"Your pitch-corrected vocal can be sent to the house or only to the monitors as a guide"
Na ez a frankóság. A hangmagasságban rendbe tett hang csak az ének monitorba megy mankóként, segítségével az énekes mindig jó helyen intonál és az effekt nélküli hangja megy ki a frontba. Ez jól hangzik, bár szerintem csak profikkal működik, mert egy amatőr pillanatok alatt elveszti a fonalat és dráma lehet.
Ez azért megoldott, van külön monitor kimenete, és a monitorba akár a pich korrekció nélküli hangját is vissza lehet adni. De nem is a pich korrekció a lényeges, hanem a többi. Az okozza a drámai változást... Tehát automatikusan megcsinálja azt, amit egy hangtechnikus megcsinál: kompresszor, fényesség, de esser, mély kiemelés stb...A pich korrekció egyébként közép állásban szinte nem is érzékelhető, csak az eredeti hanggal együtt lehet hallani, hogy valamit csinál....
Nekem az a homály az ilyen dolgokban, hogy az énekes jobb hijján azt a jelet tudja visszakapni monitorba, ami egy ilyen processzorból már kijön (jó, megoldható a sima is nyilván, de szerintem ezzel nem vacakolnak). Ha az énekes a rendbetett jelet hallja és nem magát, akkor úgy hogy tudnak énekelni nagy hangerő mellett, ahol a belső hallás már nem elég? Vokálgépeknél detto...
Tegnap kipróbáltam egy ilyet. Olcsó kis keverő, saját keverés, kis kocsma. Szóval az a mikrofon, amelyikre rátettük, fényévekkel jobban szólt, mint a maradék. SM58, illetve hasonló szintű mikrofonok voltak. Sokkal jobban kiszólt a zenekarból az ének, sokkal szebb hangja volt, minden szempontól sokkal jobb lett, mint amilyen nélküle. Drámai hatást lehet vele elérni. Saját magát hangosító klub zenekar énekesének nagyon tudom ajánlani, csak egy a gond, annyival jobban szól, mint enélkül, hogy a többi mikrofonra is kellene venni. 4 énekessel már több, mint 300 ezer lenne ez a négy kütyü. Mindegy, én megveszem magamnak
valamivel a monitorutat is meg kell hajtani,kifelé a cl 2000 szólt,mert ez nem túl nagy hely volt, a ram audiok otthon maradta még vagy 16 láda kiséretében :D:D:D:D
Na jó nem. Nem volt vele bajom, amikor hangosításban SM58-at vagy Beta58-at tettek elém. Nem volt a kedvencem, de ha a pult mögött olyan ült, aki tudott vele bánni, akkor teljesen jó volt az. Ha meg nem, akkor is az elmegy kategória szokott lenni. Főképp egy vacak teremben.
nem fizetik meg,mi tegnap 30ezerért mentünk 4kW Dynacord cuccal hangosítani ketten, a tulaj,meg én.ebből az én munkadíjam 10 volt,ki lehet számolni mikor térül meg csak a két végfok ára(cl 1600,cl 2000).
Hát meg aki üzletszerűen hangosít, az sajnos figyelembe kell vegye, hogy a művész biza leejtheti azt a miksit, közönség a szájába rúgja, stb. Innentől a Neumann elég ritka jószág, mert egy koppanás a földön 6 számjegyű kárt tud okozni. Meg hát nem is fizetik meg a hangosítókat általában annyira, hogy olyan brutál miksiparkkal járkáljanak, amiben ilyen kaliberű mikrofonok vannak. Persze tisztelet a bevételnek.
Amúgy valaki végzett már összehasonlítást a felső kategóriás színpadi ének kondik közt? Kiváncsi lennék kinek mi a véleménye róluk.
Nekem Neumann KMS105-öt és Audix VX-10-et van szerencsém birtokolni, azok közül inkább a KMS105-öt használjuk, ha elég 1-2 darab ének miksi a színpadra, vagy ha nem kell mást is szednie a miksinek - pl. ének és hegedű együttes vétele esetén inkább a vese VX-10 megy fel, mert az nagyobb térszögben ad egyenletes hangképet. Viszont teljesen kimaradt az életemből a Sennheiser, Audio Technica, Shure felső kategóriája. Bár ha jól tévedek, akkor a Sennheiser felső kategóriája a Neumann, szóval akkor az mégsem... :)
Szóval volt már valakinek szerencséje pl. Shure KSM9-hez? Vagy egy Audio Technical AE5400-hoz? Esetleg egy Beyerdynamic TG-X 930-hoz?
Hát ha énekes lennék, biztos megvenném a neumannt... Nyilván aki meg hangosít, és kell neki legalább 5 ének mikrofon, nem vesz ilyen drágát. Mondjuk a négy mikrofonomat odaadnám egy ilyen neumannért, ha lenne olyan, aki cserélne velem
Ha jól rémlik tizenpárezer volt a CO11. Szerették is.
Nyilván nem 10* jobb a Neumann, de a különbség nagyon érezhető az olcsó elektret és a drágább kondik közt.
Olyasmi mint gitárban az olcsó kínai meg a drága amcsi. Mindkettő működik, csak nem egy dimenzió. A különbség csak az, hogy miksire nem szokás költeni...
szóval akkor magyar viszonyok között(4 lépésx3lépés színpad) használhatatlan a kondi élőben :)
ordítósban pedig kifejezetten jó egy-két dinamikus miksi torzítása :D
Az én tapasztalatom az, hogy simán lehet használni kondi mikrofont élőben, azzal a feltétellel, hogy az énekes hátsójában nincs ott a dobszett és nem ordítanak a gitárok a színpadon. Mert ha ez bekövetkezne, akkor jó eséllyel hangosabb lenne a mikrofonban a színpad mint az énekes, ráadásul monitorozni se lehet, mert atom hangerő kéne hozzá.
Egyik nagy koncert élményem volt, amikor egy zalaegerszegi banda (talán Kocsmazaj?) játszott itt Fehérváron egy bulin és kondimiksit tettünk az énekes elé (ha jól rémlik az még egy Audix VX-5 volt). Olyan szinten ég és föld, hogy ihajj.
Igen, tudom, hogy ez a teszt csak a hangzást vizsgálta. Én ezeket a mikrofonokat csak kis helyen használom, nem hangosító vagyok. De azt természetesen tapasztaltam, hogy a kondi mikrofon magas frekvencián könnyed gerjed, sokkal érzékenyebb, mint a dinamikus. A beta58 valószínűleg a legkevésbé gerjedékeny a négy közül.
Ha ezeket élő, színpadi környezetben akarjuk használni, akkor az egyik legfontosabb paraméterüket nem vizsgáltad, mégpedig adott zenei környezetben a gerjedékenységüket. Azt eddig is sejthető volt, hogy a kondenzátor mikrofonok linearitásban, természetes hangzásban verhetetlenek, de sajnos koncert körülmények között nagyon korlátozott a használhatóságuk. Erre vonatkozóan van tapasztalatod?
Szia!
Úgy tudom, hogy ALPS potik vannak bennük. De sajnos ma már az ALPS se a régi.
A régiek nagyon sok igénybevételt kibírtak. De sajna nem tudok jobbat!
4 elérhető árú mikrofont teszteltem, mind a négy a sajátom egyébként, nem voltam elfogult egyikkel szemben sem. A tesz módszere az volt, hogy zenei alapra mind a négy mikrofonnal felénekeltem négyszer ugyanazt a dalt, felvettem, így négy mikrofonsáv lett, nagyjából ugyanazzal az énekkel. Meglepően nagy volt a különbség a 4 mikrofon között. Tetszési sorrendben:
1. EV Co11, a mezőny kondenzátor mikrofonja, kiemelkedően jobb a többinél, minden szempontból. Akinek van ilyenje, nagyon becsülje meg, nem tudom, hogy lehet-e még kapni, de nagyon jó ez a mikrofon.
2. SM58, a legújabb szerzeményem, bizonyosan eredeti, nem hamisítvány Szép magas, szép mély, de nincs meg az a plusz, ami a kondenzátor mikrofonban.
3. Beta58, telt mély (a legteltebb), kissé magasszegény, eq-val lehet, hogy jobbat ki lehet hozni... Elég régi, mint ahogy a képről látszik, nem tudom, hogy elvesztheti-e a magas hangját egy mikrofon a használat során, egy beta58 ne csináljon ilyet, arról híres, hogy elnyűhetetlen, egy újabbat is kipróbálnék, de nekem ez van
4. t.bone 85Beta, a thomann terméke, a shure mikrofonok másolataként hirdetik, kevesebb mély és magas, mint a shure mikorofonokban van, de azért elég kiegyenlített, tiszta hangzás.
Én eddig nagyon t-bone rajongó voltam, a shure-oknál nem sokkal rosszabb, de a kondi mikrofon ekkora fölénye nekem nagyon meglepő volt. Persze ezek nem stúdió, hanem élő mikrofonok, én a 4 közül a t.bone-t használtam eddig, de legközelebb előveszem a kondenzátor mikrofont.
Látom még senki sem válaszolt, bár azért te sem fogalmaztál pontosan, mire kellene.
Ha lehallgatáshoz kell, akkor a fő szempont a kényelem, és persze legyen hifi, amennyire lehet. Nem tipikusan stúdiófüles, de én nagyon szerettem a régi AKG K401-est, 20ezer körül megvan.
Ha feljátszáshoz kell, akkor valami zártat kellene, hogy a mikrofonokba ne hallatszódjon bele a takjel vagy a zene. Hangminőség ebben az esetben nem annyira fontos, csak az, hogy jó hangos legyen (érzékenység).
Igaz nem mikrofon, de hátha tudtok segíteni. Spirit powerstation 600- hoz kellene csatornába, ill, effektkörbe tolópoti. MIlyen típust javasoltok?
ELőre is köszi a válaszokat.
Hát az a baj, hogy a kondi mikrofonokhoz kell fantom táp, és egy ilyen előerősítős fantomtápos cucc megint csak újabb kb. 10 ezer ft lenne. Persze akkor már jó felvételt lehetne csinálni... De javaslom, hogy egy bármilyen átlag minőségű dinamikus mikrofont kérjél kölcsön valakitől, dugd be a micro cube-ba, és próbálgass. Nem a mikrofon lesz a leggyengébb láncszem...
pont az akusztikus hangszerek rögzítése a legnyűgösebb,általában valami jófajta kondimiksi-jóféle előke kombó hoz eredményt.dinamikus miksit meg felejtsd el ilyen célra.
Hangszerekre és énekre az SM57 jól bevált mikrofon. A fejformája miatt kicsit fura kézben fogni éneklés közben, de ha állványra kerül, akkor ez a probléma megoldódik. Pergőre, gitárra, és talán fuvolára, hegedűre is használtam anno.
Akkor még jó, hogy beszéltünk erről. Csináltam felvételt a micro cube-al elektromos gitárral vonalból és az nagyon jó lett. Ezért gondoltam, hogy majd az akusztikus is ilyen lesz csak jó mikrofon kérdése. Az a bajom, hogy szerintem elég jó kondenzátoros számítógép mikrofonom van és hiába helyezem akármilyen közelre, csak egy tompa gitárhangot tudok rögzíteni. Ha pedig nagyobbra állítom az érzékenységét mindent betölt a zaj. Lehet, hogy a hangkártyám-mal van valami ? Pedig egy Turtle Beach Santa Cruz. Nem mai, de annak idején felsőkategóriásnak számított. Köszönöm szépen a választ mégegyszer !
Akkor felejtsd el. A roland micro cube mikrofon bemenetén a hangkártyára történő felvétel esetén gyakorlatilag teljesen mindegy, hogy milyen mikrofont használsz. Vegyél egy nem legolcsóbb számítógép mikrofont, dugd be a számítógépbe, és vedd fel úgy. Nekem micro cube-m is van, sokkal rosszabb lesz az eredmény, ha azon keresztül veszed fel, a cucc egyáltalán nem erre való.
Köszönöm szépen, ez nyerő lesz. Mondjuk a fantomtáp kérdést még nem tudom hogyan fogom megoldani.
Igazából otthoni felvételkészítésre kellene. "Csak" annyi az igényem hogy egy kicsi szobában hangfelvételt tudjak csinálni egy közbeiktatott Roland Micro Cube kombó mikorofon bemenetén keresztül a hangkártya vonalbemenetére. Szeretnék viszont hallani egy telt akusztikus hangzást a felvételen.
Gondolom, hogy színpadi hangosításról lenne szó. Dinamikus mikrofonnal valóban nem az igazi, olcsó kondenzátor mikrofon meg elég ritka. De ha csak ennyi pénzed van rá, akkor például ezt bátran megveheted, nekem van egy ilyenem, és teljesen jó mikrofon.
Köszönöm. Igaz, rosszul is írtam valójában a Beag Md210-es dinamikus ének mikrofon-ról lenne szó. Van egyáltalán lehetőség 10.000 ft. alatt kapni egy elfogadható minőségű akusztikus gitár mikrofont ?
Én csak MD-102 nevűt ismerek, de az egy nagyon szerény minőségű dinamikus mikrofon. Szóval az elvárható hangminőség messze elmarad attól, ami neked kell, meg hát eleve dinamikus mikrofon szerintem nem ideális akusztikus gitárhoz.
Ez olyan, mintha pedálos Moszkviccsal akarnál autóversenyen indulni.
Ha SM58 hangzás kell, akkor vedd azt :) De ha más hangzású, kevésbé karcos hangú minőségi énekmikrofonra is nyitott vagy, akkor ajánlom figyelmedbe a Sennheiser e835-öst. Árban akár olcsóbb is lehet, attól függ hol veszed.
Sziasztok ! Szeretnék megkérni valakit aki használta a Beag MD-201-es mikrofonját, hogy segítsen nekem. Azt szeretném tudni, hogy vajon jó-e ez a mikrofon akusztikus gitár hangosítására ?
A vaterán már a sokadik új Beta 58A jön szembe 19-23 ezer forintos árakkal. Szerintetek ez reális?
Más: színpadi mikrofonok közül még csak SM58-cal dolgoztam. Van-e olyan egyéb típus, ami minőségben hozza ezt a kategóriát, de árban esetleg egy kicsit olcsóbb? Másrészről: van-e, ami árban kb. ugyanaz, de jobban bevált?
Az Audio Technica ATM 410 egy szélessávú énekmiksi (40-16000 Hz), a Shure SM58 kategóriája, de annál talán modernebb hang. Viszont kicsit gerjedékenyebb a shure-oknál. Jól néz ki, de a végén utálatos az a gumiszar a nyélen, bizonyos kengyelekbe rohadt nehéz beletenni és kivenni:)
Hahó,
A miksimen nincs kapcsoló, de néha jól jönne. Mivel sima dinamikus miksi (nem kell neki fantomtáp), ezért gondolom elég a 2-es és 3-as lábakat összekötni, és akkor elhallgat. Gondoltam építek egy ilyen kapcsolót a kábelbe, de aztán arra is gondoltam, hogy szarakodjon ezzel az, akinek két anyja van, biztos lehet ilyet kapni is. Szóval létezik erre valami itthon is kapható gyári megoldás? És ha igen, akkor hol és mennyiért? Köszi!
Szerintem itt a szitu kicsit más.
A jelföld az 1-es láb az XLR csatiknál, a készülékföld pedig a csati háza maga.
Ha akarják, akkor az egyes lábon keresztül simán közös potenciálra tudják hozni az összekötött dolgokat, viszont sokszor van olyan, hogy földemeléssel az 1-es lábat leválasztják a készülékről, csak a 2-es és 3-as megy, így a földhurkokat sokszor lehet irtani. Viszont attól még az XLR csati házát készülékföldre rakhatják... Szóval jó ez így külön...
azt csinálod olyankor,mint az irányított hangszerkábeleknél,hogy az árnyékolás levezeti azt a statikus zajt,amit maga a kábel szedne össze...
de ha megy úgy is,akkor jó :D
Egy gyors kérdés, nincs itt a lakásban xlr xlr miki kábel, de gyorsan forrasztanom kell egyet. A bekötést tudom, de az árnyékolást rá kell-e forrasztani a dugó testelésére? Azaz az 1. lábat át kell-e kötni a testlábra? Köszi!
Hát, ha kamerára veszed a dolgot, akkor kell egy kamera, amibe lehet beküldeni audio jelet valami csatlakozón keresztül, megkeverni a jelet pl. egy keverőn, amit rá akarsz küldeni és mehet a felvétel.
Ha számítógépre szeretnéd rögzíteni, akkor kell valami hangkártya, amire ugyanúgy a kevert jelet ráküldöd, felvevő programban kiválasztod, hogy melyik képhez melyik hang jön és kb. ennyi.
Hali! Most most nagyon naív leszek, de még nagyon kezdő vagyok. na tehát azt hogy lehetne kivitelezni, hogy a kamerával veszem magam, miközben éneklek, és/vagy gitározok, közben a mikrofon veszi a hangomat és tök élő az egész. a valászokat előre is köszönöm!
Világos, csak kíváncsi vagyok, hogy mennyiből jönne össze egy olyan rendszer, amivel lehet mozogni is a színpadon, illetve az ének+gitár kontroll is egyből a fülbe menne ?
Az újsághirdetéseikben raktak egymás mellé eredetit meg hamisat, bár nem nevesítették a különbségeket, de azért látszott valami... nézd meg a Shure honlapját, hátha részletezik...
miből lehet megtudni, hogy hamis egy sm58?
tudom, hogy volt róla szó, de össze tudnánk szedni, mik a külső jelek?
eléggé zavarba ejtett engem valaki a minap.