Stúdiófelvételek topicban kértem, hogyha vannak saját, vagy linkelt kedvenc dobhangszineitek(csak dob) lökjétek már be oda plíz!...kinek mi a kedvence, vagy kinek mit sikerült stúdióban összehozni és hogyan....
Semmi sincs ingyen:) A 1073 nagyon jó pergőre, a high shelf része csodákra képes, a 88RS-ben egyre kevésbé tetszik az EQ rész, a kompija helyett is a 33609-et használom most.
majd kicsvarom a kezéből,ha összefutunk.azt hittem még maradt egy fészekalja.:D:D:D
közben már rájöttem,de nem tudtam kihagyni.
nekem még mindig az a bajom,hogy tompa a fülemnek a pergő.már ott tartok,hogy veszek egy behringer ceruzát,azt mást sem hoz,mint magasat...
amúgy én egy harmadik overhead pergőre irányításával is jó eredményeket értem el(jó pergőnél):D
Neeeeem, nem röhögünk, vajjálll!:))
Én többnyire igen ócska dobokkal rendelkező zkr-okat mikrofonozok, de két szar Magnum hangzása között is fényévek lehetnek. Pergőre többnyire a kapszula gyári fojtásaitól megszabadított régi AT/snare a legélethűbb, de nagyon jól szerepelt az egyébként már nagyon megdrágult, részletező ATM650 enyhén megnövelt mélyátvitellel.
Most jutott eszembe, ha már erről van szó. i5 nekem is van, pergő alá találtam meg a helyét, felülre nem tetszik, nem is mondom mi tetszik oda,mert kiröhögtök:)
kár, hogy nem korábban tetted fel alinket, megkíméltem volna magam egy csomó dobfelvételtől:) Itt pl. kifejezetten idegesítő, kikiabálós a pergőre javasolt i5, (pedig nekem is van:). És a viszonyításokban az is felmérhető, hogy eq nélkül milyen mesterséges lófing a D6, mondjuk egy Beyer Op99 vagy egy EV_ND868 mellett. A D112 meg itt nem is játszik, de talán a kispadon sincs:))
Érdekes dolog történt meg velünk kb 2 hónapja. Nagyszínpadi hangosításnál a lábdobra D112-t használtunk, de miután a dobos pajtás szétrúgta a bőrt koncert alatt, átállásnál kicserélték azt gyorsan és azután az addigi mikrofon, az uj bőrrel használhatatlan hangot produkált... Nagyhirtelen lecseréltük a táskában lévő D11-re és az viszont kifogástalanul működött... (a D112 azóta már lett használva, és teljesen OK)
Nemtom mi van a D112-ben annyira még nem izgatott fel, hogy kibelezzek egyet:) De mechanikus hangolással is el lehet menni egy jódarabig, bár a nyitott forma az AKG-nél némileg korlátoz.
A D112-ben is van már valami EQ? Mert összehasonlítva a jelformákat a D12-vel elég nagy a különbség. Nekem is ez a szeretem/utálom váltakozott, meg másoknak is:) Ja lábdobra jó még a Shure SM7/EV RE20/Heil PR40 vonal is.
A D112-t hallottam jól és picsszarul is szólni. Ez is mutatja a mikrofonmizéria hülyeségét, mert legalább annyi múlik magán a hangszeren + a keverő eq minőségén, mint a miksin. Sőt, a legtöbb talán a dobon. Épp ezért az egyik legrafináltabb átkúrás az Audix marketing. Ha megnézünk a két végletet egy gyártmánycsaládon belül (pl. egy i5-D2 és a D6-ot) akkor azt látjuk, hogy gyakorlatilg ugyanazt a kapszulát kapjuk más ruhában, de korántsem azt a 30-50 eFt-os különbséget, amit a gyár legombol.
Az i5 - D6 karakterisztikaeltérést pl. pillanatok alatt ki lehet eq-zni, és gyakorlatilag ugyazt a hangzást kapjuk. Az igazán pöpec korrekt - és egyúttal a gyártók süketelésével ellentétes - megodás az lenne, ha ugyanazzal a jóminőségű lineáris mikrofonnal mikrofonoznánk be mindent, és egy korrekt digitális eq-val hangszerenként beállítanánk a kívánt átvitelt és elmentenénk bármikor behívhatónak. Ez a legtökéletesebb, legolcsóbb és bármikor tetszés szerint korrigálható megoldás. A lábdobba pl. nem én vagyok az első, aki egy Rode NT55 kondimikit dugott... Most veszek hozzá egy digitális eq-t:)))
persze, hogy van különbség. Pont ezért kérdeztem rá. Mert a D112-től indult a dolog, és a D12e-nél kötöttünk ki. A különbség egyébként, a D12E-t inkább vintage lábdob hangzáshoz preferrált, a D112 modernebb kiadás.
Köszi, sima D12-ből én nem találtam használhatót, mindnek elment már a mélye vagy leejtés miatt, vagy rossz tárolás miatt (pedig volt ami teljesen új állapotban volt dobozban) Az enyémnek is a felfüggesztése szét volt esve de a kapszula hangra és mérésre is hibátlan:) Kár hogy a cserekapszula pofátlanul drága, elkélne még 1-2db. A Sennheiser MD409 ugyanez a téma, de ahhoz trükkösen még lehet kapszulát szerezni.
"Lábra AKG D12E"
nemrég - hclaca jóvoltából - szedtem szét egy hibás D12-t és hát mitagadás megcsapott az audiotechnika fénykorának a szele. Hihetetlen, mi anyag és gondosság van a kapszulában, és a felfüggesztésében. Azóta jönnek mennek a (hangzási) divatok, hol ide, hol oda teszik a gyártók az átviteli karakterisztikában a hegyet-völgyet - azaz rontják le a trendnek megfelelően a linearitást. Aztán tulajdonképpen a trendet adják el, mert az anyag és gyártási költség többnyire nyilvánvalóan töredéke az árnak.
Holott az igazán korrekt megoldás egy nagylinearitású korrekt hang felvétele lenne a hangforrás (esetünkben a lábdob) közelében, aztán ennek jóminőségű equalizeres testreszabásával helyeznénk bele a megfelelő ízlés és zenei anyag szerint az összhangzásba. Ennek ma már semmi akadálya nincs akár stúdió, de akár élő hangosítás esetén sem. Többé-kevésbé ez is történik, azzal a különbséggel, hogy bedőlve a gyártói marketingek által diktált trendnek, a korrekt linearitás már elbasszuk (jó pénzért:)) a divatos karakterisztikára szabott miksivel, aztán még így is úgyis csűrni-csavarni kell rajta, hogy zene is legyen belőle.
Arról nem is beszélve, hogy a forrásnál irreálissá forszírozott karakterisztikához szinte más irreális PA cucc kell az utolsó ládáig, mert olcsóbb megoldásoknál egyszerűen nem jön át a hangzás, csak a membránokat kínozzuk. Szóval, sokáig éljen a D12-d!
Külső fantomtápból az Audio-Technicát, és a Rolls audiot probáltam azok jók voltak. Amúgy meg:
Eladó egy Sennheiser e609 Silver hangszermikrofon. 20eFt.
30/2964408
Ja, az e602 aszem két verzióban létezik, a régebbi duplakapszulás, az a brutálisabb, de állítólag hamar kinyiffannak. Ha pedig kinyiffant, akkor már a gyári szerviz is csak az újabb kapszulára tudja cserélni. Használtnál meg külön óvatosnak kell lenni, hogy melyik kapszula van benne.
sennheisernek van subja rendesen - már-már infra -, na meg a nyelében néhány filléres alkatrészből kreált equalizere:))
Röhej ami a dobmiksik körül megy, egy zenésszel persze mindent be lehet szopatni, a sznobokkal meg a dupláját.
Az nagyon jó ár értük. Én épp most vagyok benne egy Sennheiser e 602 vásárlásban, illetve nemrég vettem egy Rode M3-as mikrofont, amit sajnos még nem volt lehetőségem normálisan kipróbálni. (előbbi lábdobra/esetleg basszusra, utóbbit pergőre/gitárra szánom)
AKG D112 érdekelt volna, de azt nem láttam mostanában jó áron, e602-t pedig igen. Próbaszerencse....
Szerintem D6-ot ne rakj lábdobon kívül semmire. Az az erős középvágás nagyon a lábdobhoz van kitalálva, egy basszusgitárt legyilkolna.
A D4 sokkal inkább basszusmiksi, egyenletesebb az átvitele, használtam már sikerrel nagyőbőgőre élőben. A jazz szettben (Audix DP4a) nem is a D6, hanem a D4 a lábdob miki, 2 D2 van tamokra, 1 i5 pedig pergőre.
én személy szerint basszusgitárládára tévedésből sem használnék lábdobmikit,tudom,hogy a gyári leírásokban mindig megemlítik,de abból mindig valami idomtalan fos származott.előbb használnék i5-öt,sm57/58-at,kismembrános kondit ilyesmire.amúgy sztem itt már írtam,hogy a d6 mekkora átverés,mert azt a karakterisztikát tulképpen egy eq áramkör beiktatásával érik el.mi meg görcsölünk,h olyan átvitelű mikit vegyünk,amit nem kell agyon eq-zni,mert azért a fázisokat sem jó szétbabrálni. :P
lábra sztem egyformán jó a d6 és a d112 is,d4-ről nincs infóm,de esküdni mernék,hogy kb. ua. mint a d6.
És mondjuk egy d6 helyett d4 mennyire helytálló? Csakmert a d4ből nagyon jó lábdob hangot lehet csinálni, legalábbis a d4et konkrétan próbáltam már lábdobra és nagyon bejött, csak nemtom mondjuk basszusra mennyire okés? Vagy mindkettő bukó és inkább AKG d112 erre a célra?
d2 teljesen jó állótamra is,amúgy az i5 és a d2 karakterisztikája majdnem hajszálra megegyezik,csak a tokozás formája más.
gitárládára i5+nt1 über megfejtés.
Emberek kéne kis segítség, mikrofonparkom bővíteném, és eddig amire gondoltam Audix d6 vagy AKG d112 lábdobra és basszusra ugye. Namost melyik mikrofon sokszinübb, vagy melyik az amiből inkább csak egyet lehet kihozni hangzást. Gondoltam még audix d2( kistam középsőtam) d4(nagytam), namost kell-e a d4 nagytamra vagy tökéletesen megfelel a d2is arra? Meg még RODE NT1-re gondoltam aztmeg gitárerősítőre audix i5 mellé, meg overheadnek akár. Énekre próbálta már valaki? Jelenleg köbö ezekre lesz meg a keretem.
Általános hangszermikrofonra AKG C414 XLS, vagy BLS a BLS az inkább énekre kihegyezett, van egy magasemelés 4-5k környékén. Elég sokoldalú miksi mindkettő, én jelenleg XLS-t használok mindenre, persze sajna egy mikrofon nem mikrofon.. de mellé sm57 az muszáj, és elég jól működnek együtt a kettő, gitárra, akusztikus gitárra.. stb.
Szerintem a mikielőfok talán fontosabb is mint a miki, szokták mondani hogy egy jó pulttal csak SM57-ekkel is lehet jó lemezt csinálni. A jó előfokok általában meg 80-100000/csatornától vannak.
Hát, 1,5-2 millióból egy jó mikrofonfelszerelés, ami élő és stúdió munkában mindere jó, az nem is olyan egyszerű.
Jó dobmiksi szettnek ott van pl. a DP Elite 8. Ez jelent Audix D6, D2, D2, D4, i5 miksit a testekre, 2 Audix SCX-1 overheadnek és 1 Audix SCX-1 HC a lábcinre. Ez önmagában olyan 400-450e Forint környékén kaparintható meg külföldről (itthon meg 860e listaáron). Ezzel van egyből pár jó hangszermiksi és kismembrános kondi mindenféle alkalmazásra, ha épp nem dobfelvétel van.
Efölött stúdióhoz legalább kéne 2 jó minőségű nagymembrános kondi. A Neumann U87 pár az kicsit borsosnak tűnik (bőven millió felett van), mivel ugye mind színpadra, mind stúdióba kell venni ketyerét. Ettől függetlenül ezen a téren alaphangon el lehet költeni fél milliót.
Ez után jönnek a különböző dinamikus és kondi miksik a felvételekhez és élő hangosításhoz, mint pl. a lent kérdezett darabok. Profiltól és ízléstől függő mennyiségben dinamikus (30-50/db) és kondi (30-100e/db) hangszermiksik, esetleg csiptetős miksik fúvósokhoz és vonósokhoz (50e-100e/db), esetleg kórus mikrofon, határfelület mikrofon, fejmikrofon, és hát ha az ember színpadon hangosít, akkor bizony 4 jó minőségű rádiós miki (100e-/db) sem árt (vagy ennek hijján 4 profi ének miksi (50e-/db)). Ja és hát bizonyos dolgokhoz élőre pl. Neumann KMS105-ből is jó lehet néhány darab (130e/db).
Szerintem ez így már a másfél millió felett van simán és hát akkor még hol vannak az idióta zenekar riderei...