vettem egy olcsó sal mikrofont M6-os modell, 1550Ft:), az árát bőven megéri, egész tűrhető dinamikus mikrofon hangja van, persze gerjedékenyebb , de ennyiért sokkal jobb,mint bármilyen olcsó hama, philips mikrofon..
Pedig volt sok jó metálban is,meg HC-ban is. Meg akkor nem volt autoquantize meg Drumagog(bár Simmons dobagy volt), ha szar volt a dobos, mehetett gyakorolni:)
hát ezt a kútreverbes scorpions pergőt utálom nagyon,meg ezt a vonalat.
szerintem pont a dobhangzásokban volt a legnagyobb fejlődés az utóbbi 20 éveben.
nagyon jók....tudod mit hiányolok nagyon manapság...a 90-es évek dobhangzását, ala black-out--fekete-kék, aic lemezek...stb. sorolhanám...ezek a mai modern, triggerelt dobokat nemtudom hovatenni. Tudom ma ez kell...de akkor is...túl jók, túl sterilek...túl pc hang nekem...nincs benne semmi rossz...
tisztát alá lehet használni vastagításnak.próbáld ki,hogy lespitteled a jelet,és felveszed azt is,ami közvetlenül a gitárból jön(dry signal),és akkor úgy reampolod,ahogy akarod,akár tisztával is pluszban
...hát igen sokszor a doubling elég mű tud lenni...inkább plusz idő és mégegyszer feljátszani, de ha ez van szeretek full más hangszinnel operálni...pl, ha kráncs a gityósávom, akkor szeretem kissé tisztábban feltolni ugyanazt mégegyszer.
...vagy van egy kedvenc kráncshangzásom, ami úgy jn, hogy ugyanazt alá akusztikussal, szinte alig kihallhatóan...isten tud lenni.... ala CULT:)
nálam (általában csapkodós zenével dolgozom),basszus középen,gitárok legszélén.ha csak egy gitár van,akkor kétszer feljátszatom ugyanazt a szólamot(nem duplicate track),és ez megint ad neki egy plusz teret.
élőzenénél, mikor kimikized a ládát, akkor kipróbáltam, hogy nem ahelyén van a delej, tehát a hangfalból nem a delayezett hang jön, hanem normál delay nélküli megy a mikibe és az megy bele a delaybe, ami megy egyből a keverőhöz.
Szétpanorámázásról annyit, hogy ha lehet nem hazsnálom sokat...szeretem, ha bass kissé egyik, mígy a gitár kissé másik oldalt szól...bár ez nem mindig megoldható.
én ilyen csordakórust múltkor úgy vettem fel,hogy nép sorbaállít és és 2 db kondival a-b-ben,kb 1,5-2 m-ről vettem az egészet,így a diffúz hatást kihasználva,eleve lett egy mélységi térérzete már zengető nélkül is.
pont tegnap sikerült rájönnöm amúgy,hogy az egyik keverési fázisban tartó projectemnél,hogy túlságosan kiszélesítettem a sztereó teret,és pl. hiába toltam a lábat,pergőt bézt,éneket,valahogy mindig elsikkadt...
kicsit összébb húztam,és mindjárt lett minden... :)
Ha van kedvetek, érdekelne, ti hogyan birkóztok a területen hangszereléskor, keveréskor. (már amelyikőtök foglalkozik vele).
Mondok pár "mono-gyilkos" dolgot, mire gondolok, és amit én pl. képben tartok ilyenkor:
Maga a sztereo reverb ugye, aztán dupla, kettépanorámázott feljátszások, inverz sztereo kórus,stb.
Ezekre saját fogások, trükkök?..
Ja, lehet játszogatni vele.
Filozófia kérdése, hogy állunk a térhez a kül. műfajokban.
Lejjebb: a mono kompatibilitás engem két szempontból érdekel: ne tünjenek el hangszerek, és ne váljon túl "szárazzá" a hang, ha pl. kifejezett koncepció volt a felvételben a hallható reverb.
Ja kimiksizve igen...bár két külön(pl. v30-greenback) tányért kell mikizni és nincs ilyen gond, két külön csatira, ha élőben csinálod...és szépen lehet keverni, bár ezt én se nagyon hazsnálom....élőben jó az egy miki is....viszont felvételhez szerintem kibanagy dögöt tudsz így varázsolni+ ha a teret is vezsed iszonyat tud lenni!
audio technika jó választás, mi is hazsnáljuk néha...bár az elétt kondi stúdiómiki jobb, ha megoldható....bár ez csak az én véleményem, a zenekarban is megoszlanak erről:DDDD
Ja. Ha nem kell a mono-val foglalkozni, akkor lehet bármit. Egyébként én is sokszor bliccelem. Ha klip-hez kell az anyag, általában új keverést csinálok, figyelve a mono-ra.
én csak dobhoz veszek roomot,arról meg azért lehetne vitatkozni,hogy a digitális megoldások mennyiben jobbak a valóságnál.monokompatibilitást leszarom,hallgassák sztereó cuccon,attól nem félek,hogy rádióban fogják játszani jól,amit felveszek és majd a kisnyugdíjasok térérzete összekeveredik.
amúgy koincidens sztereó párral kell dolgozni,és akkor meg is kerülted a panorámaszabályzók használatát,és monokompatibilis.
Ez szokás kérdése is. Én jobban szeretem inkább a (fázis) korrekt mono jeleket venni, majd ezt utólag olyan térbe teszem, ahová akarom. Egyrészt a digitális megoldások ebben verhetetlenek, másrészt szabadon el tudom helyezni később panorámában. A térmikrofonos felvételeknél a mono-kompatilitásban mindig gondok vannak(minél szélesebb sztereo-ban, annál hibásabb mono-ban.) Szellősebb zenéknél doboknál érzem inkább alapnak.
Mondom, szokás, és műfaj kérdései is, de látni kell a széleket.
Az én aktuális kedvencem gitárláda elé az Audix SCX25A, szerintem remek természetes hangja van. Jó, nem is dugom le a hangszóró torkán... :) Egy próba felvételen raktunk fel kismembrános kondit, dinamikust mellé próbálni, de mindegyik esélytelen volt az SCX25A mellett.
Igyekszem ládától 10-15cm-t tartani, hogy tényleg az hallatszódjon, amit amúgy hallani a gitárból, az áthallás még bőven nem gáz ilyen távról színpadon egy 15W-os csöves kombónál se. Hát még a 4*12-nél...
Itt nem érvényes a tízparancsolat, az NT1-et, mint nagymembrános kondimiksit, ezer feladatra lehet használni. Önmagában nem rúgott labdába a gitárláda teszten, kicsit matt és gombócos volt, de a Shure ének(!) miksijével viszont verhetetlen párost alkotott. Testes, mégis részletező, igazi vintage soundot produkáktak.
Úristen hova csöppentem - pedig kétszer is megnéztem a topikcímet:))
Hogy a tökömbe ne lehetne két vagy akárhány miksivel behangosítani akár egyhangszórós ládát is. Most értem haza két amatőrbanda koncertjéről, mindkettőnél dupla (Audio Technica ATM650) hangszermiksit dugtam a hangszórók elé. Nem kell itt semmilyen fázisproblémától fosni, sőt, nagyon kellemesen bír még a zúzás is megszólalni, ha szétpanorámázzuk a két különböző jelet.
Itt van, párszor már beraktam a nagy gitárláda-miksi teszt képeit, itt pl a mindent verő Rode NT1 + rács nélküli Shure 565SD páros installálása egy 412-es marshall előtt>
Hát hangosításnál lehet ígyvan , ahhoz nemértek semennyire, de felvételnél ponthogy nem feltétlen kell ugyanoda rakni pölö egyiket bemikrofonozod középen on axisban a másikat off axisban a harmadik elég meg raksz pölö egy kismembrános kondimikrofont és voila. mondjuk persze arra nem árt figyelni hogy egy 3:1 arány maradjon mikrofonok között( ergo amilyen távolságra van mikrofon a hangszórótól, 3xakkorára legyen másik mikrofontól) pölö
Ha két miksivel hangosíttok egy ládát, akkor milliméterre pont ugyanarra a helyre kell tenni őket (a miksi membránt értve, nem a rácsot), és figyelni kell, mert van, hogy fordított fázisú a bekötése.
Még azonos fázisok esetében is: 1-1.5 cm-es eltérés már erős meredekvágást okoz a magasaknál, he ettől még több, akkor jön a ronda fésűszűrős (nem kívánt phaser effekt) hang, először felső közepekben, majd egyre lejjebb.
Az egész csak akkor biztonságos, ha a PA-ben szétpanorámázod őket, akkor korrekt.
nem, ez a kérdés engem is foglalkoztatott. megkérdeztem oktatáson ezt egy hangmérnöktöl ö mondta.
valamelyik nap láttam egy videot a paramore koncertröl.
elöl a srácok két full stacken játszottak, és hátul volt eldugva az egy négyes láda ami ki votl miksizve
Én sosem mikrofonoztam még ládát, inkább kérdezem a hozzáértő urakat. Azért van több miki, mert különböző mikiknek is más a hangja, és különböző pozíciókban is más a hangja, és ezekből együtt lesz egy kihangosított/felvett hang?
hát ha egy ládán több mikrofont használsz egyszerre, itt értem a tányérok hangosítását akkor fázis problémák lehetnek nem? nagy hangositáskor szoktak elétenni kettöt hogy ha az egyikkel valami gond lenne ott a másik tartalékra
de ha elölröl mikrofonozod a tányérokat ott cas kegy aktiv szokott lenni nem? mármint lát olyat az ember hogy több mic van élö felvételen a ládák elött de azok tartalékok.
Nyihahaha... Akik ennyire fényezik az AT miksiket, többnyire ingyen promóként jutottak hozzá, vagy igen keveset fizettek értük. Pedig tényleg nem rosszak az AT-k - a rádió és TV technikában is régóta topközelben vannak -, csak éppen az a dög hiányzik belőlük, ami a rock zenében szinte elengedhetetlen. Igaz, ezt utólag többnyire beléjük lehet rakni. (Én már csak tudom, van vagy egy tucat AT miksim is:)
Üdv!
Az lenne a kérdésem, hogy 4x12 láda kimikrofonozásához demo felévételre milyen az AKG D88-as miki? Én úgy olvastam, hogy az énekmikrofon, de egy szakmabeli azt mondta, hogy erre is jó.
nekem valamiért nem nyitja meg,de ha neked igen akkor jó.
a Behringerrel egyszerűen nem tudok dűlőre jutni,semmilyen terméke esetén sem..
nekem például ez igy,8 ezer forintért tökéletesen megfelelne.
valami beatboxos tagis mesél róla youtubon, hogy olcsó és mégis egész jó,nyugodtan higyjük el.
szerintem 8ezret simán megér ha tényleg igy szól.
csóróknak legalábbis mint én
Én MB85-ön gondolkodom (azt hiszem az a Shure SM58 licence) - arra kellene, hogy amikor az évi 1 db "rendes" "koncertemet" tartom, gondoltam kiqrom a haverok közé, hogy Ők is énekelgethessenek + néha jön egy zseniális szájharmónikás Gyerek, aztán talán ahhoz hangszerhez is jó lenne?
Szerintem ennyi alkalmazáshoz nem érdemes drágábbat venni. Vagy tudsz esetleg valami jobbat hasonló árkategóriában?
De.
Bővebben: Az a baj, hogy az olcsó miksik sohasem próbálhatók ki vagy hasonlíthatók össze koerrekt körülmények között a márkásabb mkrofonokkal, így sohasem tudhatjuk, hogy mennyi pénzt spórolunk vagy dobunk ki az ablakon. Pedig egy kicsit is korrekt teszten is nagy érhetik meglepetések az embert. A drágább és márkásabb mikrofonok legnagyobb előnye viszont az, hogy - a gyári tűrésen belül - elkerülhetjük a nagy meglepetéseket. Viszont ugyanolyan nehéz korrekt módon összehasonlítani két drága cuccot, mint két vacakot. Pedig a márkahűség is elég nagy marketingszívatás!:) Persze ebben is van valami jó: miért is lett olcsóbb mostanában itthon az Audix? Mert a félsiket és tőkeszegény magyar hangosítók még mindig a Shure-nál tartanak, nem kockáztatnak, hogy egész mikrofonparkokat lecseréljenek, hiszen akkor tekergetni kéne a potikat, és ki fizeti ezt meg?:) Nemrég viszonylag korrekt körülmények között hasonlítgathattam egyik áruházunk stúdiójában egy SM58-at, egy OM7-et és egy AT AE6100-et. És elképesztő különbségek vannak még a csúcskategóriában is!
A T.bone-ra visszatérve: némely kondi vagy elektret miksije egészen korrektül néz ki, és mint tudjuk a nagy titkok itt az elektronikákban, és nem annyira a kapszulákban vannak. Az SM57-et modellező MB75 hangszermiksijét azonban hallottam gitárláda előtt hasonlítva, és hát... Egyáltalán nem vagyok egy shure-fan, de az MB75 a nyomába sem léphet: vékonyan és torzan szólt a nagytesó ellenében. Ugyanakkor dobra meg elmegy, ismerek olyan stúdiót, ahol felvételre is használják és nem panaszkodnak rá.