szerintem a programhoz adnak egy pdf-et, de létezik egy oktató DVD is, az totál szájbarágós. azonban én spec énekhez inkább autotune-t használnék, melodyne akkor jó, ha többszólamú valami, és tempót is, hangmagasságot is kell javítani (hozzáteszem azért ezekre a reklámokkal ellentétben nem mindig megfelelő).
Próbáltam a Melodyne-t énekkorrekcióra. Kis hamisságról van szó az énekes részéről, ami nem is zavaró zenével együtt, de önmagában hallgatva a sávot azért észrevehető. Működik is a progi, nm lesz olyan hamis az ének, de sok mindent tud a progi, amire nem jöttem rá mi az. Van erről valami magyar leírás, van akármi, hogy mi a szerkesztés menete nagyvonalakban?
sztem a két overheadet olyan helyre tedd, hogy az "alattuk" levő beütőcin takarja a lábcint, és a beütő fölé oda ahol már a kajak megütött cin "lengése" nem hallatszik be a hangba. ha szar akusztikájú a szoba, akkor szipka lesz, mert nem tudod messzire tenni. -10 db kelleni fog sztem. és a mélyvágást is kapcsold be, hisz nem a lábdobot akarod venni velük.
keverésnél meg először veszed a két overheadet két oldalra, elcsapod 120 hertznél az aljukat alapból, és ezekhez kezded hozzátolni és hangszínezni a pergőt meg a lábat. ha ez után kell még lábcin, akkor azt is hozzátolod. ha irgumburgum zenében lesz a dob,akkor meg kapu a cinek kivételével mindenre, és utána esetleg kompresszor ízlés szerint, a kompi éledési idejével (2-50ms) tudsz a csattogóssággal játszani.
én így csinálnám
Köszi a választ. Körbeolvasgattam ezt a line6 toneport-ot. Igazság szerint nekem inkább valami belső hangkártya kéne amibe beküldöm a bejövő jelet.
Van ithon keverőm, és elektrovoice hangszermikrofonom is. Szal gitárt tudok felvenni csak valami értelmesebb minőségű kártya kell. Találtam egy árban jót E-Mu 0404 szerinted ez megéri az árát?
köszi.
valahogy meg kell oldanunk a billentyűs hiányt és mp3 lejátszóról játszanánk be a témákat egyik oldalt a takos verzió menne a dobosnak a másik( takt nélküli) meg kifelé a keverőbe..így gondoltuk..:)kicsit kispályás, de nincs pénz samplerre...
Dobot vennénk fel nem profi, de célcuccokkal otthon. A gond:
A dobmiksik nagymértékű áthallása zavaró a keverésnél.
Az overheadek túl sok lábcint vesznek, amit ha levágok, "dobozba kerül" az egész cájg. Hol helyezzem el őket, hogy jó legyen?
Milyen messze? Milyen érzékenységgel, beállítással? (van -10 és 0 dB beállítás, illetve mélyvágás, vagy egyenes átviteli kapcsoló rajtuk)
kivágsz egy darab pergőt, jól beállítod a grideket, és ráosztod, ez a manuális változat. valahol viszont van a samplitudeban a settingzek közt valamelyik lapfülön, ami beválasztja a kimenőbe is a takot.. amúgy mi a vérnek kő" a mixdownba egy tak mint olyan?:)
Hali!
Azt nem tudja véletlenül valaki, hogy hogy lehet úgy megcsinálni egy mixdown-t, hogy a metronóm is benne legyen? Samplitude-ban, vagy Audition-ban.
Ha nagyon hamis, akkor még a hangkorrekciós szoftver után is hallatszani fog nagyon a felvételen, hogy ki lett húzva a hangja, hasonlóan Cher egyik számához
Inkább rúgjátok ki a hamis énekest, az a legjobb hang korrekciós.... ja az nem software, az már hardware
Segítség kellene. Létezik valamilyen szoftver (persze amit le lehet tölteni)amivel hangmagasság korrekciót lehet végezni. Hamis énekesnek kellene.
Köszi.
Még egy kérdés,utánna nem fárasztalak benneteket.
Hogy lehet ide berakni hangmintát?Azért lenne fontos,hogy más is hallja,mert már teljesen elment a hallásom annyit küszködtem vele.
Melyik formátumba lehet feltölteni ide,mp3 vagy wav?Mp3-ba,3.9MB
Érdekelne a véleményetek.Ha valaki tud segíteni,megköszönném.
Köszönöm mindenkinek aki segített!
Az ozone 3 nagyon jó,de csak demót tudtam leszedni.
Most kipróbálom a Waves L2-t,meg a Voxengot,ha megtalálom valahol.
Ami neked kell, az a Waves L2 Ultramaximizer. Van is benne egy setting, hogy 16-bit CD master. Tehát felrakod a plugint, berántod a master szekcióba, ott beállítod a fent említett presetet, aztán elkezded lehúzni a treshold szintet a kívánt mértékig. Persze arra ügyelj, hogy a masterszekcióba bementő jel ne clippeljen, vagyis ne akarja meghaladni a 0dB-t.
na akkor majd déjvid shareljünk, nekem is van pár, még oktopusos fullos jegyzetem is van, oktávos szintén, bob katz, van berklee-s music production&engineering jegyzet, hátha tudok még valamit tanulni:)
Ezeknl azért vannak jobbak is natívban:
Eq: Stillwell Audio 1973, Refined Audiometrics PlParEQ, Voxengo Tapebus
Comp: Chandler Limited EMI TG12413 LE
Reverb: WizooVerb
Delay: nehéz ügy, esetleg ami a Voxengo Analogfluxban van
Flanger: Az ősrégi Timeworks pack (még Direct X)
Persze a DSP-s cuccok, meg a vasak már más kategória.
Még arra lennék kíváncsi,hogy van-e olyan beállítási profil amit ha használok akkor hangosabb,ugyanakkor eléri(ha nem is a studiós szintet)azt a minőséget amit már bárki meghallgathat.Gondolok itt a compressor,limiter,stb beállításaira.Tehát hangos legyen de ne legyen túlvezérelve,mert ezt eddig még nem tudtam rendesen megoldani.Vagy ha van erről valami leírás magyarul,azt szívesen venném.
Tud valaki masztereléshez jobb minőségű plug-in csomagot mint ami a cubase sx-ben van?Vagy valami olyan szoftvert,külön programot amivel jó minőségben el lehet végezni ezeket a feladatokat.
Előre is köszönöm!
E.Q.ban nekem megfelel a Cubase sajátja, de a Waves-nek erre is van komoly megfejtése, illetve a Kjaerhus (vagy mi) gold e.q.ja. Kompira Waves C sorozat vagy Rcomp, mondjuk énekre Rvox. Reverbre Waves Rverb (elődje a Trueverb), Delayra és flangerre szintén Cubéz sajátja, de Waves csomagok közt (Musicians bundle, Masters bundle, Renaissance bundle) ki lehet kutatni a legalkalmasabbakat.
Persze azt hozzáteszem, hogy én natív környezetben dolgozom. Mert egyébként a VAS még mindíg jobb (lenne, ha lenne)
metallik, ahogy olvasgatok/figyelek lĂĄtom, h te elĂŠggĂŠ benne vagy. Ha egy plugint kellene mondanod, akkor mire tennĂŠd a voksod? EQ, Comp, Reverb, Delay, Flanger,. asszem ennyi kĂŠne feltĂŠtlen:)kĂści:)
Waves VST pluginok (C sorozat, vagy RComp) elég jók erre a célra. Gitárokra (amennyiben torzított) nemigen kell plusz kompi, mivel a torzítás egyébként is nagyadag kompresszióval jár. Egyébként erre ugyanaz, mint fent.
Most sikerült megszereznem a Nuendot (3-mas verzió) és hát mit ne mondjak, a leghalványabb lilagőzös elképzelésem sincs hogyan kell használni. Nem tudna valaki megdobni egy magyar kezelési útmutatóval? (elektronikus formában persze)
Köszi
Üdv!!
Kis segítséget kérnék.
milyen compressort használjak vonalból felvett bass gitárhoz,
hogy tömörebb legyen a sáv, tehát naggyából 1 formán szóljanak
a témák. Vagy éppen mit érdemes még. Ugyanez mondjuk gityókra is érdekelne. Miket érdemes ezekhez használni. Köszi.
olyasmi darabolót tudsz, ami ingyé van, és nem kell egy hétig tanulni, hogy kell darabolni?
(egyszerű gyerek vagyok, mint egy raklap... na jó, inkább lusta )
amit akarok, azt tuti tudja a cucc
amit írsz, arra már gondoltam, de meg akarom tanulni, hogy legközelebb is tudjam
de azért köszi!
amúgy mivel lehet darabolni?
nem stúdiófelvétel, de nem tudom, hová kéne írnom
Boss Micro BR-em van
felvettem pár dalt, de nem külön-külön, hanem egybe, egy song az egész
dalonként ki szeretném exportálni mp3-ba, de csak egybe csinálja meg
van valakinek Boss Micro BR?
csinát márolyat valaki, hogy a felvételnek csak egy részét exportálja ki?
hogy kell kijelölni a megfelelő érszt?
van magyar leírásom, de erre vonatkozót nem találtam benne
Sziasztok.
Valaki tudna tanácsot adni, hogy milyen hangkártyát vegyek ithoni felvevéshez? nem olyan nagyon komoly dolgokra gondolok. kb 25000 lenne rá a keret. Most SB live van, de az elég gagyi, és csak killódok vele. Előre is köszi a választ.
Hol lehet beállítani a keverési arányt?
Amikor az object editorba belemegyek és kiakarok törölni egy bizonyos részt akkor azt írja ki hogy "this range of the physical project can"t be changed because it is used by VIP object". Hogy lehet megcsinálni hogy ne használja ezt a VIP objectet?
a normalizálás nem lehet gond, hiszen az csak a hangerőbe szólhat bele, a keverési arányba nem.
Esetleg nem lehet, hogy az amplitube párhuzamosan van betéve (pl auxban), esetleg magában a programban nem 100%-ra felhúzva a keverési arány?
Sziasztok, most épp olyan bajom van hogy amikor felvesszem cleanen a gitárt (erősitő cleanjeval, szép tiszta azzal nincs gond), szóval amikor felvettem a samplitudeba akkor megpróbáltam egy pluginnel (Amplitude metal) torzitani a gitár sávját, és ekkor nagyon kihallatszódik a torzitásból a clean hang is. De előtte normalizáltam is a clean gitárt, lehet hogy ez a gond? Vagy csak direkt a gépbe kössem bele a gitárt, mert az erősitő a gond? Vagy valakinek valami ötlete hogy lehetne ezt megoldani?
Sürgősen kéne a válasz, mert pont most próbáljuk felvenni a számot.
Van sok jó, pl Bobby Owsinski-The recording engineer"s handbook (van még mixing, mastering része is) Bob Katz-Mastering Audio, Modern recording techniques, Studio Recording procedures, meg van még rengeteg, csak idő is kéne elolvasni meg megérteni mindent:)
és mit is csinál a deesser?:) ekvalizál+kompresszál. gyakorlatilag egy "grafikus eq" van bekötve egy erősebb kompresszor elé, és ami frekit kivágnál, azt tulajdonképpen megemeled, így a kompresszor azt fogja csillapítani először.
visszatérve erre az overheadkérdésre: szerintem stílusa válogatja, jazz muzsikánál nyilván fontos a tér miatt, de egy rettenetes vastag hangú rockzenénél mondjuk, ahol annyi gitársáv van hogy dunát lehetne rekeszteni vele (és természetesen feltételezve azt, hogy minden más jól ki lett mikrofonozva), ott mondjuk más mikrofon veheti annyira a cineket/teret is, hogy úgy érezzem, hogy annyira nincs is rá szükség a mixdownban. szerintem szivem joga:)
ha szarul szól az overhead, és nem rettenet fontos, van hogy kiveszem a vérbe. ha nagyon fontos dolgokat vettél vele, amiket nem tudsz kihagyni, akkor a soksávos kompresszor könnyen a barátod lehet, egy bikább kompresszor is segíthet, vagy egy komolyabb zajszűrő, egy Voxengo Redunoise; a "fényességén" eqval tudsz segíteni, de pont az lényege, hogy a magasabb hangú cineket vegye -többnyire- ha megvágod, akkor akár ki is kapcsolhatod. ha az a baj, hogy túl sok, akkor vegyél visszább belőle. ha túl tompa a felvétel, és a dob szól jól, akkor másik megközelítésből lenne érdemes a sávokat vizsgálni, és nem mindent szarráeqzni, hanem inkább a dobból visszavenni. sajnos erre nincs bejáratott recept, ahány felvétel, annyi megoldandó feladat, mindíg másképp kell nekiesni a tételnek.. meg az a para, hogy hallani kéne, hogy mi-merre-hány méter..
yamaháéknál úgy hívják az aux outot, hogy omni out. ez olyan tény, mint hogy a Midas pultoknál() középen van a VCA. amúgy 4 omni outból hogy kevernél 5.1-et, amikor ahhoz 6 közvetlen és egyenrangú kijárat kéne? jó hogy a digitális Dolbyt megoldják egyetlen sztereo RCA-ból ellenfázissal, súlyozással és egyéb hülyeséggel, de az csak Hifi marhaság, szarul szól, a hangképbe is beleszól, és különbenis használhatatlan, mozira jó és hello.
Sziasztok!
A kérdésem a következő lenne. A napokban rögzítettem egy dobfelvételt (8 sáv), és az overhead-ekkel van problémám. Vagyis az, hogy szólóban elég jól szólnak, de a mixben (komplett dobfelvételben) nem az igazi egyik sem. Hogyismondjam", kicsit "kása" és nagyon "fényes" (jobban nem tudom körülírni). Egy jó eq-val korrigálni lehet ezt valamennyire? Vagy valakinek 1-2 ötlet, bavált módszer?
Előre is köszi!
Üdvözletem
Yamaha 01v96v2-es digitpulthoz lenne szükségem egy kis szakmai segítségre... 2 AUX kimenetre lenne szükségem monitorozásra, csak hogy a hátlapon semmi AUX kimenet nincsen (Stereo Out, Monitor Out, digitális kimenetek és 4 Omni Out az 5.1 keveréshez... létezik olyan lehetőség hogy pl. az Omni Out kimenetek közül 2-re kicsapok 2 Aux kimenetet?
Ha a TempoMarkerekkel beállítottad a lassítás kezdő- és végpontját, akkor MIDI > Tempo/Time Signature menüpont, ott állj rá bal oldalon a lassítás végpontját jelző bpm-re, majd pipáld ki jobbra lent az "Interpolate/Slide tempo from previous marker " opciót.
A samplitudeba beolvastam egy dob midi fájlát és most a tempováltásokat megtudom csinálni, csak azon akadtam le, hogy hogyan kell a dobsávnak egy adott szakaszát fokozatosan lelassítani (pl. 150bpmről-120ra). Örülnék ha valaki megtudná mondani hogyan is kell ez csinálni.
Hali! Olyan effekt kellene nekem, mint amikor ráteszik a tűt a bakelitre és recseg...Ilyen gramofonszerű, vagy mittudomén..:) Egész este ezt kerestem a samplitudeban, waves-ban, de csak ilyen telefonszerűséget találtam...tud valaki segíteni?
Jómagam a multi után szoktam tenni a csöves előfokomat és azzal szoktam illeszteni a hangkártyára.
Előfok nélkül is próbáltam, de nekem így sokkal jobban tetszik a kapott hang.
Szeretném ajánlani egy kedves cimboránk stúdióját! Mi már pár éve együtt dolgozunk vele, mint emberileg, mint szakmailag nagyon jó véleménnyel vagyunk róla! Tapasztalt hangmérnök és zenész (Kispál és a Borz)
Dió stúdiója : katt ide!
a multieffekt tulajdonképpen egy előfok is egyben, így felesleges ebben a sorban az ART.
Ha egy multit rákötsz egy fej-ládára, akkor tulajdonképpen 2 előfokon is átmegy a jel, ami sok esetben nem túl szerencsés: a multién és a fején is.