HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

AJÁNDÉK

BILLENTYŰS

GITÁR, PENGETŐS

KEVERŐ

MIKROFON

HANGRENDSZER

ÜTŐS

FÉNY

KARÁCSONYI AKCIÓK

GITÁRERŐSÍTŐ

KIEGÉSZÍTŐ

FELVEVŐ/USB

VONÓS

CD/DVD

FÚVÓS

KOTTA



A FÓRUM legfrissebb témái

Offtopic

2018. április 20

Vizelde

2018. április 20

Pickupok

2018. április 19

***YAMAHA billentyűsök

2018. április 19

***FENDER***

2018. április 19

Mákosamp és válogatott f

2018. április 19

Jónás Tamás (instrume

2018. április 19

BALkezes Gitárok

2018. április 19

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2018. április 19

Csöves Gitárerősítő

2018. április 18

A számítógép és a z

2018. április 18

Mutameg!

2018. április 18

Zenészeket, zenekart ke

2018. április 17

Fotók, képek, GALÉRIA

2018. április 17

Barkács

2018. április 17

***JACKSON***

2018. április 16

Húr

2018. április 16

***GIBSON***

2018. április 16

KRAMER KLUB

2018. április 16

***Squier***

2018. április 15

...Bassmanok...

2018. április 15

In Memoriam...

2018. április 14

LANEY

2018. április 14

Zenekar alapítás

2018. április 13

Gitáreffektek

2018. április 09

Stúdiófelvétel

2018. április 08

*MARSHALL.hu KLUB *

2018. április 08

Metallica

2018. április 05

K O R G szintetizátoro

2018. április 04

***IBANEZ***

2018. április 04




HANGMESTER.HU AKCIÓ
Suzuki szájharmonika tartó
Szájharmonika tartó

Suzuki szájharmonika tartó


Akciós ár:
4 500 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
GRU-1K-CPK Ukulele
ukulele

GRU-1K-CPK Ukulele


Akciós ár:
12 990 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
U/SMILE Ukulele
ukulele

U/SMILE Ukulele


Akciós ár:
19 990 Ft



hangszermagazin.hu

PEAVEY MAX 158 basszusgitár erősítő került be a HANGMESTER.HU Karácsonyi akcIójába
2017. november 15.





hangszermagazin.hu

Megérkezett a Cort AC70-OP 3/4-es klasszikus gitár a HANGMESTER.HU Karácsonyi akciójába
2017. november 14.







Legfrissebb használt hangszerek:
Soundking
80 000 Ft
GEM
280 000 Ft
ESP
15 000 Ft
Behringer
15 000 Ft
Epiphone
145 000 Ft
Mapex
190 000 Ft
Peavey
45 000 Ft
Behringer
50 000 Ft
Allen&Heath
23 000 Ft
Fender
304 990 Ft
Vox
0 Ft
Zoom
42 000 Ft

Stúdiófelvétel
A topik célja a szakmai csevegés, NEM a hirdetés!!!

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


arion 2018-04-08 22:01 |  #15260
Szerintem a belemenő hang minősége 80-90-%-ot tesz ki a mikrofon, az előerősítő és a konverter jelentősége melett. Úgyhogy tökmindegy, ebben az árkategóriában kb. minden egyforma.
Válasz 'Khalim' hozzászólására (#15259)

Khalim 2018-04-08 17:37 |  #15259
2 bemenetnél többet szerettem volna, az UR44 meg jóval többe kerül a 6i6-nál.
Válasz 'MákoSS' hozzászólására (#15258)

MákoSS 2018-04-08 16:45 |  #15258
nincs vele gond, csak szerintem vannak jobb hangú cuccok a kategóriájában is. Pl Seinberg UR 22
Válasz 'Khalim' hozzászólására (#15257)

Khalim 2018-04-07 21:19 |  #15257
Nem volt jó választás? A jobb többet tud, vagy minőségben veri?
Válasz 'MákoSS' hozzászólására (#15256)

MákoSS 2018-04-07 20:32 |  #15256
Baz, miért nem kérdezel, mondtunk volna jobbakat a Scarletnél.
Válasz 'Khalim' hozzászólására (#15254)

betrayed2018-04-07 18:48 |  #15255
Tud valaki ingyenes dob VSTi plugint ajánlani?
Eddig EZ drummert használtam, amivel meg voltam elégedve, de nem találom... :D
Olyan kellene, ami metal zenére használható hangot ad...
Köszi.

Khalim 2018-04-07 16:56 |  #15254
Alakul a projekt , lőttem 2 SM57-t, Sennheiser E609-et, meg Focusrite Scarlett kütyüt, jövő héten érkeznek. Kíváncsi vagyok, mi sül ki ebből
Válasz 'arion' hozzászólására (#15253)

arion 2018-04-06 14:59 |  #15253
Talán el lehetne olvasni valami könyvet, manualt - szerintem van több nyelven - mielőtt elemi kezelési kérdéseket teszel fel. Gondolom a youtube is tele van ilyen filmekkel. Pl. Automation of Cubase MIDI tracks' volume, vagy valami hasonlót keresnék.
Válasz 'Előd' hozzászólására (#15251)

SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban 2018-04-06 10:29 |  #15252
link
Válasz 'Előd' hozzászólására (#15251)

Előd2018-04-05 11:46 |  #15251
SZIASZTOK! CUBASE-BAN, EGY FELVETT MIDI SÁVON BELÜL HOGYAN TUDOK A KÜLÖNBÖZŐ SZAKASZOKBAN, KÜLÖNBÖZŐ HANGERŐT BEÁLLÍTANI??

Tony Cliffton2018-03-29 12:43 |  #15250
14-ig lehet engedi, ha netre megy. És valóban, ha előtte vagy utána van egy "hagyományos" akkor az kidobja. Én azt modnom, hogy ez a netes verziód, ezek meg a tiétek. Én még nem csináltam zenét kiadó számára, csak demók és bemutatók.
Válasz 'arion' hozzászólására (#15242)

SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban 2018-03-29 12:40 |  #15249
és ezzel meg is válaszoltam magamnak az LUFS filozófálgatásomat:)
Válasz 'SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban' hozzászólására (#15248)

SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban 2018-03-29 12:39 |  #15248
pl
Válasz 'SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban' hozzászólására (#15246)

SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban 2018-03-29 12:38 |  #15247
illetve, gondolom ezért is látok egyre több helyen egyre többféle platformra bontott mastering szolgáltatást (nem csak a klasszik CD/vinyl/stb dolgokat).
Válasz 'SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban' hozzászólására (#15246)

SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban 2018-03-29 12:36 |  #15246
Rádió idehaza?
Na az nem fenyeget:D
Én a netre dolgozom fixen, ott meg elvileg pont fordított a hatás (ahogy magyarázta a szakim), azaz a lélegzőbb dolgokat hagyja meg hangosabbnak a streaming szolgáltató, ezért tudom elképzelni végülis ott is az LUFS-t valamilyen módon, bár csak laikusként persze.
Válasz 'arion' hozzászólására (#15244)

arion 2018-03-29 12:29 |  #15245
A normalizációs szotverek számoljanak, ahogy akarnak - az a céljuk nekik is, hogy kb. egyforma hangosak legyenek a nóták - de szerintem a kifejezetten lemez célú felvételek készítői, mastering mérnökei eléggé leszarják ezeket a loudness ajánlásokat. Kérdéses egyébként, hogy van-e még egyáltalán lemez célú felvétel. Elképzelhető, hogy a végső master betart egy fajta szabványt, ezt a mastert valamilyen oroginal masterként archiválják és ehhez nyúl a többi média szerkesztő gárdája ( rádió, tv, film, internet, stb. ) adott esetben. Ilyenkor van értelme egy szellősebb, nem agyonnyomott változatot archiválni, amiből kiindulva bármikor lehet valamiilyen célból egy összenyomott kópiát gyártani.
Válasz 'SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban' hozzászólására (#15243)

arion 2018-03-29 12:23 |  #15244
Ez se ilyen egyszerű, hogy nem kell agyig húznia mindent - persze, nem kell - de ha az ő általa masterelt nóta előtt, meg után egy-egy olyan szám szól a rádióban, amiknek a masterelője nem így járt el és kétszer olyan hangosak, akkor hoppá, máris vesztett egy klienst, vagy egy többhetes loudness-level-compression tanfolyamot kell tartania, aminek a meggyőző volta kérdéses.
Válasz 'SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban' hozzászólására (#15241)

SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban 2018-03-29 12:22 |  #15243
Pont ezért csodálkozom, hogy valaki fixen ebben dolgozik (kivéve, ha t/rádió hanganyagokat ad le).
Valami olyasmit mondjuk el tudok képzelni, hogy mondjuk a spotify normalizációs szoftverje is valami broadcast szabványnál megengedőbb LUFS alapon számol, csak meglepne.

Válasz 'arion' hozzászólására (#15242)

arion 2018-03-29 12:16 |  #15242
Az. Arra jó, hogy ha a különböző műsorok átlag (integrált) hangossága kb. egyforma ( -23 LU pl. ), akkor az adástechnikusnak nem kell odafigyelnie, hanem nyugodtam facebookozhat :) Szerintem ezt csak a rádiókat műsorral kiszolgáló gyártóktól követelik meg a rádiók ( pl. tőlem ), semmiféle kötelező hatása nincs a lemezgyártásra. Szabad ott is betartani, de kíváncsi vagyok arra, hogy egy keményebb rockbanda nótáinak az átlag hangossága melyik lemezen -23 LU.
Válasz 'SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban' hozzászólására (#15241)

SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban 2018-03-29 11:07 |  #15241
Az LUFS az a broadcast szabvány, nem?
Vagy a streaming oldalak is ez alapján normalizálnak?
Az arc, aki masterelni szokott nekünk, az nagyon boldog, hogy végre nem kell agyig húznia mindent, valahol megértem, mint egy fetőművészt, akinek nem kell többet falat mázolnia:)
Válasz 'Tony Cliffton' hozzászólására (#15239)

MákoSS 2018-03-29 11:03 |  #15240
Hol-e dolgozol?
Válasz 'Tony Cliffton' hozzászólására (#15239)

Tony Cliffton2018-03-29 10:45 |  #15239
Igen, tavaly nyár óta már nem dB-ben, hanem LUFS-ban masterelünk. Mindent lehet csak érzéssel. Nekem már évek óta csak szellős felvételek jutnak, így elfér rajta.
Válasz 'SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban' hozzászólására (#15238)

SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban 2018-03-29 09:41 |  #15238
Ez tök fura plugin.
Nagyobb dinamikával rendelkező felvételeket nem nyomja össze a picsába?
Amióta vége loudness warnak (mivel kb. már az összes netes streaming normalizál, bár a spotifynál kikapcsolható), azóta van értelme ezeknek egyáltalán?
Válasz 'Tony Cliffton' hozzászólására (#15235)

MákoSS 2018-03-29 09:40 |  #15237
(amúgy meg basszusra 1176, all buttons in :D)

MákoSS 2018-03-29 09:39 |  #15236
??? Max ha ordítóan kong a pergő, rezonál bizonyos frekiken, vagy mire gondoltál?
Válasz 'Tony Cliffton' hozzászólására (#15235)

Tony Cliffton2018-03-29 08:48 |  #15235
Szia,
a pergőt lehet púderezni úgy, hogy 500 és 1k között nagyon szűken, ízlés szerint 10-20 dB között vágni, lyukszűrő szerűen. Élő basszusra én Klanghelm DC1A szeretem. Külön hallgatva az ember kapásból öt kompresszort mond, ami első hallásra jobb nála, de mixben nagyon rendben van. És nincs master sáv a Variety of sound féle Slickhdr nélkül. Akár mit állítasz benne, akár merre, akár mennyit, akár mikor, mindig faszább hang lesz az eredmény :)
Válasz 'kocos' hozzászólására (#15224)

kocos 2018-03-26 20:31 |  #15234
Én bármi közben képes vagyok bealudni. :)
Válasz 'arion' hozzászólására (#15233)

arion 2018-03-26 19:18 |  #15233
És picit be is aludtál ? Én szoktam keverés közben, ha nem riadok fel semmi zavaróra, akkor jó. :)
Válasz 'kocos' hozzászólására (#15232)

kocos 2018-03-26 17:05 |  #15232
Azert feloldalas a gitar, mert fal mellett van a monitor, es ahogy ejszaka nekitamaszkodtam fejhallgatoban a falnak, a bal kagylo erosebben szorult a fejemre, es a jobb oldalt halkabbnak hallottam

kocos 2018-03-26 16:54 |  #15231
Kosz. En meg nem mertem feljebb venni, mert azt hittem igy is hangos. A basszust meg plane nem, mert majd lebasznak, hogy azt akarom, csak en hallatszodjak
Válasz 'arion' hozzászólására (#15230)

arion 2018-03-26 16:25 |  #15230
Ja, látom, hogy igen. Hát akkor addig kell huzogatni, amíg jobb nem lesz. Halk a dob, különösen a láb, halk a bass, agitár nagyon aszimmetrikusan lóg a jobb oldalon.
Válasz 'arion' hozzászólására (#15229)

arion 2018-03-26 16:23 |  #15229
Értem én. Midi note-ok letter felvéve, vagy az agy soundjai audio formában ?
Válasz 'kocos' hozzászólására (#15228)

kocos 2018-03-26 16:15 |  #15228
De ez felutve lett villandobon, probateremben. Amugy persze csak demo, nem ezt vagatjuk vinylre.
Válasz 'arion' hozzászólására (#15227)

arion 2018-03-26 14:58 |  #15227
Én elég sokat dobgépezek - saját dolgokban kizárólagosan. Azért, mert az élő dobolást nem tudom megoldani. Ilyenkor vagy csak demonak tekintem az általam beütögetett kopácsolást ( vagy a Logic Drummer sávot, ami néha elég illúzió keltő ), mert azt tervezem, hogy a jövőben majd élő dobbal játszunk vagy olyan nyilvánvaló gépi soundokat és ritmikákat, effekteket használok, ahol vállalom azt, hogy ez gép, ilyen a szerzemény.
Válasz 'kocos' hozzászólására (#15226)

kocos 2018-03-26 11:58 |  #15226
A dob rögzült wawban is superiorral, de szerintem bűn szörnyű. Persze ki tudja, milyen beállítás volt. Majd veszek egyet az ncore webáruházban és kipróbálom :) Köszi.
Válasz 'pandolin' hozzászólására (#15225)

pandolin2018-03-26 10:35 |  #15225
Dobra ajánlom a superior drummer 3-at, és letre fog kelni. Választhatsz olyan hangmérnökök setupjából, mint Bob Rock, Andy Sneap. Hatalmas szerintem
Válasz 'kocos' hozzászólására (#15224)

kocos 2018-03-26 00:11 |  #15224
Izé. Múltkor volt egy olyan opció, hogy rögzíthetjük a próbát sávonként, és elkezdtem biderélni, hogy legyen belőle valami bandcampes izé. Ez volt a setup:
Gitár -> ENGL E530 -> valami szoftver hangfalszimu (de szerintem az nem rögzült)
Basszus -> torzító -> preamp
dob MIDI-ben rögzült, EZ drummer pop/rock basic szett van rajta
ének -> valami dinamikus miki szárazon, sajna sok helyen túl lett vezérelve

Amit csináltam: basszuson EQ, komp, gitár klónozva, a klón sáv 1,5 ms-mal eltolva és máshogy ekuzva, a két sév jobbra-balra szétpanolva és egy buszra küldve, azon EQ, kompresszor meg send egy reverb sávra
Dobnál a kick, a snare és az OH egy kompresszor buszra küldve parallel a dobbusszal, pergő és oh a reverb buszra
éneken kompresszor, eq, reverb buszra sendelve.
master csatin egy kis kompresszor, 200 Hz-en 1 dB, 12 kHz-en 1.5 dB emelve (shelving)
minden kompresszor Variety of sound thrillseekerLA különféle prestjei (LA2A, 1176 szerűségek)
csak nuendo és VoS pluginok vannak.
Én már belekavarodtam, mit lehetne még vele csinálni? A gitár és a basszus magában tetszik, de a mixben fing. Dob meg szörnyű, hogy ennyire mű. Énekkel meg sajna nem tudok mit kezdeni. Köszcsi.

cserye 2018-03-23 22:45 |  #15223
No, nekem annyi.
Osc control, Jack midi... Ilyesféle szarságok a legújabb szoftverben. Hozzá se tudok szólni..
Valaki tudna egy rövid oktatást ezekről?..

zoran 2018-03-23 13:30 |  #15222
Kössssz.
Válasz 'MákoSS' hozzászólására (#15221)

MákoSS 2018-03-23 13:29 |  #15221
Pontosan.
Válasz 'zoran' hozzászólására (#15220)

zoran 2018-03-23 13:17 |  #15220
És akkor ilyenkor az van, hogy felvételkor a minél kisebb latency érdekében lenyomni a buffert, további melóhoz meg visszefelé módosítani... Ha jól értem.
???

zoran 2018-03-23 13:13 |  #15219
Szóval vegyem följebb akár a latency növekedésének rovására is?
Próbacseresznye?
Válasz 'MákoSS' hozzászólására (#15218)

MákoSS 2018-03-23 13:12 |  #15218
Akkor bizony lefele, és attól recseghet.
Válasz 'zoran' hozzászólására (#15217)

zoran 2018-03-23 13:02 |  #15217
Melóban vagyok, otthon tudom, megnézni, de úgy emlékszem, hogy a késés minimumra csökkentésének érdekében lett módosítva, csak most nem tudom le-e vagy föl...
Mert?

MákoSS 2018-03-23 13:00 |  #15216
buffer méret?
Válasz 'zoran' hozzászólására (#15215)

zoran 2018-03-23 11:04 |  #15215
Uraim, ha pattogás van, egyaránt fülesben és monitorban is, azt mi okozza, hol keressem a hibát???
Fél éves i5 PC, win7, Cubase 4+ pluginek, Mivel az íemu kártyám meghalt, Behringer van, de azt szinte nem is terhelem, egyszerre 1 sáv megy.
Ja és ki javít Emu1616m-et????ű
Köszönöm.

cserye 2018-03-21 11:31 |  #15214
Hát- eredetileg a kottáírás írás volt ugye a "DAW".
De most is van sokszor, hogy jó egyenként lerakni a hangokat. Vonósokat most már hosszú ideje így csinálok. Hogy monofóniákból álljon elő az akkord. Sose nyomom telibe-egyszerre. Lassabb meló, de nagyon megérős.
Meg hát legyen nekik szabatosan leírva, amikor élő játékra kerül a sor, vagy felvételre.
Válasz 'pandolin' hozzászólására (#15212)

pandolin2018-03-21 03:23 |  #15213
Bocsi, a telefon szereti átírni a gondolataim 😀

pandolin2018-03-21 03:22 |  #15212
Mire használják a kottázó progit? Úgy is megy, hogy elmented midiben, azt meg beszéd a cubase-be. Én mondjuk nem vagyok billentyűs , de inkább bejátszom midi billentyűzeten, vagy digitális zongorán, mint pötyögjek

cserye 2018-03-21 00:24 |  #15211
Nekem kánaán még mindig a Cubase. Vagy mire gondolsz? A kottázós részét nem szeretem, nem is nagyon ismertem ki igazán. A Musescore-t használom, az nagyon rendben van. Csak nem tudom együtt futtatni a Cubase-al, mert nemigen engedi magát szinkronizálni semmivel, valami érthetetlen kategóriákat kínál fel a szinkronra, de még a lényegét se vágom..(MMC, MTC, Midiclock.. én még ezeknél vagyok elmaradva..)

vénkecske 2018-03-20 18:22 |  #15210
Sok sikert !

Van valami kézzelfogható okod rá, hogy a Cubase 5-tel kínlódj?
Válasz 'cserye' hozzászólására (#15209)

cserye 2018-03-20 17:58 |  #15209
Kösz a nyomot Kecske, most elkezdek az oldalról töltögetni, hátha valami megjelenik a Cubase-ban és tudnám hajtani onnan a kottázó progit..

vénkecske 2018-03-20 17:49 |  #15208
Hű, ez számomra is még felderítetlen terület .
De ahogy elnézem egy darabig hagyom is így A leírások alapján még elég kaotikus lehet a kompatibilitása és alkalmazhatósága vasaktól és programoktól függően. JACK
Válasz 'cserye' hozzászólására (#15207)

cserye 2018-03-20 17:30 |  #15207
Még egy kérdés (elmaradott állapotból indokoltan):

Mi az "Jack Midi"? Valami virtuális szarság? Én még a din (tuchel) csatlakozónál, illetve az usb-midinél vagyok elmaradva. De most beleütköztem egy ilyen bepipálandó opcióba a musescore-kottázóprogramban, hogy "jack midi". (keresvén a midi-szinkronizálási lehetőséget más programokkal. Persze nem sikerült mindeddig)

cserye 2018-03-09 21:17 |  #15206
Kedves emberek,
hogyan tudnék a Cubase 5-ből megszólaltatni bizonyos FluidR3MonoGM SF3- nevű hangminta gyűjteményt? Ez egy szintén a gépen lévő kottázóprogramban van. De hogyan érhető el a Cubase-ből? Vagy egy midi, vagy egy instrument track-ről.
Ebben hiányom van, sose próbálkoztam vele.
Köszi!

Gazz 2018-03-05 15:06 |  #15205
Ez a feketére festett bőr elég szarul néz ki rajtad.
Válasz 'MákoSS' hozzászólására (#15203)

SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban 2018-03-05 14:10 |  #15204
az van, basszus, nekem még öregen is kellene:(((
Válasz 'MákoSS' hozzászólására (#15203)

MákoSS 2018-03-05 13:58 |  #15203
Fiatal voltam, kellett a PÉZ :(
Válasz 'SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban' hozzászólására (#15202)

SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban 2018-03-05 13:44 |  #15202
mondja pont Ön??????
Válasz 'MákoSS' hozzászólására (#15201)

MákoSS 2018-03-05 13:31 |  #15201
Ok, de az búzizene ((:
Válasz 'SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban' hozzászólására (#15200)

SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban 2018-03-05 13:00 |  #15200
sőt a dope calypso is, csak mi persze szarul játszunk egybe:D
Mondjuk legalább nem szépítgetjük
Válasz 'MákoSS' hozzászólására (#15199)

MákoSS 2018-03-05 12:43 |  #15199
Sőt, valamelyik Meshuggah lemez is egyejátszós, pedig az teljesen elborult zene.

MákoSS 2018-03-05 12:42 |  #15198
Rock/metálban is vannak még páran akik egybejátszva veszik fel sávonként a nótákat. A stílusból adódóan nyilván több utómunka szükséges a tiszta hangképhez.





Válasz 'arion' hozzászólására (#15188)

SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban 2018-03-05 12:26 |  #15197
Az első albumuk elég király. Mondjuk nem a számírás az erősségük, de van rajta 3-4 nagy dal, a közepeseket meg elviszi a lendület a hátán simán.
Anno a My Sharona meg ugye azért egy Billboard No 1. helyezést megért a diszkókorszakban is.
Aztán soha nem sikerült többet az áttörés nekik, rá is mentek.
Válasz 'Gazz' hozzászólására (#15196)

Gazz 2018-03-05 11:44 |  #15196
Az én hibám, de azt se tudtam, hogy léteznek.
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#15193)

SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban 2018-03-05 11:37 |  #15195
Ahogy felvették, az is példaértékű. Egyben, énekkel együtt, semmi művészkedés, meg túlproducálás.
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#15193)

vénkecske 2018-03-05 11:29 |  #15194
= bocs :)
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#15193)

vénkecske 2018-03-05 11:28 |  #15193
Aaaztaku.. Mekkora energiabomba egy csapat volt!
Nem is tudtam hogy tőlük van a My Sharona...
Válasz 'SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban' hozzászólására (#15187)

Gazz 2018-03-05 10:55 |  #15192
Hú, ez aztán betyárosan húz. Nagyon oda van téve. És látom a közönség is tudja ezt.
Válasz 'SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban' hozzászólására (#15187)

SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban 2018-03-05 09:55 |  #15191
Egy zenekar is elég sokat szokott tanulni ez ilyesmiből.
Válasz 'arion' hozzászólására (#15188)

FGGYZ 2018-03-05 08:38 |  #15190
" Feelingben lehet még előnye az egyben felvett zenéknek, az együtt zenélés öröme, stb, de ez a pop biznic részében értelmezhetetlen. Illetve egy kezdő ..... rengeteget tanulhat az ilyen egyben készített felvételeiből. "


Pontosan ez foglalkoztat engem mostanbában. Hobby célból, saját szórakozásra élő felvételeket csinálni haverokkal a házi "nemstudiómban". (de jó lenne kialakítani egy minél jobb házi stúdiót)

A következő felvételen 1 ének és 3 hangszer ment be egy 10 csatornás Yamaha keverőbe, onnét a hang közvetlenül a videókamera mikrofon bemenetére ment. Tehát nemhogy semmilyen utómunka nincs, de még számítógép sem vett részt a felvételen:

Minőséget ne nagyon nézzetek, pár percünk volt összedobni a felvételt. De gyakorlásnak jók az ilyenek nekem.

arion 2018-03-05 07:59 |  #15189
Én köszönöm, hogy a véleményemet megnyugtatónak tartod :)
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#15186)

arion 2018-03-05 07:58 |  #15188
Valószínűleg nehezen értelmezhető előnyei lennének csak. Nem is kardoskodom mellette, csak megjegyzem, hogy a keveréskor alkalmazott eszközöket, eljárásokat elméletileg felvétel közben is be lehetne vetni. Inkább a gondolkozásmód az érdekes, a felvevő hangmérnök annyira elválik a keverőtől, ahogy régen nem. Amikor sztereo végterméket kellett csinálni, akkor - nem is volt más lehetősége - a hangmérnök mert dönteni dinamikában, eq-ban, effektben végleges arányokban. Ma nem mer, azt mondja, hogy majd végtelenül eltökölünk rajta később, esetleg másik mixer ember. Mondjuk a klasszikusan megépített stúdiókban volt rendes lehallgatás, amiben meg lehetett bízni, ma akárhol is felvesznek bármit, próbahelyeken, koncert helyszíneken, ahol nincs rendes monitor.
Feelingben lehet még előnye az egyben felvett zenéknek, az együtt zenélés öröme, stb, de ez a pop biznic részében értelmezhetetlen.
Illetve egy kezdő hangmérnök rengeteget tanulhat az ilyen egyben készített felvételeiből.
Válasz 'SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban' hozzászólására (#15187)

SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban 2018-03-05 07:35 |  #15187
De ennek lenne különösebb értelme amit mondasz?
Mármint az elbaszott idő megnyerésén túl, ami ugye nagy kincs.
Valamint a szakmai magabiztosság elég meggyőző manifesztációja lenne, azt aláírom.
Felvételben hasonló minimál (utómunka) hívő volt régen mondjuk a méltatlanul elfeledett The Knack, akik teszem hozzá élőben is leiskoláztak kb mindenkit.
Válasz 'arion' hozzászólására (#15179)

vénkecske 2018-03-04 20:11 |  #15186
Köszönöm a megnyugtató véleményed. Akkor talán nagyon durvát nem vétettem.
Válasz 'arion' hozzászólására (#15180)

arion 2018-03-04 16:32 |  #15185
Hát az atonálist igen - mert azt a szerző se hallja, ha ott téveszt :) De egy ismeretlen, nem repertoáron tartott, új darab lemezre tanulásánál azért van baj, illetve munka. Vagy 10 évig csináltam a Hungarotonban.
Válasz 'cserye' hozzászólására (#15184)

cserye 2018-03-04 16:17 |  #15184
Á, "állatok" ezek. Én is csak lesek, mikre képesek, amikor azzal van dolgom. Elé teszed a tök sűrű atonális kottát és egyből húzza. Persze az ember "könnyebben" írja le ezeket "non-realtime", de amikor eljátsszák, az mindig csoda- élmény. Hiába.. - előadóművészet, ugyebár..
Válasz 'arion' hozzászólására (#15183)

arion 2018-03-04 15:57 |  #15183
Nem is olyan nagy a divatos processz igénye a klasszikus zenének, mint a pop-rocknak. A nótákat szerintem ugyanannyira tudja egy lemez felvételen egy normális banda minden zenésze, mint egy kottából játszó vonós. Csak más módszerrel tanulták meg. Persze az más, amikor a felvétel közben születik meg a szám és a kész keverést tanulja meg a banda a bulikra :)
Válasz 'cserye' hozzászólására (#15182)

cserye 2018-03-04 15:49 |  #15182
arion írtaHa csak a rádiós közvetítőkocsikat és helyszíneket nézem, 1983-ban még nem volt multitrack sehol, csak sztereo rrögzítés. ( szerintem ma sincs minden rádió-tv közvetítőkocsiban multitrack) Esetleg valami külföldi megrendelés, vagy kísérlet alkalmával ideiglenesen. Komolyzenét a mai napig a világon mindenhol sztereoban rögzítenek - persze vannak kivételek. Hosszú beállás - a zenekarok úgyis próbálnak felvétel előtt, mikrofon pozíció próbálgatás és a lényeg a profi zenei rendező és a rutinos, a lehallgatórendszerét ismerő hangmérnök + természetesen a karmester, a szólisták, a szólamvezetők meghallgatják és véleményezik az első felvételeket.

Á, dehogy volt multitrack élő felvételben. Még a 90-es években se volt jellemző. Olyan is volt a hang legtöbbször..

Hát, egy szimfonikust ne is hasonlítsuk egy pop-rock zenekarhoz. Nem csak arról van szó, hogy a könnyűzenében a celebnek szabad hamisan énekelni, mert egyrészt a helyszíni hangerő úgyis eltakarja, valamint 80 százalék itt egyéb, nem zenei, imázs külsőség. Hanem mert pl. egy vonós zenész azon kívül, hogy rendszeresen gyakorol a hangszerén, olyan kottából játszik, ahol a dinamikák, vonásnemek és artikulációk is szabatosan végig vannak írva. Amit tökéletesen le is játszik, hiba nélkül. Ezt nem is szabad másként felvenni, csak egyben..
Válasz 'arion' hozzászólására (#15174)

arion 2018-03-04 15:04 |  #15181
Ja közben rájöttem, hogy félreértettem és túl gyorsan reagáltam. A nyolcas egymikrofons az egész bandára vonatkozik énekkel szemből. Igen ez érdekes és baromira kell szólnia a nótának kézből és torokból is.
Válasz 'arion' hozzászólására (#15180)

arion 2018-03-04 14:53 |  #15180
Tök jó. Elsőre talán az fura kicsit, hogy az ének nem középen szól, de az is csak hagyomány, ninsc sehol leírva, hogy annak kötelező tök középen lennie. Természetes a hangzás, jók az arányok. Az hallatszik, hogy nem használod a legfrissebb popműfajok plugin eszköztárát, de arra sincs kötelező nemzetközi határozat. Egymás mellé téve egy mai top 10 nótával, valószínűleg egy hajszálat halkabbnak, fénytelenebbnek, sallangmentesebbnek tűnne a tiétek, de az, hogy ez most baj, vagy erény - már filozófia kérdése. Nekem így tetszett, ahogy van, mert engem a zene érdekel főleg és nem a tchnológia és az előbbi nem sérült.
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#15175)

arion 2018-03-04 14:18 |  #15179
Köszi, nagyon érdekes. Én, mint okostojás azért a példánál nagyobb szeparációval próbálkoznék elsőre, pl. biztos, hogy nem raknék egy nyolcas mikrofont az énekes elé. úgy, hoyg annak az egyik érzékerny oldala a zenekar felé mutasson. Inkább hagyományos mikrofonozást próbálnék, kardioidokkal - de ez stúdió függő is. Tehát a mai mikrofonozás, vas processzorok ,de egyben összekevert és effektezett sztereo végtermék, ez lenne nekem érdekes. Tudniillik minden a döntésről szól, ami a mai felvételtechnikában el van tolva valahova a bizonytalan jövőbe, aminek néha kétséges a pozitív kimenetele. ( De csak dumálok, mert én is sávozok, időben eltolva veszek fel sok okból. )
Válasz 'SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban' hozzászólására (#15177)

arion 2018-03-04 14:11 |  #15178
Félreértésben vagyunk és nem sztereo mikrofonról beszéltem, hanem sztereo felvételről. A pulton lóghat 50 mikrofon, kompresszor, reverb, delay, gate, bármi. Csak a keverési helyzetet kell menet közben létrehozni és a bandának el kell tudni játszani a nótát. Részeket vágni szabad,pl a legjobb intrót, verzét, refrént kiválogatni az szabályos :)
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#15175)

SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban 2018-03-04 10:03 |  #15177
Ezt meg neked küldöm ehhez kapcsolódóan:)

Válasz 'arion' hozzászólására (#15171)

SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban 2018-03-04 09:57 |  #15176
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#15175)

vénkecske 2018-03-04 09:43 |  #15175
Nemrég magam is belekeveredtem ebbe a kevergetős dologba... Azért megnézném azt a pop-rock akármilyen zenekart aki egy sztereo
mikrofonnal felveszi az anyagát elfogadható módon. Nem mintha egy akusztikus hangszerekből álló csapatot sokkal könnyebb lenne, de az elektromos hangosítás meg a dobszerkó eléggé megcifrázza a dolgokat.
Életem első többsávos felvétele (legalábbis élő hangszerekkel, mert a midi az azért más) egy Phonic 12 csatornás FireWire keverővel készült nemrég, próbálkozván valami demófélét összeütni a csapatnak.
Örülök is hogy előfordulnak itt iszapos szemű rája mesterek, legalább jól kivesézik (és talán építőjellegűvel is kiegészítik) a hallottakat.
A próbateremben vettük fel , a dobot kettő (!) mikrofonnal mindössze, első körben egy basszer-ének-dob vezérsáv készült , majd erre "nocheinmal" mindenki.
Presonus Studio One bizonyult számomra első körben a leginkább kezelhetőnek, tehát ezzel egyengettem utólag a sávokat.
Hogy a pluginek millióiból mit kellett volna mást és másképp használni, az talán a kövekező pár évben sikerül kitapasztalnom.
De feleslegesen nem próbáltam a felhasznált plugineket turbózni, pedig yt-on látni olyanokat , hogy 140 kütyü van egy 6 fős zenekarra rátelepítve, amitől aztán az eredetihez kb. köze nincs a végeredménynek.
Szóval csak finoman, mert érzékeny a lölköm ám
Caro Emerald cover _ Never Ever
Válasz 'arion' hozzászólására (#15174)

arion 2018-03-04 08:49 |  #15174
Ha csak a rádiós közvetítőkocsikat és helyszíneket nézem, 1983-ban még nem volt multitrack sehol, csak sztereo rrögzítés. ( szerintem ma sincs minden rádió-tv közvetítőkocsiban multitrack) Esetleg valami külföldi megrendelés, vagy kísérlet alkalmával ideiglenesen. Komolyzenét a mai napig a világon mindenhol sztereoban rögzítenek - persze vannak kivételek. Hosszú beállás - a zenekarok úgyis próbálnak felvétel előtt, mikrofon pozíció próbálgatás és a lényeg a profi zenei rendező és a rutinos, a lehallgatórendszerét ismerő hangmérnök + természetesen a karmester, a szólisták, a szólamvezetők meghallgatják és véleményezik az első felvételeket.
Válasz 'cserye' hozzászólására (#15173)

cserye 2018-03-04 01:47 |  #15173
Ja. 50-60-as évek. Jó az. Sokszor gondolok rá, hogy milyen lenne megint úgy csinálni, több zene, kevesebb műszaki szarozás..
Nekem mondjuk nehéz lenne, már elég régen egyedül játszok fel mindent.
Válasz 'arion' hozzászólására (#15171)

arion 2018-03-03 20:28 |  #15172
A világtörténelem és az univerzum nézőpontjából aztán végleg tökmindegy, hogy a lábdobon 2 kHz-en 0,5 dB-vel több magasat emel-e valaki. :)
Válasz 'arion' hozzászólására (#15171)

arion 2018-03-03 20:26 |  #15171
Ne akarjon módosítani. Ne legyen halk az egyik hangszer, ne legyen sok a reverb, stb. Legyen jó, csinálja olyan ember, aki ehhez ért. Tudom, ez ma elképzelhetetlen és én is Digital performeren+Apollón tolom egy macen, de sztereo koncertfelvételekkel kezdtem a tanulást a Zeneakadémián, az Operában a jazz és rockfesztiválokon. Sztereo kimenet, sztereo magnó és csókolom. Igaz, csináltunk jó sok szar felvételt, de sikerült pár jó is.
Stúdió körülmények között, ahol lehet ismételni és gondosan, hosszan beállni, meg lehet csinálni a frankó sztereo mixet real time-ban csak nem kell túlgondolni a történetet.
Válasz 'cserye' hozzászólására (#15169)

arion 2018-03-03 20:20 |  #15170
Ez így van, de meg kell említeni azt, hogy két okból van szükség "normális utómunkára". 1. Senkinek nincs - legalábbis Magyarországon olyan mennyiségű analóg technikája ( kompresszor-limiter-reverb-delay ), amivel real time-ban, felvétel közben meg lehetne csinálni ugyanazt a soundot, amit keverés közben. 2. Senki nem ért hozzá, vagy nincs bátorsága eleve döntéseket hozni felvétel közben.
Pl így:
Válasz 'Malcsi(HRG)' hozzászólására (#15167)

cserye 2018-03-03 19:52 |  #15169
"1 darab bemenet" nem értelmezhető ilyen értelemben a zenei hangtechnikában, mert az már kb. 60 éve sztereó. (azaz 2 csatorna).
Kérdésedre egy vissza-kérdés, talán megérted a lényeget.
Ugyan összekeverheted a jeleket előre az analóg keverődön és beküldheted a felvételre. De:
Ha utólag mégis szeretnél módosítani a hangzáson, mondjuk pl. halk lett az egyik hangszer, egy másiknak emelnél a magasán, a harmadikon sok lett a reverb, stb... akkor hogyan tudnád ezt korrigálni? Mert szétválasztani már nem tudod az összekevert jelet.
Válasz 'oroszlán' hozzászólására (#15166)

oroszlán2018-03-03 15:54 |  #15168
Hát de épp azt mondom, hogy az utómunka nem cél.
Mire van akkor maga az analóg keverő?
Azon nem lehet elvégezni - mint külső eszközön - magát a keverést? és akkor már teljesen jó is minden azzal ami a hangkártyára felmegy.
Kezdő vagyok még a témában kissé, ha segítesz nem gond.
Utómunka alatt pontosan mit értesz?
Az mi miatt jó?
Válasz 'Malcsi(HRG)' hozzászólására (#15167)

Malcsi(HRG) 2018-03-02 15:34 |  #15167
Szia
Persze, meg lehet csinálni, hogy egy kevert jelet küldesz a hangkártyára egy keverőből. Lesz egy sávnyi felvett jeled, amivel gyakorlatilag lehetetlen a normális utómunka.
Válasz 'oroszlán' hozzászólására (#15166)

oroszlán2018-03-02 13:17 |  #15166
Mi az összefüggés a hangkártya, és az analóg keverő között?
A kérdésem a következő.
Zenei célra készült hangkártyával kapcsolatban kérdeznék.
Ha van mondjuk egy 4 mikrofon bemenetes hangkártya. Akkor azon ugyebár egyszerre négy hangszer, vagy mikrofon rögzíthető egyszerre.
Ha valaki a hangkártya elé tesz mondjuk egy keverőt, amin van mondjuk úgyszintén négy mikrofon bemenet. Akkor a keverő ezeket a hangjeleket összegzi ugyebár, és egy kimeneten keresztül küldi tovább.
Ilyen alapon akkor egy 1 mikrofon bemenetes hangkártyával is rögzíthető akármennyi dolog, mondjuk 4 vagy 8, ha van a hangkártya előtt egy négy vagy nyolc bemenetes analóg keverő?
És akkor a keverő által felvett 4-8 hangjelet, a hangkártya egy darab bemenetére kötjük rá?

Remélem érthető a kérdésem, ha esetleg nem akkor írjatok.

Eingang2018-02-10 20:06 |  #15165
Úgy tudom, hogy a Yamaha SPX2000 stúdióeffekt.
Mennyire használható gitármultinak a G major helyett?
Jobb az effektek minősége? Van blackout programváltáskor?
Mennyire színezi a hangot?

Írjon légyszi aki már használt ilyet.

arion 2018-01-14 15:05 |  #15164
Hát ezért mondom, hogy először tudd le a mikrofon kérdést és utána ráérsz hangkártyázni, ha nem vagy elégedett a GX-el. Én azt sejtem, hogy amíg egy demo összerakásának az alapjait megtanulod, addig jó lesz az egy jó mikrofonnal.
Válasz 'MDez' hozzászólására (#15163)

MDez 2018-01-14 14:50 |  #15163
Köszi a válaszokat. A GX alapból nem mikrofonra lett kitalálva de lehet vele használni ezért lennék rá kíváncsi hogy milyen. Nézegettem a Focusrite cuccokat azok komolyabbak viszont ha ezzel is meg lehetne oldani a felvételt akkor nem költenék rá extrába.

cserye 2018-01-14 13:55 |  #15162
Nem tudom.. Volt egyszer egy ilyen Line 6 GX kütyüm, de valamiért egy hétnél nem volt tovább nálam, ahogy emlékszem..
Amúgy én is osztom veled, hogy túl van sokszor ragozva a technika, de sajnos tényleg létező, hogy ótvar miksi előfokok vannak kütyükben. Van nekem pl. egy Boss GS10-es asztali effekt- külső hangkártyám. Amúgy hasznos kiss cucc, de olyan vacak miksi input van rajta, hogy hallhatóan csapnivaló. Full használhatatlan.
Amúgy épp itt láttam valahol egy használt EMU 1820 M-et dokkolóval, 35-ért.. Pofátlanul ingyen broadcast, rendes minőség. Azt nagyon vegye meg valaki, ha még megvan

arion 2018-01-14 09:04 |  #15161
Haladj szépen sorba, először vegyél egy olyan minőségű mikrofont, amit nem kell majd cserélgetned. A hangkártya csere ha egyáltalán szükséges lesz - az legyen a következő lépés. Szerintem jó hangzású demo készíthető bármilyen hangkártyával. Az előerősítő és a/d konverter minősége - megfelelen szakszerű használat esetén - elenyésző módon játszik bele egy demo végső minőségébe. Sokkal fontosabb összetevők maga a nóta, a hngszerelés, a hngszerkezelés, a hngszerek minősége és a keverési módszerek, amiket bármilyen szoftverrel meg lehet oldani a profi felvételek színvonalának aközel 80%-áig.
Válasz 'MDez' hozzászólására (#15160)



Témák

 
VÁSÁRLÁSI INFO

A hangszer.hu oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangszer@hangszer.hu
© Copyright 2003-2018 hangszer.hu .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek.

HANGMESTER.HU | PILISCSABA - hangszer@hangszer.hu

Hangszer.lap.hu | Gitar.lap.hu | Szintetizator.lap.hu