Esetleg 835-től felfelé, mert az e825 pl. volt nálam egy hétvégére, és az siralmasan pléhangú, gerjedékeny - pedig nekem nem is pléh a hangom és (nem) csak mikrofonokra gerjedek:)
Pár ismerősöm használ Sennheiser e945-öst rock, rock&roll, vendéglátó környezetben, és nagyon meg vannak vele elégedve. Amúgy szerintem is korrekt darabok. Sokkal előbb vennék, mint egy SM58-at.
ilyenünk pl. van egy, ez nem vészes, kis klubokba megfelelő, de szerintem max 70-80 emberes helyre egészségesen. egyszer pánikmotyót játszott és levittük valami díjátadógálára, tornaterembe, valami 250 embernek, de ott azért már tortyant, szarrá hajtottuk.
azért ha még nem vettél semmit, nézz körül alaposan, több meglepi is érhet:) Az újabb Behringerekre végfokokra pl. több a panasz, mint a régiekre. Ugyanakkor az olcsóbb kategóriákban is vannak ügyes koppintások. Például erősítőkről itt olvashatsz.
Nem írtad a keverőtippedet, de talán érdemes elgondolkodni a jövőn, milyen "karrierre" lövöd be a csapatot... Lehet, hogy jódarabig kiszolgálna egy keverőerősítő is, ami legalább 2 x 400 Wattot tud, ehhez kell ügyesen hangfalat választani. A keverőerősítő még mindig szerencsésebb párosításnak, kompromisszumnak és kevesebb kötöttségnek tűnik, mint az aktív hangfal. Minőségre legalább is.
Arra mindenképpen ügyelnék, hogy a cucc elemei arányban legyenek. Nem célszerű 70 eFt-os mikrofont venni egy gagyi végfokhoz, ahogy katasztrófális eredmény születhet fordítva is. Általában az első darabot a legnehezebb kiválasztani, aztán ha beindul a pénzköltés, megy mint az ágybaszarás:))
Ez nem tűnik rossz összeállításnak, matek alapján 125dB/1w/1m hangnyomást tud. Ezt mondjuk egy nagyon hangos dobos pergőn még simán túlüti, de az klub körülmények közt már úgyis gyilkol.
A dologhoz hozzátartozik, hogy egy énekhang nagyon más, mint egy torz gitár, mert a gitár folyamatosan fix teljesítményen szól, az ének meg igazából némi dinamikai csúcsokból és halkabb részekből. Ordító zenéhez én mindenképp bekapcsolnám a Behringer végfokon a limitert és kicsit beletolnám a hangosabb énekrészeket, hogy a maxon szóljanak. Arra vigyázz, hogy ne gerjedjen, mert pár másodperc gerjedés simán elküldi a hangszóróidat a másvilágra.
Keverőt helyedben valami komolyabbat néznék, legalább legyen valami használható énekeffekt és egy aux monitorozni a későbbiekben (ha már egyszer ordít mögötted a banda).
Miksikábel jelentősen nem befolyásolja a hangerőt, szóval egy sima Proel nem lesz halkabb, mint egy Klotz vagy bármi.
Audix miksiket nem tudom hol lehet kipróbálni ordító hangerőn, Stageshopban én az OM5-öt ki tudtam próbálni vásárlás előtt. Ha jól látom most OM5 és OM7 van nekik raktáron. A hazai forgalmazó amúgy a Chromatica, szóval őket meg lehet kérdezni.
Nagyon hangos zenéhez mindenképp az OM7-et javaslom amúgy. Az szereti, ha hangosan énekelnek bele, nem szedi össze a hangos színpadot és nagyon jól hajtható gerjedés nélkül.
Én is az első énekcuccom vásárlása előtt állok. Már kaptam véleményeket róluk, de azért szeretném itt is kikérdezni a véleményeket, mert látom azért itt is vannak hozzáértő emberek. Elsődleges szempontom az volt, hogy ne legyen halk az ének, mert ettől már kiver az agyfrász, mert szegény dobos vagy visszafogja magát és ahhoz igazodunk, vagy normálisan nyomja és akkor a gitáros, a basszus is ahhoz igazodik, de akkor engem nem lehet hallani...
Adatok a következők:
Peavey PRO 15 4ohm 300/600
Behringen EP2500 vagy Phonic MAX2500
Phonic AM220
Audix OM7 vagy OM11.
Az Audix miki azért tetszik nagyon, mert egyszer volt alkalmam kezemben tartani és sokkal hangosabb mint mások. Mondjuk a mikrofon kábeltől is függ, de remélhetőleg ha abból egy komolyabbat választok akkor nem lesz gond, úgy gondolom.
Vélemények?
Az MBK3 például elég nehezen fogja überelni pl. az AVL 2600-at, merthogy ez utóbbi egészen kiváló miksi az áráért, még a shure-okkal is partiban van. Az AT-k némelyike egészen jó mikrofon, de ki kell ismerni a lelkivilágukat. Általában elmondható viszont, hogy az AT-k némileg gerjedékenyebbek színpadon.
Az MBK3 egyértelműen belépőszint, ami nem baj, de érdemesebb akkor már kipróbálni a néhány eFt-tal drágább pro szériából.
a href=http://www.audmax.hu/termekek/at/pdf/AT-EU_PRODUCTS_2008_hungary.pdf target=_blank>> itt bogarászhatsz, de kipróbálás nélkül semmit ne vegyél!:)
Segítségre lenne szükségem. Milyen vezeték nélküli csíptetős szettet tudnátok ajánlani interjú készítéshez. Általában egy két alanyról van szó. Nem feltétlen a legdrágábbra gondolok, mi lenne az első kategória amivel már nyugodtan lehetne jó minőséget előállítani.
Első körben ezt néztem :
SHURE Ez azért tetszik mert egy vevő kettő adót tud üzemeltetni. Esetleg érdemesebb lenne külön egységeset nézni ?
Srácok, az RH Sound HMSC0001-ben nagyon kellemesen csalódtam, azt kell mondanom, hogy bafottul megéri az árát. Értelmesen használva igen jó kis felvételeket lehet vele csinálni, low-budget kategóriában egyértelműen kategóriagyőztes.
Sziasztok.
Valaki tudna nekem tapasztalatot mondani Audio-Technica MB3k mikrofonokkal kapcsolatban?
Ének hangosításra kellen valami értelmesebb mikrofon. Eddig Avl mikrofonokat használtunk, de mostmár elég belőllük....
Inkább tegyél fel vmi stúdióprogit (Audacity asszem ingyenes),és kösd be az effektedet a PC-re,jobban jársz.Én Sennheiser HD280Pro-t használok,jól szól,de ez egy drága füles.És ne várd,hogy úgy fog szólni,mint az erősítőd,teljesen más világ.Megfelelő felszereléssel el tudod érni,hogy hasonló hangzás legyen,mint amit mondjuk stúdióban mikrofonnal vesznek fel az erősítőből,de azt nem fogod visszahallani,ahogyan élőben szól a cuccod.
Helló!
Szeretnék egy kis tanácsot kérni tőletek. Valaki olyan írjon plz aki fejhallgatóval szokott gitározni. Azt szeretném kérdezni, hogy milyen típusú fejhallgatót használ és, a minősége ugyan olyan-e mint ha erősítőn keresztül hallgatná? Ha veszek egy 5.1-es fejhallgatót akkor annak van 3 kimenete (elvileg). Ha a centert bedugom a torzítóba a többit pedig a pc-be (azért, hogy tudjak zenére gitározni) szerintetek nem lenne káosz? Mindenképpen egy fejhallgató alá akarom hozni a pc-ből jövő zenét és az én gitár játékomat. Ha valaki tud egyszerűbbet akkor plz írjon. Válaszokat előre is köszönöm. Nekem ez nagyon fontos lenne.
A kengyel menetébe szokták gyárilag betekerni,és van is két kis bevágás a gyűrű 1-1 oldalán,hogy ki tudd szedni.Pénzérme,vagy bármi hasonló dolog segíthet erőkart képezni.
Nekem inkább tágítógyűrű kellene. Akkor gondolom a kengyelen van már egy ilyen szűkítő gyűrű, amit próbáltam is lecsavarni, de nem hagyta magát, aztán elbizonytalanodtam, hogy lehetséges-e egyáltalán.
Lenne pici gondom. Vettem egy tök jó Audio Technica AT2035 miksit, amihez van egy külön kengyel. Csakhogy ennek a kengyelnek kisebb a menete mint a mikrofonállványé. Szóval teljesen más szabvány a dinamikus miksi hagyományos kengyele a kondimiksi kengyeltől. Mi a megoldás? Tudom, amatőr kérdés, de nekem ez új.
Köszi!
Szia Cserszegi
Az énekcucc/PA ügy még él? Lenne egy motyóm...
Meg tudnád nézni, hallgatni, ha érdekel. És beleférne az árba is...
Egyébként Peavey hangfalak...
Szerintem így is az a baj, hogy bedőlhet. Fórumokon tapasztalom, ott is van egy irányelv - néhány, vagy több és ismeretlen ember konszenzusa - de korántsem biztos, hogy maradéktalanul igazuk is van. Ami aztán ellentmondani látszik, teszem azt egy másik fórum közös nevezőjének. Mindenképpen jó ezeket átnyálazni, de egyrészt nem ájultan kritikátlanul, hogy "na ez a tuti", és felhasználhatóak egyre: szempontokat, amit figyelhetsz, hogy "ezt el akarom kerülni", "ez meg mindenképpen kell nekem", amikor a saját tapasztalataidat gyűjtöd, ha teheted vásárlás előtt. IMHO.
a legolcsóbb az a verzió, amit winnetou mond: már a próbaterembe is olyan cuccot vegyél, ami egy kisebb bulin is meg bír szólalni anélkül, hogy csontig kelljen tekerni a volume gombot. Ez bizony (RMS szerint) minimum 2 x 400 watt lesz. Hogy mi a "márkás", az elég tág fogalom. A felhasználó szempontjából az a márkás, amit elég sokan dicsérnek anélkül, hogy egy fitying hasznuk lenne belőle.
Én úgy kezdeném, hogy kigyűjteném a hirdetésekből azt a paramétereknek és a zsebemnek épen megfelelő cuccokat, megnézném az új árukat is, meg a neten rákeresve elolvasnám mit írnak róluk a felhasználók, szidják-e vagy dicsérik a szakmai fórumokon, mit írnak róla >>itt vagy >> itt.
Sajnos ez kurva sok idő, de így kialakulhat egy kép benned is, és nem dőlsz be az első ismeretlen bemondásnak.
Szerintem oda bőven jó. Felrakjátok egy asztalra, aztán szólni fog, mint a fene. Cserében ha próbahely a cél, akkor nem kell 2 hangfal, elég 1 is.
Szerintem csak azért célszerű jól választani motyót, hogy ha utána buli jön, akkor ne kelljen cserélni egyből... :)
Ja, az egyik legnagyobb gond eltalálni olcsón a megfelelő teljesítményű cuccot, főleg ha még nem ismert a pálya sem, milyen helyeken fog a zkr játszani. Sajnos éppen az olcsó, omnitronic-féle kategória az, ahol a legtöbb hangfalkinyírás történik, és nem is annyira a hangfal szarsága, mint inkább a nem megfelelően megválasztott kis-közepes teljesítményű olcsó erősítők miatt. A hangfal jó minőségű, dinamikus jellel történő hajtásakor a csúcsok csak a másodperc század, ezred része alatt terhelik a hangszóró lengőcsévéjét, de az erősítő túlhajtásával - ha eléri a jel a tápfesz nagyságát -, egy olyan torzulás következik be, ami egyenáramszerűen fűti a hangszórót, a membrán ilyenkor nem is mozog, ami ugye hűtené, hanem a két végállásban egy bizonyos ideig megáll, és csak fűt:) A zenekar meg csak azt hallja, hogy nincs elég hangerő, tolja tovább a potit, és növeli a jelcsúcs vízszintes szakaszán az egyenáram a folyásának idejét... - na ilyenkor füstölhet el igen hamar a kóceráj. lásd, így>
Szerintem ne kapkodd el, várd ki egy márkásabb, megbízhatóbb használt cucc hirdetését, mint az olcsó nagy ígéretekre dobáld ki a pénzt.
Értem az érveid,de próbateremben csak kielégítené az igényeket,nem?Nem igazán szeretnénk (egyenlőre) cipelni sehova,egy 25 négyzetméteres helyiséget kellene kiszolgálnia.
Na én ezt azért nem venném meg, mert nehéz (38kg), nagy (1 méter feletti magasság), nem helyezhető állványra és egy ekkora batártól nekem kevés a 98dB-s érzékenység.
Nekiálltam picit keresgélni és 4 Ohm-osban a következőt találtam: RELOOP RSP 30
Állítólag nem a legjobb,de abszolút használható cucc,csak nem szabad túlhajtani.Szerinted?
Amúgy a helyedben inkább keresnék egy 4 ohmos hangfalat 99-100dB/1W/1m érzékenységgel olyan 3-400W körüli teljesítménnyel. Az ezzel a keverőerősítővel egy darabig biztos elég lenne.
Hát a Warfedale SVP-15 az egy 8 ohm-os hangfal, RMS-ben bír 200W-ot, programban 400W-ot, csúcsban 600W-ot.
A Behringer PMP2000 8 ohmra RMS-ben tud adni oldalanként 165W-ot, csúcsban 225W-ot. Ennek fényében ez egy jó párosítás is lehet. A lényeg, hogy ne hajtsátok torzításba, mert az teljesítménytől függetlenül elég könnyen nyírja ki a hangfalakat. Valamiért nem szeretik, ha egyik pillanatban az egyik végállapotban kell lennie a membránnak, a másik pillanatban meg a másikban... :)
A hangfal 97dB/1W/1m érzékenysége mellett ez kb. közepesen hangos klub bulikig tűnik elégnek, az elérhető hangnyomás úgy 118-119dB/1m max. Ez ugyan ránézésre nem kevés, de egy hangos dobbal, kicsavart torz gitárral, stb-vel ezt még simán le lehet ordítani. Persze ezek klub szinten már eleve ölnek...
Köszi szépen a segítséget!Igazából mikrofon nélkül venném a cuccot,mert azt tudok kölcsönkérni egy darabig és már a keretem is emelkedett!Az alábbiakról esetleg tudtok valami véleményt mondani?Ezek kompatibilisek vajon?
-Behringer PMP2000
-Wharfedale SVP-15
Szerintem ez erősen attól függ, hogy mire is kell neked énekcucc és hogy mit értesz énekcucc alatt.
Kezdésnek szerintem a keverőerősítő + 2 hangfal vagy a keverő + 2 aktív hangfal megoldás a járható út.
A keverőerősítősnek talán az a hátránya, hogy ha idővel cserél hangfalat az ember, akkor jó eséllyel a keverőerősítőt is kell majd egy nagyobb teljesítményűre, míg aktív ládánál úgyis egybe vannak építve. Az aktív hangfalak pedig általában használhatók monitornak, ha az ember tovább lépne és venne egy bikább front cuccot.
Aktív hangfalak hátránya, hogy ebben az árkategóriában csak nagyon műanyag hangú dolgok léteznek, míg passzívban azért szokás fát használni legalább anyagnak és azt szerelni valami alap hangszórókkal.
Ja és az egészhez jön, hogy újonnan 150e forintból megúszni a mikrofon, mikrofonállvány, mikrofonkábel, keverő/keverőerősítő, kábel, aktív/passzív hangfal, hangfalállvány csapatot nem lehet. Vagyis de, csak nagyon piciben, ami rögtön elhalálozna egy doboson.
Szóval szerintem ami a legesélyesebb: használtan keríteni 2 normális hangfalat, egy keverőerősítőt, mikrofont, állványokat, kábeleket.
Így hirtelen szétnézve a használt piacon:
Eladó egy 200W-os Yamaha EMX 640 keverőerősítő és 2 db 150W-os Fender láda. Újszerű állapotban 115000Ft-ért. (Balasagyarmat)
Persze mindenfele szoktak mindenféle motyókat hirdetni.
Na hirtelen ennyi... :)
Sziasztok!
Szükségem volna egy kis segítségre.Szeretném megvásárolni életem első komplett énekcuccát,de meglehetősen tanácstalan vagyok.Van rá kb 150.000 Ft-om és szeretném ebből az összegből a lehető legjobb összeállítást összehozni!Végignéztem jó pár oldalt,voltam hangszerüzletekben is,de érdemleges segítséggel nem igazán szolgált eddig senki,én meg nem nagyon értek ahhoz,hogy mihez mi való.
Előre is köszi!
Nem, én pici miksiállványokat használok ha kombót akarok hangosítani. Mondjuk a leírásban azt írják, hogy az i5-höz tervezték, de minden könnyebb miksihez jó. Ez alapján lehet nem is bírná el a CX112-t, lekonyulna a flexibilis része.
Amúgy az ilyen drága benne, hogy egy neves márkából akarsz venni valamit, amit rendszeresen használnál. Így árra simán összemérhetővé tették egy profi K&M állvánnyal, mert néhányan úgyis megfizetik.
Ár terén nekem a kedvencem a Micro sorozathoz gyártott csillapított kengyelük. Gyakorlatilag egy fém gyűrű benne egy gumi gyűrűvel és 8e Forintba kerül... Azért vettem 2-t, mert kell... :)
Hogy hivják azokat az állványokat amiket a 4X12 es gitárládára szoktak tenni ami tartja a kondis micet?
rá van rögzitve a ládára mi az angol neve ebayen hogy tudok rákereseni?
köszi helló
Lehet szó a tesztről, most azonban rendes hozzávaló elektronikát, fejet-ládát keres a gazdi. Többféle húrláb is készült hozzá, ez a leggazdagabb hangzású - igaz, minden húrcserénél újra kell pozicionálni:)
Szép darab! Offtopikként berakhatnál róla egy teljes fotót, kiváncsi vagyok hogy néz ki... :)
Amúgy meg tényleg ki kéne próbálni, a leírásod alapján még működhet is korrektül a hangszerre. Ha a világ általam érintett tájainak egyikén laksz (Székesfehérvár-Budapest-Gödöllő tengely), akkor szívesen beugrom egyszer egy teszt erejéig.
Kösz! Futottam néhány kört már ezzel az egyedi építésű hangszerrel, ami a basszgitár és a nagybőgő között van félúton. Gyönyörű hangja van erősítés nélkül is, azonban élő unplugged koncerten problémás volt, hogyan szóljon kifelé is jól, és a nem akárkit kísérő zenekart is inspirálja a színpadon. Eddig több pu és bőgőpiezzó elvérzett rajta, mígnem valaki talált egy kurva régi single coil gitár pu-t, amivel majdnem tökéletesen szólt, de akkora zajt produkált, hogy a technikai személyzet bedobta a törölközőt. Na ekkor kaptam meg a hangszert:)) Átépítettem és leárnyékoltam az elektronikát, a zaj szinte nulla, de igazán úgy szól jól, hogy a pu tiszta jeléhez keverve van egy külső kondimikrofon is, ami a bőgő jelleget erősíti a soundban. Állványos miki körülményes, úgy kéne valahogy, ahogy ti csináljátok, mert a húrláb hasonló a bőgőéhez. Egyébként így néz ki most az elektronika:
Az eljutás relatíve egyszerű volt: egy ismerős bőgőre használta. Tetszett, ahogy szólt.
Az biztos, hogy megvannak a dög korlátai gerjedékenység terén, de ha a cél egy természetes bőgőhang visszaadása halk színpadi körülmények közt, akkor szerintem jó választás. Azzal szoktunk még játszani, hogy ha nem gerjed a dög, akkor simán felcsíptetjük a hídra hogy nézze a testet messziről, így természetes a hang. Ha célszerű a jelszintet növelni, akkor meg a híd G húr felöli szélére csíptetjük és lehajtjuk a mikrofont a fedlaphoz közel (persze nem F lyukra) - így kevésbé természetes, viszont szól mint a güzü.
Akusztikus basszusgitártól azért félnék, mert azok általában halk jószágok, míg a bőgőnél azért hang is van, amit tud venni a mikrofon. Cserében egy jó akusztikus hangszer soha nem gyaláznék meg egy hangszedővel. Egy hangszedő az életben nem fog úgy szólni, mint maga a hangszer... :) Ennyi erővel lehet használni egy vacakabb hangszer hangszedővel meg egy jó hangszert akusztikusan.
Viszont ha kiválasztotok egy miksit, mindenképp próbáljátok ki az adott akubasszusra, mert könnyen lehet, hogy előbb gerjed mint szól.
Mik a tapasztalatok a bőgőnél használt ATM350-nel? Akusztikus basszgitárhoz keresgéltünk pu-t, piezzót vagy miksit, de az ATM350-et kifejezetten hegedűre ajánlja a gyár, ezért nem mertük csak úgy kísérletezésre megvenni. Hogyan jutottatok el ehhez a mikrofonhoz?
Az áram kérdés remélem úgy lesz, mint tavaly, akkor kaptunk 3*16A-t dedikáltan. Ez ugye nem sok, de nem is lesz nagy motyó. Elvileg lesz 4*800W szub, 2*650W top, 5/6 monitor, 4 500W-os derítőlámpa, meg amit a kedves kollegák még hoznak a színpadra. Mondjuk ennél sokkal több nem kell ahhoz szerintem, hogy élvezhető legyen, a magunktól telhetőt meg meg fogjuk tenni, hogy legalább countryra emlékeztessen a hangzás a korábbi DJ helyett...
Tavaly bizti csak addig ment le folyamatosan, amíg az egyik fázisunkról ment a sörcsap, mert azt még nem tudták bekötni máshonnan. Aztán buli előtt meguntuk, hogy lemegy mindig, és kihúztuk a pultot. Utána nem volt gáz... :) Remélem idén is megússzuk a tervezett 11.700W-os felvétellel...
Na de hogy ontopic is legyek, ezek fognak melózni a színpadon:
Audix: 4 db OM7 (ének hangos csapatnál), 1 szett DP5a (dob), 3 db M1290 és 2 db M1245 (akusztikus hangszerek és overhead), 2 db VX10 (ének halk csapatnál) és remélem addigra 2 db SCX25A (kombók, csoportmikrofon)
Neumann: 2 db KMS105 (ének halk csapatnál)
Audio Technica: 1 db ATM-350 (nagybőgő)
Hát igen, Gárdonyban inkább a dob lesz a szűk keresztmetszet, nem a mikrofon... :) Bár tavaly se szólt gázul a kölcsönkért dobcucc, de azért nem egy mittudoménmilyen csúcs dob volt.
A ridert elnézve nálatok 12 Audix fog melózni a színpadon... :)
Akkor én nyertem: a "modell" mellett még két NT55 is van, és még mindig nem tartok 107 eFt-nál... Ahogy a depresszió mondja: "a valódi érték magától fénylik" - nem a gyári logótól:)
Az Audix DP5a szettemet 107.000 Forintért szereztem be. Inkább a teljes szett kengyelekkel, tartókkal, kofferrel, mint a modellezés valamivel kevesebbért... :)
Hááááát, még gondolkodom, de én eleve nem foglakozom szarokkal. Az audix D6-i5-D2-D2-D2 dinamikus láncot (ami több, mint 200 rongy még régi áron is) pl. 80-ból modellezem neked úgy, hogy nem mondod meg, mikor melyik szól...
A részletekről, jutalékról bővebben mailben - kalandorok kíméljenek!:))
Erről egyelőre nem szívesen, mert egyrészt még nem zenei környezetben vizsgálgatom, hanem elsősorban a gyártó által bevitt innováció kérdésében. Igaz, itt már alaposan szétválik a mezőny - és ez teljesen független az áraktól.
Ha elkezdjük a vizsgálgatnia kapszulák elvét, és az ezáltal elérhető teljesítményét, eléggé felborul a kereskedelmi besorolás. Nem arról van persze szó, hogy nem a D6 az utóbbi évek a legraffináltabb mikrofonja, de az audix legalább annyit trükközik a pozicionálással, mint a többi gyártó. Elég azonban lecsavarni a rácsot, és tesztpadra tenni vagy néhány diagramot felvenni a kapszuláról... És bizony számos lepel lehullik!:)))
tudom amúgy a mikik hiányosságait, a komplett dobmikiszett olcsóbb(bár nem az enyém),mint egy normális mikrofon,de ez volt éppen...
de beszélj már kicsit azokról a dobmikiszettekről,melyik típusok is pontosan?mik a tapasztalatok?
Na, mivel érdekel a dolog - éppen itt van nálam egy kosár (audix, shure, audio technica, t.bone, stb) dobmiksi tesztelésre - végighallgattam másik gépről háromszor is a felvételed... Hifi fülessel is, meg hangfalakra (EV) kinyomva is. Nem a zenéről beszélek, csak a hangzásról (de mint tudjuk, az ugyanaz: a médium az üzenet)):
Vékonyan szól, nincs elég kraft benne, pedig a zene tudná bontani a falat. Nem egyszerűen a mélyhang hiánya, mint inkább a dinamikája hiányzik. Ezért elsősorban a lábdob totyakos lazasága felelős, ezzel a trottyanós, elkenős hangzással sose lesz kordában tartva a többi hangszer, mert úgy hangzik, mintha a dob kullogna a többiek után, pedig nem... Ehhez méltóan van elkenve a bassz is. Kicsit a hangtartománya is korlátozott, de talán nem is annyira lefelé, hanem a kontúr, a karakter hiányzik.
Vékonykának vagy inkább testtetlen fakó hangnak , ezért halknak tűnik a pergő hangzása is. A tamokra nem mondok semmit.
Összességében dinamikátlan az egész, így a 3:16-kor induló szóló szép íve sem jön ki (halk is). 3:40 körül már teljes katarzisnak kéne dübörögni gépfegyverropogással, ehelyett kontrollálatlannak tűnő káosz van, dinamika nélkül. Sajnos a feszesebb hangzáshoz újra kéne gombolni a mikrofonozást (is).
A természetes hangot lábdobnál szerintem ott bukod el először, hogy az első bőrt kimikrofonozod, ne adj isten egy bőrre vágott lyukon betolod a miksit. Az már, hogy annak a mikrofonnak milyen az átvitele, majdnem mindegy... :)
Hinni azt lehet, sőt köll is, de a legsikeresebb hardverek ugyanígy szét vannak offolva - vagyis hangolva -, lásd az Audix legdrágább dobszettjét. Ha valami, akkor a D6 aztán abszolút természetellenes átvitelt produkál - ha már a lábdob is így szóba került.
kezdek felbátorodni.:D:D:D
én hiszek abban amúgy,hogy,hogy egy jól szólós dobot nem kéne agyon hegesztenem.pl. kipróbáltam egy-két szoftveres eq tamokra javasolt beállításait,na azok köszönőviszonyban sem voltak semmilyen általam preferált természetes hangzással,tompán puffogtak.
Erről az a vicc jut eszembe, hogy ma abban a korban élünk, amikor az üdítőben citromsav van, a bútorápolóban meg valódi citrom.
Ma is mindent próbálnak a valódi akusztikus hangtól eltéríteni, a digitális zongora meg pont a természetes hangra törekszik... :)
Múlt héten voltam egy bluegrass fesztiválon Holladiában, és hát ugye az akusztikus zene (gitár, mandolin, banjo, dobro, hegedű, nagybőgő, ének), de ettől még sok módon lehet hangosítani. Na ott is kb. az szólt jól, amikor pl. 4 ember körülállt egy nagymembrános mikrofont és csókolom. Tudták, hogy mit milyen távról kell csinálni, és némelyik olyan baromi jól szólt, hogy ihajj. Szerencsére a piezot erősen kerülte mindenki, de pl. a külön, közelről mikrofonozott akusztikus hangszerek is nagyon arcba szólósak tudnak lenni, az ének meg főképp.