LEhet hogy jövö hónap eleje lesz. 2-3 hét a rendelési idő. Bár 1x már leadtam a rendelést áprilisban,de az egy helyi hangszerbolton keresztül ment volna. Fizetni csak akkor kell ha már biztosan elkészült a cucc.
emberek kéne egy kis segítség. hangártyába kne még 1-2 plusz mikrofon előfok, van 2vonalbemenet még szabadon ill ADAT optika is. 45ezerforint van most rá sajnos összesen. eddig ami eszembejutott: joemeek threeq channelstrip, art tps II, behringer ada8000. tud valaki jobbat ilyen árban,vagy ezek közül melyiket érné meg legjobban stb. előre is köszi a segítséget.
Hónap végefelé lehet beszállni groupbuyba, a cél Line Audio CM3 (Made in Svédország:))kismembrános pár, a gearslutzon vannak tesztek, komolyabb cuccokkal összehasonlítva sem (annyira:) marad el. 990SEK/db az kb 28rugo+25%áfa. 6db felett 10%kedvezmény van. Vannak más elég érdekes mikrofonjaik is, meg preampjuk is. Írjon akit érdekel.
Line Audio teszt, hangminták
abszolút igaz,mindenhol így van,az én énekesem amikor vett egy jefe mikit,nagyon büszke volt magára.én többet költök évente húrra...
valószínűleg abból lesznek énekesek,akiket nem érdekel ez a dolog. :D
Hát igen, 2 gátja szokott lenni a normális mikron vásárlásának.
Az első, hogy az illetőnek nincs rá pénze - ez teljesen elfogadható magyarázat. Ilyenkor van az, hogy az olcsók közül ki kell választani a lehető legjobbat.
A második, hogy az illető szerint az olcsó is jó - ez is elfogadható, amíg az énekes nem egy fél milliós gitárcuccon tolja.
Fura, hogy amennyire fontos szokott lenni a zenészeknek a mindenféle hangszerhangjuk, meg true bypass meg minden, többségében nem szoktak adni a normális énekmikrofonra. Sokan még odáig se jutnak el, hogy Shure SM58, még több ember meg nem lép túl ezen, mert amennyire nem hisznek a márkákban hangszer ügyben, annyira hisznek mikrofon ügyben...
Szerintem ha az embernek van egy kedvenc mikrofonja, akkor azt nyugodtan viheti bárhova magával. Jó, ne egy Shure PG48 legyen, mert azt minden technikus megmosolyogja, majd szétteszi a kezét, amikor gerjed és nem tudja visszaadni monitorba. Cserében ha az ember a sajátját használja, akkor elvárható, hogy ismerje a karakterisztikáját, ha játszik a távolsággal, akkor jól tegye, és hát ugye azt nem más hányta tele előtte, úgyhogy bátran bekaphatja.
A kis klub szerintem az egyik legkritikusabb hely énekmikrofon szempontjából, főképp ha egy hangos bandáról van szó. Az énekmikrofon a nagy hangerő és a kis hely miatt gyakorlatilag mindent szed, a monitort nagyon kell küldeni, hogy egyáltalán halljon valamit az énekes, a front hangfalak is közel vannak, szóval minden adott a remek gerjedéshez és elszeparálatlansághoz.
Nekem szombaton volt egy ilyen: egy zenekart rögzítettünk élő bulin, és hát adjuk meg a módját jeligére felraktunk egy Neumann KM105 mikrofont énekre. Addig nem is volt baj, amíg egy halk nóta ment, de a beállós nóta után kezdő nóta az szélesterpesz+fejrázás hangulatban ment (már a pop keretein belül), és onnantól kezdve az ének mikrofon többet szedett a színpadból, mint az énekből. Ment is fel az Audix OM7 a következő nóta előtt és jelentősen megugrott a mikrofoncsatorna használhatósága.
Tortenelemel, hogy miert volt fontos a temperalas.
A felhangok alapjan, a kvintkoron a 13 kvint
elvileg visszavezet az alaphangba, de nem!
A 8. oktavnal egy fel hang negyedevel magasaban szol!
Eddig ugy tudtam, hogy csak a tercekkel volt gond, de nem.
Az egesz matek, de sajnos nem olan tokeletes mint elvarnank.
Hát ha jól tippelem, akkor 2 az 1/12-en (azaz 2 12. gyöke) a szórzó/osztó fél hang esetén. Gondolom 2 félhang esetén 2 a 2/12-en, 3 félhang esetén 2 a 3/12-en, stb.
Az A hangok pedig 440Hz(bécsi) és ez osztogatva és szorozgatva 2-vel.
tehát 27,5, 55, 110, 220, 440, 880, 1760, 3520, 7040, 14080Hz.
srácok, ipari gyors segítségre van szükségem! valahol itt olvastam anno, hogy hogyan tudom egy adott hang frekvenciáát kiszámolni, amikor arról ment a szájkarate, hogy milyen mélyre szól a bézgitáron a H(low B) ! tud valaki képletet? annyira emlékszem, hogy annyiadik gyök alatt 2 ahány félhang a kétvonalas Atól! plíz help mí! csók!
Szerintem nem nagyon van olyan egy normális rendszervezérlőben, aminek különösebben értelme van egy pár hangfal esetén. Szükség lehet egy rendszer EQ-ra, esetleg jól jöhet a gerjedésgátló a DBX DriveRack szériából, de szerintem ennyi.
Nekem volt OM6-om is (árultam itt pár hónapja... :).
Nekem az OM7 sokkal szűkebb karakterisztikája szimpatikusabb volt mind saját használatra, mind mások hangosítására. Az OM6-ot ahhoz lett volna jó megtartanom, hogy ha valami halkabb dologhoz kell egy szép hangú énekesnek egy mikrofon, de akkor már inkább teszek rá kondimiksit.
A Behringert limiterként azért iktatnám ki, mert szerintem szintben nincs ott, mint a Mackiebe épített, másrészt meg nincs értelme 2 limiternek, a hangfalban van egy, ami mindenképp a rendszer korlátja. Mikrofonra insertben mondjuk lehet benyomnám kompresszálni a Behringert, de hát ezt meg ki kell tapasztalni. És igen, sznob vagyok... :)
azért az om6 ot kipróbálnám! kicsit kicsi a kimenete az om7 nek de amugy imádom!
nekünk egy 4 csatornás mdx behringer van. abban van kompressor limiter zajzár biztos ismered!
szerintem korrekt cucc vigyáz a kimeneti jelszintre, miért kellene azt kivenni a láncból?
Na, ez igéretesen hangzik. Audix OM7 for president! :) Imádom őket.
Ezek alapján az SRM450 elég kell legyen nektek, maximum tényleg annyi fordulhat elő, hogy egy jó kompresszor majd kéne a mikrofonra. Behringer limitert a helyetekben kivenném a jelútból. A Mackie-ben is van limiter és meg vagyok róla győződve, hogy korrektebb, mint a Behringer, ráadásul utanként reagál.
Leoldást nem tapasztaltam Mackie ládáknál. Annyit tudok elképzelni, hogy egy szanaszét hajtott, folyamatosan csúcsteljesítményt leadó rendszernél már túlmelegedhet, bekapcsol a hővédelem és kész, de igazából ezt se illene tennie normális körülmények közt. Cserében ha csak énekkel van hajtva egy láda, akkor az átlagos teljesítményben a csúcsteljesítményt megközelíteni se fogja, egyszerűen azért, mert ének dinamikai csúcsokkal van tele, a fűtőértéke nem olyan nagy. Jó volt nézni egy country fesztiválon, amikor a 3KW-os motyó 2*0,8A-t vett fel klippeléskor...
Nekem nem, én a pult másik oldalán álldogáltam korábban, de az már jó régen volt. Egy barátom akar énekelni, neki kéne. Mondjuk szerintem mindenki jobban járna, ha nem tenné, de nem lehet lebeszélni...
nálunk a dobos veri a dobot de minket nem tud tul szárnyalni:)
szinte alapjáraton játszunk. csak énekre kellene kifelé, nekem egy audix om7 es mikrofonom van! van behriger limiterünk hogy vigáyzzun ka kimenö jelre!
elég ez a mackie srm450? csak énekre? ugy hogy alapokrol játszunk?
ez a leoldás probléma?
Az SR1521z-t én azért vetném el saját részről, mert nem dönthető monitorként, és azért az nem árt néha. A frekimenete annyira kacskaringós, hogy nekem akusztikus zenei alkalmazásokban szanaszét gerjedne egy normális rendszer EQ nélkül (ami cserében teleküldi fázishibákkal a hangképet). A katalógusban szereplő 130dB/1m max hangnyomást meg kb. szökőévben egyszer tudná egy tüske erejéig produkálni (vicces, hogy a három utas hangfalukra már csak 126dB/1m-t írnak). Szóval nem biztos, hogy annyival jobb az a láda.
Mackie-hez volt szerencsém. Az megbízható volt és hangos mint az állat. A dB Opera 415-nél érezhetően hangosabb tudott lenni, pedig az Opera se játékszer már.
Ha profi hangszerek és erősítők mellett el tudtok tekinteni attól, hogy műanyag ládából jön az ének (ami semmilyen gyártónál nem szól úgy, mint a fa, akármennyi is az ára), akkor a Mackie mindenképp egy jó megoldás, ráadásul népszerűsége miatt nagyobb eséllyel lehet eladni, ha rájöttök, hogy valami többre/jobbra vágytok.
A csak dobos hangerőig felhúzott alapok azért sok mindent jelenthetnek. Hangosítottunk egyszer egy dallamos metál bandát, ahol annyira ütötte a pergőt a kollega, hogy a 3KW-os cuccal úgy kapaszkodtunk utána zárt helyen és még a gitárokra is kellett adni kifele, mert elnyomta a pergő...
Ha nem ilyen doboshoz van szerencsétek, akkor az SRM450v2 biztos elég lesz. Ha meg üti, akkor jöhetnek a kompresszorok énekre, hogy ne a dinamikai csúcsok üssék ki a limiterét a hangfalaknak. De eddigre már rég gerjedési problémáitok lesznek, ha nincsenek felső kategóriás mikrofonjaitok...
hello!
lehet nem ide illik a téma. szeretnék venni a zenekarral 2 db aktiv top ládát! kinéztünk 2 fajtát! a mackie srm450 et illetve a yamaha msr400-at.
párba szeretnénk venni, nem tudom a kettö között van e minőségbeli különbség!
mackienek kicsit magasabb az érzékenysége pár decibellel, de viszont azt hallottam rola hogy sokszor leold. lehet hogy a v2 nél már nincs ez a probléma.
a zenekarban elég komoly alapokrol játszunk, 2dv 100w full csöves gitárfej meg egy 450es basszus.
csak éneket szeretnénk rajta küldeni, de fontos az ének érthetősége, hangossága.
szeretnénk egy érthető éneket! természetesen az alapokat nem küldjük szarrá csak annyira amennyire kell a dobhoz!
van valakinek tapasztalata a két cuccrol?
elöre is köszi
Volt tehát 2 Neumann KM184 miksi, egy a test és nyak találkozását, egy a híd környékét nézte úgy 30cm távolságról (bár volt amikor a hídi az a fej mellett nézett le a hangszerre, nem tudom melyiknél), 2 Audix SCX25A miksi pedig 90°-ban le volt rakva a gitártól úgy 1,5-2 méterre szemben.
A keverési arányokat nem ismerem, hogy a fent levő darabokban miből mennyit hallunk, de a természetességéből kiindulva lehet jócskán a távoli miksikből benne.
Egy Focusrite Saffire Pro 40 kártyán keresztül jutottak el a gépig amúgy a jelek.
én egy akg d310-et használok mérőmikrofonnak: bedugom talkbacknek,és ha 5x is elbassza a delikvens a feljátszást,azon keresztül kezdem méregetni.:D:D:D
És akkor gondold el, hogy ettől még van felfele is mikrofon.
Amúgy a műfejes megoldás szerintem azért drága, mert nagyon specifikus mikrofon. Pl. komolyzenei alkalmazásban van értelme használni, mert ott van annyi akusztikus hangszer és olyan természetes hangzás irányi igény, hogy legyen értelme egy ilyennek. Kb. mindenhol máshol nem a valóság visszaadása a cél, hanem hogy jó vastag hangja legyen. Ld. dobmikrofonozás, stb.
sokat,élőben jó ,ha irányított - hypervese,szupervese,nem veszi annyira a környezeti zajokat,kontrollt,stb...
viszont ezzel arányban nő a proximity-effekt is.
A segítségeteket kérném mikrofon témában.
Van egy Behringer B2 Pro mikim. Nagyon piti pénzért jutottam hozzá, nem is vártam tőle sokat, de mikor kipróbáltam meglepően jól teljesített. Dumára használnám, úgy, hogy több emberke áll előtte. Klasz széles veséje van.
Az a bajom, hogy kicsit zajos a beépített erősítője. Ha ezt a zajt tudnám valahogy csökkenteni tök jó kis miki lenne.Szétszedtem hát elég occsó holmik vannak benne. 5%-os ellenállások, szerintem nem is fémrétegek. Szerintetek, ha jó minőségű ellenállásra cserélném ki őket, esetleg segítene a dolgon? Ezenkívül a kövi tranyók vannak benne: 2N5457, 2N5401, 2N5551. Nem ismerem ezeket. Tudnátok jobb tranyókat ezeknél?
Előre is köszi minden segítséget!
Másik kérdés hogy énekmikrofon-karakterisztika mennyit számít? vesés mikrofon kevésbé gerjedékeny a kardioid-karakterisztikájú társainál? Sennheiser mikrofonok eléggé szimpatikusak lettek...
Fejmikrofonokkal akinek van tapasztalata azt megoszthatná velem:) A súly és méretcsökkenéssel feltétlen együtt jár a hangszín romlása is? gitáros - énekesi posztra kellene valami megoldás(hosszútávon kényelmetlen-e, kábelelvezetés problémák, ilyenek vagy felejtős a dolog) illetve énekeffektben is gondolkodunk, eléggé szimpatikus a Digitech-féle Vocal 300 padlóeffekt. Néhány hangzást kellene váltogatni(5-6 összesen) és viszonylag olcsó megoldás érdekelne hogy ne legyen "száraz" az ének, reverb, delej, kórus, telefon eq meg minimális torzítás esetleg... köszi a választ ha lesz
Rode NT1A eladó. Nincs egy éves, az alap 1 év garanciából még van kb egy hónap, de mivel 10 év garancia van a cuccra, így még van rá több mint 9 év. Csak néhányszor használtam, otthon. Ára: 35e.
Sennheiser e845s eladó, makulátlan állapot. Ha érdekel, mondj egy árat.
Sziasztok!!!
egy kis segítség kéne!Vettem egy behringer b-1 kondenzátoros mikrofont.hozzá egy behringer mic200 előfokot.Összedugtam mindent,de nem működik a cucc.sima egyszerű olcsó mikrofonnal,ami nem kondis,azzal működik,de a behringer b1 nem.A kábel amit használok xlr és jack a vége, a az output kábel pedig jack-jack.lehet ez a hiba?vagy mi lehet az oka?
A mikrofon zsír új,meg az előfok is!
kérlek segítsetek h a tudtok!
köszönöm
A doboson múlik minden, volt hogy egy Amatin olyat dobolt a srác hogy csak néztünk, de olyan is volt stúdióban hogy a top Gretsch dobcuccal se tudott megküzdeni a delikvens, aztán hiába vesszük fel jó cuccal (Pro Tools HD, Neumann, Royer,stb mikik) akkor se lett jó a végeredmény.
Az utolsó gondolatoddal maximálisan egyet értek. Nagyon is számít, hogy ki hogyan játszik. Ráadásul úgy, ahogy a gitárosoknál számít még az is, hogy milyen pengetővel játszanak, ugyan ez igaz a dobosoknál pl a dobverőkre.
izé,gitáros dobolta fel,mert ilyen ambíciói vannak.amúgy ugyanaz a dob,bőrök,és persze a mikik is.az is nyersanyag,meg ez is,a mikielhelyezés is u.a. a tamokon mindenképp,szóval lehet,hogy nem mindegy ki üti a bőröket.:D:D:D
Na, én ma tudtam csak meghallgatni, de szerintem azért nem szólt hozzá eddig senki, mert ez felejtős... Négyszer hallgattam végig, majd utána egyszer az első dobmikiteszt.wav fájlnevű, eq nélküli felvételedet az AT-mod szettel (amin annyira kurvajók a tamok:), és az az igazság, hogy annak az első pötyögésnek ez a mostani "dobszóló" a nyomába sem léphet. Ahhoz képest ez ízetlen, fakó, részletnélküli kavarás: a pergő egy hangszínen kattog végig, a tamokból eltűnt az élet - plusz még a ritmust is elbassza legalább négyszer a dobos:))) Jó, persze, ez eq nélküli felvétel, még alaposan lehet hegeszteni rajta, de tessék kurva jól mikrofonozni naturban is!:) (Tom, örihari:)
na este kipróbáltuk felülre nagyon jónak tűnik az akg d310(asszem az)
2009-09-14 17:20 |
#3028
Szerintem ha kizárólag hangszermikofonnnak akarod használni, akkor nem kell nyálfogó szivacs a mikibe, mert nem köpköd a pergő amitől meg kéne védeni, ráadásul tisztább a hangja.