Szerintem a JEFE a legalja. Annál még a Stageline is jobb. 15-ért már Sennheissert, audiotechnikát, beyerdynamic-ot is adnak. Én a JEFE-t nem szeretem. vettem én is mert olcsó volt, de pont próbaterembe egy fos.
Üdv!
Most kezdenék hozzá a gitár melletti énekléshez. Arról érdeklődnék, hogy milyen mikrofont ajánlotok? Nincs sok pénzem rá (15 körül), de valami nagyon gagyit sem akarok, ha már egyszer rászánom magam. Próbaterembe, de akár felvételhez (nem szuperminőségre gondolok) is jó lenne.
Ja, és metál. Ha ez valamit számít.
Előre is kösz.
Hali!
Most hallottam egyik kollegĂĄmtĂłl arrĂłl, hogy a wharfedale gyĂĄrt mikrofonokat is. Ăn eddig csak hangszĂłrĂłikkal talĂĄlkoztam. Azokra mondjuk nem volt panasz. ĂnmagĂĄban az, hogy most nyomatjĂĄk a mikrofon tĂŠmĂĄt, nem ĂŠrdekelne, de dĂśbbenet olcsĂłn adjĂĄk. Valaki fogott mĂĄr ilyen miksit a kezĂŠben? Esteleg hallott is wharfedale-en keresztĂźl jĂśnni hangot? Mondjatok rĂłla bĂĄrmit, ĂŠn elhiszem.
Oké, köszi a segítséget, arra gondoltam hogy lehetne rá rakni egy olyan shure-s "fejet" bocsánat nem tudom mi a szak szava, az védene valamit a bezörgés ellen.
Azért támad fel bennem a gyanú hogy nem alkalmas mert olvastam egy cikket hogy nem olyan jó a magas átvitele, tudom nem szakisak a kifejezéseim de ehhez nagyon nem értek.
Gitárerősítőn azért szokott rosszul szólni az ének, mert a kombók magasátvitele enyhén szólva hiányos. Ami jó a gitárnak (hogy nem ciripel a teteje), az rossz az éneknek. Ráadásul a kombó bemenő impedanciája se arra van kitalálva, hogy dugjanak rá egy alacsony impedanciás miksit.
Ettől függetlenül meg lehet oldani általában. Kell egy olyan kábel, ami a mikrofon XLR dugójából csinál egy mono jacket (magyarul a miksiből jövő hideg pontot és a földet össze kell kötni, jelnek meg ott a meleg pont), és ha lehet választani, akkor a magasabb erősítésű bemenetbe dugni a kombón.
Azon is lehet filózni, hogy a kombó hangszóróját leválasztani és valami szélesebb sávú hangfalat tenni rá inkább az énekhez. Szóval van pár lehetőség... :)
Egy kis segítséget szeretnék kérni mivel én még nagyon laikus vagyok a témában.
Arra lennék kíváncsi, hogy egy gitár combo-ra(40W) rá lehet-e kötni mikrofont úgy, hogy megszólaljon értelmes hangon? Pénzszűkében ez a megoldás jutott eszembe ének kihangosítására szobában.
én a helyedben keresnék egy konvolúciós reverbet,amiben ténylegesen lemintázott teremválaszok vannak,mert ez egy olyan berendezésnek a szimulációja,ami önmagában is csak szimulálja a teret tárcsa vagy rugó segítségével.
próbálj ki egy nagyobb termet,valami kemény burkolattal,ha lehet válogatni ilyesmik között(keményfa,beton...)azok nem nyelik a magasakat.amúgy milyen zengetőt használsz?
na ha már ennyire belemelegedtünk, van nekem mégegy problémám: amint roomot teszek az énekere, valahogy kiöli a csillogását a hangnak, és olyan "középerős" lesz, kcisit dobozszerű ,nem csilingelnek a magasak, ezt hogyan küszöbölöm ki? :-o
Na jah, jó cuccal bárhol felvehetsz bármit, a Down egy pajtát alakitott át studióvá, a Led Zeppelin meg egy esőcsatornán át vette fel a gitárt:) Meg sok anyag készült hotelszobákban is. Szóval bármit lehet,de nem mind1 mivel...
meg a felhasználási mód,mert itt érkezett olyan megfejtés is,hogy lesarkítsam kicsit arra a kérdésre,amit elismerten pénzhiány miatt házistúdiózó fórumozó tett fel,hogy vegyél stúdiót vazze. :):):)
A kondi is lehet hipervese és elvileg a dinamikus is lehet gömb ( bár ilyet még nem láttam). Attól függ, hogy a kapszli nyitott-e, vagy zárt. A zárt kapszli mindig gömb, akár dinamikus, akár kondi. A nyitott meg mindig nyolcas - nyomásgradiens. A vesét, hipervesét dupla kapszliból gyártják, egy gömböt és egy nyolcast adogatnak össze különböző előjellel, ebből lesznek az említett karakterisztikák.
Általában kardioid mind, a kondiknak szokott lenni választható 8as, gömb módja is. De van gömb dinamikus,meg 8as is. A különbség a működési mód,meg a hangkarakter (meg az ár:)
Ne mérgelődj pajtás, inkább gondold végig még egyszer azt, amit írtam. Azért neked válaszoltam, mert ezt a téveszmét, hogy szar szobában érzéketlen mikrofonnal jó hangot lehet felvenni, rajtad kívül sokan terjesztik. Természetesen nekem se mindegy, hogy mivel veszek fel. Énekre habozás nélkül a 30 éves U 87et választom, szimfonikus főmikrofonnak az SM69emet és a gitárt és pergőt én is sm57el kezdem. Nagyon szép zongorahang van az omni KM 83aimmal és a lábra megszoktam a D12-t. Tomok, rezek RE 20, stb
Lehetőleg meg nem veszek fel rossz szobában éneket, de ha muszály, hát bizony akkor is az U87-ez tenném oda.
Bocsánat, hogy elakadtam nálad, tényleg nem gurultam le az eredeti témához. Most megnéztem, hát ne haragudj, most nem kezdek el vergődni egy ismeretlen mikrofon és egy laptop- lehetőleg line in kapcsolatán.
Nem akartalak bántani, jó szándékúak a tanácsaim, gondold át és próbáld ki.
Békesség.
megtisztelő,hogy pont nekem szánod a huszonvalahanyadik hozzászólásod,de én igazán szót sem érdemlek,próbálj meg hozzászólni a feldobott problémához.
ezek szerint neked mindegy milyen mikrofonnal veszel fel,legyen így.én azért válogatok,ha nem baj.
Az érzékenység az a jellemző, ami azt mutatja meg, hogy a tér egy pontján létrejövő hangnyomásváltozás mekkora feszültséget hoz létre a mikrofon kimenetén. Nem tud különbséget tenni a hangnyomásváltozás összetevői között ( direkt, vagy reflektált hang )
Tehát a mikrofon ugyanolyan érzékeny, vagy érzéketlen egy teljesen süket, elnyelő szobában is, mint egy full refflektálóban.
Megtisztelsz, hogy szavaimat azonnal tananygként kezeled:)
Hogy is van ez ? A szobában egy ponton - mondjuk a mikrofon helyén - adott a direkt és visszavert hang aránya.Ez független attól, hogy milyen mikrofont tervezel majd odatenni. Csak a hangforrástól és a szoba visszaverő tulajdonságaitól függ. Egy dinamikus mikrofon ugyanazt a direkt-visszavert arányt hallja, mint egy kondi, csak legfeljebb érzéketlenebb, vagy más az irány érzékenysége.
Jaértem,nem volt világos,h vasról van szó. Csak azért kérdeztem,mert mostanában fogom lecserélni a MOTU interface-emet TC-re,és kíváncsi lettem volna tapasztalatokra a beépített DSP cuccokkal kapcsolatban.
nem, nem a legegyszerűbb tc modellekre céloztam a C300 és C400-as jelű szériára, amiben mankóként használható, de bármilyen paraméterében felülírható gyári beállítások vannak, + "multiband", többsávos figyeléssel.
a "terezésbe" nem szólnék bele, az nagyon spéci és egyéni műfaj.
Az ének szintját viszont mindenképp fel kell húzni, mert így nyamvadt nagyon a zenéhez képest. A "felhúzást" pedig mindenképpen kompresszoron át. Gőzöm nincs mivel dolgozol (én elkényelmesedtem a tc előre belevasalt beállításain:), de a treshordot -30 dB alá állíts, a ratiót 1:3 és 1:8 között keresgéld és ha van make up beállítási lehetőség, azt +5 +10 dB közötti tartományba.
norbi, rengeteget kísérletezgettem már vele, ettől jutottam el oda, h lehet, h már "harweresen" el van ez szarva, és lehet, h egy minőségibb miki megoldaná ezt.. persze, próbálkozom, meg minden tanácsnak örülök, csak javarészt próbáltam már ezeket... de mivel pont nemrég mondta egy hozzáértő, h lehet, h a miki minősége egyszerűen nem jó, és mivel valóba egy 13ezer forintos mikit használok, ezért gondolkodtam el ezen...
myspacen hallgattam, és most újra belehallgatva, csatlakozom a kompresszálási problémára szavazókhoz. Egyszerűen rosszul van beállítva a kompresszor: nem nyúlik le eléggé a töréspont, és nem tömöríti kellőképpen, ezért nem elég erőteljes, hanem olyan "kikiabálós"
minden sávra más eq beállítás legyen...de ne találomra:)....a másik meg amit mondam, nincs alaj, valszeg, ha igazából van neki, akkor valamelyik hangszer kinyírja...a mikicsere itt semmit nem fog segíteni.
hardweres kompresszorom nincs is :)
amúgy ezeket én is csinálom, norbi, alap, h két sávba szedem, és eltolom jobbra és balra őket...
szal kb így zajlik:
feléneklés. kompresszor+eq+minimális delay. kis room. utána másolás másik sávra, és szétnyomom őket két oldalra kicsit. de mégsem jó... próbálgattam rettentő sokat, és talán jobb is már, mint korábban, de valamiért mégsem jó...
" Én szoktam olyan trükköt csinálni, hogy még két mikivel(valamilyen sima énekmiki is megteszi)veszem ugyanarra a sávra"---ez eléggé érthetetlen lett:DDDD
Én azt mondom, hogy inkább ordul középen van....pl refrén nincs tere...de úgy alapból nincs tere az éneknek...az hogy erőtlen az más kérdés...ahhoz én nem értek. Viszont több sávra szedd őket, és mindet más eq beállítással használd illetve egyiket picit , pár miliseccel told el...az alja szerintem azért nincs az éneknek, mert valamelyik hangszer, pont kilövi---illetve kompresszort tegyél bele már afelvételnél!!!...torzítás még jól is jöhet. Én szoktam olyan trükköt csinálni, hogy még két mikivel(valamilyen sima énekmiki is megteszi) ugyanarra a sávra...lehet megoldása a problémának valamelyik fentebb írt.
szia
a honlapon lévő felvételek elég régiek. a myspace oldalunkon meg tudod hallgatni azokat a felvételeket, amik újabbak, ahol nekem problémám van. (árva marslakó, könnyűnek láss, megemészthetetlenség - például)
az erőtlen ének - az a helyzet, h pont színpadon/próbán nincs probléma az ének erőteljességével, felvételkor viszont töredéke a hang ereje... vmiért olyankor rettentően visszafojtja magát, ezért lesz sokszor ilyen béna az ének :-/
az én gondom inkább az, én úgy érzem (bár ezek szerint te ezt nem észleled), ha az éneket nem tudom úgy keverni, h kellőképpen belesimuljon a zenébe, valahogy mindig kilóg belőle a hangzása. ezért volt a mikrofonos kérdés, hogy okozhatja ezt az, h alapból a mikrofon nincs olyan minőségű, h jól bele lehessen olvasztani.
A legelső mondatodra nem tudok mit mondani, örülök, h te nevetsz ezen. de van akinek anyagilag jobban megengedhető házilag kütyüzni, vagy ha mondjuk sok dalt ír (én pl. 3 zenekarnak írok dalokat), akkor érdemesebb egy kezdetleges házi "stúdiót" kialakítani, mint sem mondjuk heti 3x stúdióba menni felvenni a dolgokat. lehet, h ez vicces számodra, sajna ez van. ennyire futja.
No, hát én nem "stúdiózok", mert házi körülmények között többnyire viccesnek találom a műfajt:), de a vázolt problémával élőben hetente találkozom.
Meg is hallgattam a felvételeid (a honlapodon?), és szerintem nincs semmi probléma a mikrofonnal, de (már bocs) annál több az énekessel... Ezzel az erőtlen, kicsit magasfekvésű hanggal nagyon nehéz mit kezdeni, hiába cserélgeti az ember az énekmiksiket a színpadon is. (Ráadásul szerintem intonálási problémák is vannak, kicsit talán csúszkál is.) Az eq ezen nem segít, amit színpadon csinálni szoktam, hogy ne lógjon ki nagyon a zenei szövetből: a szükségesnél nagyobb jelszintre húzom az éneket, és 1:4, 1:5 arányban belekompresszálom a zenébe. Persze énekeffekttel kicsit szét is kell majd maszatolni a hamiskás dolgokat, de így az "eredmény" olybá tűnik, mintha kicsit erőszakosan, de még éppen tisztán énekelne. Persze ez csak eseti kezelés, és nem pótolja az énektanárt:)
halihó kéne nekem kis segítség...
szóval én otthon kevergetem a zenekaraim felvételeit, és javarészt elégedett is vagyok vele, de az éneksáv, akárhogy akármennyit kevergetem, mégis amatőren hangzik... minden hangszert megtanultam már úgy kikeverni, h az én szintemen jól szóljon (nyilván nem vagyok hangmérnök) - online leírások és mások tanácsai alapján, de az énekkel nem boldogulok.. nem az igazi akárhogy keverem, effektezem, EQ-zom. És arra gondoltam, h valószínűleg ez a nem megfelelő mikrofon miatt lehet. Behringer C-1-et használok. ami nyilván a legalja, sok pénzem viszont nincs. a kérdés az, h valóban lehet e a probléma okozója a mikrofon, és ha igen, mire érdemes cserélnem, ami nem kerül "annyira" sokba, illetve milyen specifikációkra figyeljek, ha magam akarok mondjuk webshopokban mikrofont találni.. (Frekvencia átvitel:, karkaterisztika, ilyesmikre gondolok, mi mennyi, milyen legyen, h jó legyen nekem)
előre is köszi!
én is így kezdtem, hogy elolvastam az összes "hamis" cikket, kinyomtattam az összes létező összehasonlító ábrát, ki is nyomtattam (kb. egy misekönyvnyi lett:), fogtam egy nagyítót, ohm-mérőt és egy kis digi konyhamérleget, és elindultam 4 db sm57-et venni 18 eft/db áron.
Mikor odaértem a megbeszélt benzinkúthoz, a fickó beszált a négyescsomagolású gyári dobozos miksikkel a kocsiba, majd kibontott egyet, és odaadta. Abban a pillanatban felröhögtem, és mondtam az ürgének, hogy öreg, menj a picsába, ez hamis... Egyszerűen aki már fogott a kezébe valaha egy igazi shure miksit, az tanulmányok nélkül is "érzi", hogy ha valami nem az igazi.
Ettől függetlenül egy gyári manuál kinyomtatva, egy ohm mérő és egy konyhamérlegecske tutira kimutatja a simlit. A pali egyébként hülyének teteti magát, de vagy húszféle mikrofont kínál olcsón (Tóth Károlynak hívják amúgy:)
köszi!
te ráadásul sejted is,hogy mire kellene.
van most adok-veszekben egy szinte új
darab.beszéltem az eladóval is,aki pesti.
eredetiség tekintetében mikre kell odafigyelni?
hallottam már erről a shure hamisításos dologról,
de halvány lila segédfogalmam sincs,mire kell
figyeljek vásárlásnál.
sm57,és beta57A között mennyire érezhető
a különbség hangminőségben?
Vagy alternatívaként ki mit ajánlana
még,vagy helyette otthoni felvételkészítéshez?
A-ra hangolt gitárt,és basszust akarok rögzíteni.