HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA



A FÓRUM legfrissebb témái

Fotók, képek, GALÉRIA

2024. április 27

Offtopic

2024. április 25

Jónás Tamás (instrume

2024. április 25

***YAMAHA billentyűsök

2024. április 24

. : PRÓBATERMEK : .

2024. április 23

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2024. április 20

***FENDER***

2024. április 11

***IBANEZ***

2024. április 06

?Hangszórót ?Ládába

2024. március 28

Vizelde

2024. március 25

JÁTÉKTECHNIKA

2024. március 21

Zenészeket, zenekart ke

2024. március 20

Csöves Gitárerősítő

2024. március 18

LINE6 - VARIAX

2024. március 16

In Memoriam...

2024. március 11

Gitáreffektek

2024. február 08

BÚÉK 2023 Karácsony

2024. január 15

*MARSHALL.hu KLUB *

2024. január 12

Akusztikus gitárok

2024. január 12

***GIBSON***

2024. január 11

Oktáv, nyak stb. beállít

2024. január 04

***Squier***

2024. január 02

***JACKSON***

2024. január 01

YAMAHA gitárok

2023. november 27

***SX gitárok***

2023. november 27

CORT GITÁROK

2023. november 13

A számítógép és a z

2023. november 10

ZENEELMÉLET

2023. november 08

GITÁRÉPÍTŐ - GITÁRF

2023. október 29

Videó & mp3 linkek

2023. október 29




HANGMESTER.HU AKCIÓ
Gitár Light Capo
kápó

Gitár Light Capo


Akciós ár:
1 990 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
CASIO PX S1000 Privia RD
Digitális zongora

CASIO PX S1000 Privia RD


Akciós ár:
199 990 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
VILLON TRIÓ: TÁBOR LIVE 2020
VILLON TRIÓ: TÁBOR LIVE 2020

VILLON TRIÓ: TÁBOR LIVE 2020


Akciós ár:
999 Ft



hangszermagazin.hu

Technikai okok miatt a MAI NAPON a Campona-ban zárva vagyunk
2024. április 23.





hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT NAGY KRISZTA VIDEÓKLIPJE - CSAK A PÉNZ
2024. február 29.







Legfrissebb használt hangszerek:
SoundSation
84 900 Ft
Elektronika
75 000 Ft
Gretsch
219 000 Ft
Line6
65 000 Ft
Fender
245 000 Ft
Fender
160 000 Ft
Dean
160 000 Ft
Roland
105 000 Ft
Steinberg
99 990 Ft
Hughes&Kettner
23 000 Ft
Elektronika
23 500 Ft
Peavey
200 000 Ft
KARÁCSONY UTÁN ÚJRA KÉTSZERESÉRE BŐVÍTJÜK A HANGSZERBOLTOT
2023. december 24.
ITT A NOVEMBERI 10%-OS KEDVEZMÉNY KÓDJA! NYISD MEG A CIKKET!
2023. október 28.
Iskolakezdési KOTTA és HANGSZER AKCIÓ -10%
2023. szeptember 10.
A HANGMESTER.HU SZERVEZI A VILLON TRIÓ JUBILEUMI ERDÉLYI TURNÉJÁT
2023. április 19.

Hangkártya
Hangkártyákról

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


Latya682006-11-11 20:17 |  #382
Én a thomann.de -ről néztem ki egy csomó hangkártyát, majd az emusician.com illetve a soundonsound.com címeken olvasgatom a különböző teszteket. Közben fárasztom az itteni hozzáértőket kérdésekkel. Hogy az országban hol kapni? Fogalmam sincs
Válasz '' hozzászólására (#)

Latya682006-11-11 20:11 |  #381
Igazad van, rossz volt a válasz megfogalmazása. Szóval lehet 5.1 is, aminek nem sok értelme van a zenében, de a több csatornának azért van.
Válasz '' hozzászólására (#)

Adames 2006-11-11 17:40 |  #380
Külső hangkártyák közül melyek a legolcsóbbak?

mastertape2006-11-11 17:09 |  #379
Be kell állítani, hogy full-duplex legyen a kicsike.
Nem tudom, hogy ez mikori kártya, az is elképzelhető, hogy csak half duples, azaz mindig csak az egyik irányba műxik.
Válasz '' hozzászólására (#)

Véna2006-11-11 16:02 |  #378
Sziasztok!A hangkártyám E-MU9000 A problémám az hogy internet telefonáláskor csak a bejövő jel van kimenő jel nincs .Tehát a haverom nem hallja amit mondok.Ötlet?

mastertape2006-11-11 13:29 |  #377
Adames!
Azt, hogy melyik, milyen minőségben dolgozik egymáshoz képest, csakis a tesztrendszer megépítése után tudom egzakt módon meghatározni.
Minőségi difikre a specifikációkban megadott adatok alapján lehet rátalálni, illetve külföldi hardware user forum-okon.
Ami fontos paraméter: dinamika tartomány, torzítás (THD), jel/zaj viszony.
Ne a legmagasabb mintavételezés alapján dönts!
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-11-11 13:25 |  #376
Latya!
Szerinted mi értelme van az 5.1-nek zenében?
Mármint abban a zenében, amit az ember általában otthon művel.
Válasz '' hozzászólására (#)

Adames 2006-11-11 11:52 |  #375
Nem találok infót róla. Azon kívűl mennyibe kerül, és hol lehet kapni az országban?
Válasz '' hozzászólására (#)

Latya682006-11-11 11:41 |  #374
terratec phase 26 USB (kb150euro) 2be 6ki, ami ugye 5+1 is lehet.
Van értelme zenénél is.
Szerintem mindenképp külső egységest vegyél (USB FW mindegy), mert nagy előnyük, hogy nem szedik össze a "jó minőségű tápok" és a különböző ventik stb zajait.
Válasz '' hozzászólására (#)

Adames 2006-11-11 11:17 |  #373
És minőségben melyik vesz fel a legjobban ezek közül?

Adames 2006-11-11 11:17 |  #372
Még valami. Megnéztem őket. Ezek mindegyike csak sztereó kimenetelű igaz? Vagy van olyan is, ami 5.1-es talán? Bár zenénél semmi értelme.

Adames 2006-11-11 11:05 |  #371
Köszi. Utána nézek majd ezeknek.

mastertape2006-11-11 10:54 |  #370
De ha ráérsz még egy kicsit, mondjuk decemberig, akkor már meglesz az a tesztrendszerünk, ahol többféle kártyát lehet ezek közül kipróbálni, ugyanazon a rendszeren, szoftverrel, stb.

mastertape2006-11-11 10:53 |  #369
Baj semmi esetre sem lesz, mert akkora mintavételezést állítasz be a munkáidhoz, amekkorát akarsz. A hangfalak már analóg végeredményt adnak, tehát nekik tökmindegy.
A szükségleteidnek bőven megfelel egy Emu0404, vagy egy ESI Juli@, vagy ESI Maya44, vagy egy M-Audio Audiophile 2496.
Válasz '' hozzászólására (#)

Adames 2006-11-11 10:49 |  #368
Szia!

Köszi a segítséget. Az az igazság, hogy én ennyire mélyen mint Te nem értek ezekhez a dolgokhoz. A helyzet az, hogy egyszerűen csak jó minőségben szeretnék hangrögzíteni. Legyen rajta MIDI be/kimenet, sztereo be/kimenet....
Ha a hangkártyára viszont egy sima Pc-s sztereo hangfalszettet kötök itthon, mint Pl. Logitech Z-2300, akkor az hogy fog vele szólni? Nem lesz baj akkor a 24bit/192kHz?

Tényleg nem tudom melyik hangkártya volna jó.... 50 eft-ig Te mit javasolsz akkor? Konkrétan!!!
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-11-11 10:33 |  #367
Szia Adames,
Valóban, az emunak óriási a marketingja, ezért javasolja mindenki azt. Az is igaz, hogy jó a kártya.
El kell dönteni, hogy valójában hány bemenetet akarsz használni. Ez a legfontosabb. A visszahallgatás úgyis egy sztereó páron zajlik, a felbontás pedig bőven elegendő 24/48-ban. Ha valamelyik kártyát azért ítélsz jobbnak, mert tud pl 192 kHz-et, akkor azt ne tedd.
Nagyon kevés az a stúdió, ahol 24/192-ben dolgoznak. Felesleges.
Ha a kártya zenei funkciói érdekesek, tehát a midi portok száma, az asio latencia és esetlegesen az integrált dsp-k száma és lehetőségei, akkor az emu mindenképp járható, de szóba jöhet az M-Audio is. De körülnézhetsz az ESI-nél, a Marian-nál is. ezek mind nagyon jó kártyák.
Azt is meg kell fontolni, hogy mely formátum az érdekes: PCI, FW, USB? A Pci portok szép lassan eltünedeznek a pc-kből, marad a teljesen külső eszköz. Ami nem is baj, mert megkímél mindenféle gépen belüli ártalomtól.
Válasz '' hozzászólására (#)

Latya682006-11-11 08:35 |  #366
Neked melyik típus van?
Válasz '' hozzászólására (#)

Latya682006-11-11 08:34 |  #365
Köszönöm Pityesznek és Neked is a válaszokat!
Igazából, ami megfogott ezen a Terratecen az az újonnan belefejlesztett SPL előfok illetve az elvileg max 4 egyszerre használható eszköz volt. Sajnos ez utóbbit is eléggé lebegtetik a cikkekben, a gyártó honlapján meg gyakorlatilag csak a driver található, a kütyüről magáról csak az olasz(?!) verziójú honlapon találtam anyagot. Mindenesetre az S.O.S.-t beraktam a kedvencek közé
Válasz '' hozzászólására (#)

Adames 2006-11-11 08:21 |  #364
Sziasztok!

Szeretném megkérdezni, hogy melyik hangkártya volna a legjobb nekem úgy max 50 eft-ig, ami viszonylag jó felvételeket csinál, ha rákötöm a szintetizátoromat. Eddig az EMU 1212M-et ajánlották a leginkább. Valóban az volna a legjobb ebben az árfekvésben?

Köszönöm a segítséget!

mastertape2006-11-10 22:40 |  #363
Én is csak annyit tudok róla, amit Pityesz belinkelt. Általában az S.O.S. archívumában megtalálható minden ezekről.
A személyes véleményem pedig az, hogy a Terratec a hazai piacon valahol az egykori Gravis hiányát hivatott betölteni az óriási Creative és hasonló, noname kínai kínálat mellett. Hangminőségétől nem ájultam el, de hát tudni kell hova tenni ezt a kategóriát. A kereskedők tartják, mert olcsó, de minőségben szerintem jobb, mint a creative szériák.
Talán jobbak a zenei funkciói, de aztán passz.

Ezeknél az FW-s cuccoknál csakis az ár és az adott kategóriában nyújtott fícsörök döntenek.
Végig kell nézni a 300-800 EUR közti kínálatban, hogy melyik mit ad. Néhol sajnos csak a név (pl Edirol) viszi el az ár nagy hányadát. De hasonlóan ott vannak a Hercules, M-Audio, ESI, Marian FW-s kártyák, amik semmivel sem rosszabbak egy M-Box-nál.
Ha nem kettő, hanem négy miksi előfokra van szükség, akkor azonos áron egy ismeretlenebb kártya is jól fog működni.
Ezeknél is azt kell megnézni, hogy milyen gyakori a driver frissítés a honlapon, egyáltalán van-e support. Aztán az is fel tud merülni kérdésként, hogy el tud-e viselni a hardver esetleges további FW eszközöket a kártyán, vagy a láncban. Ez sem mindegy!
És bocs, hogy ennyit szövegeltem...
Válasz '' hozzászólására (#)

pityesz2006-11-10 12:43 |  #362
latya68:

itt egy cikk:

http://www.soundonsound.com/sos/May03/articles/terratecews.asp

norman 2006-11-10 11:58 |  #361
Nekem terratec-em van, igaz nem ilyen, de meg vagyok vele elégedve, tiszta hangja van, alacsony latency-vel is bírja a strapát.
Válasz '' hozzászólására (#)

Latya682006-11-10 11:40 |  #360
Hello Mastertape!
Terratec Mic 2 FW-ről tudsz valamit? Most 800-ról van 300-ra (euro) leárazva. Az kb melyik kategória lehet? Nem nagyon találok róla semmit
Válasz '' hozzászólására (#)

gépzsír 2006-11-10 10:35 |  #359
csa. van nekem is.
Válasz '' hozzászólására (#)

gdll 2006-11-10 09:55 |  #358
Van.

Mi a kerdes?
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-11-09 21:28 |  #357
Szia Nick,
Amit Vape javasolt, azok a legjárhatóbbak. Nézd át a specifikációkat.
Gyakorlatilag az analóg inline rendszer és ez az új FW-es megoldás ugyanazt eredményezi azzal a difivel, hogy az analóg pulthoz kell még egy min. 8 inputos hangkártya.
Használt piacon lehet találni olyan Spirit, Soundtracs, Studiomaster, A&H pultot, ami 16-24 csatis és netán inline rendszerű, kb 2-3 k körül. Csakhát ezek magukban hordozzák a hibát is.
Újban a Mackie-nek van nagyon jó inline-ja, de az meg 4 k.

Ajánlom figyelmedbe a www.proline-music.hu oldalt, ahol az STA Hoontech termékpalettán akad egy valamilyen 3000-es típusú modell, 8 db minőségi mikrofon inputtal + mindegyiken fantom és insert (!). Ez utóbbi zseniális, mert dobfelvétel esetében akár sávonként tudsz kompresszálni és külső EQ-zni. Nézd át az árakat és a speckót!

Ha bármilyen gyakorlati kérdésed lenne, akkor nagyon szívesen megmutatom a működő stúdióban. Az MR-esek szeretnek átjárni hozzám, mert itt rengeteg idő van a gyakorlati kipróbálásra. Megmutatom az inline lehetőségeit, illetve az insert-es megfejtéseket. Nem vagyok messze a rádiótól, szombaton az órák után be is nézhetsz.
Tanoncnak is jöhetsz, bár most inkább a téglapucolásban és falazásban erősködünk, de ha van kedbed...
Válasz '' hozzászólására (#)

vénNick 2006-11-09 20:55 |  #356
Az alesis még elég szimpi.Ez igazábol akkor egy hangkártya meg egy keverő egyben.Viszont ha jól értem akkor az a/d átalakítója nem túl jó 24bit 44,1/48khz,ez így mennyire használható?Ha esetleg tudtok még valami jobb ilyen fwés keverőt az érdekelne valamivel lehet drágább is,kb 2k.

lacko2006-11-09 20:51 |  #355
E-MU 0404 e van valakinek?

dr_kotasz 2006-11-09 20:49 |  #354
de amúgy a 8 line in alapból is megvan rajta, mert az előlapon mic/line-ok vannak, tehát mehet oda jack is!
Válasz '' hozzászólására (#)

dr_kotasz 2006-11-09 20:48 |  #353
Tulképp a digi 001 is tudja a sok line-in-t. Ha hozzákötsz egy ADAT modult (ha jól sejtem akkor kb. egy olyan kábelkiállást, mint ami a belső hangkártyáknál szokott lenni, akkor egyszerre akár 14 linein-ed is lehet + 2 digitális I/O + 2 mikrofon I/O.
Szerintem jó megfejtés lehet.
Válasz '' hozzászólására (#)

vénNick 2006-11-09 20:34 |  #352
Köszi az ötleteket.Az az igazság hogy jelenleg hangmesternek tanulok a mr-nél.Ezért nem akarom profi studióban rögzíteni a dobot hanem saját magam,azzal is tanulok.Nekem a szinpatikusabb út az inlineos keverő tűnik csak sajna nem vagyok miliomos.Ha esetleg írnátok típust hogy ezt melyik tudja azt megköszönném.Ja és ha valaki tanoncot keres a studiójába akkor ...

mastertape2006-11-08 22:53 |  #351
Szívesen.El is fáradtam bele, úgyhogy megyek aludni.
Válasz '' hozzászólására (#)

dr_kotasz 2006-11-08 22:49 |  #350
Köszi a kimerítő választ
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-11-08 22:45 |  #349
Igen, az ADAT csatlakozókba. Úgy jön ki a 18 I/O, hogy magán a dobozon van 8 analóg bemenet (discrete inputs), melyből 2 ún. kombi csatlakozós, tehát mikrofont is tud fogadni, valós 48 V-os fantommal, 6 sima line jack-es. Illetve van egy S/PDIF rca, ami ebben az értelemben további 2 csatornát jelent. És természetesen ez kifele is így van, tehát ez így 10 I/O. A további 8-at az ADAT adja.
Ilyen konverter lehet akár egy sima Adat xt magnó (20 bit max), vagy egy Behringer ADA8000 mikrofon preamp-os konverter, amely egyébként rendkívül jó darab. vagy lehet a már nem gyártott Fostex VC-8-as, max 20 bites konverter (ez félprofi szint). Aztán lehet a magyar gyártmányú OneWay adat preamp, ugyancsak 8 nagyon jó minőségű miksi előfokkal. De ugyanilyen a Focusrite Octopre/LE is. Vagy az RME 8 csatornás Adat konvertere.
Aztán sorolhatnám még.
Legolcsóbb a Fostex lenne, jó is a minősége, de csak használtban létezik és nincs benne mic-pre.
A legjobb ár/érték pedig a Behringer. Ezt erősen javaslom.
Válasz '' hozzászólására (#)

dr_kotasz 2006-11-08 21:55 |  #348
Akkor jól gondoltam, hogy oda lehet valami bővítő modult/kártyát csatlakoztatni, ahol még 8 bemenet állhat rendelkezésre?
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-11-08 21:51 |  #347
Az ADAT optikai csatlakozók a PCI kártyán vannak. Logikus is, miért hoznák ki egy másik adatformátumon a külső egységbe, ha úgyis digitális jelről van szó.
A külső ház hátoldalán levő serial, 9 pin-es csatlakozó a régebbi pc-ken is megszokott serial portnak felel meg.
Nagyon sok olyan félprofi és profi stúdiótechnikai eszköz van, amiknek egyéb külső vezérlése, szinkronjele, külső midi-portja, vagy szoftverfrissítése csak ezen a csatlakozón történhetett meg. És mivel a digi001 alapvetően Apple gépekhez készült és ott ez a csatlakozó már igen régen száműzve lett, így csak ez a megoldás maradt a profi környezetbe illeszthetőség szempontjából.
Válasz '' hozzászólására (#)

dr_kotasz 2006-11-08 21:16 |  #346
Lehet, h neked van igazad, de a techniaki ismestetőben az áll, h 8 ADAT I/O van, de más bemenetet nem tudok elképzelni. Meg azt is írják, hogy max. 18 sáv egyidejő felvételéhez is jó, felbővítve... én ezt nem használom ki, ezért is adnám el valakinek, aki kihasználná jól.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-11-08 21:12 |  #345
Ha ADAT optical I/O, akkor azt az optikai (TOS Link) csatlakozóba kell dugni optokábellel. A serial másra való.
Már amennyire én emlékszem a Digi001-esre.
Válasz '' hozzászólására (#)

dr_kotasz 2006-11-08 20:14 |  #344
Szia, a digi001-et is ki lehet egészíteni még 8 db ADAT optical I/O-val (24 bites felbontású). a külső egység hátán van egy serial feliratú port, ahol ezt a bővítést meg lehet csinálni. Legalábbi a legjobb tudásom szerint. Ha tévednék, szóljatok!
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-11-07 22:11 |  #343
Bocsánat, helyesbítek: a Voice Ktaft-nak van már honlapja.
Ott láthatók az árak is.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-11-07 22:04 |  #342
Hát a motu az már pár fokkal magsabb kategória...
Válasz '' hozzászólására (#)

Latya682006-11-07 22:00 |  #341
edirolt nézegettem még az ua-101-t és a motut. a többire is rákeresek. kösz
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-11-07 21:37 |  #340
Szia Latya,
A Hercules holmiról már értekeztünk itt is. Úgy emlékszem, hogy valami 200-300 eur körül van az ára, ami szerintem bőven jó ezekhez a szolgáltatásokhoz.
A 3-as értékelés hűen fedi a minőségi és szolgáltatási szintet. Nyilván nem kell egy ilyen kategóriától prémium miksi fokozatokat várni, de home stúdiózás céljára egy választható alternatíva.
Azt azért járd körül, hogy ugyanebben a kategóriában pl az emu 16-os, vagy 18-as kártyák mennyi pénzért többért nyújtanak jobb minőséget, másabb kezelhetőséget.
De betekinthetsz a Marian termékeihez is, vagy a hasonlóan gazdaságos Hoontech, Audiotrack maya, vagy julia kártyákhoz is.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-11-07 21:31 |  #339
Szia Vén Nick,
Vape által javasolt FW pultok bőségesen megfelelnek az általad említett célnak. Így ráadásul még hangkártyát sem kell venni, csupán egy szabad FW port kell a gépen.
A Phonicot egy gyalázatos cég forgalmazza itthon, nem is szívesen csinálok nekik reklámot, de ha mégis érdekel, akkor a Voice-Kraft-ot keresd a XI. ker Hunyadi úton. Annyira gagyik, hogy szerintem még honlapjuk sincs.
Az Alesis-t hivatalosan a Páko terjeszti, de mindkét márka berendelhető a jobb hangszerboltokban.

Ha mégis a pult + kártya esetnél maradsz, akkor a kérdésedre a válasz, hogy az insert pont nem arra való, amire gondoltál, de ennek ellenére leszedhető a jel íly módon is. Eltérő esetekeben vagy a tip-en, vagy a ring-en jön ki a jel, de arra figyelj, hogy ez csak a Gain szabályzó utáni állapot, az EQ és a csatorna féder nincs benne ebben a jelútban. Sajnos emiatt nem lehet kellően feldolgozni a hangkari bemeneteire jutó jelet úgymint EQ, kompresszió és pontos szintbeállítás. És gondolom a célra kiszemelt alacsonyabb árszinvonalú, kínai dobmikrofonszett nem minden esetben fogja az optimális hangképet produkálni. De ne legyen igazam...
A korrekt megoldás a DI output-okkal rendelkező ún. inline rendszerű pult, ami talán a mackie kínálatában van 8-16 csatornával.
A 100 pénz nagyon halvány, de esetleg használtban bele lehet futni valamilyen jó megoldásba.
Ha netán ráakadsz valamire, akkor szólj, mert szívesen megnézem neked, feltéve, ha Pest környéki az eset.

Amúgy pedig érdemes elgondolkodni azon, hogy a dobot egy stúdióban vedd fel, töredék ennyi pénzért és a profi sávokat haza tudod vinni feldolgozni...
Válasz '' hozzászólására (#)

Latya682006-11-07 20:35 |  #338
Hercules 16/12 FW-ről tud valaki mondani valamit? /az emusician.com 3-ra értékelte./

vape 2006-11-07 19:41 |  #337
Van már valami keverőd is? Mert ha még nincs, és 8 mikrofont akarsz egyidőben felvenni, ráadásul hangkártya is kell akkor ennek a két cuccnak szerintem kicsit olvass utána:

Phonic Helix Board 18 FireWire
Ilyet itthon nem tudom ki mennyiért forgalmaz...

Alesis MultiMix 16 FireWire
valami leírás
itthoni ár....

Ezekkel keverő + többsávos hangkártya egyből megoldódik. Bár minőségben lehet hogy nem olyanok mint egy minőségi keverő 8 miksi előfokkal + egy minőségi hangkártya 8 vonalbemenettel, de elég praktikus cuccok. Főleg koncert felvételre egy laptoppal.

Aztán ha több pénz is van a cuccra még lenne pár ötletem...
Válasz '' hozzászólására (#)

vénNick 2006-11-07 19:06 |  #336
Sziasztok.Akarok otthonra egy kisebb stúdiót,de nem vagyok képben a hangkártyákkal kapcsolatban.A lényeg az lenne hogy tudjak 8 sávon dobot felvenni,úgy hogy egyszerre használok kondi és dinamikus mikrofont is.Nem találtam olyan hangkártyát 100 pénz körül amivel ezt megtehetném.Hátha ti ismertek ilyet.Olyan kéne amiben van 8 vonal bemenet vagy 8 mikrofon előfok nem pedig 6 vonal 2 előfok stb.Azért mert keverőn keresztül szeretném felvenni.Még egy kérdés:az insert csatlakozón keresztül tudok minden csatit kivezetni a keverőböl mondjuk a hangkártyába?Előre is kösszi a válaszokat.

dr_kotasz 2006-11-07 15:49 |  #335
A többi cuccomat elboltoltam, úgyhogy:
ELADÓ vagy CSERÉLHETŐ a köv cucc!

Ő egy Digidesign Digi001 (Pro Tools LE 6.4-et adok hozzá!)
Ára: 100 kHUF (enyhén alkuképes)
Csere esetén érdekel valami egyszerűbb hangkártya (értékegyeztetéssel) pl.: M-Audio FireWire 410, E-Mu 1212M v2, de MINDEN MEGOLDÁS ÉRDEKEL!
Kontaktok:
Tel.: 30/6365-689
emil: dr_kotasz@freemail.hu
MSN: dr_kotasz@msn.com

mastertape2006-11-02 13:43 |  #334
Melynek csupán az az oka, hogy a 44,1-es mintavételhez normális esetben egy 11,25-ös kvarckristály kell. Mivel a konverter áramkörben legegyszerűbben egy frekiszorzó min egésszámú 4-gyel dolgozik, így ebből nehéz a 48-at előállítani. Így inkább csak a 12 kHz-es kristályt teszik bele, amiből aztán szorozgatható a többi frekvencia is.
Csupán az a kérdés merül fel, hogy ha a felhasználó meghallgat a pc-jén egy sima audió cd-t, akkor azt hogyan konvertálja a kártya.
De a mai világban ez már elég ritka, hisz mindenki már a tömörített zenéket hallgatja és sokkal népszerűbbek a dvd alapú műsorok. Legalább is hiszem ezt így.

Az őszinte véleményem az, hogy ezeknek a kártyáknak már a 96 kHz-es tudása is simán parasztvakítás. Számháború. Az ezekre szerelt csipek 192 kHz-es felbontása messze alulmarad a profi kártyák 44,1 -es felbontásától.

Az persze egy másik dolog, hogy ha túlnyomó többségben sávinkénti felvételekből dolgozunk, tehát mi készítjük a felvételt a hangszerekről, akkor minimum a 48 kHz dukál. Nyilván ehhez kell olyan mikrofon, olyan külső eszköz, amivel van értelme akár a 24 kHz-es felharmónikusokat is feldolgoznunk.
Egyéb esetben, amikor minta alapokból készül a zene, amik sok-sok esetben eleve 16/44-es felbontásúak és ha csak néhány sávot játszunk rá (pl gitár), ahol a felső határfreki nem éri el a 14-15 kHz-et sem, akkor valóban nem indokolt a magasabb felbontás.
Válasz '' hozzászólására (#)

vape 2006-11-02 09:22 |  #333
Egyébként egy baj van igazából ezekkel az Audigy-s cuccokkal: ha jól tudom még mindig nem működik rajtuk 44.1kHz-en az ASIO. Gondolom a sok DVD lejátszó miatti olcsóbb 48/96/192 kHz-es chipek miatt hasnolókat raknak bele. Márpedig én szinte csak 44.1kHz 24bit-ben szórakozok, a 96 ill. 192kHz-et házi célra meg eléggé feleslegesnek tartom.

dr_kotasz 2006-11-02 08:52 |  #332
10 ms alatti különbségeket meg ember legyen, aki kihallja.
Válasz '' hozzászólására (#)

Guitarplayer2006-11-02 08:21 |  #331
a 3ms az tökéletes. annál kisebbet semmi se tud.

András

gabe 2006-11-02 04:36 |  #330
Megjott tegnap a notebook hangkartyam. Egyelore ugy nez ki megerte az arat, minden szepen szol, nagy javulas a beepitetthez kepest. A latency kesest is lemertem, csak valami 3ms, szoval az nekem eleg jo, nem vagyok maximalista.
Stabilan megy, nem serceg, nem kattog, pisszeg stb Birja rendesen a 24 bit 192 khz max beallitast (lejatszas eseten persze. Felvetelkor asszem 24bit 96 khz).
Szoval athidalo ideiglenes megoldasnak turheto.

mastertape2006-10-31 21:46 |  #329
Nagy varázslat úgysincs ezeken a kártyákon.
Talán még a konverter csip is ugyanaz, csupán a 192-es tudhat többet.
Ha valóban megkapta ezeket a ráncfelvarrásokat, akkor ne tartson vissza semmi a vásárlástól.
Sok sikert!
Válasz '' hozzászólására (#)

gabe 2006-10-31 02:29 |  #328
Persze persze, ertettem mirol beszeltel
Sajnos a helyi posta elcseszte a kezbesitest, es meg 1-2 nap mire megkapom, utana ugyis eldol minden. Nekem amugy is csak hobbiszintre kell.
koszi!
Válasz '' hozzászólására (#)

Dönci2006-10-30 22:20 |  #327
Mastertape
Képzeld ma utána érdeklődtem a dolgoknak különböző viszonteladóknál. Kiderült hogy az mk 2 nem is létezik már igazából, mivel azt egy auditrak nevű cég gyártotta melyet az esi vett meg. Így már csak esi maya 44 kapható az üzletekben, ami 192 khz-es mintavétellel + 48 V-os mic preampal rendelkezik. A többi tulajdonsága megegyezik az mk 2-vel. Egyébként az eladók elmondása szerint kompatibilisebbnek mutatkozik a juliánál. Persze ez is mint minden más munka közben derül ki. Én azt hiszem a maya 44-re szavazok. Elméletileg a 2 kárty között a különbség annyi hogy a maya 44 kifejezetten audio-zni szolgál a julia pedig inkább midizésre. Amúgy mindkét kártya szinte ugyanúgy néz ki (na nem mindtha a kinézet lenne a lényeg) csak tényleg egyértelmű a dolog hogy az esi cég vette meg a kártyát mivel bordóból ugyanolyan fehéret varázsoltak minta a juli@ :)

mastertape2006-10-30 22:01 |  #326
Gabe,
nem azért mondtam, hogy akkor most az nem is ember, akinek nincs Core Duo gépe...
Igazán arra céloztam, hogy egyrészt a Creative kártyák egy bizonyos szintű zenélés után már rendre elvéreznek, másrészt pedig ha a konfigurációból indulunk ki, akkor pedig nem biztos, hogy a kártya lesz a leggyengébb láncszem.
Ennek ellenére egy ilyen géppel is lehet nagyon jókat művelni.
Én anno hosszú évekig stúdióztam egy 466-os celeronnal...
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-10-30 21:57 |  #325
Akkor nézz egy driver frissítést és mondom, hogy kerüld a win-es média alkalmazásokat.
Ugyanis az a baj - és ezt sokan nem veszik figyelembe a pc-vel zenélők - hogy van egyrészt a windows által használt és telepített codec-ek halmaza, másrészt az egyes alkalmazások által telepített, preferált, speciális codec-ek, amelyek - a fejlesztésükből fakadóan - nem mindig illeszkednek a win-es képbe.
Ezért, ha valaki mp3 hallgatásnál komolyabban közelíti meg zeneileg a gépét, akkor erre figyel.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-10-30 21:52 |  #324
Dönci!
Abban csak reménykedni szeretnék, hogy nem az dönt egy kártya kiválasztásánál, hogy éppen két mono, vagy egy stereo kimenete van.
Ha bemész a Tesco-ba(bármelyikbe), akkor általában jobbra fordulva, néhány sor után ráakadsz az audio-video csatlakozók polcon a tesco-gazdaságos st-mono jack átalakítóra, kb 3 ft-ért.
A javasolt csatlakozási módok: mic 200 a vonali bemenet egyik oldalára. Még szerencsés is a helyzet, mert a két mono csatlakozóból csak az egyiket kell használni, ergo nem kell trükközni az Y kábelekkel.
Erősítő: a dual mono kimenetre, ha az rca csatikat alkalmazod, akkor egy mezei rca-rca st zsinórral.
Fejhallgató pedig bele az erősítőbe.
Szerintem halál egyszerű és ráadásul van egy korszerű kártyád ezért a pénzért. Sőt, még fehérre is van festve!
Válasz '' hozzászólására (#)

vape 2006-10-30 13:23 |  #323
Dönci, a Maját meg Júliát nem igazán ismerem, de nekem pl. audiodockos EMU-m van, ami teljesen bevált.

Két elég jó minőségű mikrofon előfoka van, mellette még 6 analóg be és 8 kimenete. A belső PCI kártyán van DSP processzor, tehát nem a számítógép processzorát használják az effektek. Van egy nagyon jó kis keverő progi is hozzá (patchmix DSP). Ebben a keverő programban be lehet állítani, hogy az adott sávra milyen effekteket és hova tegyen, és az út melyik részében küldje el a jelet a host proginak. Úgy szoktam felvenni vele, hogy a beérkező jel erősségét miután beállítottam, kapásból beteszek egy direct monitoring send/returnt, amivel a host rögzíti a beérkező effekt nélküli jelet. Utána pedig lehet effektezni a dolgokat, hogy az énekes "szépen" hallhassa magát vissza a fülesben. Tehát a hangkártya DSP-ről a host felé történő leválasztás után compressort, EQ-t, Delay-t meg reverbet pakolok mindkét mikrofon előfokos csatira, aztán mehet a kétmiksis felvétel egyszerre is. A késleltetés 0. Vagyis persze elvileg van valamennyi (a kompresszor működési elve miatt eleve mindenképpen), de csak annyi, mint egy normális hardveres énekeffekt esetében. Vagyis nem észrevehető.
Válasz '' hozzászólására (#)

dr_kotasz 2006-10-30 08:40 |  #322
Mondjuk nekem SP1 alatt is marhult, ezért tettem fel SP2-t. Asszem a hazai forgalmazótól kérek écát, hogy mit lehet tenni vele.
Válasz '' hozzászólására (#)

gabe 2006-10-30 00:40 |  #321
Koszi a valaszt, Mastertape!

Ez a Audigy 2 PCMCIA kartya csak ideiglenes megoldas lesz, vagyis remelem, addig amig nem veszek valami uj desktopot. Van itthon 2 laptopunk is, es a felesegem nem nezne jo szemmel, ha mondjuk vennek valami dual core desktopot is harmadik gepnek. Majd idovel beszerzek valamit...

Egyebkent hasznaltam en eddig is a laptopomat zenelesre a beepitett mezei hangkartyajaval is. Persze nem vartam szuper minoseget. A latency kesest "kikuszoboltem" azzal, hogy egy kiserlet soran lemertem hany ms a keses, es minden felvett savot, savdarabot elorebb huztam annyival (asszem valami 24 ms volt esetemben).
Nekem inkabb a nagyobb hiany a sztereo line in hianya volt, ezert is vettem a kartyat (80 dollar volt, en kinn elek az USA-ban, szoval ideiglenes megoldasnak nem volt nagy anyagi aldozat...)
Koszi megegyszer, es meg lehet hogy lesznek tovabbi kerdeseim.
Válasz '' hozzászólására (#)

Dönci2006-10-29 23:44 |  #320
Ez a direct monitoros MOD gomb mindkét kártyánál megtalálható?

Dönci2006-10-29 23:39 |  #319
Ja... meg effektezni csak felvétel után szeretnék. Tehát teljesen nyers sávokat vennék fel... nem szeretném felvétel közben pluszba terhelni a gépet

Dönci2006-10-29 23:38 |  #318
Hát én nem tudom... tényleg tanácstalan vagyok... a mintavételezési frekvencia az számomra nem lényeg h 192 legyen mivel ezt számomra szinte lehetetlen kihasználni... ahhoz azért egy elég dögös gép kellene hogy azzal rendesen dolgozni lehessen szerintem. De viszont a mayanal nekem az a kétségem támad hogy árához képest annyi mindent ud pluszba (mikrofonelőfok fejhallgató kimenet) hogy olyan érzésem van mintha lehet hogy el lenne gagyizva... olyan ez mint pl a telefonoknál. Ha olcsóbb árkategórás telefon tud szinte mindent az biztos hogy szar.
Nem tudom tényleg hogy mit vegyek meg. Meg ugye a mayanak 4 ki és 4 bemenete van, szemben a juliaval aminek csak 2-2. Viszont a julia az tényleg újabb tehát valószínűleg stabillabban működne. De nem tudom hogy a juliara hogy kötnék rá egy mic200-ast egy erősítőt valamint 1 fejhallgatót. Mert pl a mayanak sztereo kimenetei vannak tehát ott ezek szerintem könnyebben megoldható dolgok... tényleg nem tudok dönteni. Valaki győzzön meg :)

Rodnas 2006-10-29 23:37 |  #317
a lényeg a direct monitoring. nem fog semmilyen késés zavarni, mert nincs késés.
a lényeg, hogy a driveren keresztül korrekten kezelje ezt a funkcióját a kártyának a soft.
ha effektezni akarsz felvétel közben, akkor az meg külső eszközzel oldd meg.
felvétel után meg lehet dolgoztatni a procit tetszés szerint...
a nem szabványos jelszinteket meg érdemes kerülni, mert abból csak kellemetlenség lehet..
Válasz '' hozzászólására (#)

norman 2006-10-29 23:23 |  #316
A lényeg : ha effektezett hangot akarsz felvételnél monitorozni, akkor csakis egy dsp-s kártya jöhet szóba, különben tök mindegy, mennyi az asio buffer és a mintavételi freki, egy közepesen bonyolult reverb hozzáad 20-25msecet szemrebbenés nélkül. Ha effektezés nélküli monitorozást akarsz, akkor a hardver-monitoring a jelszó, ott pedig nagy csodák nincsenek, akkor viszont a maya leírásában felhínám a figyelmedet erre : "Line inputs: four unbalanced on two quarter-inch stereo jacks, peak input level +6dBV, with 10k(omega) impedance (line inputs 1/2 switchable to mono mic sensitivity, with up to 42dB gain and optional +12 Volt phantom power).

mastertape2006-10-29 23:21 |  #315
Hát a Julia-ról egyértelműen jobbakat írnak. Mindkét esetben az Emu 1212-t veszik "etalonnak".
A Julia 192 kHz-ig dolgozik mintavételezésben. 112 dB-es dinamikával, ami jobb a Maya-nál. A ki-bemenetei fizikailag cserélhetők jack-es és rca-s fromátum között, természetesen +4;-10 dB-s érzékenység mellett. Ez jó!
A Maya-nak van egy számomra értelmezhetetlen +6 dB-s referencia szintje, ami nem szabvány. Másrészt a konfigurációjából elérhető egy +12 V-os kvázi fantomtáp. Ami azt feltételezi, hogy valamelyik bemenete mikrofon szintre is belőhető. Kérdés, hogy mely mikrofonok indulnak el már 12 V-tól...
Tehát jel/zajban, mintavételi paraméterekben, konfigurációs rugalmasságban a Julia a nyerő.
Szerintem későbbi fejlesztés is. Én erre szavazok.
Válasz '' hozzászólására (#)

norman 2006-10-29 23:20 |  #314
Ja igen, az egy dolog, hogy mennyi a kártya latencyje, de a plugin is szépen tud ám hozzá tenni, ha natív (azaz a szgép procija számolgatja)!
Válasz '' hozzászólására (#)

norman 2006-10-29 23:17 |  #313
Elfogadható latency-t ebben a kategóriában) vagy direct monitoringgal érsz el (ekkor gyakorlatilag 0, de effekt plugineket nem tudsz használni), vagy egy dsp-s kártyával, ami támogatja a direct monitoringot úgy, hogy - az általában saját - effektjeit ráteheted a sávra. Ez lényegében olyan, mintha lenne egy multieffekted, csak közben fel is veszi. Asszem ilyen az e-mu 0404.
Válasz '' hozzászólására (#)

Dönci2006-10-29 23:09 |  #312
Elég hiányos az angol tudásom, de kb levettem azokat amiket ide írtál, csak ugye kérdéses hogy ebből mennyi a ferdítés... nekem a maya 44 szimpatikusabbnak tűnik mint a júlia nem tom te hogy vagy vele. Egyrészt nekem a midire jelenleg nincs szükségem, másrészt nekem úgy tűnik hogy ez a kártya kimondottan audiózásra van kialakítva... csak hát nehéza a döntés mert ha nagy a latencyje akkor gyakorlatilag kidobott pénz... De reménykedem benne hogy csak nem hülyeségeket írnak róla... neked mi a véleményed?

mastertape2006-10-29 22:51 |  #311
Namost hogyha EZT is elolvasod, akkor rájöhetünk, hogy a két kártya hasonló filozófiával gondolkodik.
A kis vezérlő ablakban be lehet lőni a MON gombbal az ASIO Direct Monitoring-ot is. Ez izgalmas lehet ebben az árkategóriában.
Fú, hát nem tudom.
Ha egyedül ez a direkt monitor a szempont, akkor viszont meg kell hallgatni működés közben, hogy valóban 0-n tudja mindezt.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-10-29 22:47 |  #310
Most olvastam el egy írást a Julia-ról ITT
Hát nem is tudom. Elég mértékadónak tartom a S-O-S magazint és itt 1,1-1,5 ms-es latenciát írnak asio-n.
Ezek szerint mégicsak tudhat valamit ez a kis "hófehérke".
Ha ezek mind igazak róla, akkor érdemes megvenni.
Válasz '' hozzászólására (#)

Dönci2006-10-29 22:31 |  #309
Okkk... köszi, kíváncsi vagyok mit mondasz... mert most nem tudom mi tévő legyek, ha kb ilyen árban nem lehet találni hangkártyát

mastertape2006-10-29 22:26 |  #308
Dönci,
Nemsoká utána nézek ezeknek a "csajoknak" a neten.
A 2-3 ms latency csak nagyon ideális környezetben áll meg. Optimálisan olyan 7-8 ms-ra lehet számítani.
Ez a time viszont zavaró lehet, ha profi énekes áll bent a mikrofonnál. Pláne, ha olyan a tempó is. Az teljesen elviszi az erdőbe, ha előbb hallja "belülről" a saját hangját, mint a rendszerből visszajövőt.
És akkor még nem beszéltünk a nem profi énekesekről...
Válasz '' hozzászólására (#)

Dönci2006-10-29 22:21 |  #307
mastertape,
értem amit mondasz gondoltam is hogy nem lehetséges ilyen kártyával 0-át monitorozni... te mit választanál mégis, kíváncsi vagyok a véleményedre, mondjuk a mayaval és a juliaval estleg a delta 44-el kapcsolatban. Ha jól tom ezeknek 2-3 a latencyja. Ez egyébként mennyire zavaró felvételkor? mert én stúdióban rme-vel dolgoztam még csak (mint "énekes") és annak mint te is említetted zero késée volt. szóval nincs összehasonlítási alapom... a 2-3 latency az nagyon zavaró szerintetek?
köszi segítségeteket

dr_kotasz 2006-10-29 21:39 |  #306
Köszi!

Kezdtem megijedni, hogy esetleg rossz a cucc... nem örülnék neki. Ha ezt előbb tudom, nem telepítek SP2-t, mondjuk van SP1-em is
Mondjuk SP2 alatt a CoolEdit Pro sem játszik le semmit. :S

Asszem szerdán visszarakom az SP1-et
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-10-29 21:32 |  #305
Kotasz,
Pro tools windózos használata esetén igyekezni kell kerülni a megszokott windóz média felületek erőltetését. Így van ez a player használatával is.
Pl tegyél fel iTunes-t mp3-azáshoz és használj Quicktime-ot.
Mivel a PT alapvetően az apple rendszerére lett kitalálva, pláne a digi001-es hardverrel, ezért akadhatnak problémák.
És érdemes SP1-es xp-t használni, mert azt jobban szeretik ezek az "identitászavaros" progik.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-10-29 21:27 |  #304
Szia Gabe,
Ahogy a korábbi hozzászólásokból is kiderül, a Creative kártyák nem kimondottan zenélésre valók, bármennyire szeretné a marketing is elhitetni ezt a szerencsétlen vásárlóval.
Mozizni, mp3-azni, játszani tökéletes, de érdemi zenei munkát nem érdemes vele kezdeni.
Sajnos szűkíti az anyagi és technikai lehetőségeket, hogy igen kevés pcmcia-s kártya van a piacon. Ami jó is a zenei munkákhoz, azt nem ismerik itthon, mert teljesen másról szól ez a piac. sajnos.

Egyébként az egész képletet az befolyásolja, hogy mit vársz a gépedtől. Mert ha csupán pár sáv felvétele és feldolgozása a cél, pláne az Audition adta lehetőségekkel, akkor talán meg merem kockáztatni, hogy elegendő lehet egy Creative kártya.
Sokkal nagyobb igények esetén már a celeronság is akadály lehet.
Válasz '' hozzászólására (#)

dr_kotasz 2006-10-29 21:23 |  #303
Sziasztok!

Egy olyan problémában kérném a szakértőbbek segítségét, hogy van énnekem egy Digi 001-em, Pro Tools 6.4-el...evvel még nincs semmi probléma, csakhogy a kártya szépen összeveszett a WinFossal.. nem hajlandó pl. MIDI-t lejátszani, meg hasonlók. (pl. mp3 lejátszásakor néha leálla hang, miközben a mediaplayer olvassa tovább a számot...

Találkoztatok már ilyen problémával? Ha igen, mi okozza?

mastertape2006-10-29 21:19 |  #302
Dönci,
Az átlagos hangkártyáknak minden esetben lesz hallható latenciája.
Amit Te szeretnél, azt csak a Zero Latency Direct Monitoring lehetőséggel ellátott kártyák tudják.
Ehhez kell egy kvázi, vagy valós dsp-s mixer felület is, ahol egy kellően intelligens szoftver ügyesen kezeli a ki- és bemeneteket, azok route-olását.
Ez úgy működik, hogy fizikailag beérkezik a jel a kártyára, megtörténik a konverzió és a rendszerbe küldés mellett visszakerül a fizikai kimenetre, amit hallhatsz.
Ezesetben 0 sec a késés.
Viszont akkor, ha ezt a monitor jelet még esetleg zengetni is akarod, akkor már bejön a képbe a process és megnőhet a számítási idő, azaz késve hallható.
Nekem csak Prodif és RME kártyákkal van tapasztalatom és ott minden tökéletesen műxik, bár ezek bőven nem a 40-50 ezres kategóriák.
Válasz '' hozzászólására (#)

gabe 2006-10-29 02:25 |  #301
Huu de jo hogy feljott ez a tema!
Van valakinek tapasztalata Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS Notebook PCMCIA kartyaval? (Szep hosszu nev...)
Laptopomhoz vettem, (talan hetfon jon meg), es kivancsi vagyok dolgozik-e valaki ilyennel.
A Laptopom Intel Celeron 2,4 Mhz, 1 Gb memoria. Adobe Auditionnal hasznalom. Remelem bejon, eddig mindent csak a beepitett mikrofonbemenettel csinaltam ami ugye nem eppen a legjobb minoseg...
Szoval ismeri valaki?

Dönci2006-10-29 02:10 |  #300
Egyszerre 1 sávot fennék fel csak vokált... 1 behringer mic 200-as előfokom van... nem tudom mit válasszak igazából. És nem a midi miatt lenne fontos a latency hanem a monitorzás miatt. Hogy a hangot valós időben lehessen hallani a süketszobában. az emuról azt hallottam h elég instabillak alsóbb katefóriás kártyái, ezért nekem a juliat ajánlották viszont nekem a maya is szimpatikus lett egy kis keresgélés után... ti mit mondtok?

Rodnas 2006-10-28 22:25 |  #299
a latency manapság nem gond (az ASIO2 miatt- rendes driverrel)
ami gond lehet az a sávok száma és az effektek száma.
ha nagyon teletömöd, akkor kinlódni fog.
persze, ha sok sávot rögzítesz, de a már felvetteket és az effekteket bypass-olod, akkor nagy gondod nem lehet egy átlagos processzorral se. ilyen szempontból nem lesz észlelhető különbség a kártyák között (mármint EMU, M-Audio hardvernél).
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-10-28 22:14 |  #298
Szia Dönci!
Első és legfontosabb kérdés, hogy hány sávot akarsz egyidejűleg rögzíteni?
Van-e szükséged mikrofonelőfokos bemeneti fokozatra?
És hogy legyen-e rajta midi?
Ezek ismeretében már szűkíthető a kör.
A női neveket ezesetben felejtsd el, mert ezek a kártyák nem jeleskednek ebben a szegmensben.
M-Audio-t és Emu-t javasolnék.
A latencia gondolom a midis bejátszás miatt érdekes.
Azt tudni kell, hogy minden esetben natív rendszered lesz, így a latencia a pillanatnyi processzor terhelés függvénye.
Hiába tud a kártya extra rövid válaszidőt, hogyha a projekted már tele van dobálva anyaggal.
Általában üres projektben 5-10 ms lesz a várható késés, de ha már futnak rajta effekt számítások, akkor ez szépen megnövekedhet.
Olyan kártyát nézz, aminek az asio driver-támogatása eléggé naprakész. Magyarán, nem 3 éves a legutolsó driver patch.
Válasz '' hozzászólására (#)

Dönci2006-10-28 17:34 |  #297
Sziasztok!

Tudnátok nekem ajánlani 40-50 ezer forint értékben egy jó hangkártyát? Cubase sx alá leginkááb pc-re xp alatt, felvételhez illetve keveréshez lehetőleg minél kisebb latencyvel?
Én az esi juli@-ra gondoltam esetleg a mayara vagy m-audio delta 44re
Ezekkel kapcsolatban tudtok mondani valami okosat? fontos lenne

mastertape2006-10-13 20:44 |  #296
Reagálva a PCTV-s kalandodra: nekem a pci-os is lefagyasztotta önmagát, tehát nem biztos, hogy az usb-s mivolta okozta a zürt.
És éppen ez az, ami a pc-s világban engem készít ki. Hogy nem tudod megfogni a probléma egyértelmű okát.
Nyilván, ha csak egyre használod a gépet és nem cserélgeted benne a hardverelemeket, akkor évekig nincs vele gond.
Válasz '' hozzászólására (#)

field2006-10-13 18:58 |  #295
"Rendesen tartok tőle, hogy lecserélem valami profi cuccra, ami biztos szép és jó szolgáltatásokat ad profi minőségben, de vörösre kínoz a fagyásaival..."


De, hogy lesz fagyi.Ha kicsit is értesz a gépekhez lehet úgy kihozni a dolgokat, hogy mennyen rendesen. (például nézegetes az alap lap leírás szerint az irq kiosztást, feleslegesen bekapcsolt integrál cuccokat lekapcsolod stb..)

A két oprendszeres megoldás jó csak kényelmetlen.
Egyszerű....mac......:D Ott megy windows osx.Ennyi....(bocs az offért)
Válasz '' hozzászólására (#)

Aszpirin 2006-10-13 15:50 |  #294
És akkor hogy visaszatérjünk a témába: A Creative USB-s kártyát azért akartam lehetőleg megtartani, mert ez viszont iszonyatosan stabil. Soha, de soha nem volt gond vele, úgy működik, ahogy elvárható, és ez már nagy szó.
Rendesen tartok tőle, hogy lecserélem valami profi cuccra, ami biztos szép és jó szolgáltatásokat ad profi minőségben, de vörösre kínoz a fagyásaival...
Válasz '' hozzászólására (#)

Aszpirin 2006-10-13 15:46 |  #293
Külön érdekes téma, ha valaki (csak) laptoppal rendelkezik.
A laptopoknál a "belső" bővítés (eltekintve a memóriabővítéstől) eleve kizárt, ezért külső megoldásokat kell keresni. Ezek vagy USB-s, vagy FireWire csatolásúak. Utóbbival nincs még tapasztalatom, de az USB-vel igen, és hát nem mindig jók a tapasztalatok. Az ember azt hinné, hogy az USB -a sokkal jobban specifikált felület miatt - rendelkezik azzal az előnnyel, hogy sokkal stabilabb. És nem. Immár elég sok USB-s eszközöm van, de elmondhatom, hogy a gyártók nem nagyon erőltetik meg magukat. Nagyjából úgy néz ki a helyzet, hogy megveszel egy USB-s eszközt, ami aztán a te gépeddel vagy működik, vagy nem. Ha pedig nem működik, tuti, hogy a szerviz nem fogja tapasztalni a hibát. Ha működik, lehet hogy akkor is nagyon nyögvenyelősen. Csak néhány péda nálam: Nokia N71 telefonom néha egész egyszerűen nem hajlandó USB-n csatlakozni a géphez. Szerencsére van rá megoldás: telefont lekapcsol, akut ki, kábelt rányom, aku be, és telefont bekapcs. Nevetséges, de így helyrejön...
Az USBs Pinnacle PCTV kártyám pedig olykor kifagyasztja a saját szoftverét. Ráadásul az USB-s eszközök gyanúm szerint egymást is "ütni tudják"...
Szóval itt tart ma a PC-s világ.
Ezek után nem csoda, hogy az embernek kevés bizodalma marad a külső eszközökben, és folyton azt kérdezgeti magában: mitől ilyen drágák, ha ennyire szarok...
Válasz '' hozzászólására (#)

Fenderes_ 2006-10-13 15:38 |  #292
Csak külön partícióra kell tenni a két oprendszert. Ha felteszel egy win2000-et és utána egy XP-t, akkor csinál egy bootmenüt, ami minden indításkor előjön és ott kiválaszthatod hogy melyik rendszert akarod indítani.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-10-13 15:38 |  #291
Válasz '' hozzászólására (#)

Aszpirin 2006-10-13 15:35 |  #290
Közérthető, világos összefoglalás, köszönet érte!
(a Creative kártyát pedig le fogom cserélni...)
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-10-13 15:35 |  #289
Csak ott meg az a gond, hogy mindig figyelni kell, hogy melyik vinyóról boot-olsz. Gondolom fizikailag ki is van kapcsolva alkalmasint a másik.
Válasz '' hozzászólására (#)

Fenderes_ 2006-10-13 15:34 |  #288
igen, nekem is így van. Win2000-el netezek, meg minden mást, XP-n meg csak a Nuendo van semmi más.
Válasz '' hozzászólására (#)

gépzsír 2006-10-13 15:24 |  #287
Az jó megoldás, ha két vinyót használok, egyet zenélésre, egyet minden másra? két külön oprendszer, az már csak számít valamit, nem?
Válasz '' hozzászólására (#)

Fenderes_ 2006-10-13 14:38 |  #286
Ez Drummer
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-10-13 14:17 |  #285
Az a baj, hogy nem tudsz olyan home-user-t mutatni, aki teljesen szűz rendszeren dolgozik. Mindenki tudja, hogy nem az "osanos" gép az, amelyiken gond nélkül fut a zeneszerkesztő, ezért bizony egyedileg kell összerakni a pc-t és az nem óccó. Ha meg már ott van, akkor menjen csak rajta a net, a gamez, meg a dvd házimultiplex. És itt borul be minden.
A hangkártya gyártók pedig pontosan ismerik ezt a helyzetet, ezt a piaci sajátosságot és ezért törekednek arra, hogy teljesen windows kompatibilis hardvert és drivert gyártsanak. Ebből fakadóan pedig igen sok kritériumnak kell megfelelni egy olyan környezetben, ahol sok forráskód csak találgatás útján van visszafejtve.
Ezért joggal merül fel a kérdés, hogy mi a jobb: jobban hangzó hangkártya, hardveres és szoftberes kínlódások árán, vagy esetleg egy kicsit átlagosabb hangú, de stabilan működő hardverelem.
Amúgy pedig tisztelet mindazoknak, akik ilyen környezetben meghallják a különbséget. Nekik valóban komolyabb stúdióban a helyük...
Válasz '' hozzászólására (#)

field2006-10-13 12:24 |  #284


"az M-Audio a szarrárohasztott rendszert is bírja...
akkor melyik is a stabilabb?"

De melyik szól jobban? (persze ez szubjektív...csak költői kérdés volt...)
És azzal egyetértek, hogy csak az legyen a gépen aminek kell.
Egyébként az emunak a 1.8-as driver verziója már atomstabil csak nekem már eddigra nem volt meg.....
Viszont haveromnak még megvan és ott internettel játékkal integrált lannal hangkártyával és játékokkal is atomstabil....
Válasz '' hozzászólására (#)

Rodnas 2006-10-13 12:12 |  #283
az M-Audio a szarrárohasztott rendszert is bírja...
akkor melyik is a stabilabb?
de ezt most inkább csak incselkedésből irtam
az a lényeg hogy Te hallod a különbséget(?)
Válasz '' hozzászólására (#)



Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2024 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek
és kizárólag aktuális készletünk erejéig, melyről visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk vásárlóinkat/érdeklődőinket.
Minden weboldalunkon leadott rendelés csak akkor tekinthető visszaigazolt megrendelésnek, ha kollégánk e-mailen egyértelműen megerősíti,
hogy az adott termékből van jelenleg készketen általunk megvásárolt és bevételezett modell.
Weboldalunkon feltűntetett árak nem számítanak árajánlattételnek.

CAMPONA HANGSZERBOLT (1222 Nagytétényi út 37. Földszint, POSTA és GYÓGYSZERTÁR között)
NYITVA MINDENNAP (vasárnap is!) 11:00 - 19:00 | +36-20-323-0641 | hangmester@hangmester.hu