Össze is engedtük az SM58 valamint az AEG tÍpusokkal(számát ne kérdezd) cirka 40-45 nem szakértő füle hallatára vonyítottam bele sorban, nyert a klasszikus.
Nyilván én sem kapacitálok senkit, hogy vegyen hamis cuccokat, csak megosztottam néhány tapasztalatot. Csak a Shure-okkal kapcsolatban sajnos nem nagyon lehet benne biztos az ember, hogy mikor vesz eredetit és mikor hamisítványt. 1-2 éve kinézet alapján még meg lehetett különböztetni a kínai kopikat, de azóta rámentek arra, hogy 1:1-ben másolják a mikrofonok tokozását, azóta nemigen mondja meg a nagyon szakavatott szemeken kívül senki, hogy eredetivel vagy hamisítvánnyal áll szemben.
Állítólag 1 dollár alatt kihozzák darabját Kínában... ugorj ki egy nagy táskával :)
Mivel régi konstrukció, tényleg nem lehet bonyolult, elhiszem hogy 1 dollár alatt kijön. Csak túl van árazva, mint a pickupok, azok se bonyolultak pedig...
Én nem mondtam volna meg sem ránézésre, sem hangra, viszont volt az egyik rendezvényen egy öreg róka, aki szétkapta az egyik 58-ast, és mondta, hogy tuti hamisítvány. Nem véletlen, hogy kb. nagykerárhoz képest féláron szerezte a főnök. Amúgy vicces, hogy az egyik patinás és menő hazai stúdió is vásárolt kínai 57-eseket egy ismerősömtől, aki ilyen kínai Shure-okat hoz be itthonra. Kértek egy mintadarabot, amit A/B teszten összehasonlítottak az eredetivel, és úgy döntöttek, hogy megéri nekik vásárolni belőle.
3. éve hangosítok koncerteket különféle szabadtéri és zárt helyeken, az Audix mikrofonokkal eddig csak jó tapasztalataim voltak, különösen dobmikrofonozás terén. A mi mikrofonparkunk is főleg Shure-okból áll, de leginkább azért, mert a főnök azt tudott jó áron szerezni (mondjuk kiderült, hogy a hivatalos forgalmazótól való vásárlás ellenére kínai hamisítványok), de akadnak Audix és AKG mikrofonok is, egyik sem rosszabb, mint a Shure-ok.
OK :) Nekem bejött az Audix, csak a hangosítókkal mindig meg kell küzdeni, ha nem Shure-t látnak, akkor húzzák a szájukat. Legutóbbi komment: kicsi a jele, nem tudott tekerni a pultján... kamu, hülyeség, OM7-nél esetleg valami gagyi pulttal... valahogy mindig be akarják bizonyítani, hogy a Shure a legjobb mindenkinek, összevissza tekergetik az eq-t (mély, magas), hiába mondom, hogy azért vettem ilyet, mert ennek a hangja tetszik, én a közepekkel akarok kiszólni, nem a fülsértő magasakkal meg a búgó mélyekkel... :)
Az egyik teherautósofőrból lett megmondó-keverőember a múltkor meg jött azzal, hogy nagyon gerjed, aztán a koncert végére kiderült, hogy ő hagyta bekapcsolva végig a talkback mikrofonját...
Szóval Audixxal (vagy bármi mással, ami nem Shure) koncertezni itthon, maga a lázadás :)
Na az Ricsinél nem pálya.
Egyébként ha az ember Thomannból rendel sm58-at, az azért csak nem hamisítvány már, nem?
Szerintem ők közvetlenül a gyártótól hozatják, meg minek tennék kockára a bolt hírnevét...
Én a helyedben lehet, hogy rápróbálnék a Shure Beta87C-re, ami kondimiksi, nem olcsó, de amiket írsz kritériumokat, azoknak megfelel. Sokat hangosítottam ilyenekkel, és nagyon bevált a típus. Viszont tényleg csak viszonylag halk színpadra ajánlanám az érzékenysége miatt.
Az összes Shure-t hamisítják, ráadásul mostmár olyan minőségben, hogy ránézésre meg nem mondod (sokszor hangra sem). Nyáron melóztam egy elég nagyszabású szabadtéri rendezvényen, ahová a főnökség berendelt vagy 50-60db Shure miksit, kínai hamisítványok voltak, de a hangjukra és a megbízhatóságukra nem volt panasz egyáltalán.
Nincs bajom vele különösebben, de régi csilis énekesünk olyat vett (állítólag nem hamisítványt); az én occó Shure-om jobban szólt, mint az...csak azóta az enyém kicsit tönkrement.:D Asszem Shure C606 volt, szóval elég gagyi, de meglepően jól szólt szerintem. Elég hangos volt, ha kicsit messzebbre tévedtem a tengelytől, akkor sem csökkent akkorát a hangerő. Valami ilyesmi kellene megint.
A Shure SM58 miért nem jó? Én ugyan nem énekelek sokat, de ár/érték arányban szerintem nagyon jó, és bár sokan fikázzák, de sokáig ez volt az etalon énekmiksi. Rosszabb azóta se lett...
De mondjuk az elvis féle mikrofon jobban mutat a színpadon, és azért ez is egy szempont!
Milyen mikrofont ajánlanátok?
A szempontok: minél nagyobb jel, hogy lehessen játszani a hangerővel/távolsággal (és nincs túl erős hangom, sajna); ráadásul időnként fejhang is képbe kerül; a gerjedés elkerülése nem annyira fontos, mert nem játszunk brutálhangosan, és nem metált.
Köszi.
Audix OM5, rátapadós mikrofon, cserébe nem veszi fel az üvöltő gitáralapok hangját, és nagyon szépen, tisztán szól, van közepe, viszont nincsenek hersegő, fülbevágó magasak és proximity sincs. Picivel kevésbé gerjedékeny, mint a Shure. Metalgitár-énekesek kedvence :)
Marcinak az SM58-cal sem volt baja élőben (felvételnél zavarta, hogy a kondimikrofon nem torzít be kicsit, így jobban kell erőlködnie, mint élőben), jefétől tartok kicsit :D De amúgy a tapizaj az nem annyira lényeg, mert úgyis állványon van a mikrofon (gitározás közben megy az ordibálás).
beta kiba tapizajos,jefe avl 2600 az sokkal parasztabb,mint az sm58, jó nagy jele van és torzít annyira,amennyire kell, exénekesem olyat használ,mert nem szeret erőlködni :)
Ordibálós énekre milyen színpadi mikrofont ajánlanátok 40-50k környékén? SM58, Beta58,ami először eszembe jutott, vajon a Sennheiser e900-as szériája mennyire lehet erre alkalmas? A Shure-okon kívül nem nagyon van e téren tapasztalatom, és most kellene venni valamit, hátha van jobb cucc is az 58-asoknál erre a célra.
a magyar forgalmazó szerint a digit kimenete driverből nincs megírva és nem is működik, én sose próbáltam.
előny: hardveres mikrofonszint gain beállítás, fantomtáp, stabil mint álat.
a C1-el kapcsolatban még nincs tapasztalatom, de az RH sound árához képest(!) igen jó kapszulával bír, kis zaj és lineáris átvitel. A gyenge pontja talán az, hogy ügyelni kell a hangnyomásra, mert nagyobb bekiabálásnál még popfilterrel is betorzíthat egy kicsit, ezesetben tisztes távolságot kell tartani az ordibátor és a mikrofon közt. Low-budget kategóriában én nyugodtan ajánlom.
sziasztok! ének felvételre szánt kondenzátor mikrofont szeretnék venni. Nincs rá nagy keret ezért a behringer c1 és az RH sound HSMC001 közül fogok választani. A segítségeteket szeretném kérni, hogy melyik jobb, az rhsound-rol nem találtam se tesztet, se tapasztalatot.
RH SOUND: http://www.rhsound.hu/hu/hsmc001_mikrofonoktartozekok.rhd.134.htm
BEHRINGER-ről cska így találtam: Transducer Type: Condenser, 16 mm
Polar Pattern: Cardioid
Connection: Gold-plated balanced XLR connector
Open Circuit Sensitivity: -33 +/- 2 dBV (0 dBV = 1 V/Pa)
Frequency Response: 40 Hz - 20 kHz
Max. SPL (1% THD @ 1 kHz): 136 dB
Nominal Impedance: 100 ohms
Load Impedance: >1 kohms
Supply Voltage: +36 - 52 V
Supply Current: 2.5 mA
Dimensions: Shaft: 54 mm, length: 169 mm
Weight: Approximately 0.45 kg
ADAT + 2 analóg
SPDIF jelet hoz-visz Toslink-en keresztül, meg 2 MIDI cstorna, meg 2 füles kimenet, egy a masinán, egy a brékout kábel végén
TotalMix,Digicheck ésatöbbi szokásos
ami nagy feature az az atomstabil USB driver, alacsony látencia
nem vagyok egy konverter junkie, de a DA kimenetét "leteszteltem" Benchmark, Mytek etc. ellenében és azt kell mondjam nagyon jó
a füleskimenete sem vallott szégyent, Sennheiser HD 600-as kagylóztam és bevallom jobban szól, mint az erre a célra rendszeresített eszközeim, pedig a babyface messze van a dedikált füles amp kategóriától...
Kösz a tippet, holnap kipróbálom, bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy egy 4 Ohmos mélysugárzó és egyből a keverőbe dugtam. Így lehet, hogy az impedancia nem passzol és el lesz illesztve.
Segítség kellene! Lábdobmikrofonozásnál akadtam el...
Láttam egy ilyen képet és gondoltam, hogy én is csinálok valami hasonlót.
Kerestem egy mélynyomót, szépen forrasztottam rá vezetéket (nem XLR csak sima jack aljzatot, mert nincs messze és nem szed össze sok zajt). Eddig minden rendben, csak amikor kipróbáltam akkor furcsa csipogó, nagy amplitúdójú tűszerű kattanásokat hallottam és nem javult a helyzet ha hátrébb húztam sem (azt hittem, hogy a hangszóró torzít, de nem hiszem).
Valakinek ötlet?
ezzel is tisztában vagyok :)
de alligátor meg homestúdiózni akar :):):)
szerintem neki 1212m megfelelhetne egy fasza előfokkal,homár ár/érték arány :D:D:D
Ja, de azt is mondtam,hogy nyilván nem úgy szól ,akkor mindenki eladná a Digit,aztán emuval nyomatná,mert olcsóbb:) Van olyan,hogy ár/érték arány, abban jó az emu, mert a többi cucc ebben az árkategóriában nem tud ennyit, én még így se szól.
nem gondolom,hogy minden e-mu kurvajó, de az "m" jelzésűeknek jók a konverterei - már, ha elfogadjuk, hogy a pro tools hd 192-é jók, mert ugye ugyanazok vannak az m-es e-mukban(legalábbis az ad-k) :)
mennyé klippeltetni a trészongot :D:D:D
ebben a láncban a soundking keverő előfoka a gyenge láncszem, ami egyébként fontosabb, mint maga a mikrofon, azt kéne minél előbb lecserélni valami rendesre.
Köszönöm a tippeket, látom lesz dolgom :D
Hétvégén kipróbáljuk egymás mellett az SM58-at és SM57-et, remélhetőleg reampolva. Kirakom majd az eredményt :)
Ez nem egy hülyeség, az első és utolsó lakásfelújításnál a hifi-konektor külön áramkörön és automatán van bekábelezve és bekötve a villyóránál, de ami mégtöbbet számít, hogy a konektortól a készülékig spéci hálózati kábelek vannak (voltak, mert ma már csak youtuben hallgatok itthon zenét:) A földelés az más ahol nem életvédelmi, ott szét kell választani a jelföldet és a szervoföldet.
Sziasztok!
Ha tud vki segíteni...
Lábdob miksit szeretnék venni stúdiózáshoz.
2 miksit néztem. Audix D6 és az EV RE20. Valamint kijött az EV RE320 (ami állítólag ugyanaz, mint a RE20, csak más tokozás és made in Chine), viszont a RE320 feltűnően olcsó a Re20-ashoz képest.
Általában rock zenéhez kellene, csattogós lábdob hangot kreálni.
Szerintetek Audix vagy EV? RE20 vagy RE 320?
lehet,hogy kiröhögsz,de épp a napokban gondolkodtam el rajta,hogy a stúdió konnektoraiból kikötöm a földelés,és külön szálakon kiviszem a szabadba és ott konnektoronként leverek egy szabvány földelőpálcát és oda kötöm rája egyesével.csak tartok attól, hogy a rómaiak elviszik :):):)
A túl sok szennyeződés (pl. kosáron, popfilteren) ronthatja a miksi hatásfokát?
A bűzét simán elviselem, mert a saját jól bejáratott nyálam rohad rajta.:D
kezdesz megint elszemtelenedni, a heti papír egy kéthangszórós kombó mikrofonozása volt 3 miksivel, ebből olvastam hétfő-kedden.és továbbra is 3-4 órás meló volt belőni a szandot,ami tetszett a gitárosembernek(mikrofontoszogatással együtt)
sm57-nek meg a trafója torzít,lehet upgrédelni :):):)
és jóhogy számít a távolság baszki,de ezek nagyrészt közeltéri felvételre vannak,az alap,hogy lenyomod a hangszóró torkán,hacsak nem a nappalid impulzusválaszait akarod hallani a gitársávban :)
egyszer már majdnem eladtam az egyiket, míg gyakorlatban be nem bizonyosodott, hogy a világverő audix OM7 koncertmiksi egy lehelletnyivel előbb gerjed:ĐĐĐ
Eladó egy Sennheiser e 845 beszéd-vokál mikrofon újszerű állapotban. Keveset használt, megkímélt állapotban.
A Sennheiser e 845 egy kiváló minőségű és stabil felépítésű énekmikrofon, kifejezetten vokálozásra, magas dinamikája, tiszta hangzása és széles karakterisztikája miatt.
látszik, hogy papírból olvasol te is. Az i5 - és minden miksi - karakterisztikája egy bizonyos távolságból érvényes, minden centivel közelítve vagy távolítva a miksit a hangforrástól, változni fog ez a karakterisztika... Ezért nincs túl nagy jelentősége ezeknek a gyári adatoknak. Az i5 rendkívül részletgazdag hangját elsősorban a középtartománynak köszönheti - holott a karakterisztikát nézve, ennek a miksinek dörmögni és visítania kellene egyszerre. Egyiket sem teszi, viszont sokkal természetesebb az átvitele, mint a gombóchangú torz sm57-nek. Ez utóbbiról viszont az a rock-sound jut eszembe, amit ha nem muszáj, évtizedek óta nem hallgatok:)
"jelenleg napokat baszunk el mikrofon pozíciónálással"
te csak azt hiszed, hogy ez elb***t idő... ezt az időt azonban nem tudod megspórolni, mert a mikrofonozást nem lehet tanulni, csak gyakorolni. A rossz hangzás az egyik legfontosabb tanulság, amíg nem lövöd körbe a sweet pontot, addig nem tudsz semmit:)))
Birizgálja a fantáziámat az Audio-technica AE6100, szóval ha valaki megválna ilyentől úgy, hogy olcsóbb mikrofont is beszámítana, és jól ráfizetek pénzt is, akkor emailben beszéljünk róla...