Biztos, hogy mikrofon probléma? Kábel, keverő is lehet. Amúgy más vezetékkel más rendszerbe dugva is próbáltad? Ez lenne az első. Ha ezen már túl vagy, és biztos, hogy a mikrofon a rossz, akkor jön a javítás. A 845-ös nagyon jó mikrofon, de 20 ezer alatt használtan meg lehet venni. Ha a membránnal történt valami, akkor szerintem nem érdemes javítani... Nem éri meg.
Van egy sennheiser e845 miksim,pénteken zenéltünk,még semmi baja nem volt.Szombaton is zenéltünk,de teljesen szar volt.Élettelen hang,kb,mint mikor a stereo jacket bedugod,de csak az egyik fele szól.Azért remélem valamilyen szinten ez javítható.Ötletek vannak,hogy ez mitől lehet?
ne marhuljatok már, ez ránézésre tipikus fémlemez membrános "detektoros" fejhallgató, amit a seregben is használtak a rádiótávírászok, a kb. 1000 Hz-es morse-jelek szedésére. Na arra kiváló, a hangja egyébként telefonminőség, azaz a beszéd nagyjából érthető.
Elnézést kérek, hogy idepofátlankodok, de csak mikrofonos topicot találtam, fejhallgatósat nem. Arról lenne szó, hogy megtaláltam a szekrényben nagyaapám "ezeréves" fejhallgatóját, és szeretném tudni, hogy kb. mikor készülhetett, ill. hogy kb. mennyit érhet ma. Hó jól olvasom, akkor "Joeal" márkájú, és talán az 50-es évekből való. Próbálkoztam a Google-lal, de semmi. Tudnátok segíteni?
köszönöm szépen! Sejtettem, hogy ez az, viszont teljes süket szoba van akusztikus szivacsokkal mindenhol nem tudom mennyire lenne szükség erre! Az inkább a nagyobb kérdés melyik mikrofont vegyem!! Köszönöm a segítségeket!!
Szia! Köszönöm a gyors választ!! Én is azt gondolom, hogy egy dob szettből lett kiszedve sajnos akkor meg is jártam ezzel! Rode nt1-et én is néztem azon is filóztam csak nem tudtam el dönteni hogy at 2035 vagy a rode nt1! Szerinted melyik? Izoláló panel az micsoda? Köszönöm előre a választ!
azt hiszem a c01-et adták dobszettben is, szerintem onnan lett kiszedve a tiéd.
ebben az árkatban én rode nt1-et választanék, meg egy olyan íves izolálópanelt hozzá, mert nagyon érzékeny.
Sziasztok!
A miatt fordulok hozzátok, hogy van egy mikrofonom Samson c01 na most ennek állítólag kéken kéne világítania de ez zölden világít!Nem tudja valaki, hogy milyen miki lehet valójában? Nézegettem őket és a komplett dob mikik világítanak zölden! Csak jólenne tudni hátha tudja valaki! Még egy kérdés most ezen kívűl szerintetek melyik jó mikro itthoni stúdiózásra süket szobába? Ilyen 40-60e közöttire gondolok! MIt ajánlotok? Én az At 2035-öt néztem. Szerintetek milyen? Éneklésre rappre kéne! Köszi előre a válaszokat!!
Nemcsak kor, de helyfüggő is. Kis, szakadt klubbokban nem feszülnek meg a kollégák tapasztalatim szerint, tisztelet a kevés üdítő kivételnek. Viszont olyan helyeken, ahova pl nemzetközi sztárok is megofordulnak és van egy színvonal azért (pl Barba Negrában tapasztaltam ezt) ahol a monitorkeverős(!) tényleg addíg kérdezget mindenkit a színpadon, hogy minden okés-e míg mindenki azt nem mondja hogy ok. Meg is lepett engem ez a kiszolgálás, átlag magyar klub metalzenész nem ehhez van szokva.
Vannak pozitív élményeim is persze, sőt azok vannak többségben :)
A WestBahnhof keverős sráca pl. nagyon korrekt.
Ez a dolog is olyan, hogy ha simán, problémamentesen megy a hangosítás, akkor a keverős 'észrevehetetlen', teszi a dolgát profin, meg is szoktam köszönni a végén. De ha előretolja magát, arcoskodik, az jobban megmarad, sőt - mi leginkább probléma - hogy a koncert hangulatára is rányomja a bélyegét. Hozzáteszem, az említett arcok a zenekar többi tagját sem kímélték, ugyanúgy beszólogattak a dobosnak is például, hogy símogatja a dobot, azért nem lehet kihangosítani és gerjed. Aztán a következő zenekarnál kiderült, hogy valami dob-közeli vokálmikrofontól gerjedt az egész dobcucc. De a dobodnak akkor már 'be volt szólva', utólag meg nem mondta az arc, hogy bocs, srácok, én voltam a béna, hanem folytatta a fikázást más témakörben...
De tényleg, vannak korrekt, profi hozzáállásúak is, jellemzően ők a fiatalabbak.
Nem tudom, ahogy visszaolvasok, csak negatív történeteid vannak a hangosító emberekről. Szerintem is van sok nem tapasztalt, műkedvelő kozottük, de az a tömény rosszindulat, amit jellemzőnek tartasz valamiért csak a te szemüvegeden keresztül látszik.
Első hangosító, akivel zenészként találkoztam, Morcz Csabi volt. A beállás után, amikor már nekünk minden jó volt, még egyszer feljött a színpadra, újra és újra csekkelte a monitorokat, kérdezgette, hogy nem kérjük-e még így, meg úgy.. Elájultunk az arc készségességén.
Azóta dolgoztam néhányszor nagy színpadokon - BS, Müpa - mindenhol vigyázban állnak a roadok, monitormixerek, folyamatosan lesik a főhős száját, miért szaladhatnak, miben segíthetnek.
Néhányszor hangosítottam olyan zenekarnak, aki bennem bízik közepes cuccon-pl Sziget. Ilyenkor buli előtt tíz perccel odamegyek, bemutatkozom és szelíden félretolom a keverőembert, aki ettől kezdve asszisztál nekem, különösen, ha ismeretlen digit pult van. Soha, senki nem fogadott barátságtalanul. Örül, hogy nem őt anyázzák, ha az énekes csaja szerint halk volt az ének.
Persze van olyan, amikor valaki 3x12órát áll a pult mögött egy fesztiválon. Na olyankor nem biztos, hogy a Fletcher-Munson görbékről kell beszélgatést kezdeményezni, meg hogy te kimérted a középsugárzók lesugárzási szögét és azok nincsenek jól beállítva. De a többség ilyenkor se küld el a picsába.
Azt is tudni kell, hogy egy hangosításnál a terem legalább 50%-ban meghatározza a soundot. Ha szar -és az esetek nagy részében szar - akkor nincs tudás, nincs tehetség, legfeljebb arra lehet törekedni, hogy picit kevésbbé legyen szar a sound. Egy teremben nincs üvegfal a stúdió és a technika között, nem az történik, amit elképzel a delikvens,hogy feljebb tolom, meg lejjebb húzom.
Na ez egy kicsit hosszúra sikerült. Remélem találkozol egyszer majd normális hangosítással is, bagy veszel egy új szemüveget.
Szerintem jól indítottam, udvariasan köszöntem, bemutatkoztam, ismertettem a zenekar felállását és mondtam, hogy hoztam saját mikrofont. Ismétlem: szerényen, udvariasan.
Persze elhiszem, hogy elvárják a 'jattot' meg a 2 óra udvarlást ('ó, te hangosítottad már a Csárlit is, ugye ? :) de én meg abszolut ellene vagyok az ilyesminek, mindenki végezze a dolgát, profin, ennyi.
Biztosan közrejátszik az is, hogy multicégnél dolgozom, ahol nem arról szól a történet, hogy meg kell vesztegetni a raktárost, ha anyagot akarsz, illetve hogy a portásnak nagyobb szava van, mint az igazgatónak... :)
Névre nem emlékszem már, de a Backstage Pub-ban történt, egy idősebb csóka. A mikrofonkengyeles sz.rakodás meg a PeCsa Café-ban volt, ott egy fiatal srác kevert, de néha a pultnál is kiszolgált közben - no comment :)
Én olvasok egy másik fórumot, ahol hangosítók beszélgetnek. Egyöntetűen az a véleményük, hogy az énekes hozzon magával mikrofont, a mikrofon az ő hangszere, ő tudja, hogy melyik mikrofon jó az ő hangjához. Akkor problémáznak, ha minősíthetetlen mikrofont hoz az énekes (pl. behringer stb.) és ragaszkodik hozzá a sztenderd sm58-al szemben. Legutóbb, amikor játszottunk, a hangosító kérdezte, hogy hozunk-e saját mikrofont, vagy jó lesz az sm 58 vagy beta 58, mert neki ezek vannak.
A legtöbb helyen már én is szinte észrevétlen dobom fel a Beta58-am. Onnantól kezdve már nem nálam a labda. Az jól szól, ha adott helyen kifelé nem, akkor a hiba nem az én készülékemben van, ugyanis ha valaki nem tud úszni, azért nem a víz a hülye ugyi. Néha kedvem lenne ezt az örök igazságot bemondani hangosba, olyan botrányosan tudnak itt-ott keverni, de nem teszem, mert még szarabb lesz
Én megyek bemutatkozom, ha már volt közös dolgunk, akkor pár udvariassági kérdés...
Utána a legfontosabb: Iszik e valamit? Lehet hogy csak ásványvíz lesz a válasz, de a nexus számít!
Aztán én beálláskor jószokásomhoz híven kimegyek (urh rulez!), ha ez vmiértnem megoldható (pl szabadtéri fesztiválok), van ember rá aki kever és van cimbi akinek jó füle van és szól ha valami kell még lefele.
Nekem kontroll sem kell. Mindkét oldalra van egy 400W-os ládám, amit a szörnyeteggel hajtok...
Ez eddig mindenhova elég hangos volt! :)
Volt olyan 'szakma nagy öregje' keverős is, aki mindent elkövetett, hogy begerjessze az OM5-öt (a beállás alatt), hogy bebizonyítsa nekem, az SM58 jobb, de nem nagyon jött össze neki (mármint a gerjesztés), mert egyúttal a gaint is sajnálta, nehogy lehessen hallani az éneket :) Pedig biztosan volt már rutinja a kis bandák szívatásában, úgy viselkedett, mintha ő lett volna a főszereplő, egy idő után már megszántam a szerencsétlent...
Értem én, hogy végső soron a hangosítást fogják hibáztatni, még ha nem is ők kapcsolgatják ki-be, de ez csak csepp a tengerben, bárcsak a kapcsolós mikrofon lenne a legnagyobb probléma a hazai hangosításoknál... :)
Ezt már csak érdekességként, mennyire nem kell félni a gerjedéstől, vagy tudni kell bánni a cájggal. Little G Weevil. ( Ugye mindenki tudja, hogy ő a Szűcs Gabi?)
A lényegtől meg eltértünk egy kicsit a keverősök lelkivilága felé.
Változatlanul azt állítom, hogy profi, nagy színpadon, profi produkcióban, profi személyzettel nincs kapcsolós mikrofon. Nem engedik fel, mert, ha van kapcsoló, az ki, vagy bekapcsolódhat olyankor, amikor nem kéne és ez nem sarkítás.
Dehogy cinkelem őket, magam is fel-felállok a színpadra és a mi énekesünk is ugynolyan hülyén kapcsolgatja a kapcsolókat, ahogy leírtam.
Én egyébként nem dolgozom élő hangba soha - stúdiózom.
Amiket leírtál, az nonszensz, el kell küldeni az ilyet a pi--ába, hiszen ő pénzt kap azért, amit csinál. Szerencsére se munka, se zenélés közben nemigen találkoztam ilyen hozzáállással színpadon, viszont rengeteg hozzáértő, segítőkész hangember ismerősöm van.
Egyébként meg vidd magaddal a kengyelt, akkor nem lehet vita
a felháborodás logikus, hisz plusz munkát adsz nekik azzal, hogy egy smeretlen mikrofonnal dolgozzanak, más e.q. más gerjedési freki, más gain stb stb. míg sm58-as csukott szemmel is tudja melyik potit merre és meddíg tekerje a keverőn, itt kezdheti előlről
Ja, ezek jellemzően ez ilyen ex-teherautósofőr, vagy egyéb hasonlóból felkapaszkodott keverősök, akik elvárják, hogy mindenki a lábujjukat csókolgassa, mert ok már hangosították a Csárlit is...
Ha már sarkítunk, ez van :)
Értem, és persze jó érzés azokat is cinkelni kicsit, akik kiállnak a színpadra... :)
Ha már sarkítás:
Azért valahol valami nincs rendben itthon, mert akármikor előveszem az Audix OM5-ömet (nincs rajta kapcsoló :) akkor mindig el kell játszani a 'Mé' nemjó neked az SM58-am' c. színdarabot a keverőssel. Keverős főhőseink nagyduzzogva engednek a végén, de éreztetik sértődöttségüket, és azt, hogy innentől kezdve szívességet tesz nekem, hogy egyáltalán ott áll a pultnál...
Egy komoly, Bp-i helyen pl. azzal etetett a keverős, hogy nem használhatom az OM5-öt, mert nem hoztam hozzá kengyelt, és az ő Shure kengyele nem jó hozzá... Fél óra könyörgés, kipróbáltuk, jó volt hozzá a Shure kengyel.
Miért van ez, valami lelki defektus, hogy nem ő áll a színpadon ? Pedig hát szabad a pálya... Hozzáteszem, mindig udvariasan bemutatkozom és kérem szépen, de a reakció szinte mindig ugyanaz, szinte személyes sértésnek veszik, ha a saját mikrofonomat szeretném használni... Elfelejtik, hogy abban ez esetben ők nyújtanak szolgáltatást a 'főhősoknek', ez a dolguk, ezért kapják a zsét, nem azért, hogy kiskirálykodjanak.
Tisztelet a kivételnek, mert ilyen is van, de nem sok.
Azért, ha nincs keverős, akkor jól jön a kapcsoló, mondjuk ha le akarja tenni valamiért a komtroll közelébe (kis klub), vagy kiszalad a közönség közé vagy egyéb pózok esetén, mikor összegerjedhet...
A profi hangosítók szempontjából érthető az ellenszenv a kapcsolóval szemben, de sokan kiskluboznak, maguknak kevernek stb. ott hasznos.
Ma már nem gyártanak sm58at kapcsoló nélkül??
(A kapcsoló a legnagyobb baromság mikrofonon, amit el lehet képzelni. Ha kikapcsolva készíted oda a színpadra a főhősnek, akkor mutogat, ordibál, hogy "Nem szól, nem szól". Ha bekapcsolva készíted oda, akkor odalép és kikapcsolja, majd mutogat és ordibál:"Nem szól, nem szól")
Lehet, hogy rosszul, de úgy emlékszem, hogy sm48 néven azokat az sm58-asokat adják ki, amit valamiért nem feleltek meg az sm58 specifikációjának. Tehát egy másodosztályú sm58.
Az énekesünk végül a Shure SM sorozata mellett döntött, de lenne még egy kérdésem hozzátok:
Az SM58 elég ismert, stb... ~32eFt és van az SM48, amit nem nagyon halottam még emlegetni, paramétereiben számomra (hozzá nem értő ember) minimális a különbség az ára pedig ~22eFt.
Ki mit gondol erről, én laikus vagyok mikrofonok terén ezért kérem a véleményeteket.
A srác hosszú távra tervez ezzel a vásárlással.
Hát van egy line6 ux2-es hangkártyám, de lehet kellene majd cserélni mert nem szereti a win7-et.
Ezzel szemezgettem még:
http://www.hs-online.com/hu/USB-hangkartya-364/Scarlett-2i2-4799.html
Sziasztok! Tanácstalan vagyok, hogy melyik stúdiómikrofont vegyem meg:
Az egyik:
http://www.hangmester.hu/webaruhaz.php?termek_id=3063
A másik:
http://www.hangmester.hu/webaruhaz.php?termek_id=1761
Pro kontra? Audio technikában az tetszik, hogy usb-s és nem kell külön fantomtáp hozzá.
Rodeban pedig a 10 év garancia és a háttérmarketingje elég meggyőző... Érdemes-e 15 ezerrel többet fizetni a Rode Nt1-A ért? Esetleg ha valaki használta már valamelyiket egy véleményt írhatna! Köszönöm!
nem a zenei stílus, mintsem inkább a hangod karektere határozza meg (nomeg persze az anyagi lehetőséged) hogy melyik morofonnal fogsz jobban (át)szólni. Minden mikrofonnak megvan a maga karakterisztikája, valamelyik itt emel/vág, a másik amott. Ezt valójában egy PA cuccon egy A/B teszt tudná megmondani fülre, hogy melyik a bejövősebb. Lehet hogy a Te torkodnak az SM58, de az is lehet hogy Beta, vagy Audix, esetleg Sennheiser. Mindegyikből lehet 30 környékén lőne (ha más nem használtan). Az SM58 ugyan bevált standard, de koránt sem biztos, hogy az a legmegfelelőbb neked.
Más, mint az SM58... több a közepe, kevesebb a magasa (nekem bejön, mert átszól, de 'mégse hasogassa a fülemet' :) viszont bekapós mikrofon, rajta kell lenni, azaz nem nagyon bírja, ha az ember nem énekel pontosan bele... Cserébe viszont nem szedi fel annyira a mögötte levő üvöltö fullsztekkek hangját, és egy paraszthajszállal kevésbé gerjedékenyebb a standard mikrofonoknál...
Sziasztok.
Eladóvá vált remek mikrofonom.
Audio technika AE5400 nagymembrános kondimiksi.
Gyönyörű hangja van,iszonyat részletes.
Sajna az egyre kevesebb munka miatt vagyok rákényszerítve, hogy eladjam...
A részletek:
http://aprod.hu/hirdetes/audio-technika-ae5400-kondenzatormikrofon-elado-IDb0UF.html
Valószínű le lett ejtve,vagy valami ütés érte, elmegy a membrán központozása, ilyenkor mondják,hogy "letapad" a membrán. Általában nem lehet megcsinálni,cserélni kell a kapszulát, még a régi mikrofonok (pl AKG D12) jól szerelhetőek voltak,de ott is sokat kellett szenvedni vele, és nem biztos hogy sikerült.
Üdv!
Van egy Beyerdynamic Opus 59s mikrofonom. Eléggé kopott, de a kosara nem sérült. 2 kérdés lenne:
1. Van egy hibája, mégpedig hogy csak a magas hangok szolnak rajta, olyan mintha az EQ-n lehuznám róla a mélyet. Mi lehet a prob ill mennyibe lenne ezt javitani?
2. Igy javitatlanul mennyit érhet kb? Ill érdekel e vkit?
Valaki nem tud valami módszert a miki membránjának valamilyen szerű frissítésére?Egy e845S Sennheiserről van szó...annyira belepte a nikotin,meg a dzsuva,hogy már nagyon tompa.Minden használható segítséget szívesen fogadok.
Samson G-Trackről vélemények?
érdemesebb csak ezt beszerezni,mint egy mikit és egy interface-t?
(ja és gitár lineban menne,énekhez kéne a miki,meg max akusztikusokhoz)
Sziasztok!
Itthoni felvételek készítéséhez szeretnék mikrofont venni.
Kondiban gondolkodtam,de azon belül nem tudom.Sajnos a keret elég szűk rá,már a AT2020 is drága.
Tudtok segíteni,ajánlani valamit?
Lenne egy Rode NT1A illesztett párom, ami jóideje csak a szekrényben áll. Ha esetleg érdekel valakit ... Külön nem eladóak, csak egyben. Már csak azért is, mert egy kofferben vannak. Természetesen papírja jár hozzá a saját freki görbéjével.
Sziasztok!
Én gitáros vagyok és vettem egy mikrofont (JEFE 1900ND)itthoni felhasználásra, rátettem a gépre XLR-JACK kábellel közvetlenül és alig van bejövő jel. Ez normális?
Jól sejtem, hogy ez nem a mikrofon hibája, hanem egy előerősítőt kéne beiktatni?
Egy profi hangkártya, XLR bemenettel, mint pl. egy Lexicon Lambda megoldaná a problémát?
otthoni körülmények közt ezzel a setuppal nem fognak szignifikáns különbséget mutatni, ahhoz nagyobb ugrás, a hatszámjegyű előfokok kellenék. 30-60k HUF közt nem lesz számottevő kölönbség előfok és előfok közt. 30k és 500k köztivel már lenne.
Szerintem a MIC200 és az ART Tube MP pénzkidobás... Még ha olcsó, akkor is!
Nem jobbak mint bármelyik másik behringer előfok, csak másmilyenek. :( Ugyan olyan gagyi alkatrészekből vannak összerakva, a cső meg tulajdonképpen csak dísz. Sőt a drágább T1952 is elég hervasztó, a tracker pre előfoka jobb.
az emu4040 a cubase LE bundle csomaggal egy nagyon jó otthoni páros egy jó PC-vel. Ennél gyengébb megfejtés a xenix pultocska, bár a célnak megfelelhet. Ebben a kategóriában egy dedikált elfőfokkal keverő helyett (pl MIC200 vagy ART Tube MP) vagy egy még komolyabbal azért többre mész, hiszen a cél a reszletgazdagabb hang.
Bármelyik Emu előfoka jobb mint a behringeré. Lehet, hogy már az segítene a mostani mikrofonod hangján is :)
HcLaca Procaterjére én ráugranék a helyedben és még egy Emura is maradna...
hát pont nem, mert az nem derült ki, hogy pl milyen hangkártyával rögzítesz? Ha valami alaplapi recsegőssel, arra majnem mindegy milyen mikrofont küldesz.
80k-ból a felét egy fantomtápos mikrofon előfokos hangkártyára (pl Emu tracker pre) a másik felét mondjuk egy elég jó kondimikire költve (pl egy Audiotechnika AT széria) optimálisabb eredményt tudsz elérni mint egy 80 ezer forintos mikivel és egy ócó hangkártyával, mert ez utóbbi lesz a szűk keresztmetszet.
Ezt én értem, azért kérdezem, hogy miként érdemes okoskodni a rászánt lóvéból, de gondolom azért nyilván érezhető lesz a különbség, egy kb. 10 szer drágább mikrofonnál, mint a mostani.
Szabi valószinűleg arra akart rávilágítani, hogy a felvétel végeredménye a komplett felvételi lánc függvénye. Ebben lehet szűk keresztmetszet akár a mikrofon előfok, akár a mikrofon, akár a felvételi helység (és ezek kombinációja), valószinűleg a legszűkebb keresztmetszet fogja leginkább meghatározni.
Kiváló állapotú Sennheiser E855 típusú énekmikrofonomat elcserélném Audio Technika, Electro Voice vagy AKG énekmikrofonra.
Mindezt a kísérletezés jegyében természetesen :) A Sennheisernek semmi baja, nagyon szépen, tisztán szól. Sting-típusú dolgokhoz nagyon jó szerintem.
Elsősorban komolyabb modellek érdekelnének cserébe, és természetesen ráfizetek.