Mondjuk ezekből beszédre én inkább az Audio-Technicát vagy az Electro-Voice-t ajánlanám, az e901 és a Beta 91 inkább kifejezetten dobos célokra vannak hangolva.
nagy templomokban is inkább fixen telepített mikrofonokkal oldják meg. Kérdés, ha aműygy is kicsit a templom, minek a hangosítás, de ha mindenképp kell, akkor jobban a telepített, a mikroportos elég macerás lehet a papnak, ráadásul ha más olvassa pl a Szentleckét (előfordul) , akkor megint jobb a telepített. Érdemes a szószékhez/pulpitushoz egyet, valamint az oltárhoz egyet. A lényeg, hogy a hangfalak ne az oltár mögött legyenek, hanem kifelé nézzenek a hívők felé, úgy nemigen fog begerjedni.
Helló!
Kérdezném a hozzáértöket , hogy egy kis templomban, lehet a hangosításhoz használni mikroportot? Vagy inkább hattyúnyak mikrofonban érdemesebb gondolkodni?
A gerjedéstől tartok egy kicsit.
Tényleg szemléletes kép, köszi. A gain csak annyiból érdekes, hogy többet tudok rátekerni, ha kell - persze kérdés, hogy gerjedés szempontjából erre hogyan reagál a miksi. És persze használat szempontjából fontos kérdés, hogy mennyire kell "bekapni" a mikrofont ahhoz, hogy értékelhető legyen, amit beleéneklek (nem a produkció minőségéről van nyilván szó ). Erre mondtam, hogy a hangszínbeli különbségek számomra kevésbé lényegesek, mint a használhatóság (gerjedékenység, mennyire kell közel énekelni, mennyire tolerálja az "off-axis" éneklést, ilyesmi)
hogy egész pontosan mit "látsz" az átvitelből, az a gyakorlatban nem a karakterisztika görbén, hanem az ilyen-olyan keverők potiállásain látszik. A lentebb linkelt mp3-nál nyilván érzékletesebb az élő hangzás, ott ráadásul az is érzékelhető, hogy kb. mikor kezdenek gerjedni, és főleg, milyen tartományban a miksik. Ezt a tesztet 3-4-5 miksivel már vagy féltucatszor beraktam ide, de nyilván a tegnapi tapasztalat nem számít, csak a mai:). Ennél többtagú EQ-val még pontosabban lehet versenyeztetni a miksiket, de a nüansznyi különbségeknek nincs jelentősége a napi pusztítás gyakorlatában. Az mindeneset ordít a képről, hogy mekkora jelszintbeli különbség van pl. az OM7 és a 6100 között... És akkor mi van?:)
Nem is mp3 alapján kell választani (ki mondta?), arra azonban bőven jó illusztráció, hogy az "ellenpróba" az egyébként meglévő tonális különbségeket jól láthatóvá teszi a keverő potisapkáinak állására pillantva. Meg arra is tökéletesen jó, hogy a hasonló eredmény kitekerése után gyakran kiderül, hogy a marketingsóder gyakran csak blabla, az érzéketlen, "nem gerjedős" OM7 pl. azonos hangerőn és tónusban előbb gerjed, mint az AE6100... Az SM58-ról meg abszolút osztom a véleményed.
Nekem az a véleményem, hogy ezekből az összehasonlitásokbol nem sok tapasztalatot lehet szerezni, így számitógépen meghallgatva. A Thomann oldalon sokféle microfont kilehet keresni és meghallgatni (férfi,női hang stb.) de a legolcsóbb-legdrágább között nagyon minimális a külömbség hangzásban, szerintem.
Namost hadd kötekejek, egy mp3 nem feltétlen a legjobb formátum összehasonlításra. Egyébként alapvetően nem a hangzás a leglényegesebb eleme nekem a dolognak. Kis zenekar vagyunk, a helyi hangosítókkal és cuccokkal kell dolgoznunk ergo kb. ahány hely, annyiféle hangzás (az énekről beszélek, a hangszerek más téma). Amúgyis a buli a legfontosabb, és nem az, hogy koncerten hifi minőségben szólaljunk meg. Viszont mivel általában kis színpadon játszunk, és ugyan nem vadállat a dobosunk, de azért mégiscsak rákkenról zenét nyomunk, ráadásul ahogy írtam viszonylag gyenge a hangom (gyúrok erre is, de ez azért adottság kérdése is sajnos), ezért fontos, hogy olyan miksit találjak, ami érthetően átszól a zenekaron és kevésbé gerjedékeny. Az SM58-at két éve használom, és meg kell mondjam, hogy már a legelejétől nem voltam tőle annyira elájulva, mint amennyibe kerül. Mostanra érett meg az elhatározás, hogy keresek valami mást, így merült fel a kérdés itt a fórumon is (nyilván nem először)
A mikrofonok igazi összehasonlítását az "ellenpróba" módszerrel lehet megtenni, és sokkal inkább lehullik a lepel a karakterisztikáról, mintha ugyanolyan beállításban csereberéljük őket.
Itt hallani 3 nagyon eltérő miksit, amik keverő EQ-n azonos szintre és hangzásra lettek belőve. Kurvára nincs akkora különbség köztük, mint az árukban. Ugyanúgy be van kapva mindhárom, tessék, mi a nagy különbség, pedig egyik drágább, mint a másik: Shure 565SD - Audix OM7 - AT AE6100
"Shure 565SD USA legendás mikrofon" Egy hirdetésből idéztem.Számomra nem túlzás az állítás.Igaz az amerikait már rég eladtam, ami most van mexikói, de én meg nem válnék tőle.Nem csak érzelmi okaim vannak, összehasonlítottam több neves márka, többszázezer forintos képviselőivel.Nálam, magasan az "öreg" nyert.Lehet, egybeértünk...?
Köszönöm a választ, volt lehetőségem Shure PG58,(olcsó és nem OK)Beta58-at, ami tetszett de a zsebbenyulás volt a gond, csak ezért nem lehetett az enyém, így maradt a Sen.e825 de mégis valami jobbat szeretnék, nem túlborsos árban.
az olcsó Jefe inkább karaoke mikrofon, mint egy komolyabb szinpadi, teszkó gazdaságos kategória.
biztosabbra mégiscsak úgy mennél, ha egyazon PA cuccon ki tudnál próbálni komolyabb mikrofonokat, mondjuk Shure SM/Beta58, Audix OM széria és mondjuk Audio Techika AE6100, bár az is elég zsebbenyúlós. Mindegyiknek megvan a maga érzékenysége és görbéje, de a helyszínen azonnal hallhatod a különbséget és hogy melyik passzol leginkább a TE hangodhoz.
Igen, ez nagyon jó kérdés, én is hasonló cipőben járok, jelenleg Sennheiser e825-öst használok, nem túlnagy megelégedéssel, nagyonjókat olvastam AV-Jefe 2600-as tipusról, nem volt szerencsém kipróbálni, ha van valakinek tapasztalata és megosztaná, köszönöm szépen
Naja, itt jön a következő probléma: gitározok is éneklés közben, így a tapadás kicsit nehezebb Mondjuk én is a hiperkardiodid irányban gondolkodtam, ott meg ez van, nem nagyon lehet "mellébeszélni"
Nem túl erős hang - nagy gain.
Nagy gain - gerjedésveszély.
Gerjedésbiztosabb mikrofon kell, valami jó szűk karakterisztikájú (hiperkardiodid), például az Audix OM5. Egy hajszállal jobban ellenáll a gerjedésnek, mint a Shure SM58, vagy a Beta, vagy a Sennheiser 8xx-ek...
De az nem minden énekesnek jön be (illetve nehezebben kezelhető) hogy rá kell tapadni az OM5-re, ha melléénekel, akkor már alig szól. Az előnye a hátránya is egyben, valamit valamiért :)
Hahó kollegák! Biztos egymilliószor előfordult itt, de azért bedobom a témát: kis színpadokra, csak élő felhasználásra (tehát stúdió nuku) ki milyen miksit javasolna nem túl erős hangú énekesnek? Most egy SM58-at nyúzok, de nem vagyok határtalanul boldog. Olvasgattam, meg teszteket hallgattam, és azalapján pl. az Electro-Voice ND767a igen jó választásnak tűnhet. De jókat hallottam a Sennheiser e845, e935, meg az Audix OM sorozatról is. Szóval kíváncsi volnék ki mit használ és mit javasol. Természetesen végig észben tartva, hogy ami jó egyikünknek, az teljesen használhatatlan is lehet akár másikunknak - mindenkinek a saját hangja szabja meg, mi a legjobb neki.
Sziasztok! Valaki tudna nekem segíteni Shure sm-58 eredetiségét illetően? E-mailbe küldenék képeket, meg kellene állapítani, hogy eredeti e vagy hamis.
Sziasztok! Ne haragudjatok a zavarásért, csak egy kis segítséget szeretnék kérni. Lehet rossz helyen keresgélek, de hátha valamelyikőtök jártas ebben a dologban. :) Érdeklődnék, hogy melyikőtök használ TC Harmony G/M-et valamint Boss VE-20at??? Kíváncsi lennék a véleményetekre ezekkel a vokál procikkal kapcsolatban. Szerintetek melyiket lenne érdemes választanom? Köszi előre is, várom a válaszotokat!
Eladnám DBX RTA-M mérőfmikrofonom. Anno a DBX procimhoz vettem amihez 2 szer használtam. Utána eladtam a DBX procimat, mivel nem vált be nálam. Ez pedig megamaradt.
Ár:23 Tényleg 2 szer volt használva, azótta dobozban állt a szekrényben. Inkább eladom mint ott áljon.
érdeklődni: 06-70-3284864
email: rlaci@rlaci.hu
Sima átcimkézett Alctron modell, alapból nem egy nagy szám, de meg lehet moddolni,hogy jó legyen. Érdemesebb a sima Alctron/Apex 460-at megvenni,az olcsóbb, és azt moddolni.
Konkrétan erről és a hasonló mikrofonokról van szó. Ha lenézel a gitárnyakra, könnyen 'letapadsz' a mikrofonról, elhalkul az énekhang.
Erre gondoltam, aminek a kezelése inkább rutin kérdése, remélem te is csak poénkodtál a gémes állvánnyal... :)
az AT Pro41 a középkategória belépőszintje, a kapszula nagyjából ugyanaz az egész nyeles szériánál, csak a hangolása más. Pl. a 41-es szinte hajszálra megegyezik a Pro63 jelűvel, csak a rács más kivitel. A kapszulák is erősen hajaznak a drágább ATM széria kapszuláira, tulképpen a design és a nyél minősége különbözik sokkal inkább, mint maga a beltartalom:) Az, hogy melyik miksi hol gerjed nem igazán az iránykarakterisztikára való ránézéssel dönthető el, ebbe az érzékenységtől kezdve a különféle rezonanciákig nagyon sokminden belejátszik. Tulképpen minden mikrofon gerjed, és minden gerjedés kijátszható... Ha ez sikerül, már sokkal kisebb különbség van a különböző gyártmányok és kategóriák között, mint ahogy az áruk mutatja.
"de ha az ember gitározik is közben, akkor könnyebben énekel a karakteriszika 'mellé'..."
erre való a gémes mikrofonállvány és a kengyel hogy ez ne legyen gond. :)
Én használok OM5-öt. Korábban már írtam itt a tapasztalatokról.
Összességében mondva:
- a hangja nagyon hifi, nagyon tiszta, semmi zavaró sustorgás, kiemelés vagy ilyesmi :)
- a gerjedés szempontjából nagy csoda nincs, picivel jobb azért, mint a standard cuccok
- rá kell tapadni rendesen, sima éneknél ez megoldható, de ha az ember gitározik is közben, akkor könnyebben énekel a karakteriszika 'mellé'...
- sosem volt vele gond élőben, ha nem számítjuk azt, hogy szinte mindig meg kell küzdeni azért, hogy az ember a saját mikrofonjába énekelhessen "fesztiválokon", és ne az odatelepített SM58-ba :)
Szeretnék a hangkarakteremhez jobban passzoló énekmikrofont venni koncertekre+próbákra. Antares microphone modeler pluginnel nézegettem, hogy melyik dinamikus mikrofonnal szól a legjobban a felvett hangom, és eddig az Audix OM5 volt a legütősebb. Bár tudom, hogy ezek a modellezők nem teljesen pontosak (off-axis-béli különbségeket az egyes mikrofonok között nem nagyon lehet modellezni), de talán ez a leghasználhatóbb kiindulási alap.
Két kérdésem van, az egyik, hogy az OM5 hiperkardio karakterisztikája milyen hatással van az élő használatra? Mindenhol csak az előnyt olvasom, hogy a kardionál jobban szűr mindent, ami nem szemből megy, viszont az iránykarakterisztikára nézve meg látom, hogy egy kicsit jobban is vételez hátulról, ez pl. monitorládával nem jelent problémát?
A másik kérdés, hogy esetleg van-é valakinek ilyenje, amit -szigorú felügyelete mellett- alkohol, vagy egyéb szolgáltatás fejében (malac fantáziájúak kíméljenek :D) kipróbálható volna a próbatermemben? Egy-két hét és úgyis világsztárok leszünk a bandával, tehát már csak azért is megéri eljönni, hogy elmondhassa az ember, hogy "ott járt a termükben".
Illetve jelenleg Audio-technica pro41-et használok, erről mi a véleményetek?
Moddolgatok szalagmikiket ha érdekel, sokkal "melegebb" hangjuk van mint ezeknek a modelleknek mint amit nézegetsz, a kinai kondimikiknek nagy emelése van 6-8khz környékén, ezért pont nem fognak "melegen" szólni, inkább sziszegnek.
Most készültem el egy Cascade Fathead moddal is:
Sziasztok. Énekfelvételhez szeretnék csöves mikrofont vásárolni az úgymond "alja" márkákból. 2 típust tudnám megfizetni az egyik Behringer T-1 a másik T-Bone SCT700. Tudom egyik szarabb mint a másik, de mégis ha valakinek van valami tapasztalata ezekről kérem írja le a véleményét. Köszönöm előre is:)
sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy ha otthon szeretnék éneket gyakorolni, és az otthon egy panel lakást jelent minden oldalról szomszéddal, akkor hogy tudom megelőzni, hogy rám hívják a rendőröket? azaz: hogyan tudom házilag kellően leszigetelni a kornyikálásomtól a környéket? elsősorban olyan megoldás érdekelne, hogy ne kelljen szétszedni érte a szobát. Van ilyen? :) Köszi!
Hát van. Nyilván Cambridge, ahol éltünk, nem volt egy L.A., de volt pár mutatóba:) Igazából nem a lakókörnyezetben számít a sok fekete, hanem ott része a tömegkultúrának. Nem éreznek semmi negatívat irántuk. Nagyvárosokban nyilván vannak, és Torontoban is vannak gangek, de ahol mi voltunk, ott a fiatalok csak szimplán szerették az RBt. Az én lányom még gyerek volt, 12 évesen jött haza, 3 évesen ment ki.
Ő azért ilyet nem tud egyelőre:) Ő javarészt (sőt szerintem csak) fekete hip-hop, rap meg R+Bt hallgat, és érti is, mert mi 9 évig Kanadában éltünk, ott nőtt fel, és valahogy magába itta ezt a feka vernyákolást. Ezekben a videókban ez nem látszik igazán, mert nem olyan dalok, de sok olyat énekel. A rosszabb minőségű videóban énekel olyasmiket.
Szerintem nem szörnyű a felvétel. Aki ismeri a youtubeos videókat, amit kitáros lányok készítenek (néha némi segítséggel), az tudja, hogy ezeknek nem a hangfelvétel a lényege. Ő most énekelet először mikrofonba és nem akartam az átélését, feelingjét tönkretenni azzal, hogy begörcsöltetem, hogy a mikrofonra koncentráljon. Majd megtanulja. Az a dolga, hogy jobbra-balra nézegessen, mert ennek a hanganyaga úgysem kerül soha senkihez, max, ha valaki letölti a videóból. Hogy sok e az effekt, azt nem tudom, de ugye ezeknek a jórészét telefonon, laptopon, táblagépen nézegetik, és ott bizony így hangzik jól. Fülesben nekem is sok.
Nagyon fasza a kiscsaj! A felvétel viszont nagyon műűű, sőt néhol szörnyű! :Đ Mindenből sok van és rosszul, illetve a kislány is többet nézeget jobbra-balra, mint amennyit a mikrofon elvisel :) Szóval lehet még kísérletezni, jó okod van rá! :))
Na reverb az van persze, meg még pár dolog:) Csak ami vibrátós hangzást kelthet, de én azt nem érzem az effektből, azt ő csinálja. Van ezen mindenféle compressor is itt ott, EQ, pici delay. Nem egyszerű így felvenni, hogy akusztikus zene, élőben nyomja és nincs mikrofongyakorlata. De szerintem a terek jót tesznek egy ilyennek.
Flanger és chorus lett volna a következő két tippem,de nem mertem,nehogy nem az...végülis félig meddig akkor eltaláltam.Jó hangja van a Jánynak^^ Ajánlj be nála...
Vibrato nincs, egy kis chorus és egy minimális phaser van, hogy modernebb legyen a hangzás. Egyébként ő "gyárilag vibrál":), nem tudom, hogy csinálja. 15 éves. Ezen viszont semmi nincs, csak reverb. Itt hallod a gyári vibrátót: