HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

AJÁNDÉK

BILLENTYŰS

GITÁR, PENGETŐS

KEVERŐ

MIKROFON

HANGRENDSZER

ÜTŐS

FÉNY

-

GITÁRERŐSÍTŐ

KIEGÉSZÍTŐ

FELVEVŐ/USB

--

CD/DVD

FÚVÓS

KOTTA



A FÓRUM legfrissebb témái

Offtopic

2019. február 19

Pickupok

2019. február 19

K O R G szintetizátoro

2019. február 19

Zenészeket, zenekart ke

2019. február 19

Jónás Tamás (instrume

2019. február 19

Fotók, képek, GALÉRIA

2019. február 19

Gitáreffektek

2019. február 19

Vizelde

2019. február 19

FÓRUM MŰKÖDÉS DOLGOK

2019. február 19

***YAMAHA billentyűsök

2019. február 18

Mutameg!

2019. február 18

Csöves Gitárerősítő

2019. február 18

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2019. február 18

Stúdiófelvétel

2019. február 17

Mákosamp és válogatott f

2019. február 15

***FENDER***

2019. február 15

Akusztikus gitárok

2019. február 15

*MARSHALL.hu KLUB *

2019. február 14

Barkács

2019. február 12

Tranzisztoros gitárerő

2019. február 12

***IBANEZ***

2019. február 12

KRAMER KLUB

2019. február 11

ÚJABB TOPIC-OT SZERETNÉK

2019. február 09

In Memoriam...

2019. február 08

GITÁRÉPÍTŐ - GITÁRF

2019. február 07

***EPIPHONE*** GI

2019. február 07

***GIBSON***

2019. február 07

***Squier***

2019. február 04

GRETSCH

2019. február 04

Zenész Konyha (Zenészek

2019. február 03




HANGMESTER.HU AKCIÓ
RODE VIDEOMIC RYCOTE SZUPERKARDIOID VIDEÓMIKROFON
Videómikrofon

RODE VIDEOMIC RYCOTE SZUPERKARDIOID VIDEÓMIKROFON


Akciós ár:
28 900 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
RODE VIDEOMIC GO KOMPAKT VIDEOMIKROFON
Videómikrofon

RODE VIDEOMIC GO KOMPAKT VIDEOMIKROFON


Akciós ár:
19 900 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
CORT CM30R- DR
Piros gitárerősítő

CORT CM30R- DR


Akciós ár:
45 900 Ft



hangszermagazin.hu

APU HORKOL?! HANGOSABB, MINT AZ ERŐSÍTŐD?!
2019. február 06.





hangszermagazin.hu

ÉPÍTS VELÜNK HANGSZERES WEBÁRUHÁZAT!
2019. február 03.







Legfrissebb használt hangszerek:
SoundSation
24 000 Ft
Cort
69 000 Ft
Alesis
42 000 Ft
Alpine
6 500 Ft
Toledo
13 700 Ft
Thomann
24 000 Ft
Toledo
14 500 Ft
Cort
31 000 Ft
Casio
106 000 Ft
Casio
162 000 Ft
Voice-kraft
25 000 Ft
Korg
15 000 Ft

Stúdiófelvétel
A topik célja a szakmai csevegés, NEM a hirdetés!!!

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


MákoSS 2019-02-17 22:41 |  #15319
Hát akkor azt is bevehetjük a szolgáltatási körbe.
Válasz 'arion' hozzászólására (#15318)

arion 2019-02-17 22:37 |  #15318
Top állapotban van.
Válasz 'MákoSS' hozzászólására (#15316)

arion 2019-02-17 22:36 |  #15317
Top állapotban van.
Válasz 'MákoSS' hozzászólására (#15316)

MákoSS 2019-02-17 21:27 |  #15316
Persze. Az mukodik is?
Válasz 'arion' hozzászólására (#15315)

arion 2019-02-17 20:29 |  #15315
Észrevetted a két Tannoy között a real tape masinát ? lehet vele proci teljesítményt spórolni :)
Válasz 'MákoSS' hozzászólására (#15312)

MákoSS 2019-02-17 18:02 |  #15314
reverb.com-on nézelődj, szoktak jó dealek lenni.

Zoli822019-02-17 14:57 |  #15313
Köszönöm, ez igen jó támpont.
Válasz 'MákoSS' hozzászólására (#15312)

MákoSS 2019-02-17 14:46 |  #15312
Nail the mixen talán a Machine Heades meg az Asking Alexandirás hónapot csináltam 100+sávval, nem volt gond, pedig vagy 30-on ott volt a virtual tape machice meg a konzol emuláció :)

Az ampsimek, midi dobok meg a reverbek eszik az erőforást tapasztalataim szerint.
Válasz 'Zoli82' hozzászólására (#15311)

Zoli822019-02-17 14:27 |  #15311
Ezzel egyetértek, de azért nem baj ha a gép nem akadozik a pluginektől és/vagy a sok sávtól. :)
Válasz 'MákoSS' hozzászólására (#15310)

MákoSS 2019-02-17 14:21 |  #15310
Nem a gépen fog múlni, hogy mennyi fizető jön el a koncertre (((:
Válasz 'Zoli82' hozzászólására (#15309)

Zoli822019-02-17 14:17 |  #15309
EQ-val nem a reverbet akarom kiszedni, mert az nyilván nem lehetséges, max mocskosul elcseszem a hangot. :) A dobozok frekvencia átvitelét 'javítanám' vele. A szoba akusztika külön nyűg lesz. A monitorok esetleges freki lyukait gondoltam EQ-val megmérni, és kis mértékben javítani rajta. A Win-es notim i5 3360M, 16GB DDR3 RAM. Az asztali gép szintén nagyjából ilyen hardver. Persze azért kérdés a vas mert ugye alma gép van tervben, és hogy kell-e hozzá erőmű vagy sem. Az erőmű 2db Xeon CPU-s (8 mag 16 szál) MAC Pro 3.1 vagy 4.1 masina 16-32GB RAM-mal, a kicsi lehetőség egy MAC mini 4 magos i7-tel 16GB RAM-mal. Most azt gondolom nem fogok 100 körüli sávval dolgozni, de az élet hozhat mást.
Válasz 'MákoSS' hozzászólására (#15308)

MákoSS 2019-02-17 14:01 |  #15308
eq-val nehezen szeded ki a reverbet a szobából.

i5-4460-am van ha jól emlékszem 8G rammal, 100 körüli sávot még elvisel, ha nincs sok virtuális hangszer, meg reverb mindegyiken.
Válasz 'Zoli82' hozzászólására (#15307)

Zoli822019-02-16 13:47 |  #15307
Köszönöm uraim. Ha aktuális lesz, születik majd valamilyen döntés. Vagy legfeljebb veszek valamilyen dobozt, és ha később lesz keret akkor lesz jobb. Úgy is el kell valahogy kezdeni, meg kell a rendszert ismerni. Számtalan eszközt kell még vásárolni, a hangfal csak egy a sok közül. Nektek mi a véleményetek az akusztika 'javítására' a mikrofonos beméréssel EQ-val kisegítve? Vas: milyen tapasztalatok vannak számítógép ügyben? Milyen hardver követelmények lehetnek X+15 sáv keverésénél? Tudom hogy függ a plugin mennyiségtől is, de úgyis kialakult egy normálisan használható szett.

arion 2019-02-16 11:46 |  #15306
És utána beszélget a távolabb ülő dobossal: "Sok a mély, nem, kevés! " :)
Válasz 'MákoSS' hozzászólására (#15304)

MákoSS 2019-02-16 11:21 |  #15305
Thomannál van amúgy némi kedvezménem elvileg, ha úgy alakul, tudok segíteni.
Válasz 'Zoli82' hozzászólására (#15303)

MákoSS 2019-02-16 11:20 |  #15304
Jobb szubbal, mint sehogy. Régi Aleses A1-eseket szokták dícsérni, még a passzívokat, olyanon még nem hallgattam semmit. Ahhoz meg kell ugye erősítő ami megint 20-50 ezer. Monddom, ezeka legjobbaka belépő szinten, ezekalatt jobban jársz egy jobbhifi hangszóróval akár. Saját helyen most én is JBL Control 5-ön matatok, egy bang&olufsen végfokkal, az se kifejezetten erre való, de egész jól működik :)

50-es szoba szép nagy, lesz vele munkád míg lecsillapítod (: Van a trükk, hogy beteszed az egyik sarokba a földre az egyik hangfalat, beraksz loopolva egy kétláPdobos részt, és a szoba középvonalában gurulsz a székkel fel-alá. Ahol legkisebb a mélyemelés, oda teszed a lehallgatási pozíciót. Általában 1/3 körül szokott lenni.
Válasz 'Zoli82' hozzászólására (#15303)

Zoli822019-02-16 08:34 |  #15303
Köszönöm a javaslatokat. Az általam írt dobozokat ne akarjam erőltetni akár a 2031-es Behringert sem? :) A 308-as JBL most 320€-ért van szép állapotban. Adam... huh szép és komoly teknika, :) az csak az 5-ös van most, a kettő 300€ körül használtan, 7-es csak újan, darabja 200€ felett. Kezdetnek az nagyon sok. A szoba ahol a lehallgatás történne kb 50m3-es. Világos hogy a kicsi mélyközép hangszóróval nem lehet érdemi dob keverést csinálni. Néha jó a tippelgetés, de ez nem az a helyzet. De a dob mellett a basszgitárnak ugyanez a gondja. Hiába mozog a membrán ha nem hallok semmit. Oké, kell a 7-8"-os mélyközép. Szubot nem szeretnék, én úgy érzem még ha érdemi irány érzékelésem nincsen is a mélyhangokra, megtréfálhat.
Válasz 'MákoSS' hozzászólására (#15302)

MákoSS 2019-02-15 22:59 |  #15302
Belépő szinten JBL LSR 305, 308 ill ADAM T5V T7V a legjobbak. Ha jól emlékszem 200 körül van mindnek darabja. Értelemszerűen az ötösöknél szub nélkül max tippelni fogod a lábdobot :)
Válasz 'Zoli82' hozzászólására (#15301)

Zoli822019-02-15 20:18 |  #15301
Sziasztok!
Egy nem túl régi ötletemet szeretném valóra váltani. Mégpedig azt hogy otthon kialakítok egy kis stúdiót, és egyéb eszközökkel megoldom hogy el tudjak menni pl egy próbaterembe több sávot rögzíteni, jelen esetben 1-8 között kettő féle interface segítségével. Tudom hogy ez eddig szép és jó, de a probléma szinte a szokásos. A lehallgató rendszer. Ennek is a végső eleme a közeltéri monitor. Van egy AKG K240 Studio fülesem, de a hangfalas keverés a cél. Jelenleg nem szükséges belemenni a szoba akusztikába, az külön móka lesz nekem. :) A számítógép oldal várhatóan majd valamilyen alma lesz, a 'monitor' vezérlő egy TC konnekt 6. A felvételi oldalon TC impact twin, TC Konnekt live, és egy Lexicon I-Onix FW810S érhető el jelenleg, és persze 1-1 csatornával a Konnekt 6 is. Még messze a vége, csak felmerült néhány kérdés. A költségvetés jelenleg alacsony. Nagyjából 200€-ig, nyilván használtan, milyen monitor dobozokat érdemes nézegetnem? A terv szerint dobsávoktól akusztikus hangszerekig sokféle rögzítés előfordulhat, persze ének is. Elektronikus nem, és én csak rögzíteni és keverni fogom a muzsikákat. Eddig kettő lehetséges monitort néztem ki amit nem köpködtek túl sokat. :) Az egyik az Alesis M1 Active MK2, a másik a Behringer B2030A. Alesis dobozt vásároltam cimborámnak korábban, annak kellemes a hangja és hosszú távon sem fárasztó. A másikat nem ismerem. Esetleg gondoltam az akusztika 'hibáinak' kijavítása miatt egy Behringer DEQ2496-ot a láncba rakni és bemérni a hallgatói pozíciót. Tudtok esetleg egyéb monitor alternatívákat? Elkezdem majd a topikot végigolvasni, de rettentő hosszú. Köszönöm.

matyosowski2018-11-30 21:07 |  #15300
Ettől féltem én is, a leírások alapján, meg a méretekből adódóan. Akkor marad a JBL. Kösszentyű!
Válasz 'MákoSS' hozzászólására (#15299)

MákoSS 2018-11-30 19:26 |  #15299
Ha van külön szubod az is jó lehet, de magában a 4,5"-es membrán nem sok levegőt mozgat meg, a láPdobot max tippelni tudod rajta :)
Válasz 'matyosowski' hozzászólására (#15298)

matyosowski2018-11-30 10:53 |  #15298
Üdv mindenkinek. Tanácsot kérnék stúdió monitor ügyben. Lentebb olvastam a Máki által javasolt JBL LSR308-t kb annyi pénzt is szánok a projektre, de felmerült az Adam A3X is mint befutó. A kérdésem az hogy valakinek volt már tapasztalata az A3X-el? Merjek rámenni mert faszább, vagy maradjak a JBL-nél? Ez lenne az első ilyen cuccom, szóval bármilyen tanácsot, hsz-t megköszönnék. Scarlett Solo-t használnék mellé.

pandolin2018-11-24 21:44 |  #15297
Számomra egy DI box jelentette a megoldást, mert földhurok miatt zaj volt. Ami szinte hallhatatlan volt, de mikor reampolva lett, már nagyon sokat rontott a hangon. Most már feljátszáskor és reampoláskor is DI boxot használok. EGy sima TC-s hangkártyám van, ami legalább tíz éves. Semmi baj nincs vele. De a reampolni csak DI box és reamp(mind a kettő radial) segítségével tudok úgy hogy értelme is legyen
Válasz 'Előd' hozzászólására (#15296)

Előd2018-11-14 06:59 |  #15296
Szóval a lényeg h baromi jó interface-val kell a vonalat legelösször felvenni. A Steinbergnek a legújabb hightech mikrofon előfokos interface-éiről van valakinek tapasztalata?

arion 2018-11-13 17:14 |  #15295
Azok, akik hivatásszerűen egész nap hangot rögzítenek, nem érnek rá a színes kábelek hangra gyakorolt hatásával foglalkozni :)
Válasz 'SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban' hozzászólására (#15293)

arion 2018-11-13 17:14 |  #15294
Azok, akik hivatásszerűen egész nap hangot rögzítenek, nem érnek rá a színes kábelek hangra gyakorolt hatásával foglalkozni :)
Válasz 'SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban' hozzászólására (#15293)

SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban 2018-11-13 13:28 |  #15293
Hát gondolom, ha valakinek eleve ez a szakmája, és egy közepes családi vagyont elkölt audio eszközre, az nem nagyon spórolna pár gitárkábelen, de mint mindenben, ami zene/sport/szex/politika/kaja/pia tuti is ebben is vérre menő vita van:D
Válasz 'arion' hozzászólására (#15292)

arion 2018-11-13 12:10 |  #15292
Szakmám több képviselőjével ellentétben én is leszarom a kábeles hifi buzulást, bár készséggel elismerem, hogy a hallása se egyformán érzékeny mindenkinek és biztos van, aki hall különbséget kábelek között. Én sose figyeltem rá, mert nem érdekel, a produkciót és az előadást figyelem. Különben is, miért baj, az, ha két kábel nem egyformán szól ?
Természetesen azért átlagosan jónak mondott és mechanikusan stabil, nem recsegő, jól árnyékolt, viszonylag kis kapacitású, rendes csatlakozókkal ellátott kábeleket használtam ( Klotz, Neutrik, stb.), de ennyi.
Válasz 'SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban' hozzászólására (#15291)

SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban 2018-11-12 15:53 |  #15291
Passz, az fix, hogy én most is lófaszjóska kábeleken toltam fel mindent, aztán lehet, hogy ebben is megy a vita, mint mindenben.
Válasz 'pandolin' hozzászólására (#15290)

pandolin2018-11-12 14:48 |  #15290
Leginkább a reampolni kívánt hang minőségén múlik a reamp szerintem. SM most cseréltem le a gitárkábelem egy Boss kábelra, csináltam AB tesztet, hidd el számít. Most hogy kísérleteztem a reamppal, előszedtem a régi kábeleket, nagy különbségek vannak. De nem akarok okoskodni, vannak itt studiós szakemberek is.

Előd2018-11-12 11:42 |  #15289
A reamp mennyire rontja a minőséget? Úgy értem nyilván tartja a minőséget ha alkalmazzák a profik is. Vagy a reampinterface minőségének a függvénye?

SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban 2018-11-12 07:32 |  #15288
Akárhányszor voltam normálisabb stúdióban, nekem nagyon nem tűnt fel a kábelek minősége. A patchbaynél főleg nem tűnt fel.



Válasz 'pandolin' hozzászólására (#15287)

pandolin2018-11-11 23:10 |  #15287
Volt Laneystudio fejem. Én azzal nem tudtam reampolni . Ez a Radial reamp nagyon jó cucc. Bár itt is sokat kellett vacakolnom, mire rájöttem mit hogyan. Amire leginkább rájöttem, hogy a kábelek minősége nagyon fontos.
Válasz 'Előd' hozzászólására (#15286)

Előd2018-11-11 11:46 |  #15286
Laney Ironheart fejem van, abban van reamp. Még mikrofon előfokom nincsen. Milyen eredményre jutottál a kísérletezéssel?

pandolin2018-11-10 21:11 |  #15285
Nemcsak DI box kell hozzá. Mondjuk egy Radial Reamp box sem árt ha van :). Éppen ezzel kísérletezem, azért kérdeztem van e reampod. A DI box és a reamp nem ugyanaz
Válasz 'Előd' hozzászólására (#15284)

Előd2018-11-06 13:42 |  #15284
Sziasztok! Működhet olyasmi hogy a gitár száraz jele felvétele után,egy Vst plugin erősítőt rákeverve kiküldöm hangkártyán a gépből egy tranyós erősítőbe (Marshall MG Gold), majd kimikrofonozva ismét felveszem PC-n?
Tudom di box kell hozzá..

MákoSS 2018-10-20 17:50 |  #15283
Bármilyen cucc egy DI-box és egy Audio Interfész közbeiktatásával :D
Válasz 'Előd' hozzászólására (#15282)

Előd2018-10-20 10:36 |  #15282
Sziasztok! Tudtok olyan kisebb tranyós vagy modellezős girárerősítőről ami az erősítő jelén kívül száraz jelet is küld usb-n a PC-nek?

hammer882018-06-29 17:41 |  #15281
Sziasztok!

Van egy elektromos gitárom, amit géphez szoktam kötni és az alábbi problémám adódott:

Volt egy régebbi laptopom (Toshiba Satellit C660), amin tökéletesen ment az elektromos gitárom
(ha egy előerősítővel rákötöttem egy jack-el... )
Viszont miota meg van az új laptopom ez nem mukodik... (Asus ROG gl553vw)
Akkor mukodik csak, ha egy USB-s jack átalakítóval kötöm hozzá a géphez
(akkor viszont semmi másnak nincsen hangja a Windowsban, még a youtube videókat se tudom elindítani)

Szerintetek mi lehetne itt a megoldás ebben a helyzetben?

Fox 2018-05-21 13:03 |  #15280
A minél egyenletesebb átvitel lenne a cél a monitorok esetén, és hogy az átviteli görbe a lehető kevesebbet változzon a hangerő változásával. Bizonyos monitorokat a lehallgató tér akusztikájához lehet valamennyire igazítani azzal, hogy beállítható a mély és magashang emelés mértéke. Én még csak közeltéri monitorról hallottam, és mint ahogy Vénkecske is írta, egy 1-1,5m-es egyenlő oldalú háromszög csúcsában ül a hallgató. Hi-Fi esetén az ideális oldalméret (ha jól emlékszem) 3 m körül van. Az aktív stúdió monitorokat általában többféle csatlakozóval is ellátják. Ami szerintem igazán fontos lehet, hogy a stúdió monitorok kevésbé színezik a hangot (ld. frekvencia távitel), vagyis a keverési hibák jobban észlelhetők. Hi-fi hangfalak esetén már több a szubjektív tényező, és egyik-másik esetben lehet beszélni kellemes hangról bizonyos frekvenciák manipulálása okán. Lehet, hogy tévedek de szerintem érdemes stúdió monitorral végezni a keverést, mert semlegesebb a hangja, mint egy Hi-Fi hangfalnak. Ha olyan Hi-Fi hangfalon végzik a keverést, ami mélyhang-emelést végez, és egy olyannal hallgatják le, ami nem túl szerencsés módon éppen ott vág valamennyit, akkor vékony basszus lehet az eredménye. Az arany középút a monitor szerintem, így a változás a kevert változathoz képest mindkét előbb említett Hi-Fi hangfal esetén a fele lesz.
Válasz 'Ziggy Pop' hozzászólására (#15275)

Tony Cliffton2018-05-21 09:52 |  #15279
Szerintem amin az ember kever, azon hallgasson zenét is, mert csak így fogja ismerni a hangját. Én egy hónapja cseréltem hangfalakat. Két hétig DAW közelébe sem menten és naponta 1-2 órát hallgattam zenéket, hogy megjegyezzem a hangját. Mert mindig a régi hangképe ugrott be, ha hangfalra gondoltam. Most egy hónap után van egy összemosott hangkép a fejemben, keverés előtt 4-5 referencia zenét kell meghallgatnom még (és közben is), hogy nem csússzak át egyik hangképből a másikba.

vénkecske 2018-05-20 17:44 |  #15278
Nem.
A stúdió monitor az egy közeltéri nagyon drága (többnyire már aktív) hangfalpár. Az csak akkor adja a színpadképet rendesen,
ha arccal felé a háromszög csúcsába ülsz, és max. 1-1,5 a hallgató/szpíker távolsága.
A hifi meg szobai használatra a nem túl drágától a csillagos égig :) és ritkán olyan egyenletes az átvitelük, mint a stúdiós sugárzóknak.
Válasz 'Ziggy Pop' hozzászólására (#15275)

Gery96042018-05-20 16:13 |  #15277
Ment mail.
Válasz 'pandolin' hozzászólására (#15276)

pandolin2018-05-20 15:48 |  #15276
látom árulod a tubemeister 18-at, megkérdezhetem miért nem jött be?
Válasz 'Gery9604' hozzászólására (#15272)

Ziggy Pop 2018-05-20 15:09 |  #15275
A stúdiómonitor az végül is egy nem drága hifi hangfal, egyenletes frekvenciaátvitellel (fő szempont) ? Jól gondolom?

pandolin2018-05-20 13:52 |  #15274
Hát zenét lehet hallgatni studio hangfalon, ha nem is hifi szint. Fordítva szerintem nem működik.
Válasz 'Gery9604' hozzászólására (#15272)

MákoSS 2018-05-20 13:46 |  #15273
Don't foss, ezek azért nem Neumann szintű cuccok, ahol megérted a Cannibal Corpse dalszövegeket i selső hallásra :Đ
Válasz 'Gery9604' hozzászólására (#15271)

Gery96042018-05-20 13:31 |  #15272
Értem persze, csak most egyelőre mindenképp egy cuccon kellene megoldanom a kettőt, azért kellene valami támpont, hogy melyik kompromisszummal járok jobban..
Válasz 'pandolin' hozzászólására (#15270)

Gery96042018-05-20 13:27 |  #15271
A Focusrite már megvan egy pár hete, azzal nagyon elégedett vagyok. Már csak a hangfal a kérdéses.
Szóval ezek az LSR-ek általános zenehallgatásra is megállják a helyüket? Az lenne a fontos, hogy ugyanazon a cuccon mehessen a zenélés és a zenehallgatás.
Válasz 'MákoSS' hozzászólására (#15269)

pandolin2018-05-20 13:23 |  #15270
Mondjuk nehéz kérdés a zenehallgatás. Én soha nem hallgatok zenét yamaha studio hangfalaimon. Ahogy nem keverek zenét a hifi cuccon.
Válasz 'Gery9604' hozzászólására (#15267)

MákoSS 2018-05-20 13:19 |  #15269
LSR-ek a legjobbak a kategóriájukban! (bár az új F-szériás ADAM-eket nem hallottam még) Viszont még mindig Steinberget ajánlok a Focusrite helyett.
Válasz 'Gery9604' hozzászólására (#15267)

pandolin2018-05-20 13:19 |  #15268
ezt a kérdést nem tesszük fel egy nyilvános fórumon. Szerintem ha valaki ne akar pénzt kiadni érte, vannak ingyenes progik is, amik működnek. Ha meg a cubase pro kell, annak ára van, de szerintem eg is éri az árát.
Válasz 'Tyrion' hozzászólására (#15266)

Gery96042018-05-20 12:10 |  #15267
Sziasztok! Otthonra állítanék össze egy szoftveres gyakorló/felvevő cuccot. Focusrite Scarlett 2i2 és BIAS AMP/FX van eddig.
Az lenne a kérdésem, hogy milyen hangfalat érdemes venni hozzá: stúdió monitort, vagy inkább valami hifi cuccot.
Monitorból a JBL LSR305-öt néztem ki (kb. 80.000 a keret), viszont zenehallgatásra is ez lenne használva, és egyesek szerint ahhoz meg túl nyers hangzásúak a monitorok.
Mi lenne a legjobb megoldás?

Tyrion2018-05-10 13:32 |  #15266
DAW kérdés

CuBase-ből melyik most az utolsó olyan tört verzió, ami működik?

Loudness2018-05-08 13:36 |  #15265
Najó, végük az AKG K92 lett a befutó.

Loudness2018-05-08 13:36 |  #15264
Najó, végük az AKG K92 lett a befutó.

Loudness2018-05-08 13:36 |  #15263
Najó, végük az AKG K92 lett a befutó.

Loudness2018-05-08 11:32 |  #15262
Tudtok ajánlani egy jó fejhallgatót gitározáshoz 20000 Ft körüli áron?

bjd 2018-04-22 21:05 |  #15261
Halihó!
Van valakinek tartóssági, minőségi, vagy egyéb tapasztalata a SAMSON S4000 keverőeersítővel kapcsolatban? Ugyanígy érdekelnének a Behringer PMP6000-es keverőerősítős vélemények is, bár erről már tudom, hogy nem túl jó a reputációja ... Nagyon megköszönném az érdembeni válaszokat!

arion 2018-04-08 22:01 |  #15260
Szerintem a belemenő hang minősége 80-90-%-ot tesz ki a mikrofon, az előerősítő és a konverter jelentősége melett. Úgyhogy tökmindegy, ebben az árkategóriában kb. minden egyforma.
Válasz 'Khalim' hozzászólására (#15259)

Khalim 2018-04-08 17:37 |  #15259
2 bemenetnél többet szerettem volna, az UR44 meg jóval többe kerül a 6i6-nál.
Válasz 'MákoSS' hozzászólására (#15258)

MákoSS 2018-04-08 16:45 |  #15258
nincs vele gond, csak szerintem vannak jobb hangú cuccok a kategóriájában is. Pl Seinberg UR 22
Válasz 'Khalim' hozzászólására (#15257)

Khalim 2018-04-07 21:19 |  #15257
Nem volt jó választás? A jobb többet tud, vagy minőségben veri?
Válasz 'MákoSS' hozzászólására (#15256)

MákoSS 2018-04-07 20:32 |  #15256
Baz, miért nem kérdezel, mondtunk volna jobbakat a Scarletnél.
Válasz 'Khalim' hozzászólására (#15254)

betrayed2018-04-07 18:48 |  #15255
Tud valaki ingyenes dob VSTi plugint ajánlani?
Eddig EZ drummert használtam, amivel meg voltam elégedve, de nem találom... :D
Olyan kellene, ami metal zenére használható hangot ad...
Köszi.

Khalim 2018-04-07 16:56 |  #15254
Alakul a projekt , lőttem 2 SM57-t, Sennheiser E609-et, meg Focusrite Scarlett kütyüt, jövő héten érkeznek. Kíváncsi vagyok, mi sül ki ebből
Válasz 'arion' hozzászólására (#15253)

arion 2018-04-06 14:59 |  #15253
Talán el lehetne olvasni valami könyvet, manualt - szerintem van több nyelven - mielőtt elemi kezelési kérdéseket teszel fel. Gondolom a youtube is tele van ilyen filmekkel. Pl. Automation of Cubase MIDI tracks' volume, vagy valami hasonlót keresnék.
Válasz 'Előd' hozzászólására (#15251)

SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban 2018-04-06 10:29 |  #15252
link
Válasz 'Előd' hozzászólására (#15251)

Előd2018-04-05 11:46 |  #15251
SZIASZTOK! CUBASE-BAN, EGY FELVETT MIDI SÁVON BELÜL HOGYAN TUDOK A KÜLÖNBÖZŐ SZAKASZOKBAN, KÜLÖNBÖZŐ HANGERŐT BEÁLLÍTANI??

Tony Cliffton2018-03-29 12:43 |  #15250
14-ig lehet engedi, ha netre megy. És valóban, ha előtte vagy utána van egy "hagyományos" akkor az kidobja. Én azt modnom, hogy ez a netes verziód, ezek meg a tiétek. Én még nem csináltam zenét kiadó számára, csak demók és bemutatók.
Válasz 'arion' hozzászólására (#15242)

SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban 2018-03-29 12:40 |  #15249
és ezzel meg is válaszoltam magamnak az LUFS filozófálgatásomat:)
Válasz 'SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban' hozzászólására (#15248)

SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban 2018-03-29 12:39 |  #15248
pl
Válasz 'SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban' hozzászólására (#15246)

SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban 2018-03-29 12:38 |  #15247
illetve, gondolom ezért is látok egyre több helyen egyre többféle platformra bontott mastering szolgáltatást (nem csak a klasszik CD/vinyl/stb dolgokat).
Válasz 'SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban' hozzászólására (#15246)

SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban 2018-03-29 12:36 |  #15246
Rádió idehaza?
Na az nem fenyeget:D
Én a netre dolgozom fixen, ott meg elvileg pont fordított a hatás (ahogy magyarázta a szakim), azaz a lélegzőbb dolgokat hagyja meg hangosabbnak a streaming szolgáltató, ezért tudom elképzelni végülis ott is az LUFS-t valamilyen módon, bár csak laikusként persze.
Válasz 'arion' hozzászólására (#15244)

arion 2018-03-29 12:29 |  #15245
A normalizációs szotverek számoljanak, ahogy akarnak - az a céljuk nekik is, hogy kb. egyforma hangosak legyenek a nóták - de szerintem a kifejezetten lemez célú felvételek készítői, mastering mérnökei eléggé leszarják ezeket a loudness ajánlásokat. Kérdéses egyébként, hogy van-e még egyáltalán lemez célú felvétel. Elképzelhető, hogy a végső master betart egy fajta szabványt, ezt a mastert valamilyen oroginal masterként archiválják és ehhez nyúl a többi média szerkesztő gárdája ( rádió, tv, film, internet, stb. ) adott esetben. Ilyenkor van értelme egy szellősebb, nem agyonnyomott változatot archiválni, amiből kiindulva bármikor lehet valamiilyen célból egy összenyomott kópiát gyártani.
Válasz 'SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban' hozzászólására (#15243)

arion 2018-03-29 12:23 |  #15244
Ez se ilyen egyszerű, hogy nem kell agyig húznia mindent - persze, nem kell - de ha az ő általa masterelt nóta előtt, meg után egy-egy olyan szám szól a rádióban, amiknek a masterelője nem így járt el és kétszer olyan hangosak, akkor hoppá, máris vesztett egy klienst, vagy egy többhetes loudness-level-compression tanfolyamot kell tartania, aminek a meggyőző volta kérdéses.
Válasz 'SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban' hozzászólására (#15241)

SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban 2018-03-29 12:22 |  #15243
Pont ezért csodálkozom, hogy valaki fixen ebben dolgozik (kivéve, ha t/rádió hanganyagokat ad le).
Valami olyasmit mondjuk el tudok képzelni, hogy mondjuk a spotify normalizációs szoftverje is valami broadcast szabványnál megengedőbb LUFS alapon számol, csak meglepne.

Válasz 'arion' hozzászólására (#15242)

arion 2018-03-29 12:16 |  #15242
Az. Arra jó, hogy ha a különböző műsorok átlag (integrált) hangossága kb. egyforma ( -23 LU pl. ), akkor az adástechnikusnak nem kell odafigyelnie, hanem nyugodtam facebookozhat :) Szerintem ezt csak a rádiókat műsorral kiszolgáló gyártóktól követelik meg a rádiók ( pl. tőlem ), semmiféle kötelező hatása nincs a lemezgyártásra. Szabad ott is betartani, de kíváncsi vagyok arra, hogy egy keményebb rockbanda nótáinak az átlag hangossága melyik lemezen -23 LU.
Válasz 'SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban' hozzászólására (#15241)

SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban 2018-03-29 11:07 |  #15241
Az LUFS az a broadcast szabvány, nem?
Vagy a streaming oldalak is ez alapján normalizálnak?
Az arc, aki masterelni szokott nekünk, az nagyon boldog, hogy végre nem kell agyig húznia mindent, valahol megértem, mint egy fetőművészt, akinek nem kell többet falat mázolnia:)
Válasz 'Tony Cliffton' hozzászólására (#15239)

MákoSS 2018-03-29 11:03 |  #15240
Hol-e dolgozol?
Válasz 'Tony Cliffton' hozzászólására (#15239)

Tony Cliffton2018-03-29 10:45 |  #15239
Igen, tavaly nyár óta már nem dB-ben, hanem LUFS-ban masterelünk. Mindent lehet csak érzéssel. Nekem már évek óta csak szellős felvételek jutnak, így elfér rajta.
Válasz 'SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban' hozzászólására (#15238)

SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban 2018-03-29 09:41 |  #15238
Ez tök fura plugin.
Nagyobb dinamikával rendelkező felvételeket nem nyomja össze a picsába?
Amióta vége loudness warnak (mivel kb. már az összes netes streaming normalizál, bár a spotifynál kikapcsolható), azóta van értelme ezeknek egyáltalán?
Válasz 'Tony Cliffton' hozzászólására (#15235)

MákoSS 2018-03-29 09:40 |  #15237
(amúgy meg basszusra 1176, all buttons in :D)

MákoSS 2018-03-29 09:39 |  #15236
??? Max ha ordítóan kong a pergő, rezonál bizonyos frekiken, vagy mire gondoltál?
Válasz 'Tony Cliffton' hozzászólására (#15235)

Tony Cliffton2018-03-29 08:48 |  #15235
Szia,
a pergőt lehet púderezni úgy, hogy 500 és 1k között nagyon szűken, ízlés szerint 10-20 dB között vágni, lyukszűrő szerűen. Élő basszusra én Klanghelm DC1A szeretem. Külön hallgatva az ember kapásból öt kompresszort mond, ami első hallásra jobb nála, de mixben nagyon rendben van. És nincs master sáv a Variety of sound féle Slickhdr nélkül. Akár mit állítasz benne, akár merre, akár mennyit, akár mikor, mindig faszább hang lesz az eredmény :)
Válasz 'kocos' hozzászólására (#15224)

kocos 2018-03-26 20:31 |  #15234
Én bármi közben képes vagyok bealudni. :)
Válasz 'arion' hozzászólására (#15233)

arion 2018-03-26 19:18 |  #15233
És picit be is aludtál ? Én szoktam keverés közben, ha nem riadok fel semmi zavaróra, akkor jó. :)
Válasz 'kocos' hozzászólására (#15232)

kocos 2018-03-26 17:05 |  #15232
Azert feloldalas a gitar, mert fal mellett van a monitor, es ahogy ejszaka nekitamaszkodtam fejhallgatoban a falnak, a bal kagylo erosebben szorult a fejemre, es a jobb oldalt halkabbnak hallottam

kocos 2018-03-26 16:54 |  #15231
Kosz. En meg nem mertem feljebb venni, mert azt hittem igy is hangos. A basszust meg plane nem, mert majd lebasznak, hogy azt akarom, csak en hallatszodjak
Válasz 'arion' hozzászólására (#15230)

arion 2018-03-26 16:25 |  #15230
Ja, látom, hogy igen. Hát akkor addig kell huzogatni, amíg jobb nem lesz. Halk a dob, különösen a láb, halk a bass, agitár nagyon aszimmetrikusan lóg a jobb oldalon.
Válasz 'arion' hozzászólására (#15229)

arion 2018-03-26 16:23 |  #15229
Értem én. Midi note-ok letter felvéve, vagy az agy soundjai audio formában ?
Válasz 'kocos' hozzászólására (#15228)

kocos 2018-03-26 16:15 |  #15228
De ez felutve lett villandobon, probateremben. Amugy persze csak demo, nem ezt vagatjuk vinylre.
Válasz 'arion' hozzászólására (#15227)

arion 2018-03-26 14:58 |  #15227
Én elég sokat dobgépezek - saját dolgokban kizárólagosan. Azért, mert az élő dobolást nem tudom megoldani. Ilyenkor vagy csak demonak tekintem az általam beütögetett kopácsolást ( vagy a Logic Drummer sávot, ami néha elég illúzió keltő ), mert azt tervezem, hogy a jövőben majd élő dobbal játszunk vagy olyan nyilvánvaló gépi soundokat és ritmikákat, effekteket használok, ahol vállalom azt, hogy ez gép, ilyen a szerzemény.
Válasz 'kocos' hozzászólására (#15226)

kocos 2018-03-26 11:58 |  #15226
A dob rögzült wawban is superiorral, de szerintem bűn szörnyű. Persze ki tudja, milyen beállítás volt. Majd veszek egyet az ncore webáruházban és kipróbálom :) Köszi.
Válasz 'pandolin' hozzászólására (#15225)

pandolin2018-03-26 10:35 |  #15225
Dobra ajánlom a superior drummer 3-at, és letre fog kelni. Választhatsz olyan hangmérnökök setupjából, mint Bob Rock, Andy Sneap. Hatalmas szerintem
Válasz 'kocos' hozzászólására (#15224)

kocos 2018-03-26 00:11 |  #15224
Izé. Múltkor volt egy olyan opció, hogy rögzíthetjük a próbát sávonként, és elkezdtem biderélni, hogy legyen belőle valami bandcampes izé. Ez volt a setup:
Gitár -> ENGL E530 -> valami szoftver hangfalszimu (de szerintem az nem rögzült)
Basszus -> torzító -> preamp
dob MIDI-ben rögzült, EZ drummer pop/rock basic szett van rajta
ének -> valami dinamikus miki szárazon, sajna sok helyen túl lett vezérelve

Amit csináltam: basszuson EQ, komp, gitár klónozva, a klón sáv 1,5 ms-mal eltolva és máshogy ekuzva, a két sév jobbra-balra szétpanolva és egy buszra küldve, azon EQ, kompresszor meg send egy reverb sávra
Dobnál a kick, a snare és az OH egy kompresszor buszra küldve parallel a dobbusszal, pergő és oh a reverb buszra
éneken kompresszor, eq, reverb buszra sendelve.
master csatin egy kis kompresszor, 200 Hz-en 1 dB, 12 kHz-en 1.5 dB emelve (shelving)
minden kompresszor Variety of sound thrillseekerLA különféle prestjei (LA2A, 1176 szerűségek)
csak nuendo és VoS pluginok vannak.
Én már belekavarodtam, mit lehetne még vele csinálni? A gitár és a basszus magában tetszik, de a mixben fing. Dob meg szörnyű, hogy ennyire mű. Énekkel meg sajna nem tudok mit kezdeni. Köszcsi.

cserye 2018-03-23 22:45 |  #15223
No, nekem annyi.
Osc control, Jack midi... Ilyesféle szarságok a legújabb szoftverben. Hozzá se tudok szólni..
Valaki tudna egy rövid oktatást ezekről?..

zoran 2018-03-23 13:30 |  #15222
Kössssz.
Válasz 'MákoSS' hozzászólására (#15221)

MákoSS 2018-03-23 13:29 |  #15221
Pontosan.
Válasz 'zoran' hozzászólására (#15220)

zoran 2018-03-23 13:17 |  #15220
És akkor ilyenkor az van, hogy felvételkor a minél kisebb latency érdekében lenyomni a buffert, további melóhoz meg visszefelé módosítani... Ha jól értem.
???



Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2019 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek.

HANGMESTER.HU | 1082 BP., BAROSS UTCA 77. - hangmester@hangmester.hu

Hangszer.lap.hu | Gitar.lap.hu | Szintetizator.lap.hu