Szeretnék otthoni muzsikaalkotásra egy cájgot összrakni. Amire szügségem lenne az egy hangkártya, egy midibillentyűzet és egy Pc-s progi(mint a Cubase)...mivel annyiféle termék van, úgy gondoltam hátha valaki ugyanebben a cipőben járt és tudna jó tippeket adni az összeállitáshoz...kb 100 rongyom lenne rá.
A Cubasebe hogy kell pl a waves pluginokat használni? Mert én nem tudom beolvasni őket vagy nem is tudom mit kell velük csinálni hogy működjenek a progin belül.
köszi!
de nem játszom mindíg fej-ládán, és ha már van egy ilyen előfokom, akkor szeretném kihasználni. ezért érdekelne, h ha csak gityóról + előfokról + multiról van szó, akkor mi legyen a sorrend. de köszi a véleményt! :)
másnak is van valami 5lete?
Szerény véleményem szerint talán a multieffekt után, vagy akár ki is kerülheted. Bár ez csak az én véleményem...
A helyedben én a gitár+multi+fej-láda hármast (négyest) alkalmaznám, majd ezt mikrofonoznám. A mikrofonnal mennék az előfokra, és onnan a hangártyára.
De mégegyszer mondom ez az én véleményem, annyira nem vagyok agy. Szóval inkább várjuk meg a tapasztaltabbakat, Ők mit mondanak.
A legjobb tudomásom szerint a DI box egy olyan ketyere, minek asszimetrikus a bemenete és szimmetrikus a kimenete. Használhatod ezt akkor, mikor gitárral mész a hangártya bemenetére. Egy impedaillesztést valósít meg és megszünteti a földhurkot. Ha valamilyen pedált használsz el lehet hagyni...
Bár utánanézhetsz a neten is, a gugli a Te barátod. Egy kis segítség: DI box és itt is DI box.
Egy csöves előfokot és egy multieffektet használok. Szerintetek az előfokot a multi elé, v után kössem?
az előfok: art professional tube mic preamp (12AX7-es csővel)
Köszönöm a segítséget!
Otthoni studiózásra mennyire ajánlott egy DI-boxot venni? mert láttam a fórumon hogy mondogassák ezt a kütyüt, de nem tudom hogy ez valójában mire jó és mikor szokták használni. Valaki letudná pontosan írni?
Felvettünk egy számot és a BBE sonic maximizert rétettem és mentettem ma meghallgatva a számot kurva sok mély ment rá!EZt valahogy visszatudom bontani?Vagyis a BBE letudom venni róla valahogy utólag mert a visszavonás az nem megy
Igen, a D112 azért megadja a bézz "tökét", amit sajnos az SM58 nem. Ezt én is tapasztaltam...
Akkor próbálkozom az általad javasolt megoldással (D112+vonal).
Köszönöm a segítséget!
egyébként ezek a dolgok (hogyan/mivel vegyük fel, mit csináljunk a sávokkal) már kismillószor ki lett tárgyalva ebben a topikban (is), csak vissza kellene olvasni néhány oldalnyit.
az éneket rendszerint középre panorámázzuk, én a vokálokat szoktam egy kicsit jobbra-balra. Ha jó átvitelű kondimikrofonokat és előfokot használsz, akkor csak egy mélyvágást elég eszközölni (egy felüláteresztő szűrő, ami kb 100Hz-re van beállítva, azalatt úgysincs ének csak mikrofondünnyögés). Cubase-ben ez pl a High pass filternek hívják (felüláteresztő, vagy alulvágó, ugyanazt jeleni). Ha nem cubézben dolgozol, másban is szokott ilyen lenni, a lényeg, hogy 100Hz alatt húzd le az e-q-t.
a panorámázást az adott csatornán kell beállítani, a hangerő alatt van a pan poti, ami alapból C betű van, azaz Center (közép) de ezt a csúszkát el tudod jobb és bal irányba mozgatni (R65 től L65 ig vagyis Right és Left)
éneket én egy jó, nagykapszulás kondimikrofonnal és mikrofon előfokkal vennék fel, a legtermészetesebb hangot ezek adját (ha kis csöves előfokod van, mint egy Behringer mic100/200 vagy ART TubeMP ezek még egy kicsit melegítik is a hangot). Dinamikus mikrofon és gitárelőfok (POD) nem célravezető erre a célra. Persze, hogy nem lesz természetese hangja.
Amilyen effekteket érdemes rápakolni: Insertbe tegyél kompresszort (erre pl a Waves Rvox kiváló) ami dinmikailag belesimítja a zenébe, aux send effekbe pedig tegyél Waves Doublert (ha ez nincs, akkor esetleg chorus effektet) ez megvastagítja a hangot. Szintén send effektben tegyél még rá egy kis delayt, valamint reverbet (ami nagyon jó a waves Rverb), de mindegyiket csak ésszel.
Ez így 3 aux send csatornát jelent (ezek párhuzamosak) és egy insert dinamika (ami soros) effekt.
1. Ezt nem tudod kieszközölni, mivel a cubase nem tudja értelmezni a GP5-be programozott sebességváltásokat, így azokat a cubase Tempo trackjában kell beállítanod (a megfelelő helyeken beírni az adott tempót) majd a transport panelen (ez a kis panel, amin mutatja az időt stb...) nyomd be a "Master" kék gombocskát. Ekkor a tempo mindíg a Tempo track tempobejegyzéseit fogja követni.
2. Gitárt monóban vedd fel, 2 körben: nyitsz egy mono audio sávot, feljátszod a témát, majd nyitsz mégegy mono sávot, oda feljátszod mégegyszer, majd a végén az első sávot a balance vagy pan potival kipanorámázod balra (nem kell teljesen, elég kb 80%-ban) a másikat pedig ugyanúgy, de jobb oldalra és kész is vagy.
az D112 sokkal célravezetőbb erre a célra, mivel az kifejezetten lábdob és bassmikrofon, azokat a subokat az SM széria nem tudja. Így azt javaslom, hogy az AKG+vonali kombit használd. A mikrofon a mélyet és a döngést, a vonali hang a közép és magas (érthetőségi) tartományt biztosítja. A mixben aztán ügyesen keverd a két jelet.
A mikrofonnal természetesen a nagytányért mikrofonozd, ne a tweetert (ezt általánosságban mondom). A vonali jelben benne lesz az is, ami a tweeterre (piezo) menne.
Én nem vagyok agy, de szerintem egyszerűen a keverőn...vagy pan vagy balance vagy valami ilyesmi néven van egy horizontális csuszka. nah azt abba az irányba tolod amerre akarod és ott szól majd olyan arányban ahogy akarod.
2.ra a válasz: mono sávokba vegyél föl,játszd fel kétszer a témát és az egyiket panorámázd(hogy csak ott szóljon) ki a jobb a másikat a bal oldalra!
Remélem segítettem
Köszönöm a gyors válaszodat. Most megint két problémám van.
1. Amikor gp5-ben megírom a dobot (különböző gyorsaságokkal van megírva a dob) és kiexportálom midibe. Majd amikor beteszem a adictive drumba akkor az egész dob egy gyorsaságú lesz. Ezt valahogy kilehet küszöbölni?
2. Amikor vesszem fel a gitárokat cubasebe és csinálok egy stereo audio sávot, akkor csak a jobb felére (a jobb hangszóró) veszi fel a gitárt a bal fele (bal hangszóró) üresen marad, nem vesz rá semmit. Úgy akarnám megoldani a dolgot hogy az egyik gitár a bal felén, míg a másik a jobb felén hallatszódjon. Ezt is jó lenne ha valaki letudná írni hogy hogy kell csinálni Cubasebe.
Az az igazság, hogy most tervezek egyet venni. Jelenleg van egy Audio-Technica PRO63 hangszermikrofonom, ami (szerintem) eléggé hasonló az SM57-hez.
De köszönöm az infómésönt", akkor csak az alsó hangszóróra fogok koncentrálni.
Csak az alsó hagszórót mikizd be. Az SM58 ének mikrofon magasabb tartományokat veszi inkább így kalkulálj, de használható hangszeres felvételre.Mikrofon pozícionálássa, elhelyetéssel el fogsz eg kicsit szöszölni.
Ha teheted a későbbiekben szerezz be SM57 hangszermiksit.
Ének felvételhez szeretnék némi segítséget kérni, nem stúdió, hanem otthoni.
Szóval a lényeg POD x3-mal veszek fel mindent, gitárt, basszust, éneket, és az a gondom a végeredménnyel, hogy függetlenül az énekes személyétől, dallamtól, az ének sáv, az mindig "kiugrik a zenéből", valahogy a többi hangszer az sikeresen egybe olvad, de az ének az mindig hallhatóan külön részt alkot.
Milyen effekteket érdemes rápakolni, hova panorámázzam, eq, stb. ilyesmi trükkök érdekelnének, ahhoz, hogy az is beolvadjon a zenei környezetbe és ne legyen olyan külön felvett "idegen" érzete? Van javaslatotok?
Viszont most egy egész más kérdéssel jöttem, ismét...
Lehet elég láma kérdés lesz, de azért megkérdzem.
Szóval. Basszust szeretnék rögzíteni, a setup pedig a következő: bézzgitár > erőlködő+láda > mikrofonok (AKG D-112 és Shure SM 58) > keverő > hangkárya.
A kérdésem pedig az lenne, hogy a cuccot hogy mikrofonozzam? Piezo-t érdemes mikrofonozni, vagy csak a hangszórót? Régebben már rögzítettem bézzt, akkor a piezo-t és a hangszórót is Shure SM 58-al, plusz volt előtte egy Yamaha Subkick, meg vonalról is jött a jel a biztonság kedvéért. Az egy Behringer fej volt, de olyan szandot sikerült kikeverni, ami nagyon bejövős lett...
És ezen a mostani ládán nincs piezo, aztán ez mennyit változtat a végső hangképen?
Előre is köszi a válaszokat!
az adott tracknál lehet a gain-t szabályozni, kijelöld a sávot és fent a paramétersoban be lehet állítani. Ez föggetlen az adott sávnál beállított hangerőnél. Persze nem sokat tudsz így hangosítani, ha nagyon halk a felvétel, akkor esetleg próbálkozz a "normalize" parancsal, az úgy hangosítja fel, hogy az adott sáv leghangosabb amplitúdióját állítja oda, ahova kell (pl 0 dB-re)
Sziasztok,
valaki eltudná magyarázni aki ért a cubasehez hogy hogy kell felhangosítani egy csatornát ha túl halk. Szóval a hullámait nagyobbakra tenni hogy hangosabban hallatszódjon az adott csatorna. (Nem a mixernél beállitható dolgok érdekelnének, hanem maga a hullámok). Remélem valaki megértette miről is akartam kérdezni :)
A Nuendonak szinte ugyanolyan a kezelő felülete(így a tutorial videok ugyanolyan hasznosak szvsz), mint a cubase-nek csak valahol azt hallottam h jobb benne az audió motor vagy mi fene, és elvileg ami VST annak minden host programban működnie kell (ebben azért nem vagyok biztos, de ha valami valamivel nem műxik azt biztos feltüntetik)
Lehet hogy láma vagyok hozzá, de ezt a pluginos dolgot hogy kell berakni egy progiba? És mondjuk ezt a BBE Sonic maximizert melyik progikba lehet berakni?
Szia! Szerintem mindenképp jobban jársz ha veszel egy V-Drum-ot. Itt nézz körül. A dobagyból tudsz továbbmenni hangfájlokkal és midivel is a pc felé.
Az akusztikus dobnál a cineket sehogy sem tudod megoldani "csendesben". vagy szól magában, vagy kimikrofonozod vagy lecseréled V-cinre. De akkor már árban simán ott vagy a V-drumnál.
lehetséges megoldás: piezo érzékelőt teszel a dobokra, amiket aztán egy dobagyra kötsz rá (pl Roland V-drum). a húzós anyagilag maga a dobagy. nem vagyok biztos a kivitelezésben, de már hallottam ilyesmi megoldásról is.
Sziasztok!
A kérdésem a következő volna: dobos vagyok, és lecseréltem az akusztikus cuccomon a bőröket hálóbőrökre, a csendes gyakorlás végett. Azt szeretném megtudni, hogy milyen módon tudnám a hálóbőrökről jelet továbbküldeni egy számítógépbe? Amit aztán továbbb triggerelnék, mondjuk DKFH-al és az így kapott jelet visszaküldeném fülesbe. A lényeg az, hogy így szeretnék gyakorolni. Végülis, akusztikus cuccot szeretnék elektromosként használni...
Milyen eszközök és kellenek ahhoz, hogy ezt így meg tudjam valósítani? Vagy, egyáltalán lehetséges ez?
Előre is köszönöm!
Üdv!
F
Szóval akkor a Nuedót érdekesebb lenne letölteni? Gondolom még kezdő vagyok az ilyenekhez, de ha profi munkát akarod (gondolom amilyet maximum egy géppel kibirok hozni) akkor melyik lenne mégis a jobb?
Kösz, nekem is sokat segítettél. Épp most akarunk majd az együttesemmel felvenni egy kis demot a gépem segítségével, és nagy gondba voltunk mert nem tudtuk melyik progik a legmegfelelőbbek. De ahogy látom ezekkel a progikkal már lehet dolgozni. A gitár és ének felvevésre milyen progit ajánlasz/ajánlatok? És még esetleg egyéb progik amik az utómunkához kellenek, vagy csak amik még jól jöhetnek ezek mellé?
Line6 valamelyik arra alkalmas kütyüje(nekem Toneport UX1 metalshop)
Dob az Addictive Drums vagy hasonló Vsti.Pl.:Superior drummer 2.0!
a gitárt, basszust fel lehet venni vele(Toneport UX1) ja meg az éneket is fajájul!
AZtán ezt mastereled és kész!
A zenekarommal szeretnénk készíteni egy demó albumot és arra gondoltam a próbatermünkbe megcsinálhatnánk. Ezt az ötletet nagyon jól felvázoltam nekik, de azt már nem tudtam elmondani hogyan. Tudna valaki segíteni ez ügyben aki már csinált ilyet, vagy aki ért hozzá? Nagyon megköszönném! Üdv
Szevasztok,
Füles erősítőt keresek, egyenlőre a Behringer AMP800 tűnik a legjobbnak 120mW-os kimenővel, tudtok esetleg ennél jobbat, ebben az árban? Esetleg ilyet használtban?
ELADÓ TASCAM DA-78HR típusú 8 sávos digitális magnó!!! Megkímélt állapotban keveset használt!
Tulajdonságai:
_Records 8 Tracks of 24 Bit Audio to Hi8 Tape
_16 Machine Sample Accurate Lock
_SMPTE Time Code Chase & Generate
_MTC (MIDI Time Code) Generation
_Responds to MMC (MIDI Machine Control) Commands
_Balanced DB25 & Unbalanced RCA Analog I/O
_TDIF Digital I/O
_2 Channel SPDIF Digital I/O
_Word Sync In/Out/Thru
_Track Slip from -200 to +7200 Samples
_2 Locate Points
_Reads & Writes 16 Bit and 24 Bit DTRS Format
_108 Minute Capacity on 120 Hi8 Tape
_24 Bit A/D and D/A Converters
_Built-in 8 Channel Digital Mixer
_±6% Varispeed Control
Irány ár: 250 000 Ft +tisztító szalag és 4db kazetta hozzá!!Érdeklődni: 70/386 5121
Tessék:
BC Rich Ironbird basszusgitár a 80-as évekből aktív EMG P-J hangszedőszettel, kisebb sérülésekkel, de jó állapotban, puha formatokkal. 90eFt. Kérésre tudom adni olcsóbb, de aktív, jóminőségű P-J hangszedőkkel is(Craftsman) Úgy legyen 60.
kep T.C. Electronic Chorus+,Pitch modulator,Flanger, profi analóg effekt, beépített 220-as táppal 45eFt
info FMR RNC kompresszor, USában népszerű, olcsó és jóminőségű kompresszor, mono/stereo, nem színez, nem rontja el a hangot,220 tápokkal true bypass, DBX/Aphex féle soft knee módja is van. 30eFt
info review Schertler Aktív DI box 10eFt
http://1.1.1.2/bmi/www.schertler.com/images/prodotti/accessories/active_di_1.jpg
még el kéne adnom ezt-azt,télleg nem tudsz vevőt egy behringer 5 sávos parametrikus eq-ra,meg egy warwick quadruplet fullcső basselőfokra?esetleg egy ludwig dobcuccra?
a behringert éppen 71-re tartják itthon újan,de lehet,hogy ez most van csak így az euró árfolyam miatt.akkor az olcsóbb megoldást fogom választani.nincs msn-ed? enyém a név alatt.nem kell mindenkinek látnia,hogy hülye vagyok.:D:D:D
Először a hangkártya ismeri fel aztán a Cubase. De úgy is lehet hogy veszel egy hangkártyát aminek van 8 sávja+ADAT bemenete, és úgy is megvan a 16 sáv, pl EMU 1820m, vagy Focusrite, stb...A gép gondolom elég, nekem a P3 is vitte a 16 sávot.
és akkor azt a cubase automatikusan felismeri,mint jelforrást?eddig csak felvett anyagok keveréséve/masteringelésével próbálkoztam,rögzítésben teljesen járatlan vagyok.
Persze jobb simán mint az alaplapi cuccosok, a többszázezres cuccoktól elmarad persze, de koncertre, próbaterembe, házistúdióba elég. Viszont a 16 sávhoz kell ADAT bemenetű hangkártya, mert a 8 bemenet nem jön ki a hátsó analóg XLR kimeneteken, csak az ADAT out-on! Persze lehet trükközni úgy hogy összekötöd az ADAT out-ot az ADAT innel, vagy szerzel egy ADAT Y kábelt.
is ,meg nem csak minket,meg akár élőben is,és fontos,hogy 16 sáv menjen egyszerre.na,ez jó hír.gondolom azért jobb a konvertálási minősége,mint egy nyomorult hangkártyára gyógyított cuccnak.
alesis sokkal drágább?
egyébként arra gondoltam,hogy két ilyen,meg egy két ADAT bemenetes hangkártya,16 sáv egyidejű rögzítésére működős lehet?csodákat amúgy nem várok,de úgy tűnik ár-értékben azért nem rossz.nem hiszem,hogy ennek a minőségén vérezne el a mutatvány.
1. veszel aránylag jó minőségű gépet, aránylag jó minőségű hangkártyát, megtanulsz kezelni egy aránylag jó minőségű programot, ezután felveszed.
2. vagy elmész egy stúdióba, kicsengetsz egy órát, és felveszik neked jó minőségbe.
Na szeretnénk demót csinálni de van az egyik számunk ami úgy kezdődik hogy elsőnek a az egyik gitár mondjuk a jobb oldalon kezdi az első riffet(kört) aztán a következőkben a bal oldalon lévő gitár folytatja!
Ezt hogyan lehet kivitelezni?
Van Cubase meg minden de nem tudom hogyan lehetne megcsinálni fajájul!
Én két ilyet akartam kaszkádolni, hogy meglegyen a 16 sáv, de nemrég kiderült, hogy leálltak a gyártásával, így hát más megoldás után néztem, és rajtam maradt a kicsike:)
Előfokok és konverterek szempontjából nagyon rendben van a cucc, ha nem kellene bővülnöm, eszembe sem jutna eladni.
akkor egy lábdobmikrofon? Vanik egy kétkapszulás lábdobmiksi, bírja is a kaksit. vagy határfelületmikó, de igazából szerintem ekkora hangerőnél majdnem mindegy hogy melyik.. talán a kipuff oldaláról 2 méterre, a motorblokk és a kipuff között merőlegesen a mocira.. nagyon nem lehet elbaszni, ez olyan mint egy konferenciahang:)
Tulajdonképpen igaza van, de próbálkozom, hátha valakinek van tapasztalata. Meg legalább két gond nehezíti meg a körbefülelést:
- nem a felvétel a fő cél, hanem a fékpadi mérés, annak idejébe kell beleférni. Nincs beállás, próba.
- Egy ilyen (verseny) motor baromi hangos, majd megmérem pontosan, mennyire, mindenesetre olyan hangerőnél már működésbe lép a fülben lévő biokompresszor, szóval mást fogok hallani, mint kéne. Szívem szerint egy segédet ugráltatnék, aki a motor mellett az én utasításaimnak megfelelően tologatja a mikrofont, míg én a távoli, szigetelt control roomban fülelek, emberi hangerőn.