Akkor énekre meg overheadekre vegyél Neumann U87-eket,kurvadrágák,de nagyon jó minőség,illetve énekre AKG C12VR-t,ezekkel nem nagyon lehet tévedni. Amiket lentebb írtunk a többiekkel,azok mind ipari standard cuccok,biztosra tudsz menni velük.
audix i5,shure sm57 jó pergőre,tamokra,gitárládára,lábra akg d112 vagy audix d6,énekre,gitárládára nagymembrános kondi(itt elég nagy a szórás,de pl. sokan dícsérik a rode nt1a-t az 50-ig kategóriában).
ettől függetlenül én pl. kismembrános kondival rögzítek gitárládát is.
Igazság szerint olyan mikrofont keresek studio célokra ami minél több mindenre használható és persze a minősége is kiváló..
Árkategóriában pedig ilyen mint ez a két mikrofon...
Az én tapasztalataim alapján pergő helyett inkább tamokra jó az MD421,eléggé ipari standard is komolyabb külföldi stúdiókban,illetve gitárra szintén SM57-tel vagy Audix I5-tel kombinálva,meg basszusgitárra D115-tel,Audix D6-tal vagy Shure Beta52-vel kombinálva.
A Sennheiser egy dinamikus mikrofon. Szokták szeretni általános hangszermikrofonnak (pergőre, fúvósokra, esetleg basszus dolgokra), élőben akár akusztikus hangszerekre is, mert kevésbé gerjedékeny, mint kondi társai.
Az Audio Technica meg egy nagymembrános kondi miksi, ami természetesebben szól mint egy dinamikus, de az érzékenysége lehet a hátránya is. Stúdió énekre nagy membrános kondit szokás pl. használni, de gitár ládák előtt is remek hangot tud produkálni, vagy dob overheadként is működik.
Stúdióban mindkét kategóriából szokott lenni szép számmal, szóval a választás nem vagy az egyik vagy a másik... :)
MA biztos nem, mert most vitte el generálra Greg a DSL-em. MAjd ha az visszajött. KEreslek majd. De az akkor most eredeti? MErt VAterás átbaszásnak tűnik.
Hát igen furcsa, mert először nem volt ideje fotót csinálni róla, aztán meg nem volt fényképezője, na meg 100 db-ot eladott belőle és 19.000-ért tudnám elhozni de ez így már gyanús nagyon.
Sok fajta hamisítvány van, így mindig más lehet az, ami nem stimmel.
Gyarkan nem passzol a súly, a mikrofon impedanciája, néha más a menet hossza a mikrofon testén, ami a kosarat tartja, néha a kengyel fém perselyénél látszik, hogy gyenge minőségű, fém marása helyett matrica van rajta a shure feliratnak, stb. De az is lehet, hogy minden látszólag stimmel, csak épp színpadon fog gerjedni, mint az állat.
Szerintem Vaterás "új Shure SM58"-akat kerüld el, gyakorlatilag biztosan hamisak, ahogy a 20e forintos Beta 58A-k is. Akkor már inkább egy régi kopott SM58 15e-ért.
Sziasztok! Ha volt valakinek dolga hamis sm58-al leírná miben más az eredetitől. Azt tudom, hogy a menet műanyag nem fém. Más ismertetőjel? MOst vásárolnék a vaterán és az ember nem akarja letekerni meg lefotózni mert "arra nincs időm".
Legközelebb megkérdezem tőlük, hogyan kerülhetett be ez a rész. Ha gondolod, te is bekukkanthatsz a Neumann fórumra, ahol elolvashatod a gyári és független szakemberek véleményét, vagy nézz be a ProSoundWeben Klaus Heyne Mic Labjába - ő a legnagyobb tekintély a kérdésben. Addig néhány kép a kételkedőknek:
Így néz ki egy egészséges, vadiúj membrán. Ezt Siegfried Thiersch húzta újra nekem, eredeti K67 alapra:
Ilyen egy erősen szennyezett Gefell M7 nyalóka belülről. Nem tudom, átment volna-e a teszten, esélyes, hogy nem, mindenesetre eladtam így:
Egy másik Gefell M7 ugyanonnan; a szélén elkezdett elválni a fólia, úgyhogy nem volt vesztenivalóm, megpróbáltam a tisztítást. Látható, hogy ahol hozzáért az ecset, azonnal eltűnt az arany a membránról, pedig valami rohadt drága ecsetet vettem direkt ezért egy művészboltból.
Ez pedig egy K87, egy neves itthoni szakember próbálta tisztítani. Jól látható, hogy alig sikerült neki, viszont felhívnám a figyelmet a kis lyukra, ami keletkezett az aranyrétegen:
Mindenki eldöntheti, hogy az öreg szakiknak hisz jobban, vagy a saját bátorságának. Aki esetleg mégis tisztíttatni akar, az utána nyugodtan keressen meg, segítek szerezni olcsón új kapszulát.
parasztvakítás ez,mert fogadni mernék,hogy egy közepes keverőn igényesebb alkatrészekből van összehegesztve a csatorna eq.
pont az lenne a dobmiki lényege,hogy ne kelljen eq-zni,mert az ugye babrálás a fázisokkal.amúgy a legtöbb gyártó azért hangolószalaggal,meg különféle egyéb fizikai dolgokkal hangolja a mikrofonjait.
sakk-matt a példa kedvéért az olcsó szériás a-t dobmikiszettemből csinált audix d6-d2(i5)-öket,+- 1,5 db eltéréssel lekövetve a frekimenetet.nem csak hallottam,láttam is a bemért görbéket egymáson.:D
The microphone capsules of U 89 i, TLM 170 i and the KM . . . miniature microphones are constructed in a way that the total surface is connected to 0 Volt. For this reason these microphones are extremely insensitive against dirt and atmospheric influences and should not be cleaned.
Cleaning the membrane:
Every membrane is carefully brushed with a very soft brush with distilled water. The water with the dissolved dirt can then be removed with very soft blotting-paper. This procedure has to be repeated several times until the capsule is really clean. Those capsules which cannot be cleaned by this method have to be exchanged.
Cleaning the membrane by means of solvents is not allowed
These solvents are too thinly liquid and fugitive.
For careful cleaning then no time remains and inhomogenit on the membrane;
solvents could also transport dirt below the membrane fixing rinqs:
solvents tan also cool down the membrane strongly and then humidity can
condense below the membrane which cannot be removed from there.
Besides that the use of solvents bears the risk that the mechanical tension of the membrane is influenced.
Következő kérdés: tavalyi és idei abaligeti bluegrass és akusztikus zenei fesztiválon is előfordult, hogy 1-1 kondimiksi nekiállt pattogni (néhány másodpercenként egy pattanás), de aztán abbamaradt és nem is jött elő a nap folyamán. Mivel az egész egy tó partján van, arra tippeltem, hogy ez pont az a körülmény, aminek az elkerülését kérik a gyártók: magas pára. Tipp?
Nem kell elvinned, amíg nem bukik meg a breath testen. A hangján nem változtat a kosz, viszont a tisztításal nagyon könnyű levakarni az aranyréteget. Tudom, mert próbáltam. Nem véletlen, hogy a Neumann cég is elég ritkán vállalja a tisztítást. Tisztítani csak végszükség esetén szabad!
A membrán a használattól egyre szennyezettebb lesz. Nem csak a nyáltól: az elektronyosan töltött felület magához vonzza a szintén töltött, lebegő porszemcséket, ráadásul meleg is a kapszula, ami segít a strovasz megtelepedésében. Na amikor már elég sok szmötyi van a membránon, akkor kialakul egy folyamatos felület, egy koszréteg. Amíg ez a réteg száraz, addig nincs baj, nem vezet. Csakhogy a lehellet nedvességtartalma pont elég ahhoz, hogy vezetni kezdjen: az egyik fegyverzetről szépen átkúszik a másikra a töltés a könnyebb úton, így persze hangot nem vesz (sercegni azt viszont tud). Aztán amikor elpárolgott a nedvesség, helyreáll a rend és működik a kapszula egészen a következő lehelletig.
Kábé.
ha megkérdezed,megmondom.:D:D
az a durva,hogy nem szórakoztak egy pici beépített eq-val csinálják.a d2-nek meg az i5-nek gyakorlatilag u.a. az átvitele
Audix SCX25A-kat előbb-utóbb szerintem el kell majd vinnem. Állítólag stúdióban használták, de oldalról nyitott a mikrofon, és szemmel láthatólag koszos belül (bár nem a membrán, csak a membránszerkezet oldala).
A rálehelős tesztet nem értem... :) Mitől hagy ki a hang és mitől jön vissza?
Amúgy D6 tényleg nagyon középvágott. Belőtték a hangját, hogy EQ nélkül szóljon jól lábdobon, de kb. emiatt nem is használható másra.
én egy rode nt3-at használtam,egy sm58-at,egy a-t modolt cuccot,meg egy rode procastert.ezek így együtt nagyon szakítós metálgitárhangot eredményeztek.
a dinamikusok jó nagyot ütnek,meg mélyközépben erősek....
Akkor szokás tisztíttatni, ha már nagyon muszáj, ha megbukik a rálehelős teszten: egész közelről rálehelve kihagy a hang, majd visszajön. Na akkor kell valamit csinálni: tisztíttatni vagy cserélni. Csak úgy, megszokásból néhány évente tisztíttatni elég nagy butaság lenne, mert az egy igen komoly műtét, kockázatos és drága. Annyi dzsuva meg nem tud összegyűlni a membránon, hogy azt élő ember meghallja. Stúdióban sem.
És nagyon nem mindegy, ki tisztítja. Egy kezemen meg tudom számolni, hány emberre merek ilyet bízni a világon jó szívvel.
Egyébként nem csak a nyál, de a por is tud nagyon piszkolni.
Gitárnál még lehet direkt jó is, ha nincs meg az alja, akkor nem ütközik annyira a basszusgitárral és miegyébbel. Elvileg zenei hang nem jön ki 80Hz alatt a (normál hangolású) gitárból. Az biztos, hogy bármilyen jó kondi miksi óriási előrelépés egy szép gitárhang felé a szokásos olcsó dinamikus miksik után...
Nekem tényleg megrázó élmény volt, amikor gitárkombó elé AT4033-at raktunk élő hangosításban és egy szép kiegyenlített hang jött ki belőle. Köze nem volt az előtte hallott dologhoz, ami kijött a dinamikus hangszermiksikből.
Viszont mivel még mindig használnak profi stúdióban is olcsó dinamikust, valami előnye kell legyen annak is. Lehet egy arcbavágós rocknál nem az a lényeg, hogy az ember hallja a hangszóró papírjának a hibáit is... :)
Akusztikus gitárra mi is kismembránost szoktunk rakni. A Neumann KM184 pár nagyon szép hangot produkált felvételre.
Mondjuk következő körben ki fogjuk próbálni, hogy a 2 közeli kismembrános mellé felteszünk 2 nagymembránost távolabb a hangszertől, hogy legyen egy kis teste és ne szóljon annyira az ember arcába. Erre Audix SCX25A fog menni, ami most a kedvenc miksim. Ennyire természetes hangot még semmiből se hallottam.
Zajra azt szokták mondani, hogy 15dBA-ig azért még elég jó egy mikrofon, a Neumann és az Audix miksijeim ebbe beleesnek. 10 dBA alatt már extrém zajtalan, 20 dBA meg már érezheőten zajos. Dehát a zaj és a torzítás mint számadat csak egy dolog. Attól még nem lesz jó egy mikrofon, hogy nem zajos... :)
kiegészíteném azzal,hogy az a-t 2020 kifejezetten zajos,míg a rode nt-1a 2004-ben a világ legcsendesebb mikije volt(5 db saját zaj).de ez is csak egy adat, a nuemannok is zajosak aránylag.
Azért mély tartományban nem szokott fordított arányban lenni, viszont magas tartományban valóban hajlamosak fura frekimenetet mutatni a nagymembránosok, főképp az olcsók. A nagymembrános érzékenyebb a közeltéri hatásra, ez tuti. Talán pont ezért szeretik kikisérletezni, hogy hova állítják be a miksitől a pácienst. Ha vézna hangja van, akkor jó közel...
Szerintem a nagymembránosok mellett általában véve a hang részletessége és a jobb elektronika szól, nem véletlenül azzal vesznek mindenhol éneket stúdióban.
Konkrétot nem mondanék, mert ez izlés kérdése amúgy is.
Pl. az alant hirdetett Rode NT1A miksi is egy korrekt darab az áráért.
Az Audio Technica AT3035 vagy a kiváltó darabja, az AT2025 is jó lehet ilyenre, de azok emlékeim szerint azért drágbban szoktak menni használtan is.
AKG c2000 szintén valószínűleg tetszene.
Szóval nyitott szemmel kell járni, és az első jót, ami jön az árkategóriában, megvenni.
Hali.
Ebbe az árkategóriába amit írtál szerintem pl Audio-Technica
AT2020 vagy 2035 lehet az igazi. Ezek elég jó ár/érték arányban. Akg-k drágábbak szerintem, bár használtan ha nagy szerencséd van kifoghatsz abbol is pl c2000B-t de azt 20-30körül aki használtan eltolja az nem teljesen 100as :D
Sziasztok.
Szeretném kikérni a véleményeteket dobmikrofon szett ügyben.
audio-technica MB/Dk5 szettet nézegettem, kb erre lenne keret.
Mennyire megbízhatók ezek? és nem utolsó sorban hangilag lehet vele valamit kezdeni? Szinpadon és studióban egyaránt lenne használva a cucc. Előre is köszi a segítséget.
Ha csak éneket rögzítenél adott pillanatban (tehát nem szól mellette egy zenekar), akkor egy normális használt nagymembrános kondi mikrofon a te embered. Annak van a legtermészetesebb hangja.
Hát én azt hallottam, hogy alkalmazási területtől függően néhány évente szokás elvinni kiszedetni belőle a retket. Mivel az erősítő nem tudja teleköpködni (énekesekkel ellentétben), max por megy bele, szerintem nem kell vele rohannod egy jó darabig. Ráadásul élő zenében egy jó darabig nem hallod meg, ami stúdióban már zavaró lehet,
Az biztos, hogy tisztítani nem házilag, hanem szakszervízben szabad csak, de mivel nem próbáltam még, így nem tudok árat mondani.
figyelj!
azt hallottam szokták tisztitani a kondis miksiket! én cask gitárra használom abbol sem sokszor meg álltalában klubbokban játszunk. milyne idöközönkénmt szokták és hogyan tisztitani?
évente csak párszor van fennt szabadtéren
Szerintem az 50w-ra nyesés nem nagy különbség hangban. A ládaméret persze tényleg az, de a mi műfajunkhoz (country) nem kellenek masszív mélyek, így pl. egy 15W-os Fender Blues Junior hibátlanul működik rá.
Persze az más, amikor Tóth Andris a Bojtorjánban felrakja a 2 Fender Twin Reverbet a színpadra, és nem kell mikrofonozni, mert olyan hangosan szól nagyon szépen...
jo de 100W után az 50 elég karcsu lesz:)
mármint nem lesz olyan dögös
amugy az a baj ezzel hogy a négyes ládát, ha az ember lecseréli mondjuk egy kettesre vagy csak egy hangszorosra olyan mintha egy kés döftek volna a szivébe:)
nem fog ugy szolni
A gitárosunkat pont most próbáltam rábeszélni, hogy a házilag dobozolt Teisco erősítőjét (Twin Reverb másolat) műtesse már át 1 előfok, 1 hangszóró, fele ennyi végfokcső méretre, mert a 100W-ot sehol nem tudja kihasználni.
Egy 50W-os, 1 hangszórós dög bőven sok lenne nekünk mindenhova, cserében cipelhető és valamennyire hajtható. Főképp ha a második hangszóróhoz csinál egy kiegészítő ládát, az erőlködőben úgyis ott van a kimenőtrafó hozzá, így még aztán pusztítani is lehetne a döggel.
nálunk a hangositó azt mondta hogy ö nem ajánlja ezeket a kondis miksiket hangos cuccokra pl gitárra sem mikor meglátta hogy milyet akarok feltetetni. ö az sm57 re szavaz, azt amikor meghallotta mit szolok meg is jegyezte hogy nagyon dögös állat.
amugy visszatérve nem lehet 100W on kicsavarni a rectomat mert igy is hangos voltam a szinpadon pont annyira amennyire kellett. és ráadásul ez szabad tér volt nem lehet jobban küldeni! szóval igy már nem féltem a miksit. a távolság meg pont jo amit a cab grabber tart.
Hali! Pont megjött mult péntekre az audix cab grabberem! kicsit csalodtam benne azt hittem erősebb, de végülis elbirta a nagy membrános cx112-t. fentröl volt lelogatva a láda tetejéröl ugy stabilabb mintha oldalról lett volna. Ugy szóltam mint a nagyok!!! nem használtam szabad téren kitekerve az erölködöt, mert nem is lehet. negyed és fél között volt a hangerő szabályozó az erösitön. Iszonyat durva hangzás volt gitáron. nem bántam meg hogy a cx112-t vettem meg a gitáromra!
kinntröl 80 ból meg van
tudom,hogy megadják a hangszóró érzékenységét,de az,mint írtad is 1m-re van vonatkoztat,és nem volt a birtokomban az az információ,hogy ez milyen összefüggésben van a távolság változásával.ezek szerint egyenesen arányos?
Azért egy gitárerősítő esetében nem csak tippelgetés van. A nagyon hangos gitárhangszórók érzékenysége szokott 100dB/1W/1m lenni. Ha ezt kergeted 100W-on, akkor kb. 120dB/1m hangnyomást tudsz maximum kreálni, tehát 25cm-re van 132dB a kombótól csúcsban. Na nekünk ennél lényegesen messzebb volt a mikrofon, amikor még mindig gond volt a 135dB-t bíró mikrofonnal.
Ez igaz, de ha egy mikrofon előfoka nem bír akkora jelet, mint amekkora hangnyomást megadnak a mikrofonra maximálisként, akkor ott valami nagy baj van... :)
Sajnos még a keverő előfoknál kellene tudni elcsípni egy paddal a dolgot, utána már hiába dugsz insertbe bármit, ott már torz lesz a jel, ha az előfok nem tudja elég picire lehozni.
Az, hogy a keverőt már kiüti még nem jelenti, hogy a miksiben torz a dolog. A miksi elég nagy feszről megy ahhoz, hogy ott még minden szép és jó legyen, cserében a bemenet a keverőn már elég érzékeny. Kondi miksije válogatja, hogy mekkora jelet nyom ki magából, pl. nekem énekmiksiből van 2 véglet (Neumann KMS105 pici jel, Audix VX10 nagy jel). Vagy egy olyan előfokot kell keríteni, amin van PAD kapcsoló, vagy szerezni valami olyan PAD modult a láncba, amin átmegy a fantomtáp.
A kb. 1 méterről mikrofonozott hangos kombó amúgy nem volt különösebben gáz a sörsátorban hétvégén. Volt némi áthallás a többi dologból, de nem volt olyan vészes, hogy használhatatlan legyen a jel. Cserében az Audix SCX25A hangja kárpótolt a dologért. Remek kis mikrofon... Ettől függetlenül lehet kombóra maradunk az Audio Technica AT4033-nál, mert ott soha nem volt gond a jelszinttel.
én megmérném adott hangerőn a hangnyomást,és kiderül.egyébként a mélyfrekis perkusszív hangszerek tolják a legnagyobb hangnyomást(lábdob pl.),szóval a gitárládád nem hinném,hogy 145-öt eléri,akármilyen közelről.
és akkor mit lehet tenni?
én egy 100W os csövej fejet használok 4X12 es ládával. a fejet legalább egy 30-50 won kell küldenem hogy valahogyan szoljón. nem rakhatom 2 m re hogy jo legyen a gain szint! pedig le van kapcsolva a pad 10db plussz az am bass roll of ugye.
nem is a keverővel van baj,ha túl van lőve a kondimiksi,hanem a saját belső előfokja,ha torzít,akkor mindegy a gain a keverőn.ezért tesznek sok miksire pad-ot.
ha a megrendelő "átveszi" az anyagot,akkor belinkelek egy analóg reampolt gitárral megkevert melómat,4 miksivel,mind középre néz,és semmilyen varázslást nem kellett használni,csak a hangerőarányokat állítottam a különböző miksik között,csak a master effektek vannak rajta.
ilyenkor mit lehet csinálni? egy szinpadon azért az 1 méteres távolság soknak tünik nem? ahol van fennt mondjuk 2 gitár dob +ének+monitorok....
nem lezs áthallás föleg ha nem is szól az a gitár amelyimnél ilyne miksi van kitéve? Ezt a jelenséget én is tapasztaltam pedig be van kapcsolva a -10db de olyan nagy jel jön ki a micböl hogy nem tudom küldeni a gitár fejet mert tulvezérli a pultot. vannak olyan pultok amin lelehet felezni a gain-t
A 101 dB az nem a max hangnyomása lesz, hanem az érzékenyésge, 1 watt, 1 méteren. Számolható, hogy hajtva közelről mit nyom kb, de ettől függetlenül a 145 dB-ben akkor is benne vagy szerintem, ha relatíve közel teszed a mikit. Amit szokás tenni, hogy a mikrofon tengelyét picit kifordítod, hogy ne telibe kapja a láda.
Amúgy tényleg a közép és a szél közé félúton szokás berakni a miksit, de ez erősen függ attól, hogy milyen hangot akarsz. 20-30cm-re a hangszórótól a közepe és a széle közé célozva egész természetes hangot lehet kapni.
Ami előfordulhat, hogy a mikrofon annyira nagy jelű, hogy alapból túl fogja vezérelni a pultot. Én így jártam most hétvégén az Audix SCX25A párral kombó előtt. Volt olyan banda, ahol a kombótól 1 méterre lehetett lerakni a miksit, mert annyira túlvezérelte legalacsonyabb gainen is. Pedig az is bír 135dB-t, csak hát nagy jel jön ki belőle...
ezek egy miksiteszt képei, nagyjából a hangszóró középtengely és mebránszél között félúton vannak, de ezt nem lehet elméletben meghatározni, hallgatni kell, mert 2 cm-t odébbteszed vagy elfordítod, már máshogy szól. Egy 145 dB hangnyomást elbíró mikrofonnál nem kell parázni, hogy a hangláda elé téve kinyírod, akármilyen közel van a membránhoz. Kísérlet: tologatás, hallgatózás, káromkodás, újabb tologatás, hallgatózás, miegymás... Gyakorlat teszi a mestert:)
stúdióban szokás távolabb is tenni a nagymembránost, akár 50-80 cm-re is, ha van egy másik, dinamikus miksi is a membrán közelében, és két jelet mixelni.
hali! most rendeltem egy audix cab grabbert. elvileg elbirja a cx112 nagy membárnu kondis micet. na már most 145 db spl-t bir el a mic!
4X12 v30as ra akarom tenni amelyknek darabja 101db-et tud.
milyen távolságban és hova rakjam a microfont? a nagy membránut is a szélére szokták a membránnak tenni?
itt van egy video de ott a távolság nem derül ki
http://www.youtube.com/watch?v=GcD9-yQjDfM
A Superlux egyik dobmiki szettjét nekem is javasolták anno, amikor ilyesmit kerestem. Állítólag nem szól rosszul az árához képest, ami kb. azt jelenti, hogy nem különösebben fogsz észrevenni különbséget egy visszhangos sörsátorban vagy egy kultúrházban (max a lábdobbal meg kell szenvedni), de azért rögzítésre vagy nagy szabadtéri színpadra használjon jobbat az ember.
Én speciele inkább alacsony dollár árfolyam mellett vettem egy Audix DP5A szettet, amit szerintem soha nem fogok megbánni... :)
Hello mindenkinek keresek Shure Pg 58 mikorofont . Csak az a baj hogy én erdélyböl vagyok és nem tudom hogy lehetne megoldani a szálitását egyébként a pg 48 is érdekel ha megoldhatnánk valahogy.