héten felvettünk egy próbán pár nótát,olyan módon,hogy láb-pergő-overheadek(kismembrán),gitár,basszus(sm 58 kupak nélkül),tegnap hegesztgettem kicsit,és meglepően jól szólnak a tamok,pedig vagy 1m-ről hallották a mikik.majd linkelek.
2009-05-29 16:29 |
#2621
Jah, ezt vili, csak azt hittem van itt valami vudu is a háttérben, amiről nem hallottam még. A lényeg, hogy duplán van mikizve. Ha a sodronyra is volt külön, akkor meg triplán.
Azzal a kiegészítéssel, hogy a kondi miki az sebességmiki volt (mert lehetett volna az attól még nyomás miki, hogy kondi).
Amúgy nem én, hanem a stúdiós, én csak szemléltem az eseményeket... :)
Hát különösebben nem megyek bele, mert nem tudok... :)
A nyomás mikrofonnál a membrán egyik oldalán jön a hang, a másikon egy zárt (vagy részben zárt) kamra van, a membrán két oldala közti nyomáskülönbség lesz az elektromos jel.
A sebesség mikrofonnál a membrán mindkét oldala a levegőben lóg, és az elektromos jelet az érkező hullámok sebessége adja.
Hogy miért jó, ha van mindkettő, azt ne kérdezzétek, gondolom erre kb. a profik tudják a választ.
Ezt a nyomás-sebesség dolgot részleteznéd egy kicsit? A akusztikai fogalmakkal tisztában vagyok, de jelent ez valami külön elhelyezési szabályt? Avagy miért jó ha mindkét fizikai komponenst felveszed? Kösz!
déjvid pl. nagymembránosokkal rögzít tamokat,innen is volt az ötlet,csak továbbfejlesztettem.
azt mondja,hogy körbeverték párszor már,de azoknak(cad) nem lett bajuk.úgy tudom,inkább a szalagmiksik érzékenyek a kalapálásra.
környezeti zajra meg visszavenném az érzékenységet az előfokon és szerintem ez megoldja ezt a gondot.
Ha már tamokról van szó, egy MD421-et is ki lehet nyírni egy jól irányzott ütéssel:) Én szoktam kondit használni tamra (CAD m179) elég erős, kapott már, de bírja:) Jó a hangja, és nem is drága.
Igazság szerint nem tudom, hogy miért még mindig a dinamikus miksi a divat dobra.
Egyszer azt olvastam a kondik ellen szóló dolgok mellett, hogy a dinamikus azért nagy előny, mert a kondi érzékeny a mechanikai behatásokra, és ha egy óvatlan dobos odasuhint neki, akkor jó eséllyel rokkant lesz a miksi a hátralevő életében. Az SM57 meg körberöhög egy ilyent.
Talán az se előny, ha túl részletgazdag a hang, lehet beleszól túlzottan a szett maradék része... jó kérdés...
Mindenesetre pergőből stúdió körülmények közt a kedvenc hangom az volt, amikor egy dinamikus miksi volt felrakva nyomásmiksinek és egy nagymembrános kondi sebességmiksinek. Na az úgy szólt, ahogy annak kell.
Az árak fixek, beszámításra esetleg minőségi aktív DI box érdekel vagy ráfizetek gyári 400V-os, FI-relés betápra.
Helyszín: Székesfehérvár, Gödöllő és néha Budapest.
Kontakt a nevem alatt.
van egy splitterem eladóba! rendezvényekre zseniális, Drawmer 4x4 kickbox active splitter" névre hallgat. rádugsz 4 mikrofont, 4 úton tudod splittelni veszteségmentesen. vagy pedig 1 mic esetén tudod a következő 4es csoportba linkelni, így 1 mikrofon jele akár 16 kimenetre is küldhető! extra: fülhallgató-erősítő. még extra: vákuumzáras műanyag strapakoffer, így vízálló is. 120e kp-ért vihető!
Sziasztok! Ének és gitárláda felvételére szintén alkalmas kondimikrofont keresek. Használtatok már AT2020-t? Mik a vélemények róla? Elég jó árban van, és nagyon jókat olvasok róla.
Akkor mondok egy lényegesen jobbat mint a Rode M2, amit talán ki is próbálhatsz, és majdnem féláron meg is kaphatod: AKG C535 EB
(Magyar leírás itt a hangmesteren is van róla.)
A nevem alá teszek egy mobilszámot, amit hívhatsz a témában, kérdezd meg a csávót, megvan-e még a miki...
Üdv! Köszi, én is hasonlóképpen vélekedtem mikor olvastam a paramétereket. Sajna körülményes a miksi kipróbálása, viszont anélkül nem merem megvenni. Szép napot!
Ha jó hangja van az énekesnek, ez a miksi - az adatlap szerint - tuti, hogy nem fogja elqúrni:) Mondjuk, illúzórikusan érzéketlenre kapcsolták az átviteli diagram rajzolásakor a műszert, de ettől függetlenül ritka szép egyenes a közép(ének)tartomány. (A 35 Hz-es alsó freki azért kicsit túlzás, hiszen kb. -15 dB-re esik a diagram szerint.) A Rode igazi előnye azonban az lehet, hogy nem kínai és nem is mexikói betanított munkások rakják össze, így a 10 év gari is komolyan vehető.
Üdv! Valaki ismeri ill. használt már Rode M2-es miksit. Szinpadi énekre kellene.
http://www.studiotech.hu/rode_m2_sznpadi_kondenztor_mikrofon.html?category_id=0&manf=4
javaslom ennyi pénzből a tesco gazdaságos Hama mikrofont belegyógyított kínai mono jackdugós véggel, kb ennyiért is szórják a legolcsóbb, tűrhető árú, de épphogy elfogadható minőségű mikrofon amiről tudok, szintén a beyerdynamic számlájára írható, 12.5k-ért, tokkal kábellel.
szerintem két opus 39 vagy 39s jóbarát lehet, ez összesen 25-30kból kijön, vagy pedig kicsit többért egy tgx48 plusz egy opus 39 és máris van két különböző közepesen jó minőségű mikrofonod két különböző torokra, ez összesen 39k, nyilán a jobb hangút megkapja a főhős, a másik pedig mehet hátra vokálozni.
Sziasztok!Ebben a témában is laikus vagyok,és a segítségeteket szeretném kérni.Keresek olyan,olcsóbb,de megbízható mikrofont,ami a psr2000-hez csatlakoztatva tisztán és jól szól.Csak itthonra kell kornyikáláshoz.Van egy régi piaci borzalmam,de az nulla.Milyet vegyek,ami max.5000ft,de jól szól?Ha esetleg van valakinek egy ilyen,használtan eladó,akkor írjon az emailomra!Köszönöm!
Torokra kell 2db, persze a keret elég szűkös, kb.25-30k
marad a miksikre...Tudom, hogy ez k@rva kevés, de hát ez
van. Használtan láttam most Opus59-et, ezért is kérdeztem
rá! Köszi a segítséget!
Közel rakom a kondit eléggé. Szerintem olyan 5 cm a hangszóró peremétől.
Dinamikusból nem szeretem azt a hangot, ahogy közelről mikrofonozva szól. Távoli mikrofonozást cserében nem lehet élőben használni.
Közelinél viszont gerjedés, zaj összeszedés szempontjából kb. mindegy, hogy dinamikus vagy kondi, mert olyan hatalmas a jel, hogy nehéz ráfázni vele.
Szerintem mindenki próbálja ki egyszer ha teheti, jó móka.
Koncertkörülménynek kb. annyi kell, hogy ne legyen por, ne öntse le a kedves fellépő sörrel, ne rúgják fel, ilyesmi. Én rendszeresen nagymembránost (AT4033) használok gitárláda előtt és csak akkor van baj vele, ha a dobos kitalálja, hogy nem hallja a mellette bömbölő ládát, és neki még sok kell a kontrollba abból. Hangra viszont az én füleimnek sokkal jobban bejön, mint a közelről dinamikus miksivel megfogott hang.
déjvid szerint például svéd zúzdakörökben kismembrános kondikkal rögzítenek gitárt,tekintve a relatív korrekt frekimenetet főirányban,ez hihetőnek is tűnik.
Azért azokra a hangmintákra baromi kiváncsi lennék, mert az sm57 utánzatok (T.Bone MB75, LD Systems D1057, DAP Audio PL07, vagy a vaterán 19 ezerért árult összes "eredeti" sm57 :)) azért baromira nem úgy szól, mint az eredeti, akár usa, akár mexikói Shure sm57. Már csak azért sem, mert nincs bennük trafó, teljesen más a keverővel történő impedancia-illesztésük is, így a frekimenetük is, bármennyire is hasonló a kapszula.
Volt egy weboldal, ahol letölthető hangmintákkal illusztrálva összehasonlítottak egy marshall-láda elé rakott tucatnyi mikrofont, és nem nagyon virított az MB75 a mezőnyben, még a 30 dolláros ára tükrében sem. Az MP3 felvételeken is átjött a különbség: test nélküli, magasba húzó, enyhén zavaros hangot produkált. (Sajnos eladták a domainnevet, másfél hónapja nem elérhető az oldal. A képeket igen, de a hangmintákat elfelejtettem lementeni, pedig már vagy tucatnyi hangmester odajárt naponta hallgatózni.)
Nos ezen a teszten messze a legdögösebb hangot az a hármas kombináció produkálta, amely 2 db különböző szögben beállított, rács nélküli(!) shure 565 SD + 1 db Rode NT1 kondimiki produkált. Csaknem takkra ugyanezt a fílinget hozta az 1 db Audix i5 + Rode NT1 kombináció, aztán egy elég nagy szünet következett. Az sm57 sem magában, sem kombinációban nem nagyon rúgott itt labdába, elavult hang, valójában a rock-tradíciót (meg a hangmérnökök lustaságát:)) lehet eladni vele. Erre már elég sokan rájöttek, és elég sok különböző gyártmányú trónkövetelő van. A legsikeresebb az i5, több minőségi riderben előzi meg az sm57-et. A fórumon is van valahol link konkrét példára, ahol egymásnak eresztik őket.
És minél jobb minőségű a gitárhang, minél szeriőzebb a játék, annál nagyobb a különbség - az i5 javára.Például itt>
mekkora a keret? gitárra én az opus69es mikrofont szeretem, bézgitárra m99 vagy opus99est, de azok drágábbak. Opus 59est nem vennék, már megszűnt, bár kapszulát még lehet hozzá kapni. Mindegyik tűrhető mikrofon ezért az árért, de rettentően kiegyenlített hangképet és lineáris átvitelt egyiktől sem szabad várni. Ha torokra kell, akkor javasolt előtte elvinni az énekes kollegát egy ilyen mikrofonnak megmutatni, hogy ne legyen zsákbamacska. Ha van konkrét kérdés, szivesen válaszolok, azonban nagy általánosságban kár beszélni a mikrofonról, mindegyik másmilyen.
Dehogyis, távol álljon tőlem. Az az igazság, hogy nem sűrűn vagyok gépnél. Főleg most, hogy itt a nyár. Inkább elmegyek fényképezni, sétálni, biciklizni csak ne kelljen itt görnyedni...
Na de akkor: MB75
Röviden tömören: jó! De tényleg. Mielőtt megvettem, a forgalmazóktól és és kereskedőktől egyaránt szereztem leírást, karakterisztikát, szóval minden írott infót. Azt kell mondjam azok alapján leginkább az SM58-ra hajazott. Gondoltam megveszem, nagy gond már nem lehet.
Itt szeretném megjegyezni, lehetőleg -akinek persze van lehetősége rá- személyesen vegyétek meg! Távolkeleti termékhez hűen nagy a szórás... Ha van ideje az embernek, megéri többet is kipróbálni.
Szóval, a mikrofon egy nem túl ízléses mezei kartondobozban(!) kapott helyet. Magyarán fosban. A csomag tartalma volt még egy mikrofon kábel és egy kengyel menetszűkítő. De nem értem, ha kengyelt nem adnak hozzá, akkor miért a szűkítő? Agyrém...
A mikrofon kidolgozása szerintem nagyon jó. Az anyagok nem sorjásak, minden passzol. Szerény véleményem szerint a "kici kínaiak" egy nagyon jó kópiát dobtak össze.
Hangban nekem kicsit "tompábbnak" tűnik mint az SM57 és valahogy a mélyátvitel nem az igazi. Hajlamos kicsit "puffogni", ami persze önmagában nem feltűnő vagy zavaró, de ha az ember egy SM57 mellé rakja, ott bizony előjön. Ez persze nem egy egetverő probléma. Ja igen, az elején említettem, hogy az írott adatok alapján az SM58-ra hasonlít leginkább. Nos, nem csak adatokban hasonlít, hangban is.
Összességében, az MB75 egy nagyon jó mikrofon. Gitárra, bézzre, pergőre és tamokra nagyon jó választás lehet! Bár a bézznél kicsit jobban előjön a mélyprobléma.
Én teljes mértékben meg vagyok elégedve vele, mindenképp beruházok még ilyen mikrofon(ok)ra.
A multimédiás (hangminták, képek) részt még ma felteszem, és linkelem.
Saját próbaterembe kell, két gitár-bőgő-dob motyóhoz,
rock zenéhez. Sajnos kicsi a keret, ezért ajánlották
az Opus 29,39-et, mint alternatívát(olcsó, de egész jó).
Az Opus 59-et láttam hirdetni használtan, ezért az is
érdekes lehet...Nem szeretnénk befürdeni, ezért lenne
jó vki hozzáértő véleményét is hallani.
Köszi
Bocsmá", hogy ilyen későn vagyok vazze"...
Most rágyúrok és megkeresem a hangmintákat, majd belinkelem őket. Aztán megpróbálom a tapasztalataim összefoglalni, és leírni ide...
Kedves sakkmatt! Ezúton köszönöm a segitségedet, de már nem aktuális a miki keresés mert vettem egy SB 58A-t kéz alatt 25e Forintért egy évesen .Nagyon jó, ahogy korábban is sokan ajánlották.Mégegyszer köszi: pestaba
A dinamikus mikrofon működési elve az, hogy fognak egy membránt, ráerősítenek egy tekercset és az egészet belehelyetik egy fix mágneses térbe. Ha a membrán rezeg a hangtól, akkor abból így elektromos jel lesz.
A kondenzátor mikrofonnál fognak két fegyverzete, amit elektromosan előfeszítenek. Az egy vagy mindkét fegyverzetet érő hang hatására a kondenzátor paraméterei megváltoznak, nekiállnak töltések mászkálni, és ezt elektronikával tovább fejelve lesz belőle elektromos jel.
Általánosságban a dinamikus miksi strapabíró, legtöbbször kevésbé gerjedékeny és olcsó(bb), cserében a hangkép sokkal kevésbé részletes, halk/távoli hangokra egész vacak hangképet tud produkálni.
A kondi miksik érzékenyek a mechanikai és környezeti behatásokra, általában fantomtápot (legtöbbször 48V a fogadó egységből) igényelnek a mikrofonba épített elektronikához, sokkal érzékenyebbek a dinamikus társaiknál, ám emiatt könnyebben gerjednek és összeszednek a szípnadról mindent (pl. egy kondi énekmikrofonban szól a komplett színpad, ha pici helyen nagy hangerőn ütnek egy dobot, bömböl egy villanygitár, stb).
Szerintem ha halk zenét játszik egy zenekar (pl. 2 akusztikus gitár és ének szolídan), akkor a kondenzátor mikrofon sokkal jobb választás mint a dinamikus, egyszerűen azért, mert sokkal szebben szól. Egy hangosabb rockzenekarba viszont nagyon nem ajánlott kondi mikrofont rakni énekre, mert használhatatlan még a nagyon profi változat is.
Szia Gregbase!
Ha már így említetted, kifejtenéd, hogyan lehet megkülönböztetni az eredetit, a hamistól (Shure Beta58A)? Csak mert most készülök én is beruházni egye és nem szeretnék melléfogni. Előre is köszi.
Skacok!
Nekem van 2 db beta 58-as. Az egyiket megtartom a másikat odaadom egy haveromnak (nem eladom).
Egy picit különböznek A kis beta tábla rajta, meg itt ott nüansznyi kis eltérések. Természetesen egyik sem hamis (arról sokat olvastam, hogy hogyan különböztesd meg). Arról lehet szó, hogy talán egyik usa, másik mexikói, vagy más évben. Erre vki tud vmi infot adni, melyik milyen lehet, mert nyilván a "jobbat" tartom akkor meg.
Természetesen nagy tónusbeli különbség sincs, bár ezt stúdió körülmények között kéne tesztelni, nem próbán, de most azt nem tudom.
pestaba, hívd fel ezt a hangos csávót: 06-20-465-4305, több eladó énekmikrofont is hirdetett pár hete valamelyik apróneten, elég jó áron. Pl. van neki 40 körül nagyon újszerű és nagyon állat Audio Technica AE4100, ami átharapja az egész színpadot, akkorát szól, de van finomabb cucc is, ha arra vágysz (beta87, AKG, stb. - ha még megvannak...) Valszeg ki is tudod próbálni.
nem rossz télleg,de ki beszélt sm-ről?
amúgy színpadi énekre nem hiszem,hogy drága dolgokat vennék.
akinek nem felel meg a beta sorozat,azon egy neumann sem segít.
úgy értem,ahogy winnëtou mondta,ebből kijön két db shure beta 58,ami a világ egyik legtöbbet használt színpadi énekmikrofonja,és messze nem 70e.kis érzékenységű,ezért nem gerjedékeny,jótékony mélyemelése van közelről,meg ad egy kis levegős presence-t is az éneknek,szóval imádják a "fakó hangú" énekesek is,mert testet ad a hangnak.nekem ezekkel van tapasztalatom,a hangosító cég,ahol néha besegítek,ezekkel dolgozik,nem sérülékeny,de "bele kell szólni" azért.ha letekered a kupakját,akkor tök jó gitárláda mikizésre,az sem mindegy szempont.
Arra gondolt, hogy abból az árból kijönne 2 darab Beta58A akár. A Beta58 tényleg egy jó miksi (feltéve ha nem hamis).
Az Audix OM7 szerintem akkor javasolt, ha hangos színpadon kell használni, nagyon monitoroznak és az illetőnek van kraft a hangjában. A karaterisztikája nagyon irányított és a miksi tényleg nagy hangnyomásra van kitenyésztve, szóval kb. be kell kapni a miksit és kell erő a hangba.
Lágyabb műfajokhoz vagy kevésbé erős énekesnek ott az OM6, ami sokkal nyitottabb mikrofon, érzékenyebb, de hasonló a hangja az OM7-hez.
Az OM5-ös inkább a naturalizmus fele megy el. Nincs benne az a mélyemelés, mint megszokott az átlagnál, így egyeseknek telefonhangnak tűnik, pedig csak természetes. Hangminőségre ez is hibátlan, de talán ez a legfinnyásabb a 3 közül az énekesre.
Szóval ha az OM7-esnek megfelel az énekes, akkor az semmiképp sem egy rossz választás szerintem. Egy OM7-est árultak sokáig Aproneten olyan 45e körül. Talán még most is megvan, csak épp a hirdetés járt le.
Persze ettől függetlenül sok gyártónak van jó mikrofonja.
hclaca:hogyérted a 2db Beta 58-at, nekem csak egy igazi énekmikrofon kell! ERRE KÉRTEM BARÁTI TANÁCSOT!//Köszönöm a segitséget.Most a PC mögött ülök és bűvölöm a monitort...PiBá
Haliu Winnettou!Nem találtam az umlautos e-t,bocs! Köszönöm a reagálásodat,de tényleg tanácstalan vagyok.A Sennheiserem a legolcsóbb tipus, de hidde el, hogy egy névtelen darab jobb volt és ez kivágta nálam a biztositékot:ennyire szemét nem lehet a kereskedelem. Az Audix OM 6 v.7 számomra ismeretlen.Ha tudsz, légyszi adj tanácsot, már Yamaha topikban is kuncsorogtam ezügyben!
Véleményem szerint zene és színpadi hangerő függvényében az Audix OM6 vagy OM7 megér egy misét. De ha egy felső kategóriás Sennheiser szerinted fing, akkor mindenképp hallgasd meg vásárlás előtt, hátha az Audix se jön be.
Nekem van mindegyikből, mindegyik máshogy jó. Az OM7-et bármikor kirakom látatlanba egy rock bulira, mert jól szól, nem szedi össze a zajt a színpadról és extrém módon monitorozható. Persze lényegesen olcsóbban megvásárolható, mint az itthoni listaára (ami 84.600 Forint).
Kedves Barátaim! Ajánljatok nekem egy elérhető árú gyakrak használt tipusú énekmikrofont kb. 70 ezer piz körülit! Jelenleg sennheiserem van,de mint a fing csak annyit ér, pedig nem volt egy olcsó jószág! Olyan legények szóljanak,akik dolgoznak tűzközelben !Köszi PiBá.