1034 kocka az a legnagyobb dolog. nekem is etalonnak számít, nálam itt végződik a genelec. ns10 meg zsír, de csak a100a-val, amiket sajnos már nem lehet kapni még ebayen sem..
AKCIÓSAN, PROFI MINŐSÉGBEN 5 teljes zeneszám felvétele: 80.000 ft-ért, ami 16.000ft/szám.
Ebben benne van, 5 tagú együttesnél a dobfelvétel, dob editálás, metronomera rakás, hogy még pontosabb anyag készüljön el, gitárok felvétele, basszusgitár, ének felvétel, keverés, masterelés.
Ez annyit tesz, hogy 2 órát számolva egy számra 1.500ft-os óradíj jön ki, ez egyáltalán nem sok, mert a keverés, masterelés ideje még nincs is benne. Nézz szét itt:
Ha mélyeket szubláda nélkül akartok keverni, akkor minimum 12 inches mélynyomóra van szükség, és persze a terem csillapítására...
2008-09-10 23:02 |
#4050
A plusz szubláda nem szimpi, könnyű eltájolni a dolgokat. Persze, mérőcuccal bemérhető és beállítható.
2008-09-10 23:01 |
#4049
A másik dolog meg az, amit nem érdemes kihagyni, a terem. Hangfalaknál külföldi oldalakon olvastam, hogy a "kis" helység min 50-60 köbméteres... Szerencsémre nekem megvan a 60valahány köbméter és sikerült Primacoustic cuccal elfogadhatóvá tenni a termet.
ráadásul az Adam A7 az díjazott cucc is lett 2007-ben, és senki sem írt róla rosszat, csak páran, de persze ez meg ízlés kérdése is. gearslutz.com-on irták páran, hogy a Sub8-al nekik nagyon megfelelt, és hogy Genelec cuccát váltotta le valaki Adam-re. én meghallgatom először, aztán döntök, később meg egy Genelec 8040 vagy 8050 még mellé és meg is vagyok :D
Én most szemezek az Adam A7+Sub8-al, ami elég jónak tűnik most a BX8 helyett, utána meg veszek valami Genelecet mellé, ha lesz pénzem :)
2008-09-10 17:30 |
#4046
Akkor én is kíváncsi vagyok, ebben az árszegmensben milyen láda lehet a megoldás. Ha jól láttam, a Genelec-eknél is hátul lehet állítani a hangképet. Olyan ember ajánlotta (nem a sajátját) a 15a-t, akinek Genelec 1031-ese van és váltana (méghozzá pont 15a-ra), mert nem elégedett vele. Én is szívesebben tanulok a nem saját hibából, úgyhogy ha valaki tudja a megoldást, az ne szégyellje magát és írja meg. Én is 4 pár ládán keverek + füles, de olyan könnyen megyek félre, hogy a fal adja a másikat és kezdem újra amíg jobbá nem válik a végeredmény.
van nálam (javításon) pont egy BM15A javításon.Tapasztalat:"túl "szép hangja van:azaz nem részletező,torzításokat nem igen hallod meg rajta,ezért mix-re nem ajánlanám.Ráadásul a frekimenetét te állítod be -hátul-két potméterrel-tehát mastering-re se az igazi.Amire jó:igényes zenehallgatás,illetve stúdióban sávok felvételekor,mert hosszútávon nem fárasztó a hangképe.
2008-09-10 16:40 |
#4044
Már jóideje gyűjtök egy pár Dynaudio BM15A-ra. Az lemegy eléggé mélyre sub nélkül is. Klangfarbe Wien vagy Thomann: 1199 Euro/darab. Szerintem neked is beválna egy ilyen.
srácok, állandó kérdés mindenkinél, hogy milyen stúdió monitort érdemes venni keverésre, masterelésre. nekem eddig M-Audio BX8 volt, és nem is volt rossz az áráért, de nem adta le a mélyeket, mert amikor beültem a kocsiba az anyaggal akkor ott az alja nagyon összemosott, búgó volt sokszor, ezért mindig óvatosan kellett hogy keverjek, mert nem tudtam mi az ami már sok :/
szóval, akarok valami normális rendszert venni, aminek tényleg jók a mélyei, nem maszatos és tisztán kivehető rajta minden. nézegettem a Genelec 8050A-t, mert annak 8-as subja van, ami már elég jó lehet, de félek hogy ez sem lenne elég a subokra. metal, rock zenéket keverek, sub-os robbanásos effektezésekkel sok helyen és ezért is lenne jó egy normális szett. mit tudtok ajánlani, mert Genelec 1032 az kicsit már sok árban. amivel szimpatizálok az a Genelec 8050A, mert ennek a specifikációk szerint 35hz az alja, az már nem rossz. illetve néztem még a Genelec 1029A és 7091 sub összeállítást, erről nem tudok semmit, de kicsit félek a szubos rendszerektől, mivel a szobám mérete nem a legnagyobb. 2,40 magas, 3m széles, 3m mély, szóval elég kicsi szoba, ebbe szeretnék egy normális rendszert. e-mu pm5-ben is gondolkoztam ps12-vel de az meg nem a legjobb a vélemények szerint. na de átadom nektek a szót, hátha tudtok egy kicsit segíteni, ilyen körülmények közé választani egy jó monitort. olyan 300.000-600.000 ft körül szeretnék rá áldozni. várom a válaszokat :)
nagy kár közben amúgy megstíröltem a honlapot, elég jó lett és eszembe jutott, hogy én sokáig a jam pubban hangosítottam, szerintem ott is találkozhattunk ám jól.
MD421 meg 425 az egy elég nagy megfejtés, ajánlani tudom csak mindenkinek, annyi gebasz van vele, hogy az aljzata nem nagy XLR, és nem árt előre venni pár kengyelhelyettesítő pucukát még, mert az hajlamos letörni/elveszni. amúgy tényleg le a kalappal előtte.
Szia!
Velem beszéltél. És jól mondja blue, hogy én, és a zenekarom játszottunk (ChickenFly). Hát...nem voltam elájulva magamtól....
1 óra óta ott lődörögtem és rendesen tele letta fejem a zenékkel.
Eladó egy APHEX XA-661-es tubessence expressor (kompresszor/limiter)(85 000 Ft) (Új ára 220 000 Ft.),Egy LEXICON PCM80-as digitális effekt, egy PITCH-FX egy DUAL-FX egy POST-FX algoritmuskártyával (PCMCIA) (280 000 Ft a kártyákkal együtt) (Új ára 650 000 Ft.).
Tel:06 30 386 2772
no akkor egy apróság. amit keverőpultokon dzsal szellemtáp 48V, az nem mindíg 48, hisz csóri kondimikinek simán jó a 24V is. Ha stúdióban dongolkodunk, akkor igencsak javasolt a dedikált fantom, nem vészes ár, viszont az többnyire tényleg 48at szellent, és amúgy ez nem megy a hangminőség rovására. a 24 pedig de.. ja és valaki mutasson olyan diboxot ami átereszti a fantomtápot:)
de ha megvan a 48 V a kondimikihez, akkor minek kell keverő egy felvételhez?
ha jól értettem egyetlen sávot akarnak rögzíteni annak a hangerejét meg a felvevőkészüléken ( pl. minidisc ) be lehet állítani.
ha meg már kivisznek egy keverőt akkor abban meg van - jó esetben - fantomtáp.
a legkézenfekvőbb persze ez lenne de kérdés az, hogy megér-e ennyit egyetlen felvétel.
egy 100w-os transzverterről elmegy az említett konfiguráció.a mikrofonhoz megfejtés az elem,de a keverőnek bonyolultabb lenne a táplálása(bele kéne nyúlni)
nekem is volt ilyen nyavajám és akkor a legjobb megoldás - bár nem valósítottam meg - a kondis miki táplálásához 9V os elemeket összekötve. a kapcsolásról szerintem érdeklődj a barkács topikban mert ott biztos találsz hozzáértő embert.
sziasztok!
A zenekarom új anyagába egy kis, 4-5 perces Tisza parti esti intermezzót szeretnénk becsempészni, illetve behúzni finoman az egyik szám alá. Ahhoz, hogy jól szóljon, igen jó minőségre lenne szükségünk, de a kondis mikrofont hálózat hiányában nem tudjuk kitelepíteni a várostól olyan messzire, mint ahogy azt szeretnénk. Gondolkodtunk azon is, hogy egyszerűen veszünk egy "meditatív természethang" vagy vmi hasonló lemezt, és arról behúzunk egy wavot, de mégiscsak az volna az igazi, ha mi magunk tudnánk megvalósítani egy ilyen felvételt, és nem vmi amerikai/ausztrál folyó parton felvett cucc kerülne oda. Nyilván nem akarunk vásárolni sem hordozható technikát százezrekért. A kérdésem az lenne, van e vmi 5letetek, hogy tudnánk megoldani a dolgot. Hallottatok-e olyan helyről, ahol pl. lehet bérelni ilyen, igen jó hangminőséget produkáló hordozható eszközt, vagy van-e vmi egyéb tippetek?
Hali, valakit érdekel itt egy MOTU2408 Audio mkI pci hangkártya? ha igen várom az ajánlatokat blueomega@vipmail.hu (első tulajtól vettem, de nemvolt se időm se lehetőségem kihasználni ugyhogy most eladom, pár karcolástól eltekintve hibátlan)
Nem azt tanácsoltam hogy hitelre vásároljon össze mindenki minen cuccot, csak azt írtam, hogy a gitársound kialakításásban a mikrofon, az előfok, a kompresszor, EQ(...)is nagy szerepet játszik
Hangzások kikísérletezésére alkalmas hely lehet egy stúdió, ahol 30-40 mikrofon a választék és a többi eszközökkel is lehet kísérletezni.
1. ezek a haverom meg a bandája cuccai, szóval nem én vásároltam össze őket
2. ezek voltak/vannak adva, nem fognak mindenféle mást összevásárolni, meg kiprbálgatni, legalábbis most.
Lehetséges, hogy egy E-MU 0404 hangkártya lényegesen rosszabbul szóljon, mint egy MAYA 44MK II? Vagy csak én bénázok valamit? Valahogy a MAYA-nál sokkal kiegyenlítettebb a hangkép és a mintha a hangszerek is jobban elkülönülnének.
Ti metalzenével foglalkoztok? (Olvastam a dolgokat myspace-en,szimpatikus a hozzáállás,lehet,hogy jövő év elején kipróbálnánk a stúdiót egy 3 számos "demo" erejéig...)
sehogy. a .npr az a Nuendo PRoject rövidítése, ahol gyakorlatilag az van összeszedve, hogy melyik waw file hova került, milyen hosszan vágtad a hol, és hogy hol vannak ezek jól. esélytelen hogy átalakítsd, inkább ott a mixdown funkció, ő a te barátod, az megcsinálja akár a wavot is.
Azért nem szabad megfeledkezni a gitársoundot nem csak a gitáreffektek, erősítő + ládák határozzák meg, hanem a mikrofonok, a mikrofon előfokok, a compressorok és az EQ-k.
Tőlümk Nyugatabbra ezt s zenekarok tudatosan használják. Nálunk megáll a gitárfelvételi lutúra az SM 57-nél...
AAF, nem AIFF!
Ez egy olyan formátum amit felismer a ProTools, mivel most ez a cél.
Wav-ba csak nem meg:( nemtudom mi lehet a baja.Talán codec pack, de azt honnan szerezhetek?
köszi a tippet, de adott a setup, szóval ezekkel a miksikkel kellett megoldani.
egyébként megvolt a gond, haver Petrucci fórumról nézegette le a megfejtést, ahol direkt az SM57-ről volt szó. Annyi volt a lényeg, hogy vissza kellett venni az erősítőből, úgy látszik túlpumpálta az SM57-et. Visszavettünk a hangerőből, és kategóriákkal jobb lett. Eltűnt az az agyonnyomott, doboz jellegű valami, és lett helyette egy egészséges dolog.
Ami még kimaradt: Nagyon aktuális sound ha az sm57 mellé egy szalag (ribbon) mikrofonnal is veszed a ládádat. A Royer 122 a király, csak az árával van egy kis gond:) Oktava ML 52-2 vel van még tapasztalatom és elég pozitív.
kondimikit elsősorban terezésre jó ebben az esetben, ha mindjárt azzal együtt veszitek fel, de ez éppen inkább a régebbi metalzenékre jó, a mai súlyoz zenék eléggé direktben szólnak gitár szempontjából, nem igényelnek különösebb terezéses felvételt.
tehát a B1 helyett esetleg próbáljatok beszerezni egy Beyer MD421.es dinamikus mikót, mert ebben a stíluban eléggé bevált és közkedvelt megfejtésnek számít. Itt lehet kísérletezgetni, hogy az SM57-et on axisban, a 421-est off axisban rakjátok (esetleg fordítva), lehetőleg a felső hangszórók egyikéhez.
Hát igen a próbálkozások között nem árt ha tartotok szünetet, hogy a hallásotok ne fárdajon, ill. tudjon egy kicsit pihenni. Próbáljátok ki hogy a láda mögé raktok egy miksit. Gondolom 4x12 ládát használtok az sm57-t alulra rakjátok , egy miksi a láda mögé... talán bejön.
a B1-el (nagymembrános, kondis) messzebbről próbálkoztunk, úgy 50-70 centi között. Korábban bevált már nekik egyszer, de most meg valahogy dobozabb lett tőle.
épp ez a baj, hogy milliónyi variáció van, csak egy idő után már csak azt halljuk, hogy változott, de azt nem feltétlenül, hogy jobb vagy rosszabb. kivéve amikor extrém szar lesz :D
kicsit játszatok a miksikkel. A több mikrofonos megoldás is bejöhet távolabbra is helyezhettek el miksit bár erre a célra nagy membrános szoktam alkalmazni. Pl lábdob mikrofont(kondis) elhelyeztek kb egyméterre a ládával szemben(nekünk bejött :D ). De rakhattok a láda mögé is ott a mélyebb tompa tónus fog kijönni. Milliónyi variáció létezik.Csak egyszer kell frankón belőni, kicsit maceráns de a végeredménynél vigyorogni fogtok.
Hozzáértők véleményére lennék kíváncsi, de tényleg.
Haveréknál próbálkoztunk ma felvenni valami értelmes gitárszandot. A setup a következő:
EMG-kkel szerelt Jackson
Mesa dual
V30-as láda (Marshall) meg V60-as láda (Engl)
Shure SM 57 meg Behringer B1
Focusrite előfok
EMU 1212
Eleinte persze iszonyat rossz dolgok születtek, de aztán egyre jobb lett a dolog. Jelen esetben a V30-as ládát elhagytuk, jobban bejött a V60-as. Meg a B1 miksivel sem szórakoztunk egy idő után, mert inkább csak rontott a helyzeten, mint javított volna
Szóval, a legvégén, úgy 3 óra próbálkozás után sikerült eljutni egy olyan szintre, hogy kiegyenlítetten, egészségesen szól a gitár a felvételen. Nem zsizseg, nem dübög, nem doboz. A probléma csak az, hogy a fent említett setuphoz képest kicsit vérszegény, szóval kicsit olyan rokkos, vagy 90es évekbeli hevimetálosan szól. Élőben meg leszakítja a fejbőrűnket persze.
A kérdés: Tologassuk még a miksit, meg tekergessük a fejet, vagy hagyjuk így, ahogy valamelyest bevált, és majd az utómunkálatokkal lehet esetleg dögösebbé, harapósabbá tenni?
van még egy bevált módi a dobokra: a Grumagog nevezetű program, ahol a felvett dobsávokkal triggereli a jóminőségű, tiszta dobmintákat. Magyarán, pl a felvételen hallható kandeszos pergőhangzást kicseréli jóminőségű pergőhangra, a pergősávon. Persze ehhez kell hangmintatár akár egy Drumkit from hell, akár egy Battery, de Ti magatok is gyárthattok le úgy, hogy felkéred a dobost, hogy csináljon külön ütéseket és azokat mented le, majd használod a későbbiekben, mint sample.
Szerintem azért a "mikrofonokat" amint lehet, le kellene cserélned, utána érdemes tovább kisérletezni. Ha saját célra lesz, mindent szabad:) Érdemes belehallgatni néhány régebbi Kravitz felvételbe!