A Fishmannak is vannak minőségi(!) piezós (húrlábas), valamint az üregnyílásba elhelyezhető pickup megoldásai is. Magát a márkát Szabó Sándor ajánlotta még igen erősen a figyelmembe úgy 10 éve.
ha minőségi hangszermikrofot szeretnél, akkor javaslom a DPA 4099-es szériáját, van dedikáltan akusztikus gitárokra is. Ismerem még a beyerdynamic hangszermikrofonokat, azok is minőségiek, a Fischman elektronika pedig többnyire piezzos, beépítés után az is zseniális, tetszik még, hogy egyes darabok még mikrofonelhelyezést is tudnak modellezni.
ha minőségi akusztikus-hangszer kihangosítást akarsz, akkor javaslom a Fishman rendszert. Hazai disztibútor a Forte acoustic. Ezek profi megoldások, ne vacakolj 500Ft-os piezóval, mert annyi erővel a fülhallgatód is beleteheted a hangszerbe, annyi hangot az is öszeszed.
az sima jelkivezetés, nem kell hozzá táp. én nem hallottam erről még, nem tudom hogy működne-e, ha van egy felesleges hangszered akkor lehet barkácsolni, még bármi lehet belőle.. viszont azt nem hiszem, hogy egy dedikált akusztikus hangszerhez készült mikrofon szintjének a töredékét hozná, elég gatyának tűnik.. és az sem mindegy hogy hova ragasztod ám. nagyjából 40-60k közt már lehet venni Fender elektroakusztikust, vagy ennek feléért Ovation(asszem) teknőshátú klasszikust.
A Mikrofonbűvölők és elektromérnökök segítségét kérném!
Szeretnék beragasztani az akusztikus gitárom belsejébe egy mikrofonkapszulát.
Nem tudom eldönteni, hogy dinamikus legyen-e, vagy kristálykapszulás?
A kérdésem: Kell e plusz külső feszültség a kristálykapszulákhoz, mivel szimpatikusabb nekem ez a magas kimenőfeszültség miatt! Ez egész 20mV ad le, míg az egyszerű dinamikus csak 2,5 mV-ot!
ERRÖL VAN SZÓ
valami jó kis hangkártyád van? effektek: compressor, chorus, reverb mindenből kicsi:)de próbálgatni kell, ami neked tetszik, azt a beállítást használd!nah meg eqzni is jó:)
sziasztok . házilag szeretnék pár nótát felvenni a cubaseval.kérdésem az lenne hogy tudom azt beállitani hogy nekéssen az ének a zenéhez képest és milyen effekteket tegyek az énekre és kb mennyi az ideális . koszonettel
Jo akkor a kèrdès bonyolodik. Aramkondicionàloban kizàrolag a Furmant talàlta asszem 10 vagy 16 Amperes, 35ezer forint. A gondom az, hogy kèt probatermet hàlozatàt kène szürnie. Egy 25 amperes oràrol megy minden, tehàt a 16 amper kevès lenne, ha közvetlen az ora utàn kötnèm. A fö problèmàt a hösugàrzok motorjai okozzàk, megoldhato e a problèma, ha csak a hösugàrzok elè teszek be ilyet.
nemmondod hogy ugyanaz a kapszula:D ennél már csak az lenne izgibb, ha a beyer mikikről mesélne nekem valaki
50-100rugós kategóriában szerintem az ae3000 a leguniverzálisabb.
Nem hiszem, hogy pont az AE3000 lenne a világ leguniverzálisabb miksije. Akkor már inkább valami kapcsolható karakterisztikás spéci Neumann... :)
Amúgy nekem az AT AE-k közül az AE3300 szimpatikus, főképp mert szeretem az AT4033 hangját és használhatóságát élő zenére, és az AE3300-ban ugyanaz a kapszula van.
Üdv!
Tudja valaki hogyan lehet az elektromos hàlozat zajàt megszürni? A probateremben az ènekhangfalakban hallani a hösugàrzo zajàt ès ha egy elosztobol kihùzok valamit az is csattan egyet. Ha földhurok van akkor miböl vàgjam ki a földelèst? Egyfàzisù a hàlozat, minden erröl megy. Erösitök, fütès, szellözès, minden.
Többet licitáltam rá, de úgy tűnik annyira nem ismerik, hogy nem nyomták fel az árát valamiért... Aztán karácsonykor beesett a csomag anélkül, hogy fennakadt volna a vámon... pedig minden ott volt a csomagon...
Az én eddigi legjobb Audix vásárom egy SCX-one volt. 8 évesen, megkímélet állapotban 35e Forintért vettem eBayen. Itthon a listaára 194.400,-. Mondjuk kengyele és doboza nem volt, de ezt valahogy túlélem.
Persze ez kint is elég ritka...
gyerekek! ha megnéztek youtubon külföldi nagy hangositásokat az audix ott vna mindenhol! nekem van egy om7 meg egy cx112 profi cucc
kinnt usában többet használnak belöle mint shurebol
azért vettem elsősorban a cx112-őt mert a kedvenc zenekaraimnál is ezt használják live perforamnce.ra is és én is megvagyok elégedve a hangjátol telejsen azt kaptam amit vártam
kinntröl megkaptam 80 ért amikor itthon még 120 volt
Kérdezném hogy a Sennheiser Freeport -os ( a kéziadós) szériáról van-e valakinek valamilyen tapasztalata?
Vagy hallot-e felőle valamit.Mert ilyen vásárlásán gondolkodom
Köszi előre is.
Az sm57 klasszikus választás. Ha van lehetőséged több csatornán felvételezni, akkor nosza használd a kettőt egyszerre, a kondinak svsz kerekebb lesz a hangja. Segítség az elhelyezéshez a gitar.blog.hu oldalon.
Na, nem számoltam jól. Táv felezésével matek alapján 6dB-vel nő a hangnyomás, szóval elvileg egy 100W-on hajtott 100dB/1W/1m érzékenységű láda kb 6 cm-re tud produkálni 144dB-t.
A normális kondi miksik viszonylag nagy szögtartományban tudnak lineáris hangképet, de a valódi hanghoz úgyis akkor állsz közelebb, ha nem közvetlen közelről mikrofonozod. Stúdiókörülmények közt meg is tudod tenni, hogy keresel valami olyan miksitávot (pl. 10-50cm), ahol egészségesen szól a cucc.
Amúgy 100dB/1W/1m-es érzékenységű hangfal meghajtva 100W körül 120dB/1m hangnyomást kreál, azaz kb. 0,4 cm-ről mikrofonozva a membránt elvileg elérnéd a 145dB-es hangnyomást a miksi pozíciójában. Ilyent meg úgyse követsz el, szóval bírnia kell a miksinek.
Hallottam mindkét mikrofontípusra példát stúdiók életében. Én szeretem a nagymembrános kondi miksik hangját, de biztos ez is egyénfüggő.
Azt szokták ajánlani, hogy a membrán széle fele rakd inkább (de persze meg kell keresni, hogy hol tetszik a hangja), a miksit pedig picit forgasd ki a hangszóróhoz képest, hogy ne telibe kapja a hangot, úgy kisebb a membrán terhelése.
helló!
érdeklödni szeretnék studioban milyen mikrofonokat használnak gitár felvételénél, mármint elektromos 4es láda felállásban?
szoktak kondi mikiket használni? jobbak rá mint mondjuk a dinamikus sm57?
vettem egy audix cx112 -es nagymembrános kondis micit!
a manualban 145 db ig birja és ajánlják üvöltö gitár ládákra dob overheadekre stb....
szoval ha ezzel vesszük fel a gitárt hajthatom én a ládámat nem lesz baja? kondis micnél a hangszoro közepét vesszük vagy szélét?
köszi hello
Kismembrános kondi miksi vese kapszulával. Ezen kívül sokat nem... :)
Ja meg hogy összemért sztereó pár (teljes frekimenetben nincs 1dB-nél nagyobb különbség a kettő közt).
én meg szívom magamba folyamatosan a tudást, mint egy szivacs, folyamatosan hangtechnikázok, de még sosem MSmikóztam. egyszer szeretnék:) meg noiseless, ha csinázol mikrofont, meg előfokhibridet, ilyesmit, szerintem konzultázzunk!:)
Én használnék szívesen MS-t, de nincs 8-as miksim. Főképp élő zenei hangosításokra vagyok ráállva, úgyhogy egyelőre nem is lesz. Mondjuk egy pár AT4050-es miksit elfogadnék majd egyszer, de vannak fontosabb dolgok a listán.
Hello Metallik, Angel, Winnetou, Déjvid...és még sokan mások !
Én is örülök Nektek:)
Nem gondoltam, hogy egy tulajdonképpen szóra sem érdemes mikrofonnal sikerül megbolygatnom a nyugalmat:) Azzal nem kábítom magam, hogy személyemnek szólna:)
Csak okot kerestem a visszatérésre:)
Mi jó történt velem eddig? Dolgoztam, mint Ti is. Majd összeszedem a gondolataimat:)
Még a topic első negyedében igyekeztem itt is népszerűsíteni az MS mikrofonos sztereo technikát. Témától, akusztikától függően ha tehetem, alkalmazom is. Például játékfilm atmoszférája rögzítésekor, de komolyzenei felvételeknél és más műfajban is.
Kb 3 hete készítettem felvételt egy sráccal, aki egy különleges hangszeren - hang drum - játszik. Az illető nem más, mint az a valaki - "utcazenész" -, akit Jean Michéle Jarre is fölfedezett magának a pesti Váci utcán sétáltában, és felkérte közreműködőnek másnapi, Sport Aréna-beli koncertjéhez.
Lehet, hogy a történetet Ti is ismeritek a sajtóból, vagy netán a koncertről, ha nem, hát idebiggyesztek néhány linket, köztük a youtube-on látható koncert részletével is.
JMJ-t megelőzve, még áprilisban "fedeztem fel" a Belvárosban Pável Norbertet, akivel akkor, ott "külsőben" készítettem egy MS próbafelvételt. Egészen jónak tűnt, ezért elhatároztuk, hogy későbbi időpontban majd készítünk egy "igazit" is.:)
Ez váratott magára egészen novemberig, amikoris egy Pest környéki Templomban Pilisszántón, éjszaka megejtettük a felvételt, miután Norbert jelentkezett és elújságolta a JMJ-vel történt közös zenélést.
Előbbi egyik gyümölcse a most mp3-ban (192 kBit/s-os) idelinkelt darab is.
A hangszerről annyit tudok, hogy Svájcban, egy manufaktúrában gyártják (hand-made!), és az ára 1000 Euro körül mozog.
A felvétel alapját egy "self-made" MS sztereo, nagymembrános kondenzátor mikrofon képezi, melyet szintén egy self-made nagymembrános, kardioidba kapcsolt egészített ki, a hangszer alsó nyílására irányítva.
Felvétel technikája : csöves hibrid előfok (self-made:); Edirol-R4 , 24 bit 48 kHz, és a már említett mikrofonok.
A hallható anyag EQ, reverb és kompresszor-mentes, csak az arányok és sztereo-kép beállítottak.
Ez a szett megnyert számos dobmiksi tesztet. Persze attól még ízlés kérdése, hogy ki mit szeret. Mindenesetre a D4 tök jó bőgőre, a D2 pedig csellóra... :)
Érdekes. Az SCX-1 papírjában az is szerepel, hogy megmunkálva USÁ-ban. A többi USA cuccában csak az van, hogy tervezve, összeszerelve és tesztelve. Tehát ezek szerint ha USA összeszerelés is, akkor is máshonnan jöhet pl. a kapszulája... vicces dolgokkal trükköznek ezek is odaát...
Tévedtem, az SCX-25-re nem mondják, hogy USA. Az SCX-1-re viszont igen. CX-112 és 212 is USA jelzés nélkül van. Ezek szerint olvasni kell a sorok közt?
Érdekes, CX-101-nek nyomát se látom az Audix honlapon. Úgy tűnik ez valami korábbi széria volt és véletlenül se akarnak emlékezni rá.
Ma minden miksijüket úgy hirdetik, hogy tervezve, összeszerelve, tesztelve USÁ-ban. Aztán hogy egy kondi miksi elektronikát nem-e Kínából szereznek be, hogy utána USÁ-ban beleszereljék a mikrofonba, azt már nem tudom... :)
Van 3 Audix kondi miksim (2 db VX10, 1 db VX5, mindegyik ének miksi élő zenére), nekem nagyon tetszik a hangjuk. Most van úton egy SCX-one (szintén nem mai konstrukció), annak kiváncsi leszek a hangjára...
AUDIX CX-101 , avagy terítéken egy "noisy" stúdiócélú kondenzátor mikrofon "zajtalanítása"...
Üdv Mindenkinek !
Ismét kihagytam itt kb fél évet, vagy többet?:) De, azért igyekszem hűnek maradni az általam indított topichoz.
Anno, sokat foglalkoztam(tunk) a kínai eredetű, olcsón beszerezhető stúdiócélú mikrofonokkal, pro és kontra egyaránt. Széles ár- és minőségi skálán mozognak, ember legyen a talpán, aki megtalálja a "best buy" (legjobb vétel) tárgyát képező darabot.
Mostani üzenetem alanya a negatív példákat szaporítja. Hogy jelenleg is kapható-e, nem tudom, mindenesetre magam is láttam üzletben, méghozzá jó húzós áron : komolynak tűnő specifikációval és diagrammal felfestett felületű kis fémbőröndben kínálták kb 150 ezerért.
Ezért a horror összegért még a szakmai kíváncsiságom is lelohadt, ejtettem a horizontomból. És, bár kanadai eredetűnek mondták, azért egy üzletben gyorsan szétcsavarva előkandikált a kínai eredetű tartalom.
Most, egy stúdió tulajdonosa jóvoltából ismét képbe került nálam ez a típus, amiből korábban több darabot vásároltak. Bár, rendszeresen használják (alapvetően beszédcélú, filmes, televíziós dialóg felvételek), elmondták, hogy halkabb beszédnél bizony hallhatóvá válik a mikrofon saját zaja. (A mikrofont követő előerősítő makulátlan, szóba sem jön, mint zajtkeltő).
Szóval, ezzel a zajjal nem tudtak megbarátkozni (érthetően nem!), és megkértek, hogy ha volna valamilyen ötletem a kiküszöbölésre, akkor arra vevők lennének. Így került hozzám a bírálat tárgya.
Gyors specko kutakodás a neten : az egyéb túlzások (20-20000Hz....) és fölösleges információk (pl. súly) mellett találtam egy figyelemre okot adót is, mely szerint a saját zaj mértéke 17 dBA.
Szétszerelés után kiderült, hogy a mikrofon kimenete transzformátoros csatolású. Korábban sokszor említettem, mennyire felesküdött ellensége vagyok a hang útjába helyezett transzformátoroknak. Igaz, előnyeként viszont azt hangsúlyoztam, hogy zajmentesen lehet vele erősíteni, impedanciát illeszteni, és szimmetrizálni. Így, méginkább furcsa, hogy egy transzformátoros elektronika jelentős zajt eredményezzen.
Ezek után alapos áramköri visszafejtés, számolás, mérés. Elfelejtettem kihangsúlyozni : szó sincs meghibásodásról, sokkal inkább konstrukciós adottságról.
A legkézenfekvőbbnek a félvezetők gyanúba keverése tűnt...vajon képesek-e "zajtalanul" működni, s ha igen, akkor megfelelően beállított munkapontban üzemelnek-e? Ismét net : félvezető adatok letöltése pdf-ben. Ezek egyértelművé teszik, hogy mind az input fet, mind a transzformátor meghajtó tranzisztora zajos módban üzemel, köszönő viszonyban sincsenek a "zajtalansággal".
Átszámoltam, alkatrészcserékkel és áramköri módosításokkal, bővítésekkel (belső stabil táp) átalakítva a mikrofont, Neumann U87 szintűre csökkent a saját zaja. Ez már valóban professzionális szint.
A következő szintű durranást azzal lehetne elérni ugyanebben a mikrofonban, hogy a kapszula polarizációs feszültségét egy plusz belső DC/DC konverterrel jelentősen meg kellene emelni, megközelítve így a legjobbak zajszintjét. Ez lenne az igazi hab ezen a tortán.
Gyanítom, akad még bőven kínai eredetű, melyeknek elektronikája hagy maga után kívánnivalót, mint azt korábban is tapasztaltam.
Lehet, hogy mégiscsak van okuk, és joguk az igazi top modelleknek drágáknak lenniük?:)
Így hát, ha valaki(k)nek a fülét hasonlóan zavarná pl a zajosság, vállalom az orvoslást.
Üdv, noiseless (nick-emmel összecseng a fenti téma:)
Ha nagyon nincs lé, akkor nézd meg ezt, bár az ára miatt viccesnek tűnik egyáltalán nem rossz mikrofon. Van pár hangosítós haverom akik nyúzzák rendszeresen, és bírja rendesen.
Otthoni felvételhez (ének) keresek mikrofont, a cél nem kiadható anyagok készítése, hanem ötletek rögzítése és bandán belüli körbejáratása. Egy line6 studio ux-1-be menne balanced XLR bemenetbe.
Amit néztem (ebből látható, kb. mennyit szánnék most rá):
Shure PG48 - 8.900
Shure PG58 - 12.900
Beyerdynamic Opus 29S - 9.700
Ezek közül melyiket javasolnátok? (a drágább tényleg jobb-e, név mennyire számít, stb.)
Még1dolog: az említett line6 kütyüben nincs fantomtáp, de ha jól értem az nem is fog kelleni, tehát mehet a mikrofon xlr-xlr a cuccba, minden további nélkül (beépített előfok van).
Közben rájöttem, hogy a diagramokat nem találom sehol, szóval ennek fényében a hírdetés (ha már másra úgyse használja most senki a topikot...):
Oktava MK-012 sztereó mikrofon pár, 5 éves, viseletes, de jól működik. Vese karakterisztika. 10dB-s csillapító toldalék, doboz és orosz nyelvű használati utasítás mellékelve. Sajnos a mérési diagramokat valahova eltűntettem. 35.000 Forint.
Kontakt a nevem alatt.
Korábban írta valaki, hogy érdekelné, hogy ha eladnám, szóval berakom ide is:
Oktava MK-012 sztereó mikrofon pár, viseletes, de jól működik. Vese karakterisztika. 10dB-s csillapító toldalék, doboz és mérési diagramok mellékelve. 40.000 Forint.
Kontakt a nevem alatt.
az ART disztribútor a Bluesound kft. a viszonteladókból már több van, a Coda, Eldorado, Tajti, ésígytovább. ha véletlenül nem pesti vagy, egy mél formájában szólj rám, keresek vidéki viszonteladót ha valamit nem tudtok, kérdezzetek:)
Akkor inkább a C4000. De vedd fel 2 csatornán, a 2 mikrofonnal és válassz. A mikrofonok elhelyezése a dolgok rákfenéje. A minap készítettem egy felvételt AT3035 és AE3000 mikrofonokkal párban. Belerúgtam, elcsúszott, így az olcsóbb 3035 hangja sokkal jobb lett. Ha utána akarsz olvasni az elhelyezésnek, akkor itt megteheted.
AT2020 faja az OH-nak, és mivel a 2010-ben dett ua. a kapszula, az is jó, és az állványt sem húzza le.
Kórusra is jó lesz. Igen venni fogja a többi dobot, de ez a dolga az overhead mikrofonnak, ez (ezek) adnak teret a dobhangnak.
Viszont most az ATM-450 akciós a legtöbb helyen (biztos a Hangmesternél is). 2-t fizet 3-at vihet akcióban. Így van egy KIVÁLÓ OH párod és egy lábcin kondid.
Overheadre gondoltam AT 2010 mikrofonból kettőt.
Ill. ha a helyzet úgy kívánja (pl. nem zenakart kell hangosítani, hanem kisebb énekkórust, vagy énekest), akkor élőhangra is mehetne.
Jó az elképzelés?
Esetleg más vélemény?
Mennyire veheti a többi dobot?
Ez utóbbi mennyire hasznos vagy előnytelen?
Eddig csak csökkentett dobhangosítást használtam. Beta52 lábdob és RH Sound 2db OH. Bár vannak SM57-ek még, de azokat nem tettem fel, mióta megvan a Shure szett.
Ja amúgy frekiátvitelre szerintem kb. mindegy melyiket választod, 12KHz fölött az énekhangban nem nagyon van semmi használható. Mint ahogy 80Hz-en is simán meg szokták vágni a mikrofonokat, mert alatta nem emberi hang van már.
Adok-veszekben hírdetnek egy Shure PG58 szettet (ha jól tippelem miksi + állvány) 10e-ért. Az szerintem egészen korrekt dolog annyiért. A srác Záhonyban van, de úgy tudom van budapesti kapcsolata is, ha az neked jó lenne...
ha esetleg körülményes a mikrofonozás (mert pl nincs) akkor esetleg a felvett vonalhangra eressz rá valamilyen hangfalszimulációs progit (pl Guitar rig) az is működhet.
Srácok, a szükséges eszköz a mikrofon és a hangkártya (vagy gitár és hangkártya) közé: az előfok. Pláne ha kondimikrofonod van, aminek fantomtáp is kell:
Vadi új ART Tube MP csöves mikrofon előfok, gyári dobozában, karcmentesen, garanciával eladó Budapesten. Irányár: 12e (boltban 15e).