HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA

MULTIMÉDIA



A FÓRUM legfrissebb témái

Offtopic

2022. július 06

***YAMAHA billentyűsök

2022. július 05

Jónás Tamás (instrume

2022. július 05

Zenészeket, zenekart ke

2022. július 04

Csöves Gitárerősítő

2022. július 04

ZENEELMÉLET

2022. július 02

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2022. június 28

Gitáreffektek

2022. június 25

KRAMER KLUB

2022. június 24

. : PRÓBATERMEK : .

2022. június 21

Mákosamp és válogatott f

2022. június 21

E-bay

2022. június 17

PEAVEY

2022. június 11

***FENDER***

2022. június 09

Vizelde

2022. június 08

***JACKSON***

2022. június 02

Barkács

2022. május 30

In Memoriam...

2022. május 29

Zenekar alapítás

2022. május 24

***Music MAN***

2022. május 24

Akusztikus gitárok

2022. május 20

FÓRUM MŰKÖDÉS DOLGOK

2022. május 20

BALkezes Gitárok

2022. május 09

Kedvenc szám

2022. május 06

KARÁCSONY 2021 Karács

2022. április 18

LINE6 - VARIAX

2022. április 18

YAMAHA gitárok

2022. április 13

Mesa/Boogie

2022. április 07

***Squier***

2022. április 05

Videó & mp3 linkek

2022. március 31




HANGMESTER.HU AKCIÓ
Alpine Plug&Go Általános füldugó kulcstartós tárolóval
Általános füldugó kulcstartós tárolóval

Alpine Plug&Go Általános füldugó kulcstartós tárolóval


Akciós ár:
2 365 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
50% BLACK FRIDAY Soundsation SS gitár zsámoly
Fémből készült, állítható, fekete lábzsámoly gitárhoz

50% BLACK FRIDAY Soundsation SS gitár zsámoly


Akciós ár:
2 990 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
Kürtmuzsika
Közreadta Ónozó János, Kovács Mátyás (kürtkotta)

Kürtmuzsika


Akciós ár:
2 900 Ft



hangszermagazin.hu

ÁTSZERVEZŐDIK CÉGÜNK - ÁPR. 26-IG ZÁRVA
2022. április 14.





hangszermagazin.hu

David Byrne: gazdaságilag is megéri az élőzene megmentésébe befektetni az adófizetők pénz
2022. január 15.







Legfrissebb használt hangszerek:
Ibanez
160 000 Ft
Elektronika
23 500 Ft
Peavey
200 000 Ft
Ibanez
242 000 Ft
Roland
196 000 Ft
Ibanez
90 000 Ft
Cort
70 000 Ft

159 000 Ft
Ibanez
170 000 Ft
Voodoo Lab
29 000 Ft
Jackson
180 000 Ft
TL AUDIO
90 000 Ft
FOLYATJUK A FORGALOMNÖVEKEDÉST 2022-BEN IS! BÚÉK MINDENKINEK!
2021. december 29.
JOYO MA-10A / VÉGRE EGY ELÉRHETŐ ÁRU AKUSZTIKUS KOMBÓ
2021. november 26.
JOYO MA-10B / IGAZÁN MUTATÓS OTTHONI BASSZUSGITÁR ERŐSíTŐ
2021. november 25.
NKA PÁLYÁZAT - NAGY LÉPÉST TESZ A VILLON TÁBOR
2021. október 10.

MIKROFONOK - FAQ, HELP
A MIKROFON. FAQ és HELP mindenkinek, mindenkitől

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


fendermania2000 2011-03-01 23:17 |  #4125
Sziasztok, esetleg valakinek van olyan hercules mikrofon állványa, amin a magasságot azzal a sajátos szerkezettel lehet állítani?
Ilyen

sakk.matt2011-02-23 18:22 |  #4124
már ne haragudj, a fake sm58-nak az égvilágon semmi köze a shure mikrofonhoz. Ha pedig a gerjedésállóság a legfontosabb szempont, akkor vegyetek egy EREDETI Jefe AVL 2500-2600 miksit 12 rongyért, és istencsászár lesz a sound.

Ami pedig a torz éneket illeti, nem ugyanaz ha a mikrofonkapszula nem bírja a kakaót, és mechanikusan torzít, mintha elktromosan van túlvezérelve az elő- vagy végerősítő és pl. Crimsonosan szól az ének. A lánc legeleje a legfontosabb, ami itt el van baszva, az később már csak hatványozódni fog.
Válasz 'metallik' hozzászólására (#4123)

metallik 2011-02-23 17:23 |  #4123
jelenlegi próbahelyen szerintem fake SM58-al nem elég mélyvágója, pluszban le kell vennem a mélyből, hogy ne dünnyögjön a proximity miatt. de mondom, szerintem az nem eredeti 58-as.
Az énekhang egyébként nem torzított, hanem ún. "karcos".
Meg mindamelett ezekehez a hiperdrága hifi mikrofonokhoz aztán olyan PA rendszer is kell(ene), hogy megérje/visszaadja, különben normál próbatermi/klubbulin úgy érzem bőven elég egy SM58.
Válasz 'Jorn' hozzászólására (#4122)

Jorn 2011-02-23 17:16 |  #4122
Ha ugyanúgy nem is, de valóban, az ár nem arányos a gerjedésállósággal (nem 2x jobb, akárhogyan, akármiben is mérjük).
Tényleg, csak gitárból kiindulva, ha torzítva lesz a hang, akkor igazából sok közép kellhet a mutatványhoz, sok magas és mély nem...
A mixereken ma már standard mélyvágó nem elég neked az SM58-hoz ?
Válasz 'metallik' hozzászólására (#4121)

metallik 2011-02-23 17:06 |  #4121
ez bizony így van. talán ezért is felesleges dupla pénzt kiperkáznom egy OM5-re vagy AE6100-ra, ha ugyanúgy gerjednek mint az SM58...
Válasz 'Jorn' hozzászólására (#4120)

Jorn 2011-02-23 16:14 |  #4120
Amúgy, ha agresszívabb stílusban nyomulsz, szerintem nem feltétlenül kell kristálytisztán szóló mikrofon, annál fontosabb lehet, hogy ne gerjedjen. Sokszor amúgy is effektezettek ezek a durva hangok, mondjuk a 'modernebb' thrash/death metal vonalon, egy kis torzító meg miegymás... (legalábbis lemezen, meg koncertkiadványokon :)
Válasz 'metallik' hozzászólására (#4116)

Jorn 2011-02-23 16:08 |  #4119
Az agresszív az szerintem a Shure-os karcosság, ami hasogassa a füledet :)
Válasz 'metallik' hozzászólására (#4116)

Jorn 2011-02-23 16:07 |  #4118
Lehet abba is jól, meg szarul is énekelni... én sem vagyok Shure fan, de azért elismerem, hogy nem véletlenül terjedt el, és lett hivatkozási alap... ez olyan, mint amikor a gitárosok szidják a PAF pickupot, pedig az is egy alap dolog... mint egy Suzuki autó, vagy a Win95 :)
Válasz 'sakk.matt' hozzászólására (#4115)

Jorn 2011-02-23 16:00 |  #4117
Én nem sztárolom, ki szeretném próbálni, aztán majd döntök, hogy tetszik-e.
Válasz 'metallik' hozzászólására (#4113)

metallik 2011-02-23 15:54 |  #4116
a AE4100 esetén pozítvumnak tűnik, hogy 90Hz az alső határfreki, ez talán jótékonyan hatna az amúgyis baritonos hangomnak a proximity terén (nem kéne akkora mélyen vágni).
Mondjuk jópofa az "agresszív hang" leírás egy mikrofon esetén, ez mit takar? Nekem amúgy is olyan Sepulturásan magzatelhajtó a hangom, ez hogyan lesz agresszívabb?

sakk.matt2011-02-23 15:41 |  #4115
van már gyakorló kézigránátunk shure felirattal is:)
Válasz 'Jorn' hozzászólására (#4112)

metallik 2011-02-23 15:37 |  #4114
sztároljátok
Válasz 'metallik' hozzászólására (#4113)

metallik 2011-02-23 15:37 |  #4113
nagyon szároljátok ezt a 6100-as, bár eléggé borsos, megéri az árát?

Jorn 2011-02-23 15:20 |  #4112
Igen, ha úgy OK, hogy ráfizetek a 855-re.
Válasz 'sakk.matt' hozzászólására (#4111)

sakk.matt2011-02-23 15:19 |  #4111
szerezzek?:Đ

Jorn 2011-02-23 15:15 |  #4110
Nyilván lehet ilyen "tesztet" találni a másik oldalról is... majd meghallom. Van eladó AT AE6100-ad ? :)
Válasz 'sakk.matt' hozzászólására (#4107)

Jorn 2011-02-23 15:13 |  #4109
Sohase mondd, hogy soha :) Ezt már a gitárpickupoknál is megtanultam :)
Válasz 'sakk.matt' hozzászólására (#4107)

Jorn 2011-02-23 15:12 |  #4108
A 855-ös ? Ismerőstől van, nem vadiúj, csak új állapotban van, mert mindketten vigyáztunk rá, sőt, én énekeltem bele először :) Olyan 6-8 zenekari próba van csak a mikrofonban, meg pár gitárfelvétel, nem több, szóval pöpec az állapota.
Válasz 'metallik' hozzászólására (#4106)

sakk.matt2011-02-23 15:11 |  #4107
te csak aut hiszed az OM5 marad a "fő mikrofonod"...
Amíg bele nem szólsz egy ae6100-be:)
Válasz 'Jorn' hozzászólására (#4105)

metallik 2011-02-23 14:45 |  #4106
ha nem titok, honnan sikerült újat szerezni, tudtommal ez a széria már mindenhol "discontinued". Valahol még elkaptad az utosót a polcról?
Válasz 'Jorn' hozzászólására (#4105)

Jorn 2011-02-23 14:17 |  #4105
Semmi gond vele, csak birizgál az AT, mert olyanom még nem volt. A fő mikrofonom az OM5 maradna, hármat meg most nem akarok tartani... kettő bőven elég :)
Amúgy tényleg nagyon kellemes a 855-ös is, amikor Sting, Yes illetve hasonló softrockos dolgokat játszunk, akkor gyakran előveszem, és nem kell úgy rátapadni, mint az Audixra... :)
Válasz 'metallik' hozzászólására (#4104)

metallik 2011-02-23 14:01 |  #4104
nem vált be?
Válasz 'Jorn' hozzászólására (#4103)

Jorn 2011-02-23 11:38 |  #4103
Új Sennheiser E855 mikrofonomat ráfizetéssel elcserélném Audio Technica AE6100-ra. (mármint hogy én fizetek rá :)
Ajánlatokat telefonban, emailben kérnék.

hclaca 2011-02-20 14:30 |  #4102
megállt az öthúros basszusgitárral is :)
Válasz 'bajnokk' hozzászólására (#4099)

Jorn 2011-02-20 08:57 |  #4101
Konkrétan, nagybőgővel nincs, de általában véve egy jól használható, univerzális hangszermikrofon, abban az árkategóriában, amiben keresgélsz...
Válasz 'bajnokk' hozzászólására (#4099)

sakk.matt2011-02-20 07:31 |  #4100
Ez nem így működik, hogy a papírra rajzolt karakterisztikát szó szerint kell értelmezni. A karkterisztikát süketszobában, egy bizonyos távolságról veszik fel, a közeltéri mérések egészen mást is mutathatnak. Az Audix i5 például speciális kapszulahangolással rendelkezik, a közeltéri átvitele az alsó tartományokba is lenyúlik (hasonló hangolású kapszula van pl. a D6 lábdobmiksiben is). Az pedig, hogy a miksi átvitele 50 Hz-nél kezdődik, nem azt jelenti, hogy azon a ponton ollóval elvágják, és nincs tovább, gondos korrigálással (EQ-val emelve, vagy a hangforráshoz közelebb téve) még odacsepészhető hallható hang is.
Válasz 'bajnokk' hozzászólására (#4099)

bajnokk2011-02-20 01:04 |  #4099
Van tapasztalatod ezzel? Sajnos még nem tudtam kipróbálni, így egyelőre elméleti oldalról megközelítve: az nem okoz hallható problémát, hogy az SM57-nek 50Hz körül -10dB csillapítása van? (A bőgő mély E húrjának alapfrekvenciája ~41Hz.)
Válasz 'Jorn' hozzászólására (#4098)

Jorn 2011-02-19 22:04 |  #4098
SM57 :)
Válasz 'bajnokk' hozzászólására (#4096)

sakk.matt2011-02-19 20:30 |  #4097
audix i5 - és még számos más hangszerhez is használható... pár hete egy maszek basszláda előtt teljesített kiválóan.
Válasz 'bajnokk' hozzászólására (#4096)

bajnokk2011-02-19 20:20 |  #4096
Sziasztok, nagybőgő színpadi mikrofonozásához milyen mikrofont ajánlanátok az SM58 árkategóriájában? Soktagú világzenei zenekarba kellene, ahol nagy a tolongás, ezért aztán könnyen gerjed, ill. nagy az áthallás.

sakk.matt2011-02-19 19:00 |  #4095
És akkor itt egyik kedvenc felvételem, teljesen nyers, és a helyi akusztikához tekergetett eq is benne van, de benne van a teljes mikrofonozás is. A helyiség sajátosságai miatt szinte minden gerjedéshatáron van, az ének a halk részeknél bele is fut néhányszor, mégis jól átjön az AE6100 kavalitása. Gitár sztereóban: audix i5+ATM650, pergő+tamok moddolt AT-k láb moddolt AT_pro25ax, OH Rode nt55.
Amatőrzenekar első kihangosított bulija, kb. mindenki 17 éves>
Presence zenekar

sakk.matt2011-02-19 18:53 |  #4094
Az audix, shure, audio technika legjobb színpadi miksijeiből hármat sikerült viszonylag korrekt körülmények között öszehasonlítani az Zaj stúdiójában
OM7, SM58, AE6100 hangzásra az OM7 és AE6100 tűnt nyíltnak, természetesnek, bekapva is. Az SM58 kevésbé nyílt hangzású volt, bekapva a mély sokkal inkább emelődött, mint a másik kettőn. Ugyanakkor az AE6100 egy lehelletnyivel előbb gerjedt, mint az SM58, bár a hangja nagyságrenddel jobb, "tisztább" és torzítatlanabb volt, mint az 58. Az OM7 később gerjed, de valamivel érzéketlenebb is, eleve tovább kell tolni, hogy gerjedjen, viszont amire háklis, a rácstávolság és az tengelytől eltérő tartásszög.
Az AE6100-be nagyon könnyen bele lehet szerelmesedni, nagyon sokfajta jellegű énekhangra jó. Nagyon ritkán kell lecserélni másra, mert nem passzol az énekhanghoz. Nagy hangnyomásra sem torzít, és énekelni is könnyű bele, nem veszti el a soundot amatőrök esetén sem. Tetszik az OM7 hangja, egy időben mézesmadzagként olcsó is volt, de újra felemelték az árát. Viszont úgy érzem a próbálgatás alapján, többet lenne a ládában, mint az AE6100, mert meg kell tanulni használni a Shure-okhoz szokott énekeseknek.
Válasz 'metallik' hozzászólására (#4089)

sakk.matt2011-02-19 18:28 |  #4093
a karakterisztikák elméleti dolgok, a színpadon attól függ, hogy gerjed-e és hogyan szól, hogy KI ÉNEKEL BELE? Ugyanazon a helyen x-edik koncert után sem tudom megmondani, hogy a következő alkalommal gerjed-e vagy sem a miksi, amíg nem szólt bele az énekes. Vannak gyönyörű hangú dalnokok, akik elvéreznek a rockszínpadon, mert nincs energia a torkukból kiáradó levegőben. Ha érzékenyebb miksit tolunk eléjük, ugyanott vagyunk, mintha nem gerjedékeny, érzéketlen cuccott. A hangjuk el sem indítja az elektronikát, előfokot, kompresszort, akármit ahhoz, hogy "zúzásszintre" hozzuk. Ezekből a fiúkákból, lánykákból sose lesz rocksztár, bármilyen mikrofonba énekelnek. Ennyi.
Válasz 'metallik' hozzászólására (#4042)

sakk.matt2011-02-19 18:22 |  #4092
A keverős sose tekergeti el az EQ-t, egyszerűen úgyhagyja, ahogy az előző bulin volt:ĐĐ
Válasz 'Jorn' hozzászólására (#4034)

metallik 2011-02-19 13:54 |  #4091
merre kóvályog?
Válasz 'hclaca' hozzászólására (#4090)

hclaca 2011-02-19 13:47 |  #4090
audixokról sakk.matt-ot kérdezd :)
Válasz 'metallik' hozzászólására (#4089)

metallik 2011-02-19 13:01 |  #4089
mondjuk ahogy nézem az árát, azért annyival kötel sem jobb az OM5, mint drágább pl egy SM58-hz képest. szerintem egy kissé túlárazták az audixokat.
Válasz 'Jorn' hozzászólására (#4082)

Jorn 2011-02-18 17:05 |  #4088
Tudtam, hogy tetszeni fog :)
Válasz 'hclaca' hozzászólására (#4087)

hclaca 2011-02-18 17:00 |  #4087
itt mi megy,fokban méritek a gain-t,meg órában... :D

Jorn 2011-02-18 16:27 |  #4086
Átlag próbatermi Behringer keverőn 3/4-ig kell a gaint tekerni egy átlag mikrofonnal...
Válasz 'metallik' hozzászólására (#4083)

Laller2011-02-18 16:07 |  #4085

metallik 2011-02-18 15:11 |  #4084
Beta58 vs OM5

Ismét egy teszt, itt szerintem egyértelműen a Beta58 szól jobban.

metallik 2011-02-18 13:49 |  #4083
ebben az árkategóriában sokkal nagyobb csodára nyilván nem számítok, mint pl egy beta58 esetén.
az mondjuk érdekes a nagy gain igény (talán a kicsi ellenállás miatt) az átlag dinamikus mikrofonokat elég kb 12 órára feltekerni, afelett a legtöbb már klippel.
Válasz 'Jorn' hozzászólására (#4082)

Jorn 2011-02-18 13:17 |  #4082
Valóban kevésbé gerjedékeny az OM5, de azért nagy csoda nincsen, talán olyan +15...20 foknyi tekerést lehet nyerni vele pluszban a keverő gain potiján :) A linearitását én is bírom, természetes a hang, ezért kapok frászt, amikor a keverős elkezdi emelni a magasakat, hogy olyan Shure-osan hasogató hangja legyen :)
OM7-en is gondolkoztam, de nagy a gain igénye, és a vélemények szerint a legtöbb pulton nincs annyi, amennyi kellene, külön előfokot meg nem akarok hozzá hurcolni mindenhová...
Válasz 'metallik' hozzászólására (#4080)

metallik 2011-02-18 13:13 |  #4081
itt kevésbé érződik az a bizonyos kioltás az OM5-nél, mondjuk talán azért, mert nem kicsit meg is van kompesszálva. Mindenesetre valóban szép, transzparens hangja van. (csak az otromba kopogós bassgitárnak ne lenene ennyire tulok hangja)


metallik 2011-02-18 13:06 |  #4080
A fenti kísérletből jól kiderül, hogy az OM 5-7 esetében elég nagy az elnyomás környezeti zajokkal szemben, ergo kevésbé érzékeny, mint pl az SM/Beta 58. Ez végsősoron nem hátrány, hanem egy tulajdonság, ami bizonyos applikáció esetén (hangos zenekar, minden rászór a mikrofonra stb.) esetén még nemhogy hátrány, de előnyös lehet. ha az átvitele lineárisabb mint a shuroké, akkor természetesebb az átvitele (kevésbé színez) és metal színpadon valszeg kevésbé gerjedékeny és érzékeny a környezeti zajokra. érdemes lehet fontolóra venni.
Válasz 'Jorn' hozzászólására (#4078)

metallik 2011-02-18 12:58 |  #4079
érdekes kísérlet


Jorn 2011-02-18 12:47 |  #4078
:)
Azért semmi sem tökéletes, ennek is írtam a hátrányait, vedd azokat is figyelembe.
Még egy apróság, elég vékony a nyele, de ez is megszokható. A saját kengyeljét érdemes használni, mert a szokásos mikrofonkengyelekben lötyög, teljesen belecsúszik.

Tudtommal Made in USA, igen.
Válasz 'metallik' hozzászólására (#4076)

metallik 2011-02-18 11:51 |  #4077
jól sejtem az audix csak madeinusa lehet, right?

metallik 2011-02-18 11:24 |  #4076
ezzel az OM5-el jól összezavartál
Válasz 'Jorn' hozzászólására (#4073)

metallik 2011-02-18 10:58 |  #4075
google jó barát :) megvan
Válasz 'Jorn' hozzászólására (#4073)

metallik 2011-02-18 10:54 |  #4074
náluk nem találtam
Válasz 'hclaca' hozzászólására (#4065)

Jorn 2011-02-18 10:31 |  #4073
Passz, nézd meg a honlapjukon, biztos fenn vannak a dealerek :) Én használtan vettem.
Válasz 'metallik' hozzászólására (#4063)

fred 2011-02-18 10:16 |  #4072
Persze, itt a sufniban esztergácsolom, óccójé!
Válasz 'metallik' hozzászólására (#4071)

metallik 2011-02-18 10:08 |  #4071
gyártasz?
Komolyra fordítva, ha én veszek, azt csakis újonnan, még ha eredeti is, nem ismerem az előtörténetét, ki hányszor ejtette le meg köpködte tele (mikikre kényesebb vagyok, de ez legyen az én bajom :)) Csak korábban szintem minden nap láttam a hrdetést, egy ideje, azért gondoltam


Válasz 'fred' hozzászólására (#4070)

fred 2011-02-18 09:58 |  #4070
Igen, az már elkelt. Érdekelne egy?
Válasz 'metallik' hozzászólására (#4069)

metallik 2011-02-18 09:12 |  #4069
58 már elkelt?
Válasz 'fred' hozzászólására (#4068)

fred 2011-02-18 09:05 |  #4068
Eladó egy Shure SM57, kengyellel. 23 rugó, csak kp. Érdeklődni: boniholmes2001 féreg jahú pötty kom.

metallik 2011-02-18 08:49 |  #4067
pedig a bea sem hangzik rosszul tapizajra
Válasz 'hclaca' hozzászólására (#4064)

hclaca 2011-02-17 22:51 |  #4066
beta
Válasz 'hclaca' hozzászólására (#4064)

hclaca 2011-02-17 22:50 |  #4065
audmin :)
Válasz 'metallik' hozzászólására (#4063)

hclaca 2011-02-17 22:49 |  #4064
írhatják,nem kevés üzemórát hallottam szólni mind a kettőt,meg rakosgattam két produkció között, a bea tapizajosabb a mély emelése miatt valszeg.
Válasz 'metallik' hozzászólására (#4053)

metallik 2011-02-17 21:31 |  #4063
ezt ki/hol forgalmazza?
Válasz 'Jorn' hozzászólására (#4061)

metallik 2011-02-17 21:13 |  #4062
itt jól elmagyarázzák a különbséget


Jorn 2011-02-17 21:01 |  #4061
Audix OM5-öt tudom ajánlani, csökkentett proximity, és nagyon szép tiszta hang (volt már, hogy kondimikinek tippelték), metalos énekes/gitárosok kedvence, mert a szűk karakterisztika miatt nem szedi fel a gitáralap hangját annyira. Ebből egyértelműen következik a hátrányai, rajta kell lenni a mikrofonon, ez megtanulható, még nekem is megy, pedig úgy csinálom, hogy ne érjen az ajkam a kosárhoz, illetve néha azért le kell nézni a gitárra is, de működik. Nekem nagyon bejött a hangja. OM6-ot is próbáltam, hasonló, de ott már van az a Shure-os magasemelés, amit nem szeretek, meg a proxija is picit több, ha jól emlékszem. Szóval Audix OM5 az jó :)
Válasz 'metallik' hozzászólására (#4055)

Rikk 2011-02-17 20:53 |  #4060
Nem teljesen érted mit írtam. sarkítottam természetesen. de mindegy:)
Válasz 'metallik' hozzászólására (#4058)

Jorn 2011-02-17 20:53 |  #4059
Igen, az énekre értettem :)
Válasz 'Chris7.S' hozzászólására (#4037)

metallik 2011-02-17 20:48 |  #4058
ennyire nem egyszerű, mert mindkettő profi megoldás, de más paraméterekkel, más-más előnyökkel és hátrányokkal. Nem azért lehet(ne) jobb a beta, mert drágább. hanem applikációtól függően valamelyikre az egyik, valamelyikre a másik alkalmasabb
Válasz 'Rikk' hozzászólására (#4056)

syphor 2011-02-17 20:45 |  #4057
már az OM sorozat
Válasz 'syphor' hozzászólására (#4054)

Rikk 2011-02-17 20:44 |  #4056
Persze, hogy azt írja, a beta a drágább "jobb" minőséget kipviselő széria (nem tényekről beszélek csak marketing stb) hát jobban kell dicsérni mint az olcsóbbat. Meg rá kell írni hogy ettől kétszer annyi pénz jön a házhoz mint az XY-modellnél(persze az is kurvajó) mert akkor ki venné meg ha az lenne ráírva, ennek a mikrofonnak sokkal több tapizaja van mint az olcsóbb SM58-nak. :D
Válasz 'metallik' hozzászólására (#4053)

metallik 2011-02-17 20:44 |  #4055
kiabálósba lesz, mikiállvánnyal. azon a 15 ropi különbségen nem múlhat. a proxi nekem amúgy sem áll jól, nem győzöm alulvágni a keverőn. de erről is pont az ellenkezőt tudtam, hogy a betának kisebb (ezért is alkalmasabb bekapósra)
Válasz 'hclaca' hozzászólására (#4052)

syphor 2011-02-17 20:43 |  #4054
ebből a szempontból az audix-ok milyenek az sm-hez, betahoz kéepest?
Válasz 'hclaca' hozzászólására (#4052)

metallik 2011-02-17 20:41 |  #4053
érdekes, itt is azt írja a Shure faq, hogy a betának kisebb a tapizaja.
Válasz 'hclaca' hozzászólására (#4050)

hclaca 2011-02-17 20:38 |  #4052
és a pénztárcád? kiabálósba tuti az sm,akinek vékonyka,erőtlen a hangja az szokta szeretni a beta-t,mert a kihegyezett iránykarakterisztika miatt intenzívebb a proximity-csalása...
Válasz 'metallik' hozzászólására (#4051)

metallik 2011-02-17 20:35 |  #4051
vívódok is rendesen hogy melyiket vegyem végül. betára húz a szív
Válasz 'hclaca' hozzászólására (#4050)

hclaca 2011-02-17 20:27 |  #4050
nevében is benne van a kísérletezés:"beta" :)
Válasz 'hclaca' hozzászólására (#4049)

hclaca 2011-02-17 20:25 |  #4049
nem mindig sikerülnek a fejlesztések,hangos színpadon nyugisabb az sm
Válasz 'metallik' hozzászólására (#4048)

metallik 2011-02-17 20:21 |  #4048
ja mert az sm-et ismeri mindenki, a betát kevésbé de a beta az sm továbbfejlesztése és nem fordítva. ;)
Válasz 'hclaca' hozzászólására (#4044)

metallik 2011-02-17 20:19 |  #4047
a főirányhoz képest 120 (inkább 135), én már a túldalról néztem.
Válasz 'hclaca' hozzászólására (#4045)

metallik 2011-02-17 20:17 |  #4046
pont azt mondom, ha 180 fokba teszed be az egyszál monitort (ahogy amatőréknél szokás) , egy hipervese persze hogy jobban fog gerjedni, mint a vese. ebben az esetben az apró kunszt, hogy arrébtólni fél méter a monitort és befordítani szerintem nem lenne negy varázslat. akár csak egyet, ha már kettő nincs.
Válasz 'hclaca' hozzászólására (#4044)

hclaca 2011-02-17 20:03 |  #4045
nyilván 120 fokra gondoltál a főirányhoz képest,mert 45 fokból gyakorlatilag bemikrofonoznád a monitorládát :)
Válasz 'metallik' hozzászólására (#4043)

hclaca 2011-02-17 20:01 |  #4044
én betákkal hangosítok,és sokszor érkeznek sm-mel.ez tapasztalat.
a gerjedékenység azon is múlik,hogy sokkal érzékenyebb a beta az sm-nél.
ez a rajz,amit betettél,csak azt mutatja,melyik karakterisztikát milyen irányból érdemes monitorozni, a gerjedékenységre nézve semmilyen információt nem tartalmaz.
viszont beláttuk,hogy a vese hátirányú, a szupervesének pedig az oldalirányú elnyomása jobb,amit eddig is tudtunk :)
" szinpadi körülmények közt a hipervese kevésbé gerjedékeny (mivel iránytottabb), mint a kardiodid "

amúgy pont a rajzod bizonyítja a saját állításod ellenkezőjét,mert (reális magyar) színpadi körülmények között soha nem fognak neked két oldalról ,120 fokból monitorozni,ha van monitor az tuti 180 fokra lesz,onnan meg pont a szuperkiválasztószerv a gerjedékenyebb.nincs több kérdésem. :D
Válasz 'metallik' hozzászólására (#4042)

metallik 2011-02-17 19:25 |  #4043
ha egy szinpadmester mindíg csak egy kontrollt tesz le közvetlen a miki síkjába, akkor a hiperkariodod gerjedékeny lehet, de pont ezért ilyen esetben a 45 fokos szögben kell letenni a monitorládá(ka)t
Válasz 'metallik' hozzászólására (#4042)

metallik 2011-02-17 19:23 |  #4042
a gerjedékenységnek én éppen az ellenkezőjét tudom, aminek a beta hipervese karakterisztikája (is) indokolja. szinpadi körülmények közt a hipervese kevésbé gerjedékeny (mivel iránytottabb), mint a kardiodid. Persze az sem mindegy, hogy a monitorozás hogy van megoldva, mert mindkettő eltérőt kíván



Válasz 'hclaca' hozzászólására (#4033)

Chris7.S 2011-02-17 19:15 |  #4041
Válasz 'Rikk' hozzászólására (#4040)

Rikk 2011-02-17 19:00 |  #4040
És akkor ekőjön a próbatermekben a "Hhngosra mindent, aztán ha nem hallatszódik minden rendesen akkor méghangosabbra" elv:DD
Válasz 'Chris7.S' hozzászólására (#4039)

Chris7.S 2011-02-17 18:46 |  #4039
:) Az elfedéseket egyébként a zenészeknek is tudniuk kellene kezelni, még próbatermi körülmények között, és ezt úgy hívják hangszerelés... :D Persze nem az állóhullámok kiküszöbölésére gondolok... Egyébként nem könnyű feladat megtalálni minden hangszer, szólam helyét a hangképben. Leginkább demozáskor szembesülünk ezzel.
Válasz 'Rikk' hozzászólására (#4038)

Rikk 2011-02-17 18:28 |  #4038
I see, az valóban lehetséges. Szerintem megkavart, hogy gitár is bele lett hozva. De ettől függetlenül, az elfedések , átviteli karakterisztika stb ének esetén is helytálló. De persze én se tartom jónak ha már éneklés előtt fogja az aktuális hangosító és már beállítja az énekmikrofon eq-ját stb:D
Válasz 'Chris7.S' hozzászólására (#4037)

Chris7.S 2011-02-17 18:24 |  #4037
Szerintem ez EQ tekergetés elsősorban az énekre vonatkozott, még ha nem is ezt írta.
Válasz 'Rikk' hozzászólására (#4036)

Rikk 2011-02-17 18:19 |  #4036
"ne legyen gerjedékeny a mikrofon, mert akkor 'indokolt' az eq tekergetés" ezzel egy picit nem értek egyet. Direkt mikrofonozás esetén ugyanis nem azt veszi a mikrofon amit az ember fél-egy-két méterrel előtte hall, hanem nagyjából közvetlen a hangszóróból kijövő hangot, és nem is teljes felületet vesz hanem bizonyos részeket, szóval bizonyos szintű eq-zás nélkül már bukott is az "eredeti hang átvitele" ráadásul a mikrofonnak van egy átviteli karakterisztikája is ami általában nem teljesen lineáris tehát ezt is számításba kell venni. Végül de nem utolsósorban az elfedések miatt se árt, ha eq-t használ az ember. Persze nem szükségszerűen drasztikus változtatásokra és teljes hang kiherélésre gonolok én se, valamint minnél kevesebb változtatással sikerült végrehajtani annál jobb, csak egyszerűen így magában nem találtam helytállónak ezt a kijelentést:)
Válasz 'Jorn' hozzászólására (#4034)

Jorn 2011-02-17 14:25 |  #4035
Audix OMx is bekapós, meg kell szokni, de a hangja kárpótol.

Bár az SM58 szerintem legtöbbször rémesen szól, de az igaz, hogy át tud karcolni az itthon tipikus klubricsajon. Csak nekem bántóan hasogaSSa a fülemet, amikor s, sz, c meg egyéb hasonló hangokat énekelnek bele, de gyakorlatilag ez teszi felismerhetővé a szöveget egyáltalán. Mondhatnám úgy is, hogy az SM58 bolondbiztos mikrofon.
Válasz 'metallik' hozzászólására (#4031)

Jorn 2011-02-17 14:19 |  #4034
A végeredmény valóban soktényezős, de én pl. amikor csak lehet, igyekszem a keverőssel beszélni, és rávenni arra, hogy amíg nem hallotta megszólalni a mikrofonomat, addig legyen szíves ne tekergesse el már az eq-t.

Amúgy ez gitáron is probléma. Ha ki van mikrofonozva, és az ex-teherautósofőr barátunk összevissza tekergeti az eq-kat, akkor látatlanban senki sem fogja megmondani, hogy éppen Fender vagy Gibson szól a színpadon. De akkkor ennyi erővel mindegy, hogy Fendert vagy Gibsont vegyen az ember ?
Szóval érdemes beszélni a keverőssel, hátha sikerül a hangot megőrizni eredeti valójában.
Ennek az egyik legfontosabb feltétele, hogy ne legyen gerjedékeny a mikrofon, mert akkor 'indokolt' az eq tekergetés, és búcsúzhat az ember a szívének kedves hangtól.
Válasz 'metallik' hozzászólására (#4032)

hclaca 2011-02-17 11:48 |  #4033
mondjuk sm parasztabb,de élőre jobb szerintem,hacsak nem valami kifinomult dologban nyomulgat,mert a beta-nak olyan tapizaja van,hogy csak állványban lehet normálisan használni.gerjedősebb is,mint az sm
Válasz 'metallik' hozzászólására (#4031)

metallik 2011-02-17 11:28 |  #4032
Én nem igazán hiszek a karakterisztika passzintásában a hanghoz, mert pusztán abból hogy valakinek milyen a hangkaraktere és milyen mikié még közel sem lehet determinálni a végeredményt. Ugyanis, főleg ugye élőben még egy rakás dologtól fogg függeni a végeredméyn, pl a helység akusztikája, a cucc jósága, és főleg a kevrős rátermettsée, meg egyáltalán a zenei környezet. Magyarán koncertkörülmény közt kellene próbálgatni, hogy melyik miki lehet elég testezálló valakihez, azonban ezen a szinten -hasonló minőségű/szinvonalú termékek közt- már nem fog annyit osztani szorozni. Mert minden gyártónak megvan a maga olcsó sé drága szériás modellje, ez inkább döntőbb. Tehát hobban számít az, hogy 10-ért vagy 60-ért keres valaki mikrofont, mintsem hogy 60-ért Shure-t vagy Sennheisert vesz.
Válasz 'Jorn' hozzászólására (#4029)

metallik 2011-02-17 11:23 |  #4031
Jobbat én sem tudnék javasolni, a Beta58-at tipikusan élőzésre, azon belül is azoknak találták ki, akik frontember módjára szeretik "bekapni" a mikrofont, meg egyébként is kemény kiképzésnek teszik ki. Érdemes boltban, újat vásárolni, több okból is.
Válasz 'Laller' hozzászólására (#4028)

Jorn 2011-02-16 22:47 |  #4030
Persze mondhattam volna azt is, hogy XY (híres énekes) is Beta58-at használ, akkor neked is biztos jó, de nem mondom, az ilyen szöveget meghagyom a kereskedőknek... :)
Válasz 'Jorn' hozzászólására (#4029)

Jorn 2011-02-16 22:43 |  #4029
Egyszerű, próbáld ki melyik passzol a hangodhoz, a stílusodhoz, de szerintem ne csak ebből a két márkából próbálgass...
Válasz 'Laller' hozzászólására (#4028)

Laller2011-02-16 22:04 |  #4028
Sziaztok!

Egy kérdésem lenne és remélem tudtok benne segíteni! Szóval mikrofont akarok magamnak venni frontember éneklésre és ahogy körbe néztem a picon a legjobbnak egy Shure Beta58A mikrofont találtam. Ajánlották nekem a Sennheiser mikrofonokat is, de őket nem ismerem viszont hangzásban azok is jók. Nem tudok dönteni, úgy hogy remélem valaki megerősít döntésemben, esetleg aki már próbálta ezeket a típusokat annak kíváncsi lennék a véleményére :)

Guitarplayer 2011-02-15 21:59 |  #4027
utolsó lehetőségként szét kéne bányászni, teljesen. lehet, hogy elengedte magát a mágnes odabent.
nem veszélytelen hadművelet.
Válasz 'getsol' hozzászólására (#4021)

hclaca 2011-02-15 18:35 |  #4026
nem tartztak ilyen élerajzi adatok hozzá,de nyilván így lehetett.csak arra utaltam,hogy úgy is el tud romlani,hogy szól azért...
Válasz 'Déjvid' hozzászólására (#4025)



Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2020 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek.

HANGMESTER.HU | 1082 BP., BAROSS UTCA 77. - hangmester@hangmester.hu

Hangszer.lap.hu | Gitar.lap.hu | Szintetizator.lap.hu