Köszöntök mindenkit
Valaki nem tudom, tud e segíteni. Van 1 Behriger ur2000b fej mikrofon szettem. De 10 perc utan az adó, elem lemerülést mutat, es ki is kapcsol. Ez mitől lehet, esetleg javitas ha ez nem lehet beállítási hiba.
Előre is köszönöm a segítséget.
Vannak elektroncsöves Royerek, lehet h azzal kevertem össze a szalagcserét..
Azt mondják Royer Labs + sm57 maga a gitár mennyország. Kipróbáltam. A véleményem:
Nekem úgy tűnik Royer Labs tiszta hangszinre, önmagában valóban a mennyország!! Sm57 mellé keverve viszont bepiszkit a hangzásba. Torzitott hangfelvételre pedig nagyon nem tetszik a Royer hangja. Túl sötét. Pedig állitgattam a helyzetét, közelre- távolra. (Az Sm57 pedig top torzitott hangszin, de nem is ez volt a kérdés.)
Úgy gondolnám ennyi pénzért örök élet, meg még egy.Komolyan érdekel, mit tud ez a mikrofon?Nem a műszaki paraméterei érdekelnek.Én megrekedtem az 565 sd-nél.
Ha egyébként nem érte fizikai behatás (értsd: nem ejtetted le), akkor sztem a kapszula okés, és jó eséllyel csak egy kontakthiba. Én az enyémet megpróbálnám szétszedni, de ha nincs erre affinitásod, akkor nem bátorítalak erre. Általában nem űrtechnológia, és ha nem szól, akkor végülis rosszabb nemigen tud lenni Sajna szakembert nem tudok rá.
Sziasztok ! Van egy TGV 71D tipusu miksim . Egyik napról a másikra elhallgatott , sajnos nem tudtam szétszedni . Szétbarmmolni nem akarom . Kérdezném : mit lehetne vele csinálni , hol lehetne javítatni ??? Köszi , ha segítetek !!!
Köszönöm a tanácsokat! A hibás mikrofon nem az enyém, így nem lesz vele gondom.
Nekem egy AT2020 van. Ezt viszont le szeretném cserélni egy valós nagymembrános miksire. Mit javasolnátok énekre és akusztikus gitárra, ami előrelépés lehetne?
Gondolom, a kapszula hibája kizárható, ha a karakterisztika-választó mindhárom állásában mutatkozik a hiba. Ha jól gondolom, ebben a miksiben ikerkapszula van, abból meg csak nem ment tönkre mindkettő.
Én csinálok ilyeneket,meg építeni is szoktam,de egy rendes mikrofon kapszula is sokkal többe kerül mint ez a kinai csoda magában:D Szóval ahogy a többiek mondják nem nagyon éri meg foglalkozni vele.
Asszem általában igaz, hogy modolni még akkor is alig-alig rentábilis, ha az ember ért hozzá és magának csinálja. Szórakozásnak okés, de ha valaki valami komolyat akar, akkor arra össze kell kuporgatni a lét. És ez kábé az élet minden területén igaz...
10 ezres miksit használni kell zenekari próbákra, aztán kitámasztani vele az ajtót, ha már nem jó. Nem igazán rentábilis dolog hozzányúlni, még akkor se, ha lehet, hiszen az óradíj ugyanaz, mint egy 2-3000 eurós példánynál.
nem ismerek tuningolót, de abban majdnem biztos vagyok, amibe a tuningolás fájna, annyiból vehetnél egy eleve komolyabb miksit (pl Audio Technica, Rode stb). Sokat nem spórolsz.
Hali
Az árát megéri, én sokáig használtam demo célokra. Meglehetősen érzékeny a hangnyomásra, ekkor hajlamos torzítani, de kellő távolsággal ez orvosolható. Ennyiért nem kapsz jobbat, de ne is várj túl sokat.
Üdv! Eladásra kínáltak nekem egy jó állapotú RH Sound HSMC001 miksit 10.000 Ft-ért. Zenekari stúdiófelvételekre használnánk énekhez, akusztikus gitárhoz. Érdemes ebben a miksiben gondolkodni?
Szia Tezsvír!
Úgy látom Kecsi testvérem szabira ment.Mivel emlékeim szerint volt szó e nemes rovatban az általad említett mikrofonról, rákerestem.Hogy megkíméljelek a kereséstől:
(Ilyen célra tudok ennél olcsóbb, és szerintem jobb miksit...
Egy másik vélemény a Yamiból:
Halkan megjegyzem én éppen eladnék egy eredeti, és bátran állítom szinte új Shure SM 58-at.Az ok, hogy az elődjével elfogult vagyok!!!!Shure 565 SD.A kedves, rohadt nagyérdemű meg köpködjön pár forintos gagyiba.....
Nem tudom használ e köztetek valaki Jefe mikrofont? nekem anno AVL 2600-as volt szerettem nagyon szép mélyet adott, és erős dinamikus hangja volt, nos épp újratervezem a vásáslását vagy az "elvileg" egyel jobb Jefe AVL 106 ez utóbbi érdekelne engem hogy, használ e itt a fórumozok között ilyen típusú mikrofont esetleg próbálta e.?
Köszönöm szépen a válaszotokat előre is! szép napot mindenkinek!!
Azt mondja az ember:"Szia Tanár úr, lebuktál, felismertem a hangod".Mondom neki, köszi a megtiszteltetést, de csak egy gépszerelő vagyok, de igazából már nyugger.Erre ő:"én is annyi idős vagyok".Mindezt egy nagyon, nagyon fiatal hangon.Felhívtam a figyelmét, hogy hamisítványt árul.Válaszul közli, ugyanazon a gyártósoron készül.Mondom én, nem lehetséges, mert szerkezetileg sem egyforma.Rákontráz, hogy ugyanolyan jól szól!Majd végszóként, ezért ilyen "olcsó".
Hát 15 000 forintot kidobni szarra....
Sziasztok ! Van egy eladó Beyerdynamic TG V50 ds tipusú mikrofonom.Sajnos nem igazán jött be a hangomhoz , csak kipróbálva volt , zsír új ... 20 ezerért adnám , ha valakit érdekel
... https://www.muziker.hu/beyerdynamic-tg-v50d-s
Használtam mindkettőt, végül a TG V50s-t vettem meg. De ha nagyon őszinte akarok lenni, akkor azt kell mondjam, hogy nem jobb annyival, mint amivel többe kerül. Leginkább az 50-est a sima kardioid karaktereisztika miatt vettem. Ha kicsi pénzed van mikrofonra, akkor egyértelműen a 35-ös kb. a legjobb választás a piacon, különösen, ha superkardioid karakterisztikát szeretnél.
Sziasztok!Szerintetek melyik mikrofont vásároljam meg Beyerdynamic TG V35s vagy TG V50s tipus. Mindkettőről jókat írnak , csak éppen kétszeres az ár.Vajon érdemes a drágábbat megvenni ? Most egy Beyerdynamic TGX 58 at használok , ami nagyon bevált.Sajnos eztmár nem gyártják , anno 26 000 Ft-ért vettem . Köszi !
Sziasztok! Cajon színpadi hangosítására ki, milyen mikrofont javasol? Nyárra akadt néhány szabadtéri akusztikus buli saját cuccal és valahogyan ki kellene hangosítanunk, viszont nem tudunk százezres nagyságrendet rááldozni. Használt is játszhat, csak ne legyen gagyi. Építő válaszaitokat előre is köszönöm.
Eladó! Sajnos nem tudom kipróbálni mert nem egy frekvencián működnek,ezért adom ilyen olcsón.A mikrofon kapszula műszerrel kimérve jó, már ez 7000 Ft-ba kerül.Az adapter is egy ezres.Ha jók az új áruk kb 40 000 Ft/db.Ha kell postázom.Köszi!
Sziasztok! Jó gitárt és erősítőt szeretnék itthon, nem túl nagy hangerőn felvenni. Jó hangfalszimulátorral még nem találkoztam, pedig az lenne itthon az ésszerűbb megoldás (de ha valaki tud, ajánlhat egyet!) A mikrofonozás lenne az igazi, de aggájom a kis hangerő, valamint a tapasztalat hiánya. Tudna ajánlani valaki egy jó mikrofont, vagy valami érvet ellenérvet a leírtakkal kapcsolatban?
Sziasztok!
Kérdésem a következő lenne! Női és férfi énekhangoknál a keverőn a csatornánkénti eq hangszinekhez ( magas, parametrikus közép és mély) mennyire szabad hozzányulni?
Azt vettem észre hogy az éneknél maradhat a mély középen, de például ha beszél úgyanaz a személy, akkor már a mélyből vágni kell, mert különben dörmögést lehet hallani!
hali!
1 fontos dolgot nem közöltél, azt hogy mennyit szánsz rá? ;)
én Sennheiser-t ajánlanék, EW100G3, de ez 200e Ft. nagyságrendű szett.
viszont ~50m-ig nem "hibázik", és a fejmikrofon sem esik szét 3 használat után.
+ választhatsz jobb/komolyabb kapszulát is. (vagy, ha megunod használhatod vez.nélküli gitáradóként, csak 1 kábel kell hozzá)
ha inkább olcsóbb az, amit meg tudsz venni, akkor is 1 ismertebb/nagyobb gyártótól választanék, mert tartósabb a fejmikrofon része. (AKG/Shure/Stb.)
azt tudd, hogy az olcsóbb kategóriák un: Presenter szettek, nem kimondottan énekhez készülnek. persze ettől még használhatod énekhez is. (nem tudom milyen elvárásaid vannak 1 mikrofonnal, ill. hogy milyen jellegű felhasználáshoz keresed)
ha használtakat is nézel, figyelj a frekvencia tartományára. pl: régi Sennheiser G2-s szériát, már nem biztos hogy vennék, persze van az az ár.... ;)
Sajnos szomorú hírt kell megosztanom veletek. Ennen a topiknak az elindítója,a mikrofonok tudora és sokunk mikrofonjának doktora, Karaszek Zoli már az égiek felvételeit készíti és az angyalok mikrofonjait javítja. Isten veled barátom. Köszönöm a tartalmas és baráti beszélgetéseket. :(
Üdv!
Valakinek van tapasztalata fejmikrofonokkal kapcsolatban? Gitározás közben szeretnék énekelni/vokálozni, de hanyagolnám az állványos rendszert.
Köszi!
Úgy gondolom, hogy az iskolákban elsősorban az olcsóságot nézik. Egy olcsó vezetékes mikrofon csak rosszul szól, de legalább szól. Az olcsó rádiós mikrofon pedig vagy szól-vagy nem szól. Bizonyos távolság után (ez akár 10-15 méter is lehet) már kihagy a jel, bezavarnak más jelek rádiójelek (még régen egy rádiós gitár cuccon a taxisok beszélgetését hallgattuk...). Amikor az iskola gazdasági vezetőjének azt mondanád, hogy vegyünk két mikrofont 300 ezer forintért, mert az biztos, hogy jó lesz, hát könnyen lehet, hogy lefordulna a székről. Mert hogy 30 ezerért is lehet venni, és még szól is - időnként....
Sziasztok. A célom az, hogy két mikrofon jelét megosszam, egy-egy menne a fó keverőbe, egy-egy meg egy másik keverőbe. Erre a célra létezik a splitter. Ez a szerkezet jó lenne-e erre?
https://www.monacor.com/en-cz/img/products/audio/signal-processing/splitters-and-transformers/lsp-102/
Azért kérdezem, mert úgy tűnik, hogy van külön vonal és külön mikrofon splitter, ez a megnevezése alapján vonal splitter lenne, de 600 ohmosnak van írva. Ha megnézem pl. az AKG d112 mikrofon adatait, akkor az van oda írva, hogy maga a mikrofon elektromos impedanciája kisebb-egyenlő 200 ohm, és az ajánlott load impedance (ezt nem tudom, hogy magyarul hogy mondják) nagyobb-egyenlő 600 ohm. Tehát ez a 600 ohmos splitter jó lenne egy dinamikus mikrofonra? Ezen a linkelt splitteren egyébként van egy direkt kimenet is, ami ha jól értem azt jelenti, hogy a bejövő jel változatlanul megy tovább. Ha ez menne a fő keverőbe, az osztott kimenet meg a monitor keverőbe, akkor a monitor keverőbe jutna elég jel?
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Nagyon új vagyok a hangszerek, mikrofonok világában. Rendszergazda lettem egy iskolában és hangosítani is kell. Vannak hangszórók, keverőpult és vezeték nélküli mikrofonok. A pontos típust most nem tudom, de ha kell majd megnézem. Már többször előfordult, hogy a zenével semmi gond nem volt de a két mikrofon közül valamelyik először működik rendesen, de aztán elkezd hullámozni. Szól, nem szól, szól. Mitől lehet ez? Mire figyeljek? Min kellene állítani? Előre is köszönöm a segítséget.
nagyjából egyértelműnek kéne lennie hogy hogy ha a hangszeresek saját hangszeren játszanak, miért várná az énekes hogy a miklóst meg a helyszínen adják neki random, de lehetőleg ugyanolyan jól szóljon minden esetben. ráadásul ha a legfelső polcról válogat, akkor is messze kisebb beruházás, mint amit egy gitárostól vagy dobostól ő is elvárna.
Csak a nagy bulikon normálisabb cucc, értelmesebb hangosító van.:D
Azokon a helyeken, ahova mi eljutunk, érdemes kevésbé gerjedékeny cuccokat vinni, amiket könnyebb belőni.
Esélyes, hogy az SM58-at is azért csípi mindenki, mert arra van baállva a hangosítók zöme.:D
Persze, én értékelem a konstruktív hozzáállást. Csak nem igazán hiszek abban, hogy ezt az árkategóriát érdemes amiatt megvenni, mert jobb a próbaterminél, vagy a színpadinál. Ha csak átdugod, akkor lehet bődületes a különbség elsőre - de ha kb. 3 mozdulatot teszel a gain, az eq és a faderen. akkor ez szerintem gyakorlatilag eltűnik.
Az említett, Shure, Sennheiser, stb. kondik mindennaposak nagyobb bulikon, biztos lehet őket kezelni.
Amit most mondok, az blöff, de én elhiszem: A gerjedés feltételei a hurokerősítés=1 és az azonos fázis, ha jól emlékszem. Ezek a paraméterek nem függnek attól, hogy kondi, vagy dyn. Mivel egy kondi nagyobb jelet ad le, ezért azonos gain mellett sokkal hangosabb és biztos rögtön be is gerjed. De egyforma hangosra belőve nem lehet gerjedékenyebb. Ha mégis, akkor az csak az iránykarakterisztikája miatt lehet, ha az esetleg kövérebb, mint egy SM 58-é. Tudom, hogy általános ez a félelem, de rengeteg kondit látok nagy bulik videójain.
Ja, még egy indok: ha én költök a gitárcuccra, akkor ő is költsön már valamire..:D És nehogy már nekem, alkalmi vokálosként jobb mikrofonom legyen, mint a főhősnek..:)
Szerintem próbahelyen sem árt a jó miksi, az ma már kevés, hogy hallja magát az énekes...főleg, hogy időnként felvételt is szeretnénk készíteni. Gitárosként sem örülnék, ha modellezős kombóm, vagy PA-n kéne játszanom koncertre készülve...:) Szóval én azt vallom, hogy próbán is lehetőség szerint jó cuccal játsszon az embör, az jobban meghozza a kedvet (vagy nem veszi el, mint egy vacakul szóló valami).
A próbateremben pont egy Behringert vittem le korábban az énekesnek (az övét ellopták, így nem volt miksije), szólni szól, de pl. az én OM-2-esembe énekelve messze tisztábban szólt. Szóval nem mindegy.
Az szintén nem feltételen referencia, hogy mit adnak bulikon...szerintem minden énekes keresse meg a hangjának való motyót; nem ugyanaz szól jól mindenkinél. A higiénia "csak" plusz szempont.
Nyilván nagyobb tapasztalatod van nálam, de saját példa, hogy kb. két éve bulink volt egy régebbi bandámmal, a hely SM58-at akart adni az énekesnek, ki is próbálta, aztán előszedte az OM-7-et, ami simán leszólta a Shure-t...sokkal tisztábban szólt. Szóval szerintem a 100ezer alatti kategóriában is van érdemi különbség - nem feltétlenül a csak a miksi, hanem a miksi+énekes hangja-dolog miatt.
Lehet, hogy némileg anarchista álláspont, de egy énekes mi a fenének akar 40-50 ezret mikrofonra költeni ? Ha saját próbahelyen próbál, oda jó egy 3000-es Behringer is arra, hogy hallja magát. Ha bérpróbahelyen zenél, ott van ilyen kategóriájú mikrofon. Bulin szintén alap az, hogy a hangosítóbrigád ezt a kategóriát adja a kezébe. ( Ha undorodik a rácsba ragadt répás hányástól, hordjon magával egy kis alkoholt és tisztítsa le - nem vicc nálunk volt ilyen eset. ) Az egyetlen, amit érdemes venni sajátnak, az a 100 000 forint körüli kategória - kondi Shure, Neumann, Sennheiser, stb - az hallhatóan jobban szól átlag cuccon is és azt nem tartanak minden próbahelyen, vagy hangosítócuccban. ( Az elején emlegetett 3000 forintos Behringerről még annyit, hogy az egyik kölyköm abba énekelt fel egy lemez demót és utána, amikor elkérték a Neumann U87-et a végleges énekléshez, eldöntötték, hogy a behringeres marad. Nyilván valamivel szarabb, de annyival nem, ezért az első jobb és élettel telibb előadást választották.)
Az is képbe került, mint ipari sztenderd. Mondjuk hallottam olyat, hogy nem feltétlenül a hangja miatt eltejedt, hanem a strapabírósága okán.:)
OM-2-esem van, szóval az alja, de az is jól szól, csak rá kell tapadni (ami nem baj). Régebbi bandámban volt OM-7, az jól szólt nagyon, viszont nem is olcsó.
Shure SM58? ~40e.Ft.
a "legelterjedtebb" énekmiksi.
Audix-ot használtam, de nem az OM szériát, hanem 1 stúdió miksit, az megbízható, és " szép hangú" volt.