ez mekkora gagyiság.
a mostani különálló "digit" műszerek legtöbbje tudja a VU ballisztikát, minimum 1 inkább 2 nagyságrenddel pontosabban, szóval értelmetlen parasztvakítás.
eladó 2db MPA Gold előfok
sztereo csöves készülék, bemeneti impedanciaválasztó, HPF, +48V, fázist is fordít, VUmeter, analóg. kihasználatlanság miatt válna meg tőle a gazdi, párszor volt csak bekapcsolva.
Hát legtöbb esetben a legegyszerűbb magyarázat, hogy a termék-idő-költség háromszögből a költség fedezete nem áll rendelkezésre, és ezt idővel(és energiával) próbálják kompenzálni, hogy legyen termék.
Persze 80 %-ban szar lesz, de legalább "csak" az idejüket kockáztatják.
Hangmérnöknek lehet tanulni, de szerintem az is művészet, illetve sok esetben fizikai adottságok, illetve izlés kérdése is, hogy tetszik e egy hangmérnök munkája, pláne ha nem vagyunk vele egy korosztály...
láttam én már karón varjút
Jópár zenekari anyagot hallottam (némelyikben játszo(tta)m is), amit valami stúdióféleségben vettek fel, aztán legomboltak 1-2-3 kilót(!!!) a zenekarról. És olyan minőség, hogy én 3X jobbat rakok össze otthon ingyé. fél karomon megszámolom, hány stúdióban merném elvinni a zenekart (az egész országban, ahol tudom hogy tényleg világszínvonalú anyagot tudnak összehozni), de az meg már annyira zsebbenyúlós történet, hogy 7 számjegyű a a vége.
ja és boldog boldogtalan magának akarja felvenni a jobbnál jobb anyagokat. persze nem fog menni, aztán meg besülés, és azt képzelés hogy ez így jó is, jobb is lesz.
mint szakmabeli, szerintem a fejlettebb magyar stúdiók többsége ezért csődöl, mert az emberek nagyrésze azt mondja, hogy tutti hangkároly(pl. emu) meg kúrvajó csöves előfok(art) és ilyen jó cuccok, és mégsem tudok felvételt csinálni, hát inkább szórakozok vele tovább. tudjátok ugye, a sok magyar hangmester, hangmérnök és hangtechnikus azért tanul hosszú évekig, gyűjt tapasztalatokat, dob ki egy rakás pénzt a komolyabb kütyükre, vállal be nem jól fizető melókat, mert unatkoznak. nem azért, hogy annyi pénzért amiből egy - amúgy gyerekbeteg studio v3ast tudnál venni- esetleg valami alapot(dobot pl) felvegyen jó minőségben?
Dobot szeretnék venni stúdióba.
Milyet tudtok ajánlani? először csak az alap dobtestekre gondoltam
pl pearl export
utánna majd állvány meg cineket is
csakhát részletekben (olyat szeretnék összeállítani amit már nem kéne cserélgetni hanem megfelel hosszabtávon)
Azért ilyen, mert ennyit tudtok. Komolyan. Az egyik lehetőség, hogy sokat olvastok és kisérleteztek, cuccokat vesztek. A másik az, hogy elmentek egy stúdióba és a sok kacat és elfecsérelt idő árából felvesztek pár számot, ami úgy szól, ahogy kell.
Használható a GT-8 is, csak szerintem nem fog igazán természetesen szólni.
Próbálgatni kell, amíg jól nem szól.
Így fórumon keresztül nehéz használhatót mondani. :)
Hát azért nem csak ennyi kell egy jó felvételhez. :)
Jó pár plugin sokat javíthat a hangzáson, meg sok-sok tapasztalat kell.
Szerintem nálatok főleg ez hiányzik. :)
Meg a GT-8 szerintem nem túl jó vonalból gitárra...
sziasztok! segítségeteket szeretném kérni!
van egy zenekarunk,elkezdtünk studiozni,persze ilyen saját házi studioban,de minden feltétel adott sztem,keverőpult,tutti hangkari felvételekhez kimondottan,gt8as boss pedál,jackson pro szériás gityó,tutti studioprogi(sokan használják ezt a típust),szal sztem minden adott de valahogy a felvételek masterelés után sem a igaziak,milehet a baj? kinéztem egy cuccot a...
ART Tube MP Studio V3-t, ez egy csöves előőfok,hangszerre,énekre stb. sztetek egy ilyen megvétele mennyit segítene a felvételek minőőségében?
Üdv mindenkinek, van egy Korg D888-as stiom, a dalokat feltudtam venni,de nemtudom a MASTER sávra tenni, meg a számitogép csatlakozással ls vannak gondjaim. ha valaki tudna segiteni meg köszöném. sziasztok. tibor
Hm.
Lehet csak a laptom hangfal miatt, de ez nekem ZIZI sound, és nem egy blues vagy funk, vagyis inkább metál. Egyébként régen nagyon bírtam az F.O.Systemet.
A legtöbb esetben a dobot editálják ritka az a dobos aki, olyan feszesen üt végig egy számot, hogy semmi csúszka mászka nincs. Aztán ha kell ráhúzzák a basszust is. Legtöbbször a metál muzsikáknál, ahol nagyon együtt kell menjen a bass, ott ez méginkább fontos. De ugye ki milyen feeling-ű lemezt akar. Kinyerset, ki sterilt, ki garázs feelinget.
Ha én most elmondanám, hogy mennyiért csináljuk ezt a felvételünket, és milyen cuccokon, szerintem kiröhögnétek. Persze ebben benne vannak a kapcsolatok is
MOst nagyon tetszik ahogy szól, persze én már belehallom, hogy még mi lesz változtatva, és remélem a masteringnél nem lesz elcseszve, főleg, hogy módosult a befejezés dátuma
Általában basszust vonalból rögzítenek, vagyis erősítőből kimenet-diboxba, onnan előfokba, vagy keverőbe, és rögzít. Habár most mi úgy csináltuk, hogy kapott egy miksit is.
Hallottam már kibajó, vanal basst!!!...inkább biztosra menjetek...hallgassatok meg náluk vanalbólkevert basst és felvettet is. Dobra is hallottam ilyet is jót, meg olyat is....az utólagos csere pl, láb, vagy pergőn, meg elfér...
Újházy for prezident
Igaz én nem stúdióztam még, de talán hozzá tudok szólni érdemben. A 83-as TAMA nagyon is jól hangzik (már ha magasabb kategóriából való).
Lehet triggerelni/mikrofonozni is, kinek mi jön be, mindkettővel el lehet tökölni. Nagyon metál zenéknél a lábdobot szinte minden esetben triggerelni(is) szokták.
Nem vagyok teljesen biztos benne, de mintha úgy halottam volna, hogy a Red Hot Chilli Peppers BSSM albumán is végig triggerelt dob szólna.
Ja, amennyiben mikrofonozzák a dobot, stúdiózásra illik új bőrkészletet feltenni (mint ahogyan gitárhúrt is cserélnek).
A gitárfelvételhez nem tudok mit mondani, de általában minden hangszert (rock zenére értem) külön vesznek fel, és külön kerül feljátszásra a tiszta/torz hang is. Mert pl lehet olyan, hogy Ti visztek egy erősítőt, + van egy másik fajta a stúdióban, és kiderül, hogy az egyik qrva jól szól a tiszta részekhez, a másik meg a torzítotthoz stb...
Ennyi jutott most eszembe.
A többiek majd kiegészítik/kijavítják a mondandómat.
JA triggerelt dobnál anyira nem fontos a jó akusztikai környezet
(habár ez sem teljesen igaz, mert pont Újházy Tanár Úrtól tudjuk, hogy mennyire befolyásol egy zenészt, hogy milyen környezetben játszik..)
Ha nem zavarja a zenészeket, akkor lehet azt hogy fülesbe kap mindenki mankógitárt(a dobos külön takot is)esetleg basszust. Szerintem jobb külön venni a dobot az áthallások miatt. De én az ultragagyi kategóriát képviselem,majd mások megmondják jól:)
Gondolom a jó akusztikai tér mindennek fontos. A fősulin műszaki akusztikát végeztem, amely teljesen rokon a stúdiótechnika szakiránnyal, tanultam és tapasztaltam is olyasmit, amire enged következtetni a szakirány. Az Újházi László minden szava arany volt és sokmindenre emlékszem, de mivel nem gyakoroltam a szakmának ezt a részét, nem tartom magam járatosnak (csak zaj és rezgésmérés/védelemben túrtam, most meg tök másban utazom, biztonságtechnika, épületfelügyelet).
Milyen arányban dolgoznak a stúdiókban mikrofonos felvétellel, és milyen arányban csinálnak pl. olyasmit, hogy a basszust vonalból veszik fel, a dobot triggerrel, és hozzárendelnek olyan dobhangot, amit a dobos akar?
Gondolom a drága megoldás a mindent mikrofonozás, de ebben az esetben tudnom kell, hogy a dobomnak olyan hangja lesz, amilyen eleve van, és nem kotnyelhetek bele, illetve kurvajó alapok kellenek, ami nem biztos hogy van. Mi pl. egy 83-as TAMA dobot tudnánk vinni a felvételhez, a bőrök állapotát nem tudom megítélni. Basszusalapot nem viszünk, az egy Powerstate 160W-os előfokcsöves kombó. Gondolom ilyesminél bármi jobb. Én természetesen elviszem, amim van. A JCM800 fej tuti ott lesz az AV ládával. Egyszerre akarjuk felvenni, mert tudom, hogy utána megvan a lehetőség a hibák cseréjére, csak a dob pontosságát kell beállítani. Az ének persze külön megy fel, ez mindig így van. A gitár esetén az együtt felvevős módszer esetén csak egyféle hangzás megy fel, ha van tiszta és torz rész, csak az egyik megy bele élesbe, mert felvétel közben lábkapcsolni nem illik. A kimaradó részek utólag mennek fel, a szóló is.
Hülyeségeket írtam, vagy van köze a valósághoz?
Közületek sokan túl vannak az ilyesmin, biztos meg tudjátok ítélni.
Én eddig csak demot vettem fel, az trehány volt.
Hájendre nem telik, még szerényebbre sem.
Tudom, hogy több kategória van, csak az alját akarom kizárni
a tetejét a tárcánk szabja meg, és öten fizetjük majd, van köztünk tróger is, tehát vagy kevesebb dalt veszünk fel, vagy valamin spórolnunk kell, amitől nem marad feltétlenül szar az egész a végén.
Jajj, nehéz ez, majd látjuk.
Nagyon köszi az infókat!
Szerintmem a leglényegesebb a dobnak a jó akusztikai tér, a többihez (gitárok) jó "vas" kell csak. Persze ha HIEND-et akarsz akkor oda is kell az akusztikai tér.( mármint nem gyerekszoba
Lepolnak is:
Hát olyan mint fader már nincs, mert el lett adva. Mi ott vettük az első anyagunkat, és a mostanihoz a dob ott lett rögzítve. Viszont még nem lett átadva. Viszont Van a Musicart, mi ott fogunk masteringelni és keverni, ott van vas rendesen, és nem gyengusz, de szerintem nem az olcsó kategória. Érdemes azért megkérdezni Csongort, sok alternatívát fel tud ajánlani.
Srácok, a zenekarommal hamarosan felvennénk azt, amit eddig összehoztunk, demo anyagnál komolyabbra gondoltunk, 7-8 dal, rokk. Jó lenne Budapesten, vagy a városhoz nagyon közel felvenni. Közületek vett fel valaki budapesti vagy környéki stúdióban anyagot, úgy, hogy nagyon meg volt elégedve és nem ment rá a gatyája? Melyik stúdiót ajánljátok?
Fontos a jó hangzás, úgyhogy a haverok gyerekszobájából átépített stúdióit nem tekintem alternatívának. Van pár alapunk, amelyekről tudom, hogy stúdiókban népszerűek, vinnénk, amit tudunk.
itt is megkérdem, lesz ami lesz..
M-AUDIO STUDIOPHILE BX5A kisméretű, házi stúdió monitorral kapcsolatban van valakinek tapasztalata? milyen a hangzása stb...
esetleg hasonló teljesítményű/méretűből mit ajánlotok?
Sziasztok!
BOSS MICRO BR-hez magyar nyelvű leírást keresek, de sajnos nem találok sehol. Köszönöm előre is ha valaki tud rajtam segíteni!
iszemenyei@chello.hu
Egy Neumann a térbe biztos dobott volna még rajta, de amilyen vasakon átfog még menni, szerintem jobb lesz.
A felvételt UniversalAudio-val vettük. ebbe ment a két miksi.
Nem tudom miért, nem tudsz addolni.
Sziasztok!
Eddig is csináltam otthon felvételeket, de mostmár szeretném jobban megismerni a felvevőprogramokat, milyen lehetőségeim vannak, stb.. igazából vannak profi studióprogramjaim, csak nem nagyon értek hozzájuk (az alapokon kívül),de látom rengeteg funkció van. Szeretném kiismerni a programot amennyire lehet, anélkül, hogy részt vennék oktatáson. Tudtok esetleg segíteni, tudtok valami oktató anyagról, netről letölthető esetleg?, vagy ha van valakinek valami és átküldené az tök jó lenne! Legjobb ha magyar nyelvű, de angol is jól jön. Mondjuk ilyen progikról: Cubase SX, Samplitude, Adobe Audition. Köszi
kuvvvajóóóó.....minek nojman?....faszom....vedd a termet+ami kijön a cuccból oszt viszlát...egyszerűen, de nagyszerűen....
Grat!
Addolnálak de nem tudlak valamiért....
ittvagyunk:D
Repulnek című szám. Még nincs keverve, csak szintezve, és a mastering is ezután jön. Az ének csak mankó, az most lesz rögzítve. A gitárról hiányzik a delej, reverb meg ilyen finomságok.
Ja
És a térmikrofont kihagytuk, pont a hely miatt, és mégis sokkal jobb lett a sound, még keveretlenül is, mint a multkori lemezünkön, ahol napokig ment a bindzsizés. Most megmondtam, hogy nem érdekelnek a megfejtések. Két miksi. Egy sm57 és egy régi fehér cápa md421. Cakk pakk. Tojok neumannékra...térből
Csak azért kérdeztem mert haverék voltak nem rég egy helyi studióban ahol kísérleteztek olyannal h tisztahangot vett fel a srác és azt torzították utólag, mikrofon az van fasza, csak abban nem vagyok biztos hogy hogy álljunk neki.
Hát ebből a kettes nemnagyon működne jól szerintem, mert ha géppel akartok torzítani, akkor sima vonaljelet kéne rögzíteni, nem mikrofonozattat.
A GT-8nak meg nemtúljó a vonalhangja, szóval a hármas is kilőve...
Szerintem az egyes verzióval lehetne a legjobb hangot elérni, persze csak ha a megfelelő mikrofon, meg hely megvan a felvételhez.
Ha már úgyis ilyen házistúdiózásról van szó gondoltam megkérdem mert hamarosan mi is így rögzítünk. Tapasztalataitok alapján hogy a legjobb gitárt rögzíteni most sokféle lehetőség van adva ezért nem tudom mivel próbálkozzunk elsőnek. Szóval:
1.gitáralap, gt-8 mikrofonnal ugy ahogy előben is szólna
2. gitáralap tisztán mikrofonnal és később "betorzítani" a csatit gépen
3. csak gt-8-cal
Ha valakinek van ezzel tapasztalata és megosztja azt megköszönöm, tudom hogy összetett dolog és aztis h a dob lesz a legkényesebb de kiv. vagyok mi a legjobb a gitárhoz!
Köszönöm!
Sziasztok!
Ki tudja miért van az, hogy intel core 2-es cpu - val az aux típusú effektek csak a 2-es magot terhelik? Én Samplitude-ban tapasztaltam, de lehet, hogy más progiban is hasonló a helyzet..
Hasznos ez a function?
Hogy lehet beállítani, hogy mindekettőt terhelje?
Köszi!
Ha csak gitár felvételről van szó, akkor majdnem tökmindegy mekkora a helyiség. Persze ne 1x1 nm-legyen, illetve ne bádog borítás legyen a falon
MI most rögzítettük a gitár sávokat és egy 6-7 nm-es szobában volt a 212 és a kombó.
nem baj, sőt előny hogy csillapítva van a szoba.
home szinten minél inkább, annál jobb.
egy 2x3m es szoba kb 110 és 165 hertzen fog kiemelni(meg a többszöröseiknél, és a magassága függvényében még máshol is), szóval dobozhang lesz mindenképp, de ha csillapított akkor talán kezelhető...
Próbahelynek lett kialakítva annakidején a garázsom, és a szomszédok védelmében jól lehangszigeteltük. Most meg szívok miatta!!! Már gondoltam a kibővítésre átalakításra. Szted mekkora a minimális tér ahol normális felvételt lehet készíteni? (demo szinten)
Köszönöm a válaszokat. Most hétvégén kipróbáljkuk a tippeket.
A baj az, hogy kicsi a helység és fullra le van tompítva (kb 6 m2 a falakon padlószőnyeg).
Biztos ami biztos veszek egy puskát is.
javaslom a TC Electronic VoiceTone sorozat Correct nevű outboard pedálját, koncertre is magaddal vihető, és pont helyrerántja az ilyen problémákat nagyon látványosan, sasold meg a www.voicetonepedals.com című oldalon.
kérd meg a dobost, hogy ne játszon az overhead miksibe amíg a lábcint ütögeti. ezzel a problémával sajnos évtizedek óta szenvedünk, és még nem találtunk rá hatásos megoldást a dobos lelövésén kívül, de ez sajnos sokszor nem célravezető vagy kivitelezhető.
a dobmikrofonozás egy elég komplex és szubjektív folyamat, a mikrofonozás lényege konyhanyelven, hogy a mikrofont oda tesszük, ahonnan szól a hang. ha túl hangos, vagy valami mást is vesz amit nem szeretnél, akkor a másik forrástól távolabb rakod. az érzékenység meg a beállítás szintén egy elég összetett folyamat, ezeket sajnos ki kell kísérletezni, nem hiszem hogy erre a pár kérdésedre bárki tudna épkézláb választ adni, maximum azt, hogy teszteld.
szerintem használtan vegyél USB-s M-Audio-t, vagy amit épp kapni lehet. PCI-os új ilyen árban szerintem csak az emu0404 van, de ott is inkább próbálkoznék használtan egy 1212m-re hajtani.