Az OM5-öt van szerencsém birtokolni. Erről a tapasztalat annyi, hogy a mélytartományban nekiáll zuhanni az átvitele, így a shure szériáktól megszokott döngő mély elmarad, sokkal természetesebb a hang. Hogy ez valakinek jó-e, vagy sem, az már más kérdés... :) Mindenesetre egy szubos rendszeren nekem nem hiányzott belőle semmi.
A karakterisztikája nagyon szűk, egy Beta58-hoz képest is, az SM58-hoz képest meg desőt, szóval erre tényleg rá kell tapadni, különben ingadozik a hangerő, gerjedés terén viszont nagyon jó darab. Volt szerencsém egy bulin kipróbálni egymás mellett 4 miksit: Sennheiser e845, Shure prologue valami, OM5, VX5 (olcsóbbik Audix kondi). Viszonylag kicsi helyen rock formációknál az OM5 magasan vert mindent monitorozhatóság terén. Egy nem enyhe kompresszorral (mert kellett az egyes énekesek miatt), eléggé hajtott monitorral meg se nyikkant. Mindez nem volt elmondható a Sennheiserről, a Shure meg valami botrány volt. Hangzásra is, gerjedésre is. A pulton néztük szépen, hogy melyik miksi mit szed be a színpadról. Az OM5 magasan a legjobb volt az egyéb források kiküszöbölésében. Egyszer beraktuk dobosnak vokálozni, és még ott is inkább a dobos hangját hozta, mint a dobcuccét, bár ott azért már csak 10 dB-vel volt hangosabb a dobos...
Ami a bulin kellemes csalódás volt, az a VX5, de az egy másik lapra tartozik.
Az OM6-ot csak hallomásból és katalógusból van szerencsém ismerni (mert a boltban megvették, mielőtt odaértem, így kimaradt az OM5, OM6, OM7 összehasonlításból). Mélyben nem zuhan, így annak van alja, karakterisztikája nem olyan szűk, így lehet mozogni, de valamivel gejdekényebb (persze így is sokkal jobb, mint az átlag). Az Audix honlapja alapján ez manapság a kedvenc dinamikus mikrofon a nem kiabálós kategóriában, rengeteg nagy énekes ezt használja. Hogy a "condenser like" mit jelenthet nekik azt nem tudom, gondolom az egyenes átvitel meg a jó tranziensek..
Az OM7-et volt szerencsém kipróbálni az OM5-tel együtt. Annak őszintén szólva kicsit folytott volt a hangja, bár lehet csak nem tekertem rá elég gaint (mert ebben van gyárilag egy csillapítás, hogy nagyon nagy hangerőn is torzításmentesen szóljon, vagy mifene). A karakterisztikája annyira extrém volt, hogy meglepődtem: szemből vett (persze rátapadva), oldalról meg gyakorlatilag semmi. Kb. sejtem miért szeretik a kiabálós műfajokban a miksit. Végtelenségig hajtható monitorban (ami kell is az énekes mögött dübörgő tornyok és a monitorban visszaadott dob miatt), és gondolom ha valaki megküldi, akkor jól is szól. Az biztos, hogy nem suttogós zenéhez van.
Mindenesetre nekem az OM5 bejött eléggé ahhoz, hogy vegyek belőle még 2-t, ha egyszer rámszakadna a bank. Persze ezeket most már az itthoni ára feléért kintről... :)
Üdv! Az előző kérdéshez.. Rákattantam az Audixra, elég jókat olvasok lépten nyomon, pláne a gerjedésre, zejérzékenységre vonatkozóan és a kontroll ládát is varázslatosan megtölti.... Meg tudná valaki mondani h az OM szériák között mik a különbségek?
Segítséget szeretnék kérni! Szólóénekhez szeretnék kiváló minőségű, és rendkívül strapabíró mikrofont venni! Valami hiperkardioid kellene, ami nagyon érzéketlen a hátulről jövő hangokra. AKG vagy ST érdekel leginkább. Tudtok konkér típust javasolni? Shure SM58akat használtam eddig, szép is jó is, de nálam fél - 1 év alatt elveszti a dinamikáját.. Lehet telelihegem csak? Szóval tartós is legyen az új mikrofon lehetőleg.
30-40E HUF közé gondolom az árát.
JA a gödörben nagyon jó mikik vannak, csak elfelejtettem mi az, ha tudja alaki ott mit használnak, az is jö voulna!
Szóval tippet illetve hasznos tapasztalatot kérnék ide vagy ide: misi@stenk.hu
Sziasztok!
Szemezgetek egy digitech vx400-assal...egy dolog van amit megkérdeznék és ha válaszolna valaki azt megköszönném...A cucc mikrofon bemenetén (XLR) állandóan jelen van egy 15 V-os fantomtáp...ez okozhat e gondot, pl dinamikus mikrofonnak? Másik: ha kondenzátor mikrofonnal használnám, ahhoz nem elég, mert nekem 48 V kellene..erre van nekem egy külön fantomtápom, de a kettő együtt, nem lenne már sok? Úgy értem károsan sok?
én is gondoltam a fázisfordításra, nem dobtam fel, én valamiért nem hiszek benne.. a mikrofon membránja sem mozog fordítva vagy mifene:)
a keverőn melyik a fázisfordító gomb?:)
ha jól sejtem, akkor olyasmi a hatás, mintha a keverőben benyomnám a fázisfordító gombot (?) Ergo nem lesz rosszabb hangja vagy ilyesmi.
Még korábban javítottam a mikimet, ami végül is csak amolyan no-name dinamikus miksi. Ellenberger frankón elfelejtettem, hogy ami a mikr. membrán tekercséről lejön 2 pici vezeték, ott melyik-melyik (meilyik a + és melyik a -). Ígyhát találomra forrasztottam őket vissza az XLR csatlakozójának 2-es és 3-as lábára. 50% hogy felcseréltem. Csak kíváncsi lennék, hogy ez változtat-e bármit is a miki hangján.
én a helyedben pánikszerűen elfelejteném, minél gyorsabban. parasztvakításnak zsír, de amúgy.. ja és cserébe drága. a gerjedékenységével nem volt különösebb para.
Volt valkinek közületek tapasztalata Shure SH55-el? Ez az a miksi, amit Elvis is használt. Leginkább az érdekelne, hogy mennyire gerjedős ez a cucc...
Külalakra nagyon bejön nekem.
milyen hatással lehet a mikrofonra illetve a hangjára, tulajdonságaira, ha fordítva van bekötve? Értem ezalatt, hogy az XLR kivezetéséhez a 2-es (+) és a 3-as (-) ponton fordítva forrasztják oda, belül a mikrofonban?
Bennem is rögtön fölmerült a kérdés, hogy a svéd forgalmazónak mennyibe került ez... Viszont én eleget nyúztam élőben, azért is mertem mondani, mer" tényleg elég strapabíró.
Ha már itt tartunk, off ugyan, de elmondom a megfigyelésemet.
Ugyanis én lehúztam jópár évet színházban és rockkoncerteken is. Namost a rocker vasalt csizmában csattog a színpadon, különben is kissé részeg, nem teljesen ura önmagának. Így egy haknizó mikrofonkábel kitart egy vagy két évig, mindenesetre elég ritkán kell hozzányúlni vagy cserélni.
Színházban kijön a színész gumitalpú cipőben, elvileg tanult a főiskolán mozgáskultúrát, ráadásul a kábelt eldugom szőnyeg alá, díszlet mögé. Mondjuk ő se józan. Szóval kijön a színész, és egy órán belül valamelyik kábel bizonyosan elhallgat. És az előadás végén látom, hogy szanaszéjjel van tiporva, mintha tankkal hajtottak volna át rajta.
Megfejthetetlen rejtély.
Metallik ! Köszi a linket, megnéztem. Remek, nagyon tetszett:) Találgatok, vajon mennyit kapott a Shure-tól a svéd magazin ezért a nem akármilyen reklámért.
Azért, van egy kis szépséghibája a dolognak, mert hiányzik az "on-line megpróbáltatás" a sorozatból. Gondolok itt a rendeltetésszerű használat közben történő malőrökre. Amikor több métert repül egy mikrofon holmi elvetélt zsonglőrködés közben. Csak a teljesség kedvéért érdekelne az is, hogy mit szól a hangszóró, vagy fejhallgató mebránja egy ilyen impulzus-üzemhez:) Na és a fül !:)
Amúgy, közismert, hogy a gyártók legmerészebb megpróbáltatás-tesztjeit is felülmúlják a "háziasszony"-tesztek. Egy music centert biztosan nem löknek le egy gáztűzhely széléről a konyha kövére ipari körülmények között. S nem fröcskölik a membránjára a forró levest.
Lehet, hogy érdemes lenne a párommal nyúzatni egy ilyen SM58-at :)
Yogi !
Teljesen egyetértek Veled, bocs, de kifelejtettem a sorból az általad említett szempontot.
Legalább "tizen éve", az akkori Vígszínházból egy zsáknyi mikrofont hoztam el javításra. A Shure vokálmikrofonok kosarai éppoly horpadtak voltak, mint a mellékelt link-en.
Nehezen tudtam elképzelni, mitől néztek ki olyan eszeveszetten. Tény, hogy nem volt köztük végérvényesen javíthatatlan darab, sokkal inkább "ötvös" munkára volt szükség:)
Velük szemben a sokkal drágább és jobb (szerintem) AKG D224-es, kétutas dinamikusok magas kapszuláját úgy leverték a dobverővel, hogy le kellett mondani róluk. Utóbbiak ára akkoriban olyan másfélszáz ezer körül mozgott.
Angel ! A nick-emre klikkelve megjelenik a mail címem, ha gondolod, keress meg.
Én egy színpadi vokálmikrofon esetében ezeken kívül fontosnak tartom a koncertállóságot, vagyis hogy sokszor leejtve, veszkócsizmával taposva, esőben áztatva is megbízhatóan működjön. Ebben nagy az SM58.
Már csak a Kőbányai úti piac hiányzik a körképből:) Még a topic legelején említettem, hogy egy alkalommal vettem 500 Ft-ért egy műanyagházas távolkeleti mikrofont, s mind hangzásban, mind pedig a gerjedés tekintetében "levert" néhány márkás darabot.
Két baja volt csupán : aszimmetrikus, 6.3-as Jack csatlakozása volt, és az ún. "tapi-zaja" elviselhetetlen mértékű. Mindkettő könnyen kivédhető volt, némi átalakítással.
Ebből a kis történetből csak annyi a hasznos, hogy, mint akkor is hangsúlyoztam, nem minden arany, ami fénylik, másrészt pedig nem hiszek abban, hogy csak egyetlen típus lenne kizárólagosan alkalmas bizonyos feladatokra.
Fennen hangoztatom - ahol csak lehet - azt az alapvető tételt, mely szerint minden lánc olyan erős, mint a leggyengébb láncszeme.
Ebben az alapszituációban, mint hangosítás, a mikrofonon kívül még szerepet kapnak a különféle erősítők, effektberendezések, hangfalak, a helyiség akusztikája, és nem utolsósorban a hangosítás technikai kezelője. Ennek lesz a végterméke a kisebb-nagyobb mértékben "fogyasztható" sound, hogy a közvetített tartalmat már ne is említsem:)
A "kopp"-ig történő hangosítás magyar virtusában van valami jó is : ápol és eltakar, a részletekre már nem is célszerű figyelni, igaz, nem is lehet.:) Ezért aztán gyakran jutok arra a felismerésre, hogy egész nyugodtan énekelhetnének akár szénmikrofonba is, a végeredményt az sem befolyásolná lényegesen:)
A viccelődést félretéve:
Bár, alapban Shure-mellőző vagyok (igaz, nagyon ritkán hangosítok), mégis a Beta 58A gyári adatlapján két (számomra) fontos info van. Az egyik : a mikrofon közelében lévő más hangforrásokra való csökkent érzékenység. A másik : "minimum off-axis tone coloration", azaz, a mikrofon tengelyétől való elhajlás esetén minimális hangszín változás. Ez utóbbi nagyon fontos technikai jellemző (dinamizálás a mikrofon-távolsággal, kettős éneklés egy mikrofonba...)
Az SM 58-nak szimpla erényei vannak a Beta-hoz képest, de még a gyártó sem emeli ki a "feed-back" tűrések közti különbözőséget. Így, valószínűleg nem is számottevő.
Sokkal fontosabb a "handling noise" ( tapi-zaj ) és a " wind and breath pop noise" ( szél és levegő-vétel zaja ) elleni hatásos, beépített védelem.
Ezek azok a tulajdonságok, amelyeket leginkább szem előtt kell tartani a vokál mikrofonok kiválasztásakor.
lerágott csont.. nézz körbe az adokveszekbe! függ az énekes hangjától, a mikrofon hangjától, a zenétől, meg a kívánalmaktól! meg kell hallgatni 15 félét, nagyon sok van ebben az árkategóriában, a kérdés csak hogy szart akarsz vagy jó szart ennyi pénzért.
nagyon faintos:) milyen specjei vannak ennek a mikónak? írd már meg légyszi a kontaktod, priviben is faggatnálak, oszt nem találom semelyik boxomban.. a név @ freemail.hu nem játszik. az az M meg az S jel az miaz?
Üdv ! Az elérhetőségem nem változott, mail működik.
Megpróbálom az említett mikrofon képét beilleszteni, remélem sikerül.
Az alsó kapszula kardioid, membránja kék Leddel van megvilágítva, hogy egyértelmű legyen a mikrofon frontja. A felső kapszula az alsóra merőleges tengelyű, nyolcas.
Előbbi az M, utóbbi az S jelet szolgáltatja.
A terjedelmes topic-ok egyedüli hátránya, hogy azok végig, illetve újraolvasása nélkül nem lehet tudni, vajon volt-e már szó korábban hasonló témáról.
Nem tudom, mekkora munka lenne, egy tartalomjegyzéket létrehozni, legalábbis főbb témánként, de talán megérné, mellékelve az üzenet, bejegyzés számát.
Mert emlékszem, legalább egy éve már említettem itt a fantomtáplálás különböző módjait.
Röviden: két lehetőség van.
1. 9V-os elemekből 5-6 darabot sorbakötni. Előbbi kevés (45), s az elem merülésével egyre kevesebb lesz. Utóbbi sok (54), teljesen új elemeknél akár 60V is lehet, kérdés kibírja-e a mikrofon elektronikája.
2. Elektronikus úton DC-DC konverterrel előállítani a 48 V-ot bármekkora telepfeszültségből.
Ennek hátránya, hogy saját áramfelvétele is van, ebből következően átalakítási hatásfoka is.
Másik gond: működési frekvenciáját úgy kell megválasztani, hogy a hallható hangfrekvenciás sáv fölött legyen, másrészről ne juthasson be a rögzítőbe, ahol más működési frekvenciákkal "ütközhetne".
Utóbbi (DC-DC) a kivitelezési nehezségei ellenére még mindig olcsóbb, mint a méregdrága, tartós 9V-os elemek alkalmazása.
üdv megint itt:) krimi az van, sőt erről a mikrofon-dologról mesélhetnél, az ilyen mozgassa a fantáziám.. szokta is apu mondani hogy nem is nő kell nekem, hanem kütyük jól. meg írj ki légyszi valami mélcímet, esetleg privátban is kontaktolnék!
van valakinek ötlete arra, hogyan tudnék + 48 Volt fantomtápot biztosítani egy kondenzátoros, nagymembrános mikrofonnak vezetékes áramtól függetlenül?
Amire kéne: szeretnék a MiniDisckel külső felvételeket csinálni.
bent ugye konekktor - 220v - adapter - keverő - fantomtáp - kondi miki a sor de kivinni az erdőbe nem nagyon tudok keverőt meg áramot.
Dobrij Vecser, Good Evening, Guten Abend...etc Urak !
Régen jártam erre...temérdek munkám, tennivalóm s más, súlyos egyebek miatt szüneteltem. Nem ígérem, hogy mostantól ismét túl gyakran leszek.
Ezúton kérek elnézést mindazoktól, akik mailben kerestek, s nem válaszoltam nekik. Ígérem, ha még fontos számukra, bepótolom.
Azóta sok víz lefolyt a Dunán is, időm egyre kevesebb, holott ezt a topic-ot szívügyemnek tekintettem, ha már anno elindítottam.
Időközben az EuroSport sztereo hangrendszeréhez gyártottam központi berendezéseket, és kommentátori video elosztó-erősítőket (francia megrendelésre).
Készítettem egy MS sztereo stúdió mikrofont, melyet osztrákok használtak flamenco gitár és bőgő, valamint szoprán ének felvételéhez, félretéve a másfélmilliós márkás darabokat, hogy ne személyeskedjem márkaügyileg:)
Bővült előadásaim helye is : egyik televíziónk médiaiskolájában szédítek és kábitok hangtechnika ürügyén:)
Most viszont...úgy hallottam Green barátomtól, hogy emitt elszabadult a pokol, száguld a színvonal, s "membrán-tépkedés" zajlik. Gondoltam, még időben közbelépek, mielőtt szobrot kéne állítani a hősi halott mikrofon-egyedeknek.
Hááát,...azt hiszem, Green nem esett nagy túlzásba, bár még nem olvastam végig a mikrofon-krimit:)
Nos, fel a fejjel, továbbra is állok rendelkezésre, ha időm engedi. Sok sikert mindenkinek !
Emberek nagy kérdés
megint ugyanerre a jefe mikrofonra visszatérve.
kontaktos volt, szétszedtem, kábelcsere
megnéztem a belsejét, van 2 kapszula, mindkettőhöz ment egy fekete kábel + a felsőhöz a fehér, az alsóhoz a piros(vagy fordítva édesmindegy)ugye ez egy kondenzátor mikrofon.najó mondom, akkor a fekete a föld, a piros és a fehér a két kapszulához a jel.ok, kiszedem a kábelt, látom hogy 1 eres mondom jézus(1 jel és a föld), gondolom a két jel kábel egybe van kötve, amit nem teljesen értek , hiszen elvileg a mikrofonok szimmetrikus kábelen mennek.mondom jó, akkor úgy csinálom, hogy az új kábelen összekötöm a két jelet, és csak az egyikre tüskére kötöm rá(előtte megnéztem hogy melyikre volt rákötve az eredeti kábelen a két jel) és rá is forrasztottam
nagyon halk, nem igazán viselkedik kondenzátor mikrofonként.
Miért?
Megyek átkötöm szimmetrikusra nemtudom jó -e neki:D
V
voltak ilyen beteg dolgok ám a Hama mikók körében is, de még az ugye nem vili hogy 1. ilyennel nem szabad dolgozni még demo szinten sem, fellépésekről ne is beszéljünk, tehát minek pöcsölni vele, amikor pár ezerért már kapsz használtan valamit, ami kapszulával, membránnal és társaival működik 3. meg hogy ha egyszerűen kicseréled az elemet akkor mi van, 4 pedig hogyha a kábel xar és nem dzsalik, akkor miért azon a fázison gondolkodunk hogy fantomtáp vagy elem, amikor csak kicserélni kő a kábelet?:) megfogalmaztam jól. jóreggelt.
Olyan kérdésem volna, hogy ha akarnék behozni USA-ból vezeték nélküli mikrofont és ugye ott más frekvencia van engedéjezve mint europába akkor azt hogy lehet megoldani... azt mondták nekem hogy át lehet állítani.. tud valaki konkrétumot mondani?
ja, ha rossz a kábel, akkor veszel másik mikrofonkábelt, kéccép xlr véggel.. kicseréled. pont. ha a mikrofonban van a gebasz, akkor azt én nem barkácsolnám házilag, ha csak nem van vmi közöd az elektronyikához.. a legjobb ha beviszed vmelyik hangszerbótba, javaslom a tajtiékat, vagy a v52t..
Lenne itt egy eladó Shure Beta-58as mikrofon abszolút tökéletes állapotban, ajándék 10 méter kábellel.
Pár hónapos, 1 koncerten lett használva.
Érdeklődni itt: 06-70/218-84-69
nekem is volt szerencsém a jefékhez, a móka az volt, hogy alapjáraton kellett neki a szellem, viszont nem volt elemes.. szerintem ha kicsapod az elemet, akkor még fantomtáppal sem megy..
ha van egy mikrofonom és úgy érzem hogy rossz a kábele akkor mit tudok vele csinálni?Mert bele van építve.legalábbis recseg hogyha mozgatom a kábelt.viszont nem szól
csak néha
akkor is zajos.
mit tudok ezzel csinálni?hogy tudom megnézni hogy biztosan rossz-e?
szétszedtem és egy elem van a mikrofonban
av-jefe em600-as mikrofon
kell-e neki fantomtáp, ha elem van benne
?
V
Dinamikust válasszatok, és olyant, ami lehetőleg nagyon irányított karakterisztikájú (szuper-, hiper-kardioid). Ezeket jobban meg lehet küldeni próbateremben, koncerten feljebb lehet tolni a monitort, és kevésbé szedik össze az ordító gitárládákat, dobot. Shure-ok közül a Beta58 felel meg inkább ennek, legalábbis jobban, mint az SM58.
Viszont olvastam sok jót az AKG D5 fedőnevű dologról, ami hasonló állatfaj, és a 35e forintos itthoni ára nem túl horror.
Az Audix OM sorozat tetejét én szeretem, de az már más árkategória. Pedig az OM7 az direkt olyan zenékre van kitenyésztve, hogy a környezet nagyon hangos, de az éneket kell szedje, és nem szabad gerjedjen feltekert monitorok mellett se. Jó is benne, csak az ára borsos.
Szerintem azért keressétek meg most a megfelelőt, mert fél év múlva váltani egy gerjedékeny miksit nagyobb ráfizetés lesz, mintha most vesztek egy jót...
hello! hard rock, heavy metalhoz férfi énekessel próbára koncertre milyen miki javallott? eleve nemtom, dinamikus, vagy kondis jó erre...az énekesünk belelkesült egy Shure Beta58-ra, ami sztem egyelőre teljesen felesleges kiadás lenne, valami elérhető árú, de korrekt minőségű mikit tudna valaki ilyesmihez ajánlani? kb 20-25 ezerig...köhi
AT-ket nem néztem, viszont majdan az ének illetve akusztikusgitár-felvételekhez egy kölcsön-kondimiksis megoldás be fog játszani, a kérdés az lesz, hogy honnan. Az SM58 egynlőre gitárokhoz, meg az énekesünknek próbára koncertre jó lesz a későbbiekben.
Az idei koncerek képeit még nem raktam ki a honlapunkra talán 1-2 lett belinkelve máshonnan (ahol pl egy Ampegen tólom) ha megjön a kedvem, akkor majd felteszem :) Maga a koncert átlagonak volt mondható (részemről)
jóhogy idei, a legutsó asziszem!
a PGknél minden jobban dzsalik, még az opusok és a TGXek is:) az sm ahhoz képest a megtestesült füldi prádicsum..
ATket nézted?
mitomén, amelyiken a képek készültek! már jó rég lehetett..
proximity effect jaja, meg el ne felejtsd hogy ugye a fülemnek is vannak személyiségi jogai:) meg annyi AB teszt volt már, hogy elmondani nem tudom neked, itt a fórumon is vagy jó sokszor. 58at én nem használnám hangszerfelvételre, 57-et max, de azt is csak módjával..
Meg azért is csalóka a grafikon, mert nincs benne a (szép magyar kifejezéssel élve) proximity effect, márpedig a shure híres arról, hogy emeli az alját mint a fene.
a puszta frekimenetből még nem feltétlen lehet következtetni a "hangjuk"-ra, illetve az "on stage" viselkedésükre mert ahhoz köllene mindkét mikrofon és egy egy A/B teszt. Inkább azt szűröm le (az ábrából) hogy az SM58 "univerzálisabb" (hangszerfelvételhez is lehet módjával használni). De Beta58-at még (emlékeim szerint) nem halottam élőben-vagy lehet, de akkor nem tudtam, hogy az...
ezekután, mondd hogy nem volt igazam:D azért van kb 3kHznyi különbség így első ránézésre:) amúgy pedig megválaszoltad a kérdésedet. milyen volt a koncert?
Olyan kérdésem volna, hogy ha akarnék behozni USA-ból vezeték nélküli mikrofont és ugye ott más frekvencia van engedéjezve mint europába akkor azt hogy lehet megoldani... azt mondták nekem hogy át lehet állítani.. tud valaki konkrétumot mondani?
A BETA 58 kevésbé gerjedékenységét a szupercardiodid karakterisztikája okozza az SM58as sima Cardiodid karakterisztikájával szemben. De a frekimenetet tudományosan megvizsgálva:
SM58:
tesa, a shure oldalán asziszem a faq között ott a válasz. egyébként ez is tök relatíve kérdés, millió dologtól függ. én pl a Beta mikók hangját jobbszeretem, színpadon kevésbé gerjedékeny, talán mintha egy kicsit tágabb frekitartományban szólna; de ismétlem, ez az én fülem, alapvetően alkotmányos joga, hogy valami tetszen neki oder nein:)
Akusztikai körülményektől függ. Egy vacak teremben majdnem mindegy, hogy melyik szól rosszul. Szabadtéri dolgoknál a Beta58 magasan verte az SM58-at az én füleim számára. Kevésbé gerjed a Beta58, ezért pl. lehet jobb választás, de ilyen téren én az Audixot bírom nagyon most...
Srácok, a Shure Beta58 jobb annyivel az SM58-nál, mint amennyivel drágább? Kvázi, megéri az árkülönbözet? (elsősorban színpadi illetve próbahelyi körülmények közt)
Szerintem próbálj ki egyet. A 4033-ról tudom, hogy női énekre nem szokták szeretni az olvasottak alapján, de szerintem ez nagyon szubjektív és hát főképp pénztárca függő. Egy akusztikus fesztiválon mi használtunk 2 3035-öt csoportmiksinek egy formációnál, ahol 2 férfi (asszem basszus és bariton) és egy hölgy (mezo környékén) énekelt és gitározott 3-asban 1 méteről a miksikbe. Marha jól szóltak.
Amúgy egy ismerősöm azt hiszem árul egy nagyon megkímélt (2 bulin használt - az egyik ez a fesztivál volt) 3035-öst, mert szerzett be egy 4033-at. Ha érdekel, megkérdezhetem, hogy mennyi.
Lágyabb énekre jó az AKG C3000 is,mondjuk az nekem használtan jött ebayről shockmounttal 50 rugó körül.De persze,embere válogatja,ha teheted,próbálj ki több mikit.Az AT-t én nagy biztonsággal merem ajánlani.
Nagyon köszi a gyors választ! Megnézem! Lehet hülye kérdés(bocs érte), de pár helyen olvastam, hogy ahány ember annyi fél hang-annyiféle mikrofont kíván.Vagyis mindenkinek a hangjához kell választani.Na most egy ilyen audio technika miki jó mindenre? ("lágyabb" énekhangra kellene..kb Dés László féle "suttogós" énekhangszinre):)Na ezt de jól megfogalmaztam:))
Sziasztok! A segítségeteket kérném: Itthon szeretnék énekfelvételeket készíteni, és ehez szeretnék vásárolni egy jó minőségű mikit, kb. 50 ezer forintig. Konkrét típust tudnátok ajánlani? Előre is köszi, ha valaki segít!