HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA



A FÓRUM legfrissebb témái

?Hangszórót ?Ládába

2024. március 28

Vizelde

2024. március 25

***YAMAHA billentyűsök

2024. március 23

JÁTÉKTECHNIKA

2024. március 21

Jónás Tamás (instrume

2024. március 21

Zenészeket, zenekart ke

2024. március 20

Csöves Gitárerősítő

2024. március 18

LINE6 - VARIAX

2024. március 16

In Memoriam...

2024. március 11

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2024. március 08

Offtopic

2024. március 07

***IBANEZ***

2024. március 02

Gitáreffektek

2024. február 08

BÚÉK 2023 Karácsony

2024. január 15

*MARSHALL.hu KLUB *

2024. január 12

Akusztikus gitárok

2024. január 12

***FENDER***

2024. január 11

***GIBSON***

2024. január 11

Oktáv, nyak stb. beállít

2024. január 04

***Squier***

2024. január 02

***JACKSON***

2024. január 01

Fotók, képek, GALÉRIA

2023. december 27

YAMAHA gitárok

2023. november 27

***SX gitárok***

2023. november 27

CORT GITÁROK

2023. november 13

A számítógép és a z

2023. november 10

ZENEELMÉLET

2023. november 08

GITÁRÉPÍTŐ - GITÁRF

2023. október 29

Videó & mp3 linkek

2023. október 29

KEVERŐK, Hangkeverés...

2023. október 01




HANGMESTER.HU AKCIÓ
Alpine Plug&Go Általános füldugó kulcstartós tárolóval
Általános füldugó kulcstartós tárolóval

Alpine Plug&Go Általános füldugó kulcstartós tárolóval


Akciós ár:
2 365 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
50% BLACK FRIDAY Soundsation SS gitár zsámoly
Fémből készült, állítható, fekete lábzsámoly gitárhoz

50% BLACK FRIDAY Soundsation SS gitár zsámoly


Akciós ár:
3 800 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
Gitár Light Capo
kápó

Gitár Light Capo


Akciós ár:
1 990 Ft



hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT NAGY KRISZTA VIDEÓKLIPJE - CSAK A PÉNZ
2024. február 29.





hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT VASKÓ MAKKA ÚJ VIDEÓKLIPJE
2024. február 28.







Legfrissebb használt hangszerek:
SoundSation
84 900 Ft
Elektronika
75 000 Ft
Gretsch
219 000 Ft
Line6
65 000 Ft
Fender
245 000 Ft
Fender
160 000 Ft
Dean
160 000 Ft
Roland
105 000 Ft
Steinberg
99 990 Ft
Hughes&Kettner
23 000 Ft
Elektronika
23 500 Ft
Peavey
200 000 Ft
KARÁCSONY UTÁN ÚJRA KÉTSZERESÉRE BŐVÍTJÜK A HANGSZERBOLTOT
2023. december 24.
ITT A NOVEMBERI 10%-OS KEDVEZMÉNY KÓDJA! NYISD MEG A CIKKET!
2023. október 28.
Iskolakezdési KOTTA és HANGSZER AKCIÓ -10%
2023. szeptember 10.
A HANGMESTER.HU SZERVEZI A VILLON TRIÓ JUBILEUMI ERDÉLYI TURNÉJÁT
2023. április 19.

MIKROFONOK - FAQ, HELP
A MIKROFON. FAQ és HELP mindenkinek, mindenkitől

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


bluevoodoo 2009-08-25 11:58 |  #2824
Akkor énekre meg overheadekre vegyél Neumann U87-eket,kurvadrágák,de nagyon jó minőség,illetve énekre AKG C12VR-t,ezekkel nem nagyon lehet tévedni. Amiket lentebb írtunk a többiekkel,azok mind ipari standard cuccok,biztosra tudsz menni velük.
Válasz 'pozzo' hozzászólására (#2823)

robert2009-08-25 11:54 |  #2823
Szeretnénk egy komolyabb mikrofon felszerelést.. árban olyan 1,5 max. 2 milla, úgy hogy minden benne legyen amire szükség lehet...
Válasz 'Szacsa' hozzászólására (#2821)

hclaca2009-08-25 11:32 |  #2822
audix i5,shure sm57 jó pergőre,tamokra,gitárládára,lábra akg d112 vagy audix d6,énekre,gitárládára nagymembrános kondi(itt elég nagy a szórás,de pl. sokan dícsérik a rode nt1a-t az 50-ig kategóriában).
ettől függetlenül én pl. kismembrános kondival rögzítek gitárládát is.
Válasz 'pozzo' hozzászólására (#2820)

bluevoodoo 2009-08-25 11:30 |  #2821
Lábdob: Audix D6, AKG D112, Shure Beta52 + Yamaha Subkick
Pergő: Shure SM57, Audix I5
Tamok: Sennheiser MD421, Audix D5
Overhead pár: Rode NT-1, Audio-Technica AE3000, AE5100, AT4047SVSM
Lábcin: AKG C414

Gitár: Shure SM57 (jó,ha van 2db), Sennheiser MD421, Audix I5
Béz: u.az,mint lábdobnál

Ének: jóféle nagymembrános kondimikrofon, éneknél sok függ az énekes hangkarakterétől

Kb ez,ha van rá keret.
Válasz 'pozzo' hozzászólására (#2820)

robert2009-08-25 11:21 |  #2820
Értem én... nem is ez az egy mikrofon kell..
Akkor ezek szerint érdemes mind a kettőt beszerezni..

Amúgy ha valaki tényleg profi hangszermikrofont akar beszerezni studiohoz akkor mit érdemes?
Mondjuk külön dobhoz, gitár erősítőhoz, énekhez...

hclaca2009-08-25 11:21 |  #2819
ebben egyetértünk,de hogy ad ki bárkinek az agya ilyen módszereket.:D:D:D
Válasz 'Peták' hozzászólására (#2818)

winntou 2009-08-25 11:20 |  #2818
Sokkal előbb raktam volna fel azt az egy darabot térmikrofonnak. Kétlem, hogy rosszabb lett volna az eredmény...
Válasz 'RobMayer' hozzászólására (#2817)

hclaca2009-08-25 11:13 |  #2817
az a durva,hogy hallottam olyat,h valakinek egy mikje volt,és 8-szor feldobolta ugyanazt,csak mindig másik elemre tették a mikit.azé' ez odabasz.

hclaca2009-08-25 11:12 |  #2816
ezzel csak az a baj,hogy 1 mikrofon nem mikrofon.
Válasz 'pozzo' hozzászólására (#2814)

winntou 2009-08-25 11:09 |  #2815
Hát, eközül a kettő közül mindegyik sokmindenre használható stúdióban és jó darabok is. Csak nem ugyanazokra a dolgokra jók... :)
Válasz 'pozzo' hozzászólására (#2814)

robert2009-08-25 10:59 |  #2814
Igazság szerint olyan mikrofont keresek studio célokra ami minél több mindenre használható és persze a minősége is kiváló..
Árkategóriában pedig ilyen mint ez a két mikrofon...

bluevoodoo 2009-08-25 10:16 |  #2813
Az én tapasztalataim alapján pergő helyett inkább tamokra jó az MD421,eléggé ipari standard is komolyabb külföldi stúdiókban,illetve gitárra szintén SM57-tel vagy Audix I5-tel kombinálva,meg basszusgitárra D115-tel,Audix D6-tal vagy Shure Beta52-vel kombinálva.
Válasz 'Peták' hozzászólására (#2812)

winntou 2009-08-25 10:13 |  #2812
2 eléggé különböző ketyerét találtál.

A Sennheiser egy dinamikus mikrofon. Szokták szeretni általános hangszermikrofonnak (pergőre, fúvósokra, esetleg basszus dolgokra), élőben akár akusztikus hangszerekre is, mert kevésbé gerjedékeny, mint kondi társai.

Az Audio Technica meg egy nagymembrános kondi miksi, ami természetesebben szól mint egy dinamikus, de az érzékenysége lehet a hátránya is. Stúdió énekre nagy membrános kondit szokás pl. használni, de gitár ládák előtt is remek hangot tud produkálni, vagy dob overheadként is működik.

Stúdióban mindkét kategóriából szokott lenni szép számmal, szóval a választás nem vagy az egyik vagy a másik... :)
Válasz 'pozzo' hozzászólására (#2810)

bluevoodoo 2009-08-25 10:12 |  #2811
Milyen célra? Az AE3000 egy nagymembrános kondimikrofon,az MD421 meg egy dinamikus hangszermikrofon. Milyen hangszert akarsz hangosítani?
Válasz 'pozzo' hozzászólására (#2810)

robert2009-08-25 10:05 |  #2810
Hali.. egy kérdés:

Stúdio illetve hangosítási célból melyik mikrofon a jobb az
Audio Technica AE3000 vagy a Sennheiser MD421

???

Köszi

szabi09 2009-08-25 08:50 |  #2809
Helló!
Tud e valaki gyakorlatból származó véleményt mondani az AKG D5-ről? Vagyis inkább egy SM58-hoz hasonlitva mennyivel rosszabb vagy jobb...?

Cápeti2009-08-25 07:16 |  #2808
Tudom, de azért az ember próbálkozik, hátha. A vaterának régen ez volt a lényege, hogy olcsón jót.
Válasz 'GreenRebelhost' hozzászólására (#2807)

wlr 2009-08-24 21:09 |  #2807
sm 58 at nem lehet venni 19 ért újonan...szóval....
Válasz 'linesound' hozzászólására (#2806)

Cápeti2009-08-24 20:43 |  #2806
Köszi egyébként. Gyanús volt mér az adásvétel is.
Válasz 'linesound' hozzászólására (#2805)

Cápeti2009-08-24 20:42 |  #2805
19ezres VAtera nesze MAjdnem megvettem.
Válasz 'GreenRebelhost' hozzászólására (#2804)

wlr 2009-08-24 20:30 |  #2804
Nem.Nekem lett egy ilyenem,és könnyebb mint az eredeti,sőt a trafó mögött valami hülye neyloncsomó van.nem tudom miért
Válasz 'linesound' hozzászólására (#2801)

Cápeti2009-08-24 20:25 |  #2803
MA biztos nem, mert most vitte el generálra Greg a DSL-em. MAjd ha az visszajött. KEreslek majd. De az akkor most eredeti? MErt VAterás átbaszásnak tűnik.
Válasz 'PigStudio' hozzászólására (#2802)

Twain2009-08-24 20:02 |  #2802
25ért viheted,ma.
Válasz 'linesound' hozzászólására (#2798)

Cápeti2009-08-24 19:55 |  #2801
Válasz 'linesound' hozzászólására (#2800)

Cápeti2009-08-24 19:54 |  #2800
Szerintetek ez igazi? Úgy tudom az eredetin nincs matrica.


Cápeti2009-08-22 17:43 |  #2799
JA és külföldön tartózkodik mindig? :)
Válasz 'linesound' hozzászólására (#2798)

Cápeti2009-08-22 17:42 |  #2798
Hát igen furcsa, mert először nem volt ideje fotót csinálni róla, aztán meg nem volt fényképezője, na meg 100 db-ot eladott belőle és 19.000-ért tudnám elhozni de ez így már gyanús nagyon.

TEhát kinek van egy régi kopott SM58-a?????
Válasz 'Peták' hozzászólására (#2797)

winntou 2009-08-22 11:38 |  #2797
Sok fajta hamisítvány van, így mindig más lehet az, ami nem stimmel.

Gyarkan nem passzol a súly, a mikrofon impedanciája, néha más a menet hossza a mikrofon testén, ami a kosarat tartja, néha a kengyel fém perselyénél látszik, hogy gyenge minőségű, fém marása helyett matrica van rajta a shure feliratnak, stb. De az is lehet, hogy minden látszólag stimmel, csak épp színpadon fog gerjedni, mint az állat.

Szerintem Vaterás "új Shure SM58"-akat kerüld el, gyakorlatilag biztosan hamisak, ahogy a 20e forintos Beta 58A-k is. Akkor már inkább egy régi kopott SM58 15e-ért.
Válasz 'linesound' hozzászólására (#2796)

Cápeti2009-08-22 10:28 |  #2796
Sziasztok! Ha volt valakinek dolga hamis sm58-al leírná miben más az eredetitől. Azt tudom, hogy a menet műanyag nem fém. Más ismertetőjel? MOst vásárolnék a vaterán és az ember nem akarja letekerni meg lefotózni mert "arra nincs időm".

winntou 2009-08-13 16:51 |  #2795
Köszi! Tanulságos volt.
Hétvégén belenézek a miksijeimbe, hogy van-e látható retek rajtuk... :)
Válasz 'Mistana86' hozzászólására (#2794)

Yogi2009-08-13 16:35 |  #2794
Legközelebb megkérdezem tőlük, hogyan kerülhetett be ez a rész. Ha gondolod, te is bekukkanthatsz a Neumann fórumra, ahol elolvashatod a gyári és független szakemberek véleményét, vagy nézz be a ProSoundWeben Klaus Heyne Mic Labjába - ő a legnagyobb tekintély a kérdésben. Addig néhány kép a kételkedőknek:

Így néz ki egy egészséges, vadiúj membrán. Ezt Siegfried Thiersch húzta újra nekem, eredeti K67 alapra:



Ilyen egy erősen szennyezett Gefell M7 nyalóka belülről. Nem tudom, átment volna-e a teszten, esélyes, hogy nem, mindenesetre eladtam így:



Egy másik Gefell M7 ugyanonnan; a szélén elkezdett elválni a fólia, úgyhogy nem volt vesztenivalóm, megpróbáltam a tisztítást. Látható, hogy ahol hozzáért az ecset, azonnal eltűnt az arany a membránról, pedig valami rohadt drága ecsetet vettem direkt ezért egy művészboltból.



Ez pedig egy K87, egy neves itthoni szakember próbálta tisztítani. Jól látható, hogy alig sikerült neki, viszont felhívnám a figyelmet a kis lyukra, ami keletkezett az aranyrétegen:



Mindenki eldöntheti, hogy az öreg szakiknak hisz jobban, vagy a saját bátorságának. Aki esetleg mégis tisztíttatni akar, az utána nyugodtan keressen meg, segítek szerezni olcsón új kapszulát.
Válasz 'Peták' hozzászólására (#2790)

hclaca2009-08-13 16:08 |  #2793
amúgy ezen leírás szerint a felsorolt típusok basznak a lehelős tesztre.
Válasz 'Peták' hozzászólására (#2790)

hclaca2009-08-13 16:05 |  #2792
hagyd otthon a kondikat.:D:D:D
Válasz 'Peták' hozzászólására (#2789)

hclaca2009-08-13 16:04 |  #2791
parasztvakítás ez,mert fogadni mernék,hogy egy közepes keverőn igényesebb alkatrészekből van összehegesztve a csatorna eq.
pont az lenne a dobmiki lényege,hogy ne kelljen eq-zni,mert az ugye babrálás a fázisokkal.amúgy a legtöbb gyártó azért hangolószalaggal,meg különféle egyéb fizikai dolgokkal hangolja a mikrofonjait.
sakk-matt a példa kedvéért az olcsó szériás a-t dobmikiszettemből csinált audix d6-d2(i5)-öket,+- 1,5 db eltéréssel lekövetve a frekimenetet.nem csak hallottam,láttam is a bemért görbéket egymáson.:D
Válasz 'Peták' hozzászólására (#2787)

winntou 2009-08-13 15:12 |  #2790
Ilyent találtam a Neumann szervíz kézikönyvben:

The microphone capsules of U 89 i, TLM 170 i and the KM . . . miniature microphones are constructed in a way that the total surface is connected to 0 Volt. For this reason these microphones are extremely insensitive against dirt and atmospheric influences and should not be cleaned.

Cleaning the membrane:
Every membrane is carefully brushed with a very soft brush with distilled water. The water with the dissolved dirt can then be removed with very soft blotting-paper. This procedure has to be repeated several times until the capsule is really clean. Those capsules which cannot be cleaned by this method have to be exchanged.

Cleaning the membrane by means of solvents is not allowed
These solvents are too thinly liquid and fugitive.
For careful cleaning then no time remains and inhomogenit on the membrane;
solvents could also transport dirt below the membrane fixing rinqs:
solvents tan also cool down the membrane strongly and then humidity can
condense below the membrane which cannot be removed from there.
Besides that the use of solvents bears the risk that the mechanical tension of the membrane is influenced.

winntou 2009-08-13 14:55 |  #2789
Mindig tanul valamit az ember...:)

Következő kérdés: tavalyi és idei abaligeti bluegrass és akusztikus zenei fesztiválon is előfordult, hogy 1-1 kondimiksi nekiállt pattogni (néhány másodpercenként egy pattanás), de aztán abbamaradt és nem is jött elő a nap folyamán. Mivel az egész egy tó partján van, arra tippeltem, hogy ez pont az a körülmény, aminek az elkerülését kérik a gyártók: magas pára. Tipp?
Válasz 'Mistana86' hozzászólására (#2788)

Yogi2009-08-13 14:25 |  #2788
Nem kell elvinned, amíg nem bukik meg a breath testen. A hangján nem változtat a kosz, viszont a tisztításal nagyon könnyű levakarni az aranyréteget. Tudom, mert próbáltam. Nem véletlen, hogy a Neumann cég is elég ritkán vállalja a tisztítást. Tisztítani csak végszükség esetén szabad!
A membrán a használattól egyre szennyezettebb lesz. Nem csak a nyáltól: az elektronyosan töltött felület magához vonzza a szintén töltött, lebegő porszemcséket, ráadásul meleg is a kapszula, ami segít a strovasz megtelepedésében. Na amikor már elég sok szmötyi van a membránon, akkor kialakul egy folyamatos felület, egy koszréteg. Amíg ez a réteg száraz, addig nincs baj, nem vezet. Csakhogy a lehellet nedvességtartalma pont elég ahhoz, hogy vezetni kezdjen: az egyik fegyverzetről szépen átkúszik a másikra a töltés a könnyebb úton, így persze hangot nem vesz (sercegni azt viszont tud). Aztán amikor elpárolgott a nedvesség, helyreáll a rend és működik a kapszula egészen a következő lehelletig.
Kábé.
Válasz 'Peták' hozzászólására (#2785)

winntou 2009-08-13 13:22 |  #2787
Ügyesek ezek a mérnökök az Audixnál... :)
De akkor már igazán rakhattak volna rá egy kapcsolót, hogy az EQ-t kiiktatva lehessen használni másra is...
Válasz 'RobMayer' hozzászólására (#2786)

hclaca2009-08-13 13:07 |  #2786
ha megkérdezed,megmondom.:D:D
az a durva,hogy nem szórakoztak egy pici beépített eq-val csinálják.a d2-nek meg az i5-nek gyakorlatilag u.a. az átvitele
Válasz 'istyguitar' hozzászólására (#2782)

winntou 2009-08-13 13:07 |  #2785
Audix SCX25A-kat előbb-utóbb szerintem el kell majd vinnem. Állítólag stúdióban használták, de oldalról nyitott a mikrofon, és szemmel láthatólag koszos belül (bár nem a membrán, csak a membránszerkezet oldala).

A rálehelős tesztet nem értem... :) Mitől hagy ki a hang és mitől jön vissza?

Amúgy D6 tényleg nagyon középvágott. Belőtték a hangját, hogy EQ nélkül szóljon jól lábdobon, de kb. emiatt nem is használható másra.
Válasz 'Mistana86' hozzászólására (#2783)

hclaca2009-08-13 13:05 |  #2784
én egy rode nt3-at használtam,egy sm58-at,egy a-t modolt cuccot,meg egy rode procastert.ezek így együtt nagyon szakítós metálgitárhangot eredményeztek.
a dinamikusok jó nagyot ütnek,meg mélyközépben erősek....
Válasz 'Peták' hozzászólására (#2780)

Yogi2009-08-13 12:21 |  #2783
Akkor szokás tisztíttatni, ha már nagyon muszáj, ha megbukik a rálehelős teszten: egész közelről rálehelve kihagy a hang, majd visszajön. Na akkor kell valamit csinálni: tisztíttatni vagy cserélni. Csak úgy, megszokásból néhány évente tisztíttatni elég nagy butaság lenne, mert az egy igen komoly műtét, kockázatos és drága. Annyi dzsuva meg nem tud összegyűlni a membránon, hogy azt élő ember meghallja. Stúdióban sem.
És nagyon nem mindegy, ki tisztítja. Egy kezemen meg tudom számolni, hány emberre merek ilyet bízni a világon jó szívvel.
Egyébként nem csak a nyál, de a por is tud nagyon piszkolni.
Válasz 'Peták' hozzászólására (#2768)

rex_brown 2009-08-13 12:18 |  #2782
érdekes, az Audix D6 mennyire középvágott
Válasz 'istyguitar' hozzászólására (#2781)

rex_brown 2009-08-13 11:56 |  #2781
dinamikus miksi gigateszt

hasznos

winntou 2009-08-13 11:46 |  #2780
Gitárnál még lehet direkt jó is, ha nincs meg az alja, akkor nem ütközik annyira a basszusgitárral és miegyébbel. Elvileg zenei hang nem jön ki 80Hz alatt a (normál hangolású) gitárból. Az biztos, hogy bármilyen jó kondi miksi óriási előrelépés egy szép gitárhang felé a szokásos olcsó dinamikus miksik után...

Nekem tényleg megrázó élmény volt, amikor gitárkombó elé AT4033-at raktunk élő hangosításban és egy szép kiegyenlített hang jött ki belőle. Köze nem volt az előtte hallott dologhoz, ami kijött a dinamikus hangszermiksikből.

Viszont mivel még mindig használnak profi stúdióban is olcsó dinamikust, valami előnye kell legyen annak is. Lehet egy arcbavágós rocknál nem az a lényeg, hogy az ember hallja a hangszóró papírjának a hibáit is... :)
Válasz 'RobMayer' hozzászólására (#2779)

hclaca2009-08-13 10:35 |  #2779
rosszul mondtam:gitárláda volt az a gitár...:D
amúgy meg írtam is,hogy a számok azok csak számok.néha annyit sem érnek,mint a papír,amire ráírták.
Válasz 'Peták' hozzászólására (#2778)

winntou 2009-08-13 09:36 |  #2778
Akusztikus gitárra mi is kismembránost szoktunk rakni. A Neumann KM184 pár nagyon szép hangot produkált felvételre.

Mondjuk következő körben ki fogjuk próbálni, hogy a 2 közeli kismembrános mellé felteszünk 2 nagymembránost távolabb a hangszertől, hogy legyen egy kis teste és ne szóljon annyira az ember arcába. Erre Audix SCX25A fog menni, ami most a kedvenc miksim. Ennyire természetes hangot még semmiből se hallottam.

Zajra azt szokták mondani, hogy 15dBA-ig azért még elég jó egy mikrofon, a Neumann és az Audix miksijeim ebbe beleesnek. 10 dBA alatt már extrém zajtalan, 20 dBA meg már érezheőten zajos. Dehát a zaj és a torzítás mint számadat csak egy dolog. Attól még nem lesz jó egy mikrofon, hogy nem zajos... :)
Válasz 'RobMayer' hozzászólására (#2777)

hclaca2009-08-13 08:56 |  #2777
pl. én pont tegnap rögzítettem gitárt kismembrános (nem elektrolit) kondival (is),és iszonyat jó lett szerintem.
Válasz 'Peták' hozzászólására (#2775)

hclaca2009-08-13 08:54 |  #2776
kiegészíteném azzal,hogy az a-t 2020 kifejezetten zajos,míg a rode nt-1a 2004-ben a világ legcsendesebb mikije volt(5 db saját zaj).de ez is csak egy adat, a nuemannok is zajosak aránylag.
Válasz 'Peták' hozzászólására (#2774)

winntou 2009-08-13 08:11 |  #2775
Azért mély tartományban nem szokott fordított arányban lenni, viszont magas tartományban valóban hajlamosak fura frekimenetet mutatni a nagymembránosok, főképp az olcsók. A nagymembrános érzékenyebb a közeltéri hatásra, ez tuti. Talán pont ezért szeretik kikisérletezni, hogy hova állítják be a miksitől a pácienst. Ha vézna hangja van, akkor jó közel...

Szerintem a nagymembránosok mellett általában véve a hang részletessége és a jobb elektronika szól, nem véletlenül azzal vesznek mindenhol éneket stúdióban.
Válasz 'RobMayer' hozzászólására (#2773)

winntou 2009-08-13 08:07 |  #2774
Konkrétot nem mondanék, mert ez izlés kérdése amúgy is.
Pl. az alant hirdetett Rode NT1A miksi is egy korrekt darab az áráért.
Az Audio Technica AT3035 vagy a kiváltó darabja, az AT2025 is jó lehet ilyenre, de azok emlékeim szerint azért drágbban szoktak menni használtan is.
AKG c2000 szintén valószínűleg tetszene.
Szóval nyitott szemmel kell járni, és az első jót, ami jön az árkategóriában, megvenni.
Válasz 'gyorgyattila' hozzászólására (#2771)

hclaca2009-08-12 22:48 |  #2773
a korrekt frekiátvitel majd' hogy nem fordított arányban áll a membránmérettel.
Válasz 'Peták' hozzászólására (#2769)

Gabe99 2009-08-12 20:31 |  #2772
Hali.
Ebbe az árkategóriába amit írtál szerintem pl Audio-Technica
AT2020 vagy 2035 lehet az igazi. Ezek elég jó ár/érték arányban. Akg-k drágábbak szerintem, bár használtan ha nagy szerencséd van kifoghatsz abbol is pl c2000B-t de azt 20-30körül aki használtan eltolja az nem teljesen 100as :D
Válasz 'gyorgyattila' hozzászólására (#2771)

kissoma 2009-08-12 17:09 |  #2771
Köszi! Konkrét típust tudnál ajánlani? Én AKG-re gondoltam amúgy
Válasz 'Peták' hozzászólására (#2769)

Gabe99 2009-08-12 15:30 |  #2770
Sziasztok.
Szeretném kikérni a véleményeteket dobmikrofon szett ügyben.
audio-technica MB/Dk5 szettet nézegettem, kb erre lenne keret.
Mennyire megbízhatók ezek? és nem utolsó sorban hangilag lehet vele valamit kezdeni? Szinpadon és studióban egyaránt lenne használva a cucc. Előre is köszi a segítséget.

winntou 2009-08-12 11:58 |  #2769
Ha csak éneket rögzítenél adott pillanatban (tehát nem szól mellette egy zenekar), akkor egy normális használt nagymembrános kondi mikrofon a te embered. Annak van a legtermészetesebb hangja.
Válasz 'gyorgyattila' hozzászólására (#2767)

winntou 2009-08-12 11:56 |  #2768
Hát én azt hallottam, hogy alkalmazási területtől függően néhány évente szokás elvinni kiszedetni belőle a retket. Mivel az erősítő nem tudja teleköpködni (énekesekkel ellentétben), max por megy bele, szerintem nem kell vele rohannod egy jó darabig. Ráadásul élő zenében egy jó darabig nem hallod meg, ami stúdióban már zavaró lehet,

Az biztos, hogy tisztítani nem házilag, hanem szakszervízben szabad csak, de mivel nem próbáltam még, így nem tudok árat mondani.
Válasz 'Beth0315' hozzászólására (#2766)

kissoma 2009-08-12 11:50 |  #2767
Sziasztok! 20-30 ezer körül keresek mikrofont, ami megfelel ének felvételére. Milyet ajánlatok?

dualrecto2009-08-12 10:56 |  #2766
figyelj!
azt hallottam szokták tisztitani a kondis miksiket! én cask gitárra használom abbol sem sokszor meg álltalában klubbokban játszunk. milyne idöközönkénmt szokták és hogyan tisztitani?
évente csak párszor van fennt szabadtéren
Válasz 'Peták' hozzászólására (#2765)

winntou 2009-08-12 10:26 |  #2765
Szerintem az 50w-ra nyesés nem nagy különbség hangban. A ládaméret persze tényleg az, de a mi műfajunkhoz (country) nem kellenek masszív mélyek, így pl. egy 15W-os Fender Blues Junior hibátlanul működik rá.

Persze az más, amikor Tóth Andris a Bojtorjánban felrakja a 2 Fender Twin Reverbet a színpadra, és nem kell mikrofonozni, mert olyan hangosan szól nagyon szépen...
Válasz 'Beth0315' hozzászólására (#2764)

dualrecto2009-08-12 10:23 |  #2764
jo de 100W után az 50 elég karcsu lesz:)
mármint nem lesz olyan dögös
amugy az a baj ezzel hogy a négyes ládát, ha az ember lecseréli mondjuk egy kettesre vagy csak egy hangszorosra olyan mintha egy kés döftek volna a szivébe:)
nem fog ugy szolni
Válasz 'Peták' hozzászólására (#2762)

winntou 2009-08-12 10:09 |  #2763
Ja hát igen, az átlag hangosító az tanulta, hogy gitárerősítőre dinamikus hangszermikrofont teszünk... úgy is szoktak szólni...
Válasz 'Beth0315' hozzászólására (#2760)

winntou 2009-08-12 10:08 |  #2762
A gitárosunkat pont most próbáltam rábeszélni, hogy a házilag dobozolt Teisco erősítőjét (Twin Reverb másolat) műtesse már át 1 előfok, 1 hangszóró, fele ennyi végfokcső méretre, mert a 100W-ot sehol nem tudja kihasználni.

Egy 50W-os, 1 hangszórós dög bőven sok lenne nekünk mindenhova, cserében cipelhető és valamennyire hajtható. Főképp ha a második hangszóróhoz csinál egy kiegészítő ládát, az erőlködőben úgyis ott van a kimenőtrafó hozzá, így még aztán pusztítani is lehetne a döggel.
Válasz 'Beth0315' hozzászólására (#2759)

dualrecto2009-08-12 10:06 |  #2761
nekem a sima sm 57 elég szelidnek bizonyul

dualrecto2009-08-12 10:05 |  #2760
nálunk a hangositó azt mondta hogy ö nem ajánlja ezeket a kondis miksiket hangos cuccokra pl gitárra sem mikor meglátta hogy milyet akarok feltetetni. ö az sm57 re szavaz, azt amikor meghallotta mit szolok meg is jegyezte hogy nagyon dögös állat.

dualrecto2009-08-12 09:55 |  #2759
amugy visszatérve nem lehet 100W on kicsavarni a rectomat mert igy is hangos voltam a szinpadon pont annyira amennyire kellett. és ráadásul ez szabad tér volt nem lehet jobban küldeni! szóval igy már nem féltem a miksit. a távolság meg pont jo amit a cab grabber tart.

dualrecto2009-08-12 09:53 |  #2758
Hali! Pont megjött mult péntekre az audix cab grabberem! kicsit csalodtam benne azt hittem erősebb, de végülis elbirta a nagy membrános cx112-t. fentröl volt lelogatva a láda tetejéröl ugy stabilabb mintha oldalról lett volna. Ugy szóltam mint a nagyok!!! nem használtam szabad téren kitekerve az erölködöt, mert nem is lehet. negyed és fél között volt a hangerő szabályozó az erösitön. Iszonyat durva hangzás volt gitáron. nem bántam meg hogy a cx112-t vettem meg a gitáromra!
kinntröl 80 ból meg van

elado_cucc2009-08-12 02:08 |  #2757
RODE NT 1A nagymembrános kondenzátormikrofon 35 eFt-ért eladó


winntou 2009-08-10 11:54 |  #2756
Egyszer bebiggyesztem ide is, hátha valakit érdekel:
Eladó:
Audix SCX-1 kondenzátor hangszermikrofon (lábcin, overhead, akusztikus hangszerek, stb) 60.000 Ft (listaár 199.400 Ft)
Audix VX5 kondenzátor énekmikrofon 50.000 Ft, megkímélt (listaár 90.360 Ft)

Az árak fixek.
Helyszín: Székesfehérvár, Gödöllő és néha Budapest.
Kontakt a nevem alatt.

hclaca2009-08-04 12:50 |  #2755
értem,akkor nem lineáris.
Válasz 'Peták' hozzászólására (#2754)

winntou 2009-08-04 12:19 |  #2754
Közeltéri dolgoknál a távolság megduplázásával 6dB-vel csökken a hangnyomás.
Válasz 'RobMayer' hozzászólására (#2753)

hclaca2009-08-04 11:34 |  #2753
tudom,hogy megadják a hangszóró érzékenységét,de az,mint írtad is 1m-re van vonatkoztat,és nem volt a birtokomban az az információ,hogy ez milyen összefüggésben van a távolság változásával.ezek szerint egyenesen arányos?
Válasz 'Peták' hozzászólására (#2752)

winntou 2009-08-04 11:19 |  #2752
Azért egy gitárerősítő esetében nem csak tippelgetés van. A nagyon hangos gitárhangszórók érzékenysége szokott 100dB/1W/1m lenni. Ha ezt kergeted 100W-on, akkor kb. 120dB/1m hangnyomást tudsz maximum kreálni, tehát 25cm-re van 132dB a kombótól csúcsban. Na nekünk ennél lényegesen messzebb volt a mikrofon, amikor még mindig gond volt a 135dB-t bíró mikrofonnal.
Válasz 'RobMayer' hozzászólására (#2749)

laurencius2009-08-04 08:50 |  #2751
Eladó: Audio-Technica AT2035
Kardioid kondenzátor nagymembrános stúdiómikrofon
1szer használt (egy 4 számos demót vettünk fel vele)

45.000 Ft

Line6 Toneport Studio UX2 (ugyanúgy 1 szer használt)

40 000,- Ft

laurencius"kukac"freemail.hu

Nord2009-08-03 22:13 |  #2750
Shure BG 1.1 és Jefe 2600 AVL mikrofonok olcsóóón...

hclaca2009-08-03 09:40 |  #2749
na,ez is igaz,csak hát ugye hiába tudod,hogy a miklós mekkora hangnyomást bír,ha a konkrét terhelést nem tudod megmérni,csak tippelgetés van.
Válasz 'Peták' hozzászólására (#2748)

winntou 2009-08-03 09:37 |  #2748
Ez igaz, de ha egy mikrofon előfoka nem bír akkora jelet, mint amekkora hangnyomást megadnak a mikrofonra maximálisként, akkor ott valami nagy baj van... :)
Válasz 'RobMayer' hozzászólására (#2745)

hclaca2009-07-30 12:57 |  #2747
ez a hyperkoincidens redszer,egy mikrofon felvétel.
Válasz 'abadone' hozzászólására (#2746)

sakk-matt2009-07-30 12:52 |  #2746
"Volt némi áthallás a többi dologból..."
dobra, vokálra már nem is kellett miksi?:))
Válasz 'Peták' hozzászólására (#2744)

hclaca2009-07-30 12:03 |  #2745
arra céloztam,hogy a miksi előfokját is túl lehet lőni,és akkor már a keverőn hiába tekerget az ember lánya.
Válasz 'Peták' hozzászólására (#2744)

winntou 2009-07-30 12:00 |  #2744
Sajnos még a keverő előfoknál kellene tudni elcsípni egy paddal a dolgot, utána már hiába dugsz insertbe bármit, ott már torz lesz a jel, ha az előfok nem tudja elég picire lehozni.

Az, hogy a keverőt már kiüti még nem jelenti, hogy a miksiben torz a dolog. A miksi elég nagy feszről megy ahhoz, hogy ott még minden szép és jó legyen, cserében a bemenet a keverőn már elég érzékeny. Kondi miksije válogatja, hogy mekkora jelet nyom ki magából, pl. nekem énekmiksiből van 2 véglet (Neumann KMS105 pici jel, Audix VX10 nagy jel). Vagy egy olyan előfokot kell keríteni, amin van PAD kapcsoló, vagy szerezni valami olyan PAD modult a láncba, amin átmegy a fantomtáp.

A kb. 1 méterről mikrofonozott hangos kombó amúgy nem volt különösebben gáz a sörsátorban hétvégén. Volt némi áthallás a többi dologból, de nem volt olyan vészes, hogy használhatatlan legyen a jel. Cserében az Audix SCX25A hangja kárpótolt a dologért. Remek kis mikrofon... Ettől függetlenül lehet kombóra maradunk az Audio Technica AT4033-nál, mert ott soha nem volt gond a jelszinttel.

hclaca2009-07-30 11:24 |  #2743
én nemrég reampoltam egy cuccot,én egy rode nt3-at(is) használtam,nekinyomva majdnem a szövetnek ,az 145-öt se tud,és semmi gond(csöves 100-as mesa)
Válasz 'Beth0315' hozzászólására (#2741)

hclaca2009-07-30 11:16 |  #2742
én megmérném adott hangerőn a hangnyomást,és kiderül.egyébként a mélyfrekis perkusszív hangszerek tolják a legnagyobb hangnyomást(lábdob pl.),szóval a gitárládád nem hinném,hogy 145-öt eléri,akármilyen közelről.
Válasz 'Beth0315' hozzászólására (#2741)

dualrecto2009-07-30 11:04 |  #2741
és akkor mit lehet tenni?
én egy 100W os csövej fejet használok 4X12 es ládával. a fejet legalább egy 30-50 won kell küldenem hogy valahogyan szoljón. nem rakhatom 2 m re hogy jo legyen a gain szint! pedig le van kapcsolva a pad 10db plussz az am bass roll of ugye.
Válasz 'RobMayer' hozzászólására (#2740)

hclaca2009-07-30 10:54 |  #2740
nem is a keverővel van baj,ha túl van lőve a kondimiksi,hanem a saját belső előfokja,ha torzít,akkor mindegy a gain a keverőn.ezért tesznek sok miksire pad-ot.
Válasz 'Beth0315' hozzászólására (#2738)

hclaca2009-07-30 10:49 |  #2739
ha a megrendelő "átveszi" az anyagot,akkor belinkelek egy analóg reampolt gitárral megkevert melómat,4 miksivel,mind középre néz,és semmilyen varázslást nem kellett használni,csak a hangerőarányokat állítottam a különböző miksik között,csak a master effektek vannak rajta.
Válasz 'abadone' hozzászólására (#2735)

dualrecto2009-07-30 09:54 |  #2738
esetleg egy zajzár kompressor imiterrel összelehet hozni hogy ne vezérelje tul nem?

dualrecto2009-07-30 09:49 |  #2737
ilyenkor mit lehet csinálni? egy szinpadon azért az 1 méteres távolság soknak tünik nem? ahol van fennt mondjuk 2 gitár dob +ének+monitorok....
nem lezs áthallás föleg ha nem is szól az a gitár amelyimnél ilyne miksi van kitéve? Ezt a jelenséget én is tapasztaltam pedig be van kapcsolva a -10db de olyan nagy jel jön ki a micböl hogy nem tudom küldeni a gitár fejet mert tulvezérli a pultot. vannak olyan pultok amin lelehet felezni a gain-t
Válasz 'Peták' hozzászólására (#2736)

winntou 2009-07-30 09:01 |  #2736
A 101 dB az nem a max hangnyomása lesz, hanem az érzékenyésge, 1 watt, 1 méteren. Számolható, hogy hajtva közelről mit nyom kb, de ettől függetlenül a 145 dB-ben akkor is benne vagy szerintem, ha relatíve közel teszed a mikit. Amit szokás tenni, hogy a mikrofon tengelyét picit kifordítod, hogy ne telibe kapja a láda.

Amúgy tényleg a közép és a szél közé félúton szokás berakni a miksit, de ez erősen függ attól, hogy milyen hangot akarsz. 20-30cm-re a hangszórótól a közepe és a széle közé célozva egész természetes hangot lehet kapni.

Ami előfordulhat, hogy a mikrofon annyira nagy jelű, hogy alapból túl fogja vezérelni a pultot. Én így jártam most hétvégén az Audix SCX25A párral kombó előtt. Volt olyan banda, ahol a kombótól 1 méterre lehetett lerakni a miksit, mert annyira túlvezérelte legalacsonyabb gainen is. Pedig az is bír 135dB-t, csak hát nagy jel jön ki belőle...
Válasz 'Beth0315' hozzászólására (#2731)

sakk-matt2009-07-30 00:03 |  #2735
ezek egy miksiteszt képei, nagyjából a hangszóró középtengely és mebránszél között félúton vannak, de ezt nem lehet elméletben meghatározni, hallgatni kell, mert 2 cm-t odébbteszed vagy elfordítod, már máshogy szól. Egy 145 dB hangnyomást elbíró mikrofonnál nem kell parázni, hogy a hangláda elé téve kinyírod, akármilyen közel van a membránhoz. Kísérlet: tologatás, hallgatózás, káromkodás, újabb tologatás, hallgatózás, miegymás... Gyakorlat teszi a mestert:)

dualrecto2009-07-29 23:50 |  #2734
ez kb hány centire van? hangszoro membrán szélét szoktad te is ezzel a kondissal venni? vagy hova szokták tenni?
Válasz 'abadone' hozzászólására (#2733)

sakk-matt2009-07-29 23:47 |  #2733






stúdióban szokás távolabb is tenni a nagymembránost, akár 50-80 cm-re is, ha van egy másik, dinamikus miksi is a membrán közelében, és két jelet mixelni.
Válasz 'Beth0315' hozzászólására (#2731)

dualrecto2009-07-29 23:36 |  #2732
egy csöves fejjel akarom küldeni nem akarom szétbaszni elég drága mic volt

dualrecto2009-07-29 23:36 |  #2731
hali! most rendeltem egy audix cab grabbert. elvileg elbirja a cx112 nagy membárnu kondis micet. na már most 145 db spl-t bir el a mic!
4X12 v30as ra akarom tenni amelyknek darabja 101db-et tud.
milyen távolságban és hova rakjam a microfont? a nagy membránut is a szélére szokták a membránnak tenni?
itt van egy video de ott a távolság nem derül ki
http://www.youtube.com/watch?v=GcD9-yQjDfM

winntou 2009-07-27 08:21 |  #2730
A Superlux egyik dobmiki szettjét nekem is javasolták anno, amikor ilyesmit kerestem. Állítólag nem szól rosszul az árához képest, ami kb. azt jelenti, hogy nem különösebben fogsz észrevenni különbséget egy visszhangos sörsátorban vagy egy kultúrházban (max a lábdobbal meg kell szenvedni), de azért rögzítésre vagy nagy szabadtéri színpadra használjon jobbat az ember.

Én speciele inkább alacsony dollár árfolyam mellett vettem egy Audix DP5A szettet, amit szerintem soha nem fogok megbánni... :)
Válasz 'attiss66' hozzászólására (#2729)

Winki73 2009-07-27 06:53 |  #2729
Urak! A Superlux mikikről van valakinek tapasztalata, véleménye?
Külföldi fórumokon is kevés az infó, de ott dícsérik őket.
Dobmiki szettet vennénk...

black.flame 2009-07-15 13:44 |  #2728
Megfelelő ajánlat esetén eladó egy Audio-Technica AT4040 stúdiómikrofon.
Kontakt a nevemre kattintva. Júli 20-30 között nem vagyok elérhető.

Angel 2009-07-15 10:41 |  #2727
nézdcsak meg az egyel alattad levő hirdetést?:)
Válasz '' hozzászólására (#)

Laloka882009-07-14 21:34 |  #2726
E-mail cimem: lorinczi.lajos@yahoo.com

Laloka882009-07-14 21:33 |  #2725
Hello mindenkinek keresek Shure Pg 58 mikorofont . Csak az a baj hogy én erdélyböl vagyok és nem tudom hogy lehetne megoldani a szálitását egyébként a pg 48 is érdekel ha megoldhatnánk valahogy.



Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2024 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek
és kizárólag aktuális készletünk erejéig, melyről visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk vásárlóinkat/érdeklődőinket.
Minden weboldalunkon leadott rendelés csak akkor tekinthető visszaigazolt megrendelésnek, ha kollégánk e-mailen egyértelműen megerősíti,
hogy az adott termékből van jelenleg készketen általunk megvásárolt és bevételezett modell.
Weboldalunkon feltűntetett árak nem számítanak árajánlattételnek.

CAMPONA HANGSZERBOLT (1222 Nagytétényi út 37. Földszint, New Yorker üzlettel szemben)
NYITVA MINDENNAP: 11:00 - 20:00 | +36-20-323-0641 | hangmester@hangmester.hu