és az a durva hogy sokan leszolják, de valószínlüeg azért mert nem telik rá másik meg akinek telne nehogy megvegye:)
külföldön ha mikrofon pl dobra vagy hangszerrra akkor audix!
Plusz a megélhetési hangosító olyan dolgokkal dolgozik, aminek egyrészt ki tudja termelni az árát, másrészt strapabíró. Na egy nagy hangnyomást bíró nagymembrános miksire ezek közül egyik sem illik... :)
Shure SM58 mikrofon tokkal eladó. Jár hozzá két kábel, egy XLR-XLR és egy XLR-jack.
23.000 HUF. Alku, csere, utánvét nincs, csak elozetes utalás, vagy kp. Érdeklodni:boniholmes2001 féreg jahú pötty kom.
amugy külföldön sztár zenekaroknál audixet használnak csak a hazai emberek vanna bebuzulva az sm 57 nek.
eccer azzal hangosították a gitáromat igen fos szerintem.
nekem cx112 van a gitárra
ne kerteljünk, az i5 karakterisztikára moddolt AT miksik a pergőtől a tamokon át a lábdobig verhetetlenek ár/értékben a természethű, de mégis dögös hangzásban. A hifisták is attól vannak kiakadva ezen a felvételen, hogy rock-dobolásnál is hallják a bőrhangot, nem csak az attakot, pedig ez csak egy amatőrzenekar vacak dobja élő színpadon. mastering: hclaca:) moby dick >>
tegnap csináltunk hangmintákat i5 karakterisztikájúra modolt a-t-vel,meg sm 57-tel (is).azon a konkrét soundon jobban bejött az i5,simább magasai vannak, a torzítás is jobban átjön ,de hiányozna az sm57 is,ha nem lenne benne...
Tévedsz, addigra a Kínában mindenki dúsgazdag lesz, senki nem dolgozik, mert mindent a gyarmatokon (USA, Németo. Anglia, Japán, stb.) gyártatnak a rabszolgákkal:)
a kínai ribbon nem sokkal marad el a nála sokkal drágább minőségi műszertől, egyáltalán nem "picsaszar" vagy "középszerű"
egyes szituációkban pl. akusztikus gitár, női ének etc. zavarbaejtően hasonlít a hangképe a kurvadrága mikrofonéhoz; néhány napig nem is értettem, mi van, hol van a kutya elásva...
Hát igen, jó kérdés mit csinálnék, ha valami hülye földhözcsapná egyik miksimet a show kedvéért... Még akkor is, ha csak véletlenül.
De nem véletlenül nem akarok hivatásszerűen hangosítani. A tudáson kívül az is hiányzik hozzá, hogy a dolgok kockázatának megfelelő árú cuccot használjak. Inkább csinálunk évi 15 dolgot (ami nekünk fontos), de azt minőségi cuccokkal.
No, éppen én is egy kms105-re vágyom, ha lúd, legyen kövér. Az árát nézve kb, kétszer nagyobbat szólna földhözvágva, mint két hete az az AT ae6100-es, amit egy amatőr(!) zenekar énekese kétszer födhövágott pusztán a hatás kedvéért. Hihetetlenül türelmes voltam, csak a második eset után kevertem le és vettem fel a miksit színpadról:))
No hát erre utaltam akkor, amikor írtam, hogy a profiknál más a szempont. Ha valaki 1 db. mikrofont akar használni arra, hogy felvegyen valamit, akkor teljesen más a helyzet, mintha az egész színpadot 16 db. "nem sokkal marad el" mikrofonokkal hangosítaná.
Szerintem a "picsaszar" hangzás sokszor inkább a zenekaron vagy a technikuson múlik, nem a közepes mikrofonon. Bármit lehet jól használni és bármivel lehet egy átütő produkciót nyújtani. Persze, a különbség megvan köztük minőségre, de a legtöbb produkció nem ezen tud bukni. Az igazi "profik" nálam ettől profik - nem sírnak, hogy mi az, hogy nem Midas pult van, Meyer vagy jobb hangfal meg csupa rohadt drága miksi.
Az viszont tuti, hogy egy jó előadónak egy minőségi miksi (meg általában a jó hangzás) sokat ad hozzá a produkciójához, és hát nem utolsó sorban inspirálja is.
Tegnap az Akusztikus Klubban Petruska András is játszott. Kapott egy Neumann KMS105-öt énekre, egy Audix M1245A-t gitárra, és olyan zenélt, mint ide Nagykáta. Jó, nem a mikrofonoktól volt tök jó, de azért adott hozzá.
"nem sokkal marad el"
a lényeg éppen ebben a paraszthajszálban van. Egy koncerten felrakunk a színpadra 12-16 mikrofont és az eredmény: 16 x "nem sokkal marad el" = középszerű hangzás jó esetben, vagy picsaszar hang rosszabb esetben;))
az i5 nyugodtan rakható láda elé is, részletdúsabb és kevésbé torz, mint az sm57, ami egy kissé ósdi technológia. Dobra pedig egyértelműen jó az i5, ugyanaz a kapszula van benne, a karakterisztika is takkra hajaz az audix spéci és drága dobmiksijére a D2-re. Ehhez képest az audix levitte év elején az árakat Mo-on, mert fafejű, süket és tőkeszegény az hazai audiószakma:)) Az i5 25900 Ft pl. itt >>
Hát persze ez is lehet egy szempont, hogy aki szegény, az vegye meg a biztosan jófajta eredeti cuccot. Annál valóban nincs drágább, mint egy olcsó vacak cuccot venni. (A legdrágább meg persze az, hogy sorban veszi az ember a vacakokat, és a végén úgyis megveszi az eredetit...) Én éppen azért válaszoltam a kérdésre, mert én használok ilyen mikrofonokat, van eredetim is, és a saját tapasztalatomat írtam le. Valószínű, hogy számos szempont szerint a márkás cuccok jobbak, de hátha segítek azzal, hogy egy más megoldást is ajánlok. Persze aztán mindenki azt csinál, amit akar. Én nem vagyok szegény (mielőtt bárki azt gondolná, nem vagyok gazdag sem, de egy mikrofon megvásárlása azért nem jelent gondot...), és lehet, hogy ezért mertem bevállalni ezeket a t-bone cuccokat, ha nem jön be, hát annyi. De hát bejött....
az,hogy neked jobban tetszik,jelenthet mást is,de nem kizárható ,hogy karakterisztikában vannak jó kopik.de nem is biztos,szóval szegény ember ne kísérletezzen szerintem.
Általában ezért szoktam megjegyzéseket kapni, de saját tapasztalatból tudom, hogy a t-bone mikrofonok nagyon jók. Van egy shure beta mikrofonom és egy t-bone shure beta utánzatom, mindkettőt használtam már, de a t-bone jobban tetszik (nem hamisítvány a beta, egy régi eredeti darab, mondhatni vintage...) Szintén szentségtörés lesz, de az sm57 helyett a t-bone mb 75 (az sm57 utánzata) filléres megfejtés. Tudom, hogy a profik ilyet nem használnak, nekik más szempontjaik vannak, de nem mindennapos használatra szerintem a legjobb, legtakarékosabb megoldás.
Szerintem mindkettőt érdemes megvenni:D Mármint nekem van mindkettőből egy darab és nagyon megvagyok mindkettővel elégedve. Nem jobb vagy rosszabb egyik sem szerintem csak más. Mindenesetre úgy gitárra mint pergőre mindkettőt szeretem használni. Persze nem egymagában.
Mikrofont szeretnék venni, úgy ~25.000 Ft-ig, ami alkalmas lenne pergő, illetve gitárláda esetén felvételre jobb minőségben.
A Shure sm57-et néztem, de az már inkább 35-36eFt (egy helyen láttam 30eFt-ért, de nem tudom melyik hamisítvány és melyik nem)
Illetve korábban ajánlott itt valaki Audix i5-t. Ez árban belefér, de nem ismerem.
Vagy esetleg más javaslat is jöhet.
Azért nem tudnám be közvetlenül, mert az effekted bemenete nem arra van kitalálva, hogy egy mikrofont dugjanak rá. Nem fog úgy szólni, mintha egy normális miksielőfokba lenne első körben beledugva. Dehát ha nincs más választás, akkor a semminél ez is jobb... :)
Hát, közvetlenül biztos nem dugnám az effektbe a mikrofont, mindenképp keverő effekt útján vagy insert pontján keresztül küldeném ki a jelét, hogy normális előfokot kapjon legalább.
Ha 1 effektet tudsz csak kiválasztani, akkor zengetőt válassz, abból is valami nagyobb terűt, az szépen mossa az esetleges hibákat.
Sziasztok! van egy audio technica mb 1k mikim, viszont nincs hozzá semmi effektem vagy ilyesmim.
hétvégén mennék vele zenélni, szerintetek használhatom hozzá a gitár multieffektemet ?
MIKROFONT Keresek, énekes lánynak, SM-58 vagy hasonló. Ha tudtok eladót, szóljatok légyszi emailben, vagy ha valami boltban újonnan kapható jó minőségű alternatíva lenne 15e körül az is érdekelne.
UDV EN A MICROFONT AZ USA BOL KAPTAM AJANDEKBA EN EGY SHURE SM58 KERTEM A ROKONOKTOL DE MIVEL OK NEM ZENESZEK ESZT KULTEK NEKEM, DE EN NICS MIT KEZDJE VELE EN BILENTYUS VAGYOK NICS STUDIOM MAR PEDIG EZ ODA VALO VADONAT UJ EGYSZER SEM VOLT HASZNALVA MINDEN TARTOZEKAL ELADO ,UJ ARA 160,EN 105 GONDOLTA HA KOMOJABAN ERDEKEL MEG EGYEZUNK. B.ANDRAS
Eladó egy shure ksm32 kondenzátor studio mikrofon! Teljesen új, egyszer sem,hasznaltam dobozban, kengyellel! Ár: meg egyezes szerint (alkudni lehet), mxz35@freemail.hu
Köszönöm a segítséget és a sok választ. Máma sikerült vele kísérletezni és arra jutottam hogy a végfoggal van valami, mert ha le van választva nem csíp, de ahogy vissza csatlakoztam rögtön érzetem. Akkor erre amit említettek DI-box vagy haszonló lehet a megoldás? A Fantom táp nincs rajta az volt az első amit megnéztem.
Ahelyett, hogy szemĂŠlyeskedsz lĂĄsd, be igazam van! Nem cĂĄfoltad, ez a hasonlĂł arcoskĂłdĂłknĂĄl azt jelenti igazam van.
Ha elszigeteled az ĂĄrnyĂŠkolĂĄst a mikinĂŠl lĂŠvĹ XLR-ben (gyk 1-es tĂźske), semmilyen feszkĂł, se kĂłbor se statikus, semmilyen nem fog rĂĄzni. A dinamikus mikrofon (amilyenrĹl emberĂźnk Ărt) viszont kĂvĂĄlĂłan zajmentesen fog mĹąkĂśdni. ĂźdvĂśzeletem minden nagytudĂĄsĂşnak.
Nekem nincs, de itt egy hozzászólás egy dobostól, a ritmusdepóról:
"Több évig volt ShureE2-m, amitől jobbat elképzelni nem tudtam volna, aztán váltottam Microsonicra, és nem hittem, hogy lehet még jobb. És de. Sajnos nem egy életre szól mint megtudtam, mert a fül ugyebár változik, amíg az ember nő és alakul."
Sziasztok!
Tudom, hogy nem teljesen ebbe a topic-ba illik a kérdésem, de nem tudom hova írjam. Szóval...Szeretnék beszerezni egy színpadi monitor fülhallgatót. Szempontjaim: jól szóljon, és hosszú távon is kényelmes legyen. Kérdéseim: mik a tapasztalatok, milyen típust ajánlanátok?
Olyan a gondolkodásod, mint a szöveged konvertálása: zagyva:)
A statikusság nem ráz, ahogy a mikrofonok szoktak, hanem kisül. Ez is baromi kellemetlen persze, de nem kéne összekeverni a készülék vagy mikrofonházra kerülő - és multiméterrel mérhető - váltófeszültséggel. Még okoskodás, meg vitatkozás szintjén sem.
LĂĄtom te vagy itt a fĹ megmondĂł ember, ĂŠs elkĂŠpzelni sem tudod, hogy esetleg nincs igazad. Pedig...
Ătlagos keverĹben akĂĄrmilyen tĂĄpos, a vĂŠdĹfĂśld a jelfĂśldtĹl GigaOhmokra van. A "bajt" 99% ban a vĂŠgfokok hozzĂĄk, ahol a jelfĂśld Ăśssze van kĂśtve az ĂŠletvĂŠdelmi fĂślddel ĂŠs innentĹl az egĂŠsz rendszered a jelfĂśldĂśn kapja az ĂŠletvĂŠdelmit.
Amit a statikussĂĄgrĂłl Ărtam, sok sok kĂsĂŠrlet igazolta. Ha a gitĂĄros olyan pulcsiban volt jobban csĂpte, ha mĂĄsikban kevĂŠsbbĂŠ. Ha elĹtte megmarkolta a mikit sose csĂpte, mert szĂŠpen elvezetĹdĂśtt a tĂśltĂŠs.
A ground liftet ĂŠrdekes teljesen figyelmen kĂvĂźl hagytad pedig nagyon is mĹąkĂśdik. A "paraszt" ground lift is. Ha valamit teljesen elszigetelsz a vilĂĄg tĂśbbi rĂŠszĂŠtĹl az tuti nem rĂĄz. Na ez a ground lift meg a DI box szerepe.
Osszad csak a konektoros dumĂĄt szegĂŠnynek, mikor tĂśk egyĂŠrtelmĹąen leĂrta, ha fogja tehĂĄt elvezetĹdik a tĂśltĂŠs akkor nem csĂp. Ha 110V ot kapna valami laza fĂśld fĂĄzis baszĂĄson keresztĂźl igen csak fogdoshatnĂĄ. Uram atyĂĄm ilyen okossĂĄgot osztani neki...
A földelés kérdése sajnos korántsem ilyen egyszerű. Hogy végül ráz-e valami, vagy ha nem is ráz, visz-e be valamilyen földelési zajt a rendszerbe egy kütyü, az a tápegység típusától függ jórészt. A külső tápos keverőkben valóban nincs védőföldön keresztül galvanikus kapcsolat a hálózattal, de ezeken a keverőkön általában van külön földelési lehetőség, éppen a zavarok zajok kiküszöbölésére.
Ezekkel a keverőkkel is lehet azonban "rázásos" eset, ha a keverőhöz csatlakoztatot vonal (pl. egy basszuserősítő vagy kombó xlr vagy vonalkimenet) földelése a fej vagy kombó hálózati zsinórján keresztül védőföldelésra van kötve, míg mondjuk a gitáros kombójánál nem érintkezik rendesen a konektorban a védőföld érintkezője. Ezesetben a gitáros készülékházára kötött hangszerföldje (és a húrok!) lehet más potenciálon, mint a keverő és a rádugott mikrofonok. Ha történetesen a gityós erősítője egy csöves cucc kettős egyenirányítással, akkor a táptrafó földre kötött középkivezetésén simán megjelenhet a hálózat fele, a 110-120 Volt.
Nem érdemes a földeléses hibákkal, meg az ilyen "nem ráz cak csíp" dolgokkal szórakozni, mert a védőföld éppen arra szolgál, hogy ha bármilyen meghibásodás van a rendszerben, ne kerüljön nagyobb feszültség a készülékházra és a húrokra. Ha bekövetkezik a hiba, és nem véd meg a védőföld, mert valahol szakdt, akkor már nem lesz mód bagatelizálni a dolgot, mert el sem tudod már engedni a húrokat...
Ezért kell EMG pickup,metál is,meg nincs leföldeve a húrokhoz, volt pár buli ahol föld nélkül kellett játszani,meg dizelgenerátorról,csöves cuccal, legalább ott nem kell emiatt aggódni:) Amúgy mi a helyzet a külső tápos keverőkkel,amin nincs földelt dugó, ott gondolom nincs ilyen gond?
Szerintem kapcsold ki a fantomtápot a keverőn (+48V).
Az hogy aszimmetrikusnál nem csípkedett is ezt erősíti, mivel az csak szimmetrikus xlr-en megy.
Nálam ugyanez volt a hiba a teremben, amint kikapcsoltam fasza lett!
Felejtsd el a süketeléseket, ez egyértelműen földelési hiba, és hogy veszélyes-e, az a környezeti feltételektől is függ. A mikrofon "rázása nem biztos, hogy a mikrofon felöli elektronika hibája, akkor is rázhat a mikrofon, ha a gitáros rendszerében van földelési hiba.
Ez a földelési hiba nagyon könnyen előfordulhat akkor is, ha védőföldeléses a helyiségben lévő összes konektoraljzat, de már elfáradtak a védőföldelés érintkezői (ez a konektorból vagy hosszabbítóból kilógó két érintkező, amely közrefogja a belenyomott dugót). Ha a keverő védőföldelése nem érintkezik rendesen, akkor már nálam is előfordult, hogy 110-120 Volt nagyságú feszültség került minden keverőre csatlakoztatott mikrofonra, de ez csak akkor rázott, ha pl. a gitáros úgy ért hozzá, hogy közben fogta a kombón keresztül védőföldre kötött húrokat.
Próbáld meg megigazítani, azaz kellő mértékben kihajlítani a védőföldek érintkezőit az aljzatokban, hogy biztosan érintkezzenek a földeléses dugók oldalán lévő érintkezőkkel.
Ha ez nem segít, jobb ha szakemberrel nézeted meg a cuccokat, mert nem normális állapot az elvileg földelt cucc "rázása". Nem tudhatod, hogy milyen egyéb hiba keletkezik esetleg a készüléken belül, ami életveszélyes áramütést eredményez a védőföld hiánya miatt.
Oka legnagyobb valószínűséggel a statikus tötlődés.
Lehetőségek: Meztelenül lépsz színpadra :)
Folyamatosan fogod. (felejtős)
Az u.n ground lift. Ha profi a keverő, vagy van DI-box, erre a csatira benyomod a ground liftet vagy beiktatod a boxot és kész. Ha nem ilyen akkor, parszat üzemmódban a mikrofonba dugott XLR dugóban a mikrofon oldalán, és nem a keverő felőli oldalon elvágod (leszigeteled, megszűnteted) az árnyékolást. Ettől még szimetrikus marad a jeled, mert a másik két drót viszi a hangod.
Erről sokan mondják, hogy sarlatán életveszély stb stb, de nincs igazuk. Ettől még nem baszott meg soha senkit az áram, (ellentétben a rosszul védőföldelt konnektorral) hiába kiáltottak sokan ördögöt egy magyar hangszórógyártó fórumán.
Egy kérdéssel fordulnék hozzátok megint. Az a helyzet hogy most sikerült egy olyan mikit szereznem aminek szimmetrikus XLR kimenete van. Csatlakoztattam a keverőn a megfelelő helyre, mikor ki próbáltam az ajkam hozzá ért miikhez és éreztem hogy áram van benne, csipkedte az ajkam. Nem erős el viselhető csak akkor érzem ha nem használom.
Az lenne a kérdésem hogy ez nem fog kárt okozni a mikiben, valamint mi lehet a própléma. Aszimmetrikusú kimenetnél nem volt ilyen problémám.