A másik kérdés: ha már így előkerült a szivacs téma, van ötetetek, hogy egy fadoboz belsejébe hol tudnék csináltatni szivacsot a miksik tárolásához, ami tartós is lenne?
Na, ha már ennyi profi van itt, gyorsan kihasználom és kérdezek én is egy szakmait...
Zenekarral csoportmikrofonozással játszunk. Lerakunk 2 nagymembrános kondi miksit, körbeálljuk, zenélünk akusztikus hangszerekkel. Bár az alkalmazott miksi elég szépen szól (Audix SCX-25A), időnként nem ártana, ha kicsit nagyobb hangerőt lehetne kicsiholni belőle gerjedés nélkül.
Arra gondoltam, hogy lehetne esetleg használni kismembrános kollegákat a célra, de ilyent nem nagyon láttam még élőben. Elméletben milyen ötletnek tűnik egy pár Neumann KM184-et használni csoportmikinek?
Színpadon ez úgy szokott kinézni, hogy egymástól 80-100cm-re van 2 miki 1-1 állványon, ezekre mászunk rá 20-40cm-re a nagyobb hangerőigényű dolgokkal (szóló ének, hangszeres szóló), messzebbről vokálozunk, kísérünk.
Ez nem mikrofon, hanem egy Neumann U79t stereo korrelationsmesser (hogy kéne ezt magyarul hívni?). A trafót csomagolták ebbe a rohadt szivacsba, látható, hogyan nézett ki, amikor szétszedtem. Képzeld el, amikor ez a finom szivacsliszt rátelepszik a membránra.
Ja, én csak AKG D12-t találtam így, eredeti dobozban, eredeti állapotban, csak a dohos pince miatt tiszta rozsda volt, alig lehetett felújítani, és úgyse volt már az igazi.
És fontos, hogy jó dobozban legyen.
Találtam például egészen ritka Neumannt széfben elzárva, szárazon, tokban tartva. Csak éppen a (nem eredeti) szivacs, amivel a doboz bélelve volt, elfolyósodott. Szó szerint beleragadt a mikrofon, úgy kellett lesikálni a házáról.
És az a jó, hogy a gyári Neumann tokokban is voltak ilyen anyagok, meg a szivacskotonok és a mikrofon belsejében lévő szivacsok mind-mind ilyen anygból készültek, ami tíz éven belül elporlik. Szóval a nagyfiúk vagy csináltatnak spéci tokot, ami nem bomlik el, vagy nejlonzacskót húznak a mikrofonra és úgy teszik a tokba.
Attól is függ, mennyire vigyázol rá. Ha az Axel Rose ragszkodik hozzá, hogy popfilter nélkül beleokádjon - és ezt a kis allürjét meg is fizeti, akkor gyakrabban kell tisztítani, cserélni. Ha mindig dobozban van, pára és dohányfüst mentes helyen és csak popfilterrel énekelnek bele, akkor tovább is tarthat.
Ace Of Spades az egyetlen, ahol nem térnek ki az mikrofonokra, csak annyit írnak le, hogy a producer Vic Maile keze nagyon vastagon benne van abban, hogy annyira sikeres album lett, illetve hogy a bőgőre egy Thunderbird hangszedőkkel felszerelt Rickenbackert és 1970-es Marshall gitárfejeket használt Lemmy, mélyek csutkára letekerve, közép majdnem teljesen fel, magasat is emelt az erősítőn, illetve hogy azért kellett stratot használni a gitárokra, mert a fenti basszusbeállítás mellett más gitár nem szólalt meg.
Tavaly fizettem 500 valamennyi ezret 4 kapszli + átvizsgálásért ( 2 U 87 egy dupla sm 69 ) Végül is sok-sok, de van négy új Neumannom 20 évre, szerintem megéri.
Ja, hát ezek alap cuccok egy nagy stúdióban, mondjuk a régi cuccokkal vigyázni kell, egy Neumann/AKG kapszulacsere vagy tisztítás elég kemény összeg lehet. Ahogy hallottam az itthoni nagymenők is eladogatták a C12-iket(külföldre persze), és elvannak a reissuekkal. Ace of Spadesről mit írnak?:)
Motörhead könyvben benne van minden albumhoz,hogy milyen mikrofonokkal dolgoztak, leggyakrabban a Neumann U67, U87, U64 és AKG C12 kerül említésre, de olyan lemez is van, ahol simán SM57-et vagy SM58-at használtak az énekre. A legkomolyabb hangzású Motörhead lemezen (Bastards, 1993) az ének C12-essel készült.
Ez stílusfüggő, az is számít mire kell, rockra a Neumann az alap,AKG C12 se rossz, akár a reissue is, a Brauner eléggé pop vonal amennyire tudom, elég hifi hangjuk van.
AUDIX CX-112 es nagy membrános kondis mikrofon! Aki ismeri nem kell bemutatni!! Szinte új, még az uj szagát is érezni, alig használt, egyszer studióban gitár felvételre!!
Meg van hozzá minden papirja, doboza, kemény "tokja"
Ára: 90 e forint
Adok hozzá ajándékba egy AUDIX Cab Grabber-t ládára csatolható mikrofon tartót!
Érdeklödni:
petigyerek11@freemail.hu
Esetleg palmer pga-04 es hangfalszimulátciora cserélnék (8 ohmosra és load box-osra)
Hát, valóban a kismembrános kondi a bevett gyakorlat ilyen funkciókra manapság, de kb. akármi használható, ami a delikvensnek tetszik. Amúgy szerintem nem a membrán mérete a korlát hangzás terén, sokkal inkább a miksi minősége.
Az irányítottság lehet jó kérdés. Én egyszer hallottam olyan dobmikrofonozást stúdióban, ahol egy gömb karakterisztikájú Audix M1280 került a lábcinre. Bármilyen logika alapján ennek hibának kellett volna lennie, de olyan természetesen szólt az a cin, hogy ihajj. Szóval tessék próbálgatni... :)
Ez mind mikrofonfüggő, sokminden jó lehet, roomnak szeretik a szalagmikrofonokat, nagymembrános kondikat, cinekre puska vagy hyperkardioid mikiket (régi vágyam pár beyer M160, ez hyperkardioid szalagmikrofon) sok megoldás van, a kérdés hogy milyen, és mennyi mikrofonod van.
Dobnak a terezéséhez milyen mikiket érdemes használni?
kis vagy nagy membránosat?
lábdob elé kb 1 méterre szeretnék egy másk miksit is, arra mi a jó?
ja meg a cineket is az overeken kívül egyesével milyennel érdemes kis vagy nagy nagy memránossal?
Halihó! Van 4 db eladó Shure wireless rendszerem profi ULXP4-es vevőkkel, feltettem az adok-veszekbe, de gondolom, itt több énekes megfordul. Mobilszámom a nevem alatt.
Harmad áron, és még nem vették meg... Nagyon nyár van, vagy nagyon szegénység, vagy nagyon mindkettő... Ha nem lenne már egy jó pár mikrofonom, megvenném, ennyiért szinte lopás megvenni...
Ne hidd el, hogy ez az angol nyelvű levél igazi. Én is tegnap raktam fel valamit, és perceken belül már jött is a levél. Valami automata kereső, nem tudom, hogyan működik. Az adataidra vadásznak!
Egyébként meg a nevében benne van: bizonyos zárhangok, legfőképpen a b és p által keltett lökéshullámok kiszűrésére, melyek különben egy randa dübbenéskén hallhatók.
Főképp rockerek és metálisták használják, hogy ne legyen túl popos a dal. Van emófilter, lagzifilter, de Sinatra például deathmetalfiltert tett a Tellyje elé.
Sziasztok! Szerintetek ellehetne adni egy AUDIX CX112-es kondis miksit, 80 e forintért? szinte vadi új, egy album lett vele (ott is gitár) felrögzítve. Igazából azért szeretném lecserélni mert egy palmer pdi03 hangfalszimulációt vennék helyette. ami megint 100 rongy.
köszi helló
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy hol lehet kapni dobosoknak való éneklésre szánt fejhallgatós-mikrofont?
Milyet érdemes venni?
Köszi előre is!
Az Audio Technica énekmiksije 15-16 e Ft-os kategória. Túl sok részletet ne várj, inkább mélyfekvésű a karakterisztika szerinti átvitele. Szerintem vokálnak simán elmegy.
Pro31-et nem, de a fölötte lévő pro61, pro63 családot ismerem, azok egészen kiváló miksik, sokkal jobbak, mint a Shure PG széria. Azt azonban tudni kell, hogy az AT miksik lehelletnyit gerjedékenyebbek színpadon, mint pl shure, audix miksik.
Énekre viszont talán tudok eladó Rode M1 miksiket 15 e körül, az fronténekre is kiváló. Írjál ha kell.
Szerintem összeragadt a a hányástól.
A rajz szerint egyszerűen szétcsavarozható és utána ki lehet tolni a kapszlit a nyíl irányába.
http://www.akg.com/mediendatenbank2/psfile/datei/6/D3700M4055d209a2cda.pdf
( Azért ne rám haragudj, ha kettétörted..)
oké, akkor rá hagyom egy szakembere. Most már csak ilyen szakembert kell keresni a közelben. . Amúgy csak kíváncsiság miatt is, ezeket valahogy szét kell feszíteni? Mert sehol sem találok rajta oldható kötést.
Shure SM58 mikrofon tokkal eladó. Jár hozzá két kábel, egy XLR-XLR és egy XLR-jack.
23.000 HUF. Alku, csere, utánvét nincs, csak elozetes utalás, vagy kp. Érdeklodni:boniholmes2001 féreg jahú pötty kom.
Sziasztok.
Adott egy AKG D3800-as mikrofon, szeretném kitakarítani a belsejét. Csak az a gond hogy nem lehet, vagyis én nem látom hogy lehetne. Tudok valami módszert erre a tisztítási dologra?
Egyébként csak hogy on legyek:
Nem sokszor kell külön mikrofonoznom az utóbbi időben, de a legkellemesebb élményem pont egy OM7-el volt.
Mandolinra rakva egy eléggé "nem ideális" kocsmaPA-n (póló pub) hozott ki olyan élethű hangot, hogy tyűha.
azért a mikrofon csak a legelső lépés ám, ami mögött még egy komplett hanglánc van. Nem a "jobb mikrofon" a kizárólagos feltétele a jó megszólalásnak, hanem az összelőtt cucc.
komolyabb elóadoknak van saját mic-jük álltalában.
hiszen ugy áll össze a soundjuk, hogy nem a helyi hangosítokra bizza.
most ezzel nem azt akarom mondani, hogy leszarja, de a végső hangig amit ö képvisel elengedhetetlen dolog.
Nincs személyes tapasztalatom az OM11-ről, csak olvastam róla, hogy durván középerős hangja van, főképp klasszikus rock dolgokra jópofa, mai hifi füleknek idegen.
:)
OM6 és OM7-ről már olvastam sokat (OM6-ot próbáltam is), és mindegyikben találtam olyan dolgot, amiben számomra az OM5 a jobb, de a 11-est még nem ismerem...
amúgy ebből az ötletből kiindulva nemrég egy feszkón rárakattam mindkét (egyforma) miksit az egy szál gitárládánkra,de az egyiket kb 5-7 cm-rel messzebb,és így szétpanozva a keverős szerint is meglepően jó (ál)sztereó hatást sikerült generálni.
Mesát így hangosítottam utoljára: Audix i5 + Audiotechnica ATM650. Mindkét miksi nagyon tiszta torzítatlan a shure-hoz képest, az i5 a testesebb, mélyben is energikus, az AT viszont felharmonikusokban gazdagabb. A két miksi jele szétpanorámázva egy konkrét, de mégis lebegő, szárnyaló hangzást ad, amit lehet cifrázni a két csatorna parametrikus kiemeléseivel, vagy a hangszóróhoz való eltérő beállítással.
ez igy van de ha beleordítasz is egy bizonyos szintnél nem megy feljebb a bemeneti jel.
én nagyon szeretem, üvöltö szinpadon sem gerjedékeny.
lehet tolni neki high gain zenénél is.
lerakok mellé egy sm58-as ég és föld
Az OM7 nagyon jó kis mikrofon élő dolgokhoz, csak a "technikusok" nem szeretik mert sok gain kell neki és a karcsúbb keverők ott már nagyon zajosak. Egy SM57-el nagyot nem lehet tévedni gitár hangosításnál, de fontos a pozíció. Altenatívaként ott a Redbox vagy a PDI09.
Talán azért sem egyszerű és szimplán másra cserélhető a különböző mikrofoncsaládok alkalmazása, mert mindegyiknek mások az élőzenei reakciói, sajátosságai. A legrangosabb gyártók jól elhatárolható, egyedi technológiával alakítják ki a mikrofonkaszulák hangolását, ettől lesz a viselkedésük, használhatóságuk is egyedi.
Az Audix alkalmazza a legkomplikáltabb hangolási módot, emiatt is térnek el az audix miksik karakterisztikái. Máshogyan viselkednek, kicsit más keverési metódusokat igényelnek, mint akár a Shure, akár az Audiotechnica mikrofonok. Aki a tutira megy és nincs ideje, igénye kísérletezni, az belök egy standard Shure miksit, és senki nem kötekedik vele, koncertről koncertre semii gond. Aki új hangzásokat keres, sose biztos a dolgában minden koncert új kihívás, új beállítás, ami csak nagysokára alakul biztos rutinná. Ráadásul örökös céltábla is a nagymellényű, ámde igénytelen Shure-hívők szemében:)))
Hát azért külföldön se ennyire egyértelmű a dolog szerintem... :)
Az Audix még USÁban is ritka jószág (nézd meg hányan árulják pl. a Shure-hoz, Sennheiserhez képest), nálunk meg aztán desőt.
Dobmiksi szintjén nálunk is szeretik (pl. előszeretettel előírják a DP8 elite szettet riderben), csak pénzük nem szokott lenni rá a zenekaroknak, technikusoknak - főképp nem az itthoni árakon az itthoni keresetekből.
Énekmiksijeik viszont nem túl híresek errefelé. Én előszeretettel használom az OM7-eket, de kevés ember tudja a hangosított alanyok közül, hogy mi a szösz is az. És hát sajnos van akire tényleg nem jó - mint kondi mikiknél: van akire kell a maszat, mert a valóság gyász.