elhelyezés?:) egy nagyon nagy akusztikai fizikustól hallottam egyszer, hogy mindennek a füled a nyitja. csak hallgatni kell, hogy honnan jön ki az a hang, amit szeretnél megörökíteni. érdemes körülsétálni mondjuk a motor körül, és több ponton fülelni, hogy hol a legegyenletesebb a zaj, ezután egy majdnem mindegy hogy milyen mikrofonnal de fel fogsz tudni venni valami hasznosat!
Erre szerintem kondenzátormikrofon javallot, az egyenletesebb hangkép miatt. Persze olyan kell, ami bírja is a hangnyomást, vagy legalábbis ne közvetlen mellé tedd, hanem egy jó fél méterre a hangforrástól.
sziasztok , egy fontos kérdésem lenne. Nem tudja valaki hogy Nuendo ba be lehet e állítani valahol azt hogy felvételnél ne legyen elcsúszás a többi sávhoz képest.Mert hozzálehet igazítani a többi sávhoz felvétel után, csak egyszerűbb lenne ha felvételnél egyből pontos lenne. Köszönöm
szerintem azt még épphogy belenyomták.. a mute gombot hiányolom, lehetne a rácsapok a csöcsre és mutál, cserébe jó minőségű, nem mikrofóniás, és viszont különbenis adnak hozzá (ugye) 4eres multicore-tot, mint olyat.
az mpatch 2-vel nincs bajom, nem szinez vészesen, lévén hogy passzív módban hajtom, viszont az a100a rettenetes döggel szól, meglepő módon vannak mélyei! persze nem ns10et hajtok vele, hanem Tannoy prec kopit..
lenne egy kérdésem nuendo 3-mal kapcsolatosan, eddig lényegébe csak wav-val dolgoztam, midi-vel nem, szeretném ezt most használni, a kérdésem az, hogy a latency 7 ms-re van állítva, a hangzás (hipersoniq) meg is szólal egyből, ahogy leütöm a billentyűt, azonban felvétel esetén később vesz fel, eltolódás van. Lehet ezzl vmit csinálni? Elnézést, ha bugyuta a kérdés, de jelenleg ez a helyzet, s nem tudom az okát...
Szeretném lecserélni a pc-m egy G4re. Kinéztem egyet, és az lenne a kérdés, h mennyire bővíthető a gép (pl vinyo elég kicsi)?
így néz ki a drága: G4 dual 1000Mhz proci, 768memória, 80GB vinyó, OSX 10.4 Ja, és kb mennyit érhet egy ilyen vas?
Kérdés: Adott egy emu1616m, egy joemeek twinq, cubase.
Hogy lehet a twinq-t bekötni send, returnba, hogy a cubase-ben már meglévő sávokra használni tudjam mint eq-t, kompit?
Köszi!
pergő, lábdob középre a tamokat, cineket oszd el szépen balról jobbra...kb az az elv, ,hogy úgy panorámázz, mintha te lennél a dobos és ugye középen ülsz...a tőled balra eső dolgokat afelé stb. Vagy épp fordítva, mintha szemben állnál a dobbal...
Találós kérdés: miért van az, ha egy vst hangszert felveszek audioban akkor a hangszín sokkal vékonyabb, gyengébb, butább minőségben (nem hangerő probléma) szól wavban mint egyébként? Pedig Emu hangkártya. Cubase SX
Lenne egy problémám hogy cubassel nem tudok jelet küldeni a beépített vst pluginokra pl amplitube,asion keresztül de amúgy ha sima tracket veszek fel akkor van hang csak a vst nincs.
Gyerekek!!!
Hátha hazsnál valaki próba/demózáshoz kis kütyüket, nevezetesen ZOOM h-4, illetve Boss br600 van versenyben!!!...br-felé hajlok....ellenjavallat?
Van egy pár új M-Audio BX8a monitorom, de az egyik rossz - valami túlmelegedik benne, amitől egy idő után durván betorzít a hang. Mielőtt visszaküldeném Angliába, megpróbálnám azért itthon megcsináltatni, ha lehetséges.
Voltam a magyar "hivatalos" M-audio szervízben, de ott 3 hét után se tudtak mondani semmi értelmeset, ezért inkább elhoztam. Tudtok javasolni valakit, akihez érdemes lenne bevinni?
Ez alól egyedül az M-Audio esetében találtam kivételt. "Kárpáti Mester"-éknél az ár legfeljebb ugyanannyi volt, mit kint, de volt ami még olcsóbb is volt. Megkérdeztem miért? Azt mondta, hogy azért, mert odafigyelnek rá... kb. ennyi a megfejtés...
érdekel valakit egy sima, öklömnyi, csilivili, nagyméretű dedikált monitorvezérlő TC"lectronic gép 20k körül? 4eres kárbel megy bele, amit a hangfal és a forrás közé kötsz.
Köszi, de nem kell, mert bár az árjegyzékükön nincs fent a micthing, de pl. a TB202 konkrétan kétszer anyiba kerül a "forgalmazónál", mint kint. (és még nem is beszéltünk a jelenlegi árfolyamról). Amúgy meg nekem jó lesz ebből a t.bone is, hiszen az SM Pro sem egy nagy megfejtés :)
ja, meg képzeljétek, gazdagabb lettem egy MicThinggel, meglepően sokoldalú cajg, akár gitárerőködő elé is zseniális. pl. ha metallik kollega most akarna otthon rekordálni, simán a nyakába akasztanám azt is:)
ilyet-e..
ha 4db hangszóró össze van kötve, egyenként is másképpen szólnak, mint 1db hangszóró. mert elhúzzák egymás karakterisztikáját, rezonanciapontját, mechanikus viselkedését stb.
Igenis, meg nem is. A hangerőarányok miatt kerül mikrofonozásra a gitáralap. Ennek mikrofonozása és hangképbe illesztése külön tudomány lehet. Érdemes utánaolvasni és kísérletezni. Gitárhangtechnika Szabó Sanyi szerkesztésében, valamint a gitar.blog.hu oldalon Bognár Zsoltinak vannak jó gondolatai erről a kérdésről.
Koncert hangosítás témában van egy nagyon láma kérdésem, nyugodtan röhögjetek ki
Sokszor látom a színpadon, hogy a gitáros fej+láda cuccánál a négy hangszóróból az egyik elé nyomják be a mikrofont. Ha csak annyi hang megy ki a keverőbe, minek felcipelni akkora ládát? Másrészt mégis rendesen megdörren a gitár, tehát mégsem számít, hány szóró hangereje megy a PA-ra?
Angel sokat tanult az utóbbi időben. Többnyire a saját hibájából. Ti tanuljatok az övéből.
De komolyan ezek mellett van egy ólomgumi nevű anyag, ami anyagát tekintve gumi, tulajdonságait tekintve ólomlemez. Ezt felragasztva a gipszkartonra lényeges mély és középcsillapítást érhetünk el.
Én is erre a párnafás módszerre gondoltam, de azt nem hittem volna, hogy a hungarocell nem ér semmit.
A felvételt nem befolyásolja, csak a szomszédokat és nem akarok minden héten ezért veszekedni.
Kössz az infót!
kőzetgyapot az, és ha rám hallgatsz, akkor kőzetgyapotlemez. a hungarocell az nem jó semmire, légrétegnek sem jó, a magasat fogja rendesen, de ha nem rögzíted eléggé akkor rezonál. mondom, én azt csinálnám, hogy megveszek elég gyapsit, pontosan 4centis párnafát, tehát gyakorlatilag csinálsz a fallal párhuzamosan egy rácsot, aminek a lyukaiba pont beleférnek a lemezek, ezt elhuzigatni pár centivel a sarkokat, hogy ne legyen szimmetrikus egy oldal sem a szembe lévővel, így a háta mögött ott a légréteg is, ezután rögzíteni a falhoz a rácsot, bébaszni a lemezet, rá a rétegfa, aminek majd megmondom a nevét ha eszembe jut, aztán erre meg a szövet.
mindenki mondja hogy így a légréteg, úgy a sorrend, nincs értelme, nincs erre bevett szokás ám, kisérletezz aztán majd jó lesz az. úgysem itt bukik el egy felvétel:)
Erre gondoltam.Van egy 70m2 épület ezt kellene hang szigetelni.
Ásvány gyapotra, és Hungarocell-re gondoltam. De milyen vastag legyen, milyen rétegrendbe?
De te a csillapításról beszélsz, ő meg hangszigetelésről érdeklődött :) Gyakorlatilag nem lehet megoldani, hogy a feljátszóból semmi ne hallatszódjon be a technikai helységbe. Ha más nem, a rezgés bejön, ami már elvisz (preszli:).
ja, amúgy csak gitárosok szoktak építeni/-tettni izoláló kamrát, azt is érdemes végiggondolni. ja boocs fish, nem neked akartam címezni, de már mindegy
szerintem arra kiváncsi hogy hogy essen neki stúdióépítésbe:)
1. ne legyenek párhuzamos falak, torzíts minden oldalon 5-10 centit, ne legyenek méterben kifejezve egymáshoz közeli értékűek az oldalak hosszúságai, és amennyire lehet, legyen elszigetelve a csőzajoktól, és a dinamikai hatásoktól mint autóbejáró, szomszéd hangár, fürdőszoba, mosógép etc.
2. a terem egyenletesen csillapítson a lehető legtöbb frekit, ha beleemel a mélybe mondjuk, kongani fog az egész alapjáraton.
3. abszorbereket és csillapítókat kell felrakni a kínosabb helyekre, amik szétszórják illetve kinyakják a hangot, de ne mindenhova, mert kell a reflektáló felület is ám.
van még pár dolog, de így elsőre ezeket nem árt végiggondolni:) jah, anyagról meg annyit, hogy nem elég ha a falra baszol valami szövetet, az megfolytja a magasat de ennyi:) amit szoktam javasolni, aza lépésálló kőzetgyapsilemez, meg rá egy speciális farostlemezszerű anyag, és erre valami vastagabb szövet, függőny, etc, az még jól is néz ki:)
Amit te szeretnél, ahhoz kb. ház a házban elv szerint egy tömör szerkezetű (beton, tégla) statikailag független helység kell, amiben + lácvázas gipszkarton/gyapot kombó, majd erre jönnek a zengéscsillapító elemek. De még ez sem lesz százas, ha egybe nyílnak a helységek. Üvegfal kizárva.
Számomra úgy értelmezhető, hogy ha a stúdióban 50w nyúzod a gitárt, akkor abból kint semmit se lehessen hallani.Vagy csak minimálisat. A kérdésem másik része pedig a szigetelő anyagok milyenségére és paramétereire irányultak. Dióhéjban: milyen anyag és milyen vastagságban kell, a feni adatok eléréséhez?
Nem érteni, de sejtem mit akarsz. Ha csillapításra gondolsz, meg kell nézni az adott anyagok műszaki adatait, és annak megfelelően kombinálni őket. 50dB-ről 0-ra nem lesz egyszerű, kb. egy másik épületet kellene felhúznod :) Wattban a kérdés nem értelmezhető.
Ezek az impulse response-k ugye ilyen hangfal karakterusztikát adó dolgok!
Na ilyeneket honnan lehet szerezni mert nem nagyon találok!
http://voxengo.com/ ról leszedtem a boogex progi mert azt olvastam ez jó hozzá de ilyen impulse dolgokat azt nem találok hozzá!