvételekhez), esetlegesen masteringre.

Előre is köszi!

Rodnas 2006-11-20 08:13 |  #423
köszi, megcsekkolom...
ha nem is pont az, amire gondolok, de érdekes megoldás.
Válasz '' hozzászólására (#)

vape 2006-11-19 19:03 |  #422
Nekem pl. ez elég jól működött ilyesmire:

Wormhola PC-re, Mac-re VST audió összekötésre.
Válasz '' hozzászólására (#)

Rodnas 2006-11-19 18:57 |  #421
nem ismertek valami olyan hangkártya drivert, amit felinstallálva 2 gépre és a két gépet hálózatba szervezve TCPIP alapon tudna az egyik gép a másik hangkártyájára lejátszani, természetesen bekonfigurálva az adott alhálózati címekre és kellő puffereléssel (nem kritikus a latency - csak ne félóra legyen...). 1 sztereo sáv elég.
és lehetőleg ne valamelyik program szolgáltatása legyen ez, hanem sima hangkártyának látszódjon az elérhető kimenetek között...

Snozee2006-11-19 10:18 |  #420
Nos valóban elfogadható áron vannak ezek a cuccok, és sztem Elgondolkoztatott az általad ajánlott konfiguráció. Én 12 éve csinálom ezt a rádiót, én is tisztába vok vele h nem a szgép az isten, de én olyas vki vagyok aki megpróbálja feszegetni a határokat. Sajna ezalatt a 12 év alatt sem jutottunk el odáig hogy milliókat költsünk, ezért kerestem 1 olyan megoldást ami olcsó és számtalan lehetőséget kínál. Persze azt is tudom hogy olcsó húsnak híg a leve, de ha látnád miből mit hoztam ki lehet te is elcsodálkoznál. Köszi az infót elgondolkozom ezen a lehetőségen is.
Válasz '' hozzászólására (#)

locust2006-11-18 23:20 |  #419
mire jó a 1010lt? :D
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-11-18 23:02 |  #418
Snozee (és többiek)!
Akármennyire azt akarjuk elhinni, hogy a számítógép eljutott odáig, hogy mindenható, sajnos rá kell döbbenni, hogy nagyon nem az.
A rádiós igényeddel egy teljesen más rétegen mozogsz, mint a jelenlévő zenészek és hangászok.4 bementnyi, valósidejű process-igény nem mindennapi az emu, digi001/002 és társai kártyákat használók körében. Mindenki egyből a számokra és számításokra tereli a szót, holott a rádiózás alapjairól alkotott gondolatokat kéne itt rendezni a fejekben.
Először is a sugárzott rádiózásban is van és mindig is volt egyfajta latencia. Hol politikai, hol pedig technikai okokból. Erre most nem térek ki, mert sok analógos dolgot érint és arról ma már igen kevesen tudnak.
A mai digitális adáslebonyolító rendszerekkel megspékelt rádiózásban a beszélők hangja a mikrofontól kezdve, számítógéptől függetlenül végigfut egy processzor láncon, mire bejut a lebonyolító gépbe, azon túl pedig az adásprocesszorba. Ha mindezt egyszerűen meg lehetne oldani egy vst-vel, akkor a rádiók nem költenének milliókat a rendszerépítésre.
És ezt a tényt nem lehet megerőszakolni.. Lehet próbálkozni, de csak szívás van vele. Sajnos. próbáltam már.
Tehát ha ezt az analógiát követjük, akkor egy netes rádió hanglánca állhat a miksiből (dinamikus, kondenzátor, bármi lehet), egy kiszajú keverőből.(sokan a Yamaha MG szériát választják erre) Insert-re dugott kompresszorokból. (erre bőségesen megfelel a Behringer Multicom-ja) és egy jó minőségű, max két sávot fogadó (de azt jól) hangkártyából.
Bizonyos szoftverekkel azt meg tudod oldani, hogy az élő beszéd felvétele mellett az már megy ki adásba és mindeközben az alázenéket is be tudod húzgálni a helyükre. Ezt már próbáltam Vegas-szal és természetesen a Samplitude-dal.

Az M-Audio 1010 Lt valóban jó kártya, de nem erre a célra, amire neked kell.
Ezt a pc-vel mindent megoldunk dolgot pedig tényleg felejtsd el. A fenti setup nem drága és atomstabil tud lenni, ha hozzáértő kezekben van.
Sok sikert.
Válasz '' hozzászólására (#)

ak 2006-11-18 19:38 |  #417
hello
Te multkor miért kértél tőlem kontaktot? csak nem kaptam semmit....
üdv-bocs az offért
Válasz '' hozzászólására (#)

norman 2006-11-18 18:33 |  #416
Valóban pontatlanul fogalmaztam, úgy értettem, hogy adni kell a bufferméretre, ha sok effektet használunk, hogy legyen ideje a procinak számolni.
Válasz '' hozzászólására (#)

Rodnas 2006-11-18 18:33 |  #415
van benne DSP, de csak a belső routolást végzi, effektet nem futtat. 32 bites belső keverő fut rajta.
stabil darab. szerintem nem rossz választás, de mamár vannak korszerűbb konverteres kártyák (pl. az EMU-k). a "rosszabb" konvertereket szerintem nem fogod észrevenni internetrádión, mert ennek inkább a nagyfelbontású felvételeknél van jelentősége. erról nem is beszélve, hogy ha 24/96 vagy nagyobb felbontásba futtatod, akkor nem találsz PC-t, ami real time bírni fogja az effektek erőforrásigényét bármekkora latencyvel ....
Válasz '' hozzászólására (#)

Rodnas 2006-11-18 18:27 |  #414
itt valami félreértés lesz
ezek a dolgok nem így működnek!
a latency az az idő, amit arra adsz a gépnek, hogy ez alatt az idő alatt renderelje az effekteket. ha sok sample időt adsz jobban kezeli a dinamikus igényeket, azaz nem recseg. ha keveset adsz, és sokszor meghaladja az teljesítmény igény a rendelkezésre állót akkor recseg/pattog. ennyi.
mi a lényeg? ha bírja a gép számítási teljesítménnyel akkor 16 reverb 8vagy bármi) esetén is ugyanannyi a latency mint nullánál!
ha csak kicsit haladja meg az igényt néha-néha akkor meg-meg reccsen..

én személy szerint azt mondom, hogy nagyteljesítményű gépet kell venni és a kártya DSP-vel nem kell foglalkozni.

hogy milyen kártya legyen mégis? 8 jóminőségű konverteres bemenet, jó és stabil ASIO2 driverrel és folyamatos supportal rendelkező kártya, amin egyáltalán nem kell hogy legyen effekteket számolgató DSP ...
Válasz '' hozzászólására (#)

norman 2006-11-18 18:17 |  #413
Jó kis cucc az, hallgasd meg az az oldalán a saját dsp-s effektjeivel készült cuccokat, engem meggyőznek.
Válasz '' hozzászólására (#)

Snozee2006-11-18 18:11 |  #412
Egyre inkább úgy tűnik ez lesz a megfelelő hangkari számomra! Köszi a segítséget mindenkinek!
Válasz '' hozzászólására (#)

norman 2006-11-18 17:41 |  #411
Ha már mindenképpen hangkártya, sok bemenet és dsp, akkor szvsz EMU 1820m.

norman 2006-11-18 17:39 |  #410
Tök mindegy, ha nem dsp-s, akkor az effekt pluginek szépen külön-külön rendesen odapakolják a saját "kis" latencyjüket. Hiszen nem 0 idő alatt számolják ki a saját dolgukat. Írtad, hogy akár 4 effektet szeretnél használni, ezekből - gondolom - 2 az eq és a kompresszor. Nos, 4 mikinél ez már min.8 + egy reverb busz, egy limiter a lánc végére és már bőven 50msec fölött járunk, ami már beszédnél is zavaró valószínűleg.
Válasz '' hozzászólására (#)

Snozee2006-11-18 16:18 |  #409
És mi a véleményetek a M-Audio Delta 1010LT -ről? Ebbe nincs DSP. Csak annyit írnak róla hogy a buffer csökkentésével igen alacsony latencia érhető el, számszerüleg nem írnak erről. Az ára is elég kedvező.

vape 2006-11-18 16:02 |  #408
Nézd meg az EMU 1820/1820m kártyákat. 8 analóg bemenet, és a saját DSP effekteket frankón lehet használni rajta monitorozásra, csatornánként rakhatsz mindenfélét a sávokra, persze a DSP meghatározza mik az effektezés határai. Gyakorlatilag a patchmix szoft miatt keverő sem feltétlenül kell hozzá. A DSP-t egyébként VST-ként is lehet használni sequencerekben. Nekem bevált.
Válasz '' hozzászólására (#)

Snozee2006-11-18 14:11 |  #407
Szóval azt mondod, hagyjam a dsp-t, legyen 1 8 csatis hangkari, és az effekteket oldjam meg mondjuk más szoftwerrel, mondjuk vst-kkel?
Válasz '' hozzászólására (#)

Rodnas 2006-11-18 13:55 |  #406
a latency nem a hangkártyától függ elsősorban (ha normális a driver), hanem a géptől. 4-5 ms sose lesz zavaró, de az effektekért a gép felel. igaz ha dsp-s a hangkártya, akkor lehet jobban nyomatni.
ha dsp-t akarsz sajnos az általan NEM favorizált digidesign-be fogsz belefutni egy dsp farmos protools erejéig. de azzal el is felejtheted a többi soft-ot
persze erre szatyorpénzzel kell gyúrnod.
akkor inkább legyen egy normális 8 bemenetes hangkari egy rendes géppel és külső effektekkel.
ilyen hangkariból több szóbajöhető is van értelmes áron...
Válasz '' hozzászólására (#)

Rodnas 2006-11-18 13:49 |  #405
nem akartam beléd gázolni a kritikámmal!
énis beszoptam már egy digidesign cuccot...
Válasz '' hozzászólására (#)

dr_kotasz 2006-11-18 13:45 |  #404
Szerintem érdemes a digi 001-et venned akkor!
Tudok is egyet eladót!
Válasz '' hozzászólására (#)

Snozee2006-11-18 12:50 |  #403
Hát azért kell a 0 latency, mert ugye a hangodat visszahallod a fülesben, és ha késik az zavaró. Mondjuk ha most nézek 1 3-4ms-os latenciájú hangkártyát, az még biztos nem lenne zavaró, de vajon mennyi lesz a késés ha csatornánként rávágok 3-4 effektet. Igazából amiért kéne nekem ez az egész, mert a keverők a végét járják közel 10 évesek, már 1000x patkoltam őket, az alesis is olyan régi hogy van vagy -40dB-es zaja. Azért mert netes rádióként működünk, és ez nem midig volt így, meg nem is lesz mindig így, azért még idegesít ha valami szarul szól.
A mikrofon bemeneteket hagyjuk, majd azt megoldom másképp. a lényeg hogy legyen 8 bemenetem, de akkor egyik se legyen mikrofon bemenet, ha minden szakad akkor esetleg 6 is elég.
Válasz '' hozzászólására (#)

Rodnas 2006-11-18 09:50 |  #402
Digi001?
k....g cucc egy sz...t üzletpolitikájú cégtől...
(majd rájössz...)
Válasz '' hozzászólására (#)

Rodnas 2006-11-18 09:49 |  #401

már megbocsássá, netes rádiónál minek nulla latency?
norman mondja jól. maradj a bevált cuccnál. egy jó hangkártya nem árt, de akkor is jobban jössz ki, ha egy sokbamentű hangkátyát megküldesz egy keverőről, amiben benne vannak a miksi előerősítők.
a hangkártyát mic bemeneteiről bátran elfeledkezhetsz, talán a pulttal egybeépített cuccok pár milláért jók lehetnek...
Válasz '' hozzászólására (#)

norman 2006-11-18 07:54 |  #400
Hát, 0 latenciájú kártya nincs, ha effektezel, de a dsp-vel (főleg beszédnél) észrevehetetlen lehet. Ezek - akármilyen furán hangzik is - elég magas követelmények, kevés kártya tudja. A Digi001-nek csak 2 mikrofon előerősítője van, és nem is dsp-s. Szintúgy az emu-kon is kevés a mikrofonbemenet, persze ettől függetlenül pont elég lehet, ha van 2 előerősítőd hozzá (a kártyán lévő 2 + 2 külső + marad 4 analóg bemeneted, ami 2 stereo ugye...) és dsp-s is. Sztem ezt csekkold meg :E-MU 1820m . Csak azt nem tudom, hogy a külső doboz van-e hozzá még. Ha rám hallgatsz, maradsz a keverőnél és az alesisnél
Válasz '' hozzászólására (#)

Snozee2006-11-18 01:59 |  #399
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni, hogy milyen hagkártyát ajánlanátok nekem, ha szükségem lenne 4 mono mikrofon bemenetre, 2 sztereo bemenetre, a latencia zero legyen, mert szeretném effektezni a mikrofonokat külön-külön. Egy netes rádióba szeretném kiváltani az elavult régi keverőket, meg 1 régi alesis effect processort. Nincs túl nagy keret rá, és minden megoldásra vevő vok. Pl az a DigiDesign Digi001 megfelel ezeknek a követelményeknek? A latenciájáról nem láttam semmi info-t, vagy hogy tudja e a dsp-t. Előre is kösz a segítséget!

Latya682006-11-14 13:38 |  #398
Az USB-ről nem fogok beszámolni, mert jobban bízom a FW-ben
Persze arról szívesen beszámolok, ha megvárjátok, mert én mire valamit megveszek... Nem szoktam az időt sajnálni az utánjárásra. Majd veszek valami sz@rt
Válasz '' hozzászólására (#)

Rodnas 2006-11-13 23:07 |  #397
egy külső kártya sosem lesz olyan stabil, mint egy belső vagy egy picimacis...
az USB-s meg különösen nem. de majd beszámolsz a tapasztalatokról.
ha nem laptophoz veszed, akkor inkább a belsőt válaszd, hidd el jobban jársz. szerintem....

mastertape2006-11-13 22:45 |  #396
Bocs, a csaknem, az csak nem.:-O

mastertape2006-11-13 22:44 |  #395
Jó. Hát az csaknem vitás, hogy a 1212m kicsivel jobb, mint a 0404. És el tudom képzelni, hogy a 0404 Usb-s változatán is ugyanazok a konverterek vannak, mint a pci-oson.
De vannak városi legendák, amikor is az elég ismert zenész megveszi a Marian kártyát, majd kicserélteti emura, mondván hogy az most mennyire menő, meg digidesign konverterek, meg minden, aztán pár hónap múlva rájön, hogy mégis a korábbi kártyája szól jobban.

Ez annyira szubjektív, hogy tényleg csak jó tesztkörnyezetben lehet egzakt módon dönteni.

Egyébként az usb-előnyöket nagyon korrektűl összefoglaltad. Ez vitathatatlan.
Válasz '' hozzászólására (#)

Latya682006-11-13 09:46 |  #394
A hangjáról nem vitatkoznék, de lenne ellenérvem...
1. mobilitás (könnyebb hordozni, havernek odaadni)
2. az USB egy picivel tovább húzza, mint a PCI (mint standard)
3. noname géppel sincs sok baja /mert azért egy noname gép tud álmatlan órákat okozni hihetetlen helyekről összeszed zajokat, ha nincs szerencséd és számgép boltos ismerősöd.
4. ha nem használod nem eszi az áramot )))
5. ha elszáll a gép megbízható tápja az usb-re nem nyomja ki a gyilkos kórt
6. stb...

Adames! Várd meg a decembert és használd ki a lehetőséget a tesztelésre! Sok pénzt, bosszúságot megtakaríthatsz szerintem.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-11-12 22:27 |  #393
Amennyivel jobb a 1212m a 0404-nél PCI-os kivitelben, annyival nem jobb az USB-s 0404 egyiknél sem.
Magyarán: amit ad a 1212m, mint jó hangzás, stb, azt akkor sem fogja tudni a 0404-es, ha külső eszköz. ezesetben max a gépből nyerhető zajok tekintetében nem lesz problémás, de a hangja nem jobb egyáltalán, pláne hogy megérje azt a költségtöbbletet.
Válasz '' hozzászólására (#)

Adames 2006-11-12 20:05 |  #392
Még egy! Ha esetleg még gyűjtenék hozzá, akkor az EMU 0404 USB-vel jobban járnék, mint a 1212M kártyával? magyarul szólván jobb a kűlső tényleg, mint a belső, vagy ez elhanyagolható?

Adames 2006-11-12 19:45 |  #391
Ez szerettem volna hallani. Köszönöm.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-11-12 19:31 |  #390
Adames,
Konkrétan 3 lehetőség van.
Emu 1212m 50 ezerért. Ez a kártya tényleg jó, nagyon jók a konverterei és szép a hangja. Extra funkció, hogy 8 ADAT csatornát tudsz még rákötni. Ezen el kell gondolkodni, hogy fogsz-e valaha a meglévő 2 analóg + 2 digitális bemeneteken túl további 8-at használni. Ehhez ugyebár kell majd egy ADAT analóg/digitál konverter, ami további beruházás, vagy netán egy digitális keverő, amint van ADAT csatlakozó. Ha nem érted, nem baj. Ezek mind már stúdiósabb cuccok.
Tehát ha bőven elég a sztereó be-ki + az egy port MIDI, akkor alternatívát jelenthet az M-Audio Audiophile 192, 46 ezerért. Itt a 4 ezer ft-os előny nem annyira látványos, sőt ha itt kéne dönteni, akkor egyértelműen az Emu a győztes.
Viszont az M-Audio Audiophile 2496, a maga 30 ezres árával viszont sokkal gazdaságosabbnak tűnik, ha tényleg csak a fent említett igényről van szó.
Ezeknél a kártyáknál, ebben a kategóriában a pár dB-es jel/zaj és dinamika különbség elhanyagolható.
Ez utóbbi esetében pedig ugye 20 ezret tudsz pórólni.

De ha te most 50-et szánsz rá és nem érdekes, hogy marad-e belőle, akkor egyértelműen az Emu 1212m-re szavazok.


Driver és asio ellátásban mindegyik azonos szinten van: kiváló.
Válasz '' hozzászólására (#)

Adames 2006-11-12 17:38 |  #389
Mastertape!

Köszönöm a segítséget, és látom, hogy Te komolyabban értessz a dolgokhoz. Írígyellek is ezért.
Nekem az írott kifejezések egy része kínai, de ez már az én tudatlanságom sajnos. Annyit kérnék Tőled most, hogy minden szakszót félretéve, most csak annyit mondj nekem, hogy KONKRÉTAN melyiket vegy meg szerinted, vagy mondjuk Te ha 50 ezred lenne rá, akkor Te melyiket vennéd! Midizéshez kell, valamint felvltelekhez!

Várom konkrét válaszod. Köszönöm. Adames.

mastertape2006-11-12 15:41 |  #388
Adames,
A kérdésed minden olyan emberben felmerül, aki számítógépes zenélésbe kezd.
Kézenfekvő lehet a gondolat, hogyha egy gép alkalmas szövegszerkesztésre, netezésre, dvd nézésre, cd hallgatásra, stb., akkor miért pont a zenélés okozhat gondot.
A sok ok közül a zenélés kreatív voltát emelném ki. Nagyon szerteágazó lehet mindaz, amit meg akarunk valósítani a géppel. Ott vannak pl a grafikusok, a tervezők. Ők minden esetben komoly hardveren dolgoznak, méregdrága szoftverekkel.
A zenélés esetében az egyik legfontosabb tényező a hengkártya kiválasztása. Ha rosszmájú akarok lenni, akkor azt mondom, hogy ezt tényleg meg kell venni...
Az átlagos hangkártyák, vagy alaplapi integráltak gyártói elsődlegesen az irodai, filmnézős és neten hallgatós felhasználóknak tervezik és gyártják az eszközeiket.
A zenélés más alapon műxik. Itt alapvetően kétféle beviteli forma létezik: audio jel és midi információk.
A midi ismert már régóta a game port-ról, de hát valjuk be őszintén, ezekben az esetekben az erősen emulált mpu-401 kompatibilitás nem sok eredményt hozott.
Szóval kell egy korrekt midi port, ezért a zenei kártyán erre külön gondot fordítanak.
Miért fontos a midi? mert ezen keresztül lehet a zenéléshez szükséges szoftveres szintiket és szemplereket megszólaltatni, külső billentyűvel.
A jó kártyákhoz jó driver jár. Fontos, hogy ASIO driverrel tudjon kommunikálni a kártya a host alkalmazással.
Ha egy szintihangot meg akarunk szólaltatni, akkor a programunk a beérkező midi információ mellé egy wav, vagy hasonló tulajdonságú hangmintát állít. Ha magas polifónia az igényünk, akkor ezen minták megszólaltatása elég komoly terhet ró a procira és az adatbuszokra. Mindehhez idő kell.
Ezt nevezik latenciának. A leütéstől számítva, mennyi idő telik el a megszólalásig. Ha egy kártya vacak, akkor ez az idő meglehetősen hosszú, súlyos msec-ok, amelyet már hallani lehet.
A jó asio driver és a jó kártya architektura ezt a latenciát alacsonyan tartja.

Ez az egyik fele a jónak. A másik az audio tulajdonság.
Jó jel/zaj viszony, jó dinamikatartomány. Ezek függnek az alkalmazott analóg elemektől, illetve a konverterektől.A zenei kártyák gyártói ezekre talán egy kicsivel jobban ügyelnek.
Persze minél inkább nő az ár, annál inkább jobban.

Senki sem gondolná, de egy 8-10 sávos anyag esetében már a fédelések erősen terhelik a rendszert, pláne ha effektezésről és komolyabb utómunkáról beszélünk.
Ebben is komoly szerepet kaphat egy hangkártya, főleg a be- és kimeneti portok korrekt menedzselésével.

És így tovább, részletezhetném az okokat és a tényeket.

Az biztos, hogy a "premium", "platinum", "gold" jelzők használata mind csak haraptatás a consumer iparágban. Úgy, mint a 7,1, és társai.
A zenei kártyáknál a korábban említett paraméterek alapján kell választani és utána biztosan nem érhet csalódás bennünket.
Válasz '' hozzászólására (#)

szocsaba 2006-11-12 08:40 |  #387
Hello Adames !
Ha 1212M-ben gondolkodsz, ajánlanám a 2 hetes garanciális kártyámat (+szoftverekkel, amit nem kapsz meg eredetileg). Az eladás oka : az igényeimnek inkább a 0404 USB felelne meg (+mikrofon előfok, közvetlen belehallgatás), de ez sajnos csak az első használat után fogalmazódott meg:(
Az Audigy-hez képest kiemelném a SOKKAL jobb hangminőséget, és az ASIO csatornák routolási lehetőségeit a PatchMix felületen. Pl. az egyik VST hangszer kimenetét elküldtem a Guitar Rig bemenetére, és olyan jó gitárhangszín jött ki az eredetileg zongorahangból hogy csak úgy koppant :)
Válasz '' hozzászólására (#)

Adames 2006-11-12 07:29 |  #386
Annyira sajnos nem értek ezekhez mint Ti, külföldről meg tuti, hogy nem fogok rendelni. Amit az országban lehet kapni az nekem bőven jó lesz asszem. Eddig az EMU 1212M-re tettem le a voksomat.
A külső hangkártya nagyon tetszene, de azok már nem az én pénztárcámhoz valók. A Terratec Phase 26-ot meg nem lehet kapni nálunk.
Egyébként el nem tudom képzelni, hogy mivel lesz másabb a zene egy ilyen igazi zenei hangkártyával? Mennyire lesz érezhető a különbség?
Monjuk a jelenlegi Audigy 2 Platinum Ex hangkártyámhoz képest?

Latya682006-11-11 22:33 |  #385
Ezért ajánlottam egy 6 kimenetest
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-11-11 20:58 |  #384
Adames!
Nagyon szívesen válaszol bármelyikünk a műszaki jellegű kérdésekre, de az összes kártya pillanatnyi árait nem tudjuk - gondolom - mert egyikőnk sem forgalmazó.
Itt a net, ahol mindent meg lehet találni. Főleg külföldi oldalakon érdemes körülnézni (lásd Latya listáját).
Az ottani árakból lehet következtetni. Ha EUR-ban van megadva, akkor a kiírt összeget szorozd meg kb 265-tel és megvan az ára.
Ezek az áruházak mind foglalkoznak csomagküldéssel is. Europán belül kb 18 EUR-ért az ajtódon csönget a csomag.

De ha itthoni cuccot keresel, akkor vagy bemész az első számítógépes kereskedésbe és megveszed a legcsicsásabb dobozos Creative kártyát, ugyanis ezek a pc-s boltok csak az ilyen jellegű kártyákat tartják és amúgy meg lövésük sincs az alkalmazhatóságukról. Ezért sajnos nem várhatjuk el tőlük, hogy valami komolyabb kártyát ajánljanak.
Másik megoldás és gyakorlatilag az egyetlen, ha bemész a Hitspace-be, ahol elég sok belépőszintű kártya van, de okosan kiválasztva, kimondottan zenélésre.
Egyéb választékot találhatsz a Proline üzletében. www.prolinemusic.hu címen van az elérhetőségük. A honlapon olvasható néhány infó, de nem igazán naprakész. hamarosan az lesz.
Aztán ott van a CORG Computer üzlet a Bartók B. úton. Náluk is lehet okosodni, hátha ajánlanak valamit.
Nagyon olcsó megoldást lehet találni a Coda hangszernél is.
Keress rá ezekre, hátha találsz jó megoldást! Főleg árban.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-11-11 20:45 |  #383
Az alapból 5.1-es kimenetű hangkártyákat nem biztos, hogy az adott hang-alkalmazás individuális kimenetekként fogja értelmezni.
Ehhez a driver-t/ASIO driver-t úgy kell megírni. Ugyanis ezeknek a kártyáknak az a feladatuk, hogy a windóz média felületbe beépüljenek és a hangbeállításokban lehet őket surround szempontból abajgatni. A hangprogik más csatornákon kommunikálnak a hardverrel, szerencsés esetben meg is kerülik az elba***tt wdm felületet.

Tehát az a végeredmény, hogy nem biztos, hogy audio alkalmazásnál egy 5.1-es kártyát 6 kimenetesnek tudunk használni.
Tisztelet a kivételnek.
Válasz '' hozzászólására (#)



Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2024 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek
és kizárólag aktuális készletünk erejéig, melyről visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk vásárlóinkat/érdeklődőinket.
Minden weboldalunkon leadott rendelés csak akkor tekinthető visszaigazolt megrendelésnek, ha kollégánk e-mailen egyértelműen megerősíti,
hogy az adott termékből van jelenleg készketen általunk megvásárolt és bevételezett modell.
Weboldalunkon feltűntetett árak nem számítanak árajánlattételnek.

CAMPONA HANGSZERBOLT (1222 Nagytétényi út 37. Földszint, POSTA és GYÓGYSZERTÁR között)
NYITVA MINDENNAP (vasárnap is!) 11:00 - 19:00 | +36-20-323-0641 | hangmester@hangmester.hu