HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA

MULTIMÉDIA



A FÓRUM legfrissebb témái

Offtopic

2022. október 07

Jónás Tamás (instrume

2022. október 07

ZENEELMÉLET

2022. október 06

Barkács

2022. október 05

***YAMAHA billentyűsök

2022. október 04

Csöves Gitárerősítő

2022. október 03

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2022. október 03

In Memoriam...

2022. október 02

JÁTÉKTECHNIKA

2022. szeptember 30

E-bay

2022. szeptember 29

***JACKSON***

2022. szeptember 25

FÓRUM MŰKÖDÉS DOLGOK

2022. szeptember 24

LINE6 - VARIAX

2022. szeptember 21

Pickupok

2022. szeptember 12

Z e n é s z V I C C E K

2022. szeptember 11

Metal Cuccok

2022. szeptember 10

Mesa/Boogie

2022. szeptember 04

Zenészeket, zenekart ke

2022. szeptember 02

*MARSHALL.hu KLUB *

2022. augusztus 29

ZENE <=> GYEREK

2022. augusztus 24

Gitáreffektek

2022. augusztus 24

***Squier***

2022. augusztus 15

. : PRÓBATERMEK : .

2022. július 15

KRAMER KLUB

2022. június 24

Mákosamp és válogatott f

2022. június 21

PEAVEY

2022. június 11

***FENDER***

2022. június 09

Vizelde

2022. június 08

Zenekar alapítás

2022. május 24

***Music MAN***

2022. május 24




HANGMESTER.HU AKCIÓ
Lakodalmas nóták és köszöntők 1.
kotta

Lakodalmas nóták és köszöntők 1.


Akciós ár:
1 600 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
YAMAHA YRS-24B BAROKK SZOPRÁN FURULYA
YAMAHA YRS-24B BAROKK SZOPRÁN FURULYA

YAMAHA YRS-24B BAROKK SZOPRÁN FURULYA


Akciós ár:
3 590 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
50% BLACK FRIDAY - HERFLI SULI KEZDŐKNEK Pribojszki Mátyás
Tanulj az egyik legjobbtól

50% BLACK FRIDAY - HERFLI SULI KEZDŐKNEK Pribojszki Mátyás


Akciós ár:
3 990 Ft



hangszermagazin.hu

Elhunyt minden idõk egyik legnagyobb magyar jazz zongoristája, Szakcsi Lakatos Béla
2022. október 02.





hangszermagazin.hu

NYERJ GITÁRT WEKERLÉN ÉS A PIACOK NAPJÁN
2022. szeptember 15.







Legfrissebb használt hangszerek:
Ibanez
399 000 Ft
Strymon
94 000 Ft
Hughes&Kettner
23 000 Ft
Elektronika
23 500 Ft
Peavey
200 000 Ft
Ibanez
242 000 Ft
Roland
196 000 Ft
Ibanez
90 000 Ft
Cort
70 000 Ft

159 000 Ft
Ibanez
170 000 Ft
Voodoo Lab
29 000 Ft
Elhunyt minden idõk egyik legnagyobb magyar jazz zongoristája, Szakcsi Lakatos Béla
2022. október 02.
NYERJ GITÁRT WEKERLÉN ÉS A PIACOK NAPJÁN
2022. szeptember 15.
10% ISKOLÁSOKNAK és ÚJ 160m2-es HANGSZERBOLT!
2022. szeptember 01.
SHOPMARKBAN (1191 Bp., Üllői út 201.) FOLYTATÓDIK A DALSZÖVEGÉRTELMEZÉS A HANGSZERBOLTBAN
2021. október 20.

MIKROFONOK - FAQ, HELP
A MIKROFON. FAQ és HELP mindenkinek, mindenkitől

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák

Első <<1000 <500 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... >500 >>1000 Utolsó

Déjvid 2011-07-14 08:51 |  #4325
Nemértem...
Válasz 'hclaca' hozzászólására (#4324)

hclaca 2011-07-13 22:01 |  #4324
van kényelmes cipőd? :D:D:D
Válasz 'Déjvid' hozzászólására (#4323)

Déjvid 2011-07-13 20:07 |  #4323
Elkészültek az első ribbonjaim:



Nagyon metálban is megállja a helyét, itt egy nyers minta, a dob térre, és a gitárra használtam, kellemes csápolást:)
grind

Jorn 2011-07-13 15:29 |  #4322


Megkérdezhetem, milyen zenéhez használod ?
Régóta tervezem, hogy veszek egyet, de még nem tudtam kipróbálni...

Szóval gyakorlatban nem ismerem, de azt gondolom, ha vonalszintű jelet ki tud adni, és mégis a pult mikrofonbemenetére küldik, akkor ott lehet gond, zaj, gerjedés.

Az mondjuk érdekes, hogy lazább zenékkel reklámozzák, ahol nincs nagy hangerő/gain igény, tehát a gerjedés nem annyira téma. Kíváncsi lennék, keményebb zenében, komolyan torzított gitáralapokkal a háta mögött mi történne.

Illetve az is érdekelne, hogy ha a gitározást abbahagyja az ember, de énekel tovább, akkor mi történik a vokállal ? Főleg, ha tercelni kellene...
Vagy beállítom a programban, hogy C dúr, és akkor tulajdonképenn úgy kreál harmóniákat, de akkor mire kell a gitár hozzá igazából ?
Válasz 'syphor' hozzászólására (#4321)

syphor 2011-07-13 15:00 |  #4321
TC Harmony G XT-mmel koncerteken meg szoktak izzadni a technikus kollegak. Tenyleg ennyire razos a hasznalata a pult mogul nezve? Probatermeben minden gond nelkul hasznalom.
Foleg a gerjedesre panaszkodnak... Beyer tgx 58 van a szam es az effekt kozott egyebkent.

hclaca 2011-07-12 11:51 |  #4320
nem vált be?
Válasz 'edodi' hozzászólására (#4319)

edodi 2011-07-12 11:40 |  #4319
Akciós új ára 56000ft, én 40.000ft-ért adom
(párszor használt +10év garancia)
tel:+36303150051
eisenschreiberjozsef@gmail.com
rodet1-a






sakk.matt2011-07-06 08:43 |  #4318
nincs semmi baj az OM7-tel, csak azt demonstráltam, hogy egy bizonyos szint felett nem nagyon vannak komoly különbségek, csak lusta hangtechnikusok:) Az OM7 alapból mélyebb tónusú az AE6100-hez képest, de ha eq-val kiegyenlítem a különbséget, akkor az ae6100 sem gerjed jobban, mint az om7. Ennyi.

Az i5-re kell a szivacsharisnya, a fotón csak azért húztam le, hogy látszódjon a kapszula. A hangnyomás ellen nem "véd" a szivacs, a frekimenetben van némi hatása, meg a por ellen is véd.
Válasz 'MESA_PETI' hozzászólására (#4317)

MESA_PETI 2011-07-05 23:40 |  #4317
Szia Sakk Matt!
Akkor nem jött be az om7? Én szerettem, megbizhatóan müködött és a monitorral sem gerjedett össze.
Közben megjött az i5, de még nem tudtam kipróbálni!
Figyelj lehet hülye kérdés, de a kapszulára rá van húzva egy fekete gyári védőszívacs.
Miért van rajta a nagy hangnyomás kivédésére? Nem vágja a magasat? Kell az rá? Asszem a tiéden nem volt ráhuzva semmi.
köszi
Válasz 'sakk.matt' hozzászólására (#4314)

Jorn 2011-07-05 13:19 |  #4316
Ha 25-öt kapsz, akkor már örülhetsz, de lehet, hogy kevesebbért is... technikailag ez már használt ugyanis. És sok közöttük a hamisítvány, ez is leviszi az árakat... sajnos.
Válasz 'kholdpetr' hozzászólására (#4315)

kholdpetr 2011-07-05 10:13 |  #4315
Hello!

Azt szeretném megtudni, hogy mennyiért lehet manapság egy dobozából egyszer kiemelt, de amúgy teljesen új sm57-est eladni?

Köszi!

sakk.matt2011-07-04 22:09 |  #4314
najóvan, de csak egy kicsit!:)
Válasz 'hclaca' hozzászólására (#4313)

hclaca 2011-07-04 21:49 |  #4313
azért egy kicsit hadd már :D:D:D
Válasz 'sakk.matt' hozzászólására (#4312)

sakk.matt2011-07-04 21:45 |  #4312
jajjj, ne jáccd nár az eszed itten, wazzz!Đ
Válasz 'hclaca' hozzászólására (#4311)

hclaca 2011-07-04 21:06 |  #4311
kéne egy rendes keverő eq-zás helyett :D:D:D

arion 2011-07-04 18:20 |  #4310
sakk.matt írta1.) Egy mondatra hívnám fel a figyelmed az idézett szövegből: "Hogy néz ki a keverő, ha kb. azonos tónusra tekergetjük az eq-potikat, mégpedig úgy, hogy a gerjedési tartományokat is nagyjából kivesszük." Tehát két feltételnek kellett teljesülni: azonos tónusban szóljanak, és kb. azonos ponton gerjedjenek. A nagyjából azonos tónust a berakott mp3 link bizonyítja, az eq állásoktól függetlenül egyik esetben sincs természetellenesen kinyírva a beszédhang. (Hasonló beállítással egyébként az ae6100-assal koncertfelvételek is készültek kiváló ének-sounddal.) 2.) Direkt ezért tettem be a miksik átviteli karakterisztikáját, amiből jól látszik, hogy mindhárom miksi átvitelében 5 kHz környékén van egy 6-8 dB-es kiemelés. Olyan nagy tragédiának látod, ha ezt kisebb-nagyobb mértékben csökkentjük?:)

Hát - tudom, ez nem a szoros témátokhoz tartozik - én azért nem úgy kezdeném az ének eq-t, hogy 5 kilónál - 8 dB. Azért elég fénytelenek azok a felvételek - kivéve az Audix - mert abban van x betű :)
De most látom a mondatod végém a szmájlit... nem szóltam semmit.

Válasz 'sakk.matt' hozzászólására (#4309)

sakk.matt2011-07-04 16:48 |  #4309
1.) Egy mondatra hívnám fel a figyelmed az idézett szövegből: "Hogy néz ki a keverő, ha kb. azonos tónusra tekergetjük az eq-potikat, mégpedig úgy, hogy a gerjedési tartományokat is nagyjából kivesszük."

Tehát két feltételnek kellett teljesülni: azonos tónusban szóljanak, és kb. azonos ponton gerjedjenek. A nagyjából azonos tónust a berakott mp3 link bizonyítja, az eq állásoktól függetlenül egyik esetben sincs természetellenesen kinyírva a beszédhang.
(Hasonló beállítással egyébként az ae6100-assal koncertfelvételek is készültek kiváló ének-sounddal.)

2.) Direkt ezért tettem be a miksik átviteli karakterisztikáját, amiből jól látszik, hogy mindhárom miksi átvitelében 5 kHz környékén van egy 6-8 dB-es kiemelés. Olyan nagy tragédiának látod, ha ezt kisebb-nagyobb mértékben csökkentjük?:)
Válasz 'arion' hozzászólására (#4308)

arion 2011-07-04 16:13 |  #4308
sakk.matt írtaAz érdekes infók még csak ez után következnek:) Hogy néz ki a keverő, ha kb. azonos tónusra tekergetjük az eq-potikat, mégpedig úgy, hogy a gerjedési tartományokat is nagyjából kivesszük. Még egy mobil keverőn is sikerült elérni, hogy kb. azonos túnus mellett, majdnem azonos ponton kezdett gerjedni a 3 miksi, némileg eltérő frekitartományban. Hogy milyen frekin, az már szinte mindegy, mert ha gerjed, akkor gerjed:)) Szóval ebben a beállításban az OM7 elvesztette a marketingdumát, a hangerőt növelve ugyanott kezdett gerjedni, mint az AE6100, persze addig kiválóan szól... A gerjedést illetően a Shure miatt kellett 250 Hz körül egy "völgyet" beletekerni a soundba, mert fura módon ott kezdett egy bömbölős gerjedés beúszni, amin nem segített a 100 Hz-es szűrő sem. (Ebben a beállításban egyébként egyik csatornán sincs bekapcsolva a 100 Hz-es vágás.) > Így szóltak a miksik (mp3)

Nem nagyon ismerem az előzményeket és lehet, hogy valamit félreértek, de frontban 5 kHz körül vágtok 6-7 dBt az énekhangból?
Válasz 'sakk.matt' hozzászólására (#4304)

ebola fakó2011-07-03 20:12 |  #4307




KERESEK MEGVÉTELRE AUDIO-TECHNICA AE 5400 MIKROFONT OLCSÓN :)
20-5423389




Biga 2011-07-03 14:17 |  #4306
Hi!
Kombómiksit vennék s.o.s! Ebben kéne egy kis segítség!
Kaptam már ajánlásokat a következőkre:

Sennheiser e906
Audix i5
Shure 565 (kosár nélkül)
Shure sm 58 (kosár nélkül)

Tapasztalatok??

Köszi!

sakk.matt2011-07-03 07:27 |  #4305
ezek pedig a tesztelt miksik átviteli karakterisztikái, hogy legyen viszonyítási alap:):



Válasz 'sakk.matt' hozzászólására (#4304)

sakk.matt2011-07-03 05:03 |  #4304
Az érdekes infók még csak ez után következnek:) Hogy néz ki a keverő, ha kb. azonos tónusra tekergetjük az eq-potikat, mégpedig úgy, hogy a gerjedési tartományokat is nagyjából kivesszük. Még egy mobil keverőn is sikerült elérni, hogy kb. azonos túnus mellett, majdnem azonos ponton kezdett gerjedni a 3 miksi, némileg eltérő frekitartományban. Hogy milyen frekin, az már szinte mindegy, mert ha gerjed, akkor gerjed:))

Szóval ebben a beállításban az OM7 elvesztette a marketingdumát, a hangerőt növelve ugyanott kezdett gerjedni, mint az AE6100, persze addig kiválóan szól... A gerjedést illetően a Shure miatt kellett 250 Hz körül egy "völgyet" beletekerni a soundba, mert fura módon ott kezdett egy bömbölős gerjedés beúszni, amin nem segített a 100 Hz-es szűrő sem. (Ebben a beállításban egyébként egyik csatornán sincs bekapcsolva a 100 Hz-es vágás.)








> Így szóltak a miksik (mp3)
Válasz 'Jorn' hozzászólására (#4303)

Jorn 2011-07-02 14:46 |  #4303
Köszi, fontos és érdekes infók ezek.
Az Audixnak szerintem is túl van lihegve a marketingje egy picit, mert annyira azért nem gerjedésálló, de azért kis klubban életmentő lehet az a pici is. (nekem OM5 van, és nem egyszer csodálkoztak már rá a hangjára, mondván, hogy ez biztosan kondimiki :) Mindegyiknek megvannak ez előnyei, hátrányai is, hangulatfüggő, mikor melyik mikrofonomat veszem elő fellépéskor (meg a gerjedéstől is függ :)
Válasz 'sakk.matt' hozzászólására (#4301)

adam10603 2011-07-02 14:15 |  #4302
köszi!
Válasz 'fred' hozzászólására (#4300)

sakk.matt2011-07-02 11:52 |  #4301
Az "eredmény" az, hogy ha minden miksinek megteremtjük a neki ideális paramétereket, akkor minimalizálódnak a különbségek. Az első legfontosabb paraméter, hogy a keverő mikrofonerősítő fokozata illesztve legyen elsősorban a kivezérlést tekintve. A második fontos tulajdonság az átviteli karakterisztika mellett, hogy milyen frekvenciákra érzékeny a visszacsatolást illetően. Nem ugyanazon a frekin gerjednek a miksik, ez egészen eltérő mikrofononként. A shure pl alacsonyabban 1 khz körül kezd nagyon hamar "sípolni", miközben egész magas frekin folyamatosan "cseng". Az AE6100 pedig 5 kHz tájékán kezd "visítani", de ha a gerjedési frekiket parametrikusan megkeressük, és néhány decibelnyi "lyukat" csinálunk, akkor nagymértékben kiterjesztjük a színpadi használhatóságot. Az OM7 nem akkora csoda, mint a marketing állítja. Az érzéketlenségét gyanítom az okozza, hogy a tipikus gerjedési tartományt lecsökkentették (kétszer nem mondom, hogy a nyélben egy freki szűrütagot találnék, de ha nem, eklég raffinálta a kapszula mechanikus hangolása is:). Elsősorban az AE6100-el való összevetésben érdekelt a dolog. Az AE6100 ugyanis sokkal részletgazdagabb hangot produkál, mint az OM7. Ha a gain szintek belövése után a 6100-as csatornáján kis vágást csinálunk 5kHz környékén, illetve 10 kHz felett, akkor nagyon közel kerül a két miksi hangja, és csodák csodája, az OM7 kezd gerjedni előbb egészen magas frekin!.
A kevésbé vigasztaló az, hogy az AE 6100 is kb. ugyanannyiba kerül, mint az OM7.

A szintek közötti különbségeket jól mutatják az A&H keverő gain potijai.









Itt egy hangminta is, bár az mp3 kissé torzít, de a miksik karaktere megmarad. Itt minimális a különbség köztük. Minden miksi "be van kapva", ez jellemző a rockszínpadokra, 5 cm távolságból már nagyobb különbségek vannak. > mikrofonteszt
Válasz 'Jorn' hozzászólására (#4298)

fred 2011-07-02 11:49 |  #4300
adam10603 írtaEgyébként én kinéztem egy mikrofont már korábban: Blue Encore 100. Nagyon nagyon hasonló a hangja az SM58-hoz, csak egy egészen picivel közvetlenebb, nem annyira fedett. De épp hogy csak hallható a különbség. Tökéletes lenne nekem, csak az a baj, hogy magyarországon nem nagyon lehet kapni

Mail ment!
Válasz 'adam10603' hozzászólására (#4294)

Ambulance 2011-07-02 09:22 |  #4299
Gyűjtőknek:
Pearl C-500 kondenzátor mikrofon, Made In Japan.
Semmi adat nincs róla a neten, de más Pearl típusokról ódákat zengenek.
Egy ideje nálam van, tökéletesen műkszik, szép állapotban van.
Németektől hozták be.
Ha kell, eladó, képet tudok küldeni.
Mondj egy árat szindróma.

Jorn 2011-07-02 01:21 |  #4298
Mi lett végülis az összevetés eredménye ?
Válasz 'sakk.matt' hozzászólására (#4285)

adam10603 2011-07-01 23:17 |  #4297
Az előbb hallgattam egy tesztet: MD 421 vs. Rode NT1-A

on-axis pozícióban az MD421 sokkal jobban kihozta a magasakat, az NT1-nek fedettebb hangja volt. off-axis elhelyezésnél pedig pont fordítva!
... nem is olyan könnyű választani egy jó mikrofont mint ahogy gondoltam
Válasz 'sakk.matt' hozzászólására (#4296)

sakk.matt2011-07-01 22:48 |  #4296
Na kezdjük a kapszuláknál, mert ránézésre mind egyforma, az audixnál pl. tuti:): az a D6 lábdob és a D2 tam kapszulája:




ez az OM7 és az i5 kapszulája, jól látható, hogy minden kapszula és benne a membrán is nagyjából ugyanolyan. Hogy melyikból lesz énekmiksi, és melyikből lábdob, az a hangolószalagtól és a nyél mechanikától függ:




Ugyanakkor felesleges csak az átviteli görbéket hasonlítgatni, mert a mikrofon élő, dinamikusan változó hangkörnyezetben abszolút kiszámíthatatlanul viselkedik, a görbék nagyon elméleti információt nyújtanak, legtöbbször köszönőviszonyban sincsenek a valósággal. Ráadásul a keverő eq minimális eltekerésével, vagy a gitárláda előtti pozíció megváltoztatásával hangzási világok jönnek-mennek:))

Ma tesztelgettem ezt a 4 miksit, és ha a keverő eq-val kompenzáltam a tonális különbségeket, ember meg nem mondja felvételről, hogy mikor melyik szól, pedig négyszeres árkülönbségek vannak. Aztán kivisszük a színpadra, és mindegyik önálló életet kezd élni...
Hmmm, szépek, mi? majd felteszem valahova a hangmintát is...


Válasz 'adam10603' hozzászólására (#4293)

adam10603 2011-07-01 21:59 |  #4295
Nézzük hogy sikerül-e beilleszteni...




adam10603 2011-07-01 21:56 |  #4294
Egyébként én kinéztem egy mikrofont már korábban: Blue Encore 100. Nagyon nagyon hasonló a hangja az SM58-hoz, csak egy egészen picivel közvetlenebb, nem annyira fedett. De épp hogy csak hallható a különbség.
Tökéletes lenne nekem, csak az a baj, hogy magyarországon nem nagyon lehet kapni

adam10603 2011-07-01 21:52 |  #4293
Értem. Amúgy van egy csomó SM57 vs. i5 videó youtube-on, majd meghallgatom őket figyelmesen Mellesleg egy i5 még újonnan is bőven belefér a keretembe. Lehet hogy jó választás lenne majd még gondolkodom rajta.
... amúgy itt egy felvétel, ma délután csináltam:

Super Lead tones (raw!) by adam10603

hangsúlyoznám hogy teljesen nyers, kivéve egy 80 hz-es mélyvágást.
Szégyenlem ezt leírni, de egy olcsó noname kínai miksit használtam. Mivel nincs itthon más
Eléggé off-axis volt a pozíciója.
Na most nekem jobban tetszene hogyha egy testesebb hangú mikrofont tehetnék inkább közelebb az on-axis pozícióhoz. Így kicsit közvetlenebb, organikusabb lenne a felvétel.
Remélem az i5 jó lesz erre nem ?
Válasz 'sakk.matt' hozzászólására (#4292)

sakk.matt2011-07-01 19:33 |  #4292
Ránézésre minden gyártó mikrofoncsaládjának azonos kapszulái vannak, de típusonként más-más hangolószalaggal vannak lezárva a membrán mögötti üregek. Az sm58 cartridge típusa: R59, az sm57 cartridge: R57. Honnan veszed, hogy "több magasa van" az i5-nek? Persze, de arányosan még több mélye is, az egész frekvenciabalansza sokkal egyenletesebb, de a lényeg, hogy a "több magas" egszersmint sokkal tisztább, torzítatlanabb, mint az sm57-é. Az i5 tónusa inkább testes,de ennek ellenére mégis részletező sound. Marhára nem egy kategória az sm57-tel.
Válasz 'adam10603' hozzászólására (#4289)

Déjvid 2011-07-01 19:08 |  #4291
Sok jó mikrofon van gitárra, Shure Sm7-em van, elég egyénien szól, nagyon semmi nem hasonlít rá(legalábbis ami olcsó:) Amiket ajánlanék még arra amit írsz: Sennheiser MD409, MD421, AKG D12(esetleg D112) Beyerdynamic M201/M69/M88. Ebből van amit lehet használtan kis szerencsével a te keretedből venni.
Válasz 'adam10603' hozzászólására (#4286)

adam10603 2011-07-01 18:33 |  #4290
"It is a cardioid dynamic mic, designed around the same Unidyne III capsule as the SM57. In fact, the SM58 differs from the SM57 in only a few respects:

The ball grille contains a foam blast filter.

The ball grille reduces the bass boost due to proximity effect, simply because it prevents the mic’s capsule from being positioned so close to a sound source."

egy oldal szerint csak ennyiben különböznek...
Bár én inkább a fülemnek hiszek: teljesen más hangjuk van valószínűleg igazad van.

adam10603 2011-07-01 18:30 |  #4289
Szinte mindenhol azt írják hogy ugyanaz a kapszula...
Amúgy az i5-nek több magasa van mint az SM57-nek. Szerintem nem épp az én esetem.
Esetleg egy SM58, letekert gömbráccsal, kicsit közelebb a hangszóró közepéhez mint ahogy szoktam, a kicsit közvetlenebb hang érdekében. Lehet hogy ez lesz a nyerő
Lehet hogy jövő héten kölcsön tudok kérni egy 58-ast egy ismerőstől, majd kipróbálom.
Válasz 'sakk.matt' hozzászólására (#4288)

sakk.matt2011-07-01 18:17 |  #4288
Honnan vetted azt a baromságot, hogy az sm57-nek és az sm 58-nak ugyanaz a kapszulája? Ez tévedés, de az átviteli karakterisztikájuk sem egyforma. Az sm57-nél 200 Hz körül kezd esni az átviteli görbe, az sm58-nál csak 120 Hz körül. Az sm58 mégjobban fog szólni a láda előtt ha leveszed a gömbrácsot. Legjobban meg az audix i5:)
Válasz 'adam10603' hozzászólására (#4287)

adam10603 2011-07-01 17:47 |  #4287
Én talán egy SM58-ra gondoltam. Tudom hogy ugyanaz a kapszula mint az 57, de mégis sokkal teltebb a hangja. Pár napig volt nálam kölcsönben egy SM58, ki is próbáltam. Nagyon jó hangja volt, de kissé fedett...
szóval az SM58 hangja, csak kicsit közvetlenebbül. Olyan kéne nekem
Válasz 'adam10603' hozzászólására (#4286)

adam10603 2011-07-01 17:43 |  #4286
Üdv.

Tudnátok nekem ajánlani egy jó mikrofont az alábbi paraméterek alapján?

- gitárládára kéne
- ne legyen drágább 35-40 ezernél (használtan)
- a típusa mindegy (dinamikus stb.)
- meleg, telt hangzás a cél
- ne legyen olyan magas, kásás hangja mint az SM57-nek

Egy greenback ládát mikrofonoznék be vele, és egy klasszikus marshall féle hangzást szeretnék felvenni. Ezen a videón pl. nagyon tetszik a felvett hang, ilyesmit szeretnék én is:



Az cuccom kb. így szól mint ahogy ez is, de a felvételen is hasonlóan meleg, telt, és gazdag hangzást szeretnék mint ezen a videón.
Ha jól látom, akkor az ott egy SM7, de az nekem kicsit drága

Tehát tud valaki valami jó miksit ajánlani ilyesmi hangzáshoz, ami max. 40 ezer használtan?

Ja és egy csöves mikrofon előfokon keresztül fog menni a hangkártyámba (line6). Így fogom használni, ha esetleg ez is számít valamit


sakk.matt2011-07-01 06:08 |  #4285
na, akkor ma összevessük jól, mit tud a codálatosz OM7, a szépszégesz AE6100, a klasszikus Shure 565SD és az occsó AT Pro63...

sgfan83 2011-06-17 20:42 |  #4284
PS: "a számítógép saját hangszórójából jön" azért érdekes, mert rá van kötve két jól működő hangfal. vagyis nem sajáton kéne szólnia.

sgfan83 2011-06-17 20:40 |  #4283
sziasztok!

nos, nekem nem mikrofonnal kapcsolatos kérdésem van, de kapcsolódik, valamelyest.

a minap letöltöttem az asio4all szoftvert, amivel reményeim szerint jelentősen csökken a csúszás a realtime játék és a felvétel között (eddig ugyanis nem tudtam felvenni semmit emiatt).

igen ám, de vmiért nem működik a cucc, ugyanis (gityó-pedál-erősítő-számítógép vonalon) elveszik a hang. bemeneti jel van (mikrofonbemeneten át van a számítógépbe kötve a cucc), vagyis az input oké, vmi zaj is szűrődik, de az a számítógép saját hangszórójából jön, s csak akkor hallható MINIMÁLISAN, ha maxra tekerem az erősítőt.

vagyis: input rendben, vhol a számítógépben "veszik el" a jel.

vki találkozott már ilyennel? vajon mi lehet a teendő? (a laptopon amúgy minden cucc egészségesen működik.)

köszi előre is!

hclaca 2011-06-13 23:01 |  #4282
fejléc felett kicsivel...
Válasz 'nojzlesz' hozzászólására (#4281)

nojzlesz 2011-06-13 22:41 |  #4281
Eladó!!!!2db Shure Sm57, Audio Technica AT2020 (mind a hozzávaló kengyelével és tokjával )ár: 20000/db minimálisan alkuképes ha többet viszel akkor persze plsuz engedmény zyonlac(kukac)freemail(pont)

fazsi 2011-06-13 12:39 |  #4280
Köszönöm. Ilyet be tudok szerezni.
Válasz 'Déjvid' hozzászólására (#4276)

hclaca 2011-06-13 09:02 |  #4279
vagy superlux sonata,bár az már nagyon felső polc :D:D:D
Válasz 'Déjvid' hozzászólására (#4276)

Chris7.S 2011-06-13 01:59 |  #4278
Ha nagy leszek, Shure SM7B-t veszek, és még lábcinre is azt fogom használni.
Válasz 'Déjvid' hozzászólására (#4276)

MESA_PETI 2011-06-12 22:26 |  #4277
nekem van audix cab grabberem és tök jo:D
gyors, jol is néz ki, kis helyen elfér. elég patent cucc
Válasz 'sakk.matt' hozzászólására (#4271)

Déjvid 2011-06-12 21:53 |  #4276
Shure SM7b kiváló a célra, az SM58 is használható.
Válasz 'fazsi' hozzászólására (#4273)

fendermania2000 2011-06-12 20:33 |  #4275
Az aljára szereltem, számos szituációban saját magunkat hangosítjuk, ezeken az erősítőimen nincs szimulált hangszóró kimenet (ac30, twin reverb). Nem látszik belőle semmi, ha nincs felrakva a mikrofon. Amúgy pár napja láttam a magna cum laudét, két gitár erősítőre is ez az oldalra szerelt rudazat volt felszerelve, úgy látszik, hogy ők összefurkáltak az erősítő oldalát.
Válasz 'sakk.matt' hozzászólására (#4271)

MESA_PETI 2011-06-12 19:20 |  #4274
Valakinek nem kell egy AUDIX OM7? tokkal, kengyellel, dobozzal, megkímélt állapotban eladó lenne.
petigyerek11@freemail.hu

fazsi 2011-06-12 18:54 |  #4273
Azt elfelejtettem mondani, hogy ordítós, kiabálós thrash metál stílusban.
Válasz 'fazsi' hozzászólására (#4272)

fazsi 2011-06-12 18:53 |  #4272
Sziasztok!

DEMO készítéshez vennénk fel hamarosan éneket. Sajnos nincs jó kondimikrofonunk az énekre. Mennyire használható ilyen célra esetleg Audix i5 vagy esetleg Shure SM58?

sakk.matt2011-06-12 16:39 |  #4271
hát ha az aljára szerelted, az kicsit más, mert én még nem találkoztam olyan gitárossal, amelyik engedte volna, hogy a bőrborításra rácsavarozzon valaki egy mikrofontartót. Sőt, olyant se, aki az audix lejjebb reklámozott rudazatát használta volna. A gitárhangosítás a hangászok feladata, nem a zenészeké, nekik meg sokkal stabilabb kis spéci állványaik vannak e célra, teljesen értelmetlen a kombóra, ládára szerelni mindenféle rudakat.
Válasz 'fendermania2000' hozzászólására (#4270)

fendermania2000 2011-06-12 15:56 |  #4270
Én iylet használok, zseniális, kis helyen elfér, nem csúfítja el az erősítőt (az aljára szereltem a tartó lapkát) és olcsó...

sakk.matt2011-06-12 15:08 |  #4269
Éééééés ha már megvan a miksi meg a dögéletes beállítás, leget kezdeni a hangszórókat csereberélni!:ĐĐĐ:


Beetlejuice 2011-06-12 11:14 |  #4268


Ezen kívül van méga ragasztásos technika, ami a kupak és cone ragasztásánál mikiz...ez is jó tud lenni.
Válasz 'DSPety' hozzászólására (#4260)

sakk.matt2011-06-12 10:52 |  #4267
A ládas réégi Marshall, eredeti szórókkal.
Ezek a képek egy weboldalról vannak leszedve. A legnagyobb miksiteszt volt hangmintákkal, amit valaha a neten találtam, de kb. másfél éve megszűnt az oldal és sajnos a hangmintákat nem mentettem el.
A lényeg: az sm57 utánzatok (T.Bone MB75, LD Systems D1057, DAP Audio PL07, vagy a vaterán 19 ezerért árult összes "eredeti" sm57:)) baromira nem úgy szól, mint az eredeti, akár usa, akár mexikói Shure sm57. Már csak azért sem, mert nincs bennük trafó, teljesen más a keverővel történő impedancia-illesztésük is, így a frekimenetük is, bármennyire is hasonló a kapszula.

A Marshall-láda elé rakott tucatnyi mikrofon között nem nagyon virított az MB75 a mezőnyben, még a 30 dolláros ára tükrében sem. Az MP3 felvételeken is átjött a különbség: test nélküli, magasba húzó, enyhén zavaros hangot produkált. Ezen a teszten messze a legdögösebb hangot az a hármas kombináció produkálta, amely 2 db különböző szögben beállított, rács nélküli(!) shure 565 SD + 1 db Rode NT1 kondimiki produkált. Csaknem takkra ugyanezt a fílinget hozta az 1 db Audix i5 + Rode NT1 kombináció, aztán egy elég nagy szünet következett. Az sm57 sem magában, sem kombinációban nem nagyon rúgott itt labdába, elavult sound, jellegzetesen torz, kásás, fakó hang, valójában a rock-tradíciót (meg a hangmérnökök lustaságát:)) lehet eladni vele. Erre már elég sokan rájöttek, és elég sok különböző gyártmányú trónkövetelő van. A legsikeresebb az i5, több minőségi riderben előzi meg az sm57-et. Itt a duplán nyertes kombináció képe:




(A képeket egy fotótárból illesztem ide, próbáld meg a képtulajdonságokból a linken közvetlenül elérni.)
Válasz 'Guitarplayer' hozzászólására (#4266)

Guitarplayer 2011-06-12 01:51 |  #4266
a 'somogyi' rács mögött amúgy milyen hangszóró van? annak is számít az abszolút 10 fok?
Válasz 'sakk.matt' hozzászólására (#4258)

Concrete 2011-06-12 01:12 |  #4265
Kár érte.
40 alatt lehet kapni olyat, ami nem zajol túlságosan?
Nem vágyom én világbajnok cuccra, csak arra, hogy használható legyen.
Válasz 'hclaca' hozzászólására (#4253)

DSPety2011-06-11 20:31 |  #4264
Holnap majd megint berhelem 1 keveset
Válasz 'DSPety' hozzászólására (#4263)

DSPety2011-06-11 20:18 |  #4263
Köszönöm szépen - de az enyimé is Shure (SM57)licence
Válasz 'cukilali55' hozzászólására (#4261)

fazsi 2011-06-11 19:42 |  #4262
Most olvasgattam a topic-ot és engem is érdekelnének a reggel belinkelt mikrofonozási képek, de sajnos nem jelenik meg.
Megtennéd, hogy elküldöd vagy belinkeled újra?
Válasz 'sakk.matt' hozzászólására (#4258)

cukilali55 2011-06-11 19:23 |  #4261
Főorvosom!Megjegyezni kívánom az enyém NEM eladó!
" vagy a toronymagasan legjobb hang, a kosár nélküli shure_565SD: "
,nem akarok célozgatni,de fillérekért van Mexikóban.........,a mea culpába beleférne.....
Válasz 'DSPety' hozzászólására (#4260)

DSPety2011-06-11 08:53 |  #4260
Könnyebb, amikor magamban kísérletezgetek - úgy jó is volt, de a vendégMesternek túl hangos volt a kombó (a közelség miatt), ezért tényleg, levett hangerőből. Az ember magától nehezebben jön rá 1-2 két dologra, mint így, hogy van segítség.
Válasz 'hclaca' hozzászólására (#4257)

DSPety2011-06-11 08:47 |  #4259
Hú...Kösz(). Ettől - már így vizuálisan is - nagyon sokat okosodtam. Ahogy hazaérek, nekifogok.
Válasz 'sakk.matt' hozzászólására (#4258)

sakk.matt2011-06-11 08:06 |  #4258
ne, itt van pár beállítás különböző miksikkel. ez az, amit nem lehet elméletben tanulni, mert bárhogy teszed le, ha 10 fokkal elfordítod, vagy 2 centivel arrébb teszed, máshogy fog szólni. Ha van füled, hallod, ha nincs, akkor meg tökmindegy hogy teszed oda:Đ:
















vagy a toronymagasan legjobb hang, a kosár nélküli shure_565SD:




mint látod, a legáltalánosabb a kónusz és a porvédő találkozása körüli területre kicsit ferde szögben néző miksi-tengely. Ha a porvédő felé döntöd, magasabban néha visítósan szól, ha a kónusz széle felé, akkor kezd elmenni a magassal együtt a kraft is. Legjobb két különböző szögben álló különböző típusú miksivel és enyhén szétpanorámázva. Allat módon képes szárnyalni a hang a két oldal között:)
Válasz 'DSPety' hozzászólására (#4249)

hclaca 2011-06-11 07:05 |  #4257
ha nincs jel,akkor nem fog rendesen "hallani" a miksi.próbáld olyan hangerőn,ahogy gyakorolnál,mb 75 hangszermikrofon,nem túl érzékeny ez miatt,meg kell küldeni rendesen :)
Válasz 'DSPety' hozzászólására (#4256)

DSPety2011-06-11 07:02 |  #4256
Elég alacsony volt a hangereje (vendég-muzsikus próbálta, és nagyon közel ült a hangszóróhoz). Lehet, hogy ez volt a hiba?
Úgy látszik ezt is ki kell még tapasztalni.
Válasz 'hclaca' hozzászólására (#4254)

hclaca 2011-06-11 06:57 |  #4255
nem para a közepe szerintem,ugyanis ott adja a hangszóró a legdinamikusabb hangot(ott a legnagyobb a kitérése a membránnak),de ha elkezded elfordítani,észreveheted,hogy csökken a karcolós tartomány.
Válasz 'DSPety' hozzászólására (#4252)

hclaca 2011-06-11 06:55 |  #4254
mennyire volt hangos a kombó,ha eléggé,akkor a yamaha előfokján beállítottad a jelszintet rendesen?általában van egy zöld led,ami akkor világít,ha a jelszint elért egy bizonyos(-10,-12,vagy éppen amennyit a gyártó gondol) szintet.
Válasz 'DSPety' hozzászólására (#4249)

hclaca 2011-06-11 06:52 |  #4253
jó zajos :):):)
Válasz 'Concrete' hozzászólására (#4251)

DSPety2011-06-11 06:47 |  #4252
() Naná, hogy pont odatettem
Válasz 'Jorn' hozzászólására (#4250)

Concrete 2011-06-10 23:54 |  #4251
AT 2020-as vajh' alkalmas lenne akusztikus gitár rögzítésére?
Valakinek van róla tapasztalata?

(igen, a fent látható hirdetés miatt kérdem)

Jorn 2011-06-10 23:19 |  #4250
Semmiképpen se tedd a hangszóró 'közepébe' a mikrofont, mert akkor a porvédőt fogod bemikrofonozni. Egyébként meg érdemes kísérletezni... :)
Válasz 'DSPety' hozzászólására (#4249)

DSPety2011-06-10 22:47 |  #4249
Ma meg úgy próbáltam, hogy Fender Ultimate Chorus DSP (persze csak az egyik hangszóróhoz volt elég egy db BM75) - Yamaha mixer - T-mix PA. Valamiért a PA hangfalaiból igen halkan szólt. Azt szeretném kérdezni, hogy a mikrofont milyen távolságra (és milyen szögben) kell a hangszóróhoz képest elhelyezni?
Válasz 'hclaca' hozzászólására (#4248)

hclaca 2011-06-10 10:55 |  #4248
minden számít :)
Válasz 'DSPety' hozzászólására (#4247)

DSPety2011-06-10 10:35 |  #4247
Gondolom talán SM57 - viszont kipróbálásra szerintem ez a T-bone nagyon jó árfekvésben van (meg - biztosan az is számít, hogy kb. milyen kategóriát képvisel a PA cuccom.)
Válasz 'hclaca' hozzászólására (#4246)

hclaca 2011-06-10 10:27 |  #4246
20-25
Válasz 'hclaca' hozzászólására (#4245)

hclaca 2011-06-10 10:27 |  #4245
de szerintem egy egy régebbi(biztos,hogy nem hamis) sm57 is jobban szólhat 200-25 körül :)
az hány havi fizetésed? :D:D:D
Válasz 'DSPety' hozzászólására (#4244)

DSPety2011-06-10 10:24 |  #4244
Hajjaj...ez már alig több mint a havi fizetésem
Válasz 'hclaca' hozzászólására (#4243)

hclaca 2011-06-10 10:22 |  #4243
már 300.000,- alatt is egész jó mikrofonok vannak :)
Válasz 'DSPety' hozzászólására (#4241)

Beetlejuice 2011-06-10 10:21 |  #4242
Jó is...
Válasz 'DSPety' hozzászólására (#4241)

DSPety2011-06-10 10:19 |  #4241
Hátigen. De én direkt kérdeztem, és senki nem írta meg, hogy 522-, és 611 ezer ft() közti árfekvésben milyen profi studió mikrofonokat lehet szerezni (), így aztán bánatomban() vettem ezt a viszonylag olcsót. Úgyis az a jelenlegi koncepció, hogy a PA-ból ne csak az én (szomszéd szerint "túlzöngés") hangom hallatszódjon, hanem valami szép kis muzsika is. Ehhez jónak tűnik ez a cucc. Igaz, csak 10-20 percig volt lehetőségem tegnap fülelni, de az MB85-höz képest valóban feltűnően jó.
Válasz 'hclaca' hozzászólására (#4239)

DSPety2011-06-10 10:12 |  #4240
Válasz 'fendermania2000' hozzászólására (#4238)

hclaca 2011-06-10 10:09 |  #4239
a 85-höz képest :)
Válasz 'DSPety' hozzászólására (#4237)

fendermania2000 2011-06-10 09:06 |  #4238
Na ugye
Válasz 'DSPety' hozzászólására (#4237)

DSPety2011-06-09 23:12 |  #4237
Kipróbáltam MB75-tel - tényleg nagyon jól szól
Válasz 'DSPety' hozzászólására (#4236)

DSPety2011-06-07 18:41 |  #4236
Úgy látom, árban is az MB75 a legbarátibb
Válasz 'fendermania2000' hozzászólására (#4233)

hclaca 2011-06-07 12:24 |  #4235
ezt hívják OEM gyártónak :)
Válasz 'fendermania2000' hozzászólására (#4233)

Guitarplayer 2011-06-07 08:46 |  #4234
jaja, tompa tufa, gerjedékeny.
Válasz 'Jorn' hozzászólására (#4223)

fendermania2000 2011-06-07 08:18 |  #4233
Az mb 85 az sm 58 utánzata akar lenni, inkább vokálra van hangolva. Ez a thomann elég trükkös, megfordítja a számokat
Amúgy ugyanezeket a kínai utánzat mikrofonokat más nagy német hangszerkereskedő is árulja a saját neve alatt, nyilván a gyár annak nevezi el a termékét, aminek a kedves vevő kérni...
Válasz 'DSPety' hozzászólására (#4232)

DSPety2011-06-06 23:13 |  #4232
Köszönöm szépen a tanácsokat: ma kipróbáltam (persze csak otthon) MB 85-tel - nem nagyon tetszett. Azt hiszem, egy MB 75-öt kéne beszerezni (az ára is kedvező). De még az audio-technikát meg Beyerdinamic-ot megnézegetem.

fendermania2000 2011-06-06 14:19 |  #4231
Bocs, MB 75...

fendermania2000 2011-06-06 14:18 |  #4230
Vedd meg az sm 57-es t.bone másolatát, teljesen jó a cucc, nekem is van ilyen, ideális a gitárhangszóró kihangosítására. T.bone mb57 a neve.
Válasz 'DSPety' hozzászólására (#4225)

Beetlejuice 2011-06-06 14:18 |  #4229
...esetleg audio-technika pro 63
Válasz 'Beetlejuice' hozzászólására (#4228)

Beetlejuice 2011-06-06 14:15 |  #4228
Teljesen jó lesz. ha van lé akkor sm57...olcsó és jó alternativa még a bayerdinamic.
Válasz 'DSPety' hozzászólására (#4227)

DSPety2011-06-06 13:19 |  #4227
Köszönöm szépen - én csak baráti ("ökör")-körben szoktam kertizenélgetni.
Oda lehet, hogy túlzás lenne (évente 1-2 alkalom miatt) a Shure.
Válasz 'Jorn' hozzászólására (#4226)

Jorn 2011-06-06 11:40 |  #4226
Ez csak az igényektől függ, pontosan milyen célra kell... Zenekar saját PA-hez jó lehet, stúdióba nem venném...
Amúgy SM57 a bevált cucc gitárra, de jó pergőre is, meg énekre is, meg máshoz is, szóval ha van rá keret, akkor inkább azt, és nincs meglepetés.
Válasz 'DSPety' hozzászólására (#4225)


Első <<1000 <500 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... >500 >>1000 Utolsó

Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2020 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek.

HANGMESTER.HU | 1082 BP., BAROSS UTCA 77. - hangmester@hangmester.hu

Hangszer.lap.hu | Gitar.lap.hu | Szintetizator.lap.hu